DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Injectie pe modelele cu carburatie, Cine ma poate ajuta?

Marius_Do
post 24 Feb 2008, 14:53
Post #1


Your lider


Group: Members
Posts: 80
Joined: 23 November 07
From: Iasi




Salut

Cine si-a montat injectie pe modele cu carburatie? Sa imi dea si mie un sfat, se pot face adaptari de la cielo? Sau alte masini(m-ar interesa de la solenza daca se poate pt ca nu as vrea de la 1310 de dupa 2000)

Multumesc anticipat


--------------------
Dacia 1310 1998 - IS 86 DMI
Omu cu stickere si grafice :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladutz_totto
post 2 Apr 2009, 16:12
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 23 March 09




nu cred ca se pot face modificari sa treci de la carburatie la injectie....


--------------------
dacia 1310 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 2 Apr 2009, 17:28
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Salut.
Sugestie:
In loc sa montezi sistem de injectie de benzina pe motor, poti sa montezi un sistem de "injectie" de aer. Iesi mai ieftin si la ITP nu cred sa ai probleme. De fapt obtii un carburator asistat electronic. Desigur, asta presupune ca mai intai reglezi carburatorul pentru un optim de functionare a motorului.

Metodologie:
Se cumpara de la dezmembrari un sistem functional de la Tico Euro2. Sistemul consta in:
- unitatea centrala de calcul a noxelor (o cutiuta de plastic negru, marcata "Lovato"). Asta se monteaza undeva in compartimentul motor si e cam cat un pachet de unt.
- electrovalva de aer la ralanti (I.A.C, arata ca un motoras negru) cu tot cu soclul ei. Se monteaza tot in compartimentul motor, pe unul din peretiii laterali, in apropiere de unitatea Lovato. Se realizeaza la strung un adaptor cu stut care se monteaza pe galeria de admisie, intr-o pozitie cat mai echilibrata (raportat la cei 4 cilindri).
- senzor de temperatura de pe furtunul de incalzire a termoelementului socului automat. Asta se monteaza pe furtunul de incalzire a flansei calde de sub carburator.
- sonda lambda cu 4 fire. Se face la strung o piesa de adaptare care se sudeaza pe galeria de evacuare (gaurita in prealabil), la vreo 30-50cm de chiulasa.
- cablajele (conductorii cu mufele lor). Realizeaza interconectarea elementelor mentionate anterior.
Se cumpara furtune (de exemplu furtune de udat gradina) de diametre corespunzatoare pentru a conecta soclul electrovalvei cu galeria de admisie si cu filtrul de aer (aerul tras de motor prin electrovalva trebuie sa vina filtrat).

Functionare:
- cand motorul e rece si socul tras, amestecul e mai bogat. Senzorul de temperatura trimite un semnal care temporizeaza intrarea in actiune a electrovalvei.
- cand motorul e cald, senzorul de temperatura (cred ca e o termorezistenta de fapt) face unitatea centrala sa devina activa.
Acum intervine si sonda lambda care s-a incalzit intre timp. Cand aceasta sesizeaza o ardere incompleta, datorita imbogatirii prea mari a amestecului, semnaleaza acest lucru unitatii Lovato, care va determina deschiderea progresiva si corespunzatoare a electrovalvei de aer. Astfel, va intra mai mult aer in galeria de admisie, si asta va saraci amestecul (de exemplu cand se calca acceleratia la podea, iar turatia motorului e scazuta. In acest caz, masina nu ar accelera dupa dorinta soferului, in schimb ar consuma multa benzina). In acelasi timp, deschiderea electrovalvei de aer, va determina scaderea depresiunii in galeria de admisie, deci si aspirarea de amestec carburant va scadea.

Avantaje:
- Reglarea mai fina a imbogatirii amestecului in dimamica functionarii motorului. De aici ar putea decurge o oarecare economie de combustibil.
- Reglarea corecta a ralantiului prin afisarea cu cele 3 leduri (din unitatea Lovato) a calitatii amestecului.
- Sistemul ar putea trece neobservat la ITP, si ar putea determina (daca e bine reglat si dimensionat) obtinerea unor rezultate mai bune la testul de noxe.

Toate cele bune.

P.S. Cele scrise aici reprezinta doar o SUGESTIE, bazata pe considerente teoretice. Modul cum acest sistem se va comporta pe o Dacie (sau pe alta masina avand carburator) ramane sa fie studiat de experimentator, pe banii lui.







--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 2 Apr 2009, 17:34
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




crezi ca merge adaptat la carburatorul de dacie ?


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 2 Apr 2009, 17:40
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Merge la orice fel de motor pe carburatie. Sistemul nu are treaba cu tipul de carburator, ci doar cu amestecul din galeria de admisie. Deci sistemul monitorizeaza si ajusteaza ce se intampla sub (dupa) carburator.

Iata si o poza cu aspectul compartimentului motor la un Tico (nu e al meu...), unde se poate vedea ansamblul valva IAC+soclul ei si modulul electronic de comanda Lovato.

This post has been edited by Kinetix: 2 Apr 2009, 18:35

Attached thumbnail(s)
aspect_motor_Tico.JPG ( Size: 402.26k ) Number of downloads: 3112


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 7 Apr 2009, 19:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




daca as face rost de schetia asta ma poti ajuta cu montajul?


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 8 Apr 2009, 09:31
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Pai, Sorine, in primul rand nu stiu din ce oras esti...
In al doilea, sunt disponibil pentru "asistenta tehnica" pe forum (sfaturi, poze, etc).
Datorita faptului ca sunt si eu destul de ocupat (familie, serviciu, etc), nu dispun de prea mult timp liber, dar, cine stie?...

Repet: eu am facut doar o sugestie cu privire la sistemul amintit. Nu am montat pe nici o masina, insa datorita faptului ca este pe masina mea si am inteles cum functioneaza (zic eu), cred ca se poate adapta cu manopera minima pe orice motor aspirat, avand carburator. Important este ca piesele sistemului sa fie functionale.
Manopera consta in pozitionarea elementelor sistemului in compartimentul motor si fixarea lor acolo, interconectarea lor cu furtune si cabluri, apoir ealizarea la strung a pieselor adaptoare pentru sonda lambda si pentru priza de aer din galeria de admisie (ceea ce e destul de simplu).
Atasez mai jos o schema cu sistemul montat pe masina.
Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 8 Apr 2009, 10:14

Attached thumbnail(s)
sistem_Euro2_Tico.JPG ( Size: 70.83k ) Number of downloads: 3092


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Apr 2009, 10:31
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




De sugestii e plina lumea, ma gandeam ca ai facut practic asa ceva, si oricum nu vad la ce v-ar ajuta? un lucru in plus sa se strice, si in plus carburatorul de Tico e prea mic la Dacie, sa nu zici ca folosesti carburatorul de Dacie.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 8 Apr 2009, 10:44
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Argon, fii atent:
- deschizatorul topicului a solicitat sfaturi (sugestii)
- daca te deranjeaza sugestia mea, o poti ignora.
- nu am facut practic fiindca a facut fabrica pentru mine (eu am Tico Euro2...)
- la ce ajuta? Pai varfurile de gama in tehnologia carburatoarelor sunt... carburatoarele asistate electronic. Sistemul de pe Tico e un exemplu. Ce face sistemul asta? Pai intervine in dozarea amestecului in mod dinamic, acolo unde carburatorul ar genera amestecuri prea bogate. Dupa cum stii, orice carburator are zone de suprapunere a actiunii elementelor de dozare a benzinei (tub emulsor, jicloare), unde amestecul e mai bogat, pentru "siguranta". Ei bine, tocmai aici intervine sistemul de asistare electronica.
- da, e adevarat ca e un sistem care se poate defecta, dar si sistemul de injectie (pe care voia colegul sa il monteze pe Dacie) se poate defecta, nu-i asa? In plus, este mai complicat, are mai multe componente si e mai scump. Sa mai punem la socoteala ca e nevoie si de omologare?
- sistemul de asistare electronica a carburatorului se poate monta in combinatie cu orice tip de carburator, intrucat el nu face altceva decat monitorizeaza temperatura motorului si calitatea arderii, intervenind prin introducere de aer dozat sub carburator.
- totusi, in alta ordine de idei, carburatorul de Tico nu e nici pe departe prea mic pentru Dacie (suma diametrelor difuzoarelor si jicloarelor de la cele doua corpuri ale lui depaseste cu mult valorile de la Carfil). Ei, mai dificil e cu adaptarea pe galeria de admisie...
- pentru informare, am testat si carburator de Dacie pe Tico si, cu mici modificari, merge brici.
Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 8 Apr 2009, 10:56


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 9 Apr 2009, 06:40
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Kinetix, ideea e buna, ai PM.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 9 Apr 2009, 07:43
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




suna, interesant, dar pe unde se gasesc la dezmembrari......eu unu nu am gasit


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 9 Apr 2009, 12:55
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




acum am vazut ca esti din iasi...eu sunt din buc,am fost ieri pe centura in popesti la dezmembrari,avea un tico dar nu a vrut sa imi vanda chestia aceea pt ca vroia sa vanda motorul cu totul sad.gif o sa mai caut


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 10 Apr 2009, 09:37
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Sorin, imi pare rau ca nu te pot ajuta...

Iata inca vreo cateva informatii pentru doritori:

Senzorul de temperatura are cativa KOhm (vreo 5, parca) la rece si vreo 0.85 KOhm la cald. Nu stiu daca valorile astea sunt standard. El este deja montat intr-un Teu metalic. Stuturile lui cred ca se imbina cu diametrul furtunului de la flansa calda de Dacie.

Intr-adevar, nu am masurat stutul de aer din galeria de admisie pentru IAC. Se poate ca ala sa fie o idee mai mic decat cele din soclul electrovalvei. Eu estimez pe la 8mm. Totusi, daca majoram la 6mm cel de la Dacie, cred ca va fi deajuns. Oricum, are lungime mica si efectul de franare asupra fluxului de aer ce va intra pe acolo va fi destul de mic. Asa cum spuneam, la turatii medii cred ca e suficient.
N-o sa mai apara calamina acolo, fiindca nu va mai trage vapori de ulei, ci aer filtrat.

Sunt cateva diferente importante intre IAC-ul de TIco si cel de Matiz/Cielo:
- forma varfului conic (ce inchide priza de aer) e diferita (totusi nu fundamental)
- diametrul gulerului de langa suprafata de asezare pe soclu e mai mare (nu intra in soclu)
- desi are tot 4 pini si se potriveste cu mufa de la Tico, cel de Matiz are conectarea la pini diferita.
- urechile de prindere sunt inegale la Matiz (se potriveste doar o gaura la soclul de Tico).

Totusi, exista cateva asemanari fundamentale, care m-au facut pe mine sa adaptez un IAC de Matiz la soclul de Tico (la masina mea):
- varful e diferit, dar e atasat la o tija filetata care are exact acelasi pas al filetului, diametru si lungime identica. Sunt interschimbabile.
- statorul este bobinat. Sunt doua bobine acolo si cred ca sunt identice la cele doua modele (au cam aceeasi rezistenta ohmica)
- mufa se potriveste (fizic).

Eu am procedat astfel:
- aveam un varf+tija de la un IAC vechi de Tico si l-am introdus in cel de Matiz. Aici trebuie mare grija intrucat filetul tijei metalice intra intr-unul de plastic.
- am centrat si strunjit gulerul ala, pentru a intra fest (cu joc minim) in soclu de Tico.
- am pilit/alungit gaura de la una din urechile de prindere a IAC-ului de Matiz, pentru a se potrivi la gaura din soclu (cealalta ureche se potriveste exact)
- am taiat cele 4 fire care duc la mufa ce intra in IAC la vreo 5 cm de mufa, am interpus un conector electric (din ala cu bucse din alama si cate doua surubele, imbracate in polietilena) si am reconectat firele ca sa se potriveasca la noua configuratie a pinilor IAC-ului. M-am chinuit ceva vreme pana am nimerit polaritatile...

Pentru cine vrea sa faca trebusoara asta, nu e musai sa inlocuiasca varful metalic, insa trebuie sa bage un adaos in soclu care sa aduca scaunul supapei mai aproape (am spus ca sunt diferente de forma intre cele doua varfuri si asta face ca cel de Matiz sa trebuiasca sa iasa mai mult pentru a ajunge la scaun). Estimez un adaos sub forma de bucsa de alama de 5mm inaltime, lipita acolo cu ceva silicon, pentru o demontare ulterioara.
Totusi, cel mai simplu e sa folosim un IAC de Tico (din dezmembrari, eventual unul nou, desi e mult mai scump...).

Cu sonda lambda e mai simplu, cred. Eu as putea masura distanta intre fata de asezare/etansare si suprafata galeriei. La asta adaugam grosimea peretelui galeriei (de vreo 3mm, cred) si ajungem la o estimare rezonabila pentru dimensiunea adaptorului. Unde mai pui ca exista adaptoare din astea care sunt facute in mod intentionat mai lungi, pentru a reduce cantitatea de oxigen care ajunge la sonda, in felul asta obtinandu-se amestecuri mai sarace si, eventual, ceva economie.

Ieri m-am "jucat" un pic cu sistemul de pe masina.
Exista o zona "rosie" (amestec prea bogat), un punct de optim si o zona "verde" (amestec sarac). Ei bine, sistemul are setat acel punct de optim, dar nu se suprapune cu indicatia ledurilor. Am scos IAC-ul si am imbogatit/saracit amestecul din surubul de dozare. Am ajuns la un moment in care varful facea infime excursii dute-vino si am dedus ca ala era punctul de optim. Insa cand am privit ledurile, astea afisau zona "rosie". Da, e adevarat ca era in apropierea punctului de optim (cand incep sa stea aprinse ledul verde+cel galben), dar era totusi pe rosu... Cand am incercat sa ajung pe verde, varful a inceput sa iasa, incercand sa inchida priza de aer, fiindca el interpreta asta ca fiind amestec prea sarac...
Probabil setarile astea un pic gresite din fabrica (sau decalibrate in timp, eventual colmatarea sondei lambda) sunt o cauza pentru care am auzit cateva cazuri de Tico Euro2 care consuma mai mult decat cele noneuro...
Remedierea este fie prin ajustari in modulul Lovato, fie adaugand un mic montaj (exista scheme destul de simple) intre el si sonda lambda.

Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 10 Apr 2009, 09:55


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 Apr 2009, 13:32
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Kinetix @ 10 Apr 2009, 09:37)
[...]
Am scos IAC-ul si am imbogatit/saracit amestecul din surubul de dozare. Am ajuns la un moment in care varful facea infime excursii dute-vino si am dedus ca ala era punctul de optim. Insa cand am privit ledurile, astea afisau zona "rosie". Da, e adevarat ca era in apropierea punctului de optim (cand incep sa stea aprinse ledul verde+cel galben), dar era totusi pe rosu... [...]

Dar dupa asta, ai incercat sa montezi la loc acel IAC cu reglajul ala sa vezi cum se comporta? Poate cu el in circuit se manifesta altfel din cauza frinei gazodinamice. Apoi poate el e lasat intentionat mai pe bogat incit sa ai siguranta (ca si Dacia dealtfel, la relanti are intentionat amestec mai bogat din cauza emulsionarii/omogenizarii slabe). Sau, poate fi si ce spuneai, ceva colmatare sonda, uzura, etc...
Am zis, facem cum am zis in PM, la ITP inainte si dupa, citit pe sonda lor.

This post has been edited by diaconuliviu: 10 Apr 2009, 13:36


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 10 Apr 2009, 13:50
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.334
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Dar un calcul estimativ al modificarilor si omologarilor a facut cineva?
Ca sigur iese mai mult decat ar costa o Dacie cu injectie dupa 2000.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 10 Apr 2009, 17:42
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Io as face asa:

Cautat corp clapeta injetor de berlina/nova. Cautat pe la dezmembrari sau pe la "piese auto import" ca de pe un reno 9 am io asa un sentiment ca se potriveste de minune jucaria asta.

Schimbat galeria cu una de papuc.

Cautat programator plictisit si electrician care sa imi faca un calculator de aprindere. Si 2 bobine jumostatice. Sau in lipsa merg si 4 bobine de dacie.

Sau eventual bobina de inductie de la berlina/reno9, alea injectabile.

Montat kitul de ambreaj pentru injectabila (are un magnet in al) si cutia ambreajului de injectabila impreuna cu senzorul de turatie.

Dat gaura prin galerie si montata sonda lambda.

Realizat instalatia electrica aferenta, bagat in toba intermediara sau finala calti, carpe, ce gasesc la indemana, Las o gaura inainte de ele sa iasa marea majoritate a gazelor dar mica pt a nu se vedea si sa nu fie zgomotoasa.

Si fuga la baietii de la rar sa-mi treaca un euro2 in talon.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 10 Apr 2009, 18:57
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Eu nu am dat sugestia cu sistemul amintit pentru a omologa Dacia ca Euro2. Elementele sistemului sunt destul de mici si pot fi amplasate cumva ascuns sau greu vizibil in compartimentul motor ca sa nu necesite omologare. Modulul Lovato ar putea fi montat chiar pe sub bord, in habitaclu. Doar sonda lambda, senzorul de temperatura si IAC-ul cu soclul ei trebuie sa stea pe langa motor.
Pentru cine vrea omologare, altfel se pune problema.

Cred ca sistemul de Tico, daca se ia complet de la dezmembrari (dar piesele sa fie functionale) nu depaseste 200Roni. Comparati voi cu pretul altor sisteme.

Da, Liviu, conditiile sunt un pic diferite cu IAC-ul montat in soclul lui. Retragerea varfului se va face contra fortei de suctiune a motorului. Totusi, impulsurile cred ca sunt de asa natura (corelat cu semnalul sondei lambda) incat sa invinga forta aia... Apropo de asta, ma gandesc ca si cei 6mm, sa zicem, ai stutului din galeria de admisie sunt suficienti deoarece orificiul scaunului din soclul electrovalvei, desi e mai mare, nu e aproape niciodata complet descoperit. Varful metalic al IAC-ului e conic si obtureaza variabil orificiul respectiv, dar nu il paraseste aproape niciodata.
Pe de alta parte, cred ca sistemul nu stie cand e ralanti si cand e regim de sarcini partiale, fiinca nu exista nici un senzor de turatie. Cred ca el actioneaza permanent.
Da, exista un senzor de vacuum, dar ala are rolul de a comanda o turatie marita de ralanti, atunci cand se cupleaza aerul conditionat.
Nu stiu inca sa explic neconcordanta intre afisarea cu leduri si semnalul trimis la electrovalva. Poate ca aceste doua functii sunt gestionate de microprocesoare diferite din modului Lovato (sunt cel putin vreo doua "miriapode" acolo) si care nu sunt corelate exact. Sau o fi existand o alta explicatie... De fapt, nu ma intereseaza atat de mult afisajul, cat realizarea amestecului gazos. Aici as vrea sa pot interveni, pentru a muta un pic punctul de optim spre amestec sarac. Mai studiem.

Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 10 Apr 2009, 19:02


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 10 Apr 2009, 20:43
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Kinetix nu e neaparat problema de omologat dacia 13xx ca si euro2 dar cred ca e mult mai simplu sa o dotezi cu sistemul de injectie care s-a folosit pe motorul asta din fabrica decat sa te apuci de experimente care in final s-ar putea termina printr-o mare paguba financiara, un motor praf si chestii de astea.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 10 Apr 2009, 21:37
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Fiecare e liber sa decida ce investitii e dispus sa faca si ce sistem isi doreste pe masina lui.
Asteptam sugestii mai bune, fiabile, ieftine, accesibile.
Succes tuturor!

P.S: 200 RONi poate parea mult, dar e posibil sa se amortizeze relativ repede daca sistemul functioneaza.
Sistemul de asistare a carburatorului intervine introducand aer in motor. In ce masura asta poate face motorul "praf", ramane de vazut...
Da, un amestec saracit poate sa faca motorul sa mearga mai cald, dar exista solutii pentru a-l raci mai bine: elice cu mai multe pale, scoaterea termostatului sau inlocuirea cu unul care sa deschida mai repede, montarea unui electroventilator al carui prag de temperatura se regleaza mai jos, etc.

This post has been edited by Kinetix: 10 Apr 2009, 21:42


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 11 Apr 2009, 21:41
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




200 de roni nu este deloc mult dar am io un sentimnet ca pentru a adapta sistemul ala de injectie, sau oricare altul trebuie scosi mult mai multi bani.

Si eu am in plan chestia asta, am facut un motor nou (ma rog, set motor nou si toate prostiile) caruia i-as atasa o injectie monopunct. Deocamdata insa finantele pentru asa ceva nu is ca sa pot cumpara piesele necesare noi iar second hand nu gasesc nimic.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 12 Apr 2009, 18:44
Post #21


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Motorasul acela negru Iac e asemanator ca cel de pe corp clapeta de la super nova , logan , solenza si alte masini. Si el face reglajul automat de relanti asa cum a mentionat Kinetic ... E foarte interesant asa poti calcula si monta perfect jicloarele pe carburator de veneai cu ideea mai repede Kinetic ... Acum sa nu va puie ala cu coarne sa incepeti la alergat ca acesta chestie ajuta la un amestec optim in orice regim de functionare taie si dozeaza aerul in asa fel ca amestecul sa fie optim.
Nu recomand injectie monopunct din cauza multor probleme plus nu ai soft de a pune la punct unitatea centrala demaraj slab, poate multipunct ar fi alceva... dar nu se merita pe 1310 poate pe cele modificate.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Apr 2009, 18:49
Post #22


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Kinetix @ 10 Apr 2009, 09:37)
Sunt cateva diferente importante intre IAC-ul de TIco si cel de Matiz/Cielo:
*




cea mai mare dierenta ar fi ca Tico e pe carburator si Matiz/Cielo pe injectie, nu?


QUOTE(cristio_79 @ 10 Apr 2009, 13:50)
Dar un calcul estimativ al modificarilor si omologarilor a facut cineva?
Ca sigur iese mai mult decat ar costa o Dacie cu injectie dupa 2000.
*




mai mult nu, dar injectia monopunct oricand e superioara oricarui carburator, pe care il trage aprinderea interbelica inapoi, asa ca merita un ban in plus pentru una cu injectie, oricum sistemul de pe Tico nu e o minune a tehnici, de aia s-a folosit foarte putin, l-a mancat injectia pe paine.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 12 Apr 2009, 19:01
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




argon, eu faceam comparatie intre dispozitivul respectiv, denumit electrovalva de aer pentru ralanti sau I.A.C (Idle Air Control) Valve existent la Tico Euro2 si la Matiz, etc. In orice sistem il folosesti, el face un singur lucru: cu ajutorul varfului sau conic obtureaza in mod variabil o priza suplimentara de aer care face by-pass-ul clapetei de acceleratie.
Nu, nu e mai mult de 200 RONi. Am luat eu de curand sistemul fara sonda lambda si fara senzor de temperatura si m-a costat vreo suta de Roni...

Astept cu interes sa vad rezultatele montarii oricarui sistem de imbunatatire a carburatiei pe Dacia 1300.
Succes!

P.S. Acum ma gandesc cum s-ar putea face ca punctul de optim sa devina reglabil.

This post has been edited by Kinetix: 12 Apr 2009, 19:03


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 12 Apr 2009, 20:20
Post #24


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




iti omologheaza cineva un motor pe injectie pe o dacie 1300? mai merita?
asta e mai mare danaua decat ocaua....mai bine iei alta masina(cand s-or pune taxe pt poluare)


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Apr 2009, 06:59
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Kinetix @ 10 Apr 2009, 18:57)
[...]
Pe de alta parte, cred ca sistemul nu stie cand e ralanti si cand e regim de sarcini partiale, fiinca nu exista nici un senzor de turatie. Cred ca el actioneaza permanent.
Da, exista un senzor de vacuum, dar ala are rolul de a comanda o turatie marita de ralanti, atunci cand se cupleaza aerul conditionat.
[...]

Poate chiar acel senzor de vacuum sa "comande" cu intirziere acea supapa. Altfel nu prea vad cum fara macar un senzor de turatie, sa ai repriza. Si la Tico/Matiz n-am sesizat "lag"-ul caracteristic uneori injectiei (oricit de brusc apesi, el se accelereaza in ritmul lui).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 13 Apr 2009, 08:43
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Masina merge la fel de bine daca ii scot mufa electrica de la electrovalva de vacuum. Asta intervine doar la cuplarea aerului conditionat (deschide circuitul de vacuum spre o capsula de vacuum care trage un pic de clapeta de acceleratie), la pornire (in primele 5 secunde) si cand motorul cald tinde sa se opreasca (daca ralanti-ul e reglat prea mic/sarac). Nu cred sa aiba vreo contributie in alte regimuri ale motorului.

Matizul este pe injectie de la primele modele. A inceput cu Euro2 si a ajuns pe la Euro4, apoi... s-a oprit productia... unsure.gif

Faptul ca Tico nu are senzor de turatie imi convine de minune. Astfel, IAC-ul actioneaza in orice regim de turatie/sarcina. Asta il face sa se poata potrivi destul de usor la orice sistem avand carburator.
Faptul ca Tico are "zvac" se datoreste, probabil, modului in care este construit carburatorul (dublucorp, progresiv, vacuumatic, etc.)

Apropo, tinand seama ca modulul Lovato are vreo doua "chip"-uri inauntru, oare nu se poate face un pic de "chip-tuning"? rolleyes.gif

Toate cele bune.

This post has been edited by Kinetix: 13 Apr 2009, 09:04


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Apr 2009, 09:11
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pai..din moment ce el doar "tureaza" motorasul ala pas cu pas... functie de lambda, ce tuning sa mai faci?
Poate doar eventuale "delay"-uri la preogresiune, sau altele.
Desi, in afara ca e mic, Tico/Matiz mi s-au parut OK (cel putin la partea de motor).
Adica destul de bine gindit.

This post has been edited by diaconuliviu: 13 Apr 2009, 09:12


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 13 Apr 2009, 09:27
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Ma refeream la "tuning" in sensul de a experimenta cu valori diferite ale acelui punct de optim, cand IAC-ul incepe sa fie activ.
Atasez si doua poze cu modulul Lovato in "carne si oase". Mufa alba e folosita pentru interconectare cu celelalte componente. Poate ca mufa mica, neagra, ar putea fi folosita pentru... tuning.
Oare Mihai nu s-ar pricepe la trebusoara asta?

This post has been edited by Kinetix: 13 Apr 2009, 09:57

Attached thumbnail(s)
cablaj_Lovato.JPG ( Size: 170.15k ) Number of downloads: 2385
mufe_modul_Lovato.JPG ( Size: 45.89k ) Number of downloads: 2103


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Apr 2009, 09:33
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Unul trebuie sa fie modulul "chip", altul de comanda motor pas cu pas.. mai ales daca acel motor e chiar pas cu pas.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 13 Apr 2009, 10:19
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Dupa parerea mea, IAC-ul este sigur un motoras pas-cu-pas.
Iata cum arata "miezul" sau:
- are un varf conic pentru obturarea variabila a prizei de aer din soclu
- are o tija cu doua "canale" longitudinale pentru a impiedica rotirea lui in timp ce culiseaza
- are o portiune filetata care determina culisarea inainte/inapoi dupa cum se roteste "rotorul" magnetic in care se infileteaza. Rotorul asta e bucsat cu plastic si filetat pe interior. De asemenea, se prelungeste in sens opus varfului cu o zona tubulara care intra intr-un rulment.
Electrovalva asta mai are un stator cu doua bobine (bobinate cam ca la alternator), iar comanda se da pe 4 fire, care reprezinta cele 4 terminale ale celor doua bobine.
Nu are colector si nici nu lucreaza in curent alternativ. Deci, daca lucreaza in impulsuri, se prea poate sa fie motoras pas-cu-pas, nu-i asa?

"Tuning"-ul ala oare nu s-ar putea face si din modificarea raportului intre vreo doua rezistente de pe cablaj, care ar fi posibil sa formeze vreun divizor, ceva?

P.S: Atentie! Varful asta e de la IAC de Matiz! Cel de Tico e mai lung (cu vreo 1.5-2mm) si mai bont. excl.gif

This post has been edited by Kinetix: 13 Apr 2009, 10:23

Attached thumbnail(s)
miez_IAC.JPG ( Size: 99.9k ) Number of downloads: 2098


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 15:02
Forum Renault