It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

12 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Reglare Culbutori - Supape..., metoda optima, ca la carte

tzepesch
post 2 Feb 2008, 01:32
Post #1


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.555
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




sal...

mi-am reglat distanta de la culbutori, dupa metoda asta din atasament....
oricum se simte diferenta bine de tot, aveam niste distante, 0.4, 0.2, 0.25, o.15... numai cum trebuiau nu...


eh

ce metode mai sunt, exacte, testate si cu rezultate vizibile pozitive.


am inteles ca se mai pune fiecare cilindru in compresie (rotorul delcoului in dreptul fiecarei fiese) si de fac distantele numai la cilindru respectiv, E+A, e adevarat?

daca exista metode mai buner ca cea atasata de mine va rog postati, cat mai in detalui va rog,

multumesc


ps: merci si celui de la care am documentul respectiv


Attached File(s)
Attached File  Reglare_culbutori_2.doc ( 33.5k ) Number of downloads: 5422


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 2 Feb 2008, 09:14
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.898
Joined: 31 October 07




Ce frumoase erau niste poze chiar de la locul cu pricina :D


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 2 Feb 2008, 10:02
Post #3


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.555
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




huh??? de la rampa culbutorilor? what 4?


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Feb 2008, 10:13
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 31.087
Joined: 15 August 05




QUOTE
Faza 2 Reglaj 2
Rotești în aceleași condiții de mai sus motorul cu 360 realizînd aceiași poziționare a semnelor, numai ca de data aceasta limba rotorului trebuie să fie in dreptul fișei cilindru nr 4



poti sa explici?


--------------------
Renault Megane ll 2005 Influence - din fier cu luminite
"Fericirea este ceva care nu se atinge niciodata, dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 2 Feb 2008, 16:20
Post #5


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.555
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




deci in faza 2 Reglaj 1 volanta e pe semn si rotorul e in dreptul fisei 1 (cilindru 1 in compresie) si se regleza supapele 1, 2, 3, 5.
apoi in faza2 reglaj 2 se roteste volanta pana ajunge iar semnu pe volanta (rotorul in dreptul fisei 4) si se regleaza supapele 4, 6, 7, 8...

si eu aveam acele instructiuni tot de aici de pe forum, nu mai stiu de la cine...


am mai gasit de la userul DACIA_GPG (acelasi lucru ca si la mine)

Cea mai simpla metoda de reglat culbutori:
-volanta la semn(scanteia la 1 sau 4)
-cand stim ca cand este la 1 sau 4?....se observa miscarea supapelor sa fie in cantar sau balanta.
a)1E 1A 2A 3E (dupa desen, supapele 1, 2 , 3, 5)
b)4A 4E 2E 3A la urmatoarea rotire la semn. (dupa desen, sup. 7, 8, 4, 6)

This post has been edited by tzepesch: 2 Feb 2008, 16:27


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Feb 2008, 19:02
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 31.087
Joined: 15 August 05




Dupa ce ai facut faza 1, si invarti motorul 360 de grade, sa ajunga semnele din nou aliniate, nu face rotorul tot 360 de grade, si va fi tot in dreptul fisei 1?


--------------------
Renault Megane ll 2005 Influence - din fier cu luminite
"Fericirea este ceva care nu se atinge niciodata, dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 2 Feb 2008, 19:07
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.363
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Ba da...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 3 Feb 2008, 00:11
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.838
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




argon, arborele cu came se invarte cu jumatate din viteza unghiulara a motorului, cel putin la cele in 4 timpi. Asa ca dupa o RAC el face doar 180 de grade, si rotorul e angrenat direct...


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 3 Feb 2008, 00:51
Post #9


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.555
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




Volanta face 360gr si rotorul face 180.

ca altfel faci faza 1 rotest de 2 ori, practic 720 si ajungi tot la fisa 1 si n-ai facut nimic


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doctorasul
post 3 Feb 2008, 06:38
Post #10


Membru imbatranit


Group: Members
Posts: 1.904
Joined: 13 November 06
From: Pitesti-Mioveni




Ca la carte !. :D

This post has been edited by doctorasul: 3 Feb 2008, 06:43


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition - AG
Nu contează dacă ești sărac sau bogat. Contează să ai bani!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 3 Feb 2008, 08:00
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 524
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Explicatia rezida din modul de deschdere al supapelor:
-in prima rotatie a motorului se deschid supapele de evacuare
-in urmatoarea se deschid cele de admisie
astfel incat la 2 rotatii ale volantei se face deschiderea supapelor atat de pe admisie, cat si a celor de pe evacuare.

Asta teoretic, caci practic poate explica cel care le-a mesterit deja...


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Feb 2008, 10:17
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 31.087
Joined: 15 August 05




QUOTE(doctorasul @ 3 Feb 2008, 06:38)
Ca la carte !. :D
*




asta e sfanta, totusi nu am invredere in alte metode.


--------------------
Renault Megane ll 2005 Influence - din fier cu luminite
"Fericirea este ceva care nu se atinge niciodata, dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 4 Feb 2008, 01:10
Post #13


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.555
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




concluzionand metoda lui liviu si cea din carte, plus ce am mai gasit pe aici pe forum, am insumat solutiile de reglare si am ajuns la acelasi rezultatat.

am facut o schita rapida pe care am luat-o la masina...

This post has been edited by tzepesch: 4 Feb 2008, 01:12

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Feb 2008, 07:55
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




Cind trebuie sa fie supapele complet si sigur inchise? Cind se deschide evacuarea simetrica sau cind cilindrul e in comprimare?
De aia folosesc metoda "cilindru in compresie".

Da, am avut si eu "piticii" cu "evacuare deschisa" doar ca dupa reglaj la o verificare cu metoda "compresie" am ajuns la concluzia ca jocurile scazusera din cauza "balansurilor" arborelui cu came datorat uzurilor.

A, evacuarea deschisa, ca sa concluzionam: Se regleaza evacuarea SIMETRICA si admisia "URMATOARE", privind schema de aprindere (1-3-4-2)


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 4 Feb 2008, 10:12
Post #15


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.555
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




adica, simetrica, si urmatoare??? detalii, detalii, pls.:)

ps: liviu, metoda din primul post, aceea in format .DOC nu a ta? nu am luat-o de la tine dar nu e ideea ta?


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Feb 2008, 11:58
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




Nu, eu o folosesc pe cea "cilindru in compresie".

Aia cu "evacuare complet deschisa" am folosit-o si eu, cu rezultate bune dar, in momentul ala, aveam ax cu came NOU si motorul/chiulasa refacute proaspat. In cazurile uzurii te trezesti cu balans al axei cu came in lagare produse de rezultanta fortelor/momentelor ce actioneaza asupra sa, jocul reglat este bun in pozitia aia dar, cind cilindrul respectiv va ajunge in comprimare jocul se micsoreaza sau se anuleaza.

Acuma, metoda "evacuare deschisa":
motorul are succesiunea de aprindere 1-3-4-2.
de asemenea, 1 e simetric cu 4 si 2 cu 3 (si viceversa).

Acuma; daca am deschisa evacuarea lui 3, reglez admisia "urmatoare" (in ordinea aprinderii), adica 4 si evacuarea "simetrica", adica 2.
ETC.


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
avianord
post 26 Feb 2008, 14:23
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 24 May 07




Am citit toate posturile de pe forum legate de reglajul culbutorilor si cum am gasit mai multe metode care nu-mi erau foarte clare, m-am apucat sa fac schema axului cu came in functie de pozitia pistonului. Este interesant ca cele doua supape de pe un cilindru ,,se incaleca'' adica sunt deschise simultan pentru un timp relativ mic. Unghiurile sunt de 10 grade inainte si 30 dupa ( masurate pe axul cu came deoarece pe arbore unghiurile sunt duble). Cele doua metode descrise de Liviu se pot intelege mai bine prin vizualizare pe schita si se pot vedea cele doua stari: cu cilindru la sfarsitul compresiei - scanteie si cu supapa de evacuare complet deschisa. Sper sa va ajute. Eu am reglat cu supapa de evacuare complet deschisa si vad ca merge. Apoi m-am dus acasa si m-am apucat sa fac schema. Acum si mie imi e ceva mai clar. Data viitoare incerc sa vad jocul in ambele metode. Cred totusi ca metoda cu cilindrul in compresie este mai aproape de adevar. Este chiar situatia din desen. Pentru metoda supapei de evacuare complet deschise trebuie sa mai rotiti schema cu aproximativ 45 de grade in sens invers acelor de ceas. Spor la treaba.

Attached File(s)
Attached File  Reglare_culbutori.doc ( 34k ) Number of downloads: 2738


--------------------
Dacia break Dacia break 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 27 Feb 2008, 22:04
Post #18


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.555
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




exceleeent....


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Feb 2008, 11:10
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




Aia cu evacuare complet deschisa:
e2 deschis – se regleaza a2 si e3

Eu stiam ca se regleaza admisia "urmatoare" (din punct de vedere al ordinii aprinderii), adica A1 si evacuarea SIMETRICA, recte E3


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Mar 2008, 20:35
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 31.087
Joined: 15 August 05




O nelamurile, cand reglez culbutorii dupa metoda clasica, adica E deschis, la cilindrul 1, cum imi dau seama cand E e deschisa complet? La fel in continuare, la 3,4 si 2, cum imi dau seama? Presupun ca atunci cand e apasata la maxim?! doar asa dupa ochi?


--------------------
Renault Megane ll 2005 Influence - din fier cu luminite
"Fericirea este ceva care nu se atinge niciodata, dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
za_kristake
post 18 Mar 2008, 23:13
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 671
Joined: 9 March 08
From: Sibiu




pai invartind arborele cotit culbutorul o sa inceapa sa atace supapa si continui pana cand culbutorul revine pe cursa de ridicare atunci dai usor inapoi si atunci supapa e max deschisa.


--------------------
1310 L 1997 - SB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Mar 2008, 07:33
Post #22


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 31.087
Joined: 15 August 05




asa ma gandeam si eu, apropos de metoda din primul post, nu o incercati, e buna de spalat pe cap, am reglat ieri cu ea, si ralantiu mai neregulat nu am avut niciodata, tuseste, trege hartia la toba, etc. Am reglat din nou la 0.4/0,5 E si 0,25 A cum era inainte ,si merge perfect, fooarte rotund.o sa incerc azi cu metoda dupa manual.


--------------------
Renault Megane ll 2005 Influence - din fier cu luminite
"Fericirea este ceva care nu se atinge niciodata, dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 19 Mar 2008, 07:39
Post #23


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.102
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(argon @ 19 Mar 2008, 07:33)
. Am reglat din nou la 0.4/0,5 E si 0,25 A cum era inainte ,si merge perfect, fooarte rotund.o sa incerc azi cu metoda dupa manual.
*



Argon sigur ai scris bine 0,4/0,5 E , :mirat

Si nu tacane ca o moara culbutorii ??? :huh:


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Mar 2008, 07:44
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 31.087
Joined: 15 August 05




da, am scris bine, nu tacane nimic, merge rotund, nu tuseste...

care-i diferenta intre metoda din primul post si cea din manual cu E deschisa?


--------------------
Renault Megane ll 2005 Influence - din fier cu luminite
"Fericirea este ceva care nu se atinge niciodata, dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 19 Mar 2008, 07:54
Post #25


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.102
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(argon @ 19 Mar 2008, 07:44)
da, am scris bine, nu tacane nimic, merge rotund, nu tuseste...

*



Intrebarea era de fapt , de ce ai lasat o toleranta asa mare de 0,5 ???
Cand din amandoua metode reiese ca distantele sunt 0,2 E si 0,15 A la rece
0,26 E SI 0,18 A la cald (ma rog in cea din manual precizeaza si distantele la cald )


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Mar 2008, 07:56
Post #26


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 31.087
Joined: 15 August 05




pentru ca asa era si inainte sa ma apuc de reglat.


--------------------
Renault Megane ll 2005 Influence - din fier cu luminite
"Fericirea este ceva care nu se atinge niciodata, dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 19 Mar 2008, 07:59
Post #27


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.656
Joined: 11 August 04
From: black sea




cel mai bine este sa se faca reglajul culbutorilor la rece.
iar ca valori maxime 0,20A si 0,25 E.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 19 Mar 2008, 08:06
Post #28


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.102
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(argon @ 19 Mar 2008, 07:56)
pentru ca asa era si inainte sa ma apuc de reglat.
*



De aici rezulta ca ai avut si ai joc mare la culbutori si inainte de reglaj si dupa reglaj, joc care poate conduce la o uzura prematura a supapei


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Mar 2008, 10:35
Post #29


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 31.087
Joined: 15 August 05




am verificat si uzura, si nu este, am reglat cu metoda clasica, 0,15 A si 0,20 E, si nu mai tuseste in toba decat rar, si nu e chiar tusit, ci un fel de tremurat, probabil asa trebuie, nu stiu doar ca inainte cu 0,4 pe E si 0,25 pe A nu se intampla, de asemenea ralantiul a scazut, a fost nevoie sa mai invart surubul de pozitionare a clapetei aproape o tura sa revina ralantiul cum ear inainte de reglare :wacko: De tacanit nu tacane nimic.

Prima metoda , aceea din fisierul word nu va recomand sa o incercati, nu stiu cine a inventat-o, dar mai rau dereglati motorul cu ea.


--------------------
Renault Megane ll 2005 Influence - din fier cu luminite
"Fericirea este ceva care nu se atinge niciodata, dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 19 Mar 2008, 10:59
Post #30


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.102
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Eu pesonal folosesc o metoda descrisa de Liviu si anume "cu cilindrii in compresie ":
Se pozitioneaza semnul in fereastra si lama rotorului spre aripa stinga (cil 1 in compresie).
-se verifica daca ai jocuri la culbutorii cil 1 (linga volanta)
-se roteste usor motorul pina cind lama rotorului (lulelei) ajunge la 90 grade fata de prima pozitie. Verifici jocurile la cil 3.
-se rotesteiarasi motorul pina apare semnul volantei in fereastra cu lama lulelei spre motor. Verifici cil 4.
-se roteste iarasi pina lama ajunge la 90 grade fata de poz dinainte. Verifici cil. 2.

Atentie: acele pozitii "lama spre aripa stinga" si "lama lulelei spre motor" sint relative, ele vor fi putin decalate de perpendiculara pe axa motor sau pe aripa din cauza pozitiei uneori decalate a pinionului delco


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

12 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 1st November 2014 - 09:18
Forum Renault Server hosting