DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pentru curiosi: E7J

Sergiu
post 16 Apr 2003, 14:02
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Putin desfacut


Attached thumbnail(s)
dscf0025mic.jpg ( Size: 109.62k ) Number of downloads: 2751
dscf0024mic.jpg ( Size: 126.59k ) Number of downloads: 2867


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maro
post 16 Apr 2003, 16:21
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 February 03
From: Bucuresti




Merci ptr imagini. Super clar ptr toata lumea cum sunt culbutorii cu role! Cred ca sunt doua imagini utile apropos de discutiile purtate pe forum. :wink: :wink:


--------------------
Toate bune!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 16 Apr 2003, 16:45
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Desi mi-a reglat jocul la culbutori, un pic de "Diesel" persista. Explicatia este ca apar jocuri chiar la role (care ar avea si rulmenti) si cu alea nu ai ce face. Zicea baiatul (de fapt tipul, ca nu era chiar baiat; era si o tipa la service! era in practica, de la liceul auto) ca daca schimbi culbutorii se duce sunetul, dar poate reaparea in cateva mii de km daca reapar uzurile.

Putin offtopic: am intrebat si se pare ca la SLZ este intr-adevar o alta cutie... Zicea ca si ambreiajul e parte din cutie si difera prin faptul ca e cu cablu. Deci e alta. In rest, "Aceeasi Marie cu alta palarie".

Si mai offtopic: as fi vrut sa vad desfacut (sau nedesfacut) si un DOHC de la Cielo. Ghinion! Doar SOHC desfacut... parea ca nu are culbutori, sistemul ala cu cama direct pe supapa.

Offtopic rau: m-a impresionat sa vad fata lucrand in service! :wink:


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 16 Apr 2003, 17:02
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Am facut o poza si cu corpul clapeta, din pacate se pare ca nu a iesit, asa ca nu o vedeti...

Totusi, pentru ca au fost discutii despre ce este cu motorasul ala pas cu pas, va spun eu ce am vazut: clapeta este pusa intr-un tub cilindric. La un capat al axului este parghia de actionare, la celalalt capat este potentiometrul clapetei. Intr-o parte (pe interiorul cilindrului) se afla o portiune ingrosata a peretelui (sau e peretele gros peste tot, nu am vazut exact) cu o noua gaura, tot de sus in jos. Asta este foarte subtire - este acea canalizatie secundara de care pomeneste in manualul masinii (nu cel de service). La capatul de jos se observa si motorasul...

Deci este vorba de o alta canalizatie, care merge paralel cu cea principala si nu are legatura cu clapeta de aer! (asta ca o concluzie)


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LProdan
post 16 Apr 2003, 17:18
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 7 January 03
From: Timisoara




Am o 'intrebare', off-topic rau, bineinteles: o poza cu tipa...n-ai facut si una de aia? 052.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 22 Apr 2003, 07:34
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




ai avut cand ai facut reglajul?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 22 Apr 2003, 08:32
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Salut Stefan! Am avut 20910 km cand am facut reglarea. Se face la rece, cu urmatoarele jocuri (conform manualului):
Admisie: 0.10 mm
Evacuare: 0.25 mm

La mine era doar relativ la rece, dupa ce a stat motorul vreo 1.5-2 ore cu capota ridicata. Cred ca nu e nici o diferenta ca intensitate a zgomotului, doar ca inainte mi se parea mie ca una din supape e mai zgomotoasa ca restul (se auzea un soi de TAca-taca-taca-taca).

Dupa cum am mai zis, tipul ala (care se pare ca stie, pentru ca totdeauna el e chemat cand e ceva la motor) mi-a zis ca nu se poate elimina zgomotul de tot, pentru ca apar si alte jocuri care nu pot fi reglate (datorate uzurilor rolelor) si care nu dauneaza cu nimic in afara senzatia de zgomot in sine. Stii ca zicea si Chris H. (parca chiar tu ai vorbit cu el, nu? ca era unul Steven sau cum smile.gif ) ca motoarele astea sunt mai zgomotoase dar ca merg bine.

Off-topic, despre motoarele Renault: unchiul meu din Germania (cred ca deja ati tot auzit de el) avea o vorba: pe vremuri, un motor la Renault tinea cat doua caroserii. Mai nou au rezolvat problema: nu mai tine motorul cat doua caroserii.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 22 Apr 2003, 09:05
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Stephen sau Steven. Din pacate, motoarele de care vorbeste ChrisH nu au tachet cu rola. Totusi, cred ca sunt la fel de bune.
Vreau shi eu sa reglez jocurile, dar o voi face sambata dimineatza, dupa ce a stat o noapte motorul.
Shi la mine e la fel, tot o supapa se aude mai tare.

De ce te intrebam cati KM ai cu ea: Mi s-a parut ca sunt depozite de carbon - cred ca uleiul era proaspat schimbat, la 20+KKM, asa ca piesele trebuiau sa fie mai deschise la culoare.
Iti trimit pozele de la motorul meu, care nu are decat vreo 11.000Km. OK?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 22 Apr 2003, 10:37
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Nu era schimbat uleiul... Uleiul era tocmai scurs, masina nu avea ulei in ea cand s-a facut reglajul.
Era dupa 10000 cu un Aral 10W-40 luat de aici (nu mai iau cat traiesc ulei de la magazinele de piese auto). Dimineata abia abia mai invartea demarorul, am acum 0W40 din Germania si invarte de parca ar fi motorul cald. Si nici problema ca nu se tureaza imediat la pornire nu mai e asa de acuta.

Astept si eu pozele. smile.gif


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 22 Apr 2003, 14:25
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Apropos de motorul care tine cat 2 caroserii, la viteza cu care rugineste caroseria de la DSN, daca motorul tine numai atat e jale.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 22 Apr 2003, 16:27
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




La ceea ce am scris, ideea era ca nu mai tine motorul cat doua caroserii, adica tine mai putin motorul decat cele de mai demult. Dar problema asta nu s-a pus la Dacia, s-a pus la Renault. Oricum, el are parere buna despre motoarele de la Renault.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LProdan
post 22 Apr 2003, 17:21
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 7 January 03
From: Timisoara




Cred ca din pacate ai avut o experienta de ulei 'aditivat' de comerciantii respectivi. E teribil de ingrijorator, mai ales ca dispare astfel si ultima optiune de incredere: daca si uleiul de marca e botezat, ce mai bagam in masinile noastre? Eu unul ma gindesc la niste ulei no-name pe care l-am vazut in Terra la unul din cei doi comercianti de piese si accesorii auto, 5W40 facut de Delphi in Belgia. Poate sint sanse sa nu fie tratat si asta, fiindca e o marca necunoscuta in Romania si in consecinta nu foarte scumpa (bidonul de 4 litri costa vreo 850klei).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 22 Apr 2003, 18:59
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Aceeasi problema o am si eu, nu am incredere in ulei (Mobil S) si imi este frica pentru motor. Din cate am inteles OMV aduce ulei direct din Austria si nu are cine sa il boteze. Chiar daca nu este asa de performant, pare mai sigur.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 23 Apr 2003, 09:59
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Cam aceeasi judecata am avut-o si eu cand am optat pentru OMV 10W40. Habar nu am daca e foarte bun sau foarte prost, insa macar nu e falsificat. Atata timp cat vine pe filiera oficiala, inseamna ca e aceeasi zeama cu aia pe care a produs-o fabrica din Austria. Altfel, imi pun Mobil1 care s-ar putea sa fie ulei de masline smile.gif.


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florin Constantinescu
post 23 Apr 2003, 10:09
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 25 December 02
From: Bucuresti




Poza cu Clapeta de aer, se vede si motorasul; stie careva la ce foloseste acel motoras?

Se pare ca nu pot atasa poza, o sa mai incerc!


--------------------
Renault Megane Grandtour 2003 Autentique - B 02 BZM
Megane Grandtour 1,9 dTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 23 Apr 2003, 10:23
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Da, eu stiu. Cu ajutorul acelui motoras, se regleaza cantitatea de aer pentru functionarea la relanti. La relanti, clapeta de aer obtureaza total canalizatia principala (pe unde intra mai mult sau mai putin aer in functie de apasarea pedalei de acceleratie). Practic, la regim de relanti cu motorul rece, in cazul in care motorul este in sarcina mai mare (aer conditionat), daca scade tensiunea in sistemul electric - se comanda functionarea in regimuri marite de relanti (adica turatie mai mare). Aerul se regleaza cu ajutorul acestui motoras iar cantitatea de benzina prin timpul de injectie.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 23 Apr 2003, 10:25
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




regleaza relantiul. La rece accelereaza motorul, la SLZ mentine turatia mai mare (o lasa mai greu sa scada). Cand pleaca AC-ul, ridica turatzia, etc...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 23 Apr 2003, 10:26
Post #18


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




ala nu e motorasul. ala e potentiometru prin care motorul stie cat e deschisa clapeta. motorasul pas cu pas e in spate si are un circuit de bypass pt clapeta de fapt. el deschide un ventil, dand astfel aer motorului la ralanti. vezi ca sunt ceva discuti despte el pe forum.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florin Constantinescu
post 23 Apr 2003, 10:32
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 25 December 02
From: Bucuresti




Sarumana! Mare boier, mare caracter!


--------------------
Renault Megane Grandtour 2003 Autentique - B 02 BZM
Megane Grandtour 1,9 dTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrudragomir
post 25 Apr 2003, 06:03
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 15 April 03
From: Constanta




Sunt posesorul unei DSN CAmpus, pe care pot spune ca s-a testat combinatia Motor E7J, cu cutia de megane2, laguna2, ( cea ce are si Solenta). Si se schimba foarte usor vitezele.
Imi place cum arata motorul tau un pic desfacut.


--------------------
DACIA SuperNova - CT-02-DSA
Km facuti: 101.000
Data: 08.06.2007

SuperNOVA Campus 2003, 1.4L, 75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 27 Apr 2003, 18:42
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Salut!
Sergiu, dupa cum am promis, uite 2 poze ale motorului meu. Are 11.500Km.
Sunt la 1500Km de cand am schimbat uleiul.

Attached thumbnail(s)
motor1-mic.jpg ( Size: 263.78k ) Number of downloads: 2243


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 28 Apr 2003, 08:43
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Si a doua... e cam neclara...

Attached thumbnail(s)
motor2-mic.jpg ( Size: 185.35k ) Number of downloads: 1883


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 30 Apr 2003, 07:21
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Arata bine motorul tau! Sper ca si al meu sa tinda la asa ceva dupa ce i-am pus ulei si nu untura (cum aveam inainte).

Cum e cu zgomotul? E mai bine acum? Ai fost in service sau l-ai reglat tu?


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 30 Apr 2003, 14:39
Post #24


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




ziceti-mi si mie ce trebuie reglat la motor ca vreau cand ma duc la 30k la revizie sa fac si asta, si sa imi intinda si curelele. eventual stiti cat costa operatia de strans toate alea la motor?


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 30 Apr 2003, 18:10
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




QUOTE
Cum e cu zgomotul? E mai bine acum? Ai fost in service sau l-ai reglat tu?


Zgomotul e ca atunci cand era nou. Se aud rolele cum se rotesc, nu mai tzacane decat f.f. putin (s-ar putea sa fie de la EM injectoarelor).

L-am reglat eu. Cu ocazia asta am constat ca nu e bine cum scrie in carte (se regleaza cand 1E e complet deschis se regleaza 3I shi 4E). Daca faci asa, ies bine jocurile pe Intake dar pe Exhaust reglezi jocuri prea mari cu 0.05 - 0.10 mm.
Asa ca am aplicat metoda clasica dupa ce m-am fript regland dupa carte ( la verificare, am constatat ca jocurile erau prea mari).
Pt. cei ce nu stiu se face asa:
Se scot bujiile, se palpeaza cu o surubelnita lunga (shi f. curata ) capul pistonului (atentie sa nu zgariati), shi se roteste arborele pana pistonul 1 ajunge la cap de cursa in partea de sus (TDC sau PMI - la noi). Vedeti care cilindru 1 sau 3 e la aprindere - acela care are jocuri la ambele supape e la aprindere.
Reglati jocurile la supapele respective.
Rotiti arborele cu 180 grd, palpati cu surubelnita pistonul urmator, dupa ordinea de aprindere 1-3-4-2 (adica daca ati reglat 1 acum palpati 3, daca ati facut 3, palpati 4).
Reglati supapele cilindrului respectiv, continuati pana la al 4-lea cilindru.
Dupa asta, verificati din nou, montati la loc, shi gata.
Sper ca am fost clar.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th July 2025 - 20:59
Forum Renault