Releistica Logan DCI, Clantane relee cand pornesc ventilatorul
![]() ![]() ![]() |
Releistica Logan DCI, Clantane relee cand pornesc ventilatorul
liviu2004 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|||
LUYgescu |
![]()
Post
#2
|
![]() membru diesel-ist Group: Members Posts: 164 Joined: 21 November 05 From: ploiesti ![]() |
zgomotul "releelor"(nu stiu dc e de la relee, un "clanc") se aude si la mine( "asa face toate").....
numai de bine!!! This post has been edited by LUYgescu: 24 Jan 2006, 12:53 |
--------------------
DACIA
LogaN...1.5dci
preferance
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai sa va zic eu:
Cum aveti DCI, aveti incalzire electrica a habitaclului (care merge pana cand se incalzeste suficient antigelul). Si e un releu care cupleaza acea rezistenta electrica. releul este pe aeroterma, cam in dreptul cheii de contact. Fiind asa de aproape sub bord, se aude... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
george_slz |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Klaus ai acumva o schema a acelei incalziri?
Sa sti ca eu am cam inghetat intr-un clio cu dci de 60 de KW...astia au pus electrica pe Logan?! Astept sa ma lamuresti si pe mine si raman dator! |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Ha, ma gandeam eu la ceva incalzire electrica dar am asteptam sa nu zic vreo prostie. Sigur sunt zgomote de relee, se aud destul de clar si temporizarea lor la pornirea/oprirea ventilatiei este destul de exacta.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
74r12 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 514 Joined: 2 July 04 From: Planeta Pământ (Terra) ![]() |
Confirm si eu acel "tzacanit" in momentul pornirii (sau opririi) ventilatorului aerotermei, pe perioada cat motorul e inca rece.
(Cand am auzit prima oara acele tzacanituri, m-am speriat ca-mi pusca oarece sigurante.... ![]() |
--------------------
Megane
2.2
Expression+ 1,5 dci 85 cp Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sistemul consta in 2 rezistente actionate de 2 relee (aflate in zona de v-am zis-o)
Releele sunt puse la masa de UCE injectie diesel (fiecare independent) De asemenea, releele sunt alimentate de releul de la uce injectie (ca sa nu fie alimentate cand uce injectie nu e alimentata) - asta la partea de comanda, ca la partea de putere sunt alimentate printr-o siguranta din cutia de sigurante de la motor - de 80A, cealalta de 80A fiind pentru pompa electrica de servo) Comanda intrarii in functiune a incalziri aditionale este data de UCE injectie diesel cand temperatura aerului admis de motor este mai mica de 0 grade, iar temperatura antigelului este mai mica de 10 grade. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Foarte tare!!!!!!!! Mersi de informatii. Acum caut ceva forum de zgomote stanga spate. (40 pagini!!!! )
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
74r12 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 514 Joined: 2 July 04 From: Planeta Pământ (Terra) ![]() |
scuze pt off-topic
QUOTE rezistenta din cutia de sigurante de la motor klaus, mai exista o cutie de sigurante, pe langa cea din bord-partea stanga-spre usa?!? am citit si rascitit in manualul masinii si acolo nu pomeneste nimic despre o a doua cutie de sigurante ... foarte slab documentat manualul masinii...... ![]() lumineaza-ne si pe noi, pls !! |
--------------------
Megane
2.2
Expression+ 1,5 dci 85 cp Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
|
|
klaus |
![]()
Post
#10
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai cutia aia de pe aripa stanga, din compartimentul motor ce crezi ca e?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
george_slz |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Hai ca bag nasul la clio sub bord....Cum arata un cablurile care conecteaza rezistentele alea la circuitul de alimentare?
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
74r12 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 514 Joined: 2 July 04 From: Planeta Pământ (Terra) ![]() |
QUOTE Pai cutia aia de pe aripa stanga, din compartimentul motor ce crezi ca e? n-am avut curaj s-o desfac, pe considerentu ca fiind in garantie, sa nu desigilez ceva p-acolo... ok, ce sigurante, aferente carui echipament sunt in cutia respectiva? |
--------------------
Megane
2.2
Expression+ 1,5 dci 85 cp Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
|
|
DFA |
![]()
Post
#13
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
liviu2004 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
"george_slz"
Am capatat de curand o schema electrica a motorului 1,5 dci de pe Renault Clio II. Am vazut acele relee si rezistente, deci si clio ar trebui sa aiba. Ceea ce ma nedumereste putin este denumirea rezistentei: coolant heater. Adica rezistentele ar trebui sa fie pe circuitul lichidului de racire motor. M-am uitat si eu pe la motorul de Logan si nu le-am zarit. ![]() |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
george_slz |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
pune si tu schema aia...pls!
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
DFA |
![]()
Post
#16
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(Liviu P @ 30 Jan 2006, 12:32) Ceea ce ma nedumereste putin este denumirea rezistentei: coolant heater. Adica rezistentele ar trebui sa fie pe circuitul lichidului de racire motor. M-am uitat si eu pe la motorul de Logan si nu le-am zarit. ![]() La Logan diesel e cam așa (îi zice Încălzire adițională habitaclu): Reglare termică circuit de încălzire habitaclu Motoarele cu sistem de injecție directă sunt caracterizate printr-o injecție a carburantului direct în camera de ardere. Rezultă de aici o reducere a pierderilor termice la partea superioară a motorului și prin urmare, dimensiunile circuitului de răcire a chiulasei sunt reduse. Efectul acestei reduceri este că temperatura apei care circulă în această zonă crește mai lent. Deci această apă este utilizată de sistemul de încălzire din habitaclu. Pe vreme foarte rece, devine deci dificil să se ajungă la o temperatură confortabilă în habitaclu. Pentru a limita durata de încălzire, în circuitul de încălzire al habitaclului au fost introduse elemente rezistive pentru încălzirea aerului, numite Rezistențe de Încălzire Habitaclu (RÎH). Calculatorul de injecție determină necesitatea de a comanda și realizează comanda fizică a Rezistențelor de Încălzire Habitaclu. Calculatorul de injecție determină pe de o parte, în funcție de sarcina alternatorului, limitarea comenzii de putere a Rezistențelor de Încălzire Habitaclu și pe de altă parte interzicerea Rezistențelor de Încălzire Habitaclu în funcție de turație, sarcină și viteza vehiculului. Se pare că rezistențele (sunt 4, cuplate 2 cu 2 - deci 2 trepte de căldură) nu sunt pe circuitul de răcire a motorului, ci sunt chiar în aerotermă, în habitaclu, probabil pe undeva pe lângă calorifer, în fluxul de aer antrenat de ventilator. Așa că nu mai căutați rezistențele pe la motor... L.E.: Având în vedere că ambele seturi de rezistențe sunt protejate de 1 siguranță de 80 de Amperi fiecare, ne putem aștepta la o putere de vreo 700W per set, deci când lucrează ambele seturi 1,4KW. Nu cunosc puterea exactă a rezistențelor, 700W e doar o estimare. This post has been edited by DFA: 31 Jan 2006, 09:19 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
scuterone |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 19 December 05 ![]() |
unde incalzire aditionala habitaclu ca mi-au clantanit dintii pana se incalzea apa si baga caldura.(laureate dci)
|
--------------------
.
.
- .
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Dupa parerea mea e corect de scrie DFA. Am sesizat ca atunci cand turatia scade brusc sub 800 rpm releele se decupleaza.
Totusi nu dureaza asa mult pana se incalzeste aerul. Cam 1, max. 2 minute. Ideea este sa pornesti ventilatorul imediat ce ai pornit motorul. Cat despre incalzirea motorului, foarte rar am vazut 4 liniute la apa, chiar si acum cand este vremea mai calduta ( 2,3 grade). Drumurile mele erau cam de 7,8 km. Oricum cred ca nu e stricat nimic. ![]() |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
DFA |
![]()
Post
#19
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(scuterone @ 30 Jan 2006, 23:35) unde incalzire aditionala habitaclu ca mi-au clantanit dintii pana se incalzea apa si baga caldura.(laureate dci) 1. Ce temperatură era afară? 2. Ai făcut frigul în mers sau în relanti? 3. Aeroterma pe ce "treaptă" de căldură era setată? 4. Ventilatorul la ce viteză era reglat? 5. Erai pe recirculare sau pe aer proaspăt de afară? 6. În cât timp a început să dea totuși aer cald? |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
scuterone |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 19 December 05 ![]() |
1.-10 ,-15
2.Dimineata cand porneam motoru'. 3.2 4.2 5.aer proaspat(recircularea nu o folosesc nici daca sunt -50C nu pot sa sufar geamurile aburite) 6.10-15 min acceptabil desi 3si4 mi se pare cam aceeasi intrebare.. ..nu? |
--------------------
.
.
- .
|
|
DFA |
![]()
Post
#21
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Treapta de căldură și treapta de ventilație nu sunt același lucru, sunt reglate independent, cu 2 butoane separate!
În mod normal, pentru a obține căldură cât mai repede dai căldura aproape de maxim și ventilația ceva mai mică, pentru ca aerul ce trece pe lângă calorifer/rezistențe să apuce să se încălzească înainte de a părăsi aeroterma. Dacă ții motorul la turații mici nici apa nu se încălzește, nici rezistențele nu sunt alimentate (pentru că ar mări sarcina asupra motorului rece), deci vei obține foarte puțină căldură, într-un timp lung, sau deloc. De aceea este foarte important, atât pentru motor, cât și pentru tine, să pornești cu mașina aproape imediat cum ai pornit motorul. Astfel motorul se unge mai bine, injecția alimentează rezistențele (pe toate 4) și acestea fac căldură destul de repede, pentru că oricum aeroterma nu va primi apă caldă de la motorul rece prea repede. Motoarele diesel astea moderne nu se aseamănă deloc cu motoarele pe benzină (vechi sau moderne), sunt foarte eficiente în arderea combustibilului și au pierderi mici de căldură, de aceea temperatura lichidului de răcire nu crește repede, nu urcă foarte sus și se răcește destul de repede, mai ales în regim de circulație în oraș! This post has been edited by DFA: 31 Jan 2006, 10:17 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
scuterone |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 19 December 05 ![]() |
da ..merge si la mine ..am incercat in dimineata asta. Cu treapta de caldura ai dreptate -a fost o confuzie din partea mea. Eu prefer sa stau 10min pe loc dupa ce pornesc motorul in loc sa pornesc imediat la drum--turatiile mici suprasolicita motorul inutil.Totusi un sistem cu bujii incandescente in sistemul de racire ar fi fost mult mai bun.
|
--------------------
.
.
- .
|
|
DFA |
![]()
Post
#23
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(scuterone @ 31 Jan 2006, 11:44) Eu prefer sa stau 10min pe loc dupa ce pornesc motorul in loc sa pornesc imediat la drum--turatiile mici suprasolicita motorul inutil.Totusi un sistem cu bujii incandescente in sistemul de racire ar fi fost mult mai bun. Faci foarte rău, mai mult de 20-30 de secunde nu ai nevoie să-l lași la relanti după ce-l pornești la rece. Motorul are nevoie de ungere bună când e rece, și ungerea nu se face deloc bine în regim de relanti. Dar nici să cazi în extrema cealaltă, să turezi motorul stând pe loc sau să pleci în trombă, turând motorul în trepte mici de viteză. Când pleci de pe loc nu accelerezi brusc, nu turezi prea tare motorul, nu folosești prea mult frâna de motor. Dacă motorul apucă să se încălzească atunci te poți purta "normal" cu el, nu-l mai "cocoloșești". QUOTE(scuterone @ 31 Jan 2006, 11:44) Din punct de vedere al motorului, sau al încălzirii habitaclului? Pentru că rezultă un compromis, motorul ar urca mai repede în temperatură, dar încălzirea habitaclului s-ar face mai încet pentru că aeroterma primește apă de pe circuitul mic de răcire, care se încălzește mai puțin decât circuitul principal de răcire - pe care se pun bujiile de pre/post încălzire. Așa, cu aerotermă electrică motorul își vede de temperatura lui și tu te încălzești bine, fără să fii foarte dependent de temperatura lui și de regimul lui de funcționare. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
cristi.r |
![]()
Post
#24
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Ca tot ne-a trimis klaus la topicul asta, de pe topicul pornirea GMV-ului la dCi, pun si eu o intrebare: Aceasta incalzire electrica a habitaclului este prezenta la toate versiunile diesel ? Pentru ca am un prieten care are un Laureate din 2006 si la care nu se aud tacaniturile alea si nici nu baga aer cald ca la mine. Am verificat chestia asta zilele astea cand temperaturile au fost destul de scazute dimineata.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
andrei_2006 |
![]()
Post
#25
|
![]() Loganist Group: Members Posts: 737 Joined: 21 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Toate Loganurile cu motoare dCi au rezistente electrice la aeroterma. Probabil s-au ars rezistentele sau s-a ars siguranta lor.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate Plus
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#26
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Aham ! Mersi, andrei_2006 pentru precizare.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
p_alecs |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 6 July 06 From: Constanta ![]() |
Din cate am inteles din ce am citit pe aici, ar trebui sa fie sub 0 grade ca sa porneasca acele rezistente electrice..deci zilele astea nu a fost asa de frig.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006 1.5 DCI
- ro-01-gem
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#28
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Probabil ca au fost sub zero grade din moment ce mi-a mi s-au auzit clantaniturile alea si unde mai pui ca in 2 km imi dadea aer cald prin gura de la parbriz
![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
tonicelli |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 374 Joined: 26 March 06 From: Valea Jiului ![]() |
QUOTE(DFA @ 30 Jan 2006, 21:56) Motoarele cu sistem de injecție directă sunt caracterizate printr-o injecție a carburantului direct în camera de ardere. ...... Pentru a limita durata de încălzire, în circuitul de încălzire al habitaclului au fost introduse elemente rezistive pentru încălzirea aerului, numite Rezistențe de Încălzire Habitaclu (RÎH). Calculatorul de injecție determină necesitatea de a comanda și realizează comanda fizică a Rezistențelor de Încălzire Habitaclu. .... Am studiat manualul si nu am gasit asa ceva, imi poti spune unde gasesc? |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate plus
- HD-XX-XXX România ... frumoasă țară ... păcat că e locuită
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#30
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Tu ai Logan cu motor dCi?
![]() |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 11:12 |