Racire nova gti..., porneste tarziu ventilatorul...
![]() ![]() ![]() |
Racire nova gti..., porneste tarziu ventilatorul...
lucian_v |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
---
---
---
- ---
|
|||
aly |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Iti iei un termocontact care declanseaza mai devreme.
|
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc, asa am sa fac.
|
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
paulp |
![]()
Post
#4
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Sau monteaza-ti inca un ventilator pe care sa-l pornesti din buton.
Termocuple o sa schimbi intr-o veselie pina gasesti una buna ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
paulica |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Lucian_vlaicu ia uita-te cu mare atentie la radiator daca pica din el apa. Si dupa aia te uiti si la calorifer. Aici bagi usor mâna, dupa ce scoti gratarelul ala de pe laterala dreapta a tunelului median. Ia vezi ca daca e ud p-acolo ai pus-o. Trebuie sa schimbi caloriferul.
In primul rând da o gaura in gulerul termostatului. Cât mai mica, daca poti sub 1 mm diametru, oricum max 1 mm. Si il montezi la loc cu gaura in sus. Si mai fa o chestie inainte de a da gaura. Când vezi ca urca spre rosu, dar nu mai astepta sa ajunga la rosu, trage pe dreapta si desfa usurel surubelul de la aerisire. ATENTIE! este fierbinte. Vezi ca daca iese apa instantaneu e bine, daca fâsâie niste aer prima data insemna ca intra aer in instalatie. S-ar putea sa trebuiasca sa desfaci usurel-usurel si capacul de la vasul de expansiune. Cauze: 1. Radiator care curge 2. Calorifer care curge 3. Garnitura surubului de aerisire dusa 4. Furtune coapte si/sau coliere care nu mai etanseaza. 5. T-eul ala de plastic de lânga pompa de apa fisurat. Da un drum prin Vitan si ai sa gasesti (eu am gasit la vreo 5-6 standuri mai in fata de Ovidiu pe aceeasi parte) cele 3 furtune care pleaca din T-eu cu tot cu T-eu (de metal) la 23 RON. Si mai cumpara si furtunul care pleaca de la radiator la vasul de expansiune, si coliere si cam ajunge. Ai grija cu montatul T-eului. T-eul vine oblic fata de cureaua de accesorii, cu piciorul T-eului perfect vertical. NICI INTR-UN CAZ SA FIE PARALEL CU ACEASTA. This post has been edited by paulica: 13 Sep 2006, 16:20 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Va multumesc foarte mult...am sa fac cele scrise de voi aici.
paulica, nu am inteles partea cu termostatul ...de fapt acu 3 sau 4 zile l-am scos de tot...am crezut ca el e de vina...(e naspa fara el?) This post has been edited by lucian_vlaicu: 13 Sep 2006, 23:06 |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
cc_silviu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 19 June 06 ![]() |
Din cate am inteles io problema ta e ca nu ti se declanseaza in timp util electroventilatorul. Electro... este comandat din termocupla, care este de mai multe feluri, de nova care sunteaza la 75 grade daca nu ma insel, si de berlina care pe la 80 - 85... nu mai stiu sigur. Da stiu vanzatoarele la magazin.
|
--------------------
Dacia
1310 TX
1991
- CT-10-VDC Dacia Black
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Da asa e, eu am cumparat una care mi-a zis ala de la magazin ca deschide mai devreme....ma rog nu stiu exact. intrebarea mea(a doua...) era daca e vro pb ca merg fara termostat...
|
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
cc_silviu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 19 June 06 ![]() |
Debitu de apa prin instalatie e mai mare fara termostat, deoarece el si cand e deschis complet tot obtureaza un pic.
Problema ar fi ca se incalzeste motoru mai tarziu decat cu termostat si iti consuma mai multa benzina Daca zici ca esti atat de aproape sa fierbi motorul, ai putea sa mergi fara termostat dar numai acuma cat e caldura, cum da frigu ii pui un termostat care deschide mai devreme. Totusi poate toata vina o are termocupla aia. Si incearca sa aerisesti f bine instalatia, poate are aer. Alte idei nu imi mai vin la ora asta ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TX
1991
- CT-10-VDC Dacia Black
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Azi dim cand veneam la serviciu, bineinteles s-a ridicat iar la rosu in aglomeratie.
Am tras pe dreapta si am desurubat un pic surubelu ala de la aerisire, a iesit ceva aer amestecat cu apa.....cred ca nu e aerisita... Cineva zicea ceva de o garnitura la acel surub...eu am una dar e cam varza, cred ca o sa ma duc astazi sa imi iau un surub din ala nou. Garnitura aia de la el mai are si alt rol in afara de cel de a etansa circuitul? Cat despre pierderi de apa in instalatie nu am....de cand cu problema asta verific zilnic vasul de expansiune si nivelul e acelasi in fiecare dimineata(undeva intre min si max, mai mult spre minim...) |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
EU zic sa-ti speli instalatia de racire, nu e normal deloc sa-ti urce asa temperatura, chiar si fara ELV pornit !
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
paulica |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Luciane daca a dat cu aer sigur intra aer in instalatie. Am avut si eu problema asta dar eu stiam sigur ca am belea la calorifer. Asa ca eu am rezolvat in felul urmator:
1. Schimbat calorifer 2. Spalata instalatia. 3. Schimbat ce ti-am zis mai sus sa cumperi. 4. Pus si ceva stopleak ca dupa spalare radiatorul care inainte doar era umed intr-un colt jos incepuse sa faca pe nebunul. Spalatul: se da jos oleaca de lichid din instalatie. Vezi ca sunt 2 furtune care fac legatuara intre vasul de expansiune si radiator. Unul mai gros jos, pe care ar fi bine sa il schimbi si unul mai subtire sus. Il desafaci p-ala subtire si il bagi intr-o sticla de 1l nu mai mare si lasi tot ansamblul asta cât mai jos printre motor si radiator catre scut. Daca zici ca esti cu apa pe la minim cred ca poti sa pui direct un flacon de "2+2 radiator flush". Si ii dai cheie. Vezi ca scrie pe flacon pâna când il lasi. Dupa asta se clateste cu APA DISTILATA. Si dupa clatire dai jos tot da' tot adica desfaci si surubul de pe blocul motor. Oricum daca trage aer e naspa. Si du-te la un meserias, dar bun, sa se uite la capacul pompei de apa. Sau faci spalarea cu el si dupa clatire inainte de a pune antigel nou desfaceti capacul de la pompa. In legatura cu mersul fara termostat, când o da frigul ai sa vezi ca nu se mai ridica apa de la liniuta aia de lânga minim si o sa ai surpriza ca o sa mergi cu martorul de la injectie tot timpul aprins. Eu am patit-o asta primavara când mi-am facut tobele. L-am luat pe sudor dintr-un sat si pâna la cumnata-miu in alt sat (17 Km drum intins) am oprit de 5 ori cu martoru' asta. Când am ajuns la atelier imediat am dat gaura in termostat. Despre garnitura de la surubul de aerisire, vezi ca la piese auto exista O-ringuri de cauciuc care se pun la pompa de benzina la berlina. Vezi ca sunt de vreo 2-3 marimi. Cauta-l pe cel mai mic, astfel incât sa stea fix pe portiunea dintre capul surbului si filet. Daca zici ca nu pierzi apa (desi nu vreau sa fiu alarmist uitat-te cu lupa la radiator si calorifer) asta e simptom de furtun intepat sau putin fisurat. La cald se astupa microgaura iar la rece se casca exact atât cât sa intre aer fara sa curga apa. P.S. Lasati termocupla in pace. This post has been edited by paulica: 14 Sep 2006, 22:57 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
paulica |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca te hoatarsti pt spalat si vrei sa dai ceva apa afara, incearca sa nu scazi sub minim ca pe urma trebuie sa aerisesti.
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc foarte mult paulica. Sunt niste sfaturi foarte bune.
|
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
Bitu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 471 Joined: 29 July 05 From: Deva ![]() |
QUOTE EU zic sa-ti speli instalatia de racire, nu e normal deloc sa-ti urce asa temperatura, chiar si fara ELV pornit ! Sunt de acord cu Argon. Te-ai gandit ca ar putea fi colmatate tevaraiele din radiator?? Ia incearca sa bagi niste solutie de aia cu detartrant in inst. de racire si sa mergi cateva sute de km asa, cel putin acum cat mai tine vremea buna. Eu asa am facut si s-au vazut clar diferente. Numai bine! |
--------------------
Renault
Megane 1 benzina 1.4 16V Break (2003);
Megane 2.2 diesel 1,5 dci Sedan (2007)
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Problema omului este faptul ca termocupla declanseaza tarziu. Poate sa fie stricata sau poate sa fie de 92-95 (nu mai stiu exact), cum am si eu. Ar trebui sa incerce una care porneste mai devreme.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
paulica |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE nu e normal deloc sa-ti urce asa temperatura, chiar si fara ELV pornit ! @ Zaheiu: Eu nu cred. Omu', adica Lucian, n-a avut problema asta pâna acum. Si daca porneste elv termocupla merge. Aici e o treaba de genul: ori deschide (iar decalibrarea data de uzura termocuplei nu e asa de mare) ori nu deschide, sau ma rog inchide circuitul electric. Chair daca termocupla se daclanseaza la 95 grd Celsius " nu e normal deloc sa-ti urce asa temperatura". @ Bitu: Si dupa ce ai mers sute de km cu detartrant nu ti-a gaurit nimic? Eu doar am lasat vreo 2 zile "2+2" (are acetona si nu mai stiu ce in el) si când m-am apucat de el radiatorul care pâna atunci doar era un pic de tot umed in coltul stânga jos (cum stai pe scaunul soferului) incepuse sa pice. Solutia tempoarara cea mai buna: gaura in gulerul termostatului. This post has been edited by paulica: 16 Sep 2006, 14:28 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
La mine asa urca temperatura de cand stiu. Si n-a crapat. Daca termocupla era buna declansa devreme si mergea aproape continuu daca alte probleme ce cauzau incalzirea. Exista termocuple stricate care nu declanseaza/ declanseaza tarziu/ opresc tarziu/ nu opresc. Un spalat cu o solutie tip "Radiator flush" cred ca ar fi necesar la orice dacie mai veche. Nasol e ca apoi e posibil sa trebuiasca radiator, furtune, rad de incalzire, etc. Eu unul nu am curaj sa spal instalatia de racire cu detartrant.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Se pare ca acum nu mai face asa , nu imi explic de ce. Acum cand acul atinge zona rosie porneste ventilatorul si isi revine temperatura....
Oricum va multulesc tuturor pentru suport...si sper sa ma primiti in continuare ca membru dacia club avand in vedere ca peste 2-3 sapt maxim nu o sa mai fiu posesor de dacie... ![]() ![]() |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
vyper |
![]()
Post
#21
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
ca sa nu mai deschid alt topic...cel mai bun prieten are o nova gt din 98...poate cineva sa imi zica daca la modelul acesta se face aerisirea sau isi face singura?sau daca se face cum se face ca radiatorul nu are buson din acela de completat apa...si daca stie cineva din ce motive poate sa nu mai plece termocupla?a dat apa afara si ea tot nu a pornit...multumesc anticipat!
|
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
vyper |
![]()
Post
#22
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
a si inca ceva ca am uitat...unde se afla termocontactorul acela ca lam cauta si nu lam gasit...acela de ii da drumu la termocupla...
|
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Termocupla este in partea stanga jos,cum te uiti din fata(bineinteles pe partea dinspre motor),si comanda electroventilatorul impreuna cu un releu.Verifica siguranta.
|
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Si releul. Ca sa probezi daca termocupla e dusa scurtcircuitezi cu un fir papucii care se infig in ea. Atentie la el.ventilator, ar trebui sa porneasca. Daca nu porneste cel mai probabil e releul. Ala se probeaza punand la baterie, cu un fir doua din bornele opuse (nu mai stiu care, sunt cele care alimenteaza bobina); ar trebui sa faca click. Siguranta la electrovent/termocupla nu exista (tocmai ca sa nu aiba ce se arde, se alim direct la baterie).
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
paulica |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Vyper vezi si pe aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=56600&hl=
Si sa stii ca gti98 stie ce vorbeste. |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
gti98 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Scuze pentru contrazicere, dar eu am siguranta pe alimentarea electroventilatorului! E pusa intr-un suport "pe fir" (mie imi miroase a improvizatie de genul "uite c-am uitat-o")
Chiar mi-a facut odata probleme: iesisem de pe asfalt si urcam pe un drum forestier; fiinca se muiase cilindrul ala care ar fi trebuit sa fie de ceramica dar era din plastic, nu mai facea contact si nu mai alimenta ELV-ul, de era sa-mi fiarba motorul. Noroc ca eram cu ochii pe bord si am vazut termometrul ca urca vertiginos... Asa ca sugestia "verifica siguranta" e buna! Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
moxu |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 1 November 06 ![]() |
ce sa te mai complici cu termocupla se lega frumos ventilatorul la buton si ii dai drumul cand vrei tu nu mai stai cu grija ca porneste sau nu ca fierbe apa la motor si cu caloriferul acceasi treaba am avut si eu am cumparat solutie 2+2 am tunato in instalatie si merge perfect nici un pic de scurgere dupa un an de zile succes
|
--------------------
dacia
nova t
1998
- b-99-pyc
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 04:21 |