DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pompa frana solenza, ordine pistonase si arcuri, testare circuit franare

cosstti
post 6 Mar 2016, 20:57
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 26 April 11




Ma bucur ca m-am facut inteles.
Atunci cand sabotii au facut canal (sant) in tambur, atunci exista si acea bavura care este indicat sa fie indepartata.
In conditiile in care nu este indepartata bavura, se impune reglajul cablului de la frana de mana. Acest reglaj se face strangand piulita M8 de sub masina.
Reglajul se face cu spatele masinii suspendat si verificand rotile spate sa se invarta cat de cat liber. Ceva frecare trebuie sa se auda si sa se simta la mana.
Strangerea piulitei M8 determina intrarea sabotilor in canalul (santul) din tambur.
Pentru scoaterea tamburilor va fi necesara slabirea acelei piulite.
Bataie de cap inutila. Din acest motiv am recomandat eliminarea acelui prag peste care trebuie sa treaca sabotii.
Eliminarea acestui prag (bavura) usureaza reglajul sabotilor prin interventia la sectorul dintat de forma semicirculara.
Spun asta deoarece la finalul reglajului, fiecare roata din spate trebuie sa se poata roti liber si bineanteles cu o mica mica frecare. Distanta dintre saboti si tambur trebuie sa fie cat mai mica.
In felul acesta franarea va fi eficienta si pedala va tine sus si cursa pedalei va fi relativ mica.
Actionand frana de mana cu cativa dinti, se face doar un pseudoreglaj empiric care te poate informa unde trebuie sa intervii in viitor. Acest pseudoreglaj poate determina franarea doar a unei roti de pe spate in timpul rulajului, ceea ce nu este indicat.

Observatia facuta de tine in penultima fraza este cat se poate de adevarata.


--------------------
dacia sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw. 2o11 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_4_stone
post 8 Mar 2016, 15:49
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 30 May 06




@mitraco
Ce ai rezolvat?


--------------------
Dacia Sandero 2009 Laureate 1.6
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AZY
post 20 Jun 2016, 20:02
Post #33


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 20 July 09
From: Ploiesti Prahova




Buna seara,

Am nevoie de ajutorul vostru in rezolvarea unei probleme la sistemul de franare.
In mers dupa aproximativ 10-15 min. (mers in coloana, franari multiple) se intareste pedala de frana si se incing rotile din fata. Daca opresc si las sa se raceasca totul revine la normal.
Mentionez faptul ca am incercat sa rezolv problema prin schimbarea garniturilor de la etrieri si a placutelor de frana (rezultat 0).
Astept parerile voastre.
Multumesc anticipat.


O seara buna,
Iulian


--------------------
Dacia Solentza 2003,clima - Ph-09-AZY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 20 Jun 2016, 20:35
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 1.374
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Regleaza tija dintre frana si servofrana. Daca cursa e insuficienta se pot pune saibe pe suruburi ca sa maresti distanta dintre ele.


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013 - TM XX XXX
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AZY
post 21 Jun 2016, 09:16
Post #35


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 20 July 09
From: Ploiesti Prahova




Multumesc, dar problema este ca nu am umblat niciodata la ansamblu pompa, tija este reglata asa din fabrica si pana acum nu au fost probleme.


--------------------
Dacia Solentza 2003,clima - Ph-09-AZY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 21 Jun 2016, 11:42
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 1.374
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Si la mine a fost asa din fabrica si tot a trebuit sa umblu ca am avut aceeasi problema.


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013 - TM XX XXX
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AZY
post 1 Jul 2016, 08:29
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 20 July 09
From: Ploiesti Prahova




Salut (din nou),

Am schimbat etrierii, am schimbat pompa de frana, am reglat la minim tija dintre pompa de frana si servofrana - rezultat 50% - adica nu mai se intareste pedaua de frana dar rotile se incing in continuare (cei drept mai putin).

Ce mai este de schimbat.........masina? biggrin.gif .

Va multumesc.


--------------------
Dacia Solentza 2003,clima - Ph-09-AZY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maiorul
post 1 Jul 2016, 08:37
Post #38


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 6 May 10
From: Bucuresti




Daca ai facut proba in oras este normal sa se incinga....se foloseste foarte des frana. Cel mai bun test este sa mergi in afara orasului , gen autostrada , deabia atunci poti sa iti dai seama exact cum sta treaba .


--------------------
Dacia Solenza , 1300 (2004 , 1978) - Buc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AZY
post 2 Jul 2016, 08:07
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 20 July 09
From: Ploiesti Prahova




Da este adevarat ca merg mai mult in oras, dar totusi inainte nu se intampla nimic.
Acum am observat ca roata din dreapta se incalzeste cel mai rau, nu stiu ce ... masi sa-i mai fac?


--------------------
Dacia Solentza 2003,clima - Ph-09-AZY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AZY
post 6 Jul 2016, 09:23
Post #40


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 20 July 09
From: Ploiesti Prahova




Am desfacut unul din etrierii cumparati saptamana trecuta (mai exact cel din partea dreapta) si pot sa va spun ca pistonul arata groaznic, plin de rugina (intrata in profunzimea materialului), in interiorul etrierului era foarte multa pilitura metalica, resturi de cauciuc, garnitura interioara arata la fel de urat (cutata pe partea de exterior). Dupa ce am scos garnitura interioara in canalul acesteia era deasemenea pilitura metalica.
Asa ca aveti grija ce piese cumparati, etrierii cumparati de mine sunt marca Pulsormot si au fost achizitionati din magazin (si clumea sunt identici cu cei originali care au fost pe masina).

O zi buna.


--------------------
Dacia Solentza 2003,clima - Ph-09-AZY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sabinmq
post 17 Aug 2016, 13:13
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 22 March 07




psychoo are dreptate "Regleaza tija dintre frana si servofrana. Daca cursa e insuficienta se pot pune saibe pe suruburi ca sa maresti distanta dintre ele." Se pare ca nu exista posibilitatea reglajului .... ramane varianta cu saibele ..... saibele sa aiba grosimea 2-3 mm, se pun intre corpul pompei si servo si frana pe fata revine ca la inceput.
Am avut franele pe fata blocate din senin si uneori se deblocau...aleator. Am schimbat garniturile frana fata, lichidul frana si am constatat ca nu pot face aerisirea, pedala f moale si nu intra lichid de frana in circuitul fata. Desurubat piulitele suruburilor care "leaga" pompa cu servo cam 3-4 mm, miscat de pompa (am tras usor spre fata) si lichidul a inceput sa curga in etrieri. Am strans piulitele, am facut aerisirea si am crezut ca problema era rezolvata...FALS. Am plecat la drum si dupa 30 km rotile s-au blocat iar, motorul tragea din greu, temperatura crestea si pornea GMV-ul... Am oprit, jantele erau foarte fierbinti. M-am intors si am pus saibele si de atunci am facut cam 3000 km fara nici o problema la franele fata.
Problema asta este cunoscuta ca un "defect tipic pompa de frana Dacia" si se "repara tacit" asa....de mult timp.

This post has been edited by sabinmq: 17 Aug 2016, 13:17


--------------------
dacia solenza clima 2003
exista teorii infirmate de experimente dar niciodata experimentele nu pot fi infirmatate de teorie
"Atitudinea conteaza!!!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd November 2017 - 11:23
Forum Renault Server hosting