It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

88 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Logan pe GPL

kaszko
post 24 Jun 2005, 23:14
Post #61


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 14 February 05




Salut.A mai pus cineva de curind gpl pe logan ca mar interesa si pe mine daca au scazut sau crescut preturile ca mi se pareau cam mari preturile astea ce scrieti voi pe aici?


--------------------
Dacia by Renault Logan Preference 1,4 - ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-BWhite
post 25 Jun 2005, 19:23
Post #62


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 25 June 05




apropo de instalatie GPL, am montat-o pe un megane de 1,6 si merge super OK, mai mult, nu permite motorului sa aiba imperfectiuni de emisii nici pe benz nici pe GPL, cool.gif


--------------------
DACIA - Renault SLZ & Megane - BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-BWhite
post 25 Jun 2005, 21:03
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 25 June 05




QUOTE(Mario_b @ 10 Mar 2005, 07:57)
Dar oare computerul de bord va mai functiona corect la afisarea consumului pe gaz?
*



am avut si eu aceleasi temeri si acum dupa 10.000 sunt multumit, masima trage super, computerul de bord arata ce trebuie dar nu estimeaza corect consumul de gaz dar nu e o grava problema, e f. econimic si mentine paramentrii motorului in stare corecta tot timpul.


--------------------
DACIA - Renault SLZ & Megane - BBB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazzz
post 27 Jun 2005, 22:10
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 528
Joined: 26 August 04
From: Iasi - Romania




stiu ca sunt off-topic:

dar de ce nu ti-ai luat Megane diesel?...ca acolo ai varianta asta...si s-ar putea sa fie mai economic...

in plus ai si cuplul marit ca un mare avataj...


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.6 - IS XX TAZ
si aici ar fii semnatura nu? :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfyman
post 30 Jun 2005, 00:32
Post #65


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 9 November 04




nu stiu daca a aflat dar era cineva care nu stia de garantie. UIte ce-am primit de la VC :
Buna ziua,
Stimate domnule Stan,

Va multumim pentru interesul dumneavoastra fata de produsele si
serviciile Dacia.
Referitor la solicitarea dumneavoastra, va aducem la cunostinta
urmatoarele:
Dacia Logan este un autoturism omologat pentru combustibil benzina fara
plumb cu CO min 95, deci folosirea de combustibil GPL nu este indicata.
In Carnetul de Garantie la pagina 9 se specifica urmatoarele:
,, Orice modificare constructiva a vehiculului in afara indicatiilor
constructorului, sau inlocuirea componentelor de prim montaj cu alte
componente decat cele de origine DACIA, conduce la scoaterea din garantie a
vehicului dumneavoastra.,,


--------------------
DACIA Coupe - b-22-hgz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 30 Jun 2005, 13:42
Post #66


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Da... si in 2006 sau 2007 apare Logan pe GPL. Motorizarea de 1.4 cu adaptare GPL oficial de la Dacia.
E o chestiune de raspundere treaba cu modificatul masinii. Daca tu ca producator vrei sa dai o garantie e bine sa o dai doar pe ce ai facut tu si nu pe instalatia cine stie cum (chiar si bine sa fie) a fost montata. E o chestie de raspundere fata de tine ca producator. Te protejezi de evenimente negative, pierderi, si asa mai departe care nu ti se datoreaza. Toti producatorii fac asa.


--------------------
Renault Megane 2014/Sport Tourer - n/a
Weels on the road, hands on the wheel, you are feeling good... You're driving your own car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Bebe
post 2 Jul 2005, 11:49
Post #67


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 1 July 05




In Cluj-Napoca in targul de masini am vazut o Dacia Logan Ambiance cu GPL si detinatorul avea o firma care monta instalatii de acest gen dar la un pret destul de mare= 700 EUR si dansu a spus ca este omologata si nu isi pierde garantia.


--------------------
Dacia Logan - CJ-84-BEB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 2 Jul 2005, 12:16
Post #68


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE(Bebe @ 2 Jul 2005, 11:49)
In Cluj-Napoca in targul de masini am vazut o Dacia Logan Ambiance cu GPL si detinatorul avea o firma care monta instalatii de acest gen dar la un pret destul de mare= 700 EUR si dansu a spus ca este omologata si nu isi pierde garantia.
*


Asta pentru ca preia el garantia la motor si anexe. E mai mult o chestie de marketing ca altfel n-ar mai pune nimeni GPL.


--------------------
Renault Megane 2014/Sport Tourer - n/a
Weels on the road, hands on the wheel, you are feeling good... You're driving your own car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vad
post 3 Jul 2005, 12:06
Post #69


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




din punct de vedere al garantiei se pierde doar garantia la interventiile facute (adica la motor pt ca se da gauri in el si functioneaza cu alt combustibil, la partea electrica pentru ca se leaga cu alte fire peste firele de leagatura originale, aproposs la partea electrica se pierde garantia si daca montezi alarma in alta parte decat la dacia si sau schimbi casetofonul).

ps: am gasit un mail ce la-m trimis eu la VC pe la inceputul lansarii LGN (bine acum depinde si cine iti raspunde, cat de bine informat este):

"Referitor la solicitarile dumneavoastra, suntem in masura sa va comunicam urmatoarele :

Montarea unei instalatii GPL pe autoturismul dumneavoastra conduce la pierderea garantiei acelor elemente/componente (ex : motor, instalatie electrica, elemente injectie, etc.) care pot fi afectate ca urmare a montajului, respectiv utilizarii acesteia, dar nu implica pierderea garantei intregului autoturism.

De asemenea, va precizam ca Dacia nu recomanda montarea unei astfel de instalatii atata timp cat autoturismul se afla in perioada de garantie. "

Fara sa pornesc o polemicasau o discutie inutila: oare la cielo producatorul nu era impotriva montarii cu gpl pe respectaiva masian inainte sa lanseze ei modelul cu GPL, duap ce au vazut ca nu se mai vinde?!

Motorul daca nu il intretii cum trebuie (treci pe gpl daca nu este temperatura motorului la parametri optimi de functionare, schimb de ulei, filtru de aer si bujii mai des) si faci liniute cu el pe GPL normal ca se va duce mai repede decat pe benzina.

gpl-ul este avantajos daca faci multi km pe luna (aprope sau peste 2000 km - cam atat fac eu in oras) si asta numai daca faci un calcul final intre benzina si GPL (consum - cheltuieli).

mie imi arata cat de cat cu aproximatie consumul pe calculator, adica daca imi spuen ca a consumat de al ultiam resetare 24 l, intra la pompa, daca este o temperatura normala (sa nu fie foarte cald pt ca gpl-ul se dilata la temperaturi ridicate - avantaj utilizatorul) cu maxim 0,2 - 0,4 in plus fata de ce arata calculatorul.

oricum propietatile gazului sunt mai slabe deact ale benzinei, astfel ca daca masina consuma 10 l pt un cuplu normal la o anumita viteza pt a ajunge la acelasi cuplu pe gpl se consuam in medie cu 10 % mai mult!

This post has been edited by vad: 3 Jul 2005, 12:27


--------------------
logan laureate 1.6 - bz xx vad
iaca si eu pe aici ma bag in seama ... poate invat si eu cate ceva de la cineva ... sau mai invata si altii de la mine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciprian Damboianu
post 27 Jul 2005, 20:09
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 6 June 04
From: Portland, Oregon, USA




[
P.S.: Am zis astea ca sa reinvie putin topicul... citisem niste articole despre rezervele de petrol si lucrurile nu arata pozitiv dupa cele prezentate acolo... poate gazul pentru putin timp si apoi hidrogenul vor fi urmatoarele alternative de combustibil pentru parcul auto mondial deja existent...
----
Putin off-topic, dar legat de combustibil alternativ.
Socrul meu tocmai si-a comandat o Toyota Prius. Chestia aia hibrid, benzina/electric smile.gif . Termenul de asteptare e de vreo 2 luni. Acum are un Honda Odyssey minivan de 3.5litrii V6. Cam papa benzina, mai ales ca a ajuns pe la $2.15/galon (~3.7litrii la galon)
Voi reveni cu detalii. Am citit pe net ca o firma din California instaleaza inca un set de baterii pe Prius, cu care poti merge ~50mile numai pe electric, insa limitat le 60mph(~95km/h), iar aceste baterii + cele originale se pot incarca la priza!
Toyota nu e prea incintata de aceasta modificare.

P.S. Cind iti instalezi rezervor de GPL in interiorul masinii, miroase urit gazul? Se poate monta rezervorul sub masina? Ma batea gindul sa pun pe al meu Ford Econoline. Asta consuma de rupe, cam 16l/100km la un motor V8 4.6l, 225cp, automatic. mad.gif


--------------------
Ford Taurus & E 250 - TAG 553, SL 51640
Interesat de America si tot ce inseamna ea din punct de vedere automobilistic?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyyy2003
post 28 Jul 2005, 08:21
Post #71


R.I.P. Marli


Group: Members
Posts: 794
Joined: 19 December 04
From: Bucuresti




Info: SimpoTrans nu mai monteaza instalatii GPL pe masini.
Unde se poate monta asa ceva, in Bucuresti? Ca am gasit de ex. in Arad la 460E, ceea ce mi se pare super bine.

P.S. Pt SLZ si GLN


--------------------
Suzuki SX4 2008 - B 67 TMK
"Greierii" ma innebunesc!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 28 Jul 2005, 22:55
Post #72


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan




]
Pe bune?Ca la banii astia as vrea si eu!Dar in Buc. gasesti pe la 7-800E.Poate un drum pina acolo rezolva problema,ca tot iesi mai ieftin.


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyyy2003
post 29 Jul 2005, 07:39
Post #73


R.I.P. Marli


Group: Members
Posts: 794
Joined: 19 December 04
From: Bucuresti




QUOTE
OFERTA COMERCIALA PTR. INSTALATIILE GPL AUTO MARCA BRC

Preturile la instalatiile GPL auto marca BRC pentru:

Carburator 300 euro
Injectie necatalitica 300 eurO
Injectie catalitica monopunct 450 euro
Injectie catalitica multipunct flash (nesecventiala) 460 euro
Injectie de gaz – flying injection 980 euro

Preturile sunt pentru kituri cu rezervor cilindric de 60 de litri marca TMS si reductor de 100 kw.
EXEMPLE DE PRETURI PENTRU MIXERE:

    * MIXER DACIA CARBURATOR MONOCORP -15 EURO
    * MIXER BRC DACIA INJ. MONOPUNCT - 20 EURO
    * MIXER BRC CIELO - 30 EURO
    * MIXER BRC OPEL INJ. MONOPUNCT - 31 EURO

Pentru rezervoarele toroidale sau cilindrice pretul creste astfel:

REZERVOR CIL.VOL.80 L 30 euro
REZERVOR CIL.VOL.90 L 33 EURO
REZERVOR TOR.580 x 200 40L si 600 x 200 42L 22 EURO
REZERVOR TOR.630 x 225 52L 31 EURO

Preturile includ TVA.



Aici sursa.
Sincer si pe mine ma bate gandu' ( bine ca nu ma bate altceva ) sa fac un drum pana acolo.
Din capitala pana acolo sunt aprox 511km. Ceea ce inseamna 235RON pret benzina dus/intors ( desi la intors s-ar putea sa fie mai ieftin ca te poti intoarce si pe GPL ) + 1700RON pentru o instalatie cu REZERVOR TOR.580 x 200 40L si 600 x 200 42L.

La un calcul rapid iese 1935RON fata de 2700RON cat este in capitala. Acum ramane treaba cu garantia, pentru ca daca ai probleme ce faci?! Ca mai mult ca sigur oamenii de la noi nu o sa fie de acord cu instalatia....Trebuie gandita foarte bine aceasta mutare.

SPOR!


--------------------
Suzuki SX4 2008 - B 67 TMK
"Greierii" ma innebunesc!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 29 Jul 2005, 21:22
Post #74


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan




QUOTE(cristyyy2003 @ 29 Jul 2005, 08:39)
Acum ramane treaba cu garantia, pentru ca daca ai probleme ce faci?! Ca mai mult ca sigur oamenii de la noi nu o sa fie de acord cu instalatia....Trebuie gandita foarte bine aceasta mutare.
*


Exact asta e mare problema.Daca,sa zicem prin absurd,ai o problema sau mai multe la motor?Nesimtitii or sa arunce vina pe modificari si La Revedere garantie.Sper sa mai ramina preturile astea pina iese si dupa aceea ma bag la o modificare.


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyyy2003
post 29 Jul 2005, 22:33
Post #75


R.I.P. Marli


Group: Members
Posts: 794
Joined: 19 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(Anakin @ 29 Jul 2005, 22:22)
Exact asta e mare problema.Daca,sa zicem prin absurd,ai o problema sau mai multe la motor?Nesimtitii or sa arunce vina pe modificari si La Revedere garantie.Sper sa mai ramina preturile astea pina iese si dupa aceea ma bag la o modificare.
*


Man pana la urma nu este draq chiar asa negru. Daca Doamne freste se intampla ceva la motor, ca doar aici pierzi garantia, merem pana la ARAD in plimbare...ca aia iti pastreaza garantia la motor si partea electrica - asta in cazul in care se leaga service'ul local si de electrica.
Eu mai am putin si ma conving singur...

Offtopic: Ceva obiective turistice pe langa Arad?


Later edit: NU am auzit pe nimeni pana acum, sa ii crape motoru' in garantie si nici dupa, so.......

This post has been edited by cristyyy2003: 29 Jul 2005, 22:49


--------------------
Suzuki SX4 2008 - B 67 TMK
"Greierii" ma innebunesc!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 31 Jul 2005, 07:19
Post #76


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Date probleme:
1. 15 000 Km / an
2. circulat 5 ani ~ 75 000 Km
3. 34 000 lei / litru benzina
4. 18 500 lei / litru GPL

Calcule:
1. benzina ~ 8% ~ 6000 Litri benzina * 34000 ~ 20400 RON
2. gaz ~ 9% ~ 6750 Litri GPL * 18500 ~ 12488 RON
3. diferenta de cost ~ 7912 RON ~ 80 mil lei vechi
4. scadem costul instalatiei ~ 20 mil lei vechi => ~ 60 mil lei vechi economie dupa 5 ani

Pentru 60 mil (2000$, 1700 Euro) in 5 ani ca sa mergi numai cu gaz parca parca nu prea merita. Daca ai merge 30000 / an ar iesi cam 140 mil (~4700$, ~4000 Euro) in 5 ani ... asta inseamna 28 mil / an. Parca pe aici merita ca iti scoti banii de instalatia de gaz intr-un an.

30 000 / an inseamna mai mult de 80Km / zi. Presupunand ca ai job-ul la 40Km poti face lejer 80Km / zi ca altfel nu mergi cu masina la cumparaturi in fiecare zi si chiar daca ai merge nu faci 80Km / zi.

La instalatia de GPL mai e si factorul uzura motor despre care drept sa fiu nu sunt lamurit. Unii care au avut sustin ca e mai naspa cu GPL si aia care-ti instaleaza GPL-ul sustin invers ar fi bine de stiut ceva demonstrat si nu vreun caz singular ci o statistica ceva.


--------------------
Renault Megane 2014/Sport Tourer - n/a
Weels on the road, hands on the wheel, you are feeling good... You're driving your own car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
macreanudj
post 8 Aug 2005, 06:43
Post #77


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 November 04





Fain calcul!! eu am masina din ianuarie si am deja 15.000 deci lejer 30.000 pe an / Eu cred ca merita scade putin locul in portbagaj dar daca il completezi cu ceva fibra si 2 boxe faine sa nu se mai vada deloc nici ca o sa stie lumea si nici nu o sa mai puta a oua clocite dupa masina!!! Am gasit si prin metro asa ceva dar era ultima si stiu cat de bune sunt serviciile metro la ultimele bucati asa ca mai caut asta fiind in Timisoara.

QUOTE(cristyyy2003 @ 30 Jul 2005, 06:03)
Man pana la urma nu este draq chiar asa negru. Daca Doamne freste se intampla ceva la motor, ca doar aici pierzi garantia, merem pana la ARAD in plimbare...ca aia iti pastreaza garantia la motor si partea electrica - asta in cazul in care se leaga service'ul local si de electrica.
Eu mai am putin si ma conving singur...

Offtopic: Ceva obiective turistice pe langa Arad?
Later edit: NU am auzit pe nimeni pana acum, sa ii crape motoru' in garantie si nici dupa, so.......
*




Nici nu cred ca o sa fie probleme la motor si daca pe majoritatea scrie OMOLOGATA LOGAN cum draq de se incoarda aia de la service?? nu prea bate una cu alta dar de suntem in RO!!!


--------------------
LOGAN Logan 1,6 Ambition - DJ 18 MCR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 8 Aug 2005, 12:02
Post #78


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 5 October 04
From: Iasi




De ce nu fac baietii veseli din media (ziare si tv) teste cu GPL vs. benzina in loc de teste dinamice si alte prostii. Cred ca ar fi mai practice. Sunt tot felul de emisiuni despre masini insa mai mult cu caracter de reclama si prezentare decat cu caracter tehnic. Te uiti la TV si ai impresia ca toata lumea merge in Discovery, Paladine, C5 si asa mai departe. Iaca mai suntem si noi astialalti cu Dacia. Nu suntem invizibili ba chiar poate cei mai vizibili pe asfalt si ori nu avem resursele sa ne luam altceva ori iubim Dacia ori nu vrem sa dam prea multi bani pe o masina. Pentru noi e mai interesant ce poti face tu plecand de la masina care o avem. GPL-ul e unul dintre aceste lucruri si in primul rand pentru ca are potential de a face economie la carburant.


--------------------
Renault Megane 2014/Sport Tourer - n/a
Weels on the road, hands on the wheel, you are feeling good... You're driving your own car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin1
post 10 Aug 2005, 01:11
Post #79


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 10 August 05




si eu am gpl pe logan montat la majore si am 9000 km pe gaz. se comporta f.bine masina pana acum. sunt f. incantat. consumul este undeva pana in 8 litri la suta. este motorul de 1,4l.


--------------------
VW Passat B6 2009 2.0 CRTDI 110CP+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionitagelu
post 11 Aug 2005, 21:15
Post #80


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 4 March 05
From: Ploiesti




QUOTE(DigitalScribe @ 31 Jul 2005, 08:19)
Date probleme:
1. 15 000 Km / an
2. circulat 5 ani ~ 75 000 Km
3. 34 000 lei / litru benzina
4. 18 500 lei / litru GPL

Calcule:
1. benzina ~ 8% ~ 6000 Litri benzina * 34000 ~ 20400 RON
2. gaz ~ 9% ~ 6750 Litri GPL * 18500 ~ 12488 RON
3. diferenta de cost ~ 7912 RON ~ 80 mil lei vechi
4. scadem costul instalatiei ~ 20 mil lei vechi => ~ 60 mil lei vechi economie dupa 5 ani

Pentru 60 mil (2000$, 1700 Euro) in 5 ani ca sa mergi numai cu gaz parca parca nu prea merita. Daca ai merge 30000 / an ar iesi cam 140 mil (~4700$, ~4000 Euro) in 5 ani ... asta inseamna 28 mil / an. Parca pe aici merita ca iti scoti banii de instalatia de gaz intr-un an.

30 000 / an inseamna mai mult de 80Km / zi. Presupunand ca ai job-ul la 40Km poti face lejer 80Km / zi ca altfel nu mergi cu masina la cumparaturi in fiecare zi si chiar daca ai merge nu faci 80Km / zi.

La instalatia de GPL mai e si factorul uzura motor despre care drept sa fiu nu sunt lamurit. Unii care au avut sustin ca e mai naspa cu GPL si aia care-ti instaleaza GPL-ul sustin invers ar fi bine de stiut ceva demonstrat si nu vreun caz singular ci o statistica ceva.
*



Mai adauga schimb ulei mai des, schimb filtru de aer mai des, uzura motor dupa cate sustin cei mai multi ...


--------------------
Renault Megane 1.5 dCI 82 CP 2007 Expression - PH 09 LBL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 12 Aug 2005, 09:36
Post #81


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Filtrul de aer pentru ce-l schimbi mai des ? Ce treaba are aerul cu faptul ca ai schimbat benzina pe gaz ?

This post has been edited by DigitalScribe: 12 Aug 2005, 09:47


--------------------
Renault Megane 2014/Sport Tourer - n/a
Weels on the road, hands on the wheel, you are feeling good... You're driving your own car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 12 Aug 2005, 23:51
Post #82


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.313
Joined: 26 October 03




Romanul are placerea asta ciudata cu GPL-ul . Instalatia costa enorm , masina merge mai prost si consuma mai mult , iar din marele portbagaj de Logan ajungem la cel de DSN , dar e bine si e GPL....


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 16 Aug 2005, 18:18
Post #83


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Mai multe date despre GPL aici:

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...3;entry17013814

Rezumat:

Din ce am citit de pe internet GPL-ul are posibilitatea de a reduce uzura motorului pentru ca nu dizolva uleiul de pe camasa cilindrului. Uleiul si bujiile se uzeaza mai greu pentru ca nu se produce la fel de multa cenusa. Uleiul insa desi isi pastreaza culoarea e recomandat de unii sa fie schimbat identic ca si cum ar fi pe benzina pentru ca isi mai pierde din calitati de la sine prin propria-i natura si exista riscul anumite componente din el sa devina acide. Probabil au loc niste reactii in timp sau substanta chimica din care-i facut uleiul nu e stabila si se transforma treptat in ceva acid cu proprietati corozive.

Tot din documentatia de pe internet (vedeti link-urile puse din mesajul mai "lunguieț" de la statistici) am tras concluzia ca instalarea de GPL pe un motor e ceva destul de costisitor ca si operatiune pentru ca necesita reglari si asta dureaza ceva zile ziceau ei pe acolo. GPL-ul cica are cifra octanica mai mare si prin urmare s-ar putea obtine rezultate mai bune pe un motor cu o compresie mai ridicata.

Avantajele cele mai mari la trecerea pe GPL ar fi atunci cand trecerea se face complet de pe benzina pe GPL (adica sa renunti la benzina). Cei care au alimentarea dubla (adica ce au majoritatea de la noi) pornesc cica pe benzina si trec apoi automat pe gaz. Asta reduce semnificativ din avantajul ca GPL nu dizolva uleiul la pornirea la rece pentru ca fix pornirea la rece se face cu benzina. Iarasi, desi folosesti mai mult gaz trebuie sa alimentezi din cand in cand si cu benzina si sa folosesti periodic si benzina pentru ca pompa de benzina merge in continuare iar benzina e circulata permanent pe la motor unde se incalzeste si de aici riscul de a se forma "gume" cu riscul de a infunda circuitul de benzina daca benzina din rezervor nu-i consumata intr-un anumit interval de timp.

Se mai spunea ca e absolut critica reglarea instalatiei de GPL si montarea trecand prin toti pasii care sunt necesari fara a scurtcircuita procedeul de montare si reglare. Alte lucruri de care mai pomeneau sursele de informare virtuale mai erau si siguranta ca firma care iti monteaza instalatia va mai exista ceva ani buni dupa ce devii clientul lor pentru a nu risca sa ramai pe dinafara. Cu alte cuvinte conteaza cel mai mult seriozitatea firmei de ale carei servicii depinzi cand iti instalezi GPL-ul si de asta depinde performanta masinii, economia realizata si valoarea la revanzare.

De asemenea se specifica pe undeva ca daca masina este optimizata pentru consumuri reduse (motor capacitate mica, masina mica) si/sau nu se prea circula cu masina instalarea de GPL NU MERITA !

Ce e interesant e ca cea mai mare economie de carburant se face in regim citadin si nu drum lung. La drum lung consumul poate creste pana cu 30% mai mult pe cand in oras nu creste cu mai mult de 10 - 20% fata de benzina.

GPL-ul fiind recunoscut ca un carburant mai putin poluant nu are accize sau are dar sunt extrem de mici tocmai pentru a stimula consumul lui in detrimentul celorlalti combustibili.

Instalarea de GPL pe motoarele Diesel nu este deocamdata recomandata din cate am inteles (cel putin de cei din UK nu este) pentru ca exista riscul de a distruge motorul din cauza ca se obtin puteri mult mai mari daca se amesteca GPL cu motorina (foarte ciudat ! insa asa scrie aici: http://www.greenfuel.org.uk/faqs/#q12 "Introducing them together may cause great increases in power output and consequently mechanical problems.")

This post has been edited by DigitalScribe: 16 Aug 2005, 18:19


--------------------
Renault Megane 2014/Sport Tourer - n/a
Weels on the road, hands on the wheel, you are feeling good... You're driving your own car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.R.
post 18 Aug 2005, 08:05
Post #84


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 17 December 04




Îmi cer scuze de la fanii GPL, dar consider gazul lichefiat ca fiind bun la aragaz. Pentru o mașină de familie este o investiție foarte mare, care se amortizează într-un timp foarte lung. Se renteză la taxiuri însă. La o mașină de familie însă încărcată mergând în concediu trebuie să te înarmezi cu răbdare, sau să treci iar la benzină. Lucru confirmat de mai toți posesori de mașini cu GPL. Dacă vreți să faceți economie de carburant, pentru distanțe scurte cumpărați o bicicletă sau folosiți mijloacele de transport în comun. Eu așa am făcut, dar dacă alții văd altfel lucrurile sunt liberi să-și monteze instalații GPL.

This post has been edited by G.R.: 18 Aug 2005, 08:10


--------------------
Dacia Logan 1.6 Preferance - CV 03 XXJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 18 Aug 2005, 08:44
Post #85


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE(G.R. @ 18 Aug 2005, 08:05)
Îmi cer scuze de la fanii GPL, dar consider gazul lichefiat ca fiind bun la aragaz. Pentru o mașină de familie este o investiție foarte mare, care se amortizează într-un timp foarte lung. Se renteză la taxiuri însă. La o mașină de familie însă încărcată mergând în concediu trebuie să te înarmezi cu răbdare, sau să treci iar la benzină. Lucru confirmat de mai toți posesori de mașini cu GPL. Dacă vreți să faceți economie de carburant, pentru distanțe scurte cumpărați o bicicletă sau folosiți mijloacele de transport în comun. Eu așa am făcut, dar dacă alții văd altfel lucrurile sunt liberi să-și monteze instalații GPL.
*


Absolut de acord. La chestia asta nu te contrazice nimeni. GPL-ul e recomandat doar catre cei care parcurg multi Km pe an precum un taximetrist de exemplu. Insa recomandarea asta vine pentru cei care se gandesc sa CONVERTEASCA o masina la GPL. O masina care vine cu GPL din fabrica si nu are un sistem dual de alimentare ci DOAR GPL cred insa ca ar fi foarte interesanta avand toate informatiile pe care le-am prezentat mai sus.
QUOTE
De asemenea se specifica pe undeva ca daca masina este optimizata pentru consumuri reduse (motor capacitate mica, masina mica) si/sau nu se prea circula cu masina instalarea de GPL NU MERITA !


This post has been edited by DigitalScribe: 18 Aug 2005, 08:47


--------------------
Renault Megane 2014/Sport Tourer - n/a
Weels on the road, hands on the wheel, you are feeling good... You're driving your own car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin1
post 18 Aug 2005, 19:01
Post #86


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 10 August 05




Eu va zic ca se merita. Am pus gpl si nu mai miroase a gaz in masina cum mirosea la dacia berlina si ce este mai important ca motorul nu isi pierde sin putere, pentru ca este cu injectie secventiala. Mai mult cei unde am pus eu in bucuresti au si oferta promotionala la o astfel de instalatie: 699 euro. www.majore.ro


--------------------
VW Passat B6 2009 2.0 CRTDI 110CP+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 18 Aug 2005, 20:47
Post #87


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE(florin1 @ 18 Aug 2005, 19:01)
Eu va zic ca se merita. Am pus gpl si nu mai miroase a gaz in masina cum mirosea la dacia berlina si ce este mai important ca motorul nu isi pierde sin putere, pentru ca este cu injectie secventiala. Mai mult cei unde am pus eu in bucuresti au si oferta promotionala la o astfel de instalatie: 699 euro. www.majore.ro
*


Fa un calcul in cat timp iti recuperezi cei 700 euro din dinferenta de cost carburant si pune-l aici. Asta cred ca ar fi scopul montarii de GPL pe o masina, reducerea de costuri.

Intradevar instalatiile astea mai moderne si mai noi care beneficiaza de tehnologii mai noi si putere mai mare de calcul in elementele computationale (carburatie/injectie precisa in regim controlat electronic) se ridica la un nivel mai bun fata de ce se stia pana acum deci daca cineva s-ar teme de performante proaste in conditiile in care cel care face modificarea pentru GPL este serios n-ar avea temei sa o faca.

Problema ramane totusi una de cost, rentabilitate deci si seriozitate a firmei care face adaptarea.

Impartaseste-ne din impresiile tale, fii si tu mai darnic cu amanuntele. Scrie o mica poveste ceva eventual (asa cum obisnuiesc eu sa fac de ceva vreme ... si imi ies niste mesaje kilometrice smile.gif ... da, stiu... sunt mari si foarte mari mare parte din mesajele mele dar promit ca o sa scriu mai rar si doar daca o sa am ceva de zis).

This post has been edited by DigitalScribe: 18 Aug 2005, 20:52


--------------------
Renault Megane 2014/Sport Tourer - n/a
Weels on the road, hands on the wheel, you are feeling good... You're driving your own car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vad
post 23 Aug 2005, 13:11
Post #88


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




calculul ar fi simplu, 500 km cu aproximativ 845 000 pe benzina la un consum mediu de 10% - in trafic intens. si 500 km cu aproximativ 1 700 000 acum depinde de fiecare cat de mult merge cu masina ca daca mrgi cu ea doar in week-end normal ca nu renteaza investitia, dar daca mergi zilnic......si mai mult in oras!


--------------------
logan laureate 1.6 - bz xx vad
iaca si eu pe aici ma bag in seama ... poate invat si eu cate ceva de la cineva ... sau mai invata si altii de la mine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian123
post 25 Aug 2005, 07:21
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 25 August 04
From: Bucuresti




Eu cred ca mai degraba ar fi ceva de genul 900000/1200000 lei.
La asta pune uzura motorului.


Eu in 8 luni am circulat 26000 km, mai mult in oras. Tot nu as pune GPL.
Cu toate ca am pe o alta masina mai veche.


--------------------
DACIA LOGAN Laureate 1.4 Rosu - B40XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 25 Aug 2005, 13:30
Post #90


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 5 October 04
From: Iasi




La 26 000 / 8 luni eu as pune. Uzura motorului este mai mult un mit s-ar parea si se poate pune doar la niste motoare vechi pe carburatie care au supapele date cu nu stiu ce chestie si au nevoie de acele depuneri pe care benzina cu plumb le face (asta din sursele scormonite de mine pe internet). La motoarele moderne o conversie totala pe GPL chiar prelungeste viata motorului (am scris mai sus de ce si cu sursele de rigoare).


--------------------
Renault Megane 2014/Sport Tourer - n/a
Weels on the road, hands on the wheel, you are feeling good... You're driving your own car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

88 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 25th July 2014 - 22:35
Forum Renault Server hosting