It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Inlocuire Kit Distributie SN/SLZ (LGN?), How-To

Stefan_B
post 18 Sep 2006, 09:55
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 16 July 02




Salut - Saptamana trecuta am facut operatia, si cum lucrurile sunt proaspete, iata:

Piese necesare:
Curea Distributie (cod....). Piesa originala e PowerGrip - Made in France/EU
Rola intinzator (cod...). KOYO - Made in Japan
4 braduti de plastic (2 sunt necesari, dar se mai rup)
Solutie de blocat suruburi (eu am folosit Loctite 243)

Scule necesare:
Tubulare de 10, 13, 16, 16 adanc, 17, 19, 21, 32! Chei inelare de 10, 13, 16, 17. Inelare cu cot de 13 si 16, 17. Locul e tare strans, asa ca fct de posibilitati, fie o inelara cu cot fie o inelara combinata e cea mai potrivita. Tubularele sunt de forta, si sunt singurele pt care am cheie dinamometrica.

Scula speciala de intins cureaua - eu am facut una din 2 suruburi de 5mm sudate pe o bara de 12 mm lunga de cca 200mm.

Aparat de masurat tensiunea in curea (metoda auxiliara mai jos)

Demontare
- Se suspenda masina a.i. partea dreapta sa fie sustinuta de o capra/suport.
- Se demonteaza roata dreapta, bieleta de sustinere cadru motor, placa plastic de protectie (ocazie cu care se rup bradutii existenti).
- Se demonteaza surubul de prindere a fuliei accesorii pe motor (nu e nevoie sa desfaceti cele 4 suruburi laterale, doar cel central. Pentru asta, se baga masina in viteza 5, se blocheaza piulita planetarei (cheie de 32) si se desface surubul de pe arborele cotit (18 mm) - cu cheia tubulara. Cuplul de strangere e mare, asa ca va trebuie un pic de efort.
- Se scoate fulia si cureaua alternatorului. Daca aveti AC, atunci tb sa desfaceti si cureaua compresorului.

****IMPORTANT ****
Acum, trebuie sustinut motorul. Exista o "proptea" care ar sprijini motorul de cadrul motor, dar neavand-o, am dat jos scutul si am sprijinit baia cu un cric hidraulic - neaparat o bucata de lemn intre cric si baie!!!

- Se demonteaza suportul dreapta al motorului - sunt 3 suruburi + 1 piulia.
- Se demonteaza capacul de AL care protejeaza fulia arborelui cu came (5 suruburi).
- Se demonteaza capacul de plastic negru (3 suruburi de 10).
- Se demonteaza cele 4 bujii

Acum, aveti acces la distributie.

Se aduce motorul la punct. Sunt 2 markere:
- un punct pe roata dintata de pe arborele cotit
- o sageata pe fulia arborelui cu came.

- Se roteste motorul (in sens orar) pana cand cele 2 repere vin in dreptul reperelor corespondente de pe baia de ulei si capacul culbutorilor

**** IMPORTANT ****
Se verifica tensiunea in curea - ideal, cu ajutorul unui diapazon electronic. O masurare aproximativa se face astfel - se torsioneaza cureaua (cu o singura mana) si se noteaza unghiul maxim - care trebuie sa fie de cca 90 grade, pentru un om normal. Daca faceti culturism, nu intrati in aceasta categorie smile.gif si probabil ca veti reusi sa o torsionati mai mult de 90 grade. Aceasta "masurare" e necesara pt a va da o idee despre tensiunea la care reglati cureaua noua. Plaja de tensiuni e larga (0.75 - 1.25 x 640N) asa ca metoda asta merge bine - apropos, se poate aplica cam la toate masinile cu curea de 16-18 mm latime a curelei adica majoritatea motoarelor cu 8 valve.

- Se desface intinzatorul cu o cheie de 14.

- Se verifica eventuale scurgeri de ulei/apa. Nu ar trebui sa fie nici una.

- Se inlocuieste intinzatorul si se lasa surubul ne strans.


**** IMPORTANT ****
Se monteaza noua curea. Aveti grija la sens (sageata de sus in jos, in partea din fata a masinii) iar semnele de pe curea (numai la cureaua originala) vin la FIX pe semnele indicate anterior. Daca nu aveti curea originala, va descurcati cu semnele fixe pomenite anterior.

- Se tensioneaza cureaua a.i. sa se poata torsiona numai 75 grade (tensiune mai mare ca cea originala - cca 870N). Acum se "aseaza" cureaua pe roti, si se elimina eventualele deformari elasto-plastice intr-o curea noua.
- Se roteste motorul 5 1/2 ture si se verifica ca semnele sunt din nou in corespondenta. Se foloseste o cheie pe fulia arborelui cu came, IN NICI UN CAZ DEMARORUL. Motorul tb sa se roteasca usor, fara socuri/zgomote.
- Se slabeste cureaua pana la tensiunea normala (90 grd torsionare - cca 640N tensiune)
- Se strange definitiv intinzatorul de curea.

- Se remonteaza piesele demontate, folosind compus de blocare astfel:
toate suruburile capacului de protectie distributie AL)
toate suruburile monturii motor
surubul de prindere a fuliei pe arborele cotit.


ATENTIE - operatia e destul de critica - greseli de pozitionare a curelei, suruburi nestranse, piese uitate pot duce la avarii mari. Chiar daca nu va faceti aceasta operatie singuri e bine de stiut care sunt pasii, pt ca mecanicii din service "uita" de pretensionare, nu verifica pozitionarea, si in general nu folosesc compus de blocare.

Daca am scapat ceva, va rog sa spuneti!

Stefan.















--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinel_sandu
post 18 Sep 2006, 10:45
Post #2


Aliaj mecanic+sofer


Group: Members
Posts: 190
Joined: 25 March 04
From: Alexandria / Bucuresti




Foarte bine explicat - multumim Stefan
Cred ca ar fi utile si niste poze, poate pune cineva care mai face schimbul.....


--------------------
dracia DSN-ul lui tata:) 2001 Rapsodie - TR-03-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 20 Sep 2006, 09:16
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 16 July 02




Poze (cu telefonul) - reperul de sus al rotii arborelui cu came)

Attached Image

Reperul de jos al pinionului de pe arborele cotit - note: se vede pana care se pare cedeaza in special la clime. Recomand inlocuirea la 60.000.

Attached Image

Inca o poza cu distributia - se vede ca e cam ingesiut locul.

Attached Image

Daca poate un moderator sa editeze postul initial si sa includa pozele, ar fi super... nu mai pot edita mesajul anterior.

This post has been edited by Stefan_B: 20 Sep 2006, 09:22


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi_g
post 21 Nov 2006, 09:17
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 240
Joined: 21 November 05
From: Targoviste




Foarte bun acest tutorial. Am facut si eu operatia si am de adaugat cateva observatii:
- este dificila demontarea surubului (hexagon de 18) care tine fulia motorului, este nevoie de prelungitoare lungi de tubulare pentru a scoate manerul tubularei in afara masinii, si mai e nevoie de o alta persoana sa tina contra la fulie cu o platbanda, mai ales cand se face prima data aceasta operatie pentru ca surubul a fost blocat cu Loctite din fabrica
-mie mi-a reusit a doua oara, dupa prima data, se auzea un huruit de la rola intinzatoare care este doar un rulment (nu avea destula veselina), inainte de montarea rolei scoateti saibele de etansare si vedeti daca este vaselina destula, daca nu mai adaugati vaselina speciala pentru rulmenti si verificati intinderea curelei (sa poata fi torsionata la 90°)
- pe pinionul arborelui cu came sunt 5 dinti insemnati, 4 au un semn de forma semicirculara si 1 de forma dreptunghiulara, numai acesta din urma se foloseste pentru punerea la punct a distributiei, restul sunt pentru reglarea culbutorilor. La mine nu se mai vedea semnul de pe chiulasa, inainte de demontarea vechii curele se aduce motorul astfel incat semnul de pe pinionul arborelui cotit sa fie pozitionat in dreptul nervurii din mijloc si reperul de pe pinionul arborelui cu came sa fie sus si cu un punctator sau altceva se face semn pe chiulasa.
-toate semnele (de pe curea, pinioane si chiulasa sau blocul motor) vin iarasi in corespondenta dupa 96 ture ale arborelui cotit


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B-20-PFU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 29 Dec 2006, 10:56
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 16 July 02




QUOTE(gabi_g @ 21 Nov 2006, 11:17)
-mie mi-a reusit a doua oara, dupa prima data, se auzea un huruit de la rola intinzatoare care este doar un rulment (nu avea destula veselina), inainte de montarea rolei scoateti saibele de etansare si vedeti daca este vaselina destula, daca nu mai adaugati vaselina speciala pentru rulmenti


Nu sfatuiesc pe nimeni sa monteze altceva decat rola absolut noua. In cazul unei role noi NU se completeaza vaselina si nici nu se desfac capacele - pentru ca se strica protectiile antipraf. Daca e prea multa vaselina, aceasta ajunge pe curea pana la urma.

Nu cred ca huruitul se datora vaselinei, ci mai degraba rolei puse invers...

Multumesc mult pentru celelalte completari.

La multi ani!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 20 Apr 2007, 18:11
Post #6


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 593
Joined: 10 November 04
From: Cluj-Napoca




"- Se desface intinzatorul cu o cheie de 14."


La mine intinzatorul a fost prins cu o piulita de 16.

Si da, intradevar daca intizatorul este montat invers, la o tensionare mai mare a curelei acesta huruie/fluiera.

This post has been edited by driver: 20 Apr 2007, 18:17


--------------------
ford Fusion automatik - mld
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
t_florinadrian@yahoo.com
post 16 May 2007, 21:20
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 27 March 07




Am o SUPER NOVA și am schimbat kitul băieții au schimbat și semeringul acum 4 luni, INTREBARE excl.gif
Este normal să mai fie patată cu ulei în zona cu pricina (cam mult ulei). Încă se află în perioada de garanție ce să fac ?


--------------------
dacia super nova 2002 - ab-05-xxd
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kojak
post 16 May 2007, 21:49
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.781
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Neaparat inapoi sa-ti remedieze problema in mod corect "baietii", ptr. ca NU e normal sa apara din nou ulei in zona. (eu de ex am avut 3(!) interventii in zona si inca nu stiu daca s-a remediat definitiv...)
Mai exista o posibilitate ca zona initial patata de ulei (la prima interventie) sa nu fi fost curatata ca lumea. Oricum ar fi du-te peste ei si ptr. inceput pune-i sa-ti curete zona ca sa observi clar daca iti mai "da" sau nu ulei. Bafta!


--------------------
Dacia Logan 2006; 1.4MPI Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geox16v
post 24 May 2007, 12:38
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 29 March 07




Primul care rateaza operatia si strimba supapele este rugat sa ne spuna ce sa nu facem


--------------------
EX-DACIA LOGAN PRESTIGE 2006 1,6 16v
Creierul a invins intotdeauna muschii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinel_sandu
post 23 May 2008, 09:16
Post #10


Aliaj mecanic+sofer


Group: Members
Posts: 190
Joined: 25 March 04
From: Alexandria / Bucuresti




Am o intrebare pentru cei care au facut schimbu: imi este absolut necesara tubulara de 16 adanca?
Precizez ca am tubulara normala de 16, inelara normala si cu cot precum si fixa de 16


--------------------
dracia DSN-ul lui tata:) 2001 Rapsodie - TR-03-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tossi
post 21 Aug 2008, 12:52
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 887
Joined: 25 April 06
From: Bucuresti




Azi a venit timpul sa schimb cureaua de distributie la supernova tatalui, 2002 si 56ooo km. Totul a decurs foarte bine, nu am avut nevoie de tubulara de 16 adanca.

Am facut deja 20 km, fara probleme.

Timp: de la 8 pana la 10:45, totul a mers super.

Multumesc pe aceasta cale lui Stefan, pentru informatiile pretioase postate aici, au fost ghidul meu pentru aceasta operatiune.


--------------------
Renault Megane 1.5 dci 2004 - B6SSSS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 6 Apr 2009, 08:49
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.900
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Am schimbat si eu distributia la Logan-ul din semnatura, 1.6 8V.
Am schimbat kit distributie, kit accesorii, pompa de apa, antigel si daca tot am dat apa jos si termostat.
Treaba este similara in mare masura cu ce s-a spus pana acum cu cateva particularitati:
- pe pinioane exista semnele mai sus mentionate, pentru arborele cu came exista semn pe capacul culbutori exact la verticala, pe baia de ulei insa nu exista nici un semn. Eu am pus semnul de sus la verticala sus si cel de pe pinionul arborelui cotit a venit oarecum tot la verticala in jos.
- tensiunea in curea am masurat-o cu o mica improvizatie pe care am vazut-o pe un forum Ducati strain. Astfel cu un soft tuner de instrumente muzicale, un microfon si un laptop am determinat frecventa de rezonanta a curelei. Cea veche avea undeva in jurul valorii de 150HZ (se si vedea ca este cam slaba), cea noua am pus-o in jurul valorii de 170Hz. Masurarea este deosebit de pacatoasa pentru ca daca rotesti motorul segmentul dintre arborele cu came si pompa de apa (segmentul pe care se masoara ca la carte) se intinde si valoarea iese aiurea, daca tragi de curea se slabeste si iar iese aiurea. Am facut un compromis si am asezat-o cat de cat uniform. Cu metoda torsionatului la 90gr nu am reusit decat vreo 75-80 la ambele curele, cel mai bine notati pozitia axei ce trece prin cele doua gauri ale rolei intinzatoare si puneti pe cea noua exact la fel.
- daca schimbati pompa de apa neaparat trebuie sa aveti o solutie de etansare, Dacia recomanda Loctite 518, care costa aprox 100 lei, eu am folosit 2+2 rosu, isi face treaba de minune si este 8 lei. Totodata un surub al pompei de apa necesita solutie de etansare (pentru blocat filete, diferita de 2+2-ul pentru etansarea pompei), eu am folosit Bison Metal Lock.
- cureaua accesorii si rolele se schimba destul de usor, atentie insa la pozitionarea curelei pe role si ordinea fuliilor.
Toata treaba este de durata, mie mi-a luat o zi, cu pauzele de rigoare, se lucreaza destul de greu datorita spatiului stramt, totusi fata de 16V este mult mai bine.


7 Apr 2009, 09:48:
Pun si o poza cu pompa de apa care supura pe langa ax, se observa sarea formata sub ax.
Attached Image

This post has been edited by YRX: 7 Apr 2009, 08:48


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florintit
post 12 Apr 2009, 17:32
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 10 April 09




Respect IRONICK ! Am citit ce s-a scris aici despre cum sa-mi schimb singur distributia dar consider ca fiind insuficiente relatiile date despre procesul tehnologic ce pare simplu la prima vedere dar cateva amanunte neglijate aici pot avea rezultate catastrofale ptr.motor.Mai aveti detalii in acest sens ?


--------------------
logan mcv 2006 - ct 68 tit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian66
post 12 Apr 2009, 18:14
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.574
Joined: 27 January 09
From: Bucuresti, Pantelimon




eu cred ca e pt cine se pricepe, adica nu e un post din ciclul "presiunea corecta in roti" smile.gif


--------------------
Dacia / Smart Logan VAN / ForTwo 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 13 Apr 2009, 07:52
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.900
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Ce a postat Ironick, s-a sters postul?

Acum, pentru un tutorial mura-in-gura se pot spune multe, dar pentru un mecanic amator care a mai facut cate ceva la masina, aveti toate datele necesare schimbarii distributiei la motoarele 8V. Procesul nu este simplu, este mult de munca, pozitie nasoala de stat, zgarieturi pe maini etc.
Cu ce s-a spus aici impreuna cu instructiunile din manualul Dacia (apropos, in acest manual sunt chiar mai putine instructiuni decat pe forum) se poate face cu succes, trebuie insa sa dispuneti de ceva scule, vointa si cunostinte mecanice de baza.
Inainte sa va apucati sa aveti in vedere urmatoarele:
-sa aveti toate piesele si materialele necesare (piesele propriu-zis de schimbat, solutie de etansare suruburi, solutie de etansare pompa de apa, o solutie de curatat, un bradut, doi de plastic in caz ca se rup, antigel, apa etc.). Planificati cu atentie operatia din timp, nimic nu este mai frustrant decat sa desfaci jumate de motor si sa constati ca-ti mai trebuie ceva.
-sa aveti scule - inelare cu cot, tubulare (mai ales 13,16,17,18) in stare buna, surubelnite, o capra fixa (nu lasati masina doar pe cric!) un al doilea cric de sustinut motorul (puteti folosi si un scaunel sau ceva fix)
-sa va faceti o idee clara ce trebuie desfacut, in ce ordine, ce trebuie notat ca pozitie etc. Trebuie lucrat ordonat. Reperati semnele de pe pinioane inainte de a desface cureaua, precum si pozitia intinzatorului si tensiunea in cureaua veche.
Oricum cureaua veche va fi mai putin tensionata decat normal datorita intinderii ei in timp (de ex a mea in loc de 914 mm lungime avea 922 mm, deci 8 mm in plus).
Daca aliniati semnele cum am spus mai sus, puneti cureaua pe semne bine si intindeti cureaua in limite normale nu veti distruge nimic.
Normal, daca considerati ca operatia va depaseste abilitatile, e bine sa lasati pe altii care se pricep, dupa ce veti vedea odata operatia, totul va deveni mult mai clar.

This post has been edited by YRX: 13 Apr 2009, 07:54


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 13 Apr 2009, 09:04
Post #16


-------------------------


Group: Members
Posts: 18.672
Joined: 19 April 05
From: Earth




QUOTE(YRX @ 13 Apr 2009, 07:52)
Ce a postat Ironick, s-a sters postul?
ironick nu a postat, este un salut catre mine.

This post has been edited by IRONICK: 13 Apr 2009, 09:18


--------------------
- - - - -
TOYOTA SBW5
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tossi
post 22 Apr 2009, 14:02
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 887
Joined: 25 April 06
From: Bucuresti




Dar pentru un diesel 1.5dci ce infirmatii aveti(chei folosite, adezivi, intindere curea-sau e ca la benzinar, vezi primul post)?

Multumesc,


--------------------
Renault Megane 1.5 dci 2004 - B6SSSS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Apr 2009, 14:03
Post #18


-------------------------


Group: Members
Posts: 18.672
Joined: 19 April 05
From: Earth




la diesel ai rola desteapta din cate stiu ...

This post has been edited by IRONICK: 22 Apr 2009, 14:03


--------------------
- - - - -
TOYOTA SBW5
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tossi
post 22 Apr 2009, 14:48
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 887
Joined: 25 April 06
From: Bucuresti




Poti sa detaliezi putin, ma pregatesc sa schimb cureaua de distributie la un megane si chiar am nevoie de toate informatiile. Am vazut ca e diferita rola, comparativ cu cea de la benzinar.

Multumesc,


--------------------
Renault Megane 1.5 dci 2004 - B6SSSS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 22 Apr 2009, 18:57
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.900
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




In mare tehnologia este aceeasi, la diesele mai intervine si pompa de injectie care face parte din calajul distributiei. Mai pe scurt trebuie sa urmaresti 3 semne (arbore motor, arbore cu came, pompa injectie). La DCI sunt prevazute si gauri de blocare prin pinioane ceea ce creste mult "confortul" la lucru, asa stii sigur ca nu se misca.
Apoi rola intinzatoare a curelei am vazut ca are o procedura proprie de intindere ce nu mai foloseste aparatul de verificare curele. Ne-vazand pe viu procedura nu sunt in masura de a da sfaturi, dar cred ca este mai usor si mai precis de intins cureaua.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tossi
post 23 Apr 2009, 11:19
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 887
Joined: 25 April 06
From: Bucuresti




Atunci trrtebuie sa fac un topic, poate ne impartaseste cineva din experienta. smile.gif

Multumesc oricum


--------------------
Renault Megane 1.5 dci 2004 - B6SSSS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
COSCAT22
post 25 May 2009, 08:41
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 25 May 09




SALUT!MA POATE AJUTA CINEVA CU PUNEREA LA PUNCT LA UN LOGAN 1.5 DCI....ESTE COMPLET DIFERIT FATA DE BENZINA....PROBLEMA MEA ESTE CA NU SUNT SIGUR DACA L-AM PUS CORECT....AM DAT INJECTORUL DE LA 1 AFARA SA POT ADUCE ARBORELE PE POZITIE DAR SI ASA NU SUNT SIGUR CA E OK FIINDCA NU AM GASIT O METODA DE A BLOCA EFICIENT ROATA DINTATA PE ARBORE FIINDCA MAGARII DE LA RENAULT NU AU PUS O PANA INTRE CELE 2 DESI EXISTA UN CANAL SI IN MOMENTUL CAND STRANG FULIA PESTE ROATA DINTATA NU STIU DACA CEA DIN URMA RAMANE FIXA....PLUS CA NU EXISTA NICI UN SEMN PE AXUL DE LA ARBORE.....STITI CUMVA CUM SE ASEAZA DUPA GURA DE VIZITARE DE LA VOLANTA?SUNT 2 LINIUTE INTR-O PARTE SI 3 IN CEALALTA...IAR PE VOLANTA IN INTERIOR APARE O FANTA LA UN MOMENT DAT PE ADMISIE CRED SI UN SPATIU LIBER FARA NICI UN FEL DE SEMN PE EVACUARE?DACA AM MAI SCHIMBAT CINEVA MA POATE AJUTA CU UN SFAT? sad.gif sad.gif sad.gif


--------------------
VW GOLF 4 1.9TDI LOGAN DIESEL 1.5DCI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 25 May 2009, 16:52
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.900
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Stai asa, ia-o usor cu descrierea.
Nu inteleg unde ai probleme, la pinionul curelei de distributie de pe arborele motor? Din ce stiu eu trebuie sa aibe o pana, altfel axul s-ar invarti in pinion. Mai incearca sa explici inca o data te rog.

LE: Pozitia motorului la PMH este cu crestatura de pe arbore in sus.

This post has been edited by YRX: 25 May 2009, 17:33


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tossi
post 27 May 2009, 11:08
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 887
Joined: 25 April 06
From: Bucuresti




Am gasit ieri pe un site ceva asemanator si cica ar fi 2 tipuri de imbinari ale pinionului de pe arborele cotit: cu si fara pana(presare). Referitor la pozitie, aceasta trebuie sa fie cu canalul de pana in sus, 90 grade fata de orizontala.


--------------------
Renault Megane 1.5 dci 2004 - B6SSSS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 28 May 2009, 11:59
Post #25


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.562
Joined: 12 July 07
From: Constanta




uite poza cu rola intizatoare. are 3 gauri. deseneaza si mie dreptele (prin ce puncte trec) care formeaza unghiul de 75 grade sau 90 cum mentionai mai sus.
deseneaza in paint pe poza asta, daca esti amabil...

user posted image

cu linii groase, sa vada orice chios(recte si eu)
presupunem ca sus e axa cu came si jos e arborele cotit, firul ala negru presupunem ca e cureaua

This post has been edited by cristitranca: 28 May 2009, 12:00


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 28 May 2009, 16:55
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.900
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Mai, uite aici sa te edifici odata pentru totdeauna: biggrin.gif
Este vorba de unghiul intre cele doua linii verzi, dreapta (verticala) si linia ce uneste cele doua gaurele de reglaj a rolei. Acesta este de aprox 5 grade (linia gaurelelor sta la ora 1:00). Asta e pozitia de lucru a rolei, asa am gasit-o si pe cea veche, asa am pus-o si pe cea noua.
Mai sus discutam de altceva, care este pozitia arborelul cotit la PMH cilindrul 1, este atunci cand canalul in care intra pana pinionului se afla la ora 12:00
Attached Image

This post has been edited by YRX: 28 May 2009, 17:04


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai.td
post 29 May 2009, 11:11
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 26 June 08




Salut XYZ,

Ma pregatesc sa fac si eu treaba la un logan 1.4. In lista de "cerinte" pe care ai dat-o acolo vad ca n-ai mentionat o cheie dinamometrica. Te-ai descurcat fara, sau ai uitat s-o treci in post?
O alta intrebare ar fi de unde ti-ai luat piesele (kitul de distributie) si daca-mi recomanzi sa vin si cu o pompa de apa si un termostat chiar daca nu suspectez vreo scurgere de racire?
E vreo diferenta fundamentala intre ce e de facut la Logan si procesul descris pentru Solenza? Eu am mai facut chestia asta o data pentru o honda civic mai veche, si in mare mi se pare cam acelasi lucru, dar loganul fiind mai nou...

Multam.


--------------------
Renault Megane 2002, 1.6 16v, Berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 29 May 2009, 11:30
Post #28


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.562
Joined: 12 July 07
From: Constanta




ce sa faci cu dinamometrica? nu ai nevoie
ia pasta dinaia de blocat suruburi(s-a spus mai sus). vezi sa aliniezi semenele de ep curea cu alea de pe pinioane, sa o intinzi cum trebuie(nu prea mult, nu prea putin)

la magazin gasesti kit distributie pt logan(curea si rola)
vezi ca rola aia intinzatoare are 3 gauri si am cerut eu mai sus pozitia ei pt o intindere buna a curelei(vezi un post mai sus)

pompa de apa tot n-am priceput..se schimba sau nu?

yrx, am uitat sa te intreb
am auzit o informatie care suna cam asa
pt intinderea curelei la pozitia rolei care ai spus-o tu, cureaua , la intentia de a o rasuci nu ar trebui sa formeze un unghi mai mare de 45 grade cu orizontala(dar acu depinde de forta fiecaruia)...are vreo relevanta?

This post has been edited by cristitranca: 29 May 2009, 11:32


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 29 May 2009, 13:04
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.900
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




mihai
Daca ai mai facut o distributie (sau ai vazut la altul cum se face) cred ca te vei descurca fara probleme.
Dinamometrica am, am si manualul cu cuplurile, dar in afara de surubul fuliei accesorii si suportul motor nu poti sa o folosesti din lipsa de spatiu, daca ai poti sa incerci si te edifici la fata locului. Eu am si o dinamometrica lunga, asa ca a fost imposibil sa o var la pompa de apa si la capcele distributiei.
Eu am schimbat si pompa de apa (si bine am facut!) si termostatul, pentru ca daca am dat jos antigelul am zis ca merita si un termostat nou (vedeti de care luati, sa luati din ala cu corpul de cupru, nu de plastic). Daca vreti sa schimbati pe viitor termostatul va trebui sa sacrificati antigelul si nu e tocmai ieftin.

Cristi
am probat si metoda torsionatului curelei la 90 de grade (eu asa stiam, nu 45) si n-am putut sa o duc atat, vreo 60 tot s-a dus, insa. Intr-un manual Haynes de Clio am gasit (si mi se pare de bun simt) ca valoare de intindere ca daca apesi pe curea intre pinionul camelor si pompa de apa cu 3kgf (30N) sa ai o deflexie a curelei de 6mm (+-0,5). Pentru lucrul asta exista niste aparate speciale sau poate fi improvizat dintr-o rigla si un cantar din acela de tinut in mana.

Sa-l mai asteptam pe Ironick care trebuie sa faca si el operatiunea, sa ne povesteasca si el cum a facut biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 29 May 2009, 13:22
Post #30


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.562
Joined: 12 July 07
From: Constanta




daca tragi de curea tare, o duci si la 90 sau o dai si peste cap...un mester care intinde 2 distributii pe zi stie cat sa o intinda

aia cu 30N si deflexie de 6mm e f buna, dar e valabila la toate masinile?(si la dizel?) se pot face dinamometre (nu e greu)...


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

10 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 26th October 2014 - 03:49
Forum Renault Server hosting