Pentru curiosi: E7J
![]() ![]() ![]() |
Pentru curiosi: E7J
Sergiu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Attached thumbnail(s) dscf0025mic.jpg ( Size: 109.62k ) Number of downloads: 2751 dscf0024mic.jpg ( Size: 126.59k ) Number of downloads: 2867 |
||
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|||
Maro |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 19 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Merci ptr imagini. Super clar ptr toata lumea cum sunt culbutorii cu role! Cred ca sunt doua imagini utile apropos de discutiile purtate pe forum. :wink: :wink:
|
-------------------- Toate bune!
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Desi mi-a reglat jocul la culbutori, un pic de "Diesel" persista. Explicatia este ca apar jocuri chiar la role (care ar avea si rulmenti) si cu alea nu ai ce face. Zicea baiatul (de fapt tipul, ca nu era chiar baiat; era si o tipa la service! era in practica, de la liceul auto) ca daca schimbi culbutorii se duce sunetul, dar poate reaparea in cateva mii de km daca reapar uzurile.
Putin offtopic: am intrebat si se pare ca la SLZ este intr-adevar o alta cutie... Zicea ca si ambreiajul e parte din cutie si difera prin faptul ca e cu cablu. Deci e alta. In rest, "Aceeasi Marie cu alta palarie". Si mai offtopic: as fi vrut sa vad desfacut (sau nedesfacut) si un DOHC de la Cielo. Ghinion! Doar SOHC desfacut... parea ca nu are culbutori, sistemul ala cu cama direct pe supapa. Offtopic rau: m-a impresionat sa vad fata lucrand in service! :wink: |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Am facut o poza si cu corpul clapeta, din pacate se pare ca nu a iesit, asa ca nu o vedeti...
Totusi, pentru ca au fost discutii despre ce este cu motorasul ala pas cu pas, va spun eu ce am vazut: clapeta este pusa intr-un tub cilindric. La un capat al axului este parghia de actionare, la celalalt capat este potentiometrul clapetei. Intr-o parte (pe interiorul cilindrului) se afla o portiune ingrosata a peretelui (sau e peretele gros peste tot, nu am vazut exact) cu o noua gaura, tot de sus in jos. Asta este foarte subtire - este acea canalizatie secundara de care pomeneste in manualul masinii (nu cel de service). La capatul de jos se observa si motorasul... Deci este vorba de o alta canalizatie, care merge paralel cu cea principala si nu are legatura cu clapeta de aer! (asta ca o concluzie) |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
LProdan |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 7 January 03 From: Timisoara ![]() |
Am o 'intrebare', off-topic rau, bineinteles: o poza cu tipa...n-ai facut si una de aia?
![]() |
-------------------- |
|
Stefan_B |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
ai avut cand ai facut reglajul?
|
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Salut Stefan! Am avut 20910 km cand am facut reglarea. Se face la rece, cu urmatoarele jocuri (conform manualului):
Admisie: 0.10 mm Evacuare: 0.25 mm La mine era doar relativ la rece, dupa ce a stat motorul vreo 1.5-2 ore cu capota ridicata. Cred ca nu e nici o diferenta ca intensitate a zgomotului, doar ca inainte mi se parea mie ca una din supape e mai zgomotoasa ca restul (se auzea un soi de TAca-taca-taca-taca). Dupa cum am mai zis, tipul ala (care se pare ca stie, pentru ca totdeauna el e chemat cand e ceva la motor) mi-a zis ca nu se poate elimina zgomotul de tot, pentru ca apar si alte jocuri care nu pot fi reglate (datorate uzurilor rolelor) si care nu dauneaza cu nimic in afara senzatia de zgomot in sine. Stii ca zicea si Chris H. (parca chiar tu ai vorbit cu el, nu? ca era unul Steven sau cum ![]() Off-topic, despre motoarele Renault: unchiul meu din Germania (cred ca deja ati tot auzit de el) avea o vorba: pe vremuri, un motor la Renault tinea cat doua caroserii. Mai nou au rezolvat problema: nu mai tine motorul cat doua caroserii. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Stephen sau Steven. Din pacate, motoarele de care vorbeste ChrisH nu au tachet cu rola. Totusi, cred ca sunt la fel de bune.
Vreau shi eu sa reglez jocurile, dar o voi face sambata dimineatza, dupa ce a stat o noapte motorul. Shi la mine e la fel, tot o supapa se aude mai tare. De ce te intrebam cati KM ai cu ea: Mi s-a parut ca sunt depozite de carbon - cred ca uleiul era proaspat schimbat, la 20+KKM, asa ca piesele trebuiau sa fie mai deschise la culoare. Iti trimit pozele de la motorul meu, care nu are decat vreo 11.000Km. OK? |
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Nu era schimbat uleiul... Uleiul era tocmai scurs, masina nu avea ulei in ea cand s-a facut reglajul.
Era dupa 10000 cu un Aral 10W-40 luat de aici (nu mai iau cat traiesc ulei de la magazinele de piese auto). Dimineata abia abia mai invartea demarorul, am acum 0W40 din Germania si invarte de parca ar fi motorul cald. Si nici problema ca nu se tureaza imediat la pornire nu mai e asa de acuta. Astept si eu pozele. ![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
DSops |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Apropos de motorul care tine cat 2 caroserii, la viteza cu care rugineste caroseria de la DSN, daca motorul tine numai atat e jale.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
Sergiu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
La ceea ce am scris, ideea era ca nu mai tine motorul cat doua caroserii, adica tine mai putin motorul decat cele de mai demult. Dar problema asta nu s-a pus la Dacia, s-a pus la Renault. Oricum, el are parere buna despre motoarele de la Renault.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
LProdan |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 7 January 03 From: Timisoara ![]() |
Cred ca din pacate ai avut o experienta de ulei 'aditivat' de comerciantii respectivi. E teribil de ingrijorator, mai ales ca dispare astfel si ultima optiune de incredere: daca si uleiul de marca e botezat, ce mai bagam in masinile noastre? Eu unul ma gindesc la niste ulei no-name pe care l-am vazut in Terra la unul din cei doi comercianti de piese si accesorii auto, 5W40 facut de Delphi in Belgia. Poate sint sanse sa nu fie tratat si asta, fiindca e o marca necunoscuta in Romania si in consecinta nu foarte scumpa (bidonul de 4 litri costa vreo 850klei).
|
-------------------- |
|
DSops |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Aceeasi problema o am si eu, nu am incredere in ulei (Mobil S) si imi este frica pentru motor. Din cate am inteles OMV aduce ulei direct din Austria si nu are cine sa il boteze. Chiar daca nu este asa de performant, pare mai sigur.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
sstanescu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Cam aceeasi judecata am avut-o si eu cand am optat pentru OMV 10W40. Habar nu am daca e foarte bun sau foarte prost, insa macar nu e falsificat. Atata timp cat vine pe filiera oficiala, inseamna ca e aceeasi zeama cu aia pe care a produs-o fabrica din Austria. Altfel, imi pun Mobil1 care s-ar putea sa fie ulei de masline
![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|
Florin Constantinescu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Poza cu Clapeta de aer, se vede si motorasul; stie careva la ce foloseste acel motoras?
Se pare ca nu pot atasa poza, o sa mai incerc! |
--------------------
Renault
Megane Grandtour
2003 Autentique
- B 02 BZM Megane Grandtour 1,9 dTI
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Da, eu stiu. Cu ajutorul acelui motoras, se regleaza cantitatea de aer pentru functionarea la relanti. La relanti, clapeta de aer obtureaza total canalizatia principala (pe unde intra mai mult sau mai putin aer in functie de apasarea pedalei de acceleratie). Practic, la regim de relanti cu motorul rece, in cazul in care motorul este in sarcina mai mare (aer conditionat), daca scade tensiunea in sistemul electric - se comanda functionarea in regimuri marite de relanti (adica turatie mai mare). Aerul se regleaza cu ajutorul acestui motoras iar cantitatea de benzina prin timpul de injectie.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
regleaza relantiul. La rece accelereaza motorul, la SLZ mentine turatia mai mare (o lasa mai greu sa scada). Cand pleaca AC-ul, ridica turatzia, etc...
|
-------------------- |
|
AlexV |
![]()
Post
#18
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
ala nu e motorasul. ala e potentiometru prin care motorul stie cat e deschisa clapeta. motorasul pas cu pas e in spate si are un circuit de bypass pt clapeta de fapt. el deschide un ventil, dand astfel aer motorului la ralanti. vezi ca sunt ceva discuti despte el pe forum.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Florin Constantinescu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Sarumana! Mare boier, mare caracter!
|
--------------------
Renault
Megane Grandtour
2003 Autentique
- B 02 BZM Megane Grandtour 1,9 dTI
|
|
alexandrudragomir |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 15 April 03 From: Constanta ![]() |
Sunt posesorul unei DSN CAmpus, pe care pot spune ca s-a testat combinatia Motor E7J, cu cutia de megane2, laguna2, ( cea ce are si Solenta). Si se schimba foarte usor vitezele.
Imi place cum arata motorul tau un pic desfacut. |
--------------------
DACIA
SuperNova
- CT-02-DSA Km facuti: 101.000
Data: 08.06.2007 SuperNOVA Campus 2003, 1.4L, 75CP |
|
Stefan_B |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Salut!
Sergiu, dupa cum am promis, uite 2 poze ale motorului meu. Are 11.500Km. Sunt la 1500Km de cand am schimbat uleiul. Attached thumbnail(s) motor1-mic.jpg ( Size: 263.78k ) Number of downloads: 2243 |
-------------------- |
|
Stefan_B |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Si a doua... e cam neclara...
Attached thumbnail(s) motor2-mic.jpg ( Size: 185.35k ) Number of downloads: 1883 |
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Arata bine motorul tau! Sper ca si al meu sa tinda la asa ceva dupa ce i-am pus ulei si nu untura (cum aveam inainte).
Cum e cu zgomotul? E mai bine acum? Ai fost in service sau l-ai reglat tu? |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
AlexV |
![]()
Post
#24
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
ziceti-mi si mie ce trebuie reglat la motor ca vreau cand ma duc la 30k la revizie sa fac si asta, si sa imi intinda si curelele. eventual stiti cat costa operatia de strans toate alea la motor?
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
QUOTE Cum e cu zgomotul? E mai bine acum? Ai fost in service sau l-ai reglat tu? Zgomotul e ca atunci cand era nou. Se aud rolele cum se rotesc, nu mai tzacane decat f.f. putin (s-ar putea sa fie de la EM injectoarelor). L-am reglat eu. Cu ocazia asta am constat ca nu e bine cum scrie in carte (se regleaza cand 1E e complet deschis se regleaza 3I shi 4E). Daca faci asa, ies bine jocurile pe Intake dar pe Exhaust reglezi jocuri prea mari cu 0.05 - 0.10 mm. Asa ca am aplicat metoda clasica dupa ce m-am fript regland dupa carte ( la verificare, am constatat ca jocurile erau prea mari). Pt. cei ce nu stiu se face asa: Se scot bujiile, se palpeaza cu o surubelnita lunga (shi f. curata ) capul pistonului (atentie sa nu zgariati), shi se roteste arborele pana pistonul 1 ajunge la cap de cursa in partea de sus (TDC sau PMI - la noi). Vedeti care cilindru 1 sau 3 e la aprindere - acela care are jocuri la ambele supape e la aprindere. Reglati jocurile la supapele respective. Rotiti arborele cu 180 grd, palpati cu surubelnita pistonul urmator, dupa ordinea de aprindere 1-3-4-2 (adica daca ati reglat 1 acum palpati 3, daca ati facut 3, palpati 4). Reglati supapele cilindrului respectiv, continuati pana la al 4-lea cilindru. Dupa asta, verificati din nou, montati la loc, shi gata. Sper ca am fost clar. |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th July 2025 - 20:59 |