Problema motor, bate de parca ar fi diesel
![]() ![]() ![]() |
Problema motor, bate de parca ar fi diesel
sspoitoru |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|||
nelu_1985 |
![]()
Post
#32
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
E bataie de bolt, banuiesc ca nici boltul nici pistonul nu era nou, am patit si eu mai demult cand am segmentat un motor si n-am dat atentie acestor aspecte, am bagat segmenti noi si rezultatul a fost o bataie la rece care disparea la cald si se mai auzea cand ii dadeam demaraje fortate;
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ai aliniat garnitura, cand ai pus-o? De nenumarate ori am explicat ca, garnitura nu are inelele de la cilindrii, perfect aliniate. De aceea trebuie sa i se ovalizeze putin gaura de centrare, apoi asezata perfect deasupra cilindrilor si trasat pe bloc o linie, sa sti cand oi pune chiulasa, pana unde sa impingi garnitura, adica s-o pui la linia trasata. Daca nu e aliniata, la strangere, inelele care sunt dezaxate, in principiu cele de la capete, fiind catre interiorul cilindrului, coboara in interior. Deci marginea care depaseste catre interior, coboara catre piston la strangere, si loveste pistonul in ea. Asta e bataia care se aude.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
boltul era al pistonului care nu era asa uzat....inca mai avea rizuri pe lateral (pistonul)
garnitura de chiulasa, se poate... am desfacut azi tot si am descoperit asta 2013_09_06_669.jpg ( Size: 1.66mb ) Number of downloads: 579 si asta 2013_09_06_666.jpg ( Size: 1.93mb ) Number of downloads: 631 am descoperit ca am pus garnitura de chiulasa invers(ploua...cheia dinamometrica era imprumutata si trebuia inapoiata.... bla bla) apoi am scos toate pistoanele afara sa verifc daca are vreunul joc in bolt nu pare sa aiba niciunul joc, nici cel "proaspat", desi cred ca nu prea aveam eu cum sa simt la mana cu ocazia asta am schimbat si semicuzinetii de biele dupa ce am gasit unul asa 2013_09_06_672.jpg ( Size: 1.53mb ) Number of downloads: 629 2013_09_06_674.jpg ( Size: 1.26mb ) Number of downloads: 599 nu prea se vede in poze dar este o pata de vreo 3-4mm diametru, aplatizata de acolo cred ca se auzea bataia am curatat toate piesele, le-am asamblat, dat inaltime camasi, etc ..... 2013_09_06_670.jpg ( Size: 1.76mb ) Number of downloads: 588 2013_09_06_675.jpg ( Size: 1.54mb ) Number of downloads: 193 maine pun chiulasa si restu acareturi si sper sa nu mai bata ![]() This post has been edited by sspoitoru: 6 Sep 2013, 19:29 |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
daca nu mai bate, vezisa-i faci rodaju calumea la motor
![]() ![]() |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Rodaj la ce? Ai masurat ovalitatea la manetoane, cand ai pus cuzinetii? Daca strangi chiulasa cu dinamometrica, si o faci la 7,5-8 daN, nu mai e nevoie de a doua strangere. Nu uita sa aliniezi garnitura, si sa tragi linie pe partea cu delcoul, pentru a putea sa pui garnitura la linie, dupa ce asezi chiulasa.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
rodaj....1-2 sute km fara sa-i dau ture sa intre melcu'
nu am masurat nimic ca nu stiam ca trebuie..... sunt oarecum incepator in motoare. tot ce stiu e din amintiri de cand lucram la saviem... chiulasa am strans-o manual de data asta ca nu am fost prea impacat de cat de repede sarea dinamometrica(data trecuta) faza cu linia, pe partea cu delcoul e geniala ![]() am folosit-o si eu azi ca nu statea nici cum garnitura(o tot atingeam cu pompa de apa) multumesc pt pontul asta ![]() sa revenim.... am montat tot, invartit fara contact vreo 10 sec(am buton) si apoi a pornit la sfert ![]() fum maxim pe evacuare ca am pus ulei in capul pistoanelor ieri si pana azi nu s-a scurs. Am si sters bine cu carpa dar... in fine fum fum si apoi mers in 3 si apoi in 2 curatat bujii, mers in afara, oprit, dat jos bujii si...2-3-4 caramizii fumos dar 1 ulei pe ea maxim, a si iesit fum cand am scos bujia ..... am eliminat posibilitatea ca ar veni de la piston pt ca nu s-a scurs uleiul de pe o zi pe alta am eliminat si chiulasa pt ca semeringurile erau ok acolo ramane doar garnitura de chiulasa de 2 lei, pt care vreau sa-i multumesc userului hyena ![]() maine dau jos si pun alta garnitura ![]() aaaaaaa si cel mai important, defapt subiectul topicului, NU mai bate ![]() |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Normal, pentru ca ai aliniat garnitura, si inelele s-au presat intre camasi si chiulasa, asa cum trebuie. N-ai zis de ovalizarea gaurii de centrare. Sigur era necesara. Daca am pus 20 de garnituri, la toate a fost necesara ovalizarea (cu o pila, cu bormasina...). Dinamometrica a fost reglata la 6,5 probabil, si de aceea nu ai fost multumit. Eu le strang cu 8 daN, si nu mai e nevoie de a doua strangere. La verificare dupa cativa km, nu s-a mai strans. Faci prima strangere la apreciere sau 6,5 iar dupa o juma' de ora mai strangi odata (chiar cu 8) si asa va ramane. Uite si un desen facut repede, cu aspectul unei chei dinamometrice, pe care poti s-o faci singur. Gradarea o faci cu un cantar. La distanta de 1m de piulita, daca tragi cu 1kg, ai 1daN. La o juma' de metru, se dubleaza chilogramele, adica 2kg/daN. Asta ca sa nu folosesti prelungitor de 1m. Dupa ce ai facut cheia, prinzi patratul ei in menghina, si tragi cu cantarul de capatul ei, stiind exact distanta de la care tragi, pana clantane scapand la bila. Reglezi pana obti o valoare "rotunda" 3-4 daN, dai semn, reglazi la urmatoarea valoare mai mare cu 1 daN (2kg), si dai iar semn. Urmatoarele le vei da la aceeasi distanta, pentru ca arcul exercita forta direct proportionala (toate cantarele cu arc, au diviziuni egal departate, adica scara liniara), deci si aici e valabila regula. Nu te intereseaza precizia, desi e destul de buna, ci aprecierea valorii dorite, ca nu cumva sa strangi cu 15 in loc de 7 sau 6. Mai e un topic alaturat, unde am dat desenul si ceva detalii.
This post has been edited by PH-06-BOA: 8 Sep 2013, 12:04 Attached thumbnail(s) dinamometrica.JPG ( Size: 64.81k ) Number of downloads: 169 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
se pare ca la mine gaura de centarare e ok
am schimbat azi garnitura cu cea din poza de mai jos de acolo era garnitura aia era de kk acum nu mai baga ulei la piston ![]() mai trebuie reglati culbutorii ca nu prea da randament pistonul 4 desi fisa/biujia scanteieste nu am reglat deloc culbutorii pt ca am pus tijele in ordine dar sunt ceva dif sigur e si maine o zi ![]() ps multumesc pt schita, mai explicit de atat nu se poate ![]() Attached thumbnail(s) 2013_09_04_23_11_34_171.jpg ( Size: 51.14k ) Number of downloads: 160 |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Regleaza-i neaparat, ca poti sa arzi scaunele si supapele. Daca te impaci cu ideea mea, regleaza-i ca in film.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
pai nu am mers cu ea mult. doar o tura de cartier si putin la relantiu.
stiu filmuletul ala, dupa el am reglat si prima data, cand am schimbat pistonul ![]() am desfacut ieri si am inceput sa-i reglez, cand am obs 2 culbutori atingeau saiba arcului supapei...... reglasem culbutorii la lera dar nu se miscau cand ii incercam cu mana. rampa era deplasata spre supape am slabit suruburile si am tras-o cat am putut in partea cealalta. am reglat din nou toti culbutorii am montat tot si.... m-a prins noaptea ![]() nu i-am mai dat cheie......revin cu feedback |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca atinge culbutorul de supapa, ia putin din culbutor (din "gusa" lui), sa nu mai atinga, pentru ca va tine supapa mai putin presata sau nu poti regla jocul corect. Nu e niciun pericol , de a se slabi rezistenta. Dupa o tura, in care ai reglat toti culbutorii, mai fa una de control, sa vezi daca e corect. La cei care nu gasesti joc la verificare, roteste tijele cu o mana, iar cu cealalta misti de culbutor sa vezi daca sa pastreaza jocul. Nu stiu daca am spus asta in film, dar e foarte important, pentru ca la tijele care nu s-au rotit in timpul mersului, s-a creat un sant in locasul de apasare, iar la schimbarea lor in alta parte, nu se mai potrivesc cu uzura. De aceea e si nevoie de un joc mai mare, care sa nu tina presata supapa la rotirea tijei. Mai bine ai jocul mai mare, decat sa stea supapa presata sa se arda ea sau scaunul. Chiar si diagrama distributiei se apropie de ideal asa.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
am verificat toti culbutorii daca ating cumva, inainte sa pun capacul.
sa invart tijele nu m-a dus capu' desi alta data am facut asta.... am avut timp azi sa-i dau o cheie si am facut vreo 10-15km a pornit la sfert si fara zgomote sau topaieli am iesit cu ea si merge fain tare ![]() a meritat efortul ![]() cam asa mergea imediat dupa pornire multumesc pt asistenta ![]() |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 17:30 |