DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> SN junior :)

nova
post 6 Feb 2004, 18:18
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 6 February 04
From: CT




eu am o SN din ian 2001 si jenti aliaj usor din fabrica + Montana amortizoare pe gaz (asa erau la vremea respectiva).

am facut drive test cu Solenza cu servodirectie si jenti de 14" si in mers am simtit diferenta:
- manevrabilitate ridicata
- confort imbunatatit

Sunt un amator la masini. Am si eu niste intrebari :

1. Cu jenti mari si cauciucuri late nu are de suferit directia? Nu scade manevrabiliatea in mers? Stabilitate OK! dar de condus cum e?
2. Voi ce amortizoare preferati: gaz sau ulei?

Trebuie sa fac revizia cat de curand. O sa fac schimb la urmatoarele:
-ulei: Castrol RS 10 W 60 (nu ii las sa puna uleiul RO)
-filtru de ulei (merge si filtrul RO)
-filtru de aer (as prefera si ceva sport voi ce sugerati....mai ieftin)
-filtru de benzina
-setul de bujii (ce recomandati voi?)
-lichidul racire antigel
-placutele de frana

PS: SN mea are la bord doar 19600 KM


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2001 - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bzip2
post 6 Feb 2004, 23:52
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 5 September 02
From: Bucuresti




-de ce 10W60 ? (in afara ca e f. probabil scump, ai dif. de 50 intre cele 2 valori, adica un nr. foarte mare de polimeri). Un 10W40 cum zice la carte, Castrol, sau un Elf Competition ST, cred c-ar fi o alegere mai buna. Ai un motiv anume ?
- pe forum baietii recomandau un Kolbenschmidt in loc de filtru ulei RO...

va rog completati/corectati ce am spus mai sus ..

P.S. Dau un search dupa ulei/uleiuri si vazi ca sunt cateva articole utile... la fel si cu filtru de ulei


--------------------
loose bits sink chips
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nova
post 7 Feb 2004, 09:06
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 6 February 04
From: CT




Multumesc pentru raspunsul de mai sus!

DE CE RS? asa am "alintat-o" la inceput. laugh.gif Tinand cont de faptul ca eu fac revizia odata cam la 1an jumate, imi permit sa pun Castrol RS. Masina sta mai mult prin garaj.

MUltumesc pentru orice sfat profesionist!


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2001 - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LucescuC
post 12 Feb 2004, 13:33
Post #4


Calaret


Group: Members
Posts: 1.300
Joined: 1 August 03
From: Iasi




Salut!
Filtrul de ulei Kolbennschmidt are codul 504 O.S.Se comanda la orice magazin de piese pt masini straine.Vezi ca la meteor shop o sa-ti spuna ca nu se gaseste asa ceva,incearca la alte magazine.
Placute de frana incearca cele facute de firma Coselli din Iasi,eu sunt f multumit de ele.Daca vrei si filtru de aer sau benzina strain(Germania-Knecht) spune si-ti dau codurile lor.
Numai bine!


--------------------
Renault , Honda Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V 2003, 1998 - GL-05-XLN, IS-80-LCG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 12 Feb 2004, 14:27
Post #5


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




filtrul Kolbennschmidt se gaseste la magazinul AUTONET de la Calea 13 Septembrie, vis-a-vis de RA Monitorul Oficial (intersectia cu Panduri)... vedeti ca au si site .... pentru telefoane si adresa exacta


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nova
post 12 Feb 2004, 22:37
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 6 February 04
From: CT




Multumesc pentru mesajele de mai sus laugh.gif

Dar de niste bujii ce sugerati???

PS: daca ma duc in service reprezentanta dacia imi face revizia cu piesele mele....ca sunt cam m...... din fire? Ultima oara m-am dat la ei ca nu vroiau sa-mi dea Ulei Castrol in locul celui romanesc.

PS: Eu am iesit din garantie.


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2001 - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanb
post 12 Feb 2004, 22:55
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 11 October 03
From: Iasi




Pai daca ai iesit din garantie poti sa faci ce vrei cu masina ta pentru ca pe ei nu-i mai intereseaza.
Cit costa un filtru Kolbennschmidt?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nova
post 13 Feb 2004, 19:27
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 6 February 04
From: CT




as fi si eu curios sa stiu cat e unul?

partea proasta e ca plec din iasi (sunt student in iasi)...si nu stiu daca gasesc in constanta, sau poate exista dar nu stiu unde.


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2001 - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nova
post 13 Feb 2004, 19:48
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 6 February 04
From: CT




Vreau sa-mi montez instalatie electrica pentru geamuri fata.....dar merg cam greu macaralele (e nevoie de un mecanic).

Cele de pe SLZ merg montate pe DSN? Sunt bune?
In Constanta unde gasesc asa ceva?

Spuneti si voi niste preturi pentru instalatie!


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2001 - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LucescuC
post 16 Feb 2004, 14:46
Post #10


Calaret


Group: Members
Posts: 1.300
Joined: 1 August 03
From: Iasi




Filtrul de ulei Kolbennschmidt costa 240000 lei.L-am cumparat cu aproximativ 1 sapt. in urma.


--------------------
Renault , Honda Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V 2003, 1998 - GL-05-XLN, IS-80-LCG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusWsW
post 10 May 2004, 07:42
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 9 May 04




SALVE!!! Ia-ti frate un CASTROL GTX Protec-Magnatec 10w40 si un tub de Duralube si-i dai pe coaja cat vrei.Dupa ce le-am pus in motor schimbam vitezele la 3.500r/min si mergea de parca erau 2.000r/min.IMPECABIL.Incearca si-ai sa vezi.Eu vreau sa o dau pe MOBIL1 0W40,cica e si mai meserias ca e sintetic 100%.


--------------------
Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 11 May 2004, 21:03
Post #12


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Nu fa greseala sa-i bagi 0W-40, ca o sa ti-l arunce pe la toate garniturile. E prea subtire si bun uleiul pentru motorul asta. De acord cu un ulei 10W-40 de firma buna si aditiv.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrudragomir
post 12 May 2004, 07:35
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 15 April 03
From: Constanta




CAm cat costa un DURA Lube, ca ma intereseaza sa pun in motor, ca am multicei km facuti, si la stilul meu de condus, e mare nevoie de un aditiv.


--------------------
DACIA SuperNova - CT-02-DSA
Km facuti: 101.000
Data: 08.06.2007

SuperNOVA Campus 2003, 1.4L, 75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 12 May 2004, 09:27
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




QUOTE
Nu fa greseala sa-i bagi 0W-40, ca o sa ti-l arunce pe la toate garniturile. E prea subtire si bun uleiul pentru motorul asta. De acord cu un ulei 10W-40 de firma buna si aditiv.


Esti sigur de asta? Te intreb pentru ca am mai auzit de cineva care merge foarte bine cu 0W40. Eu merg cu 5W40 si nu am mananca deloc ulei si se innegreste mai greu decat 10W40 care se degrada destul de repede...


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 12 May 2004, 10:02
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Eu am 0W40 si nu scuipa nici un pic de ulei pe nicaieri... Nu stiu de unde ati mai scos-o si pe asta, sincer!
Se pare ca 10W40, mai ales la mers mult prin oras, dupa 10.000 cam da impresia de degradat (nu stiu totusi daca chiar e degradat). Asa ca (bottom line!), daca vrei sa rasfeti intr-adevar masina, pune-i un ulei bun, nu conteaza de care, doar bun sa fie, si schimba-l mai des. Mai ales daca faci multe drumuri scurte cu ea.

Bujii am pus Bosch, luate de aici. Gasesti pe forum de care, fa si tu o cautare (nu garantez, dar parca FR 7 D+ era indicativul. Noroc ca stiam cand m-am dus la magazin ca tanti era varza, catalogul lor era varza si mi-a oferit orice altceva, doar astea nu). Se pare ca de la rasfat cu bujii cu multi electrozi i se apleaca (tot pe forum am auzit-o).

Bottom line (chiar o sa fie acum!) - ai grija sa nu iei ulei contrafacut! Eu cred ca am facut-o si asta odata (nu stiu dc. uleiul sau filtrul) si nu e bine.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nova
post 26 May 2004, 09:02
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 6 February 04
From: CT




salut!

Am facut revizia (am fost fortat) si la service mi-au pus Mobil 10W-40. Dar de la revizie, incoace, cand pornesc masina dimineata (mentionez ca sta in garaj) la rece porneste la o turatie de 1,500-1,200 (acum s-a mai incalzit) si coboara usor la 1000rot.....dupa 10-20sec incepe sa trepideze si creste dinnou turatia peste 1000-1,200.

Nu apas acceleratia deloc la pornire si nici dupa.

Care sa fie problema? Uleiul sa fie? Bujiile nu le-am schimbat si nici nu s-au uitat la ele !!! Altceva nu am schimbat....aceeasi benzina de la Shell 98.

Bafta!


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2001 - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandrudragomir
post 27 May 2004, 06:38
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 15 April 03
From: Constanta




La toate reviziile tehnice ale mele am pus numai Mobil 1 10W-40, si la stilul meu de condus, motorul se comporta foarte bine. Dimineata la pornire) masina tinuta in fata blocului) turatia urca pe la 1.200ture, si plec imediat. Dupa vreo 500 de metri de mers numai in treapta I, la iesirea din parcare ( 100 de metrii cu gropi, restul asfaltat de primarul nostru Radu Stefan Mazare, ), Motorul meu, cand ma opresc in intersectie, ca sa ies pe Str. Caraiman si apoi la Semaforul de pe Bd. 1 MAi (zona far) turatia coboara la 800de ture.

Problema ta, s-ar putea sa fie ca motorul inca nu s-a incalzit, sau ai vreo problema cu senzorul de turatie. Nu sunt sigur, poate.


--------------------
DACIA SuperNova - CT-02-DSA
Km facuti: 101.000
Data: 08.06.2007

SuperNOVA Campus 2003, 1.4L, 75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nova
post 28 May 2004, 11:23
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 6 February 04
From: CT




Normal ca motorul nu e cald, asta se intampla dimineata in primele 10sec de la pornire.....in timpul zilei, dupa ce m-am plimbat cativa Km prin oras nu mai face. La service ma duc degeaba, ca nu pot sa le arat fenomenul....pana acolo motorul e cald. O sa schimb totusi bujiile, si dupa cred ca si uleiul.

Poate si o testare electronica ar fi o solutie!!!


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2001 - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
demisonat
post 10 Jun 2004, 03:18
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 3 August 04




bai baieti care aveti probleme cu turatia la rece va spun 100% ca dupa un timp si cu motorul cald o sa faca la fel cand stai la stop , eu am avut aceasi problema uni ziceau ca e nustiu ce senzor de turatie ca e .... da o cautare dupa scadere ralanti . orikum eu sunt tot din cta si la nici un service nu au putut face nimik inclusiv la saturn ( am schimbat buji cu 2 capete , am curatat toti contacti cu spray special am pus solutie de absorbit apa din benzina in rezervor si multe altele) si nu am facut nimik ba chiar mai rau incepuse sa scada turatia de tremura ca o dacie din aia din 1800 si in final am fost nevoit sa vand sn rapsodie sept 2001 cu 2950 usd rugineasca in pace


--------------------
Octavia 2 elegance fulll!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex NOS
post 11 Jun 2004, 00:46
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 1 March 03
From: Craiova




Eu am ulei Castrol 10W-60 Formula RS,si nujii Beru Ultra X cu 4 electrozi.
Cind alegi uleiul tre sa te gindesti bine de tot.Daca stii ca mergi cu masina ca un om normal ,mai sari si tu peste cal pt un timp limitat atunci un 10W-40 e recomandat.
Daca stii ca forjezi masina sau o supui la regimuri grele atunci protectia mototrului e cea mai importanta.De ex mie cu chip de putere si altele mi se incalzeste motorul mult mai rau decit la DSN normala astfel protectia motorului e f imp.
Un ulei superior cu limita la 60 ar trebui sa faca fata la tot ce ii arunci tu motorului.

Iar indicat ar fi u Duralube.Eu am pus Duralube in cutie pt ca aveam sirenaj in treapta 1 si acum merge cutia super,aluneca singura in viteze.
Am luat si Duralube de motor dar astept sa schimb uleiul.Mi l-au recomandat multi mai ales pentru cresterea compresiei...


--------------------
Dacia Supernova modificata - DJ 83 ALP
Strada: 0-100km/h 10.5-11s
Concurs: 0- 100km/h ?????
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 11 Jun 2004, 08:19
Post #21


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




incearca sa NU pui duralube in motor. o sa il ai pe butuci si nu o sa ai ce sa faci cu el. duralube este pentru eci prea saraci ca sa isi permita un ulei bun si o reconditionare atunci cand trebuie. am vazut cum arata un motor tratat cu duralube dupa 100 000km si este nerecuperabil asa ca fa-o pe barba ta.


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex NOS
post 11 Jun 2004, 23:50
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 1 March 03
From: Craiova




Problema e ca l-am si cumparat si am dat pe el 1.2 mil...Chiar nu stiu ce sa fac...
tre sa ma mai interesez..Uniii mi-au zis ca e buna.Motorul meu are 15 000 km.
Chiar asa de rau sa fie,la banii astia???


--------------------
Dacia Supernova modificata - DJ 83 ALP
Strada: 0-100km/h 10.5-11s
Concurs: 0- 100km/h ?????
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 11 Jun 2004, 23:58
Post #23


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Scria mai demult intr-un articol despre teapa numita DuraLube. Eu nu sunt nici pro nici contra, ca nu am studiat foarte atent problema. In schimb am auzit numai de bine de aditivii de ulei 2+2 si am pus si eu asa ceva cand am ramas fara ulei la break si nu am gasit Parnas (ca m-a mancat undeva sa bag asa ceva). Drept urmare am bagat cele 2 cutii de 2+2 si parca motorul tragea mai bine. O fi fost efectul placebo.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djtzeava
post 12 Jun 2004, 21:13
Post #24


membru bosorog :D


Group: Members
Posts: 349
Joined: 23 October 02
From: beler




Mei eu am pus ulei elf și duralube în ea.
Asta inseamnă nu o să o mai am !?!
Dar parcă trage mai bine motorul acu decât înainte la viteze gen 160 și țin să menționez că mă dau cu 6000 de ture în demaraje (aproape în fiecare zi când merg cu ea) și elf-ul este uleiul folosit în general de renault, să fie nașpa? :| sad.gif


--------------------
dacia /bmw/vw supernova europa/318/passat 2.0tdi 11-01, 06-98, 04-07
b27upz,b28wpz,b280wpz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djtzeava
post 12 Jun 2004, 21:18
Post #25


membru bosorog :D


Group: Members
Posts: 349
Joined: 23 October 02
From: beler




Încă ceva, când apăs pedala f. puțin la 160 simte imediat


--------------------
dacia /bmw/vw supernova europa/318/passat 2.0tdi 11-01, 06-98, 04-07
b27upz,b28wpz,b280wpz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex NOS
post 12 Jun 2004, 21:56
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 1 March 03
From: Craiova




Atunci inseamna ca duralube + Castrol Formula RS 10W-60 ar trebui sa fe vis...
Nu stiu ce sa zic...Inclin totusi sa pun duralubele in motor.
Am vb cu mecanicul me si mi-a zis ca a pus duralube in multe masina.Chiar in unele noi dar pt a creste compresia..Si mi-a zis ca merge treaba...ma rog ,omul asta stie ce zice ca nu e un terchea-berchea de mecanic..Adica are vre-o 30 ani si e in pas cu tot,are service-ul lui,alea alea...
Problema e ca si io mai scap la linute in 6000rpm(dar atunci cind intrecerea e la limita..).
de exemplu m-am intrecut cu un renaul 19 din 1996 cu 3 usi cu motor 1.9 TDI(90 cp) si am iesit la 120 la egalitate.A doua oara la fel!!!Asa ceva nu am vazut in viata mea..Daca mai aveam un strop de putere in plus il luam...
Ma gindesc ca Duralubele imi da stropul ala...


--------------------
Dacia Supernova modificata - DJ 83 ALP
Strada: 0-100km/h 10.5-11s
Concurs: 0- 100km/h ?????
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th March 2024 - 16:50
Forum Renault