Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
![]() ![]() ![]() |
Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
dacialoganmcv |
![]()
Post
#855
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 522 Joined: 9 July 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia /
Logan MCV /
2006 / Preference / Gris platine
|
|||
kog |
![]()
Post
#856
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#857
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Am si eu o nelamurire si poate ma ajuta cineva:
Turometrul original de dacie functioneaza bine daca culege varfuri de semnal de pe platina. Daca avem o aprindere CDI, sau chiar cea a lui gotronic insa nu se va mai putea culege semnal de acolo, decat daca modificam divizorul rezistiv de la intrarea turometrului. A reusit cineva sa ia semnal pentru el de pe platina la o astfel de aprindere sau ia semnal de pe bobina de inductie? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
soulraven |
![]()
Post
#858
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
daca ai aprindere AT011 sa nu iei direct din senzor ca strici forma de unda si se duce draq tot, iei direct dupa bobina. Oricum turometru este facut mai mult sau mai putin pentru a reteaza varfurile de semnal.
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#859
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
man da un add pe messengeru ala ca nu esti in lista mea de nici o culoare
![]() Nu am at01 sau at011, am una mai periculoasa ![]() Oricum turometrul asta de dacie are o eroare destul de mare dar da bine bordul cu noile ceasuri asa ca trebuie sa il fac sa indice cat de cat ok. Edit... NU vad de ce ar strica forma de unda, la intrare are un divizor rezistiv cu 2 rezistente, una de 82k si una de 1,2k parca. daca facem un calcul, curentul absorbit de turometru este de genul 0,1ma si sunt comvins ca si senzorul lui gotronic foloseste cel putin 50ma. This post has been edited by Mr_Devil83: 8 Jan 2009, 20:50 |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
soulraven |
![]()
Post
#860
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
pentru ca senzorul nu foloseste un curent continu si are alta impedanta de intrare, si se strica forma de unde cu care va ataca aprinderea
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#861
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 8 Jan 2009, 20:45) Edit... NU vad de ce ar strica forma de unda, la intrare are un divizor rezistiv cu 2 rezistente, una de 82k si una de 1,2k parca. daca facem un calcul, curentul absorbit de turometru este de genul 0,1ma si sunt comvins ca si senzorul lui gotronic foloseste cel putin 50ma. aici e vorba de tensiune |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pcostica |
![]()
Post
#862
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
QUOTE(kog @ 8 Jan 2009, 20:46) daca iti este greu sa cauti... http://i33.tinypic.com/9jhqu9.jpg http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627461759 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627461760 Bafta! This post has been edited by pcostica: 8 Jan 2009, 22:31 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#863
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
soulraven:
senzorul lui gotronic este un senzor hall. Care cand se apropie tesitura delcoului scoate frumos un impuls de vreo 5 6 volti la iesirea lui. Sunt 110% convins ca pentru a nu fi influentata aprinderea de scanteile care apar in capacul delcoului si de alte zgomote parazite care apar aprinderea lui gotronic are o impedanta destul de mica de intrare. Deci turometrul meu nenorocit care are o impedanta destul de mare de intrare nu ar influenta cu nimic forma de unda a impulsurilor scoase de senzor. Care sunt dreptunghiulare. Ma rog, trapezoidale mai degraba, dar pe gotronic si pe turometru nu le intereseaza asta. bygy007 da, am inteles ca e vorba de tensiune, numai ca pe un turometru ar trebui sa il intereseze frecventa nu tensiunea. Am pus un rezistor de 10K in paralel pe ala de 82 de la turometru si la intrare 12v de la retea si imi arata vreo 3500 de ture. Daca bag 20V in el arata vreo 5000 de ture, daca bag 6v arata cam 2000. Pe mine asta ma intereseaza: la ce tensiune la intrarea acestui turometru functioneaza corect? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#864
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 8 Jan 2009, 22:45) soulraven: senzorul lui gotronic este un senzor hall. Care cand se apropie tesitura delcoului scoate frumos un impuls de vreo 5 6 volti la iesirea lui. da , dar mai are un magnet in spate practic nu iteleg ce vrei sa faci , turometrul ramine legat in continuare unde a fost inainte (minusul bobinei) tu vrei sa iei semnal de la senzor? daca vrei sa calibtezi turometrul injectezi o tensiune de 12V alternativ iar indicatia trebuie sa fie 3000 parca This post has been edited by bygy007: 8 Jan 2009, 23:18 Attached thumbnail(s) TURO.jpg ( Size: 44k ) Number of downloads: 2733 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#865
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Siconi |
![]()
Post
#866
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Alimentarea lui vine tot pe firul care da si comanda (avand o rezistenta de pull-up in aprindere pentru asta). Deci atat alimentarea cat si comanda pentru aprindere vin pe acelasi fir (evident, fata de masa).
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
codrin_1300 |
![]()
Post
#867
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 23 December 08 ![]() |
salut! ajutatima si pe mine va rog!
miam pus doua proiectoare sh acum trebuie sa le leg! am un releu de protecitie si un buton pe care nu stiu sa le leg pe buton am scrise :53b, + , 53 a , 53 , 31 b pe releu : 30, 87, 86, 58 sh mia e inca ceva dar nu se vede, e sters am tras plusul la ambele proiectoare pana la releu!alimentare o iau direct de a baterie?? becurile din proiectoare au 55 de W am intles ca la releu ar trebui sa leg trei fire?? plus pe 30, consumator pe 87 si butonul pe 86 multumesc anticipat |
--------------------
Dacia
1300
1973
- BZ 90 CDN
|
|
Siconi |
![]()
Post
#868
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Alimentarea proiectoarelor o iei direct din baterie printr-o siguranta de 16A sau cate una de 8A pe fiecare proiector, dupa releu. Mai sigur e sa pui una mai mare inainte de releu.
Uite aici o schema de conectare ca la carte. Iti recomand sa o respecti intocmai ca sa ai lumini bune, conexiuni sigure si sa nu poti lasa proiectoarele pornite daca ai oprit motorul. Stiu din experienta ce inseamna asta. Conectare_proiectoare_ceata.JPG ( Size: 23.58k ) Number of downloads: 1022 11 Jan 2009, 13:31: Am uitat sa specific: releul folosit trebuie sa suporte cel putin o sarcina de 20A. E foarte bun un releu de far, care suporta 30A (cel putin 20A ii asigura ca sarcina, deci e ideal pentru tine). Daca releul e sub aceasta valoare, in scurt timp ti se vor "trosni" contactele si fie se vor lipi si ai lumina non-stop, fie se afuma si nu mai ai deloc. Spor la treaba ![]() This post has been edited by Siconi: 11 Jan 2009, 13:31 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
codrin_1300 |
![]()
Post
#869
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 23 December 08 ![]() |
multumesc akm sa vad ce pot face
|
--------------------
Dacia
1300
1973
- BZ 90 CDN
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#870
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pe bobina releului se monteaza o dioda polarizata invers fata de alimentarea bobinei releului pentru a taia impusurile de autoinductie pe care le poate genera bobina releului protejeaza alte componente eletronice daca se afla pe traseul de alimentare...
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#871
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Siconi @ 9 Jan 2009, 16:38) Alimentarea lui vine tot pe firul care da si comanda (avand o rezistenta de pull-up in aprindere pentru asta). Deci atat alimentarea cat si comanda pentru aprindere vin pe acelasi fir (evident, fata de masa). Da, de fapt pe el "vine" o alimentare; curentul e variabil On/Off pe la 8/16 mA (parca asa, Gelu stie mai bine). Ca atare L-as numi un duet senzor-sursa curent constant. Cei 8 sau 16 mA determina pe pullup o cadere de tensiune de care te folosesti. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Siconi |
![]()
Post
#872
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Exact.
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#873
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 8 Jan 2009, 20:45) man da un add pe messengeru ala ca nu esti in lista mea de nici o culoare ![]() Nu am at01 sau at011, am una mai periculoasa ![]() Oricum turometrul asta de dacie are o eroare destul de mare dar da bine bordul cu noile ceasuri asa ca trebuie sa il fac sa indice cat de cat ok. Edit... NU vad de ce ar strica forma de unda, la intrare are un divizor rezistiv cu 2 rezistente, una de 82k si una de 1,2k parca. daca facem un calcul, curentul absorbit de turometru este de genul 0,1ma si sunt comvins ca si senzorul lui gotronic foloseste cel putin 50ma. Dupa vreo 3 ore in care mi-am batut capul incercand sa calibrez rahatul de turometru imi venea sa dau cu aparatu de masura pistolu de lipit si tot ce aveam la indemana in el. Degeaba, nu iasa domne cu rahatul asta de turometru nimic mai serios, e "orientativ" si daca impulsurile au 5v o sa indice ceva iar daca au 10v o sa indice ceva + x%, aleator x-ul este intre 20 si 80%. Solutia mea a fost simpla: am facut chiar pe cablajul turometrului un turometru simplu cu lm2917. Si din clipa aia viata mea a capatat un sens ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
alin_xyk |
![]()
Post
#874
|
![]() membru ambitios Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 08 ![]() |
Ne arati si noua, prin poze? Si la dispozitiv o schema, poze, ceva.. Multumesc.
|
--------------------
dacia
1310 berlina
1985
- OT-01-XYK
|
|
Siconi |
![]()
Post
#875
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai ia pune si tu o schema sa vada si ochiul nostru mandrete de montaj... o poza cu el gata facut iar ar inspira pe multi...
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#876
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca il intrebi pe GOGU iar PDF-ul sint aplicatiile de catalog
Attached File(s) ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#877
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
Cum adaptez un releu de temporizare stergatoare parbriz de nova pe o instalatie de berlina?Am montat maneta de stergatoare de solenzasi vreau sa fac functionala si prima treapta a ei.Atasez si o poza cu imaginea din spate a releelor(cum ma uit la pini) Dispunerea pinilor difera
This post has been edited by vierme_ha: 18 Jan 2009, 23:53 Attached thumbnail(s) relee.JPG ( Size: 8.92k ) Number of downloads: 1907 |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
soulraven |
![]()
Post
#878
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
sper sa te ajute
Attached thumbnail(s) schema_cu_temporizator.jpg ( Size: 23.37k ) Number of downloads: 2086 schema_fara_temporizator.jpg ( Size: 17.53k ) Number of downloads: 2038 |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#879
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
nu prea... sunt cam afon...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
soulraven |
![]()
Post
#880
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
daca respecti prima schema si te legi la fel in butonul de stergator, trebe sa iti mearga sigur
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#881
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Siconi daca imi aminteam sa iau aparatul foto la mine puneam o gramada de poze cu mai multe chestii, nu doar cu mandretea de montaj. Oricum schema e cea din datasheet, parca zice acolo pt motor in 8 cilindri sau 4 si se calibreaza din rezistenta aia de 100kohmi in paralel cu acea capacitate de 0,1uf. In plus, am montat un 78l09, ca sa am tensiunea stabilizata la turometru.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#882
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
cu plusu si minusu o rezolvam eu, dar ce fac cu pinii care nu au nume sau cu R si C? si cu ala mai mic? ar fi de folos o schema a releului de nova, sau a modului de conectare
|
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
nelu |
![]()
Post
#883
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca este facut de Electromagnetica, uite foaia de catalog.
19 Jan 2009, 14:00: Si cel fara pin mic This post has been edited by nelu: 19 Jan 2009, 14:00 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#884
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
gata!...am rezolvat
![]() poza este cum te uiti la releu ![]() asa....acum are cineva idee daca se poate folosi ceasul din interior de la dacie(ala verde) pe post de termometru? si cele 2 butoane(ore si minute) unul pentru interior si altul pentru exterior(temperatura) This post has been edited by vierme_ha: 19 Jan 2009, 19:42 Attached thumbnail(s) mufa_releu_nova.JPG ( Size: 10.37k ) Number of downloads: 1834 |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 17:07 |