DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Invertor de tensiune sau amplif?

aron9forever
post 24 Jul 2015, 21:18
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 23 July 15




Deci povestea sta in felul urmator:
Detin un set de boxe unitra si un amplif Delia, pe care am vrut sa le montez in masina asa cum sunt, la un invertor de tensiune. Motivul este ca ampliful asta are niste filtre exceptionale pentru bass / inalte, eu nu vreau sa investesc mult intr-o sonorizare la masina pentru ca voi pleca in curand din tara si n-o pot lua cu mine.

Am cautat sa cumpar un amplif de masina care sa poata alimenta aceste boxe dar am gasit doar gainarii la preturi decente.

Ampliful trage 150w la volum maxim, care nu va fi niciodata. Am gasit acest invertor care e si ieftin si scrie 300w pe el, o marja destul de mare dupa parerea mea.

Doar ca recent am vazut discutii pe forumuri cu invertoare de rahat care nu pot oferi nici aproape din puterea promisa, si am inceput si sa ma intreb daca alternatorul poate sustine un astfel de consum.

Voi ce parere aveti? Un tub de bass nu merita pentru ca sistemul de 2 boxe actual din masina e praf.

This post has been edited by aron9forever: 24 Jul 2015, 21:19


--------------------
Dacia SN 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 24 Jul 2015, 21:46
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.989
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




parerea mea este ca te chinui degeaba , s-a mai discutat


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aron9forever
post 24 Jul 2015, 23:42
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 23 July 15




QUOTE(bygy007 @ 24 Jul 2015, 21:46)
parerea mea este ca te chinui degeaba , s-a mai discutat
*



am citit intreaga discutie si n-am ramas cu nimic in plus, decat ce stiam deja:
chestia asta va merge doar cu motorul pornit

am facut calculele si ... ar trebui sa tina
pana la urma masina nu mai are alte consumatoare, nu are AC

avand in vedere ca mai toate invertoarele de genul vin cu protectii incluse, cel mai rau lucru care se poate intampla e sa se inchida fie de la suprasolicitare fie de la subalimentare



--------------------
Dacia SN 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 25 Jul 2015, 09:35
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.989
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cum crezi eu nu as face asa ceva...


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 25 Jul 2015, 13:21
Post #5


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 1.938
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




Problema la invertoarele astea care le-ai găsit tu e că:
1)sunt extrem de proaste
2)unda de sinusoidă nu e pură ci modificată
3)sunt extrem de proaste!!! mad.gif
Șmecheria e că ele nu suportă curentul inițial pe care îl trage dispozitivul conectat(exemplu ceva mai popular:minifrigider)și nici puterea înscrisă pe ele nu va fi niciodată nici măcar un sfert din ce poate duce el.Deci pe scurt,renunță la idee fiindcă poți să ai surprize destul de neplăcute!Eu cel puțin nu m-aș risca cu așa ceva.... Baftă sleep.gif


--------------------
Dacia 1310 Li /Renault /2000 și ceva... - XX-00-UAP
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aron9forever
post 25 Jul 2015, 18:07
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 23 July 15




E complicata situatia. Din cate am inteles, atat invertoarele cat si amplificatorul "sug" curent in functie de nevoie. Ampliful la capacitate mai mare de 75% nu va fi folosit niciodata. Ampliful trage 90w , asa scrie pe spate (ciudat). Oricum consumul nu ar trebui sa depaseasca niciodata 150w , poate doar in momentul pornirii.

Invertoarele mai ieftine suporta un wataj mare doar pe durate foarte mici, adica la pornire. Eu m-am gandit sa iau unul cu valoarea specificata cel putin dubla, ca sa fiu sigur ca poate asigura consum continuu de 150w.

Si avand in vedere ca si ampliful si invertorul consuma dupa nevoie si nu maxim mereu, ar trebui sa tina alternatorul stock al masinii, cel putin dupa calculele mele.
Chiar si cu bateria ar trebui sa tina cel putin 2 ore.

Mesajul asta si raspuns pt pistritu, nu pot da PM inca biggrin.gif

Ce urmeaza sa fac e sa cumpar acel invertor de 300w pentru ca nu ma tine buzunarul de unul de 600w. Il voi monta asa cum e pe masina si voi incerca.

Masina este oricum intr-o stare proasta asa ca daca pateste ceva, pierderea nu e imensa.



Are cineva vreo poza din greseala cu un bord de SN cu glove compartment-ul scos? Sunt foarte curios cat este spatiul liber, deoarece as monta ampliful acolo (e mare, 44cm in latime)


--------------------
Dacia SN 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th November 2017 - 01:26
Forum Renault Server hosting