DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Masinile non euro nu mai au voie din 2010, cum ii pacalim sa pastram batranele dacii?

brigada_diverse
post 11 Mar 2008, 20:28
Post #1


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




http://www.cancan.ro/2008-02-27/Adio-masini-non-euro.html

Constrangere. Proprietarii de masini non-euro vor fi obligati sa renunte la ele din cauza taxelor mari




Arpad Dobre



Milioane de romani care au masini vechi vor ramane fara ele, deoarece UE va interzice circulatia autovehiculelor non-euro din 2010. Guvernul Romaniei considera ca taxa de poluare, pe de o parte, si prima de casare pentru rable, pe de alta parte, sunt modalitatile optime prin care autoritatile incearca sa ia masuri din timp.


Poluare redusa, de voie - de nevoie


A treia varianta a taxei de prima inmatriculare, ce va purta numele de "taxa de poluare", a fost deja definitivata, sustine ministrul Varujan Vosganian. Noul proiect de act normativ va fi dezbatut in parlament saptamana viitoare si va incuraja - prin taxe mai mici - cumpararea de masini mici, dar ii va penaliza - prin taxe mai mari - pe cei care vor achizitiona autoturisme cu motoare mai mari. Practic, romanii vor fi constransi prin taxe sa-si cumpere masini mai putin poluante. Pe de alta parte, "Programul Rabla" da posibilitatea renuntarii la harburile de peste 12 ani vechime, contra unei prime de casare de 40 milioane de lei vechi in 2008, bani care pot fi depusi ca avans pentru o masina noua.
Problema este ca anul trecut au fost preschimbate doar 16.500 de rable, in conditiile in care, din cele 4,5 milioane de masini inscrise in circulatie, peste 50% sunt mai vechi de 10-15 ani. Drept urmare, peste 2 milioane de harburi risca sa fie trase definitiv pe dreapta, inainte de a fi schimbate cu masini noi.



daca punem catalizator, euro cat o fi, cam cat costa si unde se monteaza?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 11 Mar 2008, 20:31
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Cristi :AMR 1an si 10 luni happy.gif

This post has been edited by bion: 11 Mar 2008, 20:32


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 11 Mar 2008, 20:33
Post #3


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ohmy.gif dry.gif blink.gif mad.gif huh.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 11 Mar 2008, 20:42
Post #4


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 24 June 07




Iar aberatia asta? laugh.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Mar 2008, 20:42
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




de unde naiba tot apareti? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 11 Mar 2008, 20:51
Post #6


__________________


Group: Members
Posts: 13.008
Joined: 4 September 04
From: -




Mai naspa-i c-or sa interzica astia fasolea... sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Mar 2008, 20:52
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




macar de'ar interzice reporterii de 2 lei, si p'aia ce pun botul blush.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 11 Mar 2008, 21:14
Post #8


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




deja devii rautacios.....eu sunt doar pesimist


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Mar 2008, 21:15
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




eram rautacios de dinainte 04.gif tu n-ai de lucru, decat sa te agiti de la orice aberatie de articol?

da-mi un link unde zice UE asa ceva wink.gif macar propunere, idee, orice, dar sa vina de la UE, nu de la moliceanu, sau stiu eu ce ziar de scandal..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 11 Mar 2008, 23:09
Post #10


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




Raspuns la titlul topicului...DOAMNE AJUTA ! smile.gif


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magelan_explorer
post 11 Mar 2008, 23:37
Post #11


membru intamplator !


Group: Members
Posts: 546
Joined: 25 November 07
From: bucuresti




reportaje "cu dedicatie" sau asa numitele reportaje reclama
vezi pro tv : becali si videanu
prima : ontanu si jandarmii
antenele : conservatorii si anti-basescienii
asa si cu asta,ba un reportaj-sperietoare,ba kknarii de la RAR pe drum
ca doar stagneaza vanzarile la Mioveni !


--------------------
solenza scala 2003 / logan dci 2007 ex:supernova.dacia 95.dacia 87
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 12 Mar 2008, 00:31
Post #12


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




sa ma taie si nu le dau cazanu meu laugh.gif


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 12 Mar 2008, 08:39
Post #13


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 24 June 07




Daca tot vorbim despre aberatii am auzit eu un zvon cum ca pentru fiecare Dacie veche in 2011 ne vor da un Logan Phase 2 la schimb. laugh.gif Doar nu credeti ca ne lasa fara masini, nu? radmasa.gif

E suficient de credibil? cool.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2008, 08:41
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sa te speli tu pe cap cu phase doiu ala...io vreau SLZ ca am auzit ca e mai buna decat orice Logan sau Sandero wub.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 12 Mar 2008, 08:44
Post #15


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Masina din cate stiu eu este proprietatea mea pentru care am platit impozit si platesc in continuare. Nu cred ca au vreo putere sa mi-o ia fara voia mea, da poate ca vor pune o gramada de taxe ca sa nu poti sa iti mai cumperi una non euro si sa o inmatriculezi, dar sa ti-o ia statu.....nu prea cred.


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2008, 08:48
Post #16


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




idiotenia a pornit de la stirea(adevarata) ca in UE masinile sub euro 2 si diesel fara filtru de particule nu mai au voie in centrul unor orase mari, dar asa au un talent romanii de a exagera...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 12 Mar 2008, 09:30
Post #17


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 24 June 07




Ca sa continuam jocul de-a teatrul si sa consideram "stirea" adevarata:

QUOTE(ceribros @ 12 Mar 2008, 08:44)
Masina din cate stiu eu este proprietatea mea pentru care am platit impozit si platesc in continuare. Nu cred ca au vreo putere sa mi-o ia fara voia mea, da poate ca vor pune o gramada de taxe ca sa nu poti sa iti mai cumperi una non euro si sa o inmatriculezi, dar sa ti-o ia statu.....nu prea cred.
*




Pai ce sa faca statu' cu rabla ta non-euro? Nu ti-o ia, Doamne fereste, daca vrei poti sa platesti impozit la ea inca 80 de ani ca nu-s probleme. Doar n-o sa poti circula cu ea. radmasa.gif



--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2008, 09:32
Post #18


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




si ce sau cine te impiedica sa circuli cu ea? wacko.gif In rromania, nu in centrele oraselor Munchen, Londra ,Viena etc..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 12 Mar 2008, 09:50
Post #19


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Pana in 2010 mai e mult, sa nu ne miram daca restrictia nu se va aplica atunci si in cazul unor orase din Romania.
Poluarea este si va fi o problema,eu inclin sa accept regula, chiar daca nu imi convine( am de gand sa tin ticusorul cat de mult posibil biggrin.gif ) dar aceasta masura ar trebui sa vina in completarea unor strategii complexe...


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Mar 2008, 09:54
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




In afara de primarul Londrei nu a luat nimeni in seama ca o masina sport sau SUV indiferent de norma de poluare, polueaza mai mult decat un motor mic si fara norme...poate ati vazut scandalul din presa, si procesul intentat de porsche..

Pentru cine nu a auzit, taxa de tranzitare in centrul Londrei pentru masinile sus amintite este/va fi 25 de lire / zi.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 12 Mar 2008, 09:58
Post #21


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




QUOTE(Merced @ 12 Mar 2008, 09:30)
Ca sa continuam jocul de-a teatrul si sa consideram "stirea" adevarata:
Pai ce sa faca statu' cu rabla ta non-euro? Nu ti-o ia, Doamne fereste, daca vrei poti sa platesti impozit la ea inca 80 de ani ca nu-s probleme. Doar n-o sa poti circula cu ea.  radmasa.gif
*



Bine punctat, imi era frica ca ma lasa fara cotet la pui radmasa.gif


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 12 Mar 2008, 10:12
Post #22


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




[quote=argon,12 Mar 2008, 09:54]
In afara de primarul Londrei nu a luat nimeni in seama ca o masina sport sau SUV indiferent de norma de poluare, polueaza mai mult decat un motor mic si fara norme...poate ati vazut scandalul din presa, si procesul intentat de porsche..

Mi se pare corect sa platesc mai putin pt motorul de 796 cmc ,cat o motocicleta! biggrin.gif


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seby9966
post 12 Mar 2008, 10:21
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 26 December 07
From: IASI




Le spunem ca dacia n radmasa.gif
noastra e bolnava si ca doctorul i-a interzis sa faca efort.Fiti seriosi:de interzis nu au cum sa le interzica, dar o sa puna niste taxe de o sa ne rugam noi sa scapam de ele.


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 TX 1989 - IS-01-XMD
Proietare si executie intalatii electrice, termice, sanitare.Case inteligente-0744996602,0731760222
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryus_83
post 12 Mar 2008, 10:40
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.067
Joined: 14 April 05
From: Brasov




Daca s-ar pune RAR pe treaba si ar avea mult mai multe echipaje pe strazi.. am mai scapa usor, usor de fumegatoare. smile.gif


--------------------
Dacia/Reno Logan Ambition 1.5 dci 70cp/ Kangoo 1.5dci '08/'12
Don't forget kids... the more you post the bigger your penis is.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 13 Mar 2008, 00:27
Post #25


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Nem tudom, nem...partial e bine ce zici tu, fiindca prima data ar pica in plasa cazanele, alea din 1900 toamna, de vezi prin praguri picioarele descaltate ale soferului, masinile alea fara toba si cu setul motor praf si pulbere. Pe alea nu m-ar deranja extraordinar sa nu le mai vad pe strada...problema e ca orice Dacie cu carburatie, chiar si in stare perfecta, nu respecta nici o norma Euro (chiar daca nu se vede cu ochiul liber c-ar scoate fum...) asta-i beleaua. Acuma, pe mine personal ma doare-n cot de ce zic aia de la Cancan de 2010, ca am altele mai bune de facut decat sa pun botul la ei, da' o sa vina odata si-odata timpul cand pentru non-euro o sa fie niste taxe mama-mama...nu ne ia nimeni masina din curte, da' o sa platim pentru ea de o sa ne usture si-n c***...scuzati expresia...asa ca pana la urma tot ne luam masini noi, nu ca murim noi de ecologie, ci din motive strict economice (sa ridice mana cel care si-a luat masina cu Euro 4 strict pentru a salva planeta, fara a lua in calcul si taxa de prima inmatriculare).

This post has been edited by ATM: 13 Mar 2008, 06:54


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Mar 2008, 07:36
Post #26


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(ATM @ 13 Mar 2008, 00:27)
(chiar daca nu se vede cu ochiul liber c-ar scoate fum...)
*




mai conteaza ca un SUV de 3000 cc euro 4 polueaza aproximativ la fel cu un non euro 1,4 , si mai mult decat un Tico non-euro? oricum gazele daunatoare pentru planeta vin la fel, indiferent de Euro, ce difera sunt hidrocarburile ce se ard in catalizatoare, care nu duc la incalzirea globala. Din partea mea sa le interzica(desi e o utopie), nu ma afecteaza pe viitor, desi am una, pana in 2010 nu face multi pui, dar e pacat, e doar o manipulare pentru a lua masini noi, schimbarea climei si poluarea se vor face la fel, tinand cont ca doar o mica parte din poluarea globala e facuta de sectorul auto, sub 5 %.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 13 Mar 2008, 08:00
Post #27


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Perfect de acord. Aducea aminte cineva aici pe forum de un film, "The great global warming swindle", il readuc si eu in discutie, va recomand sa-l vedeti pentru a intelege exact ce vrea sa zica Argon prin acei 5%. O sa iesiti cam ofticati la sfarsit, cand o sa realizati oarecum ca normele Euro X sunt cam praf in ochi (cel putin la mine asta a fost reactia).
Deh, politics rulz...nu numa' la noi cu nenea ATS Tariceanu, ci cam peste tot...


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 13 Mar 2008, 08:00
Post #28


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Vezi ca mai nou poluarea e pacat... Coane Argoane, te bate doamne doamne daca nu treci la masina cu motor euro X...


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 15 Mar 2008, 14:38
Post #29


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




QUOTE(cristitranca @ 11 Mar 2008, 20:28)
[url=http://www.cancan.ro/2008-02-27/Adio-masini-non-euro.html]
daca punem catalizator, euro cat o fi, cam cat costa si unde se monteaza?
*



un catalizator ar dubla valoarea masinii. catalizatoarele sunt scumpe datorita faptului ca sunt facute din paladiu, rodiu, si platina in mare parte, de aici si pretul de mii de euro a unuia (depinde si de masina de la care provine)
atasarea unui catalizator pe conducta are nevoie de mai multe chestii , catilazatorul functioneaza doar la temperatura mare adica trebuie sa fie cat mai aproape de evacuarea din motor. Presiunea de pe evacuare trebuie recalculata pentru a nu restrictiona motorul sa nu mai functioneze la parametrii nominali.

si in plus nu stiu cine ar omologa o inventie din asta, adica in asa hal incat sa duca la modificarea cartii masinii din care sa reiasa ca a ajuns la euro 2, euro3. Mai ales ca la rar astia stabilesc norma euro dupa tipul motorului si se ia norma euro din tabel.

Cat despre realizarea practica a acestei legi sunt sceptic.. asa ca nu e cazul inca sa va faceti probleme.. dar la partea cu pusul catalizatorului: se pune greu, foarte scump iar acesta e posibil ca la noi in tara sa nu aiba nici un efect daca nu schimbati cu un alt motor deja catalogat euro2-3-4-5.

This post has been edited by Asi: 15 Mar 2008, 14:40


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 15 Mar 2008, 14:53
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.588
Joined: 17 May 05
From: Tziganistan




QUOTE(ATM @ 13 Mar 2008, 00:27)
Nem tudom, nem...partial e bine ce zici tu, fiindca prima data ar pica in plasa cazanele, alea din 1900 toamna, de vezi prin praguri picioarele descaltate ale soferului, masinile alea fara toba si cu setul motor praf si pulbere. Pe alea nu m-ar deranja extraordinar sa nu le mai vad pe strada...problema e ca orice Dacie cu carburatie, chiar si in stare perfecta, nu respecta nici o norma Euro (chiar daca nu se vede cu ochiul liber c-ar scoate fum...) asta-i beleaua. Acuma, pe mine personal ma doare-n cot de ce zic aia de la Cancan de 2010, ca am altele mai bune de facut decat sa pun botul la ei, da' o sa vina odata si-odata timpul cand pentru non-euro o sa fie niste taxe mama-mama...nu ne ia nimeni masina din curte, da' o sa platim pentru ea de o sa ne usture si-n c***...scuzati expresia...asa ca pana la urma tot ne luam masini noi, nu ca murim noi de ecologie, ci din motive strict economice (sa ridice mana cel care si-a luat masina cu Euro 4  strict pentru a salva planeta, fara a lua in calcul si taxa de prima inmatriculare).
*


Da, dar orice dacie cu carburatie poate respecta normele de la omologarea ei si, daca ar respecta acele norme, (adica s-ar regla pentru obtinerea compromisului dintre performantele optime si consumul scazut), nu ar fi cine stie ce probleme.

Pentru normele euro 4, eu unu' le cam vad praf in ochi, intrucat la o masina euro 4 trebuie sa strivesc mult mai mult acceleratia decat la o masina euro 2 pentru a obtine aceleasi performante, de aici rezulta un consum sporit si gaze nearse aruncate pe esapament, caci eu intr-o depasire periculoasa ma pot gandi la orice, numai la poluare nu.
Trecerea de la euro 2 la euro 3, respectiv 4, la acelasi motor, nu se poate face decat prin rescrierea mapei de injectie, pentru una mai restrictiva, ce va duce la un motor mai lenes, ce merge cu un amestec mai sarac, ca sa "iasa gazele" la ITP, in practica insa, lucrurile stau putin altfel. Daca era sa fie versiunea euro 4 buna din start, o facea direct fabricantul la proiectarea motorului, nu dupa 10 ani de la lansarea lui.
Iar motorul de pe logan a fost proiectat prin 1994, prima versiune cu catalizator a acestui motor ar fi poluat mai putin decat cel euro 4 de acum. Normele de poluare nu inseamna doar CO2, caci nu doar el polueaza. CO2-ul e rezultatul arderii, un CO2 mai mic poate insemna insuficient oxigen, deci amestec bogat.
Ori o proportie de 14.7 parti aer la o parte benzina (corespunzatoare unei tensiuni pe lambda de 0.45) pentru o ardere optima, nu o poate schimba nimeni, cu orice rescriere de ECU.
Doar prin proiectarea unui nou motor, mai performant, din aliaje mai bune, etc, va putea intruni conditiile euro 4, nu prin rescrierea softului de injectie la unul vechi.
Daca motorul va consuma mai mult dupa trecerea la normele euro 4 (cand el inainte era euro 3), atunci putem spune ca el in realitate polueaza mai mult decat polua inainte cu euro 3.
Eu unul sunt de parere ca un motor pe injectie multipunct, proiectat pentru pierderi cat mai mici de energie, cu sonda lambda si un catalizator generos (care sa nu fure din puterea motorului), e incredientul suficient pentru obtinerea compromisului dintre performante si noxe. Restul sunt gatuieli, care chinuie respectivul motor.
Un alt subiect de discutie ar fi kilometrii pe care ii parcurge anual o masina, intrucat noxele SE ACUMULEAZA in atmosfera. O dacie, cu carburatia si aprinderea oricat de dereglate ar fi ele, care ruleaza 5 mii de km anual, va dauna mult mai putin mediului decat un SUV care parcurge 20 de mii de km anual.

This post has been edited by Laurentziu83: 15 Mar 2008, 14:54


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th May 2024 - 06:06
Forum Renault