DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Imi fierbe apa :((, de vreo 2 zile

DaciaPower
post 23 Jun 2008, 19:12
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 23 May 08
From: Craiova




Salutare!!!
De vreo doua zile a inceput sa-mi fiarba apa
Mentionez ca: radiatorul imi curge putin, iar termostatul nu il am scos.
Are idee cineva ce ar putea fii?


--------------------
Dacia 1310 Break CL 1998 - DJ-xx-ZLI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 23 Jun 2008, 19:16
Post #2


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




se colmata terostatul si nu mai deschide cum trebuie sau deloc... aici fierbi motorul
fie trage aer pe undeva pe la vreun furtun... fa o aerisire...

eu am scos caloriferul ca se fisurase rau... ca atare nu mai pierde deloc...


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaPower
post 23 Jun 2008, 19:19
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 23 May 08
From: Craiova




QUOTE(tzepesch @ 23 Jun 2008, 19:16)
se colmata terostatul si nu mai deschide cum trebuie sau deloc... aici fierbi motorul
fie trage aer pe undeva pe la vreun furtun... fa o aerisire...

eu am scos caloriferul ca se fisurase rau... ca atare nu mai pierde deloc...
*


Aer cred ca trage pe la radiator, dupa cum am spus imi pierde putina apa, la cateva zile trebe sa completez (in functie de cat merg cu masina) dar nu cred ca e asta problema pt ca am mers cu ea mult timp asa si nu am avut probleme.


--------------------
Dacia 1310 Break CL 1998 - DJ-xx-ZLI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 23 Jun 2008, 19:20
Post #4


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




verifica termostatul (dupa 90 de grade, radiatorul trebuie swa se incalzeasca, deci furtunul gros care duce apa spre el sa fie fierbinte)

mergi fara termostat si vezi cum se comporta

apa in ulei sau viceversa? haleste apa?(alt loc decat prin scurgere)


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaPower
post 23 Jun 2008, 19:31
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 23 May 08
From: Craiova




QUOTE(cristitranca @ 23 Jun 2008, 19:20)
verifica termostatul (dupa 90 de grade, radiatorul trebuie swa se incalzeasca, deci furtunul gros care duce apa spre el sa fie fierbinte)

mergi fara termostat si vezi cum se comporta

apa in ulei sau viceversa? haleste apa?(alt loc decat prin scurgere)
*


Am verificat si furtunul frige inclusiv radiatorul. O sa incerc sa scot termostatul sa vad cum se comporta, maine ma duc si lipesc si radiatorul.
Un prieten imi spuse ca ar fi garnitura de chiuloasa , dar nu vad ce legatura are.


--------------------
Dacia 1310 Break CL 1998 - DJ-xx-ZLI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 23 Jun 2008, 20:06
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




e o legatura foarte stransa. Apa nu iti mai circula prin canalele motorului ci se duce direct in baia de ulei. Deci practic nu mai ai racire.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 23 Jun 2008, 20:08
Post #7


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Dupa rezolvare (si eu suspectez termostatul, in special daca defectiunea a survenit brusc) nu mai completa cu apa - in special nu cu apa de la robinet.

Foloseste si pe timp de vara amestecul de racire corect (apa distilata+antigel). Motive: antigelul mai unge si are efect anticoroziv; apa distilata nu contine saruri (cele mai neplacute sunt cele de calciu si de magneziu) care se pot depune prin motor ("piatra").


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaPower
post 23 Jun 2008, 20:57
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 23 May 08
From: Craiova




QUOTE(os @ 23 Jun 2008, 20:08)
Dupa rezolvare (si eu suspectez termostatul, in special daca defectiunea a survenit brusc) nu mai completa cu apa - in special nu cu apa de la robinet.

Foloseste si pe timp de vara amestecul de racire corect (apa distilata+antigel). Motive: antigelul mai unge si are efect anticoroziv; apa distilata nu contine saruri (cele mai neplacute sunt cele de calciu si de magneziu) care se pot depune prin motor ("piatra").
*


Din pacate am completat cu apa de la robinet, nu avea sens sa dau bani pe antigel si apa distalat stiind ca se duce pe apa sambetei. Dupa ce rezolv cu radiatorul o sa pun antigel si apa distilata


--------------------
Dacia 1310 Break CL 1998 - DJ-xx-ZLI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 23 Jun 2008, 21:04
Post #9


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




semnele de garn de chiuloasa arsa:
apa in ulei sau viceversa
bea apa(si nu exista pierderi vizibile) si o scoate pe la esapament(condens)-fum alb

se schimba garnitura de chiuloasa....

daca nu, poate fi de la termostat, de la radiator sau pompa de apa. mai intai vezi fara termostat, apoi iti faci radiatorul...daca tot nu si nu....pompa e apa sau garn de chiuloasa...


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 24 Jun 2008, 01:44
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




QUOTE
bea apa(si nu exista pierderi vizibile) si o scoate pe la esapament(condens)-fum alb


Vreau sa o vad si eu pe asta. Explica tu cum poate un motor cu apa in ulei sa scuipe apa pe toba. Oare segmenti de ce mai sunt, presiune de ce exista ?

Apa de pe toba e doar condens. ATAT.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Jun 2008, 06:39
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu prin ulei neaparat, ci in camera de ardere, la imbinarea chiulasei.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 24 Jun 2008, 15:57
Post #12


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




QUOTE(cristitranca @ 23 Jun 2008, 21:04)
semnele de garn de chiuloasa arsa:
apa in ulei sau viceversa
*



apa in ulei SI viceversa wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaPower
post 24 Jun 2008, 17:26
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 23 May 08
From: Craiova




Ei bine problema persista sad.gif
Azi schimbai radiatoru (luat de la sh), dadui termostatu jos, aerisire facuta dar degeaba sad.gif




Edit: E posibil sa fie de la pompa de apa? C
e se poate strica la o pompa de apa?

Edit2: Acum imi sta temp ca in poza... un pic mai sus chiar
este ok sau e ceva neregula?
please help me sunt disperat sad.gif(

This post has been edited by DaciaPower: 25 Jun 2008, 00:04

Attached thumbnail(s)
indicator_apa.JPG ( Size: 84.25k ) Number of downloads: 300


--------------------
Dacia 1310 Break CL 1998 - DJ-xx-ZLI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 25 Jun 2008, 07:35
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Temperatura acolo e ok, nu e bine cand trece de zona hasurata, intrand pe rosu; din cate stiu, instalatia de racire este etansa, ceea ce inseamna ca si vasul de expansiune e la fel.


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hordeagabriel
post 25 Jun 2008, 07:41
Post #15


membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 16 April 08
From: Deva




Eu cred ca te alarmezi degeaba. Esti sigur ca fierbe apa? Ti sa aprins becul ala de apa? La mine nu merge indicatorul de temperatura a apei ci doar becul dar si mie mi se incalzeste destul de tare apa dar cred ca e normal pe caldurile astea...Oricum bafta multa


--------------------
Dacia 1310 1995 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 25 Jun 2008, 07:48
Post #16


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca tot ai avut probleme cu radiatorul,TREBUIA sa cumperi unu nou de sc romradiatoare brasov.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 25 Jun 2008, 10:31
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




La cum arat tu e ok temperatura la apa. Eu nu ma plang si apa imi ajunge si la 95 grade uneori. Deci daca nu fierbe apa acolo unde iti indica acul e bine.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Jun 2008, 10:37
Post #18


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




apa nu fierbe nici la 120 de grade daca circuitul de racire e cum ar trebui sa fie wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 25 Jun 2008, 10:48
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Adica ? Vrei sa spui ca daca ai proportie de 50 - 50 / % antigel si apa la 120 g nu fierbe apa ?? In primul rand cum ai ajuns la 100 grade, chiar daca apa nu fierbe ( sa presupunem, poate cu un vas de expansiune presurizat ) motorului nu ii va face de loc bine. La 120 grade poti sa iti iei adio de la garnitura de chiloasa si poate si de la ceva motor. Parerea mea, corecteazama daca ma insel .


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 25 Jun 2008, 11:17
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Asa-mi arata si mie ceasul de la apa, am mers juma de ora prin soarele de ieri sad.gif



--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Jun 2008, 11:22
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu conteaza atat proportia cat presurizarea, am ajuns peste 100 grade de multe ori(forja la deal), cu cat peste nu stiu, estimez 110-115, si nu a patit garnitura nici pe naiba. A..sa nu omit, toate astea dupa ce am pus borcan tip nou, de plastic cu gaura jos, si supapa functionala, borcanele alea de sticla cu supapa(capac) metalic nu functioneaza cum trebuie de cele mai multe ori. Inca ceva foarte important, NU se opreste motorul niciodata cand e peste 100 de grade, asa se duce garnitura, ci se lasa la ralanti cateva minute inainte de oprire.

Sa nu uitam ca foarte multi 'mecanici' recomanda lasarea capacului desfacut la borcan, niste cretini.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 25 Jun 2008, 11:57
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Eu am borcan din ala sub presiune, din plastic cu gaura jos. Sunt curios daca fierbe. Astea noi nu au supapa ?


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 25 Jun 2008, 12:04
Post #23


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Regimul normal de functuinare este pe la 95 grade, cu cresteri (asa cum a subliniat argon) pina peste 100 grade. Mai mult: pentru mine "fierbe" inseamna asa: degajare puternica de vapori in masa lichidului, sub forma de bule. Daca nu observi fenomenul pe care tocmai l-am descris si daca temperatura se mentine in limite, stai linistit. Aceste valori trebuie sa se mentina __cu termostatul montat__.

Daca nu ma insel, avertizorul de temperatura (lampa rosie) se aprinde la berlina pe undeva pe la 105 grade. Cu alte cuvinte - pina acolo e inca OK.

Completare la cele spuse de argon despre oprirea motorului supraincalzit: din acelasi motiv ELV se monteaza astfel incit sa mai lucreze chiar dupa ce contactul a fost luat.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulca
post 25 Jun 2008, 12:25
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 16 March 07
From: medias




Ar putea fi si de la pompa de apa!!!! Eu am pus pompa noua anul trecut , dupa care am plins un an pe forum ca totusi se incalzeste prea tare apa. A fost o pompa no name facuta cine stie unde...
Acum in primavara am schimbat-o iar de data asta cu pompa default de la muma ei si pe caldura asta de acum nu s-a mai incalzit apa peste normal


--------------------
dacia 1310+GPL 1997 - sb03kfs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 25 Jun 2008, 12:31
Post #25


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca iei pompa ia de sconicesti sau hepu. cool.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaPower
post 25 Jun 2008, 13:47
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 23 May 08
From: Craiova




Problema e ca a inceput dintr-o data sa se incalzeasca asa. nu stiu daca e de la caldura pt ca si inainte era cald si temp nu statea asa de sus. de asta m-am alarmat asa.
Mentionez ca pana sa schimb radiatorul temp era mult mai ridicata decat in poza (aproape de rosu)


--------------------
Dacia 1310 Break CL 1998 - DJ-xx-ZLI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 25 Jun 2008, 16:59
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




E bine sa-i faci si o curatarea cu otet ca pe vremuri, sau mai nou cu un 2+2 (restul scre pe ambalaj), o sa vezi cum o sa-ti iasa depunerile de pe sistemul de racire wink.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaPower
post 25 Jun 2008, 19:13
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 23 May 08
From: Craiova




QUOTE(Adrian_Boy @ 25 Jun 2008, 16:59)
E bine sa-i faci si o curatarea cu otet ca pe vremuri, sau mai nou cu un 2+2 (restul scre pe ambalaj), o sa vezi cum o sa-ti iasa depunerile de pe sistemul de racire wink.gif
*


Ce este 2+2, solutie pt curatat? biggrin.gif
N-am auzit de asa ceva. biggrin.gif
Imi poti da mai multe informatii te rog?


--------------------
Dacia 1310 Break CL 1998 - DJ-xx-ZLI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 25 Jun 2008, 19:31
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Solutie de curatat radiator + sistemul de racire al blocului motor. Scrie pe el tot ce ai nevoie la modul cum se foloseste. Recomandat de mine sa il lasi mai mult decat scrie si chiar sa mergi cu el vreo 2 zile.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaPower
post 25 Jun 2008, 19:37
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 197
Joined: 23 May 08
From: Craiova




oki, m-am lamurit... o sa incerc si eu.
Ce trebuie sa cer la magazin? solutie de curatat 2+2? sa nu ma fac de ras biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 Break CL 1998 - DJ-xx-ZLI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd June 2025 - 08:58
Forum Renault