DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages < 1 2 3 4 5 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nu porneste, electomotorul nu se aude, Fara legatura cu sistemul antidemaraj - led rosu OK

solenza zaz
post 7 Dec 2012, 17:31
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 16 April 12
From: Bucuresti




andreiask curata papucul ala iti va face iar asta am patito si eu ,curatal un pic de calamina aia si mizeria care sa strans pe el.


--------------------
dacia solenza 2004 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreiask
post 7 Dec 2012, 17:35
Post #62


Disc-Jockey


Group: Members
Posts: 1.247
Joined: 22 April 09
From: Bucuresti




Pot sa il scot de pe fir ? ca e firul scurt ca sa il pot curata cu el pe masina.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solenza zaz
post 7 Dec 2012, 18:26
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 16 April 12
From: Bucuresti




din pacate nu prea poti trebuie sa te cam chinui.


--------------------
dacia solenza 2004 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiciobanu
post 8 Dec 2012, 19:26
Post #64


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 27 October 08
From: Pitesti




Salutare oameni buni

Azi solenta mea nu a vrut sa mai porneasca, e prima data de 5ani de cand o am.

Pun contactul, se stinge ledul, dau la automat si nu aud nici un clank, poate doar ceva de la contact cred.
Nestiind nimic despre motoare (sunt electronist de profesie sad.gif ) ma apuc si citesc pe aici pe forum, ajung la papucul cu pricina, avea 12 pe el si nu facea nimic bendixul. Invatat de pe forum ma apuc si demontez electromotorul de pe masina si il dezasamblez complet. Carbuni frumosi, arcuri in regula, colectorul putin prafuit, nimic special. Demontez si solenoidul de pe electromotor, il pun la minus pe baterie si ii dau cu plus pe comanda sa vad daca trage de miez, bazaie dar nu il trage, daca apas eu miezul pana aproape de rasul bobinei apoi il trage si face si clanck, adica inchide contactul de forta.
Ce sa inteleg de ce nu are forta solenoidul, eu stiu ca o bobina cand se arde, se arde si gata nu isi pierde din putere.
Ce parere aveti?

Multumesc frumos

This post has been edited by valiciobanu: 8 Dec 2012, 19:28


--------------------
dacia solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Dec 2012, 19:55
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.989
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




vezi ca ala are 2 bobine , una intre firul de comanda si masa si alta intre firul de comanda si ieșirea de curent mare spre electromotor , se inchide la masa prrin bobinajul electromotorului


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiciobanu
post 8 Dec 2012, 20:32
Post #66


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 27 October 08
From: Pitesti




asa este
la bobina dintre starter si masa am cca 1,6 ohmi, iar intre starter si plus iesire cca 0,7 ohmi,

ele par ok, imi poti explica cum lucreaza,
eu inteleg ca dupa cuplare se automentine si daca da, cum se decupleaza, prin faptul ca volanta va avea viteza mai mare si canelurile serpuite de pe axul bendixului il vor face sa iasa din volanta?

poate spun prostii dar nu inteleg de ce nu merge si de ce s-a oprit dintr-o data

multumesc frumos

ps
acum am inteles, se inchide la masa prin bobinajul electromotorului si asa are forta, eu am probat dupa ce l-am curatat si desfacut numai cu electromotorul demontat si nu are periile puse prin care sa se inchida, ma duc sa-i montez si statorul cu periile.

merci,

This post has been edited by valiciobanu: 8 Dec 2012, 20:44


--------------------
dacia solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Dec 2012, 21:04
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.989
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




da , ca idee banuiesc ca stii ca unui releu ii trebuie tensiune mare ca sa inchida , iar pentru a se mentine cuplat merge si jumatate din tensiunea initiala care a atras releul (contactele)

de fapt cind intorci cheia ambele bobine se alimenteaza , una la masa si ailalta ia masa prin electromotor , a inchis contactu de forta , una din bobine are 12V pe ambele capete

cam asta e schema lui

This post has been edited by bygy007: 8 Dec 2012, 21:06

Attached thumbnail(s)
fig_12_schema_electrica_demaror.jpg ( Size: 24.31k ) Number of downloads: 1094


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiciobanu
post 8 Dec 2012, 21:15
Post #68


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 27 October 08
From: Pitesti




omule esti tare, merge, i-am pus carbunii, si i-am dat comanda si cupleaza, acum mai ramane sa il pun pe masina, dar afara e lapovita si ninsoare.

Ma gandesc ce o fi avut de nu a mers inainte de demontare, caci tot asa i-am facut proba cand l-am dat jos si nu a cuplat, poate contact prost la masa sau lipiturile de la comanda, le-am refacut pe amandoua...

in fine se pare ca merge abia astept sa il montez.
ceva sfaturi ptr o montare mai usoara caci m-am omorat la desfacerea celor trei suruburi si pe sus si pe sub masina, sa desfac ceva sa-mi fie mai usor?

multumesc

9 Dec 2012, 16:47:
gata, am montat pe masina si merge perfect, multumesc frumos ptr tot

Cu stima

This post has been edited by valiciobanu: 9 Dec 2012, 15:47


--------------------
dacia solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Dec 2012, 16:39
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.989
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




problema ta cred ca a fost de la perii nu atingea pe colector si astfel nu se inchidea circuitul la masa


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 9 Dec 2012, 17:36
Post #70


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.956
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




bygy007 nu stii boala electromotoarelor de DSN si SLZ?contancte oxidate la firele de alimentare,colegu a dat jos electromotoru si a ,,,curatat,,,contactele la papuci si la piulita,


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 10 Dec 2012, 11:14
Post #71


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.743
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




nikuniku, multumim pentru informatia legata de curatatul contactelor la electromotor,

bygy007 - apreciem foarte mult informatiile detaliate pe care le-ai scris aici, sunt de mare ajutor ! Excelent ! Acesta e spiritul pe care il incurajam pe DACIACLUB !


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut.vl
post 16 Mar 2013, 15:54
Post #72


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 30 April 12




sal.eu am avut aceeasi problema, nu mai pornea masina.am dat jos electromotorul,destul de greu de desfacut,l-am curatat in interior,am curatat papucii si acum merge la sfert.


--------------------
Dacia Solenza 2003, confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alx1000
post 30 Apr 2013, 14:56
Post #73


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 22 April 13




Pentru toti cei care au problema: nu porneste nu scoate nici un sunet etc...
Am patit-o si eu la Solenza.
Se intampla de obicei iarna cand solutiile ce sunt aruncate pe sosea ajung la contactul firelor electromotorului iar acestea nu mai fac contact bine.Solutia cea mai buna si mai simpla se scoate si se baga( suna ciudat dar asa se face) papucul de cateva ori.
Se poate intampla cam o data la doi ani.La mine asa facea.
Prima oara am desfacut electromotorul iar baietii " binevoitori" de la service au vrut sa mi-l schimbe.
Noroc ca nu au gasit decat pe la vreo 900 lei si nici in stoc, asa ca i-am schimbat carbunii ( cei vechi nu erau foarte uzati dar daca tot in desfacusem...), a pornit si n-a mai avut moarte. Mi s-a mai intamplat cam la doi ani cand am aplicat metoda cu scosul firelor.
Poate este de ajutor daca mai intampina cineva problema asta.


--------------------
Dacia Logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kopu
post 19 Sep 2013, 20:31
Post #74


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 25 April 04




Salut,

Am patit si eu la fel la Solenza mea (Clima 2004): ieri dimineata cand am vrut sa plec la contact nu s-a auzit deloc electromotorul, liniste completa, doar un "clanc" vag. Pana la faza asta nu mi-a facut niciodata probleme de acest gen. Am venit repede la forum si am vazut problema clasica cu papucul de la electromotor. Am mers si am dibuit rapid papucul dupa descrierile de pe aici (multumesc mult), l-am scos si remontat de cateva ori dar... nimic.

Am verificat bateria (scos contactii de pe ea, masurat : 12.4 V) , Am verificat firul de masa care pleaca de la baterie pe motor : OK. Am pus un ohmetru intre borna minus si caroserie si motor : OK (deci masa nu pare a avand probleme).
Am verificat sigurantele : OK
Oare ce ar mai putea fi ?
Ce n-am verificat din ce s-a spus pe aici ar fi firul de masa care duce la carcasa cutiei de viteze - dar nu stiu exact unde e. Imi puteti da un hint unde este exact ca sa-l pot verifica ?
Ce altceva ar mai putea fi ? Bateria (are 5 ani...) ar putea sa nu invarta electromotorul desi are tensiunea aproape corecta ? (desi ar fi facut-o gradat pana acum - ori pana la faza asta masina pornea la sfert)
Multumesc mult pentru orice sfat. Mi-e groaza ca daca nu o rezolv eu trebuie sa o remorchez cumva pana la service sau sa chem platforma... brrrr... poate ii dau eu de cap macar cat sa mearga pana la service.
Multumesc foarte mult.

This post has been edited by kopu: 19 Sep 2013, 20:35


--------------------
- - -
Renault Megane 2.2 Sedan, 1.6 16V , 2007
Nissan Qashqai 2014, Acenta + Connect Pack, 1.2 DGI-T, Culoare : Nightshade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kopu
post 22 Sep 2013, 18:50
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 25 April 04




La mine problema a fost pana la urma bateria. Am schimbat-o cu un Rombat FUllOption 55Ah si merge perfect.


--------------------
- - -
Renault Megane 2.2 Sedan, 1.6 16V , 2007
Nissan Qashqai 2014, Acenta + Connect Pack, 1.2 DGI-T, Culoare : Nightshade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
90ferencz
post 7 Oct 2013, 11:31
Post #76


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 3 December 12




Buna ziua!
Am si eu o intrebare! Anu trecut in decembrie mi so rupt cureaua de distributie, dupa care (mentionez ca masina nu este doar a mea din pacate...) o fost dusa masina la reparat... Totul ok pan cand am aduso akas si dimineata cand vroiam sa ma duc la lucru no mai pornit... Facea ca si cum mi s-ar fi descarcat bateria... (bateria este noua si nu am avut probleme niciodata cu ea pana acuma) dupa ce am dat curent de la un prieten, am si oprit masina dup 5-10 secunde si am incercat so pornesk iara si so pornit... oare care ar fi problema? Nenea respectiva la care o fot masina la reparat no pus ceva la loc?
Multumesc pt raspunsuri


--------------------
Dacia Solenza 2005 1.4MPI - CJ90FCZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flomafia
post 28 Dec 2013, 16:32
Post #77


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 10 May 13




Aceeasi problema nu porneste demaror nu face nimic.Scos papuc si curatat dupa care a pornit imediat, dar am scos iar papucul pt al strange putin si acum nu mai porneste deloc. Am observat ca in bord cand pun contact se aprinde doar martorul de la benzina(normal tre sa alimentez) si cel pt placute iar restul nu. Lumini,casetofon,claxon toate merg.Aveti ceva idei ce ar putea fi???


--------------------
dacia solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 29 Dec 2013, 21:58
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 694
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




poate s-a rupt papucul ala de tot.


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 8 Feb 2014, 11:17
Post #79


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.351
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Am si eu o problema cu electromotorul,la pornirea la rece face un zgomot(clantanit).Motorul porneste(mai putin la -15 grade Celsius probabil din cauza bateriei,are 6 ani(am pornit cu robotul))chiar si la -10grade Celsius parca mai repede decat inainte sa se auda zgomotul(inainte invartea greu).
Cu motorul cald variaza intre zgomot si fara zgomot si invarte rapid.
Care ar fi problema?

8 Feb 2014, 19:42:
Nu a mai intalnit nimeni aceasta problema?

Multumesc anticipat.


This post has been edited by romanvs: 8 Feb 2014, 19:42


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dannygambino
post 18 Feb 2014, 02:52
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 414
Joined: 28 January 10
From: Bucuresti




am si eu o belea fratilor, dimineata cand sa plec de la munca , dau la cheie la solnitza si oha, nimic, am pornit-o impinsa, venit acasa cu toti consumatorii opriti, facut popas in service si verificat daca incarca (14.28v).... vin acasa, dorm bine biggrin.gif, plec ( o ia la prima cheie) si cand sa ma intorc acasa iar oha.... diferente :
dimineata a invartit slab de parca nu mai avea curent, pe seara nu mai invarte dar a aparut un clantanit foarte rapid. se reseteaza si bordul la fiecare cheie data.
verificat masa, verificat borne, farurile au putere, claxonul la fel. ma gandesc totusi ca daca era bateria ma lasa acu 2 sapt cand era frig nu azi pe caldura sad.gif

deci, idei de la ce e clantanitul ala ca de masina de cusut?


--------------------
dacia solenza 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 18 Feb 2014, 06:30
Post #81


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 9.161
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Carbunii de la electromotor?


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dannygambino
post 18 Feb 2014, 11:39
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 414
Joined: 28 January 10
From: Bucuresti




papucul minune de la electromotor, scos, frecat cu smirghel vreo 2 minute orbeste, ca am bagat mana pe sus.... o ia la sfert


--------------------
dacia solenza 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 2 Mar 2014, 14:24
Post #83


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.351
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Am cerut sfaturi,am fost la mecanic si mi-a zis ca problema ar fi de la baterie.Am schimbat bateria,dar acel clantanit persista.La ponirea la rece clantane dar porneste repede, la cald nu mai clantane si porneste la sfert.

M-am gandit initial la carbuni ,dar mecanicul mi-a zis ca nu ar mai porni deloc.
O fi bedixul sau bobina,nu stiu...
Astept vreme mai buna si il dau jos...

Orice parere e binevenita.
Multumesc.


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 4 Mar 2014, 20:45
Post #84


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.351
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Am reparat electromotorul ,problemele fiind de la bucsi si bobina.


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dr.Cross
post 28 Aug 2014, 14:40
Post #85


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 25 August 14
From: Focșani




Se pare că a ajuns și la mine boala asta...în 9 ani de când e mașina în familie, nu am avut problema asta...am scos mufa aia, am curățat-o, am pus-o la loc, nimic...ce naiba să-i mai fac? :|


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4MPi 2005 - VN 55 ALX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RotaruC
post 1 Sep 2014, 12:49
Post #86


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 25 March 11




Citeste aici, ultimul post de la RotaruC : http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f...=0#entry4148279 ,poate te ajuta.

This post has been edited by RotaruC: 1 Sep 2014, 12:49


--------------------
Dacia Solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cgc64
post 3 Sep 2014, 22:08
Post #87


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 30 December 09
From: Constanta




sal!am o problema cu electromotorul.e nou nout,are 4 luni,si de cateva zile,nu tot timpul caraie la pornire,chiar o data nu a mai vrut saporneasca.am scos papucul si a pornit .care sa fie cauza?electromotorul pe care il aveam inainte de acesta la fel facea.un sfat,o sugestie?


--------------------
dacia sandero laureate 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Sep 2014, 23:02
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.989
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca ai scos papucul ala de la firul subire si a mers , vezi sa nu ai tensiune pe firul ala , posibil contact defect este vorba de firul gri din poza


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cgc64
post 4 Sep 2014, 04:04
Post #89


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 30 December 09
From: Constanta




l-am scos si l-am pus la loc ,bineinteles,firul gri,dupa care a pornit la sfert,masina,ieri am schimbat ambreiajul si cand am dat cheie ca sa plec de la service,din nou a carait electromotorul.am oprit am dat din nou cheie si nu a mai facut zgomot.


--------------------
dacia sandero laureate 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Sep 2014, 09:48
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.989
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




sa nu fie prost si reglajul furcii sau sa fie rupta


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

5 Pages < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th November 2017 - 20:46
Forum Renault Server hosting