DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> NOVA - Reconditionarea pompei centrale de frana, Ghid ilustrat pentru repararea pompei de frana

variable_dynamics
post 19 Jul 2012, 23:49
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 986
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




mstaniloiu,

-> Umplerea cu lichid hidraulic a pompei de frana se face in timpul aerisirii(pompa are si ea un niplu de pujare, asemanator cu cele ale etrierelor/cilindrilor receptori).

-> Amorsarea propriu-zisa nu este a pompei ci doar a ansamblului ICP(care in mod firesc intra in mod avarie cand se aerisesc circuitele franei fata).
Procedeul este simplu: dupa ce ai terminat de aerisit totul, desurubezi contactul ICP, apesi de cateva ori mai "energic" pedala de frana pentru ca ans. ICP sa iasa din modul de avarie dupa care remontezi contactul ICP(nu uita sa conectezi si papucul instalatiei electrice).

Spor(t) la treaba.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 20 Jul 2012, 11:54
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 966
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Inainte sa aerisesti scoti ICP!


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mstaniloiu
post 23 Jul 2012, 12:28
Post #33


Membru entuziast :)


Group: Members
Posts: 380
Joined: 17 February 05
From: DN1




QUOTE(variable_dynamics @ 19 Jul 2012, 23:49)
mstaniloiu,

-> Umplerea cu lichid hidraulic a pompei de frana se face in timpul aerisirii(pompa are si ea un niplu de pujare, asemanator cu cele ale etrierelor/cilindrilor receptori).

-> Amorsarea propriu-zisa nu este a pompei ci doar a ansamblului ICP ...

*



Multumesc mult de raspunsuri - niste adaugiri:

1) Eu nu am ICP, am pompa tandem/dublu circuit de ASAM

2) Procedez asa cum s-a recomand cand "umplu " pompa - utilizez aerisitorul de acolo

3) Din nefericire - am cumparat kit de reparatie cu pistonase (garniturile montate de-a gata pe pistonase ...) - l-am montat cu atentie in pompa - dar pedala se duce la fund ca si cand "nu ar avea garnituri deloc".

4) Ca observatie interesanta: cand fac pedala sa aerisesc la pompa - cu pedala tinuta la fund - daca desfac aerisitorul - lichidul nu iese cu putere - de fapt de abia curge ... am verificat aerisitorul - nu pare a fi infundat ...

This post has been edited by mstaniloiu: 23 Jul 2012, 13:50


--------------------
Dacia (SupeR)Nova, 1310 - SN 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 23 Jul 2012, 12:48
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.484
Joined: 7 February 08




Nu sunt bune garniturile! smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kondordv
post 16 Aug 2013, 20:35
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 17 June 07




Salut,

Mentionez ca pompa este o pompa cu 4 conducte pentru o dacie berlina 1310L

probleme fara raspuns. Am si eu o mica poveste, si nu inteleg unde este problema.
Prima data am simtit timp de 3 zile ca pedala de frana prinde tot mai jos. Imediat in cea de-a treia zi am verificat scurgerile, si n-am gasit nimic, in schimb am gasit lichidul de frana in rezervor destul de tulbure. Asa ca am inteles ca cei 14 ani au fost marcanti pentru garniturile de pompa, si am hotarat sa le schimb.
Am schimbat garniturile pompei, dar cand sa montez pompa, ultimul filet, cel mai indepartat de locul de prindere a pompei, am strans prea tare si s-a mancat filetul interior al pompei, asa ca surubul nu mai prindea si presiunea era prea mare sa mai fac ceva. Aici as fi curios daca exista vreo modalitate de reparare?

Datorita faptului ca am nevoie urgent de masina, am dat fuga la magazin si am luat o pompa noua, de import, pe care mai scrie si made in Germany. Am facut acest lucru cu toate ca un prieten de-al meu m-a speriat ca in magazin cele noi, 4 din 5 nu sunt bune.

Am montat-o frumusel, nu am amorsat-o, am legat circuitele bine, si am trecut la aerisit. Aerisire in ordinea: pompa, roata stanga spate, roata dreapta spate, roata dreapta fata, roata stanga fata si iar pompa. Am facut aerisirea pana cand nu a mai fost aer deloc. Spre final pot spune ca inca nu aveam frana, sau aveam ceva de genul a doua pedala undeva jos de tot.

Am mai facut o aerisire completa, si tot n-am obtinut frana dorita. Dar am observat ceva ciudat. In momentul in care se fac pedale, la fiecare pedala aplicata, in rezervorul cu lichid se observa presiune de lichid din partea pompei, un jet de lichid in sus. Este normal asa ceva? Am gresit ceva sau e pompa noua nouta, made in Germany un bull shit?

multumesc pentru orice ajutor,

This post has been edited by kondordv: 16 Aug 2013, 20:38


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1999 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 17 Aug 2013, 11:17
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.484
Joined: 7 February 08




Made in Germany! radmasa.gif
Apropos,cat ai dat pe ea?


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kondordv
post 17 Aug 2013, 17:48
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 17 June 07




Scrie pe ea Breckner Germany "Original quality Automotive parts".
Problema este destul de delicata, cei de la Ciclop se pare ca nu vand piese testate si functionale, plus caci daca am vrut sa o montez cu ei mi-au spus ca service-ul e disponibil doar peste o saptamana, si dupa ce am montat-o si le-am spus problema mi-au zis ca s-a pierdut garantia ca am montat-o eu, adica am infiletat 4+2 suruburi.

Puteti sa-mi spuneti macar cum sa identific ca problema este pompa cea noua, si ce pot face sa am frane? Pentru pompa veche as putea face o gaura mai mare cu un tarod si sa pun un reductor doar sa am filetul bun sa infiletez in reductor surubul cu teava??

Situatia este penibila, dau bani pe piese, motez si nu e buna, acum ce sa fac, sa mai cumpar una, pana gand s-o nimeri una buna?

Am platit 120 lei pretul corect presupun, daca dadeam mai mult depasea valoarea masinii.

Ajutati-ma va rog si spuneti-mi ce trebuie sa fac, mai vreau sa plec si in concediu...

This post has been edited by kondordv: 17 Aug 2013, 17:51


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1999 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 19 Aug 2013, 18:31
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 966
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Salut kondordv! Schimbari la mersul motorului nu ai observat? Daca stai cu pedala de frana apasata nu da sa se opreasca motoru? Problema ta poate fi servofrana. Tulumba aia rotunda de care prinzi pompa. Nu stiu sa iti explic exact modul acesteia de functionare, dar daca ai vazut cand ai montat pompa, ca din tulumba iese un pintene. Acel pintene cand apesi pedala de frana, apasa pe pistonasul pompei. Poate acel pintene nu apasa suficient.


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 21 Aug 2013, 20:33
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.484
Joined: 7 February 08




QUOTE(kondordv @ 17 Aug 2013, 17:48)
Scrie pe ea Breckner Germany "Original quality Automotive parts".

E turceasca. smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 21 Aug 2013, 22:27
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.057
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




Si eu am fost in situatia ta cu aro , schimbam pompe ba uzina ba turcisme , chinezisme etc , am pus o pompa frana de ford escort , si de 2 ani am uitat ce is alea frane , la mine nici rar nu se poate lega de ea , ca a fost pusa in uzina , in paralel , la dacie nu e omologata , numai cea de dacie , eu in locul tau as merge la remat , mas urca in dacie cu pompa cu icp , si as verifica frana , care are pedala cea mai buna , aia as demontao jos


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 11 Mar 2017, 17:20
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.415
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Am pe acasa o pompa de frana din asta cu ICP. Cum imi dau seama daca e Autonova sau ASAM?



--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 11 Mar 2017, 18:09
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.845
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




Pune poze cu ea si-ti spunem noi - sa se vada toate inscriptiile.


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anecula_08
post 5 Jun 2017, 20:06
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.659
Joined: 3 March 08
From: Bucuresti




Pentru cei care doresc o pompa de frana fabricata de un producator ok, se gasesc:
TRW - cod: TRW PMF190
FERODO - cod: FERODO FHM1431

This post has been edited by anecula_08: 5 Jun 2017, 20:06


--------------------
. Dacia Solenza Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2 Facelift - 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 9 Jun 2017, 21:29
Post #44


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 2.159
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




QUOTE(anecula_08 @ 5 Jun 2017, 21:06)
Pentru cei care doresc o pompa de frana fabricata de un producator ok, se gasesc:
TRW - cod: TRW PMF190
FERODO - cod: FERODO FHM1431

Nu se găsesc!Am căutat eu și nu mai sunt livrabile nici una,nici cealaltă! sad.gif

Cine vrea pompă de frână de uzină cu ICP,codul este:

6001 539 163-Pompă frână cu ICP(Dacia 1310,SN,SLZ)

Pompa e fabricată de AutoNova Satu Mare și,din ce am văzut eu, e lucrată foarte bine!DOT 2016!


--------------------
Dacia 1100/1300/ 1310 Lj/Renault /1970/1972/2000 și ceva... - XX-00-UAP/ACR
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 15 Jun 2017, 08:07
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.415
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




sunt multe site-uri de piese care spun ca au o gramada de chestii dar in realitate nu se gasesc.


Pompele de autonova sunt ok, dar nu se mai fabrica. Am sunat direct la ei.



--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 20 Oct 2017, 18:22
Post #46


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




De cateva zile ma tot chinui cu franele si nu le dau deloc de cap.
Martor icp aprins in permanenta si frane slabe. Prima data cand l-am dat jos de pe pompa era blocat. L-am deblocat si la apasarea lui martorul din bord se stinge, dar pompa nu iese din avarie deloc.
Ce am facut pana acum:
-inlocuit cilindri receptori de pe spate pentru ca curgeau
-inlocuit saboti pentru ca autoreglajul sarea peste dinti si mergea pedala pana in fund.
-aerisit circuitul de franare dupa tutorialul din topic(de doua ori).

Circuitul de franare de pe fata e ok. Nu am pierderi de lichid nicaieri, racordurile flexibile sunt bune. Aer nu exista in instalatie pentru ca ar trebui sa se schimbe comportamentul pedalei la a doua - a treia apasare, pe cand. la mine merg prost franele indiferent de cate ori apas. Se poate sa se fi blocat sistemul de actionare al sondei ICP din cauza ca s-a circulat mult cu frana defecta(sonda era oxidata si blocata)?


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 20 Oct 2017, 20:28
Post #47


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 2.159
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




QUOTE(kog @ 20 Oct 2017, 19:22)
... Se poate sa se fi blocat sistemul de actionare al sondei ICP din cauza ca s-a circulat mult cu frana defecta(sonda era oxidata si blocata)?

Da!Dacă n-ai desfăcut cu imbusul șurubul și n-ai scos să cureți ansamblul ICP,poți să faci aerisiri până consumi o cisternă de lichid de frână... sleep.gif
Nu cred să-ți fie mare surpriza să găsești rugină în cilindrul mecanismului ICP.

Mai bine schimbi pompa actuală cu una luată de pe o solnițză în stare bună,scutești multe bătăi de cap(și bani)! wink.gif

This post has been edited by Adrian Frigo: 20 Oct 2017, 20:29


--------------------
Dacia 1100/1300/ 1310 Lj/Renault /1970/1972/2000 și ceva... - XX-00-UAP/ACR
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 20 Oct 2017, 21:04
Post #48


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




Multumesc de raspuns. Maine o fac bucati si vad ce si cum.

Edit. Intr-adevar, pistonasele erau blocate. Le-am scos, curatat, bagat inapoi, aerisit si acum am in sfarsit frane.

This post has been edited by kog: 21 Oct 2017, 17:54


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 17 Jun 2018, 21:06
Post #49


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




Cateva luni mai tarziu revin cu problemele la franare. La ultima aerisire franele au tinut maxim o saptamana si apoi pedala s-a blegit de tot. A doua sau a treia pedala face destula presiune incat sa se opreasca rabla. Asta inseamna ca trage aer pe undeva.

Ce s-a facut:
-aerisire temeinica cum scrie la carte cu icp scos.
-ajustat repartitor pentru ca spatele nu frana deloc cu masina goala pedala mergea pana in fund si pribabil ca lichidul se intorcea in pompa pe bypass => frane foarte proaste.
-verificat repartitor/cilindri/etrieri/racorduri flexibile de scurgeri. Totul e ok.
-inlocuit cablu de frana de mana(era blocat)

De mentionat:
-pompa nu intra in avarie desi pistonul de la icp functioneaza acum. Cand l-am deblocat era destul de oxidat acel pistonas. Sa fi afectat altceva in corpul pompei? Fiind blocata in avarie multa vreme posibil ca partea care actioneaza spatele sa fi suferit coroziune.

Nu stiu ce sa ii fac. Ma gandesc sa schimb pompa, pentru ca garnituri sunt slabe sanse sa mai gasesc. O idee unde pot gasi o pompa de calitate? Codurile de mai sus nu dau rezultate concludente.


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 18 Jun 2018, 23:47
Post #50


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 2.159
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




Pompa sh de papuc diesel.Tocmai ce am recoltat si montat una pe un break din '98.Frane BETOOON!Limitator nou,aerisire dupa carte.Musai sa reglezi la 7 dinti maneta.Bafta! wink.gif


--------------------
Dacia 1100/1300/ 1310 Lj/Renault /1970/1972/2000 și ceva... - XX-00-UAP/ACR
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th September 2018 - 19:07
Forum Renault Server hosting