DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Martorul "baterie" nu se stinge după pornire, am înlocuit bateria veche de 5 ani cu una nouă

bygy007
post 1 Jul 2017, 08:42
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.081
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca aprinzi faruri aeroterme etc tot la 14V sta? sa nu fie diode strapunse sau intrerupte , eu zic sa verifici alternatorul


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 2 Jul 2017, 07:38
Post #32


oldtimer...


Group: Members
Posts: 8.473
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(radian @ 4 Dec 2010, 23:05)
Cumparata de la un coleg de pe forum, de origine...
*




QUOTE(YRX @ 5 Dec 2010, 22:49)
Deci s-a dus si aia de distributie. Probabil acelasi "lot" sau o problema de montaj.
*



nu exista curele de origine prin targuri sau prin magazine de doi lei in schimb exista la greu curele de origine contrafacute....jucati-va cu distributia smile.gif ....la mpi se duce naibii fulia de la alternator,e pe butuc de cauciuc,se pune lejer una de DCI si se scapa de probleme happy.gif

This post has been edited by sobolan: 2 Jul 2017, 07:39


--------------------
Dacia SPORT - 1988 Logan 2 -1.5dci -2017 Golf 3 - 2.0 GTI -1994
vine taxa auto iar,hai cu rabla la remat...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck33ro
post 2 Jul 2017, 08:46
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.954
Joined: 8 March 06




poate ai scurt pe circuit ...

mie imi palpaia becu ala la baterie si aveam carbunii uzati, bine ca si colectoru avea santurile adancite dat am pus carbuni noi si mai merg 100k tongue.gif

This post has been edited by luck33ro: 2 Jul 2017, 08:49


--------------------
*** ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 9 Jul 2017, 20:20
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 21 May 10




Cu faruri si cu aeroterma aprinsa am 13.99volti.


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Jul 2017, 21:42
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.081
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




e bine la mine acu vara sta la 13,5 13,7


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck33ro
post 9 Jul 2017, 21:45
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.954
Joined: 8 March 06




Nu primesti garantie la baterie in cazul asta...


--------------------
*** ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gastorro
post 30 Jul 2018, 16:34
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 27 September 15




QUOTE(gastorro)
de aici
...
- 8 ani este mult sau putin pentru un ROMBAT ? Cat rezista alte marci de baterii ?
...


UPDATE

La scurta vreme dupa postul asta ^^ , am desulfatat-o si de atunci
functioneaza perfect ! (si a trecut deja printr-o alta iarna cu brio)

Desulfatarea a constat in:

1) Scos dopurile.
Din cauza ca bateria asta este 'fara intretinere' , dopurile sunt proiectate ca sa
nu poata fi scoase/desurubate usor de catre noi; necesita o cheie speciala..
Am incalzit cu bricheta varful unui cutit cu varful rotunjit (d'ala de bucatarie )
si am topit/perforat fiecare dop pe mijloc; apoi le-am desurubat cu acelasi cutit.

2) Am verificat raportul acid/apa (densitatea) din cele 6 celule cu un densimetru
si in doua era prea putin acid (pluta se scufunda, prea mult; acidul e mai dens ca H2O)
Ca sa dau o sansa egala fiecarei celule pe parcursul desulfatarii, aveam nevoie
de aceeasi densitate in toate.. Asa ca am scurs tot acidul din baterie
(am inclinat-o usor usor ca sa nu-i agit prea mult mizeriile de pe fund) intr-o
galeata; apoi am amestecat/mixat bine (cu un bat) acidul din galeata si l-am
masurat din nou. Mixul era la capatul 'minim-acceptabil' al zonei verzi a densimetrului.
Daca mixul nu-i suficient de acid, mai completezi cu acid concentrat (daca ai..) sau mai
evapori din apa (la soare sau in cuptor; caci ca apa se evapara prima).
Eu am avut grija anterior si am recuperat acidul din alta baterie moarta..
- Apoi am turnat mixul inapoi in celule, dupa care am adaugat in fiecare celula
cate o lingura de Sulfat de Sodiu .

3) Am pus la incarcat bateria prin Sursa de Curent Constant cu Limitator de
Tensiune Maxima
($8 din China) timp de cateva zile (asta a mea a stat 3 zile)
Sa va explic: am setat valoarea curentului constant la 200mA si tensiunea de
limitare la 16,5v (maxima) si am lasat sursa sa pompeze curentul asta (200mA) ,
pana a ajuns la tensiunea de limitare (16,5v); si treaba asta a durat la mine trei zile .
(durata nu depinde de ce vrei tu... ci de ce vrea bateria !)
Dupa aceasta incarcare (cu dopurile scoase), densitatea acidului din fiecare celula era pe
mijocul zonei verzi a densimetrului (adica perfect).

4) Am umplut dopurile pe interior cu silicon ('ne-intretinutele' trebuie sa fie ermetic inchise)
si le-am insurubat cu varful rotunjit al cutitului la loc (dar fara sa-l infig prea adanc in
crestaturile astupate de silicon)


desulfatat_bateria_cu_Sodium_Sulphate.jpg desulfatat_bateria_cu_6_linguri_de_Sodium_Sulphate.jpg sursa_reglabila_de_curent_constant_cu_limitare_tensiune_maxima_folosita_la_desul
fatarea_bateriei.jpg
Bateria_originala_ROMBAT_are_9_ani_si_dupa_desulfatare_merge_perfect.jpg

This post has been edited by gastorro: 30 Jul 2018, 17:43


--------------------
Renault Megane2 facelift 1.4 16v K4J740 2006.12 - CYO-274
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviuta
post 4 Sep 2018, 08:03
Post #38


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 22 July 08




Va salut!
Stie cineva daca se poate ajunge la periile colectoare ale alternatorului fara al demonta de pe masina?


--------------------
Dacia Logan 2004 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 4 Sep 2018, 13:43
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 720
Joined: 4 August 09






Recent mi-am servisat alternatorul, asa ca daca ai intrebari iti raspund, inclusiv repere

Daca masina este cu AC si servo, cam greu ce doresti tu

Ce intelegi tu prin perii colectoare?

Daca te referi la carbuni, se gasesc, dar nu separat - sunt impreuna cu releul de incarcare - iti recomand bosch sa iei sau in cel mai rau caz, cargo....

Daca te referi la inelul colector, ala e pe rotor si ca sal scoti trebuie dat alternatorul jos....ca piesa se gaseste separat la vreo 15 lei.....montajul este mai dificil, trebuie tact si ceva scule....


Daca vrei, poti face o inspectie vizuala a carbunilor ( scoti releul) si poti observa si inelul colector in ce stare e....asta cu alternatorul pe masina....e munca de chinez dar se poate...

Vezi ca nu cumva sa ai prob cu fulia, daca ai model vechi de fulie ....iti recomand sa iei INA pt dci, cu clichet....

Mie mi-a rupt fulia in mers, dupa 14 ani....asa ca am reconditionat tot alternatorul.....daca nu te pricepi si nu ai scule, mergi la specialist, risti sa ramai in drum sau sa iei foc....


--------------------
Dacia Renault 2004/2018

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th November 2018 - 15:56
Forum Renault Server hosting