DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> SOLENZA BREAK

tache
post 23 Nov 2004, 17:10
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 22 November 04




ce ziceti de solenza break cu haion din fibra de sticla ?


Attached thumbnail(s)
img_news_68_5.jpg ( Size: 171.64k ) Number of downloads: 2796
img_news_68_9.jpg ( Size: 134.66k ) Number of downloads: 4483
img_news_68_8.jpg ( Size: 69.77k ) Number of downloads: 2855
img_news_68_7.jpg ( Size: 51.04k ) Number of downloads: 4027
dacianovabreak.jpg ( Size: 113.6k ) Number of downloads: 4448
img_news_68_4.jpg ( Size: 59.38k ) Number of downloads: 4055
img_news_68_10.jpg ( Size: 114.04k ) Number of downloads: 3547


--------------------
dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 23 Nov 2004, 17:24
Post #2


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




ideea este buna, pacat ca arata cam nasol (din topor - dupa cum de fapt si este)


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinTSI
post 23 Nov 2004, 18:06
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 125
Joined: 17 November 04
From: Bucuresti




Arata super tare. smile.gif .Poti sa cari cartofi cu ea cu stil. blink.gif


--------------------
BMW 530D 2006 E60
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 23 Nov 2004, 18:12
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




au mai fost poele astea pe aici;
baga daca ai date suplimentare : cine, cit, unde


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tache
post 24 Nov 2004, 09:20
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 22 November 04




articol din automondial:

S-a impamantenit perceptul ca romanul vrea masina buna de mers si la bal si la tara, ca sa aduca porcul de Craciun, si in vacante cu familia, asta pentru ca batrana Dacia Berlina, masina noastra nationala, si-a jucat acest rol timp de trei decenii. Modelele SupeRNova si Solenza nu sunt masini perfecte, dar arata ca Dacia incearca sa faca un pas inainte spre standardul automobilelor moderne. Insa chiar daca in principiu romanii sunt de aceeasi parere, ei au anumite plangeri, iar una dintre acestea este legata de portbagajul nu indeajuns de spatios si inalt. Noi avem o veste buna, cineva este pe cale sa ne propuna solutia. Ideea a luat nastere acum jumatate de an, cand tanarul designer Mihai Fetcu a realizat ca ar fi destul de usor sa transforme berlina intr-un break, prin simpla redesenare a hayonului de serie. Fiind absolvent al Academiei de Design, sectia Arte Plastice, acesta a folosit programul Photoshop pentru a simula pe calculator noua caroserie. Tatal sau, inginerul Costel Fetcu, a fost cel care a pus in practica conceptul. Lucrand in domeniul producerii de diferite subansamble si profile din fibra de sticla in cadrul companiei craiovene S.C. AVI SRL, acesta a avut la dispozitie toata aparatura necesara. Probabil numele celor doi nu va sunt straine, deoarece acestia ne-au mai atras atentia acum doi ani, cand au expus la Salonul de Inventica si SIAB prototipul Gerula, care arata posibilitatea adaptarii unei caroserii moderne pe sasiul lui Aro 10. Ca si in cazul lui Gerula, suportul financiar pentru Dacia SupeRNova/Solenza break a venit de la Radu Berceanu, ministrul industriilor in guvernul trecut. De indata ce s-au stabilit detaliile proiectului, acum trei luni, s-a inceput munca propriu-zisa. Intai s-a copiat conturul hayonului original de Dacie SupeRNova si apoi cel de Dacie Solenza. Urmatorul pas a fost crearea profilului hayonului de break, totul fiind modelat manual din rasina. Astfel, a rezultat matrita necesara turnarii hayonului final. Procesul de obtinere a noului hayon consta in turnarea in matritele "mama" si "tata" a unor straturi de rasina, peste care se aplica folia de fibra de sticla, care are un rol major la ranforsare, sau mai bine zis la rezistenta structurala a elementului final. Intr-o exprimare libera este vorba despre o tehnica stil sandwich. Dupa ce matrita "mama" este unita cu cea "tata", la mijloc aflandu-se straturile de care v-am vorbit, acestea se introduc intr-un cuptor care usuca uniform si rapid continutul din matrita. O data scoasa de la cuptor, matrita este desfacuta, iar marginile profilului de rasina ranforsata cu fibra de sticla sunt finisate. In mod normal, pigmentul de culoare ar putea fi adaugat in compozitia elementului inainte de introducerea la cuptor, insa cum uzina Dacia utilizeaza anumite nuante de vopsea, hayonul trebuie vopsit ulterior scoaterii de la cuptor. Vestea buna este ca peste noul hayon sa va aplica un strat de apret special, care asigura ca vopseaua nu se va coji in timp, problema care apare cand se vopseste direct fibra. Tot legat de procesul de productie in sine trebuie sa va mai facem cunoscut ca geamurile hayoanelor prototip, pe care le vedeti in ilustratiile alaturate acestui articol, au fost taiate la Buzau. In ce priveste capacitatea de productie, initiatorii acestui proiect ne-au explicat ca, pentru inceput, vor avea la dispozitie cinci matrite, cadenta de fabricare fiind de un hayon pe zi la fiecare dintre acestea. Daca va fi nevoie, capacitate va putea creste prin folosirea a zece matrite si lucrarea in doua schimburi, ceea ce inseamna doua hayoane de la o matrita, pe zi. Dar mai importante sunt calitatea si pretul. Sa le abordam pe rand. Sistemele de prindere si inchidere/deschidere sunt preluate de la hayonul modelelor de serie, asa ca nu exista vreun mecanism complicat pasibil de defectiuni. Un plus este ca noul hayon cantareste cu aproximativ cu 3 kg mai putin decat cel original, datorat folosirii fibrei de sticla. Mai exista si aspectul infiltrarii apei in caz de ploaie, aflat in topul nemultumirilor posesorilor de Dacii. Noi am turnat apa cu presiune pe hayon si portbagajul nu a fost inundat. Intr-adevar, au patruns cateva picaturi, insa in conditiile in care la momentul efectuarii reportajului nu fusesera facute toate rectificarile. Si ca sa fim corecti pana la capat mai este ceva de adaugat. Cu totii stim ca o Dacie nu este identica cu alta, asa ca, daca masuratorile nu vor fi facute pentru fiecare masina in parte, nu poate exista pretentia preciziei totale. Din perspectiva pretului, echipa Fetcu ne-a declarat ca, desi nu pot da inca o suma precisa, acesta va depasi doar cu putin contracostul hayoanelor de SupeRNova si Solenza. Imbucurator, luand in calcul ca noul hayon ofera un surplus considerabil de spatiu util, are trei geamuri si este dotat cu dezaburizator si stergator. Concluzia noastra? O idee simpla, ieftina si utila, care merita luata in seama.

si o poza cu producatorii:




Attached thumbnail(s)
img_news_68_12.jpg ( Size: 154.05k ) Number of downloads: 3084


--------------------
dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bob_bog
post 24 Nov 2004, 10:48
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 21 June 04




Salut
v-ati gandit la un test in tunelul aerodinamic? Cum se va comporta masina aia la viteze mai mari. E ok are spatiu de carat ce sa zic, dar daca exista riscul sa zbori de pe sosea...
Ganditi-va ce a insemnat pt dacia berlina eleronul pt portbagaj pentru care a fost si un proces intre inventator(angajat al fabricii) si Dacia. Probabil ca a fost chiar necesar daca s-a folosit (dacia nu ar face lucruri in plus daca nu sunt necesare). Deci credca va avem mari probleme cu stabilitatea si consumul din cauza aerodinamicii. Se formeaza la spatele masinii niste curenti turbionari care pot afecta acea structura... ar fi multe de discutat pe aceasta tema.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tache
post 24 Nov 2004, 10:55
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 22 November 04




nu ar fi prima masina care se termina prin aceasta forma.
dupa parerea mea parere pot aparea probleme doar in privinta etansarilor si eventualele vibratii

This post has been edited by tache: 24 Nov 2004, 11:00


--------------------
dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonicBanG
post 24 Nov 2004, 15:01
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 23 November 04




Despre estetica, ce sa vb...parerea mea este ca SUCKS BIG TIME....dar este doar o parere...iar despre aspectul practic...


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 - BH05KID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 24 Nov 2004, 16:47
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Hai nu mai fiti circotasi.
Poate fi folosita pt. a transforma o Solenza intr-o utilitara sau in concediu sau intr-un w/e.
Cine nu, nu !


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidesscu
post 24 Nov 2004, 19:50
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 15 October 04
From: Bucuresti




Mie nu-mi place cu arata. Nu mi-as monta asa ceva la SLZ mea, desi imi plac break-urile. Dar vorba lui Costi, cine are nevoie de o SLZ utilitara are o solutie, cine nu, carcoteste ca noi biggrin.gif.


--------------------
NISSAN QASHQAI 2.O dCi 4WD 2007 ACENTA - B -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogo
post 24 Nov 2004, 19:52
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 20 June 04
From: Heaven




curentii aia turbionari au tendinta sa te impinga inainte. deci teoretic, cu cat e mai mare suprafata din spate ar trebui sa te ajute mai mult decat sa te incurce. in cealalta ordine de idei, intr-adevar pot aparea probleme cu vibratiile. locul unde se articuleaza hayonul mi se pare cam ciudat si distanta intre punctele de sprijin cam mare. in orice caz, over all pare o solutie civilizata. in fond nu-i decat o alternativa nimeni nu-i obligat sa-si faca "upgrade-ul". pe mine unul nu ma incanta. bicicletele se cara mult mai bine deasupra. si schiurile la fel.


--------------------
solenza 1.4 mpi confort - BV-##-XTR
rolling in my... one point four
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 28 Nov 2004, 02:24
Post #12


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




URATA!!!
Mai are un pic si devine dulap ... Ce naiba, fratilor, ne prostim la batranete? biggrin.gif


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geo.meg
post 28 Nov 2004, 18:54
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 17 February 04
From: Bucuresti




Nu merita .
Daca mai rotunjeau si ei colturile alea ca sa semene mai a masina mai ziceam .

E URATA! mad.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 -Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
x_RedRiver_x
post 29 Nov 2004, 14:38
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 2 November 04




QUOTE(By-GEO @ 28 Nov 2004, 18:54)
Nu merita .
Daca mai rotunjeau si ei colturile alea  ca sa semene mai a masina mai ziceam .

E URATA!  mad.gif
*



Nu e urata de loc... e hidoasa!

brrrr smile.gif


--------------------
Dacia Solenza 1.4 MPI - IS 77 KAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bullet
post 14 Mar 2009, 08:40
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 15 March 08




Bate spre logan mcv,daca era facuta mai perfect arata bine asa parca-s 2 parti de masini diferite,probabil o inspiratie pt cei de la fabrica.


--------------------
dacia 1310 cli 2002 cn4 ford mondeo 1.6 16v - CT 83 DEV CT 91 HCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolidu
post 14 Mar 2009, 09:03
Post #16


Pai daca n-am ?!


Group: Members
Posts: 2.068
Joined: 1 July 06
From: Medgidalas




Nu sa mai postat pe aici cam de 4 ANI ... ce iti veni !?


--------------------
Solenza Confort 2005 Opel Astra Coupe - CT-XX-CMF
Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 14 Mar 2009, 23:03
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




daca tot a fost resuscitat topicu, si-a facut cineva break pana la urma? sau a ramas la idee de proiect, sincer sa fiu eu nu am vazut nici una in afara de cea din poze pe net sau pe strada


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian66
post 14 Mar 2009, 23:35
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.524
Joined: 27 January 09
From: Bucuresti, Pantelimon




si acum, dupa 4 ani de zile, tot raman la impresia ca cineva s-a jucat in Photoshop. poza e din seria cu Nova aia de aku 15 ani din revista de se vroia monovolum, dak mai tineti minte. defapt, daca ma uit mai bine, cred ca s-a jucat in paint. CUM sa faci geamurile alea?

nu cred ca exista asa ceva.


--------------------
Dacia / Smart Logan VAN / ForTwo 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 15 Mar 2009, 12:06
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.741
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Marian, Nova aia monovolum a circulat in Pitesti multi ani de zile. Plus ca a existat si o versiune break de Nova care era mult mai frumoasa decat panarama asta de solenza break.

Avea stopuri de Cielo si caroserie normala, de break, nu improvizatii. Arata chiar bine, am avut ocazia in urma cu mai bine de 10 ani sa o gasesc intr-o parcare si sa ma uit atent la ea.


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacialover
post 16 Mar 2009, 16:12
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 30 August 08




Poze, poze, poze!!!!! 124.gif 124.gif 124.gif 124.gif 124.gif 124.gif Daca gasiti cu supernova break puneti sa vada si ocgiul nostru.


--------------------
Dacia Logan 2 Prestige 2008 - AG-08-LGN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariandex
post 16 Mar 2009, 17:19
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 29 April 08
From: bucuresti




n-ai sa vezi poate la muzeul antipa popa.gif sau mai corect la muzeul tehnic din Parcul Carol ras hohote.gif


--------------------
dacia solenza 2004 scala - b 12 yzu
nu te lega la cap daca nu te doare ,
preventiv ia-ti o pastila
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 16 Mar 2009, 18:59
Post #22


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




chiar n-are nimeni poze?? tare as fi curios sa vad cum arata, mai ales ca toti o lauda...


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki_slz
post 16 Mar 2009, 23:40
Post #23


Solnitzar


Group: Members
Posts: 132
Joined: 29 March 08
From: Cluj-Napoca




Desprea aceasta nova e vorba?

Semana cu un DAMAS laugh.gif


Mai multe detalii despre toate modelele DACIA http://images.google.ro/imgres?imgurl=http...%3D126%26um%3D1

This post has been edited by miki_slz: 16 Mar 2009, 23:45

Attached thumbnail(s)
DACIAVAN7loc_2.jpg ( Size: 22.83k ) Number of downloads: 971


--------------------
Dacia Solenza/ NOVA GTI 2004 Scala /98 - CJ 31 MKI/CJ 03 MKI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 16 Mar 2009, 23:48
Post #24


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




cica nu este asta....
iar istoria aia e cam rezumata....

This post has been edited by slider2: 16 Mar 2009, 23:50


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 16 Mar 2009, 23:59
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.491
Joined: 14 January 06




miki ala cica e monovolumul ala de care se vb mai sus tongue.gif


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki_slz
post 17 Mar 2009, 01:18
Post #26


Solnitzar


Group: Members
Posts: 132
Joined: 29 March 08
From: Cluj-Napoca




Am sapat putin prin google dar nu am mai gasit nimic legat de nova break.


--------------------
Dacia Solenza/ NOVA GTI 2004 Scala /98 - CJ 31 MKI/CJ 03 MKI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 17 Mar 2009, 01:37
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




Din pacate, eu nu am vazut nici o dacie Berlina cu servodirectie sau geamuri electrice...


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki_slz
post 17 Mar 2009, 01:42
Post #28


Solnitzar


Group: Members
Posts: 132
Joined: 29 March 08
From: Cluj-Napoca




Pai acolo zice ca erau facute pentru export si erau asamblate in alta uzina mai moderna unsure.gif


--------------------
Dacia Solenza/ NOVA GTI 2004 Scala /98 - CJ 31 MKI/CJ 03 MKI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bullet
post 17 Mar 2009, 10:22
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 15 March 08




QUOTE(bolidu @ 14 Mar 2009, 09:03)
Nu sa mai postat pe aici cam de 4 ANI ... ce iti veni !?
*




Resuscitare cu success !!! biggrin.gif


--------------------
dacia 1310 cli 2002 cn4 ford mondeo 1.6 16v - CT 83 DEV CT 91 HCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slider2
post 17 Mar 2009, 11:32
Post #30


doar membru si atat


Group: Members
Posts: 3.630
Joined: 15 April 08




QUOTE(augustin87r @ 17 Mar 2009, 01:37)
Din pacate, eu nu am vazut nici o dacie Berlina cu servodirectie sau geamuri electrice...
*



cu geamuri electrice din fabrica a avut unchiul meu, era un break din 2000


--------------------
symboala neagra 2008
mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 17:46
Forum Renault