DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Rupere cablu ambreiaj

Tavy84
post 21 Feb 2011, 12:29
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 237
Joined: 5 February 10
From: Bucuresti




Salut, am si eu o problema, m-i s-a rupt cablul de ambreiaj si as dori sa il schimb singur, am o Clima din 2003. Ce ma intereseaza pe mine e faptul ca vreau sa il schimb singur sa mai reduc din costuri asta daca aceasta operatiune se poate face de unul singur si ce scule imi trebuiesc pentru operatiune, daca trebuie sa o ridic pe cric s-au pe elevator. Daca am postat gresit s-au daca mai exista un astfel de topic in care se explica pe indelete aceasta operatiune va rog sa ma scuzati si sa imi dati un link de redirectionare. Va multumesc


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
canea_dragos
post 21 Feb 2011, 12:47
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 673
Joined: 13 April 09
From: Bucuresti




Salut!

Nu trebuie sa salti masina pe cric.

Desfaci cele 2 piulite de la furca ambreiajului, dupa care scoti cablul de acolo. Acuma cablul este slabit si poti sa-l scoti si de la pedala de ambreiaj, dupa care il tragi afara inspre compartimentul motor. Spatiul la pedala de ambreiaj e destul de mic si incomod, dar te descurci tu. La montare incepi invers, bagi cablul pe la compartimentul motor inspre pedala de ambreiaj, prinzi cablul la pedala de ambreiaj, dupa care il prinzi la furca si-l tensionezi din piulite.

Ca si scule iti trebuie 2 chei de 10 pentru cele 2 piulite de pe cablul de ambreiaj de la furca si cam atata din ce stiu eu.

Asta e procedeul, tu zici ca s-a rupt, unde anume, doar tu stii.

Spor la treaba!

This post has been edited by canea_dragos: 21 Feb 2011, 12:48


--------------------
DACIA SOLENZA 2004 Confort - PH 88 CDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tavy84
post 21 Feb 2011, 15:32
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 237
Joined: 5 February 10
From: Bucuresti




Cablul s-a rupt exact unde intra la pedala, mai exact pe unde iese la pedalier,mergea mai greu demult, era foarte rigid, probabil ca se mai tinea in cateva bucati de sufa, doar ce am ajuns cu cablul nou si ma si duc sa ma apuc de reparatie. Multumesc


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RotaruC
post 14 Dec 2011, 14:50
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 25 March 11




sad.gif sad.gif Exact acceasi problema am avut-o si eu acum 2-3 saptamani, lam schimbat,iar dupa 2 sapt iar s-a intarit pedaal de ambreiaj si in curad se rupe din nou??? Cablul s-a rupt tot la intrarea in habitaclul masinii ,unde vine prins la pedala. Stie cineva daca se poate remedia cumva problema?


--------------------
Dacia Solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 5 Jun 2012, 13:36
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.257
Joined: 16 April 09




Salut,

In lunga lista a posesorilor de solenza, al caror cablu de ambreiaj a decedat, ma inscriu, cu brio, si eu...

Vineri seara, venind pe Calea Plevnei, in fata Spitalului Militar, vazind ca este rosu la intersectia cu strada Witing, cind am vrut sa schimb viteza s-a auzit ceva, in secunda urmatoare pedala de ambreiaj s-a dus si tot dus pina s-a oprit, a devenit moale si...gata ! Noroc ca intre timp semaforul se facuse verde si am lasat-o pe liber pina am ajuns in statia RATB...am coborit, am ridicat capota, am tras de cablu - rupt - am scos bucata cealalta de la pedala si le-am examinat: sirmele din cablu, pe portiunea care face trecerea prin pedalier erau tocite, atit stratul extern cit si cel intern...probabil ca mai scapasera citeva fire mai rezistente care pina la urma au cedat...stind cu cablul rupt in mina ma gindeam de ce nu au ales solutia cu scripete - frecare tot exista dar mult mai redusa decit solutia actuala...

Am mers la service-ul de pe Vespasian - programul de lucru se terminase la ora 5 p.m....am sunat la unmalt service, de pe Giulesti, inca lucrau dar, la magazinul lor, nu aveau cablu de ambreiaj pentru Solenza...am mers la un alt magazin din spatele maternitatii Giulesti - nu aveau cablu de ambreiaj pentru Solenza...cautind prin calculator au gasit ceva Ate la vreo 250 de lei...am zis pas...au mai cautat ceva si au gasit Cofle la 58 de lei...am zis o.k. e pe stoc ? Nu, veniti miine sa il ridicati...Simbata, in graba, am uitat cablul rupt acasa - il pastrasem ca sa il masor pe cel nou...am mers la magazin, l-am luat, am platit si l-am montat...surpriza: era de Logan !...a mers dar tija de reglaj atingea furtunul de la radiator...am reusit sa plec cu masina acasa...numai ca am uitat lampa de lucru aprinsa, pe ambalajul cablului...am ajuns acasa si am sunat la un alt magazin din Militari...da, avem, de uzina, 66 lei...am plecat la magazin, am cumparat cablul de Solenza, am revenit acasa si l-am schimbat pe cel de Logan,...acum ce sa fac cu cablul de Logan ? am sunat la magazinul de unde l-am luat si vinzatorul m-a intrebat despre starea ambalajului ! Nu puteam sa il mint asa ca i-am spus ce s-a intimplat...mi-a spus ca nu i-l mai primeste, ca retur, la depozit, decit cu amabalajul intact...

Asa ca iacata-ma cu un cablu de ambreiaj pentru Logan cu care nu mai am ce face...daca sint doritori...Oricum, dupa patania asta ma pregatesc si pentru celalalt cablu - cel de acceleratie...

This post has been edited by george_scala_2004: 5 Jun 2012, 13:38


--------------------
*** ... ...
Daca stii sa pretuiesti timpul nu te vei plictisi niciodata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 24 Apr 2017, 13:23
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.257
Joined: 16 April 09




Hristos a inviat!

Dupa aproape 5 ani am patit-o iarasi...tot intr-o zi de vineri...tot in fata Spitalului Militar Central...s-a rupt aproape de la furca ambreiajului, intr-o zona unde nu exista nimic care sa il frece...am gasit pe olx original, l-am schimbat, l-am reglat sa fie mai moale, ca sa nu distrug rulmentul...


--------------------
*** ... ...
Daca stii sa pretuiesti timpul nu te vei plictisi niciodata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
evghenin26
post 6 Jun 2017, 15:25
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 29 April 08
From: Deva




si la mine a cedat cablul de ambreiaj dupa 14 ani, am pus alt cablu ,,promter,,, se potriveste la fix, insa s-a rupt si arcul de la pedala si aici e o problema , nu gasesc niciunde, nu stiu daca cineva imi vinde doar arcul sau trebuie sa cumpar tot ansamblul, merge si fara arc dar pedala nu mai revine pana sus, astept idei ceva


--------------------
dacia solenza 1.9D 2003 avantage - hd26lea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solenzul
post 5 Aug 2017, 10:34
Post #8


Membru curios


Group: Members
Posts: 372
Joined: 18 March 08
From: Campulung-Muscel




Dar sa dati periodic cu WD-40 sau alt spray de indepartat rugina periodic, macar o data la un an intre cablu si sufa cablului nu s-a gandit nimeni? huh.gif
Miscand de cablu in sus si jos, cablul trece prin sufa si unge pe toata suprafata ei. lurk0000.gif
Repetati pana incepe sa iasa uleiul pe partea cealalta. Putina mentenanta preventiva nu strica. asteapta nervos.gif
Am facut chestia asta si la cablul de ambreiaj, si la cel de acceleratie, pana si la cel de la bicicleta si stiti cum merge acum? Ca uns! naughty.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima ; Duster Explorer 2017 ; - AG-09-***, AG-26-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th November 2017 - 06:47
Forum Renault Server hosting