NOVA - Reconditionarea pompei centrale de frana, Ghid ilustrat pentru repararea pompei de frana
![]() ![]() ![]() |
NOVA - Reconditionarea pompei centrale de frana, Ghid ilustrat pentru repararea pompei de frana
variable_dynamics |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|||
vadim_braia |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 10 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Felicitari !!!
|
--------------------
DACIA
LOGAN
2007 1.5 DCI VAN & MCV LAUREATE Volvo 850 2500cmc , Rover 600 1800cmc 16 V , Toyota Previa 2.2D
|
|
autom |
![]()
Post
#3
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Aveti MP !
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
La sugestia lui autom am adaugat descrierea procedurii de purjare(aerisire) a circuitelor hidraulice de frana. Desi aceasta procedura a fost descrisa in mai multe topicuri de pe forumurile CLT si Nova, e o idee buna sa fie prezentata si aici.
Pentru a face aerisirea este nevoie de: - un furtun transparent de diametru corespunzator(care sa se fixeze pe ventilele de purjare ale etrierelor si cilindrilor receptori); - un vas de aproximativ 500 ml(un “fund” de sticla “PET” taiata); - un litru de lichid de frana SAE J1703j – DOT3 sau SAE J1703j – DOT4 pentru umplere si completare; - inca o persoana care sa stea pe locul soferului si sa apese pedala de frana. Inaintea inceperii operatiilor de purjare SE VA DEMONTA sonda I.C.P. de pe corpul pompei iar dupa incheierea operatiunilor generale de aerisire, se va apasa pedala de frana mai energic, de cateva ori, pentru a scoate ansamblul I.C.P. din pompa din modul de avarie. Dupa aceasta se va remonta sonda I.C.P. si i se va conecta papucul electric aferent. Recomandarea mea ar fi sa nu strangeti foarte tare sonda I.C.P. in corpul pompei deoarece NU exista(in mod normal) riscul scurgerilor de lichid de frana prin acel loc! Deasemenea recomand ungerea cu vaselina a filetelor: cel exterior, al sondei ICP si cel interior, al pompei de frana. Purjarea se face astfel: - se conecteaza tubul flexibil transparent in capatul ventilului de purjare a punctului ce va fi aerisit. Celalalt capat va fi pus in “fundul” de PET; - se apasa moderat pedala de frana apoi se desfileteaza putin ventilul de purjare mentinandu-se pedala apasata pana la capat; - se strange ventilul de purjare; - se spune celui de pe locul soferului sa elibereze usor pedala de frana. Aceste operatiuni se repeta pana cand se constata disparitia bulelor de aer din interiorul tubului flexibil. Procedura se executa pentru fiecare punct de purjare in parte iar ordinea purjarii este urmatoarea: 1.pompa centrala(purja de pe corpul pompei); 2.cilindru frana spate stanga; 3.cilindru frana spate dreapta; 4.etrier fata dreapta; 5.etrier fata stanga; 6.circuit by-pass(prin intermediul purjei pompei centrale – deci se repeta aerisirea pompei) Pe parcursul executarii procedurii de purjare trebuie urmarit ca nivelul lichidului de frana din rezervorul pompei sa nu scada sub marcajul MINI. Recomand ca umplerea initiala a rezervorului(inainte de inceperea aerisirii) sa se faca peste nivelul MAXI al rezervorului si verificarea(si completarea nivelului, cand este cazul) sa se faca dupa aerisirea fiecarui punct de purjare in parte. Spor la treaba! |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
dacialoganmcv |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 522 Joined: 9 July 08 ![]() |
QUOTE(variable_dynamics @ 18 Jan 2009, 11:58) Purjarea se face astfel: - se conecteaza tubul flexibil transparent in capatul ventilului de purjare a punctului ce va fi aerisit. Celalalt capat va fi pus in “fundul” de PET; cred c-ai uitat sa mentionezi ca pe fundul PET-ului (ma refer in sticla taiata) se va adauga lichid de frana (aprox. 50 ml) iar capatul furtunului trebuie sa fie tot timpul scufundat in acest lichid pentru a nu exista riscul de-a reintroduce aer pe instalatie. PS: buna prezentarea si deasemenea foarte clara.... ![]() This post has been edited by Loganel_AG: 26 Jan 2009, 20:50 |
--------------------
Dacia /
Logan MCV /
2006 / Preference / Gris platine
|
|
adrian_uzy |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 June 08 ![]() |
Prezentare foarte frumoasa. Foarte detaliata. Felicitari. Intrebarea mea este pompa din imagine este asemanatoare/identica cu pompa pentru dacia 1310 berlina, nu? Intentionez sa o desfac pe a mea si sunt incepator...
|
--------------------
dacia
1310
1998
|
|
capu14rox |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 8 November 09 From: Tirnaveni Jud. Mures ![]() |
Daca aerisesc franele am pedala tare un timp dupa care se inmoaie, poate sa prinda aer pe la garniturile de la pompa sau care ar fi cauza
|
--------------------
Dacia
Super Nova
2002
|
|
JohnnyP |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 15 July 09 ![]() |
Am schimbat garniturile de la pompa de frana...iar cand am montat-o la loc...nu am niciun fel de presiune in pedala, iar lichidul de frana din borcan nu intra in pompa.. Cine imi poate spune cu ce am gresit?
|
--------------------
Dacia
Nova
GTi
|
|
tataiedaciotul |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 504 Joined: 20 September 08 From: Bucuresti ![]() |
Ai umplut si amorsat pompa inainte de montarea pe masina?
|
--------------------
Dacia
Solenza
Scala
- B-31-PGD Bucuresti,Dacia Solenza, Scala 2004
|
|
JohnnyP |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 15 July 09 ![]() |
nu .. voi incerca acum, mersi. Voi reveni cu un reply
|
--------------------
Dacia
Nova
GTi
|
|
icsu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 20 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Cam cat costa kitul de reparatie?
|
--------------------
renault
clio symbol
1.4/2002
|
|
JohnnyP |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 15 July 09 ![]() |
corpul pompei era defect si am luat alta de la dezmembrari. Mai trebuie sa reglez saiba aceea de la pedala de frana, in rest e ok.
|
--------------------
Dacia
Nova
GTi
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#13
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
numai repartitorul nu s-a expus cum se repara , asta da batai de cap la multi si mie mi-a dat !
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#14
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Stiu că pentru tine cărțile tehnice nu înseamnă nimic, dar acolo scrie clar că repartitorul nu se repară, se înlocuiește.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
rauel199 |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 March 11 ![]() |
Buna ziua,
Am o dacia papuc din 1998, cu pompa de frana pe care scrie Nova, am ramas fara frane deloc, pedala este foarte moale. Am schimbat garniturile din interiorul pompei, am aerisit dupa modelul de mai sus, dar pedala este in continuare moale. In momentul porniri motorului pedala este si mai moale, lichid de frana nu curge nici unde.. ma puteti ajuta cu sugesti? va multumesc! |
--------------------
Dacia
Loga / Papuc 1307
2005 / 1998
- rauel199@yahoo.com
|
|
claur |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 23 May 10 ![]() |
are cineva o poza cu ordine pistonaselor/arcurilor de la circuitul de bypas?
ms |
--------------------
Renault
koleos I
2011 , 2.0 dci 4x4 150 cp euro 5
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
In urma atentionarii primite de la diaconuliviu(caruia ii multumesc pentru ca mi-a semnalat greseala), am realizat ca am notat gresit(deh,scapare cauzata de oboseala) corespondenta intre orificiile pompei si circuitele de frana.
Drept urmare, anexez poza corectata:poza1.JPG ( Size: 270.88k ) Number of downloads: 3199 @diaconuliviu, multumesc inca o data. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Foarte interesant!Felicitari initiatorului tutorialului.
Am citit ca stiftul de fixare al pistonului secundar trebuie sa aiba fanta orientata catre mecanismul servovacuumatic pentru o buna circulatie a lichidului de frana. Intrebare:fanta stiftului de fixare a pistonului primar in ce directie trebuie orientata?Are vreo importanta pozitia acesteia? Am mai citit ca pistonasele au in componenta la extremitati niste supape de cauciuc cu arc. Intrebare:kiturile de reparatie din comert includ si aceste supape?Un mecanic mi-a zis ca aceste supape se pot confectiona din materialul garniturilor de cilindri receptori.este posibil? Va multumesc! ![]() This post has been edited by deceneu32: 26 Aug 2011, 21:01 |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
ghitza |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Amandoua stifturi vin cu fanta inspre servofrana,amandoua deschid supapele pistonaselor din pompa,Kitu include pistonase si garnituri adica tot ce trebuie sa montezi in pompa
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Multumesc,multumesc!
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
tynn |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Ma paste si pe mine reparatia pompei, deja am ramas complet fara frane, nu mai am deloc pedala.
Intrebarea mea e urmatoarea: din ce am citit in tutorial, exista sansa ca pistonasele din kit-ul de reparatie sa nu corespunda dimensional. De ce este necesar sa le schimbam si pe ele, cand se gaseste separat setul de garnituri? La pistonase (fiind din aluminiu) nu vad ce s-ar putea uza... Am sa demontez pompa si daca se prezinta bine oglinda clindrului pe interior, iar arcurile si pistonasele nu sunt deteriorate, voi schimba doar garniturile. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Se gaseste separat doar setul de garnituri dar se uzeza si arcurile. Iar kitul de reparatie contine arcuri si pistonase. Deci daca tu ai nevoie de arcuri, esti obligat sa cumperi kitul complet.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
Mekaniku |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 21 December 09 ![]() |
Am desfacut pompa de frana de pe Solenza mea (cumparata second hand) si am constatat ca are 5 garnituri. Inca nu am gasit kit de reparatie entru ea... drept pentru care am montat-o la loc. O fi pus alta natzie de kit de reparatie sau pompa de la alta masina...? Pot face reparatia cu un kit ca cel prezentat mai sus? Astept opinii va rog. Craciun fericit tuturor!
|
--------------------
Dacia
in..Solenza
2004
- CS )( xXx Cea mai grea lupta este cu tine insuti...
|
|
s(p)am |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 6 July 11 ![]() |
Problema cu I.C.P.-ul, care este rolul acestui circuit, cum functioneaza?
Problema este ca imi curge lichid de frana prin senzorul din pompa, cand pedala este apasata. Evident se duce pedala jos si frana nu mai e de partea mea. Presupunearea mea este ca una dintre garniturile noi, de la I.C.P., a cedat si trebuie inlocuita. Inainte sa desfac iarasi pompa ar pica bine niste detalii legate de circuitul asta. Legat de aerisire, adaug o metoda, sa nu mai fac un topic separat: Oridinea de aerisire este aceeasi, principiul fiind : - se pune un furtun pe capatul aerisitorului, cu capatul in borcan - se desface aerisitorul si se incepe la pedalat. automat iese lichid cu bulbuci in borcan. - cand nu mai ies bulbuci pe furtun se tine pedala apasata si se strange aerisitorul. Atentie, trebuie stat cu ochii pe borcanul de lichid si completat, pentru ca se duce repede. Pentru fiecare roata trebuie umplut de 2 ori, maximum, borcanul. Cu aceasta metoda se poate inlocui lichidul de frana si "spala" tot circuitul. |
--------------------
Dacia
cu 4 roti
de ceva vreme
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Circuitul icp are rolul sa iti aprinda tie becul "!" in bord in caz ca ai vreo pierdere de lichid. Acel bulb are in cap un cuisor pe baza de arc. Daca ai pierdere de lichid, scade presiunea in circuit, permitand acestui cuisor sa iasa. El sta apasat cand totul e ok. De asta dupa aerisire sa scoti pompa din sistem de avarie, sa ti se stinga becul in bord, se scoate acel bulb, se fac vreo 4 pedale si dupa se pune la loc bulbul. Cand scoti acel bulb nu trebuie sa curga deloc lichid.
"Atentie, trebuie stat cu ochii pe borcanul de lichid si completat, pentru ca se duce repede. Pentru fiecare roata trebuie umplut de 2 ori, maximum, borcanul." De ce? Pai tu ca sa aerisesti toate 4roti consumi 1l de lichid. In instalatie incapand vreo 500ml cred. La aerisire se fac pedale, se tine apasata si se slabeste purjorul. Se tine pedala la fund si se strange purjorul. Dupa care iar se fac pedale, se tine apasat, se slabeste purjorul si tot asa. Cu jumatate de borcan aerisesti toate 4 roti. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Bogdan90 @ 29 Apr 2012, 23:22) Circuitul icp are rolul sa iti aprinda tie becul "!" in bord in caz ca ai vreo pierdere de lichid. Acel bulb are in cap un cuisor pe baza de arc. Daca ai pierdere de lichid, scade presiunea in circuit, permitand acestui cuisor sa iasa. El sta apasat cand totul e ok. De asta dupa aerisire sa scoti pompa din sistem de avarie, sa ti se stinga becul in bord, se scoate acel bulb, se fac vreo 4 pedale si dupa se pune la loc bulbul. Cand scoti acel bulb nu trebuie sa curga deloc lichid. Circuitul ICP are doua roluri: - cel de "avertizare"(aprinderea martorului "avarie frana" in bord) - cel mai important: ansamblul de pistoane ale circuitului ICP intrerupe fluxul de lichid hidraulic in cazul unei avarii(pierderi de presiune) in circuitele franei fata(stg si dr) si redirectioneaza fluxul catre circuitul franei spate. Astfel, cand apesi pedala, nu vei mai pierde lichid de frana si toata energia pentru franare va fi distribuita pe rotile din spate. Evident, nu este normal sa pierzi lichid de frana pe la contactul ICP. Data fiind calitatea execrabila a pieselor din kiturile de reparatie si dificultatea demontarii-montarii ansmblului de pistoane+garnituri ICP recomand sa nu incercati repararea sistemului. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
s(p)am |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 6 July 11 ![]() |
QUOTE(Bogdan90 @ 29 Apr 2012, 23:22) "Atentie, trebuie stat cu ochii pe borcanul de lichid si completat, pentru ca se duce repede. Pentru fiecare roata trebuie umplut de 2 ori, maximum, borcanul." De ce? Pai tu ca sa aerisesti toate 4roti consumi 1l de lichid. In instalatie incapand vreo 500ml cred. La aerisire se fac pedale, se tine apasata si se slabeste purjorul. Se tine pedala la fund si se strange purjorul. Dupa care iar se fac pedale, se tine apasat, se slabeste purjorul si tot asa. Cu jumatate de borcan aerisesti toate 4 roti. Dimpotriva, nu se pierde lichid deloc. Furtunasul pus pe aerisitor se baga intr-un borcan si lichidul se recupereaza. Evident metoda are avantaje si dezavantaje, dar curata sistemul de franare si este mai rapid. Legat de ICP, problema a evoluat, s-a amplificat si ia forme ciudate : Dupa 2-3 zile de mers cu masina incep sa se infraneze rotile din spate si pedala de frana este tzapana. Daca apas de 2-3 ori mai tare pe pedala se duce pana la fund. Pusca una dintre garniturile de la ICP si incepe sa piarda lichid pe la sonda. Granitura in cauza este cea de-a 2, de pe primul piston. Daca mai apas frana zboara afara tot lichidul pe la sonda ICP. Scot surubul din capul pompei, schimb garnitura cu pricina, completez cu lichid si frana merge perfect. Dupa 2-3 zile problema reapare. Etrierii i-am verificat de 2 ori si nu scapa gram de lichid, sunt aproape noi. Cilindrii spate sunt noi. Eu suspectez limitatorul de frana ca face pe nebunul, desi nu pierde gram de lichid. Voi mai aveti vreo idee? |
--------------------
Dacia
cu 4 roti
de ceva vreme
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(s(p)am @ 11 Jul 2012, 19:04) Pusca una dintre garniturile de la ICP si incepe sa piarda lichid pe la sonda. Granitura in cauza este cea de-a 2, de pe primul piston. Daca mai apas frana zboara afara tot lichidul pe la sonda ICP. Scot surubul din capul pompei, schimb garnitura cu pricina, completez cu lichid si frana merge perfect. Dupa 2-3 zile problema reapare. S(p)am, 1) ai uzura in corpul pompei, in zona de "de lucru" a garniturii de la ICP(suprafata interioara a ciindrului nu mai este " la cote"); sau... 2) garniturile pe care le cumperi ori nu au dimensiunile corecte(producatori de 2 bani), ori nu si le pastreaza in mediul respectiv de lucru(adica sub actiunea lichidului de frana -> producatori+materiale de 2 bani). Ma tem ca solutia este sa schimbi pompa de frana cu totul. Este riscant sa "improvizezi" cand e vorba de unicul sistem(ICP) care poate preveni un accident. Spor(t) la treaba! This post has been edited by variable_dynamics: 15 Jul 2012, 17:33 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
s(p)am |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 6 July 11 ![]() |
De asta imi era si mie teama. Garniturile nu prea arata ele bine, e posibil sa fie de acolo. Din pacate singurele ce le-am gasit sunt cele facute la Baia-Mare.
Am sa inlocuiesc pompa cu una simplu circuit. Multumesc de sfaturi! |
--------------------
Dacia
cu 4 roti
de ceva vreme
|
|
mstaniloiu |
![]()
Post
#30
|
Membru entuziast :) Group: Members Posts: 448 Joined: 17 February 05 From: DN1 ![]() |
Cum procedez mai exact dupa ce am inlocuit arcurile si pistonasele din pompa - inainte de a o monta - partea cu "umplut si amorsat pompa" - nu o inteleg exact ?
![]() |
--------------------
Dacia
(SupeR)Nova, 1310
- SN 2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:54 |