DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Reparatie bloc lumini Solenza, How to..

halogen
post 2 Jul 2012, 11:39
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 15 July 06




Salutare
M am lovit de urmatoarele probleme la blocul meu de lumini,nu ramanea faza lunga activa cand actionam maneta,semnalizarea odata actionata nu se mentinea sarea in neutru ,la virarea volanului semnalizarea nu mai trecea singura in neutru.
Deoarece la mine s au rezolvat toate problemele mai sus mentionate m am gandit sa impart cu cei care au aceasta problema un mic tutorial,sper sa va fie de ajutor.
O sa scriu sub fiecare poza ce reprezinta.

270620122502.jpg ( Size: 734.65k ) Number of downloads: 4599

aici semnalizarea e actionata,cauza nementinerii pozitiei de semnalizare si trecerea in neutru poate fi ori uzura ghidajului din plastic alb ,ori slabirea celor doua lamele de contact.
Solutie:
-daca e uzat ghidajul de plastic necesita inlocuirea blocului de lumini
-in cazul lamelelor de contact ,acestea se retensioneaza catre ghidajul de plastic si se curata zona de contact cu (spray de contacte electrice si/sau alcool isopropyl)
-eu unul am curatat tot blocul de lumini cu alcool isopropyl pentru a indeparta toata vasileina existenta ,pentru re-ungerea ansamblului am folosit vasileina siliconica.

270620122505.jpg ( Size: 672.8k ) Number of downloads: 5175

-incercuit cu galben sunt contactele de la semnalizare care trebuiesc si ele curatate ,in cazul in care sunt afumate sau oxidate se curata usor cu un smirghel fin,e valabil si in cazul lamelelor
-incercuit cu albastru sunt contactele claxonului ,nu umblati la el decat daca e oxidat/afumat pentru al curata.

270620122506.jpg ( Size: 389.95k ) Number of downloads: 4877

-aceasta este pozitia corecta a piesei de ghidaj pentru faza-lunga

270620122507.jpg ( Size: 618.21k ) Number of downloads: 4587

-lamela incercuita retine piesa din plastic alb cand e actionata faza lunga
-in cazul meu daca era actionata faza lunga sarea singura pe scurta,motivel pot fi multiple si anume uzura piesei din plastic alb,uzura lamelei de retinere sau jocul acesteia pe verticala ,
Solutia:
-eu am folosit un card de credit vechi din care am taiat o bucata astfel incat sa se potriveasca in locasul din spatele lamelei de retinere ,solutia asta nu mai permite oscilarea pe verticala si retine piesa care actioneaza faza lunga
-e recomandat sa curatati si lamelele de contact laterale

270620122515.jpg ( Size: 514.69k ) Number of downloads: 4499

-incercuit o sa observati locasul in care se "agata" lamela pentru a actiona faza lunga
-daca locasul respectiv sau lamela de retinere sunt foarte uzate blocul de lumini necesita inlocuire

270620122518.jpg ( Size: 957.46k ) Number of downloads: 1123

-ansamblul din poza reprezinta modul prin care semnalizarea revine in "neutru"cand este actionata
-in poza semnalizarea este in neutru

270620122520.jpg ( Size: 1.03mb ) Number of downloads: 861

-aici semnalizarea este actionata ,se observa cum ghidajul alb este ridicat acesta revine in neutru cand este actionat de componenta albastra aflata pe coloana din spatele volanului,o sa atasez o poza cu ea
Solutie:
-am intins usor arcul care tine piesa tensionata, am remontat piesa inapoi si functioneaza perfect
-in cazul in care piesa este uzata sau rupta necesita inlocuirea blocului de lumini

270620122521.jpg ( Size: 520.82k ) Number of downloads: 861

-aceasta componenta este responsabila cu aducerea semnalizarii in pozitia neutra in cazul in care e actionata semnalizarea

Repaus.jpg ( Size: 768.9k ) Number of downloads: 1032

-pozitia neutra a lamelelor de contact pentru semnalizare

Succes


This post has been edited by halogen: 2 Jul 2012, 12:33


--------------------
dacia solenza 1.4mpi dacia solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitecar
post 2 Jul 2012, 17:14
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 238
Joined: 6 January 07
From: BUCURESTI




Am facut o propunere pentru a fi mutat topicul la sectiunea Tutoriale, Tips & Tricks .

Foarte util pentru cei care nu au desfacut niciodata blocul de lumini si vor intimpina probleme .


--------------------
ex Dacia Break 1310 Cli 2000
Logan 1,4 Laureat 2005
""Invata din greselile altora ,caci nu poti intr-o viata sa faci toate greselile""
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 2 Jul 2012, 21:40
Post #3


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Mutat sus la topicuri importante.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 22 Oct 2012, 14:00
Post #4


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.351
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Am si eu o problema cu blocul de lumini si anume:
-pana sa il desfac nu prea imi semnaliza stanga(tacanea des si fara sa clipeasca martorul)si la actionarea manetei clipea intai semnalizarea dreapta si apoi semnaliza sau nu stanga(dupa chef);
-il desfacu azi,curatai cu spray de contacte contactele semnalizarii,apoi il montai la loc.Simptome:semnalizarea dreapta merge,semnalizarea stanga merge doar daca actionez maneta cam jumatate din cursa,iar la cursa intreaga semnalizeaza ambele semnale stanga/dreapta sad.gif si alta probleme ,cateodata la semnal stang mi-se stinge faza scurta si revine cand actionez schimbarea cu faza lunga sau misc de maneta sad.gif .

Deci ce e de facut?
E nevoie sa schimb blocul de lumini?
Se nimereste oare blocul de lumini de Logan?


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cris06
post 22 Oct 2012, 16:16
Post #5


Mester


Group: Members
Posts: 616
Joined: 7 October 08
From: Iasi




Schimba blocul de lumini si monteaza si relee de protectie (cred ca e loc in cutia de sig. din comp. motor). Maresti luminozitatea filamentelor si protejezi blocul de lumini.


--------------------
Daewoo TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/ 2006 - IS.06.---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 29 Oct 2012, 22:19
Post #6


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.351
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Stie cineva daca se poate pune blocul de lumini de Logan pe Solenza?

30 Oct 2012, 13:31:
QUOTE(cris06 @ 22 Oct 2012, 16:16)
Schimba blocul de lumini si monteaza si relee de protectie (cred ca e loc in cutia de sig. din comp. motor). Maresti luminozitatea filamentelor si protejezi blocul de lumini.
*



Sa inteleg ca nu exista releu pe lumini din fabrica...
Ma poti ajuta cu o schema ca sa pot monta rele pe faza scurta si pe cea lunga?

This post has been edited by romanvs: 30 Oct 2012, 13:31


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 30 Oct 2012, 14:57
Post #7


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 9.161
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Nu cred ca e de la bloc. Mai degraba de la contacte imperfecte.
Daca totusi e de la bloc, nu prea mai ai ce repara la el. Unul nou si relee.

This post has been edited by corbex: 30 Oct 2012, 14:58


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulyk1988
post 30 Oct 2012, 17:52
Post #8


Iulyk1988


Group: Members
Posts: 52
Joined: 15 September 09
From: Bucuresti




salut, stie sa imi spuna cineva de ce cand sting faza lunga se stinge lumina de tot apoi revine pe faza scurta sau cand sare semnalul la fel se stinge si apoi revine lumina imediat ?este posibil un contact imperfect sau blocul sa dus ? multumesc


--------------------
Dacia Solenza 2003 Confort - B 46 HUA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_DNK
post 30 Oct 2012, 18:23
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.819
Joined: 9 May 08
From: Slobozia




din ciclul "asa face toate"


--------------------
dacia solenza skoda octavia 2004, 2009 - 86,87 dnk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 30 Oct 2012, 21:38
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.678
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




QUOTE(romanvs @ 29 Oct 2012, 22:19)
Ma poti ajuta cu o schema ca sa pot monta rele pe faza scurta si pe cea lunga?
*



Ia de aici. Spor la bricolat. Asa am facut si eu, m-am luat dupa filmuletul de aici. Merg ok 04.gif .


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 30 Oct 2012, 22:31
Post #11


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.351
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Imi luai azi :bloc de lumini,doua relee cu 5 pini 12v,40A,papuci cu protectii de plastic si am de gand sa le montez poimaine.


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 30 Oct 2012, 23:07
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.678
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




Cat au costat releele?

Eu nu am gasit in sat aici papuci cu protectii sad.gif asa ca am facut-o old school, cu banda izolaatoare....


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 1 Nov 2012, 20:01
Post #13


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.351
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Costuri:
-75 lei blocul de lumini
-2x3 lei papuci
-2x4 lei releul
Nu reusii azi sa le montez,sper sa reusesc maine.

Din cei care si-au montat relee ,cam prin ce locuri le-ati montat?
Nu prea ma incanta sa le pun unde sunt puse in filmulet.
Eu le-as pune in zona releului de semnalizare.


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 7 Nov 2012, 10:10
Post #14


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 9.161
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




De ce ti-au trebuit doua relee? Cu ambele faze aprinse concomitent consumul e de 20-22 A. Iar un releu rezista la 40, dupa cum ai zis.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 7 Nov 2012, 14:39
Post #15


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.351
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Nu sunt prea priceput la "electrica" asa ca am montat releele asa cum am vazut in filmulet.Deosebirea fata de filmulet este ca le-am pus langa releul de semnalizare .
Functioneaza corect,cred,incalzindu-se cel care este pe faza folosita mai mult si anume pe cea scurta.


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy99
post 9 Nov 2013, 02:12
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 720
Joined: 7 June 11
From: Constanta (CT) - Petrila (HD)




Nu am inteles care fire, cum s-au legat. Poate o schema rudimentara ceva, ca nu am inteles rolul releelor


--------------------
Dacia Solenza Scala; Renault Laguna 2 Initiale Paris; 2003 / 2003; - XX XX DOD_XX XX LOL
100% adrenaline
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 9 Nov 2013, 13:26
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.678
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




Releele preiau curentul care trece prin blocul de lumini.


Uite, eu asa le-am pus de vreo 2 ani (cred) si functioneaza perfect.


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy99
post 9 Nov 2013, 17:42
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 720
Joined: 7 June 11
From: Constanta (CT) - Petrila (HD)




Le-ai pus tot ca in imagine sau intr-un loc mai accesibil?


--------------------
Dacia Solenza Scala; Renault Laguna 2 Initiale Paris; 2003 / 2003; - XX XX DOD_XX XX LOL
100% adrenaline
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 9 Nov 2013, 20:01
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.678
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




Ca in imagine. Le-am aruncat pe acolo biggrin.gif . Nu a luat masina focpana acum tongue.gif .


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuc
post 21 Oct 2015, 19:31
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 10 April 08




120 mii, a inceput sa-mi faca si mie figuri blocul de lumini, cum s-a lasat frigul, cand semnalizam dreapta, faza scurta disparea pentru cateva momente blink.gif . Anul trecut cand treceam de pe faza lunga pe scurta ramaneam in bezna ceva secunde blink.gif , dar la un moment dat n-a mai facut nimic. Mi-am luat inima in dinti, am desfacut blocul de lumini, am curatat tot ce era afumat pe acolo, la fel. Pana la urma am conectat faza pe pinul de rezerva si n-am probleme..deocamdata..sper sa-i pun si relee happy.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4 Confort 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy99
post 25 Oct 2015, 03:22
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 720
Joined: 7 June 11
From: Constanta (CT) - Petrila (HD)




Intr-un drum de noapte pe ploaie, mi-au cazut 2 blocuri, unul de logan pe care l-am reparat eu si la care i-am rupt din pacate clipsurile si nu l-am lipit prea bine si s-a dezintegrat , si cel de solenza care nu mai facea bine contact pe circuite. L-am reparat pe cel de logan si cel de solenza nu mi-a mai facut probleme( imi facuse doar o data cand nu se mai aprindea faza scurta).

This post has been edited by edy99: 25 Oct 2015, 03:23


--------------------
Dacia Solenza Scala; Renault Laguna 2 Initiale Paris; 2003 / 2003; - XX XX DOD_XX XX LOL
100% adrenaline
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 25 Oct 2015, 08:42
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.678
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




Dar blocul de lumini de pe Logan este identic cu cel de pe Solenza? Adica, pe afara stiu ca seamana, dar mufele sunt aceleasi? In caz de ceva, pot sa ma duc sa cumpar un bloc de Logan si sa il montez direct?


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy99
post 25 Oct 2015, 21:56
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 720
Joined: 7 June 11
From: Constanta (CT) - Petrila (HD)




Blocul e fabricat altfel, mufele la fel, ma refer la ph2, cred ca ph 1 e la fel. La ph2 trebuie taiat "cocosul" care agata pe coloana de directie, ce deblocheaza semnalizarea, cativa mm, ca freaca tot timpul in coloana si click-aie mereu


--------------------
Dacia Solenza Scala; Renault Laguna 2 Initiale Paris; 2003 / 2003; - XX XX DOD_XX XX LOL
100% adrenaline
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 26 Oct 2015, 07:58
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 1.374
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Cel de logan mai are o "imbunatatire". Butonul de claxon e in maneta, iar catre mufa pleaca un fir. Acest fir se tensioneaza de cate ori se pornesc farurile si pana la urma se rupe.
La blocul meu de solenza am aplicat o curatire temeinica si am intercalat relee pe toate becurile, inclusiv un releu alimentat din contact pozitia 2. Cand opresc contactul se sting si farurile. Mi-e ciuda ca mi-au trebuit 8 ani ca sa fac miscarea asta...


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013 - TM XX XXX
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 26 Oct 2015, 08:03
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.678
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




Asa am si eu. Relee pe faza scurta si lunga. Nu e bai. Eu inca nu am probleme cu blocul de lumini.

Intrebam doar ca sa stiu daca se potriveste cel de Logan 1 pe Solenza...


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy99
post 26 Oct 2015, 23:27
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 720
Joined: 7 June 11
From: Constanta (CT) - Petrila (HD)




Asa a avut si asta, a avut cablul rupt, si nelipit corespunzator, in schimb intampina o oarecare rezistenta si da un click cand schimb din scurta in lunga, la cel de solenza cand din scurta dadeam flash-uri, dadeam din greseala pe lunga, la asta nu se intampla asta


--------------------
Dacia Solenza Scala; Renault Laguna 2 Initiale Paris; 2003 / 2003; - XX XX DOD_XX XX LOL
100% adrenaline
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 11 Dec 2015, 19:39
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 19 October 04




Pana la urma, se potriveste blocul de lumini al Loganului pe Solenza ?
La prima vedere, sunt similare .


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy99
post 19 Dec 2015, 23:42
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 720
Joined: 7 June 11
From: Constanta (CT) - Petrila (HD)




da, am eu, se potriveste


--------------------
Dacia Solenza Scala; Renault Laguna 2 Initiale Paris; 2003 / 2003; - XX XX DOD_XX XX LOL
100% adrenaline
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IgorChisinau
post 7 Sep 2016, 09:26
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 3 February 14




Salut, problema mea are următoarele simptome initial citeva zile cînd semnalizam dreapta sau stinga, ștergătoarele ștergeau o data parbrizul, pina cind la un flash, sa aprins in bord faza lunga si scurta concomitent dar foarte slab, dar luminile nu ardeau, și la semnalizare chiar daca acționam doar dreapta imi clipea si stinga si invers dar lumina mai slaba un pic in cealalta parte, faza scurta și lunga nu pornește, in bord se aprind ambele concomitent dar nu lucreaza nici una, si atunci cind pun cheia ștergătoarele se ridica vreo 5 cm si intepenesc, daca inchid si pornesc iar contactul se mai ridica inca 5 cm, maneta ștergatoare nu actioneaza nimic, ștergatoarele stau intepenite, și ventilatorul salon sufla foarte încet chiar și în treapta a 4.

Initial am presupus ca problema e blocul ștergătoare, dar dupa ce am scos mufa din el au ramas aceleash simptome la lumini, ulterior am scos mufa bloc lumini si am conectat cu un fir contactele pe rind: semnalizare apoi lumini, si la fel simptomele au ramas la fel.

Am decis sa scriu aici, dar totusi nu cred ca e problema blocului de lumini, posibil sa fie blocul de linga sigurante sau undeva imi face scurt și blocul ala imi da simptomele astea. M-am programat la un electrician în citeva zile, dar totusi poate cineva aici cunoaște despre ce e vorba.

Ms anticipat.

This post has been edited by IgorChisinau: 7 Sep 2016, 09:29


--------------------
Dacia Solenza 2004 Europa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 7 Sep 2016, 18:29
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.121
Joined: 1 May 04
From: TM




Ai UCE sau UCH. Probabil b si a luat apa.


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th November 2017 - 19:28
Forum Renault Server hosting