Quick-shift, usor de realizat ! oare si functional ?
Quick-shift, usor de realizat ! oare si functional ?
IulianP |
16 Jan 2006, 11:46
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|||
einstein1984 |
16 Jan 2006, 15:41
Post
#2
|
fan Dacia Group: Members Posts: 19.774 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
De facut e simplu, de calculat e mai greu. Singurul pericol e sa nu mai poti selecta nici o viteza odata ce e montat, situatie in care il demontezi si pui unul nou. Poti incerca un selector de viteze cu cabluri (schimbatorul e altul).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb "Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan" |
|
IulianP |
16 Jan 2006, 16:14
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 |
QUOTE(einstein1984 @ 16 Jan 2006, 15:41) De facut e simplu, de calculat e mai greu. Enstein nu vad exact ce anume ar fi de calculat: trebuie doar sa nu exagerezi cu prelungirea, dar atat. A... o mica "ajustare" dupa ce ti-ai format o impresie... sigur, dar nu cred ca trebuie mai mult de atat. QUOTE(einstein1984 @ 16 Jan 2006, 15:41) : cu cabluri? pai eu am prezentat o solutie cu costuri minimale, nu "scumpissima" manevrare prin cabluri... este cu totul altceva. Conduc, din cand in cand un Renault Safrane cu comanda pe cabluri: comanda e usoara, f placuta, dar ramane destul de lunga, la fel ca la Logan. Deci cablurile nu duc neaparat la scurtarea cursei levierului. Alte detalii ne-ar putea spune cei mai priceputi in ale tainelor mecanicii. Mai atasez 2 foto: http://img5.imageshack.us/img5/4066/30fb.jpg se vede aici f bine cum se poate proceda: se taie unde este indicat, se adauga/sudeaza inca o bucata de 5-6 cm si gata quick-shiftul . http://img5.imageshack.us/img5/4644/48vo.gif Deci, ceva comentarii ? Caci la cum va stiu ati vrea cu totii sa puteti schimba si mai rapid vitezele... This post has been edited by IulianP: 16 Jan 2006, 16:16 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
driverx |
16 Jan 2006, 16:42
Post
#4
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
In loc de taiat/sudat, ti-as recomanda sa faci o piesa (max 3-4 cm lungime) care sa se monteze pe gaura actuala si sa iti prelungeasca tija schimbatorului. Astfel scapi chiar de demontat juma de masina, plus ca iti asigura revenirea usoara la veche varianta. Asa poti experimenta usor diverse lungimi (faci prelungitoare de diverse lungimi).
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
einstein1984 |
16 Jan 2006, 18:15
Post
#5
|
fan Dacia Group: Members Posts: 19.774 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
Treaba e ca nu stiu daca tija care merge de la maneta selectorului la cautatorul din cutie merge la unghiul nou (adica mai precis articulatiile din capetele sale), produs de schimbarea pozitiei unuia din capete. Pe de alta parte, schimband rapoartele parghiilor , e posibil sa creasca forta necesara pentru actionarea manetei.
Referitor la solutia constructiva, trebuie sa fiu de acord cu driverx. Important e sa ai masina daca nu merge gaselnita. Selector cu cabluri poti lua de la dezmembrari (pe la audi din 80 e posibil sa gasesti), si lungesti/scurtezi cablul dupa cum e necesar. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb "Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan" |
|
Alecs_TGA |
18 Jan 2006, 00:36
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 778 Joined: 31 January 05 |
eu am optat pentru taierea schimbatorului, la inceput mi s-a parut ca intra mai greu in vitaza dar parca e mai exacta si nu trebuia s amai misc la fel de mult mana dar era nevoie parca de o forta mai mare pt a introduce in viteza, dupa cateva zile m-am invatat si imi place !!
|
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate
- XXX BUCURESTI
|
|
IulianP |
18 Jan 2006, 09:02
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 |
Alecs, detaliaza - te rog - ce ai facut, cum ai procedat: cati cm ai taiat? ai scos levierul pt taiere? mana mai ajunge usor la levier? ai cumva si cotiera sau nu, ca eu zic ca si asta ar conta...
Merci. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
Darkyro77 |
18 Jan 2006, 19:21
Post
#8
|
Membru fara Dacie Group: Members Posts: 275 Joined: 15 January 05 From: Slobozia |
Am scurtat-o si eu 3-4 cm. Am si cotiera si intra in viteze fara nici o problema. Fiind cursa un pic mai scurta ... necesita forta mai mare pentru a schimba vitezele ... e mai greu pana te obisnuiesti.
This post has been edited by Darkyro77: 18 Jan 2006, 19:23 |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
|
|
Alecs_TGA |
18 Jan 2006, 22:26
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 778 Joined: 31 January 05 |
eu am taiat mai mult din ea cam 7 cm ca am zis sa nu muncesc de 2 ori la taiere daca il tai mai lung si poate vreau mai scurt si la inceput mi s-a parut prea scurt ca nu eram inv cu el dar avand mainile lungi nu ma intind dupa el la nici o viteza si nu am cotiera dar intentionez si am taiat cu panza de bomfaier, nu am demontat am scos doar husa aceea gri de pe schimbator
|
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate
- XXX BUCURESTI
|
|
einstein1984 |
18 Jan 2006, 23:11
Post
#10
|
fan Dacia Group: Members Posts: 19.774 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
Uite cum arata un sistem gandit de la 0 : http://www.martelbrothers.com/catalog/34Qu...34-p-11571.html
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb "Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan" |
|
Dsign |
23 Jan 2006, 21:24
Post
#11
|
Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti |
si cind am intrebat eu cum putem face asa ceva, nu m-a bagat nimeni in seama... brusc vreti quick shifter acum...
dati-mi toata maneta si eu o copiez la strung, e bine? |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
IulianP |
24 Jan 2006, 13:38
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 |
Raman in continuare la parerea ca o taiere a manetei ar putea incomoda in situatia in care este montata si o cotiera (practic incurca libertatea de miscare a cotului - care, evident, trebuie sa meraga mai jos daca maneta este scurtata). Asa ca, atunci cand voi putea, voi incerca o prelungire a partii de jos a manetei, a.i. in habitaclu sa ramana fix la fel ca acum (cand inaltimea manetei este tocmai buna pt actionarea ei cu cotul pe... pe cotiera )
QUOTE(Dsign @ 23 Jan 2006, 21:24) si cind am intrebat eu cum putem face asa ceva, nu m-a bagat nimeni in seama... brusc vreti quick shifter acum... Deh, pe atunci nu aveam Loganul inca. QUOTE(Dsign @ 23 Jan 2006, 21:24) Pai ti-as da-o, dar e distanta prea mare (2500km). Poate poti - daca, asa cum am inteles, ai acces la strung - sa faci un simplu element de prelungire a manetei in partea de jos. Daca faci ceva relativ facil de instalat ai putea chiar sa il valorifici si la alti doritori . M-as trece primul pe lista . Serios acum chiar ar fi interesant. Am gasit pe aici si o poza a manetei in partea sa de jos timonerie_logan.jpg ( Size: 65.04k ) Number of downloads: 244 si, aparent, chiar nu ar fi greu de facut o prelungire reglabila (de la 3 la 6 cm, sa zicem) a.i. sa iti setezi cursa asa cum iti place si sa gasesti un compromis OK intre "scurt" si "dur". Design? This post has been edited by IulianP: 24 Jan 2006, 13:42 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
Mario_b |
24 Jan 2006, 15:05
Post
#13
|
Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu |
Daca faci qick-shifterul tau e posibil sa stresezi otelul din care e facuta maneta. Eu cand am cutia rece si bag in 1-a e putin mai greu si simt cum se deformeaza un pic maneta. E cam lung levierul ala si materialul e cam moale. Eu cred ca o sa mai tai din maneta, exact cat este maciulia aia si pun alta , am vazut asta pe un Logan, arata bine si functioneaza perfect.
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
Dsign |
25 Jan 2006, 23:24
Post
#14
|
Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti |
loganul tau e de mamaliga, ma? ...
nu cred ca e viabila solutia cu prelungirea... cel mai bine e sa facem rost de maneta si sa o facem la strung , direct... Mario b are ceva dreptate aci... mai e ceva: am vazut ca maneta are o nuca de plastic , se vede cind dai burduful la o parte, in habitaclu... de aia vreau sa vad o maneta demontata, pe viu... |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
klaus |
26 Jan 2006, 10:48
Post
#15
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Pai si ce e asa greu?
Scoti surubul de 13 de la imbinarea de sub masina, scoti burduful de sus, scoti piulita mare de plastic de sub burduf si tragi de maneta in sus... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Dsign |
26 Jan 2006, 11:55
Post
#16
|
Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti |
scurt si la obiect, ca intotdeauna... ideea e ca nu circulez numai eu cu machineta...
|
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
Prowler |
7 Feb 2006, 08:47
Post
#17
|
dd Group: Members Posts: 25 Joined: 17 January 06 From: somewhere |
Intrebare stupida ...
Cum se scoate minerul de pe varful schimbatorului???? ...sau n-am fotat-o prea mult?? mersi |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dCI
jdhkd
- aa 00 xxx
|
|
Codrin |
7 Feb 2006, 10:38
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti |
E prins prin presare. Tine de schimbator si invarte de cap. Sau ia bomfaierul.
|
--------------------
Mazda
.
.
|
|
Mario_b |
7 Feb 2006, 19:42
Post
#19
|
Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu |
An invartit si mama lui si n-am reusit sa-l scot deloc. Nu s-a miscat nici 1 mm. Cum fac sa scot capu ala de pe schimbator ca vreau sa-l pastrez?
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
Dsign |
7 Feb 2006, 22:44
Post
#20
|
Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti |
la subect domnilor...
|
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
Alecs_TGA |
7 Feb 2006, 23:17
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 778 Joined: 31 January 05 |
asa am patit si eu si intr-o zi ma intreaba unu " De ce nu mai scurtezi schimbatiorul asta?? " si eu "Pai nu pot sa scot maciulia ca as vrea tot pe asta sa o pun ! " dupa care sa ii demostrez ca nu pot sa o scot ma pun pe ea si trosc dintro data s-a deslipit si a inceput sa se invarta si am scoso asa ca cine are vointa poate reusi !!! asa ca incercat in continuare sa o invartiti si mai cu vlaga nu asa subtire
|
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate
- XXX BUCURESTI
|
|
Dsign |
7 Feb 2006, 23:50
Post
#22
|
Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti |
LA SUBIECT... V-AM RUGAT MAI SUS... S-A MAI DISCUTAT DESPRE MACIULIE... la design interior...
cine are un schimbator? toata maneta? macar o poza in detaliu? |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
tedy |
11 Feb 2006, 23:37
Post
#23
|
Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti |
Eu mi-am scurtat ieri cursa schimbatorului.Vreau sa va spun ca sunt foarte multumit de realizare,din pacate nu am facut poze ca n-am avut aparatul la indemana,dar cu prima scoatere a manetei o pozez din toate unghiurile.Ideea e ca am facut o bucsa dintr-o teava la dimensiunile exacte a celei de pe maneta(diametru interior si lungime).Am facut un colier dintr-o bucata de platband,colier care imbraca bucsa originala a manetei si se muleaza pe maneta prinzandu-se in 2 suruburi de 6mm.De acest colier se sudeaza bucsa facuta de mine,in functie de grosimea colierului adaugati un distantier de cativa mm,depinde de cat de mica doriti sa fie cursa schimbatorului.La mine nu a fost nevoie de distantier,intrucat a fost platbandul destul de gros si am sudat bucsa direct pe el.Am incercat sa fac un desen,sper sa intelegeti ceva din el,imi cer scuze ca nu ma pricep la desenat ,cu prima ocazie vin cu poze.Bafta la modificari.
PS:inovatia se poate scoate oricand,sau se poate baga axul cautatorului in oricare din bucsi,functie de preferinte,nu am sudat nimic de maneta originala,e intacta Am uitat sa va zic de cursa....acum am cam 2 cm de la pct mort la fiecare treapta This post has been edited by tedy: 11 Feb 2006, 23:40 Attached thumbnail(s) desen_cica.jpg ( Size: 24.18k ) Number of downloads: 172 |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
driverx |
12 Feb 2006, 00:37
Post
#24
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
tedy
Super idee. Ceva de genu asta am sugerat la mai multi si pe topicu asta, dar nu vor sa asculte Singura problema e cat de bine a fost realizata practic. Desenul tau nu imi zice nimic despre realizare. Depinde si de materiale, poate sa fie foarte bine, sau la fel de bine execrabil si in 2 sapt te vei chinui sa cauti vitezele. Eventual niste poze ar prinde bine. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
tedy |
12 Feb 2006, 11:31
Post
#25
|
Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti |
Multumesc.Piesa e super solida,suruburile au rol doar de centrare,sa nu se deplaseze stanga-dreapta,plus ca strang perfect colierul respectiv pe tija manetei,deci nu se misca nimic pe acolo si nici nu are cum sa-si faca joc,am promis ca ii fac poze cand o dau jos,bafta
PS Platbandul din care e facut colierul are grosimea de 2mm aaa si inca o comparatie,cine a condus Lada stie cum se schimba vitezele,asa e si la mine acum This post has been edited by tedy: 12 Feb 2006, 11:34 |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
tedy |
12 Feb 2006, 17:37
Post
#26
|
Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti |
I-am facut 3 poze,vi le prezint aici.Inca ceva,poate va ajuta.In poza 3 se vede cum maneta este curba din fabrica.Ei bine,ea este pusa pe masina cu indoitura spre sofer nu spre bord,fapt ce face sa te intinzi dupa ea....daca o intoarceti invers ea va veni mult mai comod pt mana care sta rezemata pe cotiera.Pe mine m-a ajutat chestia asta la fix,ca oricum vroiam sa o indoi eu,acum vine tocmai bine....totul e sa reusiti sa scoateti maciulia si s-o intoarceti la 180 de grade ,bafta multa.
This post has been edited by tedy: 12 Feb 2006, 17:38 Attached thumbnail(s) poza1.JPG ( Size: 139.65k ) Number of downloads: 158 poza2.JPG ( Size: 136.82k ) Number of downloads: 133 poza3.JPG ( Size: 140.28k ) Number of downloads: 142 |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
IulianP |
13 Feb 2006, 10:44
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 |
QUOTE(tedy @ 11 Feb 2006, 23:37) Vreau sa va spun ca sunt foarte multumit de realizare, Tedy, felicitari ! Asta si doream atunci cand am initiat topicul: sa aiba cineva suficiente resurse tehnice si de vointa pentru a pune in practica ideea quick-shift-ului la Logan. Ma bucur ca ai facut-o. QUOTE(tedy @ 11 Feb 2006, 23:37) Ideea e ca am facut o bucsa dintr-o teava la dimensiunile exacte a celei de pe maneta(diametru interior si lungime). Apropos de dimensiuni: ai cumva ceva date de "uzinaj" gen diametrul interior al lacasului bucsei? diametrul tevii etc ? QUOTE(tedy @ 11 Feb 2006, 23:37) in functie de grosimea colierului adaugati un distantier de cativa mm,depinde de cat de mica doriti sa fie cursa schimbatorului. Ai cumva idee cu cati mm s-a deplasat in jos bucsa respectiva ? 30mm? 40mm? QUOTE(tedy @ 11 Feb 2006, 23:37) Foarte dragut. Pt ca banuiesc ca deja ai apucat sa conduci ceva masinuta cu quic-shift-ul montat, poate ne dai si ceva impresii legate de noul mod de maniere a comandei cutiei: - cum e cu selectivitatea, s-a imbunatatit? - este manipularea levierului ceva mai ferma? - exista feelingul ca "a intrat in viteza" chiar si la o cursa de numai 2 cm a levierului ? - schimbarea vitezelor se face aproape sigur semnificativ mai rapid: par cumva sa protesteze sincroanele sau altceva in cutie? - si alte impresii/senzatii pe care le-ai mai avut si pe care mi-e dificil sa mi le imaginez... Later edit: inca ceva - am si eu cotiera intre scaune - "intoarcerea" levierului pentru a-l aduce mai aproape de sofer nu intra in conflic cu faptul ca avem cotul asezat (si oarecul limitat in miscari) pe cotiera ? Sau e "numai bine" ? Merci anticipat pentru un "feed-back" cat mai detaliat. This post has been edited by IulianP: 13 Feb 2006, 10:47 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
tedy |
13 Feb 2006, 21:49
Post
#28
|
Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti |
Corect,dimensiunile am uitat sa le trec.Daca nu gresesc la interior era 22 mm parca iar grosimea tevii 3 mm.Despre feeling e super,eu sunt obisnuit cu cursa de la Lada ca pe vechea berlina aveam la fel modificata cursa,acolo chiar mai mica era.La cotiera vine tocmai bine,nu ridici mana,nu o tragi inapoi....de intrat in viteze intra la fix,nu se impiedica deloc.....totul e sa pui bucsa perfect sub aia originala,ca daca se pune stramb...atunci s-ar putea sa le cam cauti prin cutie (vitezele) .Intre cele 2 bucsi nu mai stiu cat s-a facut distanta,trebuie masurat de la centru la centru,ca asa grosimile adunate ar face 6 mm,dar intre centre e mult
|
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
gonty |
14 Feb 2006, 06:38
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 23 March 03 From: Iasi |
QUOTE(tedy @ 13 Feb 2006, 23:49) Despre feeling e super,eu sunt obisnuit cu cursa de la Lada ca pe vechea berlina aveam la fel modificata cursa,acolo chiar mai mica era.La cotiera vine tocmai bine,nu ridici mana,nu o tragi inapoi....de intrat in viteze intra la fix,nu se impiedica deloc..... Si cum, nu mai agata in treptele I si II? Si, si mai intra in marche-arriere? Poate ar trebui sa le spui colegilor de asta (a se vedea topicul respectiv - oricum mie nu mi-a agatat niciodata) |
--------------------
Citroen
C4 2.0 HDI
2007, SX Pack
- IS96DEA
|
|
tedy |
14 Feb 2006, 20:12
Post
#30
|
Membru Indoctrinat Loganist Group: Members Posts: 580 Joined: 7 July 05 From: Bucuresti |
QUOTE(gonty @ 14 Feb 2006, 06:38) Poate ar trebui sa le spui colegilor de asta (a se vedea topicul respectiv - oricum mie nu mi-a agatat niciodata) Pai nu stiu de ce agata,eu nu ma reped in ea ca taranul cu ranga,apas pe ambreiaj si bag calm in viteza.Daca n-o lasi sa se linisteasca si arborii aia in cutie....poti sa-i dai si cu frisca ,ca tot nu intra.In fine ,asta nu are legatura cu ce am facut eu.Bafta |
--------------------
VW
bettle
1.9 tdi
- xxx
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th March 2024 - 21:59 |