Instalatie GPL
Instalatie GPL
ghitza |
9 Dec 2011, 22:28
Post
#841
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
Attached thumbnail(s) SDC12476.JPG ( Size: 454.84k ) Number of downloads: 1312 SDC12481.JPG ( Size: 463.52k ) Number of downloads: 1396 SDC12478.JPG ( Size: 473.37k ) Number of downloads: 1355 SDC12479.JPG ( Size: 443.27k ) Number of downloads: 1347 SDC12482.JPG ( Size: 464.82k ) Number of downloads: 1324 |
||
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|||
Komissar |
11 Dec 2011, 12:23
Post
#842
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 |
Am si eu o intrebare legata de GPL, respectiv sunt curios daca si altii au patit acelasi lucru, din cauza instalatiei de GPL:
Vara asta am mers destul de mult cu masina la munte, si in conditiile in care motorul se incalzea de la mers spre campie-> munte, in momentul in care ajungeam la munte, motorul nu mai avea putere sa traga la deal. Ma chinuiam chiar si cu a doua. Daca opream mai mult (cateva ore) si lasam motorul sa se raceasca complet, si porneam, in primii 30-50 km urca pantele fara nici o problema. Sunt curios daca cineva a mai patit asta si a fost din cauza instalatiei de GPL ? , o incalzire excesiva a plamanului, presupun. (la drum drept, (fara pante) nu era nici o problema,iar consumul de gaz era excelent/foarte mic) |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
krapcarasu |
11 Dec 2011, 15:36
Post
#843
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
da, e clar ca de asta, gazul f fierbinte e rarefiat , la acelasi volum ai mai putin gaz; cum ai facut adaptarea la vw?
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Kiraly |
11 Dec 2011, 15:58
Post
#844
|
Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 |
Chiar azi l-am desfacut si eu plamanul.aveam problema ca dupa ce am facut plinul s-a dereglat total nu tinea relantiul, trebuia sa reglez din nou..dupa aia mergea perfect iar dupa un timp iar a inceput. am desfacut si partea de spate a plamanului unde se afla regulatorul, l-am curatat si a iesit mai bine si reglajul..
Cred ca era din cauza presiunii ridicate in buteliei cand am facut plinul This post has been edited by Kiraly: 11 Dec 2011, 16:00 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
krapcarasu |
11 Dec 2011, 15:59
Post
#845
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
...
This post has been edited by krapcarasu: 11 Dec 2011, 16:03 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Kiraly |
11 Dec 2011, 16:05
Post
#846
|
Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 |
uite cam asa am eu si este reglabil de la 30pana 90 de grade:http://www.lulusoso.com/upload/20110502/Electric_Water_Heater_Thermostat.jpg
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
Komissar |
12 Dec 2011, 10:08
Post
#847
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 |
QUOTE(krapcarasu @ 11 Dec 2011, 15:36) da, e clar ca de asta, gazul f fierbinte e rarefiat , la acelasi volum ai mai putin gaz; cum ai facut adaptarea la vw? Salutare, Merci pt. raspunsuri - m-am mai linistit, deoarece credeam ca e ceva si de la motor. Cateva poze cu adaptarea le poti gasi aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=202205&st=0 La reply-ul nr. 9 sunt poze cu rezervorul de Dacie montat in spatele banchetei de broasca. ( a trebuit sa indoi tija plutitorului - deoarece multivalva sta vertical, ca in poza - nu are loc "intr-o parte" ca la dacie). La reply-ul nr. 28 e o poza cu motorul masinii mele. Se vede cum am inseriat un vas de expansiune cu un circuit de apa ce trece printr-o teava sudata de toba ( teava nu se vede ) si care duce in final la plaman, si dup-aia inapoi in vasul de expansiune. Initial ma gandeam sa fac sistemul prin termosifonare, dar am vazut ca se incalzeste greu, si functioneaza doar cand e foarte cald, afara, asa ca am inseriat si o pompa de apa, Bosch - ca aceasta: http://arch3.okr.ro/auctions.v3/700_700/20...912-700_700.jpg . Cred ca la vara o sa fac un sistem cu termostat electric ce opreste apa spre plaman cand depaseste un anumit prag de temperatura. |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
krapcarasu |
12 Dec 2011, 11:18
Post
#848
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
uitasem de topicul tau de la imbunatatiri, din link-uri e important de tinut cont de graficul informativ
Attached thumbnail(s) 0.gif ( Size: 3.51k ) Number of downloads: 269 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Komissar |
12 Dec 2011, 11:42
Post
#849
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 |
Corect Potrivirea avansului cu "necesitatile" acestui tip de combustibil este foarte importanta - sunt sigur ca (si) din cauza asta spun unii oameni ca masina e mai "puturoasa" pe gaz: deoarece delcoul e lasat ca in pozitia pt. benzina atunci cand se merge pe gaz.
Din pacate, majoritatea delcourilor (de la orice masina) sunt gandite pt. benzina, astfel incat niciodata nu o sa ai un avans corect pe toata plaja de turatii. Cea mai buna solutie ar fi un sistem electronic de aprindere ( tip EDIS, de exemplu) , cu senzor de pozitie montat pe fulie sau volanta, si cu ECU ce se poate conecta la un laptop si poate rula diferite scheme de avans, ce sunt 100% programabile. Din pacate, acest lucru costa ceva ... cam 10-15 milioane Later edit: cred ca si o alta "cale" de urmat pt. a obtine rezultate bune pe GPL (mai ales de a profita de avantajele GPL-ului fata de benzina, respectiv rezistenta mult mai mare la predetonare) este marirea ratei de compresie. Am inceput deja un experiment in acest sens, cu scopul de a creea din start un motor dedicat NUMAI GPL-ului ( deci renunt la benzina total) , pe un Volkswagen 1600 Variant (1972) : http://imageshack.us/content_round.php?pag...mupload&newlp=1 - original echipat cu motor boxer 1600 dublu carb, compresie 8.5:1 Planurile vor implica doua carburatoare de Dacia identice modificate pt GPL, si 2 plamani identici. Inlocuirea setului motor cu unul de 1200, insa pastrarea vibrochenului de 1.6 (deci pastrarea cursei, doar alezajul se schimba) , si "comprimarea" motorului pana la o rata de compresie de 10-10,5:1 . Chiulasa ramane aceiasi. - mi-as dori si un sistem EDIS , dar nu stiu daca voi avea bani. Sper eu ca prin aceste modificari sa obtin o economie substantiala de combustibil pe GPL (mai putin L consumati la 100km ) decat pe benzina, si de asemenea, puterea si cuplul sa ramana la fel ca in echiparea originala, pe benzina. This post has been edited by Komissar: 12 Dec 2011, 11:52 |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
krapcarasu |
12 Dec 2011, 12:18
Post
#850
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
asta ar ajuta sa scrii curbele cum vrei,blochezi centrifugalul si adaptezi discul
nu stiu cum ai vacuumaticul, daca e ca la golf sa miste platoul cu totul e usor Attached File(s) IgnitionControl_EN.pdf ( 250.68k ) Number of downloads: 62 JawaCzTrabantIgnitionV4_2_EN.pdf ( 337k ) Number of downloads: 31 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Komissar |
12 Dec 2011, 12:28
Post
#851
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 |
Da, e ca la golf - se misca platoul cu totul.
Este totusi o problema cand cuplezi vacuumaticul cu un carburator Carfil, deoarece semnalul de vacuum la Solex-urile VW (cam la toate, din cate vad, chiar si la cele de pe Golf-urile din primele generatii, pe carburatie) este preluat de deasupra clapetei de acceleratie (intre clapeta de acc si soc) , pe cand din ce vad eu, la Carfil-uri semnalul este preluat din dreptul clapetei, deci avansul vacuumatic de VW este calibrat altfel. Pe broasca mea am rezolvat problema cu un delcou cu avans numai centrifugal, http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1221342 , ce se vinde ca piesa "de tuning" pt cei ce isi pun carburatoare de altceva, si nu au porturi de vacuum, sau tot asa, nu s-ar pupa cu delcourile originale. In principiu merge, ca piesa "buna la toate" , desi vad ca pe broasca mea are o ezitare mica in momentul in care apesi pe acceleratie ( e de inteles, neavand vacuum) , recomandarea celor ce fac tuning si folosesc asa ceva fiind "da-i talpa" |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
krapcarasu |
12 Dec 2011, 12:44
Post
#852
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
nu-i mare lucru sa faci si la carfil o gaura deasupra clapetei
12 Dec 2011, 14:38: pt cel de 1600 daca vrei pt gaz ar putea fi de ajuns un singur carfil pe o galerie Y comuna This post has been edited by krapcarasu: 12 Dec 2011, 13:38 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
autom |
12 Dec 2011, 15:01
Post
#853
|
membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
krapcarasu |
12 Dec 2011, 15:12
Post
#854
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
graficul e numai informativ, nu neaparat un nr de grade , la turatii mici si medii trebuie marit iar la turatii mari micsorat, cum noi rar folosim turatii mari merge doar usor marit, a descris ph boa cum trebuie reglat
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
autom |
12 Dec 2011, 15:55
Post
#855
|
membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! |
Multumesc.
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
gmx4speed |
17 Dec 2011, 10:08
Post
#856
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 27 February 11 From: DAMBOVITA |
PH-06-BOA mai am si eu o intrebare,daca nu te superi.surubul care strange arcul de la membrana trebuie sa il strang la maxim.
eu l-am strans la maxim are ceva?multumesc |
--------------------
Dacia
Dacia
1986
- B 75 CDE
|
|
ghitza |
18 Dec 2011, 16:30
Post
#857
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
are da,de ce l-ai strans tu la maxim?ala e pentru mersu in sarcina si apasa pe capatu tijei ce inchide/deschide gazu dupa cum apesi tu pe pedala adica cand se face absortia daca tu l-ai strans la maxim ai sugrumat-o ,masina mrge bine?nu da sa moara la accelerare,ala se strange in functie de cel de relanti de langa valva de pe plaman adica oricat il strangi si destrangi din el sa nu afecteze mersu la relanti dupa care il destrangi/strangi pana accelereaza lin si fara ezitari
This post has been edited by ghitza: 18 Dec 2011, 16:31 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
gmx4speed |
19 Dec 2011, 12:50
Post
#858
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 27 February 11 From: DAMBOVITA |
merge bine.nu se ingatuie la acelerare.acum l-am mai slabit un pic.cum ar t rebui sa fie de strans?
|
--------------------
Dacia
Dacia
1986
- B 75 CDE
|
|
ghitza |
19 Dec 2011, 13:50
Post
#859
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
Nu are un semns anume ,reglezi ata cat la accelerare sa nu dea in nas sa se accelereze frumos nu balbait sau gatuit
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
NICK82 |
19 Dec 2011, 13:55
Post
#860
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 |
Parerea mea ..este ca arcul este ff slab...sau tablita de la membrana este indoita.Asa este si la mine, daca doresc sa reglez dupa reglajul BOA, imi intra in vaporizator tot surubul,iar la accelerare nu se simte acele intreruperi (da sa moara motorul).
Prin urmare, sunt nevoit sa inchid surubul lateral (ralanti/supraalimentare) si relantiul il stabilesc din cel din centru. |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
krapcarasu |
19 Dec 2011, 14:11
Post
#861
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
cu motorul oprit incearca sa desfaci complet surubul si pune un arculet de pix in interiorul arcului existent
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
NICK82 |
19 Dec 2011, 15:39
Post
#862
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 |
daca desfac de tot surubul, nu se poate schimba arcul existent,ci doar sa introdul unul de pix,nu?
19 Dec 2011, 15:50: Vroiam sa spun ca pentru a schimba arcul existent cu unul mai tare este necesar sa desfac vaporizatorul,nu? This post has been edited by NICK82: 19 Dec 2011, 15:50 |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
krapcarasu |
19 Dec 2011, 16:17
Post
#863
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
depinde de vaporizator, de ex la marini trebuie desfacut, la lovato nu, si la zavoli probabil nu, se desface surubul cu totul si pui altul sau unul suplimentar de pix
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
NICK82 |
19 Dec 2011, 16:33
Post
#864
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 |
Deci eu avand MARINI, tre sa desfac surubul central si pun unul de pix in interiorul celui existent (pe care nu-l pot schimba fara sa desfac vaporizatorul)
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
sebymesteru |
19 Dec 2011, 17:14
Post
#865
|
Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna |
si eu am aceasi problema,am strans surubul complet si guess what: nu s-a intamplat nimic... suspectez si pastila de cauciuc de sub membrana c-ar fi cu urme si probabil nu mai inchide cum trebuie. Ii multumesc lui PH-06-BOA pe aceasta cale ca m-a rezolvat cu surubul de relanti de pe plaman (marini 88) acum am un relanti mai stabil ca pe benzina chiar si la rece trag doar f. putin socul,insa cum deobicei e una calda si alta rece,acum mi-a crescut consumul ca dracu', ajungand la 10-11 mixt de la 8-9 cate era inainte. Suspectez pastila deoarece inainte avand circuitul de relanti complet inchis,eram nevoit sa reglez relanti-ul din surubul central,insa relanti-ul fluctua si ma gandsc ca pastila aia s-a cam dus si nu mai e cum ar trebui sa fie,plus ca probabil si arcul e moale si asta conteaza. Voi desface si eu zilele astea plamanul sa vad ce broaste gasesc prin el si ce pot rezolva ca sa mai scad consumul si daca e cineva interesat pot face ceva poze cu el demontat,poate va ajuta pe cineva. Spor!
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
NICK82 |
20 Dec 2011, 14:51
Post
#866
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 |
Am si eu o intrebare in legatura cu arcul de la membrana.La Marini, daca scot surubul din centrul vaporizatorului,ce se intampla cu arcul ? Se scoate? Are vreun lacal si nu se poate misca? Sau atunci cand scot surubul risc sa pierd arcul prin vaporizator nemaiavand cine sa-l tina sub presiune ?
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
ghitza |
20 Dec 2011, 16:43
Post
#867
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
Nu il pierzi prin plaman are locas
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
krapcarasu |
22 Dec 2011, 21:59
Post
#868
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
poze cu marini 88 desfacut
Attached thumbnail(s) DSCF1147_1.jpg ( Size: 605.59k ) Number of downloads: 508 DSCF1148_1.jpg ( Size: 757.07k ) Number of downloads: 656 DSCF1149_1.jpg ( Size: 991.66k ) Number of downloads: 637 DSCF1150_1.jpg ( Size: 795.62k ) Number of downloads: 593 DSCF1151_1.jpg ( Size: 426.35k ) Number of downloads: 547 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
ghitza |
23 Feb 2012, 13:41
Post
#869
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD |
poza 3 care stit ordinea exacta de montaj?mss krapcarasu de PM,se monteaza asa cume in poza?sau piesa 2 vine invers pe prima membrana ,si arcu vine intre piesa 2 si ciuperca?sau peste ciuperca?.l-am desfaccut si din neatentie a zburat arcu ala si restu pe langa mine ,l-am montat dar vazand poza sigur ceva nu am montat bine,maine de dimineata il defac si ma uit in poza
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Kiraly |
23 Feb 2012, 17:10
Post
#870
|
Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 |
2,1,4,3,5,6
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st June 2024 - 01:01 |