DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Rog ajutor urgent!, Conectat baterie invers!

kodrix
post 19 Dec 2007, 21:40
Post #1


Membru tanar


Group: Members
Posts: 220
Joined: 20 July 05




De la inceput va rog sa nu incepeti cu mistocareala!

Ce s-a intamplat: am ramas fara baterie, toate bune si frumoase, chem un prieten cu o masina, luam bateria de la el. Ne apucam fiecare sa desfacem cate o baterie si cat timp am dus-o pe a mea in masina prietenul imi pune bornele invers pe baterie. Din ce mi-a povestit el s-a facut un scurt ceva la alternator. Conectez normal bateria, pun contactul si cand dau la automat electromotorul invarte si atat. Imi dau seama ca nu functioneaza pompa de benzina, asa ca ma apuc sa desfac cutia de langa baterie si acolo gasesc o siguranta de 5A(cea mai mica )arsa. Schimb siguranta, dau la cheie si masina porneste.

Din pacate ledul de la baterie imi ramane aprins in continuare, acul turomtului nu-mi revine decat cand pun din nou contactul la pozitia 0, iar cu pozitia pusa nu mi se aprinde luminarea de fundal la tabloul de instrumente decat cand pun contactul.

Maine trebuie neaparat sa ajung din Iasi la Suceava pana la ora 13.00 asa ca rog pe cei care au macar o vaga idee despre ce s-a stricat sa ma ajute.

Va multumesc!


--------------------
- - -
Skoda Fabia 1.2TSI 2010
Logan 1.4MPI Laureate 2005 de la 0 km la peste 180.000 km

Logan 1.4MPI 2009 E0
Logan 1.4MPI 2009 Ambiance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 19 Dec 2007, 22:13
Post #2


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Hohooooo. Cine stie ce s-a dus pe partea de incarcare (dar nu neaparat numai acolo)

Iti dau un sfat. NU te baza maine pe masina ta. Asta asa, daca vrei sa ajungi cu problema rezolvata la Suceava.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kodrix
post 19 Dec 2007, 22:21
Post #3


Membru tanar


Group: Members
Posts: 220
Joined: 20 July 05




Sa inteleg ca SERVICE scrie pe ea.

Mai mentionez ca contactul nu era pus, si nua aveam nici un consumator pornit cand s-a pus bateria pe ea.

Acum va intreb: n-are alternatorul un circuit de protectie, ceva, o dioda doua acolo?

Ce circuite sunt alimentate cand nu este pus contactul?

Daca iau o baterie noua si o pun pe masina are ce sa se strice in afara de bateria pe care o pun?


--------------------
- - -
Skoda Fabia 1.2TSI 2010
Logan 1.4MPI Laureate 2005 de la 0 km la peste 180.000 km

Logan 1.4MPI 2009 E0
Logan 1.4MPI 2009 Ambiance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 19 Dec 2007, 22:44
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Daca masina a pornit, e un semn bun. Partea proasta e ca alternatorul trebuie desfacut si vazut ce e ars pe acolo, partea de incarcare clar e dusa.
Prin bord, daca totul in afara de ledul de incarcare, se aprind corect si se sting dupa pornirea motorului iarasi e un semn bun.
Faptul ca turometru a luat-o razna si ca nu mai ai iluminare de fundal inseamna ca s-au dus niste circuite pe acolo, clar bordul se schimba (in caz ca nu se poate repara).
NU te baza pe masina la drum, nu are incarcare pe baterie, te va lasa in drum.

LE: UCH cred ca e alimentat permanent, bordul ca sa tina minte ceasul. Vezi daca merge inchiderea din telecomanda cheii, becul din plafoniera.

This post has been edited by liviu2004: 19 Dec 2007, 22:53


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 Dec 2007, 23:10
Post #5


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ai arsa siguranta de alimentare permanenta a bordului. D-aia nu se aprinde decat cand pui contactul si cand e alimenta cu + dupa contact.
Deci verifica si sigurantele de sub bord.
Daca alternatorul e bushit bateria nu te va tine mult la mers, deci e periculos de pornit la drum intins.
Martorul de baterie din bord e aprins direct de circuitul de incarcare de pe alternator, deci problema in zona respectiva ar trebui cautata.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kodrix
post 20 Dec 2007, 00:39
Post #6


Membru tanar


Group: Members
Posts: 220
Joined: 20 July 05





Am fost la Service si mi-au spus ca s-au ars diodele+inca ceva componente din alternator insa nu mi-l pot repara pentru ca nu se gasesc piesele respective(au patit si ei acelasi lucru cu masina de raliu a serviceului--logan 1.6MPI). Asa ca mi s-a sugerat cumpararea unui alternator nou, altenator care ar costa 1250 RON blink.gifwacko.gif.

Acum va intreb: gasesc oare piesele respective sau am fost pacalit ca sa cumpar unul nou? Pretul unui alternator e cel prezentat mai sus sau gasesc si mai ieftin?

Oricum maine dimineata ma pornesc cu ea asa la Botosani, cealalta baterie am pus-o pe redresor si daca raman fara curent o pun pe cea veche.

Multumesc!


kodrix

PS: Parte buna e ca am rezolvat-0 cu indicatoarele de bord, aveam o siguranta de 15A arsa(cea care tine de iluminatul interior).

This post has been edited by kodrix: 20 Dec 2007, 16:03


--------------------
- - -
Skoda Fabia 1.2TSI 2010
Logan 1.4MPI Laureate 2005 de la 0 km la peste 180.000 km

Logan 1.4MPI 2009 E0
Logan 1.4MPI 2009 Ambiance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Dec 2007, 16:04
Post #7


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Diametrul bornelor bateriei nu e diferit, tocmai pentru a preveni acest lucru?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 20 Dec 2007, 16:32
Post #8


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Chiar daca e diferit (nu la toate bateriile, stiu eu baterii cu diametre fix egale), uneori forta fizica poate invinge multe obstacole... Daca nu intra din prima se ia un ciocan mai mare.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kodrix
post 20 Dec 2007, 18:59
Post #9


Membru tanar


Group: Members
Posts: 220
Joined: 20 July 05




Studiind mai adanc problema am gasit un posesor de Logan din Iasi care a patit exact ca mine in urma cu 2 saptamani. Din fericire la el s-a ars doar puntea de diode din alternator si se pare ca la mine la fel. Problema mare e ca nu se prea gasesc punti.
Totusi dupa o saptamana de cautari a gasit puntea cu pricina la un magazin din Iasi.
Asa ca maine dimineata ma duc sa-mi incerc norocul la acelasi magazin desi mi-a spus ca el a luat-o pe ultima.

Daca are careva o punte de vanzare sau a vazut pe undeva rog sa-mi dea un pm!

@klaus: bornele nu au fost conectate complet, doar s-a atins pretinsul "-" si alternatorul deja scotea fum asa ca nu prea vad la ce sa ajute dimensiunea diferita a bornelor.
Iti multumesc pentru pontul cu siguranta ce era vinovata de anomaliile bordului.


--------------------
- - -
Skoda Fabia 1.2TSI 2010
Logan 1.4MPI Laureate 2005 de la 0 km la peste 180.000 km

Logan 1.4MPI 2009 E0
Logan 1.4MPI 2009 Ambiance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
free_fiber
post 20 Dec 2007, 22:22
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.555
Joined: 25 October 04
From: Bucuresti




Punte cu diode... nu e cumva o punte redresoare? Daca da, poti sa-ti faci si tu una foarte simplu smile.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci 85CP 2008 - B xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 20 Dec 2007, 22:26
Post #11


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




Poti sa-ti faci... Da' gasesti diode asa "babane". Vezi ca alea rezista la niste curenti...

This post has been edited by mariuscond: 20 Dec 2007, 22:26


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 20 Dec 2007, 22:31
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




@free_fiber Zici tu? Doar daca schimbi diodele cu altele similare, dar ai tu acasa de imprumut un aparat de sudat in puncte?

Practica ne omoara, cateodata si pe mine. tongue.gif

This post has been edited by liviu2004: 20 Dec 2007, 22:33


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kodrix
post 20 Dec 2007, 23:42
Post #13


Membru tanar


Group: Members
Posts: 220
Joined: 20 July 05




Din cate cunosc eu intr-adevar se numeste punte redresoare si nu punte cu diodii, doar ca mecanicul m-a inebunit cu diodele alea si mi-au ramas fixate in creier.

Maine ma duc sa cumpar puntea asta, sper sa o gasesc. Oricum daca nu o fi si releul din alternator stricat scap ieftin; puntea se gaseste cica cu ~60RON iar un releu costa vreo 200 RON la care se aduga echipatul si dezechipatul masinii.

Asa ca mai bine urati-mi succes maine in cautari!

@cbogdy: tu vrei sa-mi distragi atentia de la problema mea existentiala, sau ce biggrin.gif ?

This post has been edited by kodrix: 20 Dec 2007, 23:57


--------------------
- - -
Skoda Fabia 1.2TSI 2010
Logan 1.4MPI Laureate 2005 de la 0 km la peste 180.000 km

Logan 1.4MPI 2009 E0
Logan 1.4MPI 2009 Ambiance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 20 Dec 2007, 23:48
Post #14


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Puntea e formate din 4 sau 6 diode (probabil 4). Diode se gasesc...problema e cum le pui acolo.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kodrix
post 21 Dec 2007, 00:03
Post #15


Membru tanar


Group: Members
Posts: 220
Joined: 20 July 05




Buun. Din ce am inteles eu, daca am inteles bine puntea asta se demonteaza de pe alternator(diodele nu se lipesc direct pe alternator). Cineva din Iasi cu aceeasi problema ca a mea(masina nu a stricat-o el ci a imprumutat-o vreo 2 zile la un prieten; asta asa ca pilda) a gasit puntea cu totul de cumparat la un magazin din Iasi, magazin la care imi incerc si eu maine norocul.


PS: In cazul in care nu gasesc punte de cumparat un electronist ce repara televizoare,etc. oare s-ar pricepe sa schimbe diodele respective.


--------------------
- - -
Skoda Fabia 1.2TSI 2010
Logan 1.4MPI Laureate 2005 de la 0 km la peste 180.000 km

Logan 1.4MPI 2009 E0
Logan 1.4MPI 2009 Ambiance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 21 Dec 2007, 00:16
Post #16


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(kodrix @ 21 Dec 2007, 00:03)
...un electronist ce repara televizoare,etc. oare s-ar pricepe sa schimbe diodele respective.
*
Mai rar asa ceva... Mai sigur apelezi la un electronist/electrician ce are ceva cunostinte despre "automotive". Masina NU e televizor, intr-o masina "se intimpla" lucruri mai ciudate in privinta electricii/electronicii si asta din cauza curentilor foarte mari ce circula prin multe circuite (de ex.: in cablurile electrice din masina apar curenti/tensiuni indusi/induse de valori foarte mari). Printr-o bobina (a unui releu sa zicem) ce functioneaza la 12v, la intreruperea alimentarii apare o tensiune inversa a carei valoare poate fi de pina la de 30 de ori mai mare decit tensiunea directa, adica 12*30=350V !!! De aceea se pune acea dioda in paralel cu bobina - daca mai sint si alte circuite conectate la aceleasi fire cu bobina unui releu, acestea trebuie protejate cumva - in general sint utilzate diode supresoare, diode pe relee, etc.


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 21 Dec 2007, 00:21
Post #17


-


Group: Members
Posts: 21.861
Joined: 19 April 05
From: Romania




Mi se pare doar mie sau diodele au doar un terminal si se infig intr-un radiator ?


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Dec 2007, 00:25
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(deconectat @ 21 Dec 2007, 00:48)
Puntea e formate din 4 sau 6 diode (probabil 4). Diode se gasesc...problema e cum le pui acolo.
*


are cel putin 6 de putere si maxim 9 o schema de principiu ar arata asa

This post has been edited by bygy007: 21 Dec 2007, 00:26

Attached thumbnail(s)
schema_alternator.jpg ( Size: 38.73k ) Number of downloads: 1468


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 Dec 2007, 08:15
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu merg orice fel de diode, trebuie speciale automotive, ca cele normale nu tin pe masina, nu neaparat din cauza curentilor cum s-a sugerat, ci a variatiei mari si rapide a temperaturii de lucru. Eu am impresia ca intentionat nu se gasesc punti de diode separate la Logan, ar costa prea putin, si nu merita, scopul lor e sa dai 12 milioane pe alternatorul cu totul.

E posibil sa fi fost ceva ars de la inceput, nu e normal sa ramai fara baterie, mai ales daca are 2 ani.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 21 Dec 2007, 09:37
Post #20


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Se fac punti cu diode adevarate care se prind cu surub pe un mic radiator de aluminiu si ai termina problema definitiv la acest capitol.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JJY
post 21 Dec 2007, 17:14
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 3 May 07
From: IASI




acum aproape 1 an, era sa patesc si eu acelasi lucru. adica ma chemat un prieten, care a ramas fara baterie, sa-l ajut. bun, am dat bateria mea jos, am pus-o la el, si-a pornit masina, si cand sa-mi pun bateria la loc nu stiam de ce nu intra bornele blink.gif unsure.gif si m-am chinuit un pic sa le bag, pana m-am prins de ce nu intrau. si totusi n-am patit nimic. de ce oare? wacko.gif


--------------------
DACIA LOGAN ABS+ 2007 / 1,6 - IS-ZZ-YYY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Dec 2007, 20:12
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




o poza mai clara la acea punte se poate ? sint curios cum arata si ce diode ara


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 23 Dec 2007, 13:23
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




NU s-a ars puntea redresoare (apropos ea redreseaza un curent trifazat de aceea are 6 diode) ci s-a ars releul stabilizator al rotorului. Dupa cum arata, daca nu e capsulat si imobilizat in rasina s-ar putea repara.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 23 Dec 2007, 16:09
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




am impresia ca va trebui inlocuita si cureaua de accesorii daca demontezi alternatorul.


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kodrix
post 29 Dec 2007, 23:35
Post #25


Membru tanar


Group: Members
Posts: 220
Joined: 20 July 05




Am facut masina sambata trecuta. Din fericire era stricata doar puntea redresoare. Din pacate acum nu am timp insa am sa pun poze cu puntea si am sa detaliez mai mult problema asta in cazul in care cineva pateste acelasi lucru ca si mine.

Multumesc inca odata tuturor celor ce au incercat sa ma ajute!


--------------------
- - -
Skoda Fabia 1.2TSI 2010
Logan 1.4MPI Laureate 2005 de la 0 km la peste 180.000 km

Logan 1.4MPI 2009 E0
Logan 1.4MPI 2009 Ambiance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2024 - 14:46
Forum Renault