DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema motor, bate de parca ar fi diesel

sspoitoru
post 5 Sep 2013, 18:18
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




am si eu o problema asemanatoare

dupa ce am schimbat un piston(era spart) motorul bate
se aude la plecarile de pe loc si am impresia ca nu mai bate la cald
la relantiu si in mers, treapta 4-5 nu se aude nimic....

ce dracu sa-l ia o avea?


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 5 Sep 2013, 21:24
Post #32


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




E bataie de bolt, banuiesc ca nici boltul nici pistonul nu era nou, am patit si eu mai demult cand am segmentat un motor si n-am dat atentie acestor aspecte, am bagat segmenti noi si rezultatul a fost o bataie la rece care disparea la cald si se mai auzea cand ii dadeam demaraje fortate;


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 5 Sep 2013, 21:28
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Ai aliniat garnitura, cand ai pus-o? De nenumarate ori am explicat ca, garnitura nu are inelele de la cilindrii, perfect aliniate. De aceea trebuie sa i se ovalizeze putin gaura de centrare, apoi asezata perfect deasupra cilindrilor si trasat pe bloc o linie, sa sti cand oi pune chiulasa, pana unde sa impingi garnitura, adica s-o pui la linia trasata. Daca nu e aliniata, la strangere, inelele care sunt dezaxate, in principiu cele de la capete, fiind catre interiorul cilindrului, coboara in interior. Deci marginea care depaseste catre interior, coboara catre piston la strangere, si loveste pistonul in ea. Asta e bataia care se aude.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 6 Sep 2013, 19:25
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




boltul era al pistonului care nu era asa uzat....inca mai avea rizuri pe lateral (pistonul)
garnitura de chiulasa, se poate...

am desfacut azi tot si am descoperit asta 2013_09_06_669.jpg ( Size: 1.66mb ) Number of downloads: 579
si asta 2013_09_06_666.jpg ( Size: 1.93mb ) Number of downloads: 631


am descoperit ca am pus garnitura de chiulasa invers(ploua...cheia dinamometrica era imprumutata si trebuia inapoiata.... bla bla)

apoi am scos toate pistoanele afara sa verifc daca are vreunul joc in bolt
nu pare sa aiba niciunul joc, nici cel "proaspat", desi cred ca nu prea aveam eu cum sa simt la mana

cu ocazia asta am schimbat si semicuzinetii de biele dupa ce am gasit unul asa 2013_09_06_672.jpg ( Size: 1.53mb ) Number of downloads: 629
2013_09_06_674.jpg ( Size: 1.26mb ) Number of downloads: 599


nu prea se vede in poze dar este o pata de vreo 3-4mm diametru, aplatizata
de acolo cred ca se auzea bataia

am curatat toate piesele, le-am asamblat, dat inaltime camasi, etc ..... 2013_09_06_670.jpg ( Size: 1.76mb ) Number of downloads: 588
2013_09_06_675.jpg ( Size: 1.54mb ) Number of downloads: 193


maine pun chiulasa si restu acareturi si sper sa nu mai bata rugaciune.gif

This post has been edited by sspoitoru: 6 Sep 2013, 19:29


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leo0608
post 6 Sep 2013, 19:30
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 13 September 08




daca nu mai bate, vezisa-i faci rodaju calumea la motor smile.gif si restrangi chiulasa la 500 km prima oara wink.gif


--------------------
logan pentru? 200x - X XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 6 Sep 2013, 21:00
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Rodaj la ce? Ai masurat ovalitatea la manetoane, cand ai pus cuzinetii? Daca strangi chiulasa cu dinamometrica, si o faci la 7,5-8 daN, nu mai e nevoie de a doua strangere. Nu uita sa aliniezi garnitura, si sa tragi linie pe partea cu delcoul, pentru a putea sa pui garnitura la linie, dupa ce asezi chiulasa.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 7 Sep 2013, 22:23
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




rodaj....1-2 sute km fara sa-i dau ture sa intre melcu'

nu am masurat nimic ca nu stiam ca trebuie..... sunt oarecum incepator in motoare. tot ce stiu e din amintiri de cand lucram la saviem...

chiulasa am strans-o manual de data asta ca nu am fost prea impacat de cat de repede sarea dinamometrica(data trecuta)

faza cu linia, pe partea cu delcoul e geniala excl.gif
am folosit-o si eu azi ca nu statea nici cum garnitura(o tot atingeam cu pompa de apa)
multumesc pt pontul asta biggrin.gif

sa revenim.... am montat tot, invartit fara contact vreo 10 sec(am buton) si apoi a pornit la sfert huh.gif

fum maxim pe evacuare ca am pus ulei in capul pistoanelor ieri si pana azi nu s-a scurs. Am si sters bine cu carpa dar...

in fine fum fum si apoi mers in 3 si apoi in 2
curatat bujii, mers in afara, oprit, dat jos bujii si...2-3-4 caramizii fumos dar 1 ulei pe ea maxim, a si iesit fum cand am scos bujia .....

am eliminat posibilitatea ca ar veni de la piston pt ca nu s-a scurs uleiul de pe o zi pe alta
am eliminat si chiulasa pt ca semeringurile erau ok acolo
ramane doar garnitura de chiulasa de 2 lei, pt care vreau sa-i multumesc userului hyena 166.gif

maine dau jos si pun alta garnitura mad.gif


aaaaaaa si cel mai important, defapt subiectul topicului, NU mai bate biggrin.gif


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 8 Sep 2013, 11:53
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Normal, pentru ca ai aliniat garnitura, si inelele s-au presat intre camasi si chiulasa, asa cum trebuie. N-ai zis de ovalizarea gaurii de centrare. Sigur era necesara. Daca am pus 20 de garnituri, la toate a fost necesara ovalizarea (cu o pila, cu bormasina...). Dinamometrica a fost reglata la 6,5 probabil, si de aceea nu ai fost multumit. Eu le strang cu 8 daN, si nu mai e nevoie de a doua strangere. La verificare dupa cativa km, nu s-a mai strans. Faci prima strangere la apreciere sau 6,5 iar dupa o juma' de ora mai strangi odata (chiar cu 8) si asa va ramane. Uite si un desen facut repede, cu aspectul unei chei dinamometrice, pe care poti s-o faci singur. Gradarea o faci cu un cantar. La distanta de 1m de piulita, daca tragi cu 1kg, ai 1daN. La o juma' de metru, se dubleaza chilogramele, adica 2kg/daN. Asta ca sa nu folosesti prelungitor de 1m. Dupa ce ai facut cheia, prinzi patratul ei in menghina, si tragi cu cantarul de capatul ei, stiind exact distanta de la care tragi, pana clantane scapand la bila. Reglezi pana obti o valoare "rotunda" 3-4 daN, dai semn, reglazi la urmatoarea valoare mai mare cu 1 daN (2kg), si dai iar semn. Urmatoarele le vei da la aceeasi distanta, pentru ca arcul exercita forta direct proportionala (toate cantarele cu arc, au diviziuni egal departate, adica scara liniara), deci si aici e valabila regula. Nu te intereseaza precizia, desi e destul de buna, ci aprecierea valorii dorite, ca nu cumva sa strangi cu 15 in loc de 7 sau 6. Mai e un topic alaturat, unde am dat desenul si ceva detalii.

This post has been edited by PH-06-BOA: 8 Sep 2013, 12:04

Attached thumbnail(s)
dinamometrica.JPG ( Size: 64.81k ) Number of downloads: 169


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 8 Sep 2013, 22:29
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




se pare ca la mine gaura de centarare e ok

am schimbat azi garnitura cu cea din poza de mai jos

de acolo era
garnitura aia era de kk

acum nu mai baga ulei la piston smile.gif

mai trebuie reglati culbutorii ca nu prea da randament pistonul 4 desi fisa/biujia scanteieste

nu am reglat deloc culbutorii pt ca am pus tijele in ordine dar sunt ceva dif sigur

e si maine o zi smile.gif

ps multumesc pt schita, mai explicit de atat nu se poate biggrin.gif

Attached thumbnail(s)
2013_09_04_23_11_34_171.jpg ( Size: 51.14k ) Number of downloads: 160


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 8 Sep 2013, 23:39
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Regleaza-i neaparat, ca poti sa arzi scaunele si supapele. Daca te impaci cu ideea mea, regleaza-i ca in film.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 11 Sep 2013, 22:56
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




pai nu am mers cu ea mult. doar o tura de cartier si putin la relantiu.
stiu filmuletul ala, dupa el am reglat si prima data, cand am schimbat pistonul biggrin.gif

am desfacut ieri si am inceput sa-i reglez, cand am obs 2 culbutori atingeau saiba arcului supapei......
reglasem culbutorii la lera dar nu se miscau cand ii incercam cu mana.

rampa era deplasata spre supape
am slabit suruburile si am tras-o cat am putut in partea cealalta.
am reglat din nou toti culbutorii
am montat tot si.... m-a prins noaptea laugh.gif
nu i-am mai dat cheie......revin cu feedback


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 12 Sep 2013, 19:15
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Daca atinge culbutorul de supapa, ia putin din culbutor (din "gusa" lui), sa nu mai atinga, pentru ca va tine supapa mai putin presata sau nu poti regla jocul corect. Nu e niciun pericol , de a se slabi rezistenta. Dupa o tura, in care ai reglat toti culbutorii, mai fa una de control, sa vezi daca e corect. La cei care nu gasesti joc la verificare, roteste tijele cu o mana, iar cu cealalta misti de culbutor sa vezi daca sa pastreaza jocul. Nu stiu daca am spus asta in film, dar e foarte important, pentru ca la tijele care nu s-au rotit in timpul mersului, s-a creat un sant in locasul de apasare, iar la schimbarea lor in alta parte, nu se mai potrivesc cu uzura. De aceea e si nevoie de un joc mai mare, care sa nu tina presata supapa la rotirea tijei. Mai bine ai jocul mai mare, decat sa stea supapa presata sa se arda ea sau scaunul. Chiar si diagrama distributiei se apropie de ideal asa.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 14 Sep 2013, 20:31
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




am verificat toti culbutorii daca ating cumva, inainte sa pun capacul.
sa invart tijele nu m-a dus capu' desi alta data am facut asta....

am avut timp azi sa-i dau o cheie si am facut vreo 10-15km
a pornit la sfert si fara zgomote sau topaieli

am iesit cu ea si merge fain tare wub.gif
a meritat efortul excl.gif

cam asa mergea imediat dupa pornire


multumesc pt asistenta smile.gif


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2025 - 17:30
Forum Renault