DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

12 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Rigidizare!, Rigidizarea sasiului la DSN cu strut bar sau sway!

bobomaster
post 11 Apr 2008, 12:13
Post #1


Membru Daciot


Group: Members
Posts: 194
Joined: 12 March 08
From: Bacau / Bucuresti




Vreau sa deschid o discutie bazata pe un subiect foarte vag atins, anume rigidizarea sasiului folosind strut bar sau sway bar, sau bara anti stres. Nu am gasit absolut nicaieri ceva pentru DSN sau SLZ(care au acelasi sasiu practic), sau pe cineva dispus sa confectioneze asa ceva. Stiu in schimb ca exista persoane care si-au montat si asi vrea sa stiu cum, unde le-au montat, cat a costat si care sunt efectele observate(teoretic stiu ce ar trebui sa fie pt. ca m-am documentat mult, dar e o diferenta intre teoretic si practic presupun smile.gif ).

P.S. este prima discutie pe care incerc sa o deschid, sunt incepator icon_mrgreen.gif


--------------------
RENAULT Megane 2008 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducutu
post 11 Apr 2008, 13:17
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 225
Joined: 15 February 08




sal,si eu as vrea sami montez o bara de rigidizare dar nu stiu cum as putea realiza asa ceva si unde?poate ne ajuta cineva,cred ca ar fi o imbunatatire cosiderabila,am auzit tot de pe forum ca siau pus nu stiu ce ingineri de la DACIA bara intre oalele amortizoarelor spate si avea un efect considerabil.sper sa ne ajute cineva cu cunostinte in cauza.multumim!


--------------------
dacia supernova clima 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 11 Apr 2008, 13:26
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 14.345
Joined: 21 August 06




QUOTE(bobomaster @ 11 Apr 2008, 13:13)
...un subiect foarte vag atins, anume rigidizarea sasiului...

...DSN sau SLZ(care au acelasi sasiu practic)...
*



Subiect vag abordat pentru că nu prezintă interes.

Dacă vei aprofunda studiul, vei afla că există ceva diferențe de șasiu și rigidizare a caroseriei între DSN și SLZ.

Nova are același șasiu și caroserie cu DSN, iar pe Nova s-a făcut ceea ce cauți tu.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melomanuu
post 12 Apr 2008, 00:59
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 10 March 07
From: Timisoara




din cate stiu eu sn are sway bar, bara respectiva de sub masina mai numita si bara stabilizatoare sau jug. Tu cauti strut bar care nu prea cred ca o sa gasesti. Oricum vezi ca mai este un topic deschis pe tema asta


--------------------
dacia super nova 2001 clima - TM86SRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobomaster
post 16 Apr 2008, 23:36
Post #5


Membru Daciot


Group: Members
Posts: 194
Joined: 12 March 08
From: Bacau / Bucuresti




NU stiam ca mai este vre-un topic......am folosit "search" si nu mi-a aparut nimik! blush.gif

In fine pe spate am confectionat eu o bara de genul, am prins-o direct de suruburile amortizoarelor(care apropo sunt un bilstein pe gaz si fluid si sunt f f dure) si am observat ca a disparut scartaitul haionului (a se mentiona ca nu are nici o modificare haionul gen cui de slz ..), cand urc sau cobor bordurile mi se inchid si deschid toate usile inclusiv hayonul fara vre-o dificultate chit ca masina sta cu o roata in aer cool.gif, se mai aud sunete ciudate la aceeasi urcare sau coborare a bordurii, spatele masinii se simte altfel pe curbe si cu atat mai mult pe curbele in care asfaltul este denivelat.
Nu am de gand sa particip la vre-un raliu cu masinutza dar dupa schimbarile( evident in bine) pe care le-am observat dupa montarea improvizatiei mele, cred ca ar merita investitia intr-un strut pe fata pe care sincer nu il pot confectiona acasa din cauza traseului pe care trebuie sa il urmeze acea bara (din cauza filtrului de aer, la care nu vreau sa renunt sau sa il inlocuiesc cu nimik sport din motive de fiabilitate si performante) biggrin.gif


--------------------
RENAULT Megane 2008 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CristiRzR
post 24 Apr 2008, 00:36
Post #6


Fost posesor DSN


Group: Members
Posts: 550
Joined: 29 August 06
From: Constangeles




Vorba lui bobomaster...o bara de rigidizare pe spate e buna si s-au mai facut. Exista discutii despre bara pe spate...Search
Cat despre o bara pe fata, nu am auzit sa se fi pus si banuiesc ca are de a face cu admisia de aer tongue.gif


--------------------
VW Golf 1993 GL 1,8i - CT 85 RZR
VW Golf 2007 Trendline 1,4i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobomaster
post 24 Apr 2008, 01:06
Post #7


Membru Daciot


Group: Members
Posts: 194
Joined: 12 March 08
From: Bacau / Bucuresti




Pai cam asta e problema blush.gif nu o pot face dreapta ca aia de pe spate(care mi-a iesit) din cauza obstacolelor (filtrul de aer, vasul de expansiune si parca mai era ceva de ocolit p-acolo)
Ideea pe care o subliniez e ca nu gasesc pe nimeni sa aiba de pe forumul asta si sa spuna am dar nu e eficienta sau este eficienta(o parere a unui posesor nu a unuia care a auzit de la cineva care a vazut la altcineva), unde a facut-o.......etc??????????


--------------------
RENAULT Megane 2008 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chipu
post 25 Apr 2008, 11:28
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 282
Joined: 11 April 06




Cu un strut bar custom made pentru solenta/dsn, pot ajuta eu.


--------------------
Dacia SuperNova FullOption
Mondeo Ghia 1.8 Duratec HE@125 stock
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogyciu
post 30 Apr 2008, 22:07
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.042
Joined: 11 July 07
From: Constanta




Fata sau spate, daca e fata as fi interesat si eu, pe spate am sa imi confectionez una pe care am sa o prind cu suruburi intre oalele amortizoarelor, stiu pe cineva care are asa ceva si e foarte eficienta.


--------------------
.... .... .... - ....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 30 Apr 2008, 22:26
Post #10


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.351
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Mai multe detalii ,va rog,ma intereseaza subiectul.
Daca sunt persoane care si-au montat deja bari de rigidizare in fata si in spate,va rog sa ne spuneti si noua care sunt diferentele si daca se merita.Am o cunstinta cu un Renault Megane Coach care are asa ceva pe fata(posibil din fabrica(masina este luata la mana a doua)).
Va multumesc anticipat.


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducutu
post 30 Apr 2008, 22:40
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 225
Joined: 15 February 08




BOBOMASTER poti pune cateva poze cu bara pe care ai confectionat-o,te rugam frumos?


--------------------
dacia supernova clima 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spiridon
post 1 May 2008, 13:43
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 836
Joined: 5 May 05
From: Iasi




Eu am pus o bara spate ! ..si nu am mai dat-o jos...
Am prins-o initial de suruburile de la amortizoare dar imi amplifica un fisit al amortizoarelor...asa ca am dat 2 gauri un pic in fata amortizoarelor si am prins-o cu 2 suruburi de oala amortizorului.


--------------------
Dacia Supernova - prima iubire, a inceput in... 2001 - IS-
inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducutu
post 1 May 2008, 15:27
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 225
Joined: 15 February 08




astazi am incercat si eu sa pun o bara de rigidizare pe spate,am facut ce am facut,am gasit o bara si mam gandit sa o pun intre suporturile alea de tabla ce tin banchetele din spate fixate in suportul ala de doi bani,am pus-o acolo deoarece mam gandit eu ca suporturile sunt sudate de aolele amortizoarelor si totodata de partile laterale ale masinii.am mers pe un drum denivelat nici un zgomot.a dat rezultate


--------------------
dacia supernova clima 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 1 May 2008, 22:42
Post #14


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.791
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




eu am ceva mai multa rigiditate pe spate , datorita montajului buteliei de GPL , si sincer nu prea vad o foarte mare imbunatatire ,


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 2 May 2008, 16:48
Post #15


benkenobi


Group: Members
Posts: 876
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(raducutu @ 1 May 2008, 16:27)
astazi am incercat si eu sa pun o bara de rigidizare pe spate,am facut ce am facut,am gasit o bara si mam gandit sa o pun intre suporturile alea de tabla ce tin banchetele din spate fixate in suportul ala de doi bani,am pus-o acolo deoarece mam gandit eu ca suporturile sunt sudate de aolele amortizoarelor si totodata de partile laterale ale masinii.am mers pe un drum denivelat nici un zgomot.a dat rezultate
*


la fel am facut si eu acum do ani. a functionat bine. ideea am preluat-o dupa modalitatea de rigidizare a spatelui loganului.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobomaster
post 2 May 2008, 21:24
Post #16


Membru Daciot


Group: Members
Posts: 194
Joined: 12 March 08
From: Bacau / Bucuresti




De efectele unui strut nu ma prea indoiesc, cu atat mai mult pentru sasiul DSN-ului.
Maine voi pune si cateva poze ce ceea ce am facut eu!
Si apropo de zgomote, azi am mers pe un drum de tara cu 4 OAMENI (adica cam 100Kg fiecare) si a fost prima data de la montarea acelei bare cand am auzit din nou hayonul, dar la o intensitate foarte foarte mica, asa cum auzeam in mod normal cu masina goala pe drum bun, mai mult de atat din cate am auzit putandu-se face doar cu cui se slz, dar asta e alt topic biggrin.gif


--------------------
RENAULT Megane 2008 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 14 May 2008, 15:01
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.495
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Am vrut sa fac si eu o proba cu o bara montata in portbagaj.Am cofectionat-o dintr-un cornier cu profil T si am montat-o intre capetele amortizoarelor.Nu stiu daca este bine sau rau,sunt o gramada de discutii pro si contra.
Dupa un drum de aproximativ 15 km prin oras,am observat ca masina parca are un zgomot de rulare mai accentuat in spate si parca este mai rigida de spate,ca si cand amortizoarele si arcurile ar fi blocate.O sa mai merg cateva zile asa si ma hotarasc daca o pastrez sau o dau jos.Dupa acest prim drum,inclin sa o dau jos.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 15 May 2008, 10:58
Post #18


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 2.076
Joined: 13 December 04
From: TM




Pe fosta SN am montat o teava de rigidizare, fixata in acelasi loc ca si centurile de pe spate. (fara legatura cu telescoapele)


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 - TM10xxx
2006
PDA-Mio P 350 DigiWalker
MioMap v3.2; TomTom 6; iGo 8
iGo Primo on Samsung Galaxy S Advance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobomaster
post 15 May 2008, 11:17
Post #19


Membru Daciot


Group: Members
Posts: 194
Joined: 12 March 08
From: Bacau / Bucuresti




QUOTE(cristio_79 @ 14 May 2008, 15:01)
Am vrut sa fac si eu o proba cu o bara montata in portbagaj.Am cofectionat-o dintr-un cornier cu profil T si am montat-o intre capetele amortizoarelor.Nu stiu daca este bine sau rau,sunt o gramada de discutii pro si contra.
Dupa un drum de aproximativ 15 km prin oras,am observat ca masina parca are un zgomot de rulare mai accentuat in spate si parca este mai rigida de spate,ca si cand amortizoarele si arcurile ar fi blocate.O sa mai merg cateva zile asa si ma hotarasc daca o pastrez sau o dau jos.Dupa acest prim drum,inclin sa o dau jos.
*



Ceea ce spui tu de senzatie de rigidizare a apatelui masinii am simtit si eu si o iau ca fiind un lucru pozitiv, pemtru ca practic acea bara intareste sasiul, si nu il mai lasa sa se deformeze dupa profilul drumului, astfel pe termen indelungat se inlatura cea mai mare parte a efectelor solicitarii la oboseala a structurii masinii(la partea din spate ma refer, si cine a mai avut vre-o nova sau are una f veche stie ce se intampla cu tabla oalelor din spate la un moment dat). Pe de alta parte rigidizand sasiul incredintezi suspensiei intreaga urmarire a profilului drumului, cum de altfel a si fost proiectata( adica nu s-au prea luat in calcul deformari majore ale sasilui la proiectare).
Referitor la zgomot la rulare nu am sesizat absolut nici o schimbare. Acum eu cand am pus bara aia am pastrat intre bara respectiva si oalele amortizorului bucata aceea de cauciuc care are rolul amortizarii microvibratiilor date de rularea profiluilui cauciucului si a rugozitatii drumului.


--------------------
RENAULT Megane 2008 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 15 May 2008, 19:59
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.495
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Azi am mers cu masina si pe cateva portiuni de drum cu denivelari mai accentuate si am observat ca la trecerea cu viteza mica peste acestea,nu se mai aud acele scartaituri ale usilor pe chedere provocate de torsionarile caroseriei.
Sper ca montarea acestei bare sa nu afecteze totusi caroseria din cauza rigiditatii prea crescute.Vorba aceea,vrei sa scapi de dracu' si dai de tasu'.
Nu imi dau seama la ce bucata de cauciuc faci referire,probabil la bucsa aceea dintre oala si saiba aceea mare a amortizorului.
Eu nu am demontat nimic de pe masina,pur si simplu am pus bara intre capetele celor doua amortizoare,peste piulitele care prind amortizoarele,apoi am strans-o cu alte piulite.Sper sa ma fac inteles.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobomaster
post 15 May 2008, 21:05
Post #21


Membru Daciot


Group: Members
Posts: 194
Joined: 12 March 08
From: Bacau / Bucuresti




Am inteles ce ai spus referitor la montaj, da la bucsele alea ma refeream, dar nu arata a bucse daca le desfaci ai sa vezi ca se expandeaza mult de tot sunt maricele. Eu am folosit o teava groasa pe care am turtit-o bine de tot la capete si apoi cand am pus-o am inlocuit pilitele, rolul acestora fiind preluat de teava care fiins aplatizata are suprafata destul de mare, si apoi am pus piulitele originale.
Referitor la diminuarea zgomotelor asta am subliniat si eu mai sus, probabil ca portbagajul au vrut sa fie cat mai mare dar au uitat sa il mai si testeze (initial sasiul de nova clasica cea cu hayonul ala mare a avut multe probleme si unele destul de complicate) wink.gif
Per total pana acum ce parere ai referitor la rigidizarea spatelui masini tale?


--------------------
RENAULT Megane 2008 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 15 May 2008, 22:24
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.495
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Nu mi-am format inca o parere,deoarece am mers foarte putin cu ea montata si numai in oras.Inainte de montare nu aveam nici un fel de zgomote produse de vibratii sau miscari ale hayonului sau de alta natura.
Cu ea montata,parca masina este putin mai zgomotoasa in partea din spate.De exemplu,cand trec peste benzile acelea transversale premergatoare trecerilor pentru pietoni si peste trecerile de pietoni,vibratiile acelea se simt mai puternic.

Astazi am sesizat noi zgomote in portbagaj,ca si cum as avea niste sarme atarnate prin portbagaj ale caror capete se ating(freaca) de tabla.

This post has been edited by cristio_79: 16 May 2008, 17:32


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
twinky
post 16 May 2008, 22:02
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 28 August 07
From: Bucuresti




Eu as vrea sa-mi sudez bara intre suporti care sustin banchetele spate am vazut ca la Solenza acolo este facuta rigidizarea in spatele banchetei pe oalele amortizoarelor.
De oale nu ma leg ca sunt cam fragile si cu sudura mi-e sa nu le aduc stricaciuni si sa ma bag la costuri mari.
Sper sa o fac in wkend.


--------------------
NISSAN Primera 2000/1.8 Confort - B 44 NIS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toggo
post 18 May 2008, 09:46
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 7 May 07
From: campulung muscel




uitativa la un logan poate va inspirati de aici

Attached thumbnail(s)
1.jpg ( Size: 127.47k ) Number of downloads: 4025


--------------------
dacia super nova/rapsodie 2002 - AG-08-TLR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 18 May 2008, 11:17
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.495
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




La Solenza/SRN daca montezi bara in felul acela,ori renunti la capota,ori faci o fanta in ea cu flexu' ca sa o poti inchide.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 22 May 2008, 09:17
Post #26


cj98czh - un moderator care face ABUZ !!!


Group: Members
Posts: 7.890
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Ai loc destul ! Nu uita ca unii pun filtru sport direct pe corpul clapeta , deci este loc !

QUOTE(mihai0070 @ 1 May 2008, 22:42)
eu am ceva mai multa rigiditate pe spate , datorita montajului buteliei de GPL , si sincer nu prea vad o foarte mare imbunatatire ,
*



Cum ai montata tu butelia ca sa-ti faca puntea spate mia rigida ?


--------------------
Renault si Dacia L3 2.0 dCi cipuita 2012 + multe altele 2003 - 2016
cj98czh - un moderator care face ABUZ ! RECLAMATI abuzurile moderatorilor !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costi.88
post 22 May 2008, 10:26
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.159
Joined: 16 September 07
From: Pitesti




Si eu as vrea sa montez un strut bar pe spate. Din ce am citit pe acest post, merita si se pare ca ar avea efecte bune din punctul de vedere rigiditatii si al zgomotelor. Dar as vrea sa va rog pe cei care v-ati montat un strut bar sa postati poze cu el, sa ne facem o idee despre cum ar trebui sa arate (zic la plural pt ca sigur vor mai multi sa vada poze)
smile.gif


--------------------
Dacia Logan 1.6 mpi 2008 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costi.88
post 15 Jun 2008, 20:24
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.159
Joined: 16 September 07
From: Pitesti




Din cei care v-ati montat strut bar pe spate, nu a facut nimeni poze ? sad.gif


--------------------
Dacia Logan 1.6 mpi 2008 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobomaster
post 15 Jun 2008, 22:45
Post #29


Membru Daciot


Group: Members
Posts: 194
Joined: 12 March 08
From: Bacau / Bucuresti




Nu imi merge sa postez pozele. Se blocheaza! Asi pune poze.


--------------------
RENAULT Megane 2008 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogyciu
post 16 Jun 2008, 08:01
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.042
Joined: 11 July 07
From: Constanta




Incearca sa le deschizi cu Paint apoi dai Save As, alege jos JPG, redenumeste si apoi incearca din nou, asa le reduci dimensiunea...


--------------------
.... .... .... - ....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

12 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th November 2017 - 02:03
Forum Renault Server hosting