DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pozitia in scaun, Cum tinem mainile pe volan

vis-a-vis
post 17 May 2007, 12:25
Post #61


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 8.117
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(cristi.r @ 17 May 2007, 11:05)
Da, vis-a-vis, dar vezi sa nu uiti sa tragi dunga aia pe volan la ora 12 !!!
*


Al meu are din fabrica radmasa.gif

momo001kt3.jpg


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 17 May 2007, 12:29
Post #62


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 8.931
Joined: 21 November 03




radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 17 May 2007, 12:52
Post #63


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 14 March 06




Da, asta mi-a placut !


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 17 May 2007, 12:55
Post #64


Membru


Group: Members
Posts: 3.896
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Da' la ala nu tre sa semnalizezi, ci tre sa stii unde e butonul de NOS..smile.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionescu
post 23 Feb 2017, 23:36
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 24 January 06
From: Romania




Buna seara,
Am cautat acest topic, deoarece vreau sa rezolv problema netriviala apropos de pozitia comoda la condus. Sunt un tip soli 1.95/150 care vrea totusi sa nu stea stresat cu coloana pe scaun.
Am cam devenit sensibil. Am avut in Anglia un Ford Focus Diesel 2002, care desi era excelent ca masina, m-a chinuti ca pe hotii de cai in ceea ce priveste pozitia in scaunul soferului. Simtem mereu ca am mancarici pe coloana, ca alunec cu fundul in fata si ma tot foiam pe scaun, de ziceai ca am ticuri nervoase. Scaunul de regla pe toate pozitiile posibil, inclusiv lombar. Cu toate astea, nu am reusit sa gasesc pozitia optima sau macar pe cea comoda.
Dupa ce am sarit cu Forudul pe un parapet si a trebuit sa il arunc (nu aveam CASCO ca sa pot acoperi o reparatie costisitoare) am luat la repezeala un Vauxhall Astra 2003 (Opelul englezesc) in care am stat perfect!!! Am reglat o singura data pozitia scaunului si nu am avut timp de doi ani absolut nici o problema. Mereu relaxat la volan, etc.
am revenit in tara unde aveam o Fabie in care nu prea am avut probleme. Scaunul mereu la podea pe verticala, la maxim in spate si spatarul destul de drept... Uneori ma luau mancaricile si ma mai foiam, dar de cele mai multe ori nu.
Acum am ceea ce scrie la semnatura si pozitia corecta in scaun nu apare. Evident, la maxim in spate, evident la maxim la podea si spatarul destul de drept. Ma apuca senzatia ca alunec in scaun, am senzatia ca picioarele sunt prea flectate si imi vine sa ma ridic mereu cu fundul mai spre spatar, iar coloana nu o simt relaxata si ma foiesc. Ce ma sfatuiti sa fac?
Exista vreun algoritm de calcul al pozitiei cat mai bune in scaunul soferului?

Ca sa particip si eu la ce s-a mai spus pe aici, eu nu am o pozitie unci ca a mainilor pe volan. La dum lung si drept o mana sau un degetel, la conditii meteo mai rele mainile ambele pe volan la 2 fara 10, depinde...


--------------------
Dacia Duster 2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP
Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 24 Feb 2017, 09:17
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.869
Joined: 18 November 04




La un moment dat m-am suit intr-un Clio 4 si nu am reusit sa imi reglez scaunul si volanul astfel incat sa fiu confortabil. Drept urmare nu o sa cumpar niciodata Clio 4 pentru ca nu pot sta in el confortabil.

Spun asta pentru a-ti sugera ca, atunci cand cumperi o masina, urca-te in ea intai, vezi cum stai si apoi, daca totul e in regula, o cumperi. Daca nu stai confortabil nu o cumperi.

Pretul masinii nu cred ca primeaza pozitiei confortabile la volan, pentru ca asta iti aduce stres si poate cauza inclusiv accidente.

Deci, cu Duster-ul ramane asa cum e... data viitoare incearca sa incerci masini pana cand gasesti cele in care stai confortabil. Apoi vin si celelalte aspecte, pret, motorizare, culoare, etc...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 24 Feb 2017, 09:22
Post #67


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 8.068
Joined: 19 November 07
From: când în când




QUOTE(Ionescu @ 23 Feb 2017, 23:36)
Dupa ce am sarit cu Forudul pe un parapet
*


nedumerire.gif


--------------------
bemveu 3-er E30 Touring 1991, 2.5l 12v cu număr dăbuzău
Știu că sunt prost, dar când mă uit în jur prind curaj.
Respir, deci mi-e foame.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 24 Feb 2017, 15:35
Post #68


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 7.728
Joined: 19 August 07
From: Timișoara






Se poate inchide.


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
BMW 535d '08 sedan Business Line
Religia - o frază de dânșii inventată. Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 24 Feb 2017, 16:28
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.869
Joined: 18 November 04




Ai pus video-ul, zici ca se poate inchide, dar omiti un lucru... In video avem o persoana nu foarte masiva si avem o masina cu suficient spatiu.

Dupa cum relatam, in Clio 4, indiferent cat de mult dadeam scaunul in spate, indiferent cat de mult ridicam volanul, tot eram prea aproape, dadeam cu genunchii de volan, nu aveam o pozitie ok. Si nu, nu voiam sa stau asa de in spate incat sa nu mai am unghi in genunchi cand apesi pe frana, etc...

Ceea ce spune in video este corect, dar numai daca ai o masina care "se pupa" cu dimensiunile soferului.

Problema lui Ionescu consta, cred, in faptul ca nu gaseste setarile ok. Eu am 1.80 si 85kg, el are 1.95 cu 150kg. Daca eu nu incap in Clio 4, spune-mi tu cum incape el cu video-ul de mai sus cu tot?

Asta e problema omului...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionescu
post 1 Mar 2017, 20:07
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 24 January 06
From: Romania




Prima oara cand m-am urcat si am condus masina a fost OK. dupa un timp am inceput sa nu imi gasesc pozitia comoda...
Vad ca ziceti ceva si de pozitia volanului am sa mai incerc. Tot nu mi-ati zis, o fi vreun algoritm de calcul al pozitiei optime?


--------------------
Dacia Duster 2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP
Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 2 Mar 2017, 09:20
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.869
Joined: 18 November 04




Algoritm... e ca si cum ai incerca un scaun de birou ergonomic, sau un fotoliu...

Te pui in el, vezi cum stai, iti dai seama imediat daca e ok sau nu.

Oricum, nu prea inteleg cum a ajuns pozitia incomoda, daca la inceput era ok. Ma gandesc ca faci pauze la drumuri lungi, nu stai mai mult de 3 ore in scaun fara o scurta pauza de 5 minute. Partea incomoda apare imediat? Dupa un timp?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionescu
post 6 Mar 2017, 19:52
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 24 January 06
From: Romania




Cam repede apare foiala si jena la noada (5 min.),undeva la mijlocul coloanei, parca sunt incordat si nu ma pot relaxa in nici un fel. am sa incerc sa fac ce am vazut pe net de la niste piloti buni si ce mai scrie, apropos de reglarea spatarului.


--------------------
Dacia Duster 2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP
Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 6 Mar 2017, 20:51
Post #73


Membru


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 23 August 07
From: Timisoara






--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013 - TM XX XXX
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 6 Mar 2017, 21:33
Post #74


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.358
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Eu va recomand pozitia la volan si tehnica de circulatie a mainilor pe volan descrise de catre Titi Aur in cartea sa -"Tehnici si tactici de conducere defensiva si sportiva".Eu le folosesc aproape in totalitate cu o mica diferenta si anume la virarea de trei sferturi de tura nu incrucisez mainile ci imping un pic de volan dupa o jumatate de tura. Cu alte cuvinte si trag si imping volanul.


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
address
post 3 Sep 2017, 22:38
Post #75


..... Dacia 13OO (1972) .....


Group: Members
Posts: 581
Joined: 19 May 12




Poziția la volan...

Personal, in primul rand trebuie sa am scaunul în poziție bună - cand apăs frâna să simt presiunea pe tot spatele. Apoi, distanța față de pedale, cu ambreiajul la podea încă să am rezerve, deci nu cu piciorul întins. Aici intervine problema volanului reglabil, care ar trebui să fie asa de apropiat încât brațul să fie la 90° cu antebrațul, ceea ce nu prea se întâmplă la mașinile actuale. Adică, pentru a avea cei 90°, trebuie să te apropii mult prea mult de pedale.
Ca o mică observație, am bătut saloanele auto de m-am plictisit, poziția picioarelor e un dezastru la majoritatea fabricanților. Ieși cu vânătăi pe picioare - de la volan, de la consolă, etc. Abia m-am putut cuibări comfortabil intr-un... Golf 5, la restul jale. Mă rog, asta ține de morfologia fiecăruia.
Mâinile pe volan - obligatoriu simetrice, cu cât traseul e mai relaxat, mâinile mai jos - 8:20. Sosea normală cu trafic - 9:15. Sosea cu serpentine - 10:10. Mai sus, devine riscant. Mâinile pe coama volanului pot duce la reacții imprevizibile.
Manevrarea volanului - fără încrucișări de mâini, la servodirecție merge sa mai bagi un pod de palmă în partea de jos, dacă faci un 540°, deși se zice că e bine max 270°, adică dreapta de la ora 4 până la 8 (sens antiorar), si stânga de la 8 la 4 (sens orar).

Asta în condițiile de conștiință rutieră. Se mai poate și cu mâna stângă pe telefon, dreapta cu o țigară între dește (cu care schimbi vitezele și pui chiar semnalizarea, prin gaura covrigului), si volanul ținut cu pulpa stângă, prin frecare. Totuși, astfel de acrobații necesită experiență - și mult peroxid.

This post has been edited by address: 3 Sep 2017, 22:47


--------------------
Dacia 1300 1972 - B01XYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BlueHack
post 4 Apr 2018, 10:51
Post #76


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 4 June 08




Mâna stângă rezervată confortabil pe portieră, ții volanul cu genunchii, cu dreapta mai fumezi, mai ții telefonul sau o ții pe pulpele prietenei. Nu e nevoie să schimbi vitezele, poți merge cu a 3-a și cu 20 kmh și cu 120. smile.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th September 2018 - 03:47
Forum Renault Server hosting