It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema legata de ambreiaj..., ... si indiferenta service-urilor

bloodem
post 24 Jan 2009, 17:40
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 678
Joined: 29 December 06
From: Galati, Romania




Din capitolul "Ambreiajul reglat prea sus la Logan", iata ca treaba devine din ce in ce mai ciudata..

Sa incep cu inceputul... Masina are acum peste 30 000 km, si de vreo 5000 km incoace, observasem ca ambreiajul era tot mai lenes, ajunsese sa cupleze extrem de sus, lucru care devenea foarte obositor cand mai erai si in rampa cu vreo 3 oameni in masina. La schimbarea din treapta intai in treapta a doua nu mai avea "zvāc-ul" de alta data, in fine... nu mai functiona ca in tinerete. Asa ca, bineinteles, cand am facut revizia, le-am cerut celor de la service si o reglare de ambreiaj (dupa ce in urma cu vreo 20 000 km, le mai cerusem o data acelasi lucru si nici nu au vrut sa auda, cu pretextul ca "ambreiajul este reglat in parametri", etc etc) Am plecat de la revizie si am fost extrem de multumit de reglaj... Capatase iarasi aceeasi agilitate pe care o avusese dintotdeauna, schimbarile din treapta intai in a doua erau de vis, plecarile din rampa mergeau perfect, mai mai ca nici nu mai avea nevoie de acceleratie, pleca din ambreiaj ca nebuna doar ridicand 1-2 cm pedala de la podea). Pentru prima data credeam ca cei din service au reusit sa imi rezolve CU ADEVARAT o problema...

As... ti-ai gasit! Tot visul a durat vreo doua zile, cand intr-o dimineata, coborand la masina, vad ca: pedala iar s-a inaltat (dupa reglare coborase la nivel cu pedala de frana si cuplarea se simtea cu forta, dupa cum am mentionat, la nici 2 cm de podea). Acum cuplarea iar se facea sus, ca inainte, daca nu mai rau si toata forta disparuse. M-am prezentat la service unde am avut parte de tipicul show romanesc.

- "Buna ziua, acum cateva zile am fost la revizie, mi s-a reglat ambreiajul, dar iata ca s-a dereglat la loc"
- "Da, chemam imediat pe un coleg"...
[vine colegul cu o "imensa" pofta de munca]:
- "Care e problema?"
- "Pai asa si pe dincolo. Ii spun toata povestea"
- "Mdaaaa.... haideti sa dau si eu o tura cu masina"

Ne suim in masina, el la volan... Nici bine nu pleaca de pe loc ca imi si spune:
- "Vai, dar ambreiajul merge perfect, chiar nu vad de ce ar avea nevoie de o reglare"
- "Domne, perfectiunea e subiectiva, e adevarat, nu patineaza, de cuplat cupleaza - desi extrem de sus - insa eu va spun ca NU MAI MERGE CA INAINTE si mai ales ca dupa ce a fost reglat a tinut doua zile si iar s-a "dereglat""
- "Hm.... sunteti sigur ca a fost reglat? Eu cred ca e hidraulic, dupa cum merge pare a fi hidraulic... si repet, daca ar fi fost al meu chiar nu as fi dorit sa il mai reglez"
- .... blink.gif .... " Domul meu, nu intelegeti ca acum doua zile un coleg de-al dumneavoastra mi l-a reglat? ESTE PE CABLU, nu e hidraulic..."
- "Nu stiu... eu va spun, dupa cum merge mie imi pare ca e hidraulic..."
[opreste, deschide capota, se da jos din masina....]
-"Mda... adevarat e pe cablu..."
- .... wacko.gif .... "Adica, ati crezut ca va mint?"
- " Nu nu, in niciun caz, dar va spun... mie imi pare ca merge extrem de bine"
- " Deci, repet, mi l-a reglat un coleg de-al dumneavoastra acum vreo doua zile, a mers perfect tot atata timp, dupa care ... iata-ma aici la service... doar nu credeti ca am asa de mult timp liber sa vin aici degeaba, am si eu un serviciu, am treaba, trebuie sa ma invoiesc, etc. V-am spus, cel mai mult se observa in rampa, pleaca extrem de greu, mai ales daca mai ai si doi - trei oameni in masina"
- " Hmm... da... pai haideti sa imi aratati cum plecati din rampa"
[se duce la un mic deal - in niciun caz un ditamai muntele - din apropierea service-ului si ma lasa la volan. dau sa plec de pe loc:]
- "Aaaaa, pai nu faceti bine!!! De ce nu folositi frana de mana?"
- " blink.gif Cum sa folosesc domne frana de mana? Adica la orice fel de rampa cat de mica sa folosesc frana de mana, doar doar o reusi naibii sa plece de pe loc masina si sa te las pe dumneata in pace"

In fine, ca sa nu va mai plictisesc cu povestile, cu chiu cu vai s-a hotarat sa il regleze iar, l-a reglat chiar el de aceasta data si mi-a spus sa tin minte si la cat a fost reglat - 28 mm. Ei bine, long story short, povestea s-a repetat. Iarasi a mers bine doua zile, dupa care a revenit la pozitia initiala si la modul de cuplare initial. Intrebarea mea este evidenta, ce ma sfatuiti sa fac si ce anume credeti ca e defect - caci clar ceva e in neregula acolo. Sa fie oare cablul?

This post has been edited by bloodem: 24 Jan 2009, 17:42


--------------------
Dacia Logan 1.5 DCi Laureate, 90 CP, Euro 5 - Septembrie 2011

Crickets! Crickets! They're everywhere!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 24 Jan 2009, 18:44
Post #2


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.624
Joined: 16 January 08




stai calm aceasi poveste si la mine eu il reglez azi si dupa 300-400 de km revine . asta e loganul eu ma multumesc cu el si m-am obijnuit .


nu mai cita mesajul imediat anterior!


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProMotor
post 25 Jan 2009, 05:51
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 30 November 07




Dar Bloodem, de ce nu incerci sa faci ce am scris in postul de aici:

http://www.daciaclub.ro/Reglaje-ambreiaj-s...t14340-s60.html

Si eu eram satul de textul "ambreiajul este in cota 29, deci perfect!" dar el prindea la ultimul centimetru !

Iti trebuie doua chei de 10 si un subler sau o rigla. Regleaza cum am postat acolo, si la urma verifica sa stranga bine contrapiulita (ai doua piulite de 10 una peste alta)

Nu cred ca este normal Bogdan. Daca nu o faceam eu cu mana mea si nu vedeam ca tine cateva luni si nu se intampla nimic, poate. Dar dupa ce l-am reglat asa, timp de 5000 km nu s-a modificat nimic. Dupa cum zici tu, daca la 300 km il mai desfaci putin, inseamna ca in 10 mii km se termina tija de reglaj !!?

This post has been edited by ProMotor: 25 Jan 2009, 05:54


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bloodem
post 25 Jan 2009, 09:10
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 678
Joined: 29 December 06
From: Galati, Romania




ProMotor, la mine de DOUA ORI, a fost reglat sa tina bine si a doua oara de fata cu mine a strans contrapiulita... Imposibil sa scape (si sunt sigur ca nu de aici e problema). Prin urmare, cablul se slabeste din alta parte.

bogdan_90, la tine se slabeste dupa 300 - 400 km, la mine dupa 10 - 20 km si stat in parcare degeaba timp de doua zile !!!


--------------------
Dacia Logan 1.5 DCi Laureate, 90 CP, Euro 5 - Septembrie 2011

Crickets! Crickets! They're everywhere!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProMotor
post 25 Jan 2009, 15:33
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 30 November 07




Si la solicitarea ta nu vor sa il schimbe? (chiar si contracost) Nu cred ca din alta parte poate fi. Dar nici ideea ca Loganul este singura masina cu ambreiaj autoreglabil nu e valabila.


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bloodem
post 30 Jan 2009, 13:04
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 678
Joined: 29 December 06
From: Galati, Romania




@ProMotor: Am masurat la mine si in acest moment X1, conform pozei tale, este la 53 cm iar ambreiajul cupleaza cam pe la 75% din cursa. Daca masina are 2-3 oameni si sunt si intr-o rampa, cupleaza cam pe la 99% din cursa si este extrem de obositor.

Cand am fost iar la ei, s-au chinuit din rasputeri sa ma convinga ca ambreiajul e in parametri, ca este bine sa fie reglat asa sus, ca el poate sa mi-l dea mai jos dar o sa distruga placa de presiune. M-a urcat la volanul a 2 masini noi cu ambreiaj hidraulic care, vezi doamne, nu se poate regla - un sandero si un logan prestige 1.5 dci, si intr-adevar, ambele prindeau absurd de sus, cam pe la 99% iar cursa pedalei era si extraordinar de mare (depasea cu mult inaltimea pedalei de frana).

This post has been edited by bloodem: 30 Jan 2009, 13:22


--------------------
Dacia Logan 1.5 DCi Laureate, 90 CP, Euro 5 - Septembrie 2011

Crickets! Crickets! They're everywhere!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProMotor
post 31 Jan 2009, 02:02
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 30 November 07




Cunosc incercarile lor de a te lamuri ca este bine. Dar tehnic vorbind, chiar as dori daca ma poate corecta cineva, DE CE sa crape placa de presiune, cand prin slabirea cablului tensiunea cablu-furca-rulment-placa este mai mica si implicit cursa pedalei mai scurta??? Eventual sa nu debreieze corespunzator si intrarea in viteze sa fie dificila sau cu caraieli.
Singura explicatie viabila ar fi aceea ca placa sa fie atat de slaba si ei prin acest reglaj de cursa foarte lunga sa evite plecarile de pe loc mai bruste. Dar nu pot sa cred ca placa este chiar facuta dintr-o felie de cascaval !
Din ce spui tu ca masina daca este incarcata ambreiajul prinde mai sus, inseamna ca deja ai cam patinat discul cu reglajul actual. In aceste conditii CLAR se va duce discul.

Daca acum ai 53, desfa la piulite doua trei ganguri, sa ai undeva la 48 zic eu, si vezi cum merge.
Eu cand am reglat la mine am intrebat si un mecanic de al lor care a zis ca nu are nici pe dracu, doar ca ei la reglaje trebuie sa respecte parametrii uzinei.

Ok, dar vin cu intrebarea: CHIAR TREBUIE SA AM ACEST DISCONFORT zeci de mii de km ca POATE va crapa placa? Ce rata procentuala de placi sparte s-a vazut? Pe forum am cautat dar se pare ca nu sunt sute de placi sparte, dar iti garantez ca sunt sute de proprietari care si-au facut masina comoda, cu ambreiajul reglat cum le place NU CUM SPUNE nea sefu de revizie.

Oricum, parere personala, daca faci plecari bruste de pe loc, trombe, etc, placa se poate sparge indiferent cum e reglata. Indiferent ca momentul cuplarii este la jumate sau pe ultimul milimetru.

Eu am preferat varianta "daca e sa se sparga, se va sparge. dar macar cat o conduc sa nu imi fie sila de facut pedale" Si uite ca in cateva luni nu a crapat nimic. Si sa nu crezi ca nu am avut si plecari bruste sau ca am adoptat metoda plecarii de pe loc a Trabantului (sper sa nu zignesc pe cineva) Daca am dat banii vreau sa conduc cu placere nu cum zice uzina. Daca era masina uzinei, o conduceam cum vor ei !

Daca faci reglajul tu cu mana ta, regleaza piulitele astfel incat sa se alinieze la semnul cu vopsea (sigiliu) galben de pe ele. Prima piulita o aliniezi la semnul de pe bucsa tijei, iar cand strangi contrapiulita vei vedea ca se va alinia si ea exact la semnul galben.

This post has been edited by ProMotor: 31 Jan 2009, 02:10


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 31 Jan 2009, 02:12
Post #8


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.624
Joined: 16 January 08




eu daca in mers ating un pic pedala, asta inseamna cativa mm se tureaza in gol. eram gata sa ma duc sa-mi cumpar ambreiaj dar dupa ce am condus mai multe loganuri si ambreiajul e la fel, m-am linistit.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProMotor
post 31 Jan 2009, 04:48
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 30 November 07




Corect Bogdan, dar noi vorbim de zona unde prinde ambreiajul, mai sus sau mai jos. Una e sa ai pedala de ambreiaj mai sus decat cea de frana si sa ambreiezi cand ai genunchiul in volan, si mult mai comod e sa se intample la cativa cm de podea!


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 31 Jan 2009, 09:57
Post #10


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.624
Joined: 16 January 08




am inteles dar oricat ai regla , pedala in scurt timp revine la pozitia initiala. si mare grija sa nu-l reglati prea jos ca eu asa am facut si imi agata cand bagam in viteza.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bloodem
post 31 Jan 2009, 11:40
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 678
Joined: 29 December 06
From: Galati, Romania




Pan'la urma am reglat si eu astazi ambreiajul. Era pe undeva pe la 54 mm, l-am dus la 45 mm, insa pedala coborase extraordinar de mult (toata cursa avea 2-3 cm de la podea). L-am lasat la 50 mm, pedala este tot coborata, cu vreo cativa centimetri sub pedala de frana, insa cursa e suficient de lunga si cupleaza la 2-3 cm de podea. (nu caraie la schimbarea vitezelor, etc). Acum ambreiajul e mult mai comod, mai "iute", simti ca poti pleca de pe loc si cand e masina mai incarcata. Sa vad cat o dura fericirea mellow.gif


--------------------
Dacia Logan 1.5 DCi Laureate, 90 CP, Euro 5 - Septembrie 2011

Crickets! Crickets! They're everywhere!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProMotor
post 31 Jan 2009, 15:30
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 30 November 07




QUOTE(bogdan_90 @ 31 Jan 2009, 09:57)
am inteles dar oricat ai regla , pedala in scurt timp revine la pozitia initiala.
*


Aici chiar nu imi dau seama ce poate fi. Sa reglezi cursa unui cablu si acel cablu sa nu stea cum il pui ! Eu de la reglaj am peste 10 mii de km si a ramas cum l-am reglat.

Bloodem, si la mine pedala ambreiaj este sub pedala frana. Dar nici ca ma uit la ea cata vreme se conduce comod. Sunt curios daca si la tine apare simptomul de la Bogdan. daca nu atunci clar la Bogdan este altundeva problema.

This post has been edited by ProMotor: 31 Jan 2009, 15:32


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 3 Feb 2009, 15:26
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Cei carora le prinde ambreiajul foarte sus, ar face bine sa-l regleze, odata pentru comoditate, si a doua, pentru ca de la cursa foarte mare, arcurile din placa de presiune se slabesc in timp, si ajungeti la situatia cind un disc relativ putin uzat, incepe sa patineze pe placa ce aparent nu are nici un defect.
Am auzit recent un caz de genul... Asa ca: ATENTIE !

Numai bine!

P.S. Daca se deregleaza, cred ca se poate folosi fara pericol, o solutie gen Loctite pentru a intepeni piulita. Cred ca merge si cu prenadez, daca exista contrapiulita. smile.gif

This post has been edited by mario1980: 3 Feb 2009, 15:28


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProMotor
post 4 Feb 2009, 05:50
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 30 November 07




Eh, cred ca asta ne scapa pana acum... sa lipim contrapiulitele cu prenandez. Aici era problema. Daca erai mai atent puteai citi ca nu se slabesc piulitele, doar in mod ciudat se deregleaza.


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danic
post 4 Feb 2009, 08:04
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 22 July 06




Ma bag si eu in seama.....am un coleg de servici care participa la Judetene si ambreiajul si la reglat cat mai sus !???!?!! motivul ??? timpul intre schimbarea vitezelor sa fie cat mai scurt....personal nu vad carei marea problema in a "prinde" ambreiajul "...un pic mai sus..." mentionez ca masina pe care participa este un R5....
Numai bine.


--------------------
Dacia Logan 2006 1.4 Ambiance de HU cu AC/SERVO/CB
TM oras de 5 *****
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 4 Feb 2009, 12:12
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




@danic
Si totusi s-a explicat, de mai multe ori, chiar... Placa de presiune se ridica mult mai mult de pe disc, in cazul unei curse lungi a ambreiajului. Acest lucru poate duce la slabirea acelor arcuri din interiorul ei, si nu mai apasa cit trebuie pe disc => patinare. Plus exista riscul deformarii soarelui, si aparitia de smuncituri la plecare de pe loc.

@ProMotor Sint tare curios, cum ai putea demonstra tu ca nu au fost cazuri in care s-a dereglat ambreiajul din cauza rotirii piulitelor. Sau nu conteaza, explicatia este ca "in mod ciudat se deregleaza" ?

Toate cele bune!


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 4 Feb 2009, 12:19
Post #17


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.624
Joined: 16 January 08




am intrebat un mecanic de ce se ridica singura pedala si uite ce raspuns am primit: se uzeaza discul.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 4 Feb 2009, 12:31
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Este corect, dar nu prea se aplica daca treaba se manifesta in citeva sute de km.
O alta explicatie posibila este ca la stringere, cablul se poate suci intr-un sens sau altul, si apoi in mers, sau chiar in stationare, fara sa folosesti masina, el sa se desuceasca modificindu-si lungimea putin.
Nu bag mina-n foc ca asta se intimpla, pentru ca n-am vazut cum arata cablul de la Logan, insa este perfect plauzibil, si posibil. Cine nu crede poate incerca pe o sufa...
Personal, o vad mai probabila, aceasta varianta, decit cea cu rotirea piulitelor, pentru care am primit si niste ironii ... Asta pentru ca daca s-ar desface piulitele, in mod normal, ele ar trebui sa scurteze cursa.

This post has been edited by mario1980: 4 Feb 2009, 12:37


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soso19
post 5 Feb 2009, 14:03
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 5 February 09




salut! am si eu o intrebare: am un logan ambiance 1.4 din 2008 si (evident) prinde ambreiajul prea sus. pana acum am condus un golf 4 motorina, si prindea mult mai jos... si m-am cam invatat pe el.
am fost azi la un service dacia si mi-au zis ca e hidraulic si ca asa prinde ambreiajul la toate inca din fabrica...
stie careva daca se poate regla un ambreiaj hidraulic? sau va trebui sa ma obisnuiesc cu asta? tin sa mentionez ca mi s-a oprit si motorul de vreo 2 ori in intersesctie nefiind obisnuit :">


--------------------
Dacia Logan 1.4 benzina 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabylzr
post 5 Feb 2009, 14:12
Post #20


membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 7 October 06
From: MANGALIA




Nu ai ambreaj hidraulic la motorul de 1,4 , te-au mintit sa scape de tine , ai pe cablu.

This post has been edited by gabylzr: 5 Feb 2009, 14:13


--------------------
Skoda Octavia 2, ex logan laureate 1,5 dci/2006 1,6/2005 - CT------
Forza Steaua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kojak
post 5 Feb 2009, 14:23
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.773
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(soso19 @ 5 Feb 2009, 15:03)
va trebui sa ma obisnuiesc cu asta?:">
*



Da.


--------------------
Dacia Logan 2006; 1.4MPI Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soso19
post 5 Feb 2009, 17:44
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 5 February 09




pai daca e pe cablu inseamna ca se poate regla. am mai auzit de astfel de cazuri...
inca o intrebare: daca il reglez singur, ii afecteaza garantia (mai am doi ani jumate garantie si nu vreau sa o pierd aiurea)?


--------------------
Dacia Logan 1.4 benzina 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 5 Feb 2009, 17:47
Post #23


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 3.094
Joined: 5 January 08
From: Craiova




Da.


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 5 Feb 2009, 17:55
Post #24


Baby on board


Group: Members
Posts: 1.186
Joined: 28 July 07
From: Brasov




Ambreiaj hidraulic pe logan poate in alta viata nu in asta. Ambreiaj cu ACTIONARE hidraulica mai degraba, si asta unde e cazul ...


--------------------
Renault Megane 2007 Manager 1.5 DCI - BV03:-)
What we do in life echoes to eternity!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 5 Feb 2009, 18:12
Post #25


Baby on board


Group: Members
Posts: 1.186
Joined: 28 July 07
From: Brasov




QUOTE(bloodem @ 30 Jan 2009, 14:04)
un sandero si un logan prestige 1.5 dci, si intr-adevar, ambele prindeau absurd de sus, cam pe la 99% iar cursa pedalei era si extraordinar de mare (depasea cu mult inaltimea pedalei de frana).
*



Sincer te-as invita sa dai o tura cu a mea. Acum nu stiu ce tip de actionare am, ca nu m-a interesat, dar cupleaza excelent si se apasa foarte usor (comparativ cu un Clio diesel cu un an mai vechi decat a mea). Iar ca si nivel, ochiometric vorbind e la linie cu pedala de frana.

Acum din ce am invatat eu la scoala, la ambreiaje cu actionare mecanica (cele cu cablu), exista o cursa libera a pedalei, si ea se regleaza prin strangerea piulitelor din partea de fixare pe CV. Strangi piulita, scazi jocul, o slabesti, il cresti. Un joc prea mic duce la uzura prematura a rulmentului de presiune si a "soarelui", eventual la cuplari si shimbari de viteze dificile.

Un joc prea mare, creeaza discomfort la cuplare/decuplare (exact ce descrie bloodem) si daca nu ma insel creste uzura discului de ambreiaj (patinare indelungata).

Ce fantezii abereaza mecanicii din serviceuri ... imi vine sa vomit. In mod normal, ar trebui sa vina cu parametrii dati de constructor, si sa ii arate posesorului cum sta treaba. La noi, scuza clasica e: "domle nu stii sa conduci".

Sa nu mori de nervi? Ce ma enerveaza cel mai tare e ca AM GARANTIE doar ca sa isi bata niste traseni joc de mine ca "nu stiu sa conduc".

Succese!


--------------------
Renault Megane 2007 Manager 1.5 DCI - BV03:-)
What we do in life echoes to eternity!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soso19
post 5 Feb 2009, 21:30
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 5 February 09




super! daca il reglez acasa pierd garantia, iar daca ma duc la service dacia imi spun aia ca e hidraulic. blink.gif
alte solutii mai exista? eventual daca as lua un mecanic de acolo de o maneca si l-as infige cu ochii in capota sa vada si singur ce fel de ambreiaj e....


--------------------
Dacia Logan 1.4 benzina 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marso
post 5 Feb 2009, 21:40
Post #27


***Membru***


Group: Members
Posts: 610
Joined: 1 September 06
From: Bu***esti




apeleaza la alt service, eventual altul decat cele din reteaua dacia... nu mai sta cu gandul la garantie...ce garantie pierzi? garantia pe cablul de ambreiaj? sa fim seriosi laugh.gif nu o sa'ti caute nimeni nod in papura ca sa'ti anuleze garantia...


--------------------
Logan Laureate 1.6 MPI 2006 Gri Perla + GPL
Renault Megane Privilege 1.6 16V Bleu
MCV Laureate 1.5 DCI 2007 Gri Platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geox16v
post 5 Feb 2009, 21:40
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 29 March 07




Daca e cu cablu ia doua chei de 10 si slabeste ambreiajul pina iti place cum tine.
Daca te intreaba cineva spui ca asa l-a reglat in alta reprezentanta in tara


--------------------
EX-DACIA LOGAN PRESTIGE 2006 1,6 16v
Creierul a invins intotdeauna muschii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProMotor
post 6 Feb 2009, 06:17
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 30 November 07




QUOTE(mario1980 @ 4 Feb 2009, 12:12)
@ProMotor Sint tare curios, cum ai putea demonstra tu ca nu au fost cazuri in care s-a dereglat ambreiajul din cauza rotirii piulitelor. Sau nu conteaza, explicatia este ca "in mod ciudat se deregleaza" ?

Toate cele bune!
*



Asa cum spui si tu mai jos, daca piulitele s-ar desface, pedala ar prinde mai jos. Daca citeai ATENT topicul observai ca Bogdan si Bloodem au aceasta problema ca "se deregleaza ambreiajul singur", dar in sensul ca prinde mai sus.
Si daca tot esti asa curios, aici se vorbeste ca ambreiajul se regleaza sa prinda jos, iar apoi se deregleaza si prinde iar sus, ceea ce ar insemna ca reglajul s-a strans.
Acum sunt eu tare curios sa imi spui tu in CATE cazuri ai auzit ca un ansamblu piulita+contrapiulita SA SE STRANGA SINGUR?

Daca ai chef de lectii, pune punct aici. Ne-ai dat sfatul sa lipim piulitele cu prenandez, ok, iti respectam opinia, vom vedea daca o vom si aplica.

Ramanem in continuare la topic sa vedem daca lui Bloodem i se va deregla ambreiajul dupa ce l-a reglat de curand.




--------------------
Dacia Logan ABS Plus 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 6 Feb 2009, 10:41
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Ramin la parerea ca este posibil ca piulitele sa se stringa singure. Asta pentru ca regimul in care lucreaza acel cablu de ambreiaj, poate permite acest lucru, dupa parerea mea. Daca era un mecanism ce presupunea existenta unei forte relativ constante, da, nu prea se punea problema de stringere. Dar intr-un ciclu ambreiere/debraiere lucrurile se complica putin.
Ca sa n-o lungim inutil, cred ca se poate verifica simplu, daca se string piulitele. Ori se masoara cu exactitate lungimea filetului de la capat pina la piulita, ori se pune o pata de vopsea la sfirsitul reglajului.
Chiar am sa-mi reglez si eu ambreiajul in we, ca tot tine pe la 70%, si-am sa urmaresc fenomenul.


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 23rd July 2014 - 11:51
Forum Renault Server hosting