DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Piese nerecomandate-Proaste

Anghelos
post 21 May 2014, 16:14
Post #61


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 16 March 08




QUOTE(Maskatu @ 26 Aug 2013, 07:34)
Da corect. Pana acum existau doua kituri pentru rulmentii spate. De logan si de dsn/solenza. Cei de logan erau mai scumpi cu toate ca erai fix acelasi lucru. Inca se mai gasesc cei cu cod de logan sau cei cu cod de dsn dar probabil ca dacia deja a taiat macaroana de sus. Sunt curios ce cod pastreaza si ce pret adopta.
Am inca discuri klaxcar cu peste 30-40 mii km. Al treilea set de placute pe ele si se comporta excelent.

Cu bilsteinurile sunt de acord. Cu o mentiune. Pe mine cele de pe fata m-au tinut 30-40 mii dupa care a inceput sa curga unul. Evident am schimbat ambele. Cam nasol tinand cont ca cei din fabrica au rezistat dublu. Pe spate inca tin. Nu bat si nu au curs.
*



Ai dreptate, au schimbat kitul facandu-l doar pentru Logan, dar au uitat ca la DSN/SLZ mai e nevoie de o piesa: capacelul gresor. Asa incat, decat sa dau 120-140 RON pe un SNR de origine (240 chiar in IATSA GALATI!), am preferat sa iau codul exact al rulmentului si l-am achizitionat de la Depozitul de Rulmenti (am inteles ca au sucursale in multe orase din tara, firma e BADR sau ceva) si am luat FAG made in Korea, al vreo 65 de lei parca. Am recuperat vechiul capacel si, când voi gasi pe undeva, il voi schimba sa fiu sigur. Rulmentul coreean l-am pus anul trecut, la 120 de mii, am 136 kkm acum si e fara zgomot. Utilizare 95% urban, Galati, republica gropilor. Acum imi huruie si dreapta spate, deci voi repeta figura.

La faza cu discurile Klaxcar confirm o experienta asemanatoare: am pus la 80 kkm si am schimbat de atunci trei rânduri de placute tot Klaxcar - cele sigilate individual, cu seria pe ele (la 80, 115 si 133 kkm). Cel de-al doilea rand l-am inlocuit de fraier acum 3 kkm, ca nu m-am uitat bine la uzura, abia se dusesera jumatate. In schimb faceau un zgomot ciudat la franare inainte de oprire si am zis ca e de la uzura... Probabil ca au mai schimbat si francezii reteta, dar uzura neuniforma in discuri nu mi-au bagat, precum Fermiturile sau alea originale când aveam si discuri originale, pana la 80 kkm. Nu stiu sa spun cata gorime mai am din totalul de 20 mm (cica 16-17 mm ar fi minimul acceptat ca sa nu se sparga) dar masor si revin.

Amortizoarele fata originale le-am schimbat si eu cu Bilstein la 83 kkm. M-au tinut un an si 9 luni (23-25 kkm). Le-am reclamat la fabrica direct, au acceptat sa li le trimit pe rand (ca nu mai aveam decat unul din originale, pe care l-am rotit sa am cu ce merge) si mi-au trimis cate unul, pe rand, ca inlocuire in garantie. Desi au descoperit ca achizitionasem de Nova si nu de DSN sau SLZ (cica ar fi cursa minima diferita, cu vreo 20 mm, dar si codul altul !) mi le-au schimbat fiindca era vina vanzatorului/retailerului. Le am si acum pe cele returnate, am facut si cu astea peste doi ani (>25 kkm) si nu am nicio problema cu ele, nici macar nu fac dublu-balans cum faceau originalele dupa 60 kkm, de stateam mereu crispat ca iar ating cu scutul la orice denivelare mai acatarii...
Asadar, sfatul meu este sa nu le luati de la retaileri decat daca stiti bine codul (DSN, Nova sau SLZ). Altminteri, faceti comanda la fabrica direct, va mai costa 30-35 lei curierul (total la ambele amortizoare) dar aveti o garantie.

Tamburi am schimbat la 133 kkm, cei originali deja aveau si cate un nit ros. Nu luati alte marci decat daca aveti certitudinea ca ansamblul este absolut complet (eu nu am reusit sa gasesc o marca straina cu asa ceva). Dupa ce mi-au venit niste Brembo care nu se potriveau nici ca gauri si am mai vazut si niste Samko din care lipseau tijele de unire ale celor doua jumatati de sabot, am renuntat la idee si am luat Fermit. Tot direct de la fabrica (prin telefon si comanda curierat - total vreo 185 de lei), dar apelati la un agent economic (un magazin sau un service, chiar daca nu e cel care vi-i va si monta) fiindca pentru persoane juridice au preturi cu vreo 20% mai mici. Fermit s-au potrivit la fix, aveau toate piesulicile, nu scartaie, nu huruie, nu bat/cloncane, sunt nituite si franeaza de simti cum ti se trage coada in jos.

Vedeti ca la pompa de apa de DSN/SLZ sunt poze pe net, unele chiar la rezolutie buna, cu partea interna desfacuta. Difera mult de cea de Logan, in special in partea de "palnie". Mariti poza pe ecran, faceti-i o poza cu telefonul si mergeti si o cautati sa arate exact la fel. In afara de marcile recunoscute ca nu sunt in stare sa faca un angrenaj sa mearga lin (Asam, Dolz etc.), la restul care sunt de incredere (Ruville, Valeo, Hepu, Klaxcar etc.) problemele apar fiindca de fapt nu sunt ce trebuie, nu c-ar fi materialul/finisajul prost. Si, vorba cuiva, decat 250-300 de lei cea de origine, e buna si una de 100-150 chiar daca tine doar jumatate (o distributie doar) si apoi incepe sa umezeasca si trebuie schimbata.

Atentie la pivoti, sunt buni si cei de Topoloveni, nu doar cei de origine (care de fapt tot aia sunt, se recunosc dupa "T"-ul marcat pe brat, insa nu costa 50+ lei ci doar 40+. Cu o conditie: atentie mare la grosimea cilindrului in care se afla nuca de textolit. Grosimea celor originali e cea corecta. Cereti de ambele tipuri (de origine si Toipoloveni simplu) si comparati.

Bucse/tampoane de stabilizatoare merita decat cele de origine. Se gaseswc si cu 2,5-3 lei bucata, deci max. 12 lei tot setul. Conditie: la cumparare, a se testa duritatea cauciucului. Cu cat mai mare, cu atat mai bine. Adesea am cumparat bucsele dintr-un loc si tampoanele din altul. Doar sunt banii mei, nu? Seturile bune m-au tinut cate 20 kkm desi merg destul de "apasat" si urc borduri, virez la limita etc. - masina nu e bibelou, nu?

Bujii am folosit mereu Equyem dar ultimul rand a inceput sa miroasa a benzina nearsa pe la 25 kkm in loc de 30+ kkm. Asa ca am trecut pe Denso. Atentie, pentru DSN/SLZ ar trebui sa fie un ANUME tip, pentru cod de motor E7J 262, cum dau si ei pe Denso Spark Plugs, nu K7J 710 care e pe Logan.

Diferentele celor doua tipuri de bujii aplicate pe motoarele Renault vechi (Euro 2 si 3), respectiv noi (Euro 4), de 1.4, sunt dupa cum urmeaza

DENSO DENSO
Q16PR-U K20PR-U

GAP (distanta) 0.8 mm la ambele

TWIN TIP
Q16TT K20TT

STOCKNUMBER
3137 3145

4 Pack
D42 D22

IRIDIUM POWER
IQ16 IK20

IRIDIUM POWER 4 Pack
I01 I04

IRIDIUM TOUGH
VQ16 VK20

QTY
4
Daca cineva reuseste sa gaseasca date ca si pentru SRN, SLZ, Logan cu Euro 3 merg tot K20PR-U , si nu e nevoie de Q16PR-U, astept argumente.

Eu am observat o singura chestie nasoala la bujiile Denso fata de Equiem-uri. Iarna arunca consumul si la 10-11 % urban (in loc de decentele 8-9%) dar vara se incadreaza in cei 7,2-7,8% urban pe care ii inregistreaza masina de când e ea...


--------------------
Dacia Solenza 2004 1.4 MPI - GL24EMA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosstti
post 28 Dec 2014, 21:42
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 26 April 11




Am citit tot acest topic. Respect parerile tuturor celor ce au postat. Am montat discuri de ASAM pe propria masina, in prezent ma apropii de 100.000Km. cu aceste discuri si inca se comporta corespunzator. Placute de frana am folosit numai FERODO. Amortizoarele de la haion au provenienta ASAM si au cam 5 ani si inca sunt Ok. Sa nu credeti ca sunt adeptul pieselor ieftine dar...


--------------------
dacia sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw. 2o11 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoR
post 5 Feb 2015, 21:44
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.818
Joined: 20 October 08
From: Buzau




Chederele pentru portbagaj existente prin magazine sunt de o calitate foarte slaba. Am o cunostinta care a cumparat si materialul este ff moale, neflexibil(se cuteaza la cea mai mica arcuire pe conturul caroseriei), +ca ii lipseste acea ''buza'' care fixeaza mocheta din interior.
Ca idee, firma producatoare a piesei originale era Rolast, care s-a inchis de ceva timp. Deci, daca cineva are nevoie, optiunile ar fi sh in stare buna sau cheder de Solenza, care este insa putin mai scurt.


--------------------
Dacia SuperNova; Opel Astra Sports Tourer/ confort 2002; Essentia 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 5 Feb 2015, 21:51
Post #64


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Am cheder de solenza de prin 2009-2010 si inca rezista. Spatiul ramas l-am completat cu o bucata din cel vechi. Este mult mai buretos si elastic. S-a lipit asta iarna de cateva ori haionul de cheder dar nu s-a rupt la desprindere.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alecs4me
post 17 Mar 2015, 15:42
Post #65


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 26 April 09




Ce planetara imi recomandati ? Logan 1.4


--------------------
Dacia 1310 l 1996 - B - 11 - R C X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabriel.bv
post 17 Mar 2015, 16:36
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 329
Joined: 4 June 10
From: Brasov




NU se potrivesc planetarele de Logan !


--------------------
Dacia SuperNova Rapsodie 2002 - BV xx NIG
[B]Never drive faster than your angel can fly ![/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 17 Mar 2015, 19:33
Post #67


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Topicul cu recomandari piese este aici.

Topicul acesta are alt scop.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 17 Mar 2015, 21:20
Post #68


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.351
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Felicit ideea de a deschide acest topic.Cum o buna parte din piese se nimeresc si la Solenza am si eu cateva nerecomandari:
- in primul rand piesele facute de srl-urile din Romania
- in al doilea rand,nu prea mai exista piese de origine,sunt facute de srl-uri sau chiar de fabrici dar sunt inferioare si sunt ambalate in cutii dacia ca sa coste dublu
- discuri de frana de origine ,eu am schimbat doua seturi ,ambele s-au ovalizat in aprox 500km,am luat klaxcar si au 57000km(urmeaza sa le schimb datorita uzurii)
- brate fata echipate(am luat unul de origine si unul de srl)bucsile de pe ele au dus mai putin de 25000km
- bucsi bara stabilizatoare,tin maxim 5000km
- plachetii indiferent de cutie nu tin mai mult de 15000-20000km(ultima data am pus fermit 45lei,in cutie de origine,tot fermit dar 98 lei am luat cu 45 si au dus doar 15000km)



--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10tacl3
post 17 Mar 2015, 21:47
Post #69


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 18 December 09




Tocmai am cumparat 2 rulmenti spate de la Febi si au sunet de uruit de noi.


--------------------
Dacia Solenza 2003 - CL-03-AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 17 Mar 2015, 21:56
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.678
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




Daca va trageti pe c*r la pret, atunci schimbati de 3 ori pe an.


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10tacl3
post 17 Mar 2015, 22:00
Post #71


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 18 December 09




Oras mic, piese de srl. Nu e vorba de tras pe cur la pret.


--------------------
Dacia Solenza 2003 - CL-03-AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 17 Mar 2015, 22:09
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.678
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




Ză internet iz big. Eu nu am mai calcat in magazinele de piese auto de mult timp.


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marky23
post 15 Jul 2015, 07:42
Post #73


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 20 September 11




As dori sa stiu ce marca de pivoti ar fi mai buna?


--------------------
Dacia SuperNova 2001-Europa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 15 Jul 2015, 17:39
Post #74


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Originali... 40-50 bucata.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dstdan
post 23 Sep 2015, 08:37
Post #75


Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team


Group: Members
Posts: 370
Joined: 6 November 13
From: Mures autoservice Team DST Dan




Pentru chedere si alte garnituri cauciuc/orice luati spray silicon si periodic dati pe ele, la chederea le-am sprituit si pe interior, tin mult si bine, devin elastice, alunecoase nu se lipesc veci de portiere, nu ingheata. Piesele aste after chiar daca sunt ele mai low quality, ar tine dar pe noi drumurile si gaurile ne incurca (in germania ca experienta, pe un ford tine de cel putin 3 ani si vreo 40.000 km)


--------------------
Dacia,Renault,VW - 1310, Megan, Tiguan 1997, 2003, 2008 - TAM
Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th November 2017 - 05:15
Forum Renault Server hosting