It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Indicator incarcare baterie ok,, dar se aprinde becul rosu

BV99
post 22 Dec 2006, 14:02
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 146
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




De ceva vreme, aprox 3-4 luni, acul de incarcare al bateriei indica mai tot timpul undeva in treimea inferioara a scalei, chiar spre jumatate . daca sta motorul pornit mai mult timp si turat, trece in jumatatea superioara iar daca nu am consumatori se apropie de maxim. In tot acest timp beculetul rosu care indica avarie la incarcare este aprins. Cand dau drumul la consumatori lumina se intensifica, cand franez face la fel si tot la fel si cand accelerez.
Bateria pare in stare buna, n-am masurat-o dar nu mi-a pus probleme la pornire deloc, tinand cont ca nu am facut un drum mai lung de 7-8 km de mai bine de un an de zile si o pornesc zilnic de 2 ori.
Ce credeti ca se intampla, mentionez ca de cand am luat masina (de noua) niciodata nu a trecut indicatorul mai sus de prima treime a scalei.


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 22 Dec 2006, 15:08
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 286
Joined: 4 May 05




Verifica tensiunea de alimentare, apoi vom vedea.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-YDT
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 22 Dec 2006, 19:48
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




Ai probleme grave in releul de incarcare. Verifica-l, si schimba-l. Daca continui sa folosesti masina asa, bateria se va distruge din cauza supraincarcarii.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Dec 2006, 01:36
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.236
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




sau diode strapunse in alternator vezi marirea intensitatii la consum mai mare


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eellaa
post 23 Dec 2006, 09:42
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 28 September 06




Cred ca sunt si eu in masura sa dau un raspuns(nu de alta da am desfacut tot ce se putea desface la alternator si la bord ...).Cand acel bec din bord se aprinde pot fi 2 posibilitati:
1 cand becul se aprinde la turatie mica putin (fara consumatori sau chiar cu ,consumatori) si atunci cand accelerezi se aprinde mai tare => baterie descarcata sau defecta;
2 cand becul se aprinde la turatie mica iar la turatie mai mare se stinge sau nu se mai aprinde asa de tare => probleme alternator

Defectiuni poti sa ai:
- daca ai alternator cu releu incorporat poate fi grupul de diode trio(si atunci va sta becul tot timpu aprins)
-poate fi o dioda sau mai multe( atunci vei avea varianta nr 2 )
- poate fi releul ..si atunci nu mai stiu ce varianta ...


In cazul tau eu zic sa faci fara consumatori un drum lung eventual intai verifica bateria si tensiunea de incarcare si daca bateria e buna o sa isi revina si o sa se stinga becul(eu momentan patesc la fel ca tine ..si nu am apucat sa fac un drum lung dar am mers 40 minute intr-o zi prin oras si mi s-a stins becu asta pana cand am aprins farurile ,deci am golit iar din baterie)


--------------------
dacia 1310 1992 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV99
post 28 Dec 2006, 13:04
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 146
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




Am facut un drum lung !
Probleme nu au aparut dar nici becul nu se stinge, oricum am mers cu farurile aprinse.
A invartit mai greu in dimineata asta demarorul, totusi poate sa fie si frigul de vina.
De incarcat , cand am masurat avea 13,7-14 banuiesc ca si acum se mentine.
Ramane sa incerc cu o alta baterie sa vedem ce mai zice.

Nu stiu ce alternator am, e cel original de Nova.

This post has been edited by BV99: 28 Dec 2006, 13:06


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eellaa
post 28 Dec 2006, 22:47
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 28 September 06




Eu daca fac drumu cu faza scurta aprinsa nu reusesc deloc sa fac becu sa se stinga ci din contra sa se aprinda mai rau (e adevarat am si halogene parca ) ,nu stiu daca am vreo problema(ma refer la masa imperfecta) ca am tot spus ca o sa pun aparatu de masura pe ea da mi-a fost lene.Becu am reusit sa il fac sa se stinga doar dupa un drum de 30 minute cu farurile stinse fara aeroterma (fara consumatori cu alte cuvinte ).


--------------------
dacia 1310 1992 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 29 Dec 2006, 00:10
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.900
Joined: 20 August 05
From: Focsani




eellaa , te contrazic la punctul 2

la o turatie mai mica , becul sta aprins si la o turatie mai mare becul se stinge sau fileaza putin...inseamna ca e bine


acul pleaca din zona rosie,acolo unde sta si becul aprins si pe parcurs ce acul se ridica, nu e normal ca si becul sa se stinga..ca bateria incepe sa isi revina?

e posibil ca becul sa fileze din cauza indicatorului de baterie,sa aibe un contact imperfect care sa faca becul sa oscileze..

asa si la mine la nova:
-cand o pornesc, becul sta rosu aprins si pe parcurs ce bateria imi ajunge pe zona dungata cu alb, imi oscileaza becul si cand ajunge pe alb nu mai vad pic de licarire de bec.(de fapt vad un rosu aprins usor, dar is de la celelalte becuri de bord)

problema e ca eu am baterie caranda de un an jumate de 62 Ah, acul indica bine,tensiunea pe alternator e buna si in gol si in sarcina si pe borne totul e bun,numai ca, in momentul cand aprind proiectoarele sau calc frana sau dau drumu la un consumator mai serios,acul bateriei se duce pe rosu.

Bateria care o am, moare in 5 minute daca tin pozitia aprinsa.nu stiu ce sa-i mai fac.redresorul nu mai e o solutie,densitate cica are(doar pentru un moment)...si are un an jumatate bateria.
cred ca ma duc si le-o dau de cap la astia.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eellaa
post 29 Dec 2006, 01:24
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 28 September 06




Desi am studiat putin problema nu vreau sa spun ca eu am dreptate pentru ca nu sunt sigur dar eu cred ca am dreptate judecand in felul urmator:
Releul de tensiune este alimentat direct de la alternator printr-un grup de 3 diode( o punte mica neagra) cate una pe fiecare infasurare.Sa presupunem ca acestea sunt bune.Releul pana incepe sa bage alternatorul curent este alimentat prin contact da nu oricum ci prin intermediul indicatorului din bord care am inteles ca se numeste "idiot lamp" (cred ca oricine poate sa faca o traducere).Practic acest indicator este legat intr-o parte la baterie(doar cand pui contactul) si in cealalta parte la acest releu adica la iesirea celor 3 diode(acea punte).In momentul cand se pune contactul prin intermediul becului se alimenteaza releul dar din cauza ca cele 3 diode nu au de unde sa dea nici un curent apare o diferenta de tensiune si astfel becul sta aprins.In momentul cand motorul este pornit si alternatorul produce curent cele 3 diode alimenteaza releul care nu mai consuma curent prin bec(martor incarcare baterie) direct de la diode.Acum acest bec are intr-o parte tensiunea data de baterie si in cealalta parte tensiunea data de alternator ,rezultand o alta diferenta de potential.Ceea ce inseamna ca becul sta aprins daca :
1 bateria are un potential mai mic decat alternatoru
2 bateria are un potential mai mare decat alternatoru

In cazul in care potentialu bateriei egaleaza potentialu alternatourlui(poate era mai bine sa vorbesc de tensiune) atunci becul se stinge.

Dupa ce am explicat cum functioneaza pot sa imi sustin afirmatia:

In momentul cand alternatorul are o turatie mica produce un curent mai mic si deci un potential mai mic decat al bateriei iar daca turatia alternatorului creste si becul se stinge rezulta ca acesta diferenta de potential devine din ce in ce mai mica deci alternatorul face fata sa egaleze potentialul bateriei.Daca totul este reglat bine eu unu cred(si asa am gasit si in sursa de unde am studiat schema acestui releu regulator de tensiune) ca alternatorul sau releul are o problema deoarece la acestea electronice tensiunea trebuie sa ramana aceeasi sau sa varieze foarte putin.

Imi cer scuze de cat de plictisitoare si de lunga este explicatia mea si daca gresesc va rog sa ma corectati.




--------------------
dacia 1310 1992 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 30 Dec 2006, 00:56
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.236
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pe mine m-a tinut o caranda 4ani si fortata adica pornit mers 2-3km si oprit zilnic si la 2-3 luni un drum de 200km si am fost foarte multumit de ea


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuseugen
post 30 Dec 2006, 09:31
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 20 November 04
From: targoviste




problema cu becul aprins am avut-o si eu.
s-a rezolvat cu un alternator nou sad.gif


--------------------
dacia nova t - db-05-klc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 7 Jan 2009, 07:44
Post #12


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 3.022
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Dar in situatia in care becul nu se mai aprinde ce e de facut? Becul e in regula (verificat si cu tensiune separat, si cu ohmetrul), la fel si instalatia electrica. Eu banuiesc ca e ceva din releul de incarcare (e montat direct pe alternator). Voi ce parere aveti?

7 Jan 2009, 12:14:
L.E.: Am gasit defectul. Firul care venea de la bord, de dupa contact (prin acel bec se creaza polarizarea rotorului) era oxidat si nu facea contact decat cand voia el. Am schimbat papucul de pe el si totul a revenit la normal. Oricum, mersi de ajutorul ce l-ati fi putut da (insa nu ati mai avut sansa, ca am fost iute de picior si am gasit eu primul).
Bafta in noul an tuturor.

This post has been edited by Siconi: 7 Jan 2009, 12:14


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 200CP+ 2006 - BHH-xxxx
-------------------------------------------------
Renault Clio MK1 1.4 RT 1993 - CS-11-YCS ... sold
Dacia 1300 MK1 1.3 1975 - CS-03-PTN ... sold
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannY_SmekeruL
post 16 Jan 2009, 17:30
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti-Slobozia




am si eu o mica problema.am schimbat de curand bordul la babuta mea.inainte aveam bord scoica si acum am pus un cn4.nu stiu de unde sa leg becul care indica starea curentului.va multumesc pt raspunsuri si sper sa nu se supere initiatorul topicului ca am postat si eu aici problema .


--------------------
SOON Dacia 1310 with F7P Kompressor Edition '84
VW Passat B6 2.0 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bad_Boy_Gaby
post 7 Apr 2009, 15:53
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 28 August 08
From: Iasi




Sa nu mai deschid alt topic, scriu aici. Nu imi mai merge indicatorul de incarcare si as vrea sa incerc cu altul sa vad daca e stricat. Cum pot lega indicatorul fara sa scot bordul? Multumesc


--------------------
Dacia 1310 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 7 Apr 2009, 18:33
Post #15


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.065
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Pai , nu scoti bordu' , scoti ceasurile !


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 8 Apr 2009, 07:21
Post #16


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 3.022
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Iar daca arunci un ochi pe sub bord vei vedea si cum se scot ceasurile si tot ce ai nevoie. Nu exista alta cale de a schimba indicatorul de incarcare decat demontand ceasurile. Bafta.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 200CP+ 2006 - BHH-xxxx
-------------------------------------------------
Renault Clio MK1 1.4 RT 1993 - CS-11-YCS ... sold
Dacia 1300 MK1 1.3 1975 - CS-03-PTN ... sold
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 Apr 2009, 08:37
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.615
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




Sau legi provizoriu ceasul nou la un +contact si o masa. Neaparat +contact, de acolo se "alimenteaza" si cel din bord, asa ca "preia" si caderea de pe contact.


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sv06cug
post 7 May 2009, 22:19
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 May 09




Am si eu aceasi problema cu martorul de baterie dar problema e ca sta aprins tot timpul si am omorat o baterie dar tot nu am gasit cauza, astept poate niste sfaturi ca am epuizat cam toate problemele pe care le cunosteam si ma omoara cu zile.


--------------------
Dacia 1310 1998 - sv06cug
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 May 2009, 17:29
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.236
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




banuiesc ca ai alternator cu releu incorporat , nu?
daca da si diodele sint ok nu iti ramine decit de inlocuit releul regulator , in mare parte schema alternatorului arata asa

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
masulik1417
post 25 May 2009, 12:56
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 25 May 09




salutare,am si eu probleme cu nova mea,ma dispera cu incarcarea bateriei,am schimbat relee de m-am saturat,diode la fel si imi licare si becul rosu de la baterie,daca pun alta baterie nu mai licare,iar cand merg cu ea fara consumatori imi sta indicatorul din bord la jumatate,dar daca aprind pozitile sau porneste electroventilatorul scade spre rosu,daca ii schimb alternatorul se poate rezolva problema?am alta masina cu care merg mai des dar imi pare rau sa o las asa pe novita mea ca ea m-a facut mare.multumesc si poate imi dati un sfat


--------------------
dacia NOVA 1997 - tr 14 mas
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 26 May 2009, 18:26
Post #21


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 3.022
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Pai ai spus singur ca daca shimbi bateria nu mai licare... inseamna ca bateria ta e pe duca. Mergi 1-2 zile cu o baterie de imprumut si vezi daca mai face.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 200CP+ 2006 - BHH-xxxx
-------------------------------------------------
Renault Clio MK1 1.4 RT 1993 - CS-11-YCS ... sold
Dacia 1300 MK1 1.3 1975 - CS-03-PTN ... sold
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
georgecpr
post 11 May 2010, 10:04
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 14 November 07
From: Targoviste / Bucuresti




Salutare

Am si eu o problema cu bateria sau incarcarea. Incepusem sa merg cu masina la serviciu zilnic (3-4 km), iar la un moment dat, cand am vrut sa plec acasa bateria era descarcata (nu mai invartea electromotoru, iar ochiul bateriei era ngru in loc de verde).
Am pornit-o impinsa, am mers cu ea vreo 20 min.
Bateria indica 12.6V, dar am observat ca s-a aprins putin martorul de la indicatorul bateriei, iar pe masura ce accelerez se aprinde mai tare.


QUOTE(eellaa @ 23 Dec 2006, 09:42)
Cred ca sunt si eu in masura sa dau un raspuns(nu de alta da am desfacut tot ce se putea desface la alternator si la bord ...).Cand acel bec din bord se aprinde pot fi 2 posibilitati:
1 cand becul se aprinde la turatie mica putin (fara consumatori sau chiar cu ,consumatori) si atunci cand accelerezi se aprinde mai tare => baterie descarcata sau defecta;
2 cand becul se aprinde la turatie mica iar la turatie mai mare se stinge sau nu se mai aprinde asa de tare => probleme alternator

Defectiuni poti sa ai:
- daca ai alternator cu releu incorporat poate fi grupul de diode trio(si atunci va sta becul tot timpu aprins)
-poate fi o dioda sau mai multe( atunci vei avea varianta nr 2 )
- poate fi releul ..si atunci nu mai stiu ce varianta ...
*



Acum ochiul bateriei este tot negru, dar masina porneste la prima cheie.
Nu am avut inca timp sa verific alternatorul pe banc, dar am vazut ca scoate peste 14V la borne, deci tind sa cred ca functioneaza bine.
Vroiam sa stiu, este corect ce spunea eellaa in postul 5 ?
Deci doar trebuie sa incarc bateria si totul o sa revina la normal, sau mai am si alte probleme ?


Multumesc


--------------------
Dacia Nova GT 1999 - DB 79 KIS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 11 May 2010, 11:32
Post #23


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.154
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




In principiu va trebui sa vezi si nivelul lichidului din baterie,prin vizor se vede verde cand e un nivel optim


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 11 May 2010, 14:16
Post #24


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 3.022
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




... dar si cand bateria este incarcata full. In alta ordine de idei, verifica alternatorul si/sau releul de incarcare; exista un comportament dubios legat de martorul de avarie incarcare si de turatia motorului.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 200CP+ 2006 - BHH-xxxx
-------------------------------------------------
Renault Clio MK1 1.4 RT 1993 - CS-11-YCS ... sold
Dacia 1300 MK1 1.3 1975 - CS-03-PTN ... sold
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 11 May 2010, 15:31
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 456
Joined: 10 April 09
From: Madrid




"Ochiul magic" - bila aia verde , e doar un plutitor si indicä NUMAI nivelul electrolitului .
Nu are treabä cu concentratia electrolitului ( nivelul de încärcare ) sau altitudinea la care te aflii ...
Desigur cá un nivel scäzut al electrolitului afecteazä asupra capacitätii bateriei , dar asta-i altä mîncare de peshte ...

În altä ordine de idei , circulat zilnic traseu de 3-4 km cam nenoroceste baterie si alternator , pe un traseu asa scurt nu are timp sä încarce la loc ceea ce s-a consumat la pornire - deci tu consumi din baterie dar nu-i dai timp sä se re încarce , cu cît bateria e mai descärcatä - la turarea motorului sunt mai mari sansele de a präji diodele ( dacä mai circuli si cu farurile aprinse popa.gif )

This post has been edited by mecanick_maverick: 11 May 2010, 15:35


--------------------
Opel ,Seat ,MB ,MB Astra F , Ibiza , Vito 109 , Sprinter 313 1997 , 1996 , 2004 , 2003 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 11 May 2010, 17:39
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.892
Joined: 25 November 08
From: Suceava




ochiul ala e un mic termodensimetru, cand e alb e nivel scazut, negru e densitatea scazuta, deci baterie descarcata, incarca bateria periodic daca faci doar drumuri scurte, verifica totusi tensiunea de incarcare in diferite regimuri


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 11 May 2010, 21:33
Post #27


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 3.022
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Din cate vad eu, sistemul de incarcare ii face probleme... altfel nu cred ca ar acuza si MARTORUL ROSU din bord, despre care a amintit el. Sunt de acord ca deplasarea pe asa distante scurte nu ofera o incarcare buna, din contra, nu se incarca pe traseul asta scurt cat se consuma la cele cel putin 2 porniri. Daca mai dai drumul si la player si la lumini... esti pierdut. E normal ca bateria sa cedeze asa repede. Degeaba o incarca daca nu rezolva cu incarcarea. Suspectez alternatorul, mai exact colectorul lui.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 200CP+ 2006 - BHH-xxxx
-------------------------------------------------
Renault Clio MK1 1.4 RT 1993 - CS-11-YCS ... sold
Dacia 1300 MK1 1.3 1975 - CS-03-PTN ... sold
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
georgecpr
post 12 May 2010, 07:14
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 14 November 07
From: Targoviste / Bucuresti




Cu ocazia asta am mai descoperit o problema: imi pierde lichid de racire pe la axul pompei de apa. Pierderile sunt destul de mari (sir continuu) si nu o sa mai circul cu masina pana nu o repar.

Cu ocazia asta cred ca o sa verific si alternatorul pe banc.

Totusi nu inteleg foarte bine cum functioneaza martorul de incarcare a bateriei (la nova mea).
Cumva el se aprinde cand e o diferenta de potential intre alternator si baterie mai mare de un anumit prag? Sau cand curentul circula dinspre baterie spre alternator in loc sa fie invers (am vazut ca e o dioda inseriata cu becul, deci daca curentul circula in sens invers nu ar trebui sa se aprinda martorul).

Multumesc de raspunsuri.
Numai bine


--------------------
Dacia Nova GT 1999 - DB 79 KIS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 13 May 2010, 07:57
Post #29


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.562
Joined: 12 July 07
From: Constanta




ochiul magic e densimetru, nu indica doar nivelul electrolitului din baterie....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doruoce
post 6 Oct 2010, 17:00
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 13 May 10




Salut. Am si eu o dacie 1310 din 2002 cu bord cn cu indicator de baterie doar un bec. Acest bec sta tot timpul aprins. Stie cineva care ar fi cauza pentru care becul sta aprins mereu?


--------------------
dacia 1310 2002 LI
Cea mai frumoasa masina e logan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 30th July 2014 - 11:04
Forum Renault Server hosting