DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema Kilometraj / Vitezometru

cannavaro
post 8 Jul 2007, 03:45
Post #1


.


Group: Members
Posts: 812
Joined: 15 July 05
From: Ploiesti




Nu am masina de prea mult timp si am observat ca, kilometrajul nu indica exact viteza cu care ma deplasez. Nu ar fi vorba de 1-2 km ci de 10-20 dupa calculele mele. Ce pot face? (@ Dacia 1300)


--------------------
Dacia 1300 TSP - PH-89-XXX
Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valentin_carlan
post 8 Jul 2007, 09:21
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 1 January 07




verifica cablul de kilometraj sa nu fie tocit (cu toate ca daca era tocit nu mai mergea deloc), sau e de vina ceasul si cere altul( din cate stiu nu se pot repara).


--------------------
dacia 1410 L 1995 berlina - B 53 PJK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 8 Jul 2007, 09:28
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ceasul se poate regla...citește pe forum...

Dar cred că mai întai ar trebui să schimbi pinionul de kilometraj din cutie și cablul...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 9 Jul 2007, 15:06
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Asa e, se poate repara,se poate regla.In interior are un surub de reglaj, care apropie sau departeaza statorul de rotor(un magnet permanent si un disc de aluniniu, parca) si chiar in limita a 10-15 km eroare. Eu am facut: intre doua borne km-etrice,dupa ac mergi cu 60 la ora si trebuie sa faci 60 de secunde.Noteaza cate secunde ai facut, fa calculul si vezi viteza reala,pe care o natezi. Demontezi vitezometrul, ridici masina pe cric, turezi motorul intr-a 4-a pana acul indica cat aveai pe drum, si reglezi diferenta iesita din calcul.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 9 Jul 2007, 16:11
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Eu n-aș avea mare încredere în poziționarea bornelor kilometrice...
Mai comod și mai precis ar fi cu un GPS.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nad
post 9 Jul 2007, 20:49
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 24 February 06
From: Timisoara




Se poate si in atelier.
E nevoie de o masina de gaurit cu turatie reglabila si cu doua sensuri.Se construieste o tija subtie cca.3mm si lunga de vreo 20-30 cm ca sa fie elastica,la in capat se fece un patrat care se va potrivi la ceas iar celalant capat ramane drept sa intre in mandrina.Eu am folosit in acest scop o spita de bicicleta pe care am pus piulita respectiva invers decat pe cercul rotii.A trebuit sa pilesc putin din patratul piulitei dar a mers usor ca era din alama.
Pe spatele ceasului e notat 1 rot.= 1M.Cronometrind aprox. 1 minut se poate calcula viteza reala si daca e necesar se ajusteaza cum s-a sric mai sus


--------------------
Renault Laguna Break 99 - TM-yy-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 12 Jul 2007, 07:37
Post #7


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Am cautat si studiat numeroase topicuri in legatura cu indicarea vitezei corecte si nimic relevant.Tocmai mi-am schimbat vechiul ceas de kilometraj cu unul care functioneaza tot (asa zicea nenea ala care mi l-a dat ) si are dreptate pana la un punct .Am impresia ca nu imi indica corect viteza,imi indica mai mult ,daca are cineva corespondenta dintre turatii si viteze la o cutie in 5 trepte ,motor 1,4 ,masina din '95 cea din avatar cu bord de CN ? rolleyes.gif ,si apropo la un drum de 110 km parcursi mie imi indica diferit totalizatorul si acela cu 3 la fel ,imi indica mai mult rau ,oare de ce ??? huh.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 12 Jul 2007, 07:40
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Anvelope diferite ca mărime decât cele standard? Era undeva formula de calcul pentru fiecare treaptă de viteză, oricum la ceas 1 rotație = 1 metru.

This post has been edited by Catalin Marinarul: 12 Jul 2007, 07:41


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 12 Jul 2007, 07:57
Post #9


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Eu am amveloe 165/70 R13 ,si tot asa am avut cand l-am schimbat pe celalalt ceas care nu mai indica doar viteza si asa ca l-am schimbat cu acesta actual care am impresia ca indica eronat si apropo in ce sens se roteste surubul accela de reglaj si o tura de surub inseamna cat ?? huh.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 12 Jul 2007, 08:02
Post #10


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Păi astea parcă nu sunt dimensiunile standard pentru Berlină... Erau 155/80 R13 dacă îmi aduc bine aminte...

Pentru ca ceasul să indice mai puțin, șurubul îl învârți așa încât cele 2 discuri paralele să se depărteze. Cât nu știu...

This post has been edited by Catalin Marinarul: 12 Jul 2007, 08:04


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 12 Jul 2007, 08:47
Post #11


__________________


Group: Members
Posts: 13.006
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Minel @ 12 Jul 2007, 08:37)
Am cautat si studiat numeroase topicuri in legatura cu indicarea vitezei corecte si nimic relevant.Tocmai mi-am schimbat vechiul ceas de kilometraj cu unul care functioneaza tot (asa zicea nenea ala care mi l-a dat ) si are dreptate pana la un punct .Am impresia ca nu imi indica corect viteza,imi indica mai mult ,daca are cineva corespondenta dintre turatii si viteze la o cutie in 5 trepte ,motor 1,4 ,masina din '95 cea din avatar cu bord de CN ?  rolleyes.gif ,si apropo la un drum de 110 km parcursi mie imi indica diferit totalizatorul si acela cu 3 la fel ,imi indica mai mult rau ,oare de ce ??? huh.gif
*


Corespondentele le-am scris eu mai demult. Cauta prin posturile mele.

Partea cu indicatul mai mult de catre totalizator e curioasa tare... Mecanismul ala n-ar prea trebui sa dea erori...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 12 Jul 2007, 08:56
Post #12


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Din pacate Muttley asa este,da erori de contorizare,distanta Resita -Timisoara este de vreo 110-120 km aproximativ ,la mine can am ajuns inapoi in Resita ,eu fiind resitean biggrin.gif , aveam la la cel cu 3, 427 de km si totalizatorul am notat kilometri cand am plecat din Tm si cand am ajuns la Resita era aproape vreo 200 km deci totalizatorul arata cu vreo 70-80 km mai mult mad.gif ,m-am mirat si eu ,oare de ce huh.gif ,si apropo ai putea sa imi dai un link ca de azi-dimineata de la 7 caut ceva concret si nimic,iti multumesc anticipat !!! biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 12 Jul 2007, 09:07
Post #13


__________________


Group: Members
Posts: 13.006
Joined: 4 September 04
From: -




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...64&#entry477864

Ciudat, ai postat si tu in acel topic... tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 12 Jul 2007, 09:49
Post #14


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Iti multumesc Muttley ,mi-ai fost de mare ajutor si cred ca dupa valorile tale ,chiar este bun kilometrajul biggrin.gif ,dar mai ramane de elucidat misterul totalizatorului si al celu cu 3 huh.gif care normal si logic cat indica ala de jos ar trebui sa indice totalizatorul luand ca reper un punct de plecare !!! aveti vreo idee ca eu nimic ??? blink.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Jul 2007, 09:51
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Minele, afirmi ca nu l-ai cumparat la magazin ci l-ai luat de la cineva, deci uzat, ca urmare, de ce te miri? daca a fost vreo tentativa de reparatie prost finalizata poate indica anomalii. Cit despre viteza in plus, DIN FABRICATIE ceasurile-s facute sa arate viteza mai mare. Postasem pe undeva si eroarea la diverse viteze.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 12 Jul 2007, 09:58
Post #16


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Inca il mai am pe cel vechi pe care am de gand sa il fac bucati biggrin.gif si sa vad ce ii prin el ca poate mai elucidez si vad si eu modul de functionare concret al totalizatorului si jurnalierului smile.gif ,va multumesc tuturor pt ajutorul care a fost mai bine decat binevenit !!! biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 12 Jul 2007, 10:22
Post #17


__________________


Group: Members
Posts: 13.006
Joined: 4 September 04
From: -




E bine sa-ti formezi o idee inainte de a te uita la el.
Eu m-am uitat ca bo... vitelul mult si bine pana sa inteleg ce e acolo.

Asadar, pe axul ce pleaca din cablu exista o roata melcata. Pe aceasta roata exista doua pinioane. Unul pentru totalizatorul mare, celalalt pentru cel partial (jurnalier).
Ei bine, cand masina inainteaza, cablul se roteste antrenand acel melc. Melcul antreneaza pinioanele. Fiecare pinion are un ax la capatul caruia se afla o mica manivela. Evident, de fiecare manivela se leaga cate o biela. Biela are la capat un clichet, care antreneaza o roata de clichet ce se afla atasata de chestia aia cu multi tamburi si cifre.

E simplu.

Vei constata cel mai probabil ca roata melcata de pe vitezometrul vechi are dintii tociti, astfel angrenarea cu pinioanele devenind imposibila.
Succes!


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Jul 2007, 11:25
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Nu neaparat; cele doua pinioane cu manivela ori se tocesc ele in lagar ori se toceste lagarul, capatind joc, mic dar SUFICIENT pentru a determina clichetul sa "sara" peste un dinte si sa nu mai antreneze bine si suficient acea rotita dintata de pe tamburul cu cifre. Sau, acea manivela are diametrul de 1 mm, dar in zona de cuplare pe clichet se toceste ajungind sub 1 mm, acelasi rezultat. Sau clichetul se toceste la partea ascutita. Moment in care se incearca o indoire a clichetului pentru a-l face sa cupleze, cu rezultate de multe ori "spectaculoase": ori cupleaza un dinte in plus, ori nu mai cupleaza deloc. E foarte greu sa repari asa ceva; solutia buna ar fi acele "Jaegger" de care spuneai, sau la "Bucegi" si "carpati", acele basculante vechi, care au demultiplicare de 3 melci pe 3 pinioane cu 10 dinti (la sistemul metric, in km) "inseriate", deci 1000 rot pentru o tura de tambur.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 12 Jul 2007, 11:42
Post #19


__________________


Group: Members
Posts: 13.006
Joined: 4 September 04
From: -




Intr-adevar, Jaeger are mecanismul infailibil.
Dar are si el partea lui nasoala, prin aceea ca nu se are surubul de reglaj pt viteza sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Jul 2007, 11:44
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Nu ai pus nici o poza dinauntrul sau. Poate are alt mod de reglare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 12 Jul 2007, 11:48
Post #21


__________________


Group: Members
Posts: 13.006
Joined: 4 September 04
From: -




Am sa mai am o ultima tentativa de "reglare" prin reetalonarea cadranului. Cand il voi desface am sa caut neaparat o camera sau telefon amestecat ca sa-i fac poze.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 12 Jul 2007, 12:44
Post #22


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Inainte de al monta,jurnalierul a mers resetat la zero,si drumul de la Resita la Timisoara la inregistrat corect si totalizatorul la fel ,problema a intervenit la intoarcere cand am ramas masca ca pe acelasi drum am facut cu vreo 150 de km mai mult decat drumul anterior huh.gif ,mirare mare ,ddupa spusele lui Liviu ,clichetul a cuplat la greu mai multi dinti daca mi-a dat asa eroare de km,si se vede clar ca nu a fost umblat la tot amsamblul kilometrajului deloc .Apropo acestea sunt ceasurile biggrin.gif cu pricina !!!momentan sunt la servici si inca nu mi-am bagat nasul la el kilometraj biggrin.gif !


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Jul 2007, 13:27
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Se mai poate sa fie ceva: daca acei tamburi cu cifre, la trecerea 9/0 agata mai mult un tambur invecinat, poate face un salt de 100km sau 10, dupa potitie..
Stai, acuma vad la tine, e ceas cu 6 cifre la totalizare, unele au numai 5. Constructia e cu clicheti sau cu melc/pinion in serie de 3? Al tau cred ca e de la o masina cu injectie, vezi semnul injector.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 21 Jul 2007, 18:56
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Pe drumul Maicanesti - focsani, am intalnit borne puse la 900 de m.Mi se schimba tanburul mai tarziu cu 100m. cand am iesit in Focsani - Ramnic, totul era normal.
Eu nu prea am inteles bine cu bormasina, ce turatie, ... . De ce nu faceti cum am zis eu mai sus: intre 2 borne ti acul constant la - sa zicem 60- cu un cronometru masori timpul - ai facut 65 de secunde - calculezi viteza reala, ridici masina cu o roata pe cric, dupa ce ai demontat vitezometrul,si intr-a 4- a ridici viteza pana indica ce aveai pe drum(60), si reglezi pana indica ce ti-a iesit din calcul. doar o faci o singura data.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cannavaro
post 22 Jul 2007, 01:17
Post #25


.


Group: Members
Posts: 812
Joined: 15 July 05
From: Ploiesti




Daca ridic masina doar pe o roata pe cric cum zici tu cum ii dau a 4-a?
Daca demontez vitezometrul cum il reglez demontat, si cum imi arata el viteza demontat?
Cum il reglez pana indica ce mi-a iesit din calcul?


Sa zicem ca la mine masina indica +9-10 km fata de viteza reala.
Adica cand indicatorul imi arata 60 km/h eu am defapt 70km/h.

Intre 2 borne distanta este 1km.

V indicata = 60 km/h adica 1 km il fac in 1 minut teoretic
V reala = 70 km/h adica 1 km il fac in 0.85 minute.
Adica ca sa fiu mai explicit daca merg cu borna indicatorului la 50km/h la masina mea... fac 1 km / minut.

Mai departe? smile.gif


--------------------
Dacia 1300 TSP - PH-89-XXX
Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 22 Jul 2007, 13:19
Post #26


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Tragi frâna de mână, pui bolovani la roțile din spate și la roata stânga față, ridici pe cric roata dreapta față, pornești motorul, bagi a 4-a, și se va învârti doar roata suspendată, că doar ai diferențial în cutie...

Nu prea găsești 2 borne la fix 1 km distanță între ele, cel puțin în RO.

This post has been edited by Catalin Marinarul: 22 Jul 2007, 13:21


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
briobit
post 22 Jul 2007, 15:13
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 22 July 07




am si eu o intrebare cu ceasul de kilometraj ..... cand cuplez mufa in spate la ceas si merg se aude un tacanit a carui viteza este legata cu viteza mea de deplasare.... am incercat sa tin mana pe tija aceea cu care se termina cablul de kilometraj sub bord si se invarte adica nu sare si nici nu se opreste.... cablu de kilometraj e nou .... se mai poate remedia ceva la ceas? .... nu dati cu pietre am masina de 2 luni si acum deslusesc si eu tainele fac nopti albe sa citesc cat mai multa documentatie smile.gif


--------------------
dacia dacia 1978
https://###/###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 23 Jul 2007, 09:54
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(PH-06-BOA @ 21 Jul 2007, 18:56)
Pe drumul Maicanesti - focsani, am intalnit borne puse la 900 de m.Mi se schimba tanburul mai tarziu cu 100m. cand am iesit in Focsani - Ramnic, totul era normal.
    [...] De ce nu faceti cum am zis eu mai sus: intre 2 borne ti acul constant la - sa zicem 60- cu un cronometru masori timpul - ai facut 65 de secunde - calculezi viteza reala,[...]

Pai daca singur spui ca intre doua borne ai 900 m sau, altii afirma si alte valori, cum poti face calibrarea? Aia trebuie facuta pe 1 km fix.

Am afirmat ca dacia are la kilometraj 1 m/rot(din fabricatie). Ca urmare, 60 km, adica 60.000 m la viteza de 60 km/h ar trebui sa fie inregistrati intr-o ora. Bun, 60.000 rotatii ale cablului ar trebui sa fie tot intr-o ora(1m=1rot). Acuma, 60.000 / 60 min = 1000 rpm. Deci, daca gasesti o bormasina sau altceva caruia sa-i poti masura turatia EXACT, la 1000 rot/min ar trebui sa ai indicatia vitezei 60 km/h. Daca nu, reglezi, dar pentru asta trebuie demontat ceasul de pe masina.

Daca nu ai bormasina cu turatie precis reglabila (+/- 2-5%) se poate face altfel: reglezi turatia cum s-a spus, asa incit sa ai indicatie pe ceas 60 km/h si o lasi sa functioneze 15 min fix sau 30 min fix sau, si mai bine, 60 min. La final se face diferenta intre cifrele totalizator/jurnalier finale si initiale. Daca ai diferenta 15, 30 sau 60 km, ceasul arata bine. Daca nu pornesti bormasina la aceeasi turatie ca pina atunci si reglezi asa incit sa indice acul acea diferenta orara.

Atentie, nu cuplati bormasina direct la ceas pri patrate sau alte alea ci actionati cu bormasina CABLUL de kilometraj. Am explicat undeva cum.

Acuma, daca indicatia ceasului este corecta si se constata diferente de viteza/distanta in mers, povestea poate fi de la acele pinioane kilometraj din cutie.

Pentru cutiile dacia cu transmisie finala 9x34 se folosesc pinioane cu 13 dinti, la cele cu finala 8x33, pinion 14 dinti. Ei, acele 8x33 pe berline au fost putine, deci nici pinioane 14 dinti nu se mai gasesc. Majoritatea inlocuieste acel pinion cu cel cu 13 dinti, caz in care viteza si distanta aratate sint cu 10 % mai mari.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 24 Jul 2007, 13:54
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Iata si un tabel pentru verificarea vitezometrelor.Excludem erorile intre borne sau altele ,ca pana la urma si radarul are eroare de +/-10%.

Attached thumbnail(s)
S1030148.JPG ( Size: 363.84k ) Number of downloads: 346


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 Jul 2007, 14:09
Post #30


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Interesantă cartea.
Acela este un tabel de interpolări, se poate substitui însă prin calcule cu regula de 3 simplă.
Asemenea tabele se folosesc des în navigație. smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 05:21
Forum Renault