DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 6 7 8 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nu se mai aprind lampa de mers inapoi si avariile, (se schimba senzorul din cutia de viteze)

ovidelacluj
post 19 Jul 2009, 23:29
Post #201


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 26 June 09




bineinteles ca NUMAI schimbarea senzorului din cutie rezolva problema, dar eu dores ca aceasta rezolvare sa fie DEFINITIVA, si nu sa schimb bulbul de mers inapoi la fiecare 5 ani.


--------------------
renault megane2 1.4 2004 Pack Authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vsebas
post 22 Jul 2009, 09:17
Post #202


spawn


Group: Members
Posts: 297
Joined: 29 July 05
From: Timisoara




Am rezolvat si eu. Am schimbat singur sonda de mers inapoi ( bulb, contactor, etc ca are denumiri multiple tongue.gif ).

Cateva impresii:

- necesar o cheie de 24 inelara sau tubulara "adanca" smile.gif
- e posibil ca, in functie de indemanarea fiecaruia, sa fie necesara demontarea si a scutului pe langa roata stanga fata ( de la sofer )
- cand iasa sonda veche cam curge ulei din cutie ( eu estimez ca la mine un max. de 300ml a curs ) si am avut piesa noua in cealalta mana; parerea mea ca un control la nivelul de ulei din cutie se impune si eventual o completare
- masina e bine sa fie ridicata fata de pamant la ~40 cm ca sa "ai loc de intors" - eu asa consider

Eu am facut operatia in aprox 2 ore ca am lucrat cu o cheie fixa si am dat juma de tura de sub scut si apoi de deasupra de peste disc, planetara etc. Daca aveam inelara poate terminam in 30-45 min.

O rezolvare permanenta este montarea unui releu in circuit; eu nu am pus inca dara e la va urma.


--------------------
Dacia Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition / 2012, Laureate - TM
People are simply not predictable
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vsebas
post 23 Jul 2009, 21:35
Post #203


spawn


Group: Members
Posts: 297
Joined: 29 July 05
From: Timisoara




Am facut-o lata!

M-o mancat in c..r si am tot cautat o inelara de 24, si am gasit, si am strans nenorocita de sonda pana o crapat. A ramas filetu inauntru, pe moment. Acu' ( dupa 2 ore ) am scos filetu si am scurs ( cred ) tot uleiu din cutie. A iesit ~2.5 L, desi in oarece manual zice ca trebe sa fie 3.1 L.

Stie cineva cat ulei trebuie sa fie in cutie ? 2.5, 2.8 sau 3.1 litri ?

Am vazut tot in oarece manual ca se umple printr-un orificiu lateral. Trebe ceva scula speciala sau cu un furtun si o sticla de apa taiata pot rezolva ? Cand ajung la plin pe lateralu' ala' inseamna ca e plin sau mai trebe indesat cu seringa pana ajung la 3.1 litri ?

Multumesc!


--------------------
Dacia Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition / 2012, Laureate - TM
People are simply not predictable
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 24 Jul 2009, 09:45
Post #204


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Scula speciala se cheama, dupa cum bine ai banuit, furtun cu palnie (indiferent din ce este palnia)
Daca tot ai scurs mare parte din ulei, mai bine il scurgi pe tot pe la busonul de dedesubt.
Umplerea se face pana incepe sa dea afara pe la busonul lateral, nu se mai "indeasa" apoi nimic.
Volumul de manual e 3,1 l, dar bagi cat incape, nu sa refuleze. S-ar putea sa nu mai intre si 0,1 l ala, si sa intre doar vreo 3 l


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vsebas
post 25 Jul 2009, 20:03
Post #205


spawn


Group: Members
Posts: 297
Joined: 29 July 05
From: Timisoara




Multumesc de raspuns, sfaturi si confirmari. Am reparat ce am stricat din prostia mea si acum totul pare OK.

In caz ca mai sunt ca mine si altii, am ajuns la suma de ~150 RON plus efortul meu ( prima piesa, ulei, cheie, a doua piesa), deci cam cat era la service.


--------------------
Dacia Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition / 2012, Laureate - TM
People are simply not predictable
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 16 Aug 2009, 09:02
Post #206


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 13 January 07
From: IANCA




o chestie urata am si eu la masina daca ma poate lamuri cineva:
cu becul normal 12v\21w se apride pentru o secunda dupa care se stinge, cu bec de 12v\5w ramane aprins permanent. ideea este ca nu a functionat deloc o perioada de timp dar am luat un spray de contacte acum 2 zile si am dat la mufa de la blocul motor si sonda. de mentinut ca la mufa motor sunt 2 fire (galben\roz) si la tripla spate este crem. aici cred ca este buba pe unde trece acest circuit??? de ce se schimba culoarea??? la vechea dacie un fir avea aceasi culoare de la contactul de marsarier la tripla spate. pe schema de mai jos nu gasesc conexiunea R2. chiar nu ma poate ajuta nimeni???

This post has been edited by iuly75: 16 Aug 2009, 17:55

Attached thumbnail(s)
F_r__titlu.png ( Size: 133.12k ) Number of downloads: 2429


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Booggy
post 1 Oct 2009, 11:41
Post #207


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 21 March 07




Si la mine la 2 ani a inceput sa dea rateuri sonda marsarier (se aprindea becul cand si cand ) dupa care nu sa mai aprins deloc .
Am schimbat sonda , a curs un pic de ulei cam cat un paharel mic , nu cred sa fie o problema aceasta pierdere.
Partea interesanta este ca sonda veche am verificato cu aparatul de masura si functioneaza cel putin acum cand nu este montata pe masina .
Nu am facut nici curatire cu spray nici mecanica a contactelor doar am lasato jumatate de zi timp in care s-a scurs putin ulei din ea ulei galben si curat , dupa care am zis s-o verific de curiozitate daca functioneaza .
De aceea va intreb pe cei care ati schimbat sondele , ale voastre mai functioneaza ?


--------------------
Logan MCV 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 1 Oct 2009, 12:09
Post #208


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Cea de pe masina da, cea inlocuita nu stiu, ca a ramas la ei.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviuta
post 1 Oct 2009, 12:35
Post #209


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 22 July 08




Din pacate a aparut si la mine aceasta problema , nu se mai aprinde becul la mersul cu spatele . Am desfacut tripla , becul este bun , contactele sunt ok cat se poate vedea cu ochiul liber .
Din ce am citit aici se pare ca sonda este de vina .
Daca stie cineva un pret bun in Craiova , m-as incumenta la a o schimba singur .
La berlina am reusit sa o schimb singur .


--------------------
Dacia Logan 2004 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 2 Oct 2009, 19:37
Post #210


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 13 January 07
From: IANCA




QUOTE(iuly75 @ 16 Aug 2009, 10:02)
o chestie urata am si eu la masina daca ma poate lamuri cineva:
cu becul normal 12v\21w se apride pentru o secunda dupa care se stinge, cu bec de 12v\5w ramane aprins permanent. ideea este ca nu a functionat deloc o perioada de timp dar am luat un spray de contacte acum 2 zile si am dat la mufa de la blocul motor si sonda. de mentinut ca la mufa motor sunt 2 fire (galben\roz) si la tripla spate este crem. aici cred ca este buba pe unde trece acest circuit??? de ce se schimba culoarea??? la vechea dacie un fir avea aceasi culoare de la contactul de marsarier la tripla spate. pe schema de mai jos nu gasesc conexiunea R2. chiar nu ma poate ajuta nimeni???
*


pana la urma am gasit si conexiunea R2 este o mufa langa scaunul soferului. am rezolvat problema cu ajutorul unui releu montat in portbagaj si de atunci functioneaza perfect.


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Booggy
post 4 Oct 2009, 05:31
Post #211


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 21 March 07




iuly 75

- sa inteleg ca ai in continuare sonda originala pe masina ?
-doar ai curatat contactele ei cu spray ?
- sonda de marsarier dupa un anumit timp nu mai poate tine curent mai mare de 5W pe acel bec de marsarier ?
- unde ai montat releul , o schema daca poti pune ?


--------------------
Logan MCV 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviuta
post 9 Oct 2009, 12:40
Post #212


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 22 July 08




Astazi am schimbat si eu sonda . Treaba este complicata pana vezi cu se scoate mufa din sonda . Dupa ce le-ai decuplat te chinui putin daca ai cheie fixa sau inelara , ideala este o tubulara de 24 . Pierzi ceva ulei ( la mine cred ca am pierdut 150-200 ml ) dar pana la urma am inlocuit-o . Pret sonda 40 RON . Este adevarat sonda veche am spalat-o cu benzina si functioneaza .
Lucrul acesta ma pune pe ganduri ca nu mai vad rostul acelui releu , daca s-ar incalzi ceva inauntru peste limita admisa nu ar mai functiona daca o speli cu benzina . Ce ziceti ?
O poza petru busonul de umplere si cel de verificare a nivelului va rog .

This post has been edited by Liviuta: 9 Oct 2009, 13:14


--------------------
Dacia Logan 2004 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eurocristi
post 10 Oct 2009, 15:17
Post #213


Membru autentic


Group: Members
Posts: 237
Joined: 16 May 07
From: Oradea




Eu n-am mai schimbat-o.Am curatat-o cu spray de contacte si merge fara probleme de vreo 6 luni.Cu siguranta intra mizizerie sau ulei la contacte.


--------------------
logan ambition 2005
membru proaspat dar experimentat in auto
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 20 Oct 2009, 18:37
Post #214


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 13 January 07
From: IANCA




QUOTE(Booggy @ 4 Oct 2009, 06:31)
iuly 75

- sa inteleg ca ai in continuare sonda originala pe masina ?
-doar ai curatat contactele ei cu spray ?
- sonda de marsarier dupa un anumit timp nu mai poate tine curent mai mare de 5W pe acel bec de marsarier ?
- unde ai montat releul , o schema daca poti pune ?
*


este aceeasi sonda, releul l-am montat in spatele lampii este loc destul

QUOTE(Liviuta @ 9 Oct 2009, 13:40)
Lucrul acesta ma pune pe ganduri ca nu mai vad rostul acelui releu , daca s-ar incalzi ceva inauntru peste limita admisa nu ar mai functiona daca o speli cu benzina . 
*


nu se incalzeste nimic deoarece releul este trecut prin siguranta si astfel este protejat circuitul


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vsebas
post 26 Oct 2009, 22:04
Post #215


spawn


Group: Members
Posts: 297
Joined: 29 July 05
From: Timisoara




QUOTE(Liviuta @ 9 Oct 2009, 12:40)
.....
O poza petru busonul de umplere si cel de verificare a nivelului va rog .
*



da, se poate

Attached thumbnail(s)
cutie_vit_umplere.jpg ( Size: 47.37k ) Number of downloads: 2738
cutie_vit_umplere2.jpg ( Size: 59k ) Number of downloads: 2972


--------------------
Dacia Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition / 2012, Laureate - TM
People are simply not predictable
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviuta
post 28 Oct 2009, 11:25
Post #216


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 22 July 08




Multumesc pt. imagini "vsebas" cred ca am identificat dopul . De mare ajutor mi-a fost cea facuta din fata , de deasupra borcanului cu ulei .
Dar ce fel de cheie se foloseste ?


--------------------
Dacia Logan 2004 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vsebas
post 31 Oct 2009, 23:21
Post #217


spawn


Group: Members
Posts: 297
Joined: 29 July 05
From: Timisoara




Cu placere!

Nu ai nevoie de cheie pt ca e un dop "fluture", se poate desface cu mana. Acesta e orificiul si de verificare nivel si de umplere. Cel de golire este sub masina ( trebuie dat scutul jos ) si are o cheie patrata cam ca la baia de ulei de motor doar ca e mai mare.

Uite inca o poza cu "fluturele" :



Attached thumbnail(s)
buson_fluture.jpg ( Size: 90.7k ) Number of downloads: 3050


--------------------
Dacia Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition / 2012, Laureate - TM
People are simply not predictable
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad_voly
post 19 Dec 2009, 20:23
Post #218


Daca Ai Cap Ia-ti Alta


Group: Members
Posts: 547
Joined: 8 October 05




Am si eu probleme cu aceasta sonda. Cand merge , cand ia o pauza. Mai grav este ca la Dacia sonda costa 170 ron huoooo. In targ in Vitan credeti ca pot gasi o astfel de sonda de marsarier? Aceste sonde sunt la fel pt benzina/motorina?


--------------------
Opel Insignia 2011 Ecoflex - b 01 ccc
"Cu totii traim sub acelasi cer, dar nu avem toti acelasi orizont. "
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DMP
post 19 Dec 2009, 20:37
Post #219


Mumu' padurii


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 4 September 06
From: Bucuresti




Gasesti sigur la cei ce vin cu piese de la Pitesti. Aia de stau langa gardul dinspre Dambovita.
Cred ca sonda e identica intre benzina si diesel.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 19 Dec 2009, 21:00
Post #220


...........................


Group: Members
Posts: 7.213
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




Da este identica.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eurocristi
post 20 Jan 2010, 15:48
Post #221


Membru autentic


Group: Members
Posts: 237
Joined: 16 May 07
From: Oradea




Anul trecut,prin aprilie,i-am facut o baie cu spray de contact atit sondei de mers inapoi cat si mufei aferente.De atunci functioneaza fara probleme.
Multumesc inca odata colegului de forum care a descoperit acest remediu simplu si rapid!


--------------------
logan ambition 2005
membru proaspat dar experimentat in auto
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusugxg
post 10 Feb 2010, 09:58
Post #222


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 28 November 06
From: Iasi




Din ce am citit, curentul prin contactor este prea mare. Daca sonda arata ca cea din poza, atunci ar trebui sa aiba doua contacte (intre pinul central si cei doi laterali) Conform schemei insa, este folosit doar unul. Preventiv nu s-ar putea pune si al doilea in paralel ? Sau, daca unul este deja defect, se poate muta firul pe celalalt ?
Mentionez ca am schimbat sonda pe garantie si deci nu o am ca sa pot verifica.
Imi cer scuze daca intrebarile sunt aiurea.
Multumesccontactor.jpg ( Size: 80.07k ) Number of downloads: 2667
schema.jpg ( Size: 13.35k ) Number of downloads: 1709


--------------------
Dacia, Ford Logan, Focus 2006-Ambition 1.6.MPI, 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
folierar
post 27 Feb 2010, 10:49
Post #223


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 23 January 10




eu am schimbat sonda ca nu a vrut cu baia de spray.. mad.gif


--------------------
audi audi a4 - b 09 wwy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mache2k
post 30 Jun 2010, 22:57
Post #224


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 29 August 06
From: Bucuresti




Schimbat si eu sonda azi dupa 1 an si 8 luni de cand nu a mai functionat lumina la marsarier...
50 de lei sonda + 30 de lei manopera (deh... chestia cu uleiul necesita timp sad.gif )


--------------------
Renault Scenic 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aladinu
post 13 Jul 2010, 22:43
Post #225


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 19 August 05




Salut mache2k, poti sa-mi spui unde ai fost de ai dat atat de putin?

Azi am fost la Auto Marcus Grup si mi-au cerut 200 RON doar piesa smile.gif


--------------------
Renalut Megane 2.2 / 2006, 1.5 Dci - b-87897
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpionking
post 16 Jul 2010, 07:19
Post #226


live free,die well


Group: Members
Posts: 57
Joined: 16 July 10
From: BRASOV




am schimbat si eu sonda cam de 9-10 luni,am gasit originala la 80 de ron si am schimbat-o singur in 10 minute


--------------------
DACIA LOGAN 11.2005,Ambition - BV-80-YSA
live free,die well
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 17 Aug 2010, 17:55
Post #227


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




am schimbat sonda azi, piesa a costat 120 lei la reprezentanta, se schimba in 2 minute, cod reanault 8200209496 (made in spain) cu 2 picioruse
cea de Facet (made in italy) cod 7.6245 (cod dacia 8 012510 007464) are mufa cu 3 picioruse si nu mi s-a potrivit la Loganul 1.4 mpi feb 2006 din dotare

pe aceasta din urma am cumparat-o personal ghidandu-ma dupa webshop-urile auto,probabil sepotriveste la loganurile fabricate dupa 2006(e o simpla supozitie)

This post has been edited by daciafan: 17 Aug 2010, 18:06

Attached thumbnail(s)
contactor.jpg ( Size: 64.33k ) Number of downloads: 543


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adyprico
post 19 Sep 2012, 23:24
Post #228


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 13 April 09




Salutare,
Din pacate si sonda mea e naravasa, sunt din Bucuresti, imi poate recomanda cineva un service bun cu pret acceptabil unde sa o schimb. Sonda de pe daciashop la 60ron e buna ? sau o achizitionez de la service. Multumesc

19 Sep 2012, 23:25:
scz pt dublu post

This post has been edited by adyprico: 19 Sep 2012, 23:25


--------------------
Logan Ambition 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SnakeS
post 19 Feb 2016, 01:48
Post #229


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 17 February 16




Salut!
Am o intrebare privitoare la legarea senzorilor de parcare la cablurile masinii Dacia Logan II. Firul rosu de la unitatea centrala a senzorilor stiu ca se leaga de cel verde.(daca gresesc cer corectura smile.gif ) Iar firul negru de care fire de la masina se leaga?? Precizez ca legatura o voi face cu cleme de legatura si anume cleme de sertizare - o sa atasez poza cu clema.
Multumesc!

Attached thumbnail(s)
12736713_10207992900595646_259145975_o.jpg ( Size: 79.6k ) Number of downloads: 76


--------------------
Dacia Logan II 2013 Logan II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dstdan
post 25 Feb 2016, 18:22
Post #230


Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team


Group: Members
Posts: 343
Joined: 6 November 13
From: Mures autoservice Team DST Dan




Desfaci la tripla spate stop, vezi ce fire iti intra la becul de marsarier, acolo te legi cu alimentarea unit. centrale senzori parcare, cel negru la masa (minus). Cand e cuplat marsarierul (e aprins becul mers inapoi, cel alb) se alimenteaza ai senzorii din bara. ok?

This post has been edited by dstdan: 25 Feb 2016, 18:22


--------------------
Dacia,Renault,VW - 1310, Megan, Tiguan 1997, 2003, 2008 - TAM
Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 6 7 8 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2024 - 05:44
Forum Renault