DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Inlocuire amortizoare, Amortizoare

toobzz
post 8 Mar 2007, 21:55
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 16 October 06




Am vazut ca s-a discutat pe forum despre amortizoare.Insa nu am gasit o parere definitiva in ceea ce priveste ce punem cand se duc alea vechi.As vrea sa pun amortizoare Sachs(asa se scrie?) dar sunt cam scumpe.Am mai auzit ca ar fi ceva cehesti mai bune.Alea Bilstein mi-a spus cineva ca sunt varza.Am gasit Monroe.....Dati-va va rog cu parerea. unsure.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darius
post 8 Mar 2007, 23:34
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 18 March 05
From: arad




astept si eu sfaturi,ale mele de pe spate sunt varza


--------------------
Seat Cordoba 6L - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 9 Mar 2007, 00:03
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 3.896
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Pai alea Bilstein cred ca sunt ca si alea originale.
Daca pui amortizoare mai tari de exemplu, o sa schimbi pivoti, bucsi si altele de o sa te plictisesti.

Daca alea originale te-au tinut 3 ani, mai depinde cati km ai cu masina si pe unde i-ai facut.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toobzz
post 9 Mar 2007, 09:01
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 16 October 06




Bilstein nu cred ca sunt alea originale.....Monroe parca am vazut pe forum ca ar fi din fabrica puse.Nu vreau sa pun mai dure.Vreau sa pun ceva mai calitativ.Desi dupa cum spuneam Sachs costa 2.100.000/buc. iar Monroe costa 1.200.000. smile.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata87
post 9 Mar 2007, 11:39
Post #5


membru alb-violet


Group: Members
Posts: 516
Joined: 4 January 07
From: Timisoara




interesant topicu...si eu trebuie sa mi le schimb,ca dupa 3 ani si ceva (sept 2003) si 58 k de km parcursi mai mult prin gropile din tm,cele de pe spate s-au cam dus.cel stnag mai rezista,dar cel stang troncane deja la cea mai mica groapa.

mecanicul mi-a recomandat sachs,dar is cam scumpe,are ceva daca punem monroe ?


--------------------
Dacia / Renault / Logan / Clio / Abs plus 2008 / Intens 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 9 Mar 2007, 13:58
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 3.896
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Pai atunci depinde cat tin Sachs. Daca alea tin cam 90k km, atunci merita pretul mai mare, atlfel...


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toobzz
post 9 Mar 2007, 22:00
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 16 October 06




Astea Sachs sunt nemtesti.Daca ele costa 2.100.000 buc. iar Monroe 1.200.000, totusi cred ca am sa pun 1.800.000 per total in plus si am sa le pun pe astea Sachs.Dar oricum mai astept pareri.La cati utilizatori are forumul presupun ca nu sunt singurul care vrea sa le schimbe.


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wwilly
post 9 Mar 2007, 23:02
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 14 September 03
From: Arad




Am mai intrebat intr-un topic de la imbunatatiri, dar mai intreb si aici: Stie cineva, ce masina a mai fost echipata cu aceleasi tip de amortizoare ca si SLZ? Am auzit ca pe R19 in fata se gasesc amortizoare ientice cu cele de pe SLZ, iar pentru spate s-ar potrivii cele de la Opel Calibra.. Imi poate cineva comfirma treaba asta? Daca este adevarat m-ar interesa si anii de fabricatie al modelelor respective, asta pt ca as avea posibilitatea de a aduce din germania, numai ca nu stiu ce sa cer...
Daca stiu ce sa cer o sa vad si ceva preturi...

This post has been edited by wwilly: 9 Mar 2007, 23:04


--------------------
SLZ Comfort - AR-XX-PTP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pit-bull
post 9 Mar 2007, 23:15
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 9 October 05
From: Banat




Am vazut o reclama la amortizoarele Koni 1+1gratis am incercat sa sun dar nu a raspuns nimeni la nr respectiv si am lasat-o balta.Asa ca am mers in service si am schimbat amortizoarele pe spate, pe ele scria Monroe si mecanicul zicea ca sunt pe gaz, care le-am cumparat din service de la magazin de origine tot Monroe sria pe ele si erau identice, pretul exact nu mai retin dar aproximativ 100ron.


--------------------
DACIA Solenza 2004 Confort
Renault Megane Sedan Facelift-2007/Lux P/1,5dci/106CP/6+1/MP3/Beige Poivre+Bandouri
Renault Clio 3 Facelift-2009/1.2 16v Dynamique/AC-Auto/Bleu Gris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toobzz
post 9 Mar 2007, 23:24
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 16 October 06




Daca pun pe spate pe gaz am zburat prin plafon.....Se discuta pe forum sa se puna pe gaz, dar pe fata pentru ca SLZ e mai joasa.dar pe spate in niciun caz nu as pune pe gaz.Insist..........ma intereseaza firma care se pupa acolo....si la portofel. tongue.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 10 Mar 2007, 17:47
Post #11


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




pit-bull ai sesizat vreo diferenta intre alea stock si astea pe gaz?


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| Opel Astra Classic II 2008 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
Maine ma las de fumat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 12 Mar 2007, 22:49
Post #12


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.890
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Parerea mea este urmatoarea : Bilstein sunt numai pe ulei ( cele stock ) , fata 105 ron , spate 98 ron si toti stim cum sunt . Monroe se pare ca sunt pe gaz , sunt mai tari si nu mai rezistente in timp si nu neaparat mai performante ( ca amortizare ) , sunt mai ieftine cu pana la 15 ron fata de cele Bilstein .
toobzz - nu inteleg afirmatia ta ... tu ca sofer din cauza amortizoarelor spate cum poti sa zbori prin plafon ??? Eu am intarit fata si acum in viraje luate fortat simt cum ma fura de spate , dar fata se comporta impecabil . Daca amortizoarele spate sunt tari sau prea tari te zdruncina cam tare cand esti "gol" si daca nu aveti masina insonorizata incepe sa zdrangane totul prin spate . In schimb la frane , la demaraje , nu se mai manifesta acel tangaj fata-spate si daca putin cauciucuri putin mai late 175/185 nu mai ajung sa-ti atinga de aripa . ( problema asta se pare ca e universala : am vazut si Tico si Matiz si Cielo si DSN si chiar BMW care avea marginea cauciuculor roasa de aripa sau de marginea de la contra-aripa ) . Se pare ca acest lucru se controleaza prin alegerea ET-ului jantelor si a dimensiunii cauciucului .
Acum referitor la demontarea amortizoarelor , pentru a nu avea surprize neplacute cand va grabiti sau cand pur si simplu trebuie imediat sa le schimbati , va sfatuiesc sa incercati incet sa desfaceti surubul de la bucsa amortizoarelor spate . Eu am avut probleme mari la unul si eram sa folosesc flexul pe amortizor . Pana la urma am taiat surubul din ambele parti , s-a desfacut si de sus si apoi s-a dat cu un dorn in interiorul bucsei pana a iesit restul surubului din interior .


--------------------
Renault si Dacia L3 2.0 dCi cipuita 2012 + multe altele 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ ! RECLAMATI abuzurile moderatorilor !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toobzz
post 12 Mar 2007, 23:04
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 16 October 06




Eu am fost la Bras in Iasi si imi cer scuze dar te contrazic.......Bilstein erau pe gaz si Monroe pe ulei.In sfarsit.Eu cam umblu cu masina goala si nici n-am insonorizat-o deocamdata.Bilstein spate=85 RON/Monroe spate=110 RON.


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 12 Mar 2007, 23:22
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 3.896
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Si eu stiam ca Bilstein sunt pe ulei. Cred ca cel mai bine e sa va uitati voi pe cutie, ca 'meseriasii' din service imi ziceau si mie la berlina lu' tata ca mi-au pus Bilstein pe gaz, dar pe cutie scria clar ca-s pe ulei.
Cele pe ulei se pare ca sunt mai fiabile si mai moi putin. Asta e bine daca mergeti pe drumuri cu multe denivelari (cam orice drum de prin Romanica).

This post has been edited by nh1980ro: 12 Mar 2007, 23:23


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pit-bull
post 13 Mar 2007, 11:45
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 9 October 05
From: Banat




QUOTE(Zippy @ 10 Mar 2007, 17:47)
pit-bull ai sesizat vreo diferenta intre alea stock si astea pe gaz?
*


S-a simtit imediat diferenta masina e mai rigida si in curbe e mai stabila acum, sa nu va inchipuiti la diferente radicale..dar se simte cum am zis.


--------------------
DACIA Solenza 2004 Confort
Renault Megane Sedan Facelift-2007/Lux P/1,5dci/106CP/6+1/MP3/Beige Poivre+Bandouri
Renault Clio 3 Facelift-2009/1.2 16v Dynamique/AC-Auto/Bleu Gris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 13 Mar 2007, 23:13
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.272
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Pentru cine vrea am eu doua amortizoare de spate Monroe, pe ulei,pentru Solenza/SRN in stare foarte buna si , parerea mea e ca nu se compara cu Bilstein (vb din experienta). Pret 150 lei. Sunt ca si noi... Detalii la bursa sau pe privat.

This post has been edited by ionutt daniel: 13 Mar 2007, 23:14


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toobzz
post 14 Mar 2007, 09:32
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 16 October 06




Cam scumpe.In magazin costa 110 bucata.


--------------------
Dacia Solenza 2003/Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 14 Mar 2007, 11:09
Post #18


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.743
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Pai omul zice de 150 lei ambele ! Oricum, mergeti la bursa cu asa ceva.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
esq66
post 17 Mar 2007, 18:57
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 17 March 07




Am si eu o intrebare si sper sa nu fiu offtopic. Cum se poate observa daca amortizoarele nu mai sunt bune? Nu ma refer la tester ci asa, "din ochi", cum iti dai seama ca si-a pierdut proprietatile? Mentionez ca masina are aproape 55k km.

Intreb pentru ca am fost cu ea la o revizie si mi-au zis ca amortizoarele pe fata sunt varza (pusa pe tester la service-ul Dacia din Bucuresti, la intersectia Diham, 55 RON doar sa se uite la ea dry.gif ). Nu zic ca e ea stabila in curbe, nu a fost niciodata, dar nu troncane nimic, nu curge ulei, nu scartaie si inainte sa dau 300(amortizoare+rulmenti+flanse plastic , toate de origine)+100 Ron manopera(tot la Diham) si sa "stea" mai prost pe strada, cum au patit altii pe aici pe forum, parca merita sa mai intreb, sperand ca are cineva un raspuns.
Multumesc!


--------------------
Dacia Solenza 2004/Clima
[COLOR=blue]I am not a complete idiot, some parts are missing! :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 18 Mar 2007, 01:47
Post #20


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.890
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




1. Daca te apesi repede cu toata greutatea pe ea ( pe aripa , sau pe portbagaj cand e deschis cat mai spre o parte ) trebuie sa revina mai greu si odata revenita sa nu mai faca nici o cursa . Adica apesi , se lasa apoi repede te dai , si ea nu face alta cursa decat revenire la pozitia initiala si atat . Daca mai face si alte oscilatii sus-jos , amortizoarele nu mai sunt bune .
2. Inainte sa dati atatia bani intrebati ! NU DUPA ! La 55.000 eu ma indoiesc ca rulmentii nu puteau fi curatati si gresati si pusi inapoi ( in f putine cazuri , daca scapa din bile sau se blocheaza sau incep sa faca zgomot cand rotesti la maxim de volan ) Apoi flasele din capul amortizoarelor sunt fomate din doua table sudate , cu cauciuc la mijloc . Cat timp acel cauciuc mai este moale si nu se intareste si se crapa , acele flanse sunt functionabile . MULTI dau banii degeaba pe ele , fiind de fapt amortizoarele de vina , avand portiuni "moarte " de cursa unde scapa pur si simplu din amorsare .
3. Te pot indruma catre cineva care se ocupa de intarirea amortizoarelor , le reconditioneaza tot pe ale tale , nu altele , nu vor fi exact la unele noi , dar isi vor indeplini in principiu functia . Vor fi mult mai tari decat cele de origine si masina se va comporta mult mai bine in curbe , dar la un mers cu familia prin gropile orasului va vor deranja simtitor . Pentru alte detalii rog PM !
4. Amortizoarele de care EU am vorbit le-am testat eu personal cu mana si le-am observat cum lucreza , iar cand am spus ca ce am gasit la acel pret era GAZ sau ULEI , apoi GAZ sau ULEI era , iar acelea erau preturile . Daca voi gasiti prin tara altele e totul ok , eu v-am spus ce am gasit eu !
Alte observatii : se pare ca generatiile amortizoarelor care curg s-au dus , acum buba lor cea mai mare este ori "cursa moarta" ori faptul ca se inmoaie prea mult . Cele pe gaz sunt mai tari dar nu le-ar pune pe spate , ci pe fata , iar cele pe ulei daca le pun pe fata apare in timp efectul barca , iar pe spate , fiind masina goala in majoritatea timpului isi creeaza la capatul cursei un joc de vre-o 2-3 cm , unde are "cursa moarta" si acolo scapa pur si simpplu in gol , amortizorul neramanand amorsat si in acea zona !
Ultima observatie : DACA amortizoarele ar fi folosite in fiecare zi cateva curse complete fiecare si-ar inzeci viata si calitatea amortizarii .
In prezent dimineata cand e frig amortizarea mea pe fata este f tare , iar dupa-amiaza dupa cateva miscari si cand se mai incalzeste este o placere sa merg cu ea . Inca ma mai gandesc la o solutie pe spate .


--------------------
Renault si Dacia L3 2.0 dCi cipuita 2012 + multe altele 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ ! RECLAMATI abuzurile moderatorilor !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
esq66
post 18 Mar 2007, 17:16
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 17 March 07




Am facut proba acum, nu oscileaza deloc si nici nu se vede vreo diferenta intre comportamentul celor de pe fata si al celor de pe spate(care au iesit ok la teste).
Apropo de ce ai zis la punctul 2, poate ca m-am exprimat eu gresit: a fost pusa pe tester ca i-am facut o revizie totala (mai putin motor) dar nu am schimbat amortizoarele, ci doar un pivot si capetele de bara. Am zis ca mai bine imi fac temele si apoi dau caruta de bani (nu chiar o caruta, dar destui).
Preturile mentionate sunt pentru piesele pe care mi le-a cerut "meseriasul" + cat a zis ca e manopera, dar logic ca nu le-am luat inca.
pt 3 o sa tecontactez ca suna interesant smile.gif
Multam pt raspunsuri


--------------------
Dacia Solenza 2004/Clima
[COLOR=blue]I am not a complete idiot, some parts are missing! :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 19 Mar 2007, 23:32
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.272
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Daca amortizoarele sunt duse masina oscileaza la denivlari, existand acea senzatie ca in spatele autobuzelor mai vechi(mult diminuata).
Amortizoare monroe la 120 lei/bucata, noi sigur nu sunt originale ci "aduse" din Turcia.
Daca vreti pret real intrebati la "piese auto straine" pentru Renault 19 (am inteles ca sunt identice).
Amortizoarele pe gaz isi revin singure la cursa maxima, iar cele pe ulei raman in pozitia unde sunt aduse. (asta nu o pot garanta din experienta, ci din afirmatiile mecanicilor)
Bilstein de pe Solenza (cel putin spate) sunt pe ulei si la nune AU CURS.


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seba3621
post 20 Mar 2007, 10:53
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 11 October 05
From: Timisoara




Amortizoarele spate de Solenza NU sunt identice cu cele de R19. Si-a luat un prieten de Solenza cu intentia sa le puna pe un R19 si sunt mai lungi. Asa ca le-am luat eu de la el la superoferta. biggrin.gif

PS: Cele de pe Solenza sunt Monroe si care le-am dat jos si astea noi.

This post has been edited by seba3621: 20 Mar 2007, 10:54


--------------------
Dacia Solenza 1.4mpi Clima 2004 - TM 36 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CT-84-DIN
post 23 Mar 2007, 12:03
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 23 February 06
From: La Mare...La Soare




am si eu o intrebare la marius80_eugen... amortizoarele de slz sunt capsulate... cum ai reusit sa le reconditionezi?
eu am vazut pe spate amortizoare pe GAZ originale de solentza la cateva taxi-uri care faceau service-ul in acelasi loc cu mine iar pe fata sunt pe ULEI


--------------------
Renaul Clio Symbol 2000 - Phase II - CT 84 DYN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 24 Mar 2007, 19:11
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.272
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Amortizoarele spate Solenza /SRN se potrivesc de Opel Calibra, model normal, nu sport, asa ca puteti intreba la piese auto straine preturi/marci posibile, iar pe fata merg de Renault 11/ 9 . Bafta . Oferta mea cu Monroe pentru spate este inca valabila.


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 29 Mar 2007, 01:52
Post #26


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.890
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Pai or fi ele capsulate , dar in primul rand nu eu le-am facut , ci am mers la un individ care se ocupa cu acest lucru , apoi ce sa-ti spun , tot pe ale mele mi le-a dat , facute , pentru ca le-am insemnat . Tehnologia si stiinta ii apartine si nu cred ca ar vrea sa o impartaseasca tuturor , iar eu decat sa-mi dau cu presupusul mai bine apreciez munca omului si gata .


--------------------
Renault si Dacia L3 2.0 dCi cipuita 2012 + multe altele 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ ! RECLAMATI abuzurile moderatorilor !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin06
post 29 Mar 2007, 13:02
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 15 March 07
From: Arges




O bucsa la amortizorul dreapta spate scartaie rau de tot . Ce as putea sa fac ? Gasesc oare acea bucsa sa o inlocuiesc ?? Un vecin imi spunea ca nu se gaseste , pentru asa ceva el a schimbat la Solenza amortizorul cu tot .


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.6 16v 2006 - AG 99 _-_
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seba3621
post 30 Mar 2007, 09:35
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 11 October 05
From: Timisoara




Merge pusa bucsa ce berlina de brat inferior, dar trebuie puse niste saibe pe lateral (vezi ca mai era un topic). Am inteles de la mecanic ca daca pui bucse de papuc diesel nu mai trebuie saibe, fiind bucsa mai lunga. Pretul e undeva la 5-6 RON/buc.


--------------------
Dacia Solenza 1.4mpi Clima 2004 - TM 36 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 30 Mar 2007, 10:09
Post #29


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.890
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Si cum scoti bucsa originala ? Eu m-am chinuit sa scot amortizorul de pe spate ca nu puteai sa scoti surubul din bucsa ca era intepenit si voi vreti sa schimbati bucsele cu totul ... Incercati , dar oare amortizoarele mai sunt bune daca bucsele sunt varza ?


--------------------
Renault si Dacia L3 2.0 dCi cipuita 2012 + multe altele 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ ! RECLAMATI abuzurile moderatorilor !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 2 Apr 2007, 10:48
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.182
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Cand schimbi amortizoarele si arcurile pe puntea spate, ce se mai schimba impreuna cu acestrea?! Bucsi ceva? Vreun tampon in capul amortizorului?!


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

9 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th November 2017 - 21:58
Forum Renault Server hosting