DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme AC si aeroterma, nu mai intra aer rece si usos aeroterma se sufoca

giovi_buru
post 7 Jun 2013, 08:24
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 19 April 07




Salutare! Eu am o problema cu noul meu Duster: am plecat la drum lung si am observat ca aeroterma nu mai functiona la parametrii normali, AC-ul fiind pornit in treapta 3 aeroterma si totusi in masina era cald.
A II a zi dimineata dau drumul si totul merge perfect. Ajung la service si imi spune mecanicul ca nu are ce face, ca totul merge ok ceea ce constatasem si eu. El imi spune sa vin cand se mai intampla. In fine...iarasi drum lung GL-Buc: dupa vreo 200km aceeasi problema: aeroterma dadea sa se sufoce in treapta 3 cu AC-ul pornit, racoare deloc in masina. Ajung la destinatie unde stau 1h. In acest timp sub masina s-a facut o balta de la apa ce trebuia (cred eu) sa curga in timpul mersului. Am pus mana, am mirosit...era apa! Am pornit masina, AC-ul a mers normal inca vreo ora si apoi a inceput sa se sufoce fiind aeroterma in treapta 4 cu 4 persoane in masina abia respirai. Am lasat aeroterma cu AC-ul pornit mai multa vreme asa, dupa care am oprit AC-ul si in cateva minute aeroterma fiind pornita in treapta 3 incepea usor, usor sa-si revina si sa bage aer rece (cred eu, care era pe traseu). La un moment dat si-a revenit de tot. Am dat drumul din nou la AC si mergea bine pana iarasi incepea sa se sufoce aeroterma...
cam asta este la Dusterul meu cu 5300km in bord in 3luni si 90% in afara orasului.


--------------------
Toyota corolla 2008, D4D 1,4, 90cp - gl-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iszy
post 7 Jun 2013, 09:40
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 461
Joined: 17 April 10
From: Cluj




Mecanic doua picioare in fund! Schimbat service-ul.
Control nivel si calitate freon, control presetupa compresor, control furtun de evacuare condens, daca nu e infundat ( de la noroi ) sau daca nu e gituit undeva....
Daca vrei sa te ocupi de problema mai in amanunt consulta-te cu un frigotehnist.


--------------------
Dacia DUSTER 1,5 DCi 110 HP 4 x 4 2012/Laureate
' Intilnirea - un inceput; a ramine impreuna - un avans; a conlucra - un succes ' (Henry Ford)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavi_ro
post 7 Jun 2013, 13:16
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 11 September 05




Daca s-ar rezolva problemele cu 2 suturi in fund cred ca nu am mai avea mecanici.
Chestia asta cu aerul conditionat intra in aceeasi categorie cu pornirea benzinarului.
Daca pe tester nu iese nimic e cam greu sa iti dai seama de unde este problema.
Mai ales cand ajungi cu masina in service in perfecta stare de functionare.
Pana nu se strica de tot ma indoiesc ca ii da de cap, sau sunt sanse minime.
La o cantitate mica de freon in instalatie nu o sa mai bage niciodata frig, buba e din alta parte.
PS: la logan am crezut ca s-a spart radiatorul atat de multa apa se strangea sub masina. Idem si la passat. Mult mai reusit AC-ul de la Logan !!!, si acum dupa 8 ani baga frig de te ingheata. NU am completat niciodata freonul sau mai stiu eu ce.

This post has been edited by tavi_ro: 7 Jun 2013, 13:22


--------------------
Dacia Duster Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, * Logan Laureate, - 1.4 MPI,2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBC
post 7 Jun 2013, 14:38
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 29 May 06




Cel mai probabil e vorba dupa cu zicea mai sus si colegul de forum poate fi vorba de infundarea furtunului de evacuare a condensului.
Asta ar fi prima verificare care se poate face relativ usor (necesar acces sub masina).
Ce ma mira e ca spui ca masina e noua, dar depide si pe unde a umblat, in ce conditii etc.


--------------------
Dacia Logan 2004, Ambition - B xy xyz
In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzeegunoo
post 7 Jun 2013, 14:49
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 19 December 08
From: navodari




Daca prin "aeroterma se gatuia" vrei sa zici ca ai simtit ca debitul de aer a scazut, e posibil ca vaporizatorul sa se fi infundat cu gheata. Daca la Dusterul tau compresorul de aer conditionat nu e cu cilindree varibila ci cu termostat care comanda oprirea compresorului, daca acesta se defecteaza si compresorul merge continuu la capacitate maxima, se poate ca in timp(o ora dupa cum spui) sa inghete total.


--------------------
dacia logan 2008 laureate ph2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giovi_buru
post 10 Jun 2013, 20:28
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 19 April 07




QUOTE(tzeegunoo @ 7 Jun 2013, 14:49)
Daca prin "aeroterma se gatuia" vrei sa zici ca ai simtit ca debitul de aer a scazut, e posibil ca vaporizatorul sa se fi infundat cu gheata. Daca la Dusterul tau compresorul de aer conditionat nu e cu cilindree varibila ci cu termostat care comanda oprirea compresorului, daca acesta se defecteaza si compresorul merge continuu la capacitate maxima, se poate ca in timp(o ora dupa cum spui) sa inghete total.
*



Scuze! Nu am mai postat fiindcă am așteptat următorul drum lung (cca 300km) pt a dovedi ca a avem o problema la masina. Am mers astăzi 300km fără sa opresc masina. După 50 km deja ne sufocam in masina doua persoane si mentionez ca era drum lung de parcurs cu 100km/h in proporție de 70%! Am lăsat masina la relanty timp de 1h si nici un strop de condens sub ea cu AC-ul pornit. Am ajuns la service Apan Galati in sfarsit si abia aici a început sa picure apa ca la un adevărat aer conditionat. Am fost si mi-au scos 50gr de freon. Mentionez si faptul ca vineri timp de 2h am încercat sa descoper problema asta in oraș la relanty si vreau sa va zic ca nu am reușit ca mergea A.Cul de nu puteai sta in masina....deci doar la drum întins se întâmpla fenomenul...sa vedem acum după ce au umblat....va țin la curent...multumesc pt sfaturi


--------------------
Toyota corolla 2008, D4D 1,4, 90cp - gl-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vulturu78
post 23 Jul 2014, 20:08
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 11 October 10




Sal, si eu cred ca am o problema la fel. ti s-a mai intamplat ?


--------------------
Renault symbol best 2010 1.5dci -85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2012
post 24 Jul 2014, 07:52
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 19 October 12
From: Iasi




Probabil vaporizator se blocheaza cu gheata, cum spune tzeegunoo in postul #5.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giovi_buru
post 25 Jul 2014, 19:11
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 19 April 07




Salutare din nou! Problema persista în continuare. Am făcut plângere la dealer care mi-a zis ca așteaptă răspuns de la Dacia cum se poate remedia. Mi-au schimbat anul trecut prin aug-sept o sonda sau senzor dela Ac, iar norocul lor a fost ca în perioada următoare nu prea mai fostnevoie de Ac pana anul acesta prin mai iunie cand folosind aerul mai insistent mi-am dat ca problema persista. Ăștia de la servicema tot aamână... Cred ca ma duc să fac plângere la protecția consumatorului

This post has been edited by giovi_buru: 25 Jul 2014, 19:19


--------------------
Toyota corolla 2008, D4D 1,4, 90cp - gl-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 25 Jul 2014, 20:25
Post #10


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.684
Joined: 19 April 05




sonda de ac unde pozitionata? pe conducta in compartimentul motor sau in aeroterma?


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giovi_buru
post 26 Jul 2014, 06:56
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 19 April 07




a umblat undeva sub volan, bănuiesc ca e în legătură cu aeroterma! Dar degeaba... Merg cu ea 3ore indiferent de viteza și începe sugrumarea aerului condiționat iar țeavă de la motor de la Ac îngheață (nu știu sa va spun care, dar este bucata dinspre borcanul cu apa pt parbriz!


--------------------
Toyota corolla 2008, D4D 1,4, 90cp - gl-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 26 Jul 2014, 10:38
Post #12


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.599
Joined: 3 October 10




QUOTE(giovi_buru @ 10 Jun 2013, 20:28)
Am ajuns la service Apan Galati in sfarsit si abia aici a început sa picure apa ca la un adevărat aer conditionat. Am fost si mi-au scos 50gr de freon.

tipic romanesc.... wacko.gif
eu iti recomand sa faci o vidanjare completa a instalatiet de AC si o reumplere cu cantitatea recomandata de producator in fc. de tipul motorizarii, respectiv a compresorului de AC; vezi aici: Attached File  AC___gama_Dacia.doc ( 56.5k ) Number of downloads: 321







--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 26 Jul 2014, 11:10
Post #13


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.684
Joined: 19 April 05




in aeroterma este chiar sonda care impiedica inghetul


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavi_ro
post 26 Jul 2014, 13:41
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 11 September 05




Nu stiu (inca) cum o fi la dacia dar cand am completat freonul la passat au cuplat o instalatie intreaga Bosh la masina, instalatie cuplata cu 2 conducte. Una pentru freon si una pentru ulei. Instalatia respectiva a scos tot freonul din instalatie, si apoi l-a completat cu cat trebuia. Plus ceva ulei. Totul automat. Cand am ajuns cu masina aproape nu mai baga deloc aer rece. La plecare inghetai in masina. Tot atunci m-au intrebat daca sa bage si markeri in freon pentru depistare pierderi. La sfarsit cu o anumita lampa au verificat daca exista pierderi, culmea e ca au gasit o scurge foarte mica chiar pe la bila de la supapa de etansare. Asa o fi si la Dacia ?
Loganul are 9 ani si AC-ul te ingheata. Nu am umblat niciodata la el, nu am completat freonul, uleiul sau mai stiu eu ce. Oare de ce la Duster e altfel ? Nu mai zic ca la Duster AC-ul e mult mai slab decat la Logan. Zgarciti francezii astia, pana si aerul rece il dau cu portia.....


--------------------
Dacia Duster Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, * Logan Laureate, - 1.4 MPI,2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 27 Jul 2014, 22:49
Post #15


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.684
Joined: 19 April 05




1. pentru nu mai ai acelasi compresor
2. ...
3. ...
...

masina mai scumpa, piese mai ieftine. pentru ei


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 10 Aug 2014, 20:31
Post #16


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.684
Joined: 19 April 05




Am vazut si eu minunea cu facelift cum functioneaza. De rece face, dar nu te da pe spate. Supapa de destindere pufaie si fasaie periodic cand cupleaza compresorul. Si asta se aude peste zgomotul de diesel. Abur scoate din cand in cand. Cica nu exista fara fiucerul asta.
Mai bine drujba de pe logan.


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crinel_baronu
post 18 Nov 2014, 21:38
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 2 June 13




De problema postat in titlul topicului am dat si eu. Sunt angajat al unei firme unde suntem 4 oameni care au primit cate un Duster nou si care ni se schimba la 100.000 de km, toti am dat de acesta "afectiune".

Vara cand e foarte cald dupa 50-100 de km de mers (momentul cand ai cea mai mare nevoie de aer rece) si de obicei cand bate soarele pe bord acest sistem de racire intra intr-un "safe mode" si pentru a nu-l forta prea tare au montat un fel de releu care iti blocheaza racirea aerului.

Poti sa dai si pe treapta 4 ca aerul nu il simti ca vine spre tine nici echivalentul treptei 2 si nici pe departe nu e rece.
La inceputul acestui mod de functionare se observa si un abur usor ce iese pe aerisitoare.

Ca si concluzie, "asa face Dusterul".

Momentan am 80.000, mi s-a facut ultima servisare cat va fi la mine cu tot cu distributie si astept sa primesc facelift-ul si sa vina vara sa vad daca mai are acest minus sa zic asa

Vin cu o completare: seful are Duster Ph 2 si ii facea aceeasi problema si toti aceia care mi-au zis mie ca asa face Duster-ul, i-au luat masina in Service si ii monteaza ceva termostat ca "cica" s-ar forma un dop de gheata si cu acest termostat nu va mai fi problema

This post has been edited by crinel_baronu: 19 Nov 2014, 12:58


--------------------
Renault Megane Grandtour 2010 - SJ-69-VET
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giovi_buru
post 10 Mar 2015, 04:41
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 19 April 07




Salutare din nou! Problema persista în continuare! Nu am rezolvat nimic! Mă apropii de 50000 km și sezonul cald se apropie! Ma bătea gândul sa o schimb cu diferenta de bani cu un Duster 2 dar dacă și acolo sunt probleme ma las la mâna unui avocat!


--------------------
Toyota corolla 2008, D4D 1,4, 90cp - gl-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 10 Mar 2015, 10:40
Post #19


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Dar in afara de ce ai zis pe acest topic, ce alte actiuni ai intreprins pentru a rezolva ceva?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giovi_buru
post 17 Mar 2015, 05:42
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 19 April 07




În afara de a merge cu masina în service și a ma plânge de problema nu prea am avut incotro! Am căutat și alți meseriași în aer conditionat care ma așteaptă imediat ce se mai ridica temperatura! Și bineînțeles am vorbit cu un avocat pt un eventual proces și documentația este strânsă ! Masina este în garanție! Ce altceva pot sa fac? Daca ai o idee...


--------------------
Toyota corolla 2008, D4D 1,4, 90cp - gl-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikcutu
post 19 Aug 2016, 14:28
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 31 December 15




Salut,

Aceeasi problema am experimentat-o si eu dar fara a gasi o solutie.

@giovi_buru, ai reusit sa rezolvi problema?


--------------------
Dacia Duster 2012 / 4x4 1.5 Dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adimus 2007
post 4 Jun 2017, 10:02
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 4 June 17





Aceeași problemă o am si eu....Cei din service nu au rezolvat-o.Poate mă ajută cineva care s-a confruntat cu problema asta și a rezolvat-o! Mulțumesc!


--------------------
dacia logan 2013,SD 4SDAA - Bxxx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 4 Jun 2017, 11:14
Post #23


torquemada


Group: Members
Posts: 1.053
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




1. Verificare cantități instalație de aer ondiționat (după semnătură ai 0,9 TCe )

Motor,Cantitate R-134a (g), Compresor,Tip ulei,Cantitate ulei (ml)
H4B 0,9 TCe 12v,480 ± 35,VALEO DKV11R,PAG 488,80 ± 10


2. Verificare sondă antiîngheț vaporizator


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adimus 2007
post 4 Jun 2017, 18:01
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 4 June 17




Mulțumesc pentru răspuns! Am să încerc și revin cu o postare!


--------------------
dacia logan 2013,SD 4SDAA - Bxxx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacus_Malus
post 8 Jun 2017, 17:47
Post #25


OM


Group: Members
Posts: 778
Joined: 24 July 07
From: Brasov / Rasnov




Incercati sa mergeti doar cu treapta 1 a aerotermei....eu asa am facut si nu mi s-a "blocat" AC-ul.
Rezolvarea e schimbarea unei sonde sau termostat care induce intrarea compresorului intr-un fel de safe mode...(ptr. protectie).


--------------------
Toyota Prius 2 2006
Toyota Prius 1 - 2002
Autorulota Citroen C25 SanRemo - 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 8 Jun 2017, 22:04
Post #26


torquemada


Group: Members
Posts: 1.053
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Dacă porcăria aia de NTC s-a dus poți să mergi cât vrei pe treapta I cu AC pornit, compresorul nu va porni.

sonda antiînghet(NTC) e doar vreo 480ron


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Jun 2017, 22:25
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.059
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




atita doar pentru un termistor de citiva lei?

This post has been edited by bygy007: 8 Jun 2017, 22:25


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 9 Jun 2017, 10:59
Post #28


torquemada


Group: Members
Posts: 1.053
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




sonda evaporator
277230128R (Valeo pentru X52)
74,92e+tva


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Jun 2017, 11:19
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.059
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




am inteles , dar mi se pare enorm pentru ceva care citeste o temperatura , bine ca nu am asa ceva


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 9 Jun 2017, 11:22
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.468
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




probabil pretul face service-urile sa taraganeze reparatia mergand pe principiul ca poate iese masina din garantie smile.gif


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
A trecut vremea cand comunistii ni se kkau in cap...acum avem si noi gura!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th September 2018 - 19:05
Forum Renault Server hosting