It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Redresor, acumulator, incarcare, recomandari achizitionare redresor

emircea
post 26 Jul 2007, 11:34
Post #1


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 788
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Va rog sa faceti un pic de lumina si in zona asta, sunt multe topicuri ce trateaza problemele legate de acumulatori si incarcare, dar n-am gasit pe nici unde sa se discute despre felul in care sa incarci efectiv un acumulator...

Ce ma doare: 'se zice' ca un acumulator (caz particular: cel auto) se recomanda sa fie incarcat nu in curent continuu, stabilizat, ci pulsatoriu. V-as ruga sa tratati acest subiect (daca cumva s-a mai tratat si topicul respectiv este complet si nu lasa loc de interpretari, ma multumesc sa stergeti acest topic si sa-mi trimiteti pe PM adresa topicului ce ma intereseaza).

Ce redresoare din comert, la pret acceptabil, fac cele de mai sus? Evident, gasibile in metro/selgros/practicker.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 29 Jul 2007, 20:24
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.657
Joined: 28 April 07




De ce vrei sa-l cumperi ,si nu-l faci tu. E foarte simplu, te poti alege cu o experienta in plus, si e si benefic. Am invatat pe cineva sa faca aparate de sudura si acum le vinde in obor, a devenit si expert si o perioada lunga de timp ,din asta a trait.
Te pot ajuta cu tot ce vrei, chiar si materiale daca esti p-aproape(gratis).


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 29 Jul 2007, 23:03
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.239
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(emircea @ 26 Jul 2007, 12:34)
Va rog sa faceti un pic de lumina si in zona asta, sunt multe topicuri ce trateaza problemele legate de acumulatori si incarcare, dar n-am gasit pe nici unde sa se discute despre felul in care sa incarci efectiv un acumulator...

Ce ma doare: 'se zice' ca un acumulator (caz particular: cel auto) se recomanda sa fie incarcat nu in curent continuu, stabilizat, ci pulsatoriu. V-as ruga sa tratati acest subiect (daca cumva s-a mai tratat si topicul respectiv este complet si nu lasa loc de interpretari, ma multumesc sa stergeti acest topic si sa-mi trimiteti pe PM adresa topicului ce ma intereseaza).

Ce redresoare din comert, la pret acceptabil, fac cele de mai sus? Evident, gasibile in metro/selgros/practicker.
*


poti ealiza foarte simplu un transformator intre 70 si 100W la o tensiune scoasa pe secundar intre 12V- 15V de preferabil din volt in volt si o punte redresoare de 10A un volmetru un ampermetru]

sau in topicul scheme electronice unde exista o schema electronica aunui redresor auto


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 30 Jul 2007, 08:27
Post #4


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 788
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Multumesc; un trafo mai de putere (~30V fara sarcina, 3A) si o punte de 10 A se mai gasesc si pe la mine, nu-i problema. Chiar si ceva cablaj gata gaurit, la care pentru inceput sa lipesc fire pe verso, cu grosimi in functie de ce curenti au traseele.

Preferam solutia din comert ca are cutia gata facuta, cu butoane, afisoare, etc; nu e prea greu totusi nici cu varianta 'home made'.

Problema asta inca ramane deschisa si as prefera-o tratata mai pe larg:

<< 'se zice' ca un acumulator (caz particular: cel auto) se recomanda sa fie incarcat nu in curent continuu, stabilizat, ci pulsatoriu.>>

Daca ar fi sa facem o mica teorie, circuitul de incarcare de pe masina este 'aproape' in curent continuu, cu mici pulsatii in functie de turatia motorului si de capacitatea condensatorului de filtrare. Comanda 'incarcarii' se face prin releu, depinzand si de restul consumatorilor din circuit.

Chiar asa, are cineva posibilitatea sa ataseze o poza cu tensiunea de incarcare, vizualizata pe un ecran de osciloscop, la relanti si, de ex, la 2-3000 rpm, de preferat la o SLZ/LGN sau ceva strain?

Multumesc anticipat!

This post has been edited by emircea: 30 Jul 2007, 11:12


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 30 Jul 2007, 22:25
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.239
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




in primul rind acel condestor are valoare mica 0,5 micro nu este de filtraj practic bateria se comporta ca un condesator la alternator ai punte trifazica schema si forma de unda apare cam asa Attached Image


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 31 Jul 2007, 09:05
Post #6


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 788
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Exact, numai ca frecventa aceea nu e de 3x50 Hz, ci 3xturatia alternatorului.

In 'teoria' mea nu bagasem bateria; lasasem montajul fara sarcina.

Nu mai stiu pe unde am citit ca ar fi bine ca in timpul incarcarii acumulatorului, sa se faca o descarcare partiala, apoi reluata incarcarea. I-ar prelungi, zice-se, durata de viata. Ce stiti de asta?


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 31 Jul 2007, 09:21
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




Se foloseste si metoda asta; cel mai mult se foloseste la desulfatarea bateriilor partial sulfatate, care mai pot fi desulfatate. Detalii nu am, dar se practica si metoda alternantelor negative, de descarcare partiala, asa incit durata de descarcare sa fie mica in comparatie cu alternanta pozitiva, si curentul de descarcare controlat, incit rezultatul final sa fie INCARCAREA.


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 31 Jul 2007, 18:06
Post #8


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 788
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Am dat o cautare pe net... ceva de genul asta:
Desulfator ?


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 31 Jul 2007, 22:13
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.239
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




sespre baterii dar in limba romana http://www.stab.ro/desprebaterii.htm


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Aug 2007, 07:43
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




QUOTE(emircea @ 31 Jul 2007, 18:06)
Am dat o cautare pe net... ceva de genul asta:
Desulfator ?
*



In link-ul ala scrie ceva de frecventa de rezonanta a placilor de 2-3 mHz (milihertzi)..adica o miscare la 1000 secunde? e ca o frectie la picior de lemn. In plus, chiar daca frecventa e mai mare, de pe placi nu va cadea numai sulfatul ci si pasta utila. Mi se pare ceva tras de par.


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 1 Aug 2007, 08:51
Post #11


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 788
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Liviu,

Cred ca acolo s-a strecuat o greseala, e vorba de frecvente de la 1 la 10 MHz; zice-se ca in functie de cat de 'sulfatata' e bateria, frecventa poate diferi:
aici este o intreaga teorie.

Zilele astea m-am tot uitat pe la diverse scheme si tutoriale; mi-a atras atentia asta: Pulse charger - cred ca se apropie de ce spuneai cu incarcarea in impulsuri.
Se spune acolo ca circuitul comanda triacul sa formeze impulsuri de genul 0,5 s on / 3s off sau 1,4 s on / 2 s off. Triacul comanda un circuit de 220V, care foloseste catre baterie un trafo si o punte rectificatoare de la un redresor vechi. Circuitul insa nu are nici un fel de protectie pentru baterie si risti sa o fierbi daca o lasi nesupravegheata.
Se poate face un circuit de protectie cu ceva diode, cat mai simplu, care sa intrerupa incarcarea daca bateria a atins o anumita temperatura?

This post has been edited by emircea: 1 Aug 2007, 11:11


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Aug 2007, 11:14
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




1. Da, aia cu frecventa s-a "luminat".
2. Adica alimentarea primarului se face in trenuri de sinusoide. Ceva de genul "triac conduce 0,5 sec, am alimentare (dar tot 230V sinusoidal), triac nu conduce, am tren sinusoidal 3 secunde dar mai mic de 230 V, determinat de acel C+R = 0,33uF+47ohm). O fi vreo idee, nu contest.

Incarcarea in impulsuri de care stiam era cum am spus: alternanta pozitiva (bateria primeste) pe o perioada determinata, alternanta negativa (bateria cedeaza, se descarca) pe o alta perioada determinata, asa incit per ansamblu sa rezulte incarcare.
Semnalul era dreptunghiular parca.
Ma rog, idei sint multe.


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 15 Oct 2007, 00:27
Post #13


Omul Gras


Group: Members
Posts: 417
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Am primit Joi din America un incarcator BatteryMINDer 12248 produs de VDC Electronics in China (vezi http://www.vdcelectronics.com/batteryminder_12248.htm). L-am cumparat in August de la http://www.navstore.com. Era o oferta fata de ce-i acum. La 100$ am primit si senzorul de caldura, si dispozitivul pentru bricheta auto de 12V. Pentru expeditie am dat adresa unui prieten din America, care mi l-a adus Joi. Daca il aduceam prin posta, sigur mai plateam 100$ pentru expeditie si taxe vamale.

Am niste baterii foarte scumpe pe care as vrea sa le reconditionez. Prietenul din America mi-a recomandat acest incarcator. El zice ca foloseste acest incarcator si desulfatorul pentru a-si mentine in stare perfecta de functionare bateriile pentru o masina folosita ocazional, pentru un ATV, pentru o mica rulota (comparativ cu ce se obisnuieste in America), pentru instalatia solara+eoliana a casei. Incarcatorul, daca nu este alimentat, dar este conectat la baterie (prin crocodili sau bricheta), se comporta ca un desulfator.

Totusi, am inceput Vineri seara cu desulfatarea unei baterii auto Rombat de 66Ah. Bateria nu are nici macar un an. Aceasta baterie s-a sulfatat in Martie-Aprilie datorita nepasarii unor mecanici dintr-un service (o bomba) aflat linga Piata Traian din Bucuresti. Nu mai calc in viata mea acolo.

In Martie soacra-mea a avut un accident frontal linga Buzau (contrar obiceiului, nu a fost ea de vina), cu Dacia Break GPL, masina pe care era pusa bateria. Am remorcat masina in Bucuresti intr-o Simbata dimineata. Am dus-o exact in service. I-am spus mecanicului ca masina a mers aproape 4 ore cu avariile pornite, din care aproximativ o ora si cu pozitiile pornite. Basca pompa de benzina, care a functionat tot timpul. El a zis ca bateria e mare si nu sint probleme, isi revine imediat daca o tine tot week-end-ul la incarcat. Se pare ca i-a fost lene sa o demonteze imediat si sa o puna la incarcat. Bateria si dispozitivul de prindere au fost lovite la accident. Masina a stat in service aproape o luna. Cred ca a pus bateria la incarcat cu o zi inainte de iesire din service.
La 3 zile dupa ce am scos masina din service, masina nu mai pornea. Tensiunea la bornele bateriei era 12,3 V. Pun bateria pe redresor 3 zile, o las sa se odihneasca o zi si masor tensiunea (nu am densimetru): 12,65V. Dupa inca o zi tensiunea era de 12,5. Tensiunea scadea galopant. Ma duc la garantie, la un service Rombat, si le expun situatia. Mi se spune ca bateria e in primul rind lovita si nu poate fi schimbata. La sulfatare se mai pot inchide ochii, chiar daca bateria trebuie testata. Omul de la garantie a fost foarte amabil. A telefonat la un prieten de la un magazin de piese din apropiere si l-a intrebat ce oferte promotionale are la baterii. Si iaca asa, m-am facut cu o Caranda Maxima de 65Ah, fara sa dau bateria la schimb, la 140 lei.

Asa ca, am sa testez tratamentul cu impulsuri pe aceasta baterie Rombat de 66Ah. Tensiunea initiala a fost cam de 11,4V. Am pus incarcatorul la 2A curent maxim de incarcare, desi se recomanda si mai mult. Am sa las bateria la tratament pina Simbata viitoare. Daca indicatorul de sulfatare trece pina atunci pe verde, cica sint sanse de recuperare.

Incarcatorul arata foarte bine. Chiar mai bine decit in poze. Totul este facut cu foarte mare grija si din materiale foarte bune. Totusi, este fabricat in China. Am vazut prin Cora, acum o luna, niste redresoare (acum pot sa le zic clasice), de curent continuu: Einhell - 70 lei, Siemens - 120 lei, Bosch -140 lei, care, parca, tot in China sint fabricate. Fata de acestea, redresorul meu arata ca un S-Classe pe linga Dacii.

Tare sint curios sa vad daca e in stare de ceva!


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 17 Nov 2007, 16:27
Post #14


Omul Gras


Group: Members
Posts: 417
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Se pare ca minunea s-a produs.

Dupa 5 saptamini de tratament, am decis ca a venit timpul sa pun bateria pe masina. Practic, Joi dimineata am scos bateria de la incarcat pentru ultima oara, iar azi dimineata (Simbata) am pus bateria pe masina. Cind am montat-o, dupa doua zile de pauza, tensiunea la borne era de 12,82 V. Eu zic ca este foarte bine.
Ramine de vazut cum se va comporta in aceasta iarna bateria reconditionata. Masina are GPL, circula numai in Bucuresti, dar nu face mai mult de 500 km pe luna.



--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 17 Nov 2007, 19:09
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 308
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




io mi-am facut un redresor dintr-un transformator mai vechi. primarul l-am bobinat cu sarma de la bobinele de la tubul cinescop de la televizor tongue.gif . i-am pus niste diode de dacie si merge saracu si in ziua de azi smile.gif ( de vreo 7 ani)


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KTC
post 17 Nov 2007, 19:49
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 360
Joined: 3 May 06
From: BUC -IF




Incarcarea bateriei in pulsuri de tensiune si descarcarea ei completa sunt cele mai FALSE lucruri pe care le-am auzit.

In primul rand alternatorul tau de pe masina nu iti incarca in pulsuri. Crede-ma ca toata lumea stie asta. Am Redresor profesional si incarca curent continuu fara variatii, masurat si vazut cu manutza mea.

Iar despre descarcare completa pt o viata lunga iar este un fals. In toate prospectele scrie ca o baterie nu trebuie descarcata complet sau lasata descarcata prea mult timp pt ca i se scurteaza timpul de viata.
Am omorat un Rombat prin descarcari repetate din cauza muzicii. Bateria are 1 an vechime si inca 1 an garantie si ghici ce ... incarcata la mers normal sau la redresor nu mai tine nici macar 3 chei.

Exista baterii DeepCycle special pt cei care omoara bateriile cu muzica, dar sunt mult mai scumpe. Sunt special facute pt a functiona chiar si dupa multe descarcari complete.

This post has been edited by KTC: 17 Nov 2007, 19:50


--------------------
Dacia 1310 `85 (54cp) - IF 75 KTC
BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Nov 2007, 23:26
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.239
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI






--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 18 Nov 2007, 10:21
Post #18


Omul Gras


Group: Members
Posts: 417
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Pe acelasi site este si incarcatorul meu: Attached Image http://www.batterystuff.com/battery-restor...lt/BM12248.html
Totusi, pentru date tehnice complete recomand site-ul producatorului: http://www.vdcelectronics.com/batteryminder_12248.htm.

KTC
Sfatul cu folosirea unei baterii de tip Deep Cycle cred ca ti-l adresezi.
Inteleg ca ai terminat o baterie Rombat noua pentru ca nu ai folosit-o conform destinatiei. Inteleg ca ai incarcat bateria cu redresorul tau profesional dar bateria nu tine nici macar la trei chei. Inteleg ca bateria ta Rombat a ajuns in situatia in care a fost bateria mea Rombat.
Iti propun sa-mi dai bateria ta pentru studiu si tratament. Daca se poate face ceva, o vei primi inapoi reconditionata peste aproximativ o luna. Pe toata aceasta perioda iti pun la dispozitie o alta bateriei, pe care te-as ruga sa o folosesti conform destinatiei.

Si eu am mari retineri in legatura cu capacitatea redresorului meu de a recupera baterii sulfatate sau de a conditiona bateriile. Am luat acest aparat de 100$ pentru a conditiona baterii in valoare de 1500$ + Dumnezeu stie ce alte taxe vamale si de transport. Bateriile cele scumpe inca mai functioneaza la doar 75% din capacitate (asa zic aparatele de masura), dar cred ca m-ar mai tine doi ani. Inca am retineri sa folosesc acest desulfator pe ele pentru ca nu stiu cum le afecteaza. Din America am numai referinte si exemple practice bune. Totusi, producatorul bateriilor nu recomanda folosirea altor dispozitive, decit incarcatoarele si conditionatoarele clasice. Asa ca am decis sa incerc sa reconditionez intii bateria auto sulfatata si sa-i urmaresc comportamentul o perioada. Pina acum, eu zic ca am obtinut rezultate promitatoare.

Daca mai este cineva care stie ca foloseste o baterie auto sulfatata (adica incarcari descarcari repetate, baterie tinuta descarcata o perioada lunga de timp, etc), relativ noua (pina la patru ani vechime), s-a pus in ea numai apa distilata, are probleme cu ea si nu vrea sa o schimbe, sau doreste sa ma ajute, ma ofer sa incerc sa reconditionez acea baterie.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KTC
post 18 Nov 2007, 20:09
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 360
Joined: 3 May 06
From: BUC -IF




Cand am zis redresor profesional, m-am referit la faptul ca nu e facut pe genunchi intr-o boxa sau beci din sarme sau trafuri vechi, e cumparat din comert si are tot ce-i trebuie.

Bateria mea ti-o dau s-o incerci dupa ce imi cumpar alta, cam intr-o saptamana fac rost de bani. I-am schimbat si electrolitul din dansa, placile de plumb inca mai sunt ok, cam asta i-a fost viata in regimul meu de utilizare.

Nu sfatuiesc neaparat pe nimeni sa-si cumpere Deepcycle, cei care se pricep si stiu ce vor stiu ce sa-si cumpere. Vroiam doar sa fac o paranteza ca sunt doua tipuri de baterii, iar cele normale pe care toti le avem montate pe masini nu rezista la descarcari complete, perioada lor de folosinta fiind grav afectat de acest ciclu.

"However, completely discharging a lead-acid battery to 0% capacity will kill it."

Cam acum aflu si aud ca incarcarea in pulsuri e doar pentru desulfatare. Deci cand imi cumpar alta baterie ne intalnim si ti-o donez pentru experimente.

Al meu are tensiune in gol 14V si 2.50Amp
Celelalte etaje sunt 7.75V 9.5V 14V si 16.7V



This post has been edited by KTC: 18 Nov 2007, 21:34


--------------------
Dacia 1310 `85 (54cp) - IF 75 KTC
BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 18 Nov 2007, 23:59
Post #20


Omul Gras


Group: Members
Posts: 417
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Foarte bine. Iti multumesc anticipat KTC. Astept un semn.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KTC
post 25 Nov 2007, 21:05
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 360
Joined: 3 May 06
From: BUC -IF




Am cumparat baterie. Am facut greseala sa cumpar tot rombat, ca deh, s-au scumpit rau de tot bateriile, si cum n-am de gand sa mai bag banii in masina si strang bani de alta am luat ce era mai ieftin.

Am pus-o pe masina, am memorat posturile radio si cand sa dau o cheie, ciuciu.
Si asta a stat prin magazin o groaza de ani ca era descarcata facuta varza. Pana la urma am pornit-o impinsa si vad ca merge.
Maine sau poimane ma duc cu ea sa-mi puna stampila pt garantie si doamne ajuta.

Si ia zi annem, cand ai timp sa faci experimente pe fosta mea baterie?


--------------------
Dacia 1310 `85 (54cp) - IF 75 KTC
BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 25 Nov 2007, 22:54
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.239
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




depinde de cit a stat in magazin pina ai cumparat-o ca daca a stat mai mult de 6 luni neincaracta este posibil mai tirziu sa ai probleme (cam in 1-2 ani) wink.gif


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 26 Nov 2007, 01:14
Post #23


Omul Gras


Group: Members
Posts: 417
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Chiar asa! Foarte prost momentul! Asta e sezonul de vindut baterii auto, iar preturile au explodat.

Pentru comparatie:
Caranda Maxima (capsulata, 65 Ah si 600 A la pornire) cumparata la sfirsitul lunii Mai cu 140 lei (daca dadeam si bateria la schimb era 126 lei), am vazut-o saptamina trecuta la magazinele din Pantelimon cu 220 lei cu baterie la schimb, adica 245 lei.
Rombat Cyclon 66 Ah am vazut-o in Pantelimon la 180 lei cu baterie la schimb. Eu am luat Cyclonul meu anul trecut (2006), pe 28 Noiembrie, de la un service Rombat din Ferentari. Am dat 130 lei. In Mai, in magazinul de unde am luat Caranda Maxima, Rombat Cyclon 66 Ah era 100 lei cu baterie la schimb.

KTC
Daca tot la Rombat ai ajuns, si nu doreai sa faci cheltuieli aiurea, ar fi trebuit sa fi renuntat sa cumperi una noua si sa fi acceptat oferta mea, si experimentam pina treceai Iarna sau vindeai masina. Imi dadeai de stire si rezolvam. Bateria oferita de mine este Rombat Tornado 60 Ah veche de doi ani.
Oricum ar fi, iti multumesc pentru fosta ta baterie. Sper ca poate fi recuperata. Te rog sa-mi trimiti numarul tau de telefon, sau e-mail-ul, pe PM, iar eu te voi contacta.

Starea bateriei mele dupa o saptamina de functionare:
Bateria a fost pusa pe masina Simbata trecuta. In garaj (era mult mai cald decit afara), scoasa de doua zile de la incarcat, bateria avea tensiunea la borne de 12,82 V. Dat drumul la motor, motorul turat (era rece), tensiunea de incarcare era de 14,1 V. Masina are alternator de 50A cu regulator incorporat.
De Simbata pina Miercuri inclusiv, masina a facut in medie 4 drumuri pe zi foarte scurte (1-2km), dar in diferite stadii de trafic. Totusi, asemenea drumuri sint foarte grele pentru baterie.
Joi, bateria avea 12,6 V, iar cind am pornit masina, tensiunea de incarcare la turatia de motor rece (aproximativ 1500 rot) era de 14,4 V. Am facut un drum pina la Otopeni, am oprit 10 min la aeroport si m-am intors. Totul a durat cam 4 ore. Am mers cu faza scurta. Cind am ajuns acasa, tensiunea de incarcare la relanti (aproximativ 750 rot) era de 14,15V fara faruri pornite.
Vineri am facut doua drumuri prin Bucuresti de 10 Km respectiv 25 Km, cu pauza de aproape 10 ore intre ele. Nu am mai masurat tensiunile.
Simbata dimineata am masurat tensiunea la borne: 12,65V. Am masurat si tensiunea la bornele bateriei de pe Logan (care este Caranda Maxima din Mai 2007). Stupoare: tot 12,65 V. Loganul face intre 20 si 60 km pe zi in Bucuresti, cu 4-6 porniri. Ma uit pe certificatele de garantie si compar cu datele din tabele: Rombat 80% incarcata, Caranda 100% incarcata. Ma uit si in cartea redresorului. Pentru tensiunea de 12,65V atit bateriile cu intretinere redusa, cit si bateriile sigilate sint considerate incarcate 100%.

Cred ca minunea s-a produs. Bateria este noua (practic acum implineste un an), dar acum se si comporta ca atare. Dupa o luna de incercari esuate de recuperare cu diferite redresoare clasice (cu curent constant, cu curent variabil, cu curent mare, cu curent mic, etc), dupa alte 4-5 luni de stat abandonata intr-un colt al garajului, bateria si-a revenit cu acest redresor/conditionator/desulfator cu tehnologia lui cu impulsuri.



--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b77csd
post 4 Dec 2007, 18:30
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 24 November 03




Dupa un accident si 5 saptamani in service, am patit si eu o sulfatare. Acum nu mai porneste daca sta peste noapte.

Ma gandeam sa ii aplic un 50Hz, asa .. in serie cu un bec. A mai incercat cineva?

Mi-e un pic lene sa incerc reteta de pe un site cu baterii, dar poate va intereseaza:

a )Supune-ti bateria unui curent de 1-2 A pentru 48-120 de ore la 14,4 VDC. Daca bateria ajunge la o temperatura de 43,3oC, opriti incarcarea si asteptati sa se raceasca, apoi reluati procesul.

b ) Inlocuiti electrolitul cu apa distilata, asteptati o ora, si conectati-o la un curent constant de 13,8 VDC pana cand nu mai apar fluctuatii de tensiune, apoi scoateti electrolitul si inclocuiti-l cu unul proaspat si iar reincarcati. Cristalele de sulfat sunt mai solubile in apa decat in electrolit; pa masura ce aceste cristale sunt dizolvate, sulfatul este transformat in acid sulfuric si gravitatia specifica creste.


--------------------
Dacia Nova GTi/Logan Laureat dci 1999/2006 - B77CSD
cheers,
serban
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 5 Dec 2007, 01:27
Post #25


Omul Gras


Group: Members
Posts: 417
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Acum doi ani am auzit de la un vecin ca a aplicat o astfel de reteta bateriei sale. Nu-mi amintesc valorile, si nici unde, dar parca etapele astea erau. Parca sustinea ca au fost rezultate. Acum are alta masina, dar am sa-l intreb.

b77csd, cred ca nu mai ai ce sa faci cu bateria, decit sa experimentezi pe ea sau sa o dai la schimb pentru una noua. Daca ti-e lene sa incerci reteta gasita, si vrei sa treci iarna fara costuri suplimentare (acum preturile la baterii sint mult umflate), atunci incearca reteta mea. Ma ofer sa incerc sa-ti desulfatez bateria. Iti ofer spre folosire in aceasta perioada o baterie Rombat Tornado 60A veche de doi ani dar in perfecta stare de functionare. Iti spun intr-o saptamina daca se poate face ceva. Daca aparatul zice ca se poate, atunci peste vreo doua luni cred ca iti voi returna bateria, sa speram, desulfatata. Pare o perioada lunga, dar mai am o baterie la tratament, bateria lui KTC. Daca esti de acord cu propunerea, poti sa-mi dai pe PM numarul de telefon si te voi contacta.

Bateria lui KTC
KTC mi-a dat o baterie pentru reconditionat. Bateria se pare ca a suferit la viata ei, si nu a fost folosita conform destinatiei (se vede pe ea, iar KTC mi-a descris succint citeva evenimente). Bateria nu mai are hirtiile pe ea, iar stantarile nu prea se mai disting complet. Totusi (sper ca am dedus corect din stantari, dimensiuni si analogia cu bateria mea reconditionata), cred ca bateria lui KTC este Rombat Cyclon de 66Ah produsa in August 2005.
KTC mi-a spus ca bateria a fost descarcata complet de citeva ori, iar electrolitul a fost schimbat (probabil s-a incercat ceva in genul retetei lui b77csd). Totusi, bateria nu tinea curent. Cind mi-a fost predata bateria, aceasta avea cam 12,57V. KTC mi-a spus ca tocmai o luase de pe redresor si venise cu ea la intilnire. Cind am ajuns acasa, dupa 3 ore, bateria avea cam 12,49V. Tind sa cred ca tensiunea a scazut asa brusc si datorita frigului. Am pus-o la incarcat/reconditionat, aparatul a zis ca totul e in regula, am uitat-o 5 zile (pina Duminica seara) si i-am dat doua zile pauza. Astazi (Marti seara), dupa doua zile de pauza, tensiunea era de 12,62V. Eu zic ca este promitator. Totusi, nu am densimetru sa vad concentratia de acid din celule si daca aceasta este egalizata. Dupa nivelul electrolitului (peste 3 cm deasupra placilor), si raspindirea sa pe toata bateria, cred ca cel care a facut golirea si umplerea bateriei cu electrolit nu prea stia ce face (mii de scuze KTC daca tu ai fost acela!).


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 17 Jun 2008, 10:28
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 05




sunt curios, ai reusit ceva cu bateria aia? ca a trecut ceva timp. smile.gif


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autogeo
post 16 Dec 2008, 00:28
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 28 August 04




@annem
am vreo 10 baterii care au fost in magazinul meu la vanzare si un an intreg nu le-am incarcat/descarcat deloc, desi stiam care ar fi urmarile, nu am avut timp/chef de ele. eu stau in bucuresti, magazinul este in targoviste. treaba e ca desi nu au fost folosite bateriile s-au cam dus, element dupa element. as vrea sa incerc sa le revitalizez. crezi ca daca elementul are tensiune 0V poate fi revitalizat? unele baterii mai au doar 2-3 elementi care au tensiune. am tot cautat pe net si aparatul pe care il ai tu mi se pare cel mai potrivit dintre ce am vazut. inainte de a-mi cumpara unul vreau sa vad daca face treaba.
@toti cunoscatorii: daca elementul este cu tensiune zero se poate revitaliza cu un aparat? daca se poate, care este acel aparat?

cu stima,
geo

This post has been edited by autogeo: 16 Dec 2008, 00:32


--------------------
hobby-urile costa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 16 Dec 2008, 01:31
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.239
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cam greu nu cred ca vei mai face ceva cu ele totusi daca vrei sa incerci acest material poate te ajuta


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autogeo
post 16 Dec 2008, 02:41
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 28 August 04




multzam pt raspuns. vazusem sfaturile de la stab si chiar asa o sa fac. am niste incarcatoare in impulsuri la 6v, de la niste baterii de telefoane modile mai veki, si o sa incerc sa le folosesc pe alea ca sa le dreg putin. as vrea sa imi procur un aparat ca al lui annem dar nu prea stiu cum. l-am gasit aici: http://www.amazon.com/BatteryMinder-Batter...29387941&sr=8-2

cum l-as putea procura cu un cost de transport mai redus si fara riscul de a plati niste bani cuiva fara garantia ca-mi va sosi si coletul?

This post has been edited by autogeo: 16 Dec 2008, 02:41


--------------------
hobby-urile costa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 16 Dec 2008, 15:06
Post #30


Omul Gras


Group: Members
Posts: 417
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(C.C. @ 17 Jun 2008, 11:28)
sunt curios, ai reusit ceva cu bateria aia? ca a trecut ceva timp.  smile.gif
*


Scuze pentru intirziere.
Eu zic ca bateria lui KTC (Cyclon 66Ah) a fost reconditionata. La sfirsitul ciclurilor de incarcare, dupa o luna de pauza, erau 12,50 V. Eu zic ca era bine avind in vedere istoria bateriei si densitatile din elementi destul de diferite. Acum, bateria e la KTC de vreo 6 luni si poate ne spune daca a functionat normal in tot acest timp.

Bateria mea auto se comporta absolut normal. Tocmai i-am facut incarcarea de toamna (acum iarna) weekend-ul asta, i.e. tinuta la un redresor normal 48 ore (Simbata + Duminica). Tensiune inainte 12.55V, tensiune dupa o zi 12,8 V. Totul e perfect.

Dar cel mai important este ca mi-a salvat peste o mie de dolari (sigur am aminat cheltuirea sper cu cel putin doi ani), reconditionind bateriile scumpe, destinatia initiala a BatteryMinder.

autogeo
Eu am cumparat BatteryMinder de unde era mai ieftin (http://www.navstore.com este specializat pentru barci), de unde acceptau plati din Romania (acum nu cred ca se mai pune problema) si unde era transportul mai ieftin. Transportul a fost practic gratuit, expedierea fiind in SUA la niste prieteni, care mi l-au adus cind au venit in Romania.
Vezi ca site-ul asta de barci (http://www.navstore.com) are si expedierea cea mai ieftina pentru Romania, dar pretul este umflat si de taxele vamale care se aplica la pret + transport + provenienta SUA.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

6 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 1st August 2014 - 03:42
Forum Renault Server hosting