DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema cuplare 4x4

Mrn12
post 27 Jan 2012, 15:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 27 January 12




De curand am achizitionat o Dacie 4x4 double cab si am probleme cu 4x4 nu se cupleaza am skimbat si piesa acea cilindrica si tot degeaba.. se poate cupla manual sau ceva de genul asta? astept raspunsurii. Multumescc!


--------------------
Dacia 1307 2005 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia 1307 awd
post 27 Jan 2012, 19:57
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 7 September 10
From: Caracal/Craiova




eu o am pe manual, asa am luat-o, cine a avut-o inainte a pus o tija legata de electromotor cu un arc sa ne se cupleze/decupleze din greseala. fac maine o poza si o pun


--------------------
Dacia, 1307 doublecab 4x4 1.6L, 1998, fri AWD, - OT 05 MCN
VolksWagen, GOLF MK4 1.4 16, 2000, BASIS-EDITION, OT 04 EGL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bracself
post 27 Jan 2012, 19:59
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 3 September 10




Felicitari pt achizitie!
Este simplu: ori nu-ti functioneaza depresiunea necesara actionarii ( aer fals, furtune inveraste la electrovalve, electrovalva defecta), ori nu este reglata corespunzator capsula. Mecanic, probabilitate mica, ca uite ca-i aici:
http://www.daciaclub.ro/Manual-reparatie-c...X4-t191131.html


--------------------
Matiz Matiz 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrn12
post 27 Jan 2012, 23:48
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 27 January 12




QUOTE(dacia 1307 awd @ 27 Jan 2012, 19:57)
eu o am pe manual, asa am luat-o, cine a avut-o inainte a pus o tija legata de electromotor cu un arc sa ne se cupleze/decupleze din greseala. fac maine o poza si o pun
*


Potii pune cateva poze unsure.gif
sa ma inspir si poate o fac si pe a mea asa sleep.gif


--------------------
Dacia 1307 2005 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_kud
post 28 Jan 2012, 10:42
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 27 October 11




Salutare tuturor! Am de putin timp un 4x4 duble cab. de 1,9 si pot spune ca sunt multumit de el mai putin cuplarea de 4x4. Cat a fost vremea buna a mers cuplarea pe 4x4, acum cand este cu -5 grade nu mai cupleza. Am schimbat si pompa vacumatica. Mai exact:tija de cupleaza 4x4 in cutia de viteze nu-si face cursa complet, daca o reglez cupleaza dar nu mai decupleaza. Nu stiu ce sa-i mai fac. Un sistem de parghii este mai bun? Cu ce se greseaza pe timpul rece?



--------------------
dacia 1307 1307 - GJ.80.GJG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cioby92
post 28 Jan 2012, 13:42
Post #6


Membru fara semnalmente


Group: Members
Posts: 402
Joined: 22 December 09
From: Brasov




Salutare, nu am dacie pick-up dar l-am ajutat pe un prieten, care are dacie pick-up 4x4, sa isi repare sistemul de cuplare 4x4. Operatiile care le-a facut sunt urmatoarele:
1 A scos acea piesa care este impinsa de capsula vacumatica pentru a cupla 4x4. Piesa respectiva are doua sigurante, una in forma de inel, care nu ii da voie sa iasa din suport, si una pe tija ce vine din capsula vacumatica.
2 A frecat bine cu smirghel acea tija groasa dupa care a curatat suportul cu ajutorul unei surubelnite pe care a pus smirghel.
3 A pus vaselina atat pe tija groasa cat si in suportul in care intra.
4 A pus sigurantele inapoi.

Dupa ce a facut aceste operatii, ii cupla 4x4 de ziceai ca e noua masina.

Inainte sa faceti ce am scris mai sus, verificati si acea supapa alba ce intra in servo-frana, se poate sa fie stutul acela mic rupt iar capsula sa nu primeasca vaccum. Daca stutul ar fi rupt ar trebui sa aveti pedala de frana tare.


--------------------
Dacia 1300/1976 cu elemente de 1310 - BV 01 EMP
Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 28 Jan 2012, 14:18
Post #7


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




O poza de ajutor.

DSC00014.JPG ( Size: 655.26k ) Number of downloads: 3165


Eu am avut probleme la cuplare la o masina noua, deci recomand trecerea la un cuplaj manual.

This post has been edited by 4x4: 28 Jan 2012, 14:20


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
metrix4you
post 29 Jan 2012, 18:26
Post #8


Pasionat de Solenza


Group: Members
Posts: 505
Joined: 13 March 07
From: Giurgiu




poti sa-i faci ce vrei , pana nu schimbi bucsile alea proste din plastic cu unele din bronz , facut la strung nu o sa rezolvi problema.
sunt 2 bucsi de plastic pe urechea unei piese (nu prea stiu sa explic)
eu decand am schimbat bucsile nu am probleme.Poate sa fie si ger si noroi , nu am problema

29 Jan 2012, 19:31:
MRN12 , data viitoare cauta un pic inainte sa deschizi un topic
uite aici : http://www.daciaclub.ro/probleme-cuplare-4...uc-t203902.html , exact aceeasi problema

This post has been edited by metrix4you: 29 Jan 2012, 18:31


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie - Gr-03-EGV
... doar eu si "Solnitza" mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_kud
post 8 Feb 2012, 20:17
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 27 October 11




Salut, acum au mai crescut ceva temperaturile pe si incepe sa-si mai revina partea de cuplare a integralei. Am observat la imaginea postata de 4X4 un fir atasat la tija reglabila din pompa vacumatica. Imi poate spune ce rol are si unde este mufat celalalt capat? Metrix4you a mentionat de bucsile de pe ax ca le-a facut din bronz. Daca poate sa-mi spuna cum sa ajung in posesia unui set de bucsi. Am vazut la un vecin cum a cuplat 4x4. A pornit masina de dimineata cu -10 grade afara , si a apasat pe buton. Dupa aproximativ 15 secunde s-a aprins becul in bord si a plecat cu ea de pe loc. A spus ca nu a fost nevoit niciodata sa mearga cu spatele pentru a cupla 4x4( asa cum fac multi dintre noi). Precizez ca este pe benzina, dar asta are mare importanta? Toate cele bune!



--------------------
dacia 1307 1307 - GJ.80.GJG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
metrix4you
post 9 Feb 2012, 15:26
Post #10


Pasionat de Solenza


Group: Members
Posts: 505
Joined: 13 March 07
From: Giurgiu




QUOTE(alex_kud @ 8 Feb 2012, 21:17)
Salut,  acum au mai crescut ceva temperaturile pe si incepe sa-si mai revina partea de cuplare a integralei. Am observat la imaginea postata de 4X4 un fir atasat la tija reglabila din pompa vacumatica. Imi poate spune ce rol are si unde este mufat celalalt capat?  Metrix4you a mentionat de bucsile de pe ax ca le-a facut din bronz. Daca poate sa-mi spuna cum sa ajung in posesia unui set de bucsi. Am vazut la un vecin cum a cuplat 4x4. A pornit masina de dimineata cu -10 grade afara , si a apasat pe buton. Dupa aproximativ 15 secunde s-a aprins becul in bord si a plecat cu ea de pe loc. A spus ca nu a fost nevoit  niciodata sa mearga cu spatele pentru a cupla 4x4( asa cum fac multi dintre noi). Precizez ca este pe benzina, dar asta are mare importanta? Toate cele bune!
*



nici la mine nu este problema cu partea de cuplare , oricat de frig ar fi. la mine problema este ca nu porneste fara spray:) , dar asta este cu totul altceva
sa ma interesez la mine in oras , acolo de unde am luat eu bucsile.trimite-mi un contact pe privat


--------------------
Dacia Solenza 2003 Rapsodie - Gr-03-EGV
... doar eu si "Solnitza" mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bracself
post 11 Feb 2012, 07:20
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 3 September 10




QUOTE(alex_kud @ 8 Feb 2012, 20:17)
Salut,  acum au mai crescut ceva temperaturile pe si incepe sa-si mai revina partea de cuplare a integralei. Am observat la imaginea postata de 4X4 un fir atasat la tija reglabila din pompa vacumatica. Imi poate spune ce rol are si unde este mufat celalalt capat?  Metrix4you a mentionat de bucsile de pe ax ca le-a facut din bronz. Daca poate sa-mi spuna cum sa ajung in posesia unui set de bucsi. Am vazut la un vecin cum a cuplat 4x4. A pornit masina de dimineata cu -10 grade afara , si a apasat pe buton. Dupa aproximativ 15 secunde s-a aprins becul in bord si a plecat cu ea de pe loc. A spus ca nu a fost nevoit  niciodata sa mearga cu spatele pentru a cupla 4x4( asa cum fac multi dintre noi). Precizez ca este pe benzina, dar asta are mare importanta? Toate cele bune!
*


Firul acela este de la contactorul de cuplaj, care merge la butonul de cuplare, mai precis la becul martor. Faptul ca ti-a cuplat dupa 15 sec, inseamna ca mecanismul culiseaza destul de greu...
PAREREA MEA: LASATI SISTEMUL VACUUMATIC...DACA ESTE INTRETINUT CHIAR NU AVETI PROBLEME!


--------------------
Matiz Matiz 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dextercos
post 20 Feb 2012, 17:17
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 9 December 11
From: Iasi




Si cu cine face contact acel fir pe capat de cursa ca nu reusesc sa imi dau seama.

@ 4x4 ce e in poza aia? Pare o cutie de viteze montata pe un cadru, se observa si un brat acolo, o planetara... smile.gif E un montaj didactic?


--------------------
Dacia 1310 - 1984, BMW e46 320d touring - 2003, Dacia 1307 1.9D - 2005 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 20 Feb 2012, 17:22
Post #13


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




Da, este un montaj didactic pe care sa pot observa foarte usor elementele mecanismului de cuplare, oferind o alternativa la bagatul sub masina.


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dextercos
post 20 Feb 2012, 17:32
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 9 December 11
From: Iasi




Super tare. E folosit la vre-un liceu sau care este scopul? Firul ala unde face contact pana la urma?


--------------------
Dacia 1310 - 1984, BMW e46 320d touring - 2003, Dacia 1307 1.9D - 2005 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_kud
post 27 Feb 2012, 22:50
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 27 October 11




Salutare, revin cu ceva nou, zic eu. Dupa cum spuneam in postarile anterioare, cuplarea 4x4 lasa de dorit. Am fost la alt service( ce-i drept un pic mai scump dar aveam neaparat nevoie de 4x4 fara sa mai stau cu levierul pe sub ea) si dupa lupte grele, mecanicul a descoperit ca am o electrovalva ENA arsa. Se arsese cea care elibera vacumul pentru a cupla. Cam 70 lei a fost electrovalva la ei dar asta este. Cu reglajele de rigoare acum pot spune ca functioneaza integrala( cei drept si pemperaturile au urcat mult). Nu am firul pe tija reglabila asa ca nu imi arata la bord cand este cuplata integrala. Rugamintea pentru 4X4 este sa ne spuna unde se afla legat celalalt capat al firului de pe tija. Pe timp geros sunt in continuare sceptic, ca nu va cupla asa ca, metrix4you te rog trimite-mi tu un mesaj privat cu date de contact( am incercat sa-ti trimit dar nu m-a lasat severul - cica sunt prea nou pe forum si mai trebuie postari, cred). O descoperire( cel putin pentru mine) a fost sa aflu ca electrovalvele ENA sunt interschimbabile. Toate cele bune tuturor!


--------------------
dacia 1307 1307 - GJ.80.GJG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian1958
post 7 Jan 2013, 17:23
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 7 January 13




QUOTE(alex_kud @ 27 Feb 2012, 22:50)
Salutare, revin cu ceva nou, zic eu. Dupa cum spuneam in postarile anterioare, cuplarea 4x4 lasa de dorit. Am fost la alt service( ce-i drept un pic mai scump dar aveam neaparat nevoie de 4x4 fara sa mai stau cu levierul pe sub ea) si dupa lupte grele, mecanicul a descoperit ca am o electrovalva ENA arsa. Se arsese cea care elibera vacumul pentru a cupla. Cam 70 lei a fost electrovalva la ei dar asta este. Cu reglajele de rigoare acum pot spune ca functioneaza integrala( cei drept si pemperaturile au urcat mult). Nu am firul pe tija reglabila asa ca nu imi arata la bord cand este cuplata integrala. Rugamintea pentru 4X4 este sa ne spuna unde se afla legat celalalt capat al firului de pe tija. Pe timp geros sunt in continuare sceptic, ca nu va cupla asa ca, metrix4you te rog trimite-mi tu un mesaj privat cu date de contact( am incercat sa-ti trimit dar nu m-a lasat severul - cica sunt prea nou pe forum si mai trebuie postari, cred). O descoperire( cel putin pentru mine) a fost sa aflu ca electrovalvele ENA sunt interschimbabile. Toate cele bune tuturor!
*




7 Jan 2013, 17:27:
dupa ce cuplez de la bord 4x4 , se aprinde martorul luminos si incep rularea , se aude un tacanit dinspre bord concomitent cu stigerea si aprinderea martorului. totodata am senzatia ca masina iese din tractiune!!!
ma poate lumina cineva???

This post has been edited by iulian1958: 7 Jan 2013, 17:27


--------------------
dacia papuc 2002/1.9diesel - mm 06 piu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan2000
post 23 Jan 2013, 20:18
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 27 August 09
From: Bucuresti




E un contact electric imperfect undeva. Se poate sa fie pe capsula aia de cupleaza 4x4.


--------------------
dacia logan mcv 2006 1.6/16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gogs
post 24 Jan 2013, 14:29
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 7 November 09
From: Iasi




Buna!
Am citit toate comentariile si nu pot sa ma abtin sa va impartasesc ce am patit eu.
La fel ca marea majoritate, eram de parere ca sistemul original, gandit de ingineri cu experienta , este cel mai bun si ca trebuie sa fac tot posibilul sa il tin functional. Am gresat periodic sistemul, a mers foarte bine, dar uneori incepea sa decupleze mai greu . . .dadeam cu spatele (o data era sa dau peste o caruta incercand sa decuplez:).
Nu o data s-a intamplat sa fiu nevoiet sa ma bag sub masina cu un levier sa decuplez manual.
Din punctul meu de vedere, sistemul original , depinde de foarte multe conditii , lucru ce il face mai putin fiabil. Am vazut tot felul de reglaje, bucse de bronz. . etc
Eu in urma cu trei luni, nervos fiind dupa ce am mers 30km pe asfalt cu sistemul cuplat m-am gandit sa incerc varianta cu tija. La fel ca voi toti am calarit forumul sa vad scheme si poze dar nu m-am lamurit.
Pana la urma am luat o tija galvanizata, am gaurit podeaua cu ciocanul si o surubelnita undeva in stanga sus unde tine picioarele pasagerul din dreapta, si am prins tija de sistemul care cupleaza.
Acum functioneaza perfect si mi-am pus intrebarea de ce am fost incapatanat si nu am facut asta din prima , a doua, a treia zi, cand mi-a facut probleme.
Deci, recomand sistemul cu parghie. . .plus ca iti usurezi masina cu 1kg sau cat o avea membrana pneumatica cu dublu efect.


--------------------
Dacia 1307 4x4 2005 - IS 33 SIB
La toate problemele intalnite raspunsul este simplu: "E Dacie!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
taipan2
post 3 Mar 2013, 11:19
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 1 March 13
From: Petrosani-HD




Salut!Eu vreau sa montez o cutie 4x4 la un papuc benzina,1988,tractiune spate.Am postat o intrebare in legatura cu cele doua furtunase si partea electrica pt actionarea 4x4,dar acum imi dau seama ca trebuie sa bag niste bani in electrovalve sau mecanismul care actioneaza cuplarea.La un cuplaj mecanic cu tija cum mentin cuplat 4x4 ,adica nu se decupleaza singur in mers?Daca tragi tija cum o faci sa ramana cuplata?


--------------------
Renault Kangoo 1,2,benzina,58 CP,1999,5 locuri - HD....
[URL=http://www.echiprotect.ro/]My Webpage[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pupa
post 4 Mar 2013, 18:54
Post #20


Stapanul turbinei


Group: Members
Posts: 23
Joined: 28 September 05
From: Bucuresti, Dr. Taberei




Daca vrei sa pui pe cablu, poti cauta un sistem de cuplare blocant de Suzuki Samurai. Practic este un cablu, cu buton "blocabil" pe pozitia dorita.


--------------------
Oltcit Club '88 - B-18-YBO
Олтцит Турбо
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_slava
post 15 Aug 2016, 07:47
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 3 September 12




Buna ziua. De curand am achizitionat si eu o masina Dacia Double - Cab 1.9 diesel 4x4. Masina o cuosc si este ca noua. In 13 ani de zile nu a facut decat 16000 de km cu ea. Din cauza problemei de sanatate pe care o are vanzatorul a fost nevoit sa o vanda. Singura problema este ca nu cupleaza 4x4 decat daca insist si numai daca scot furtunasul care pleaca din pompa vacumatica si il bag inapoi. De decuplat decupleaza repede. Doar la cuplare apare problema. E posibil sa fie o electrovalva cu probleme sau cel mai sigur capsula vacuumatica acel plaman. Proprietarul nu a folosit 4x4 niciodata in 13 ani de zile.
As dorii sa stiu cum pot sa desfac capsula sa o verific. Pe net am gasit tot ce trebuie facut la ea mai putin pe unde se desface. Pe la baterie de sus sau de jos langa toba de esapament? Orice alte pareri sunt binevenite. Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie sau cum trebuie. Nu am mai folosit forumul din 2012. Nu am avut nevoie. Acuma ca am Dacie si ink una care pare sa aibe probleme in timp probabil o sa ne vedem mai des. Va multumesc!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 16v / 2012 - ct-31-anf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th April 2024 - 23:54
Forum Renault