DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto

Ov
post 6 Sep 2006, 15:14
Post #61


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.882
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




la mine merg, ia incearca sa dai un clear cache/cookies din browser


--------------------
Dacia 1300/1300 break/2000/Sport ... si altele
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 6 Sep 2006, 18:40
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Nu mi se pare sa fie vreo problema cu pozele. La mine merg. Nu le-am probat pe ABSOLUT toate, dar aproape pe toate, si merg. Cred ca problema e la tine.


--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Sep 2006, 23:41
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.081
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poate fi folosit in diferite scopuri de ex aprinderea automata a pozitiilor

Attached thumbnail(s)
untitled.JPG ( Size: 47.24k ) Number of downloads: 24868


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 10 Sep 2006, 10:15
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.201
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




noile shift-light uri cu 2 reglaje deturatii functioneaza super am montat ieri pe un R5 Gtt problema o am cu integratul convertor frecv-tensiune din 8 au mers decit 3 aseara inca unul si-a dat duhul la probe in casa
si poze



--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adumitrachy
post 11 Sep 2006, 22:38
Post #65


Membru autohton


Group: Members
Posts: 938
Joined: 27 January 04
From: Iasi




Schema de la un bord cn o are cineva?


--------------------
Dacia 1310 L Audi B4 quatro 1998 / 1991 - IS 04/84 DLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 16 Sep 2006, 09:44
Post #66


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 3.028
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Am si eu o intrebare la voi, care va aveti mai bine ca mine cu electronica:

De ce mi se ridica acul turometrului cam la 2500 rpm cand pun alimentarea pe el, fara sa fie pornit motorul? Am facut eu ceva aiurea, s-o fi ars vreo rezistenta sau ce sa fie? Ca, din cate imi amintesc, inainte nu facea asa, statea pe loc pana porneam motorul. Acum ce sa se fi petrecut intre timp?

Am turometru de la un bord CN (montat pe unul clasic gen O-O-O). Am conectat plusul la +, minusul la - , dar inca nu am conectat firul la bobina (unde vine firul de la ruptor-platine, stiti voi). Am facut un test sa vad cum functioneaza "noul" bord, ca l-am modificat (a se vedea sectiunea CEASURI ALBE, GRI...) si nu stiu ce se petrece.

Revin cu intrebarea:
De ce mi se ridica acul turometrului cam la 2500 rpm cand pun alimentarea pe el, fara sa fie pornit motorul?

This post has been edited by Siconi: 16 Sep 2006, 09:46


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Sep 2006, 21:44
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.081
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=661643
aici ai schema lui electronica dupa cum zici e posibil sa ai probleme cu indicatorul sau cu unul din cele 2 tranzistoare sa se fi dus unul din ele


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 22 Sep 2006, 20:03
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Sigur e strapuns unul dintre tranzistori. Nu stiu sa iti spun care anume, dar am patit si eu in timp ce faceam reverse-engennering. Schimba-i pe amnadoi, ca sunt ieftini (2 RON/buc maxim)


--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 23 Sep 2006, 10:45
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.201
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




am postat inca 2 scheme de termocuple electronice experimentate de mine si montate pe alte masini
cea cu un singur operational 741 are 2 reglaje cu 2 semireglabili reglati la 2 temperaturi care se pot selecta din comutator
cealalta cu 2 operationale seamana cu schema cu TL082 si LM 335 dar modificata cu senzor PTC si ao741

Attached thumbnail(s)
IMAG0002.JPG ( Size: 149.45k ) Number of downloads: 25319
IMAG0003.JPG ( Size: 181.59k ) Number of downloads: 23314


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Remus66
post 23 Sep 2006, 14:28
Post #70


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 25 September 04




Stie cineva o schema functionala prin care sa se poata inlocui comutatorul motorului ventilatorului aetotermei impreuna cu rezistentele aferente pentru cele trei trepte de turatie printr-un montaj electronic care sa ofere un reglaj continuu (cu potentiometru) al turatiei motorului ventilatorului? Mentionez ca am o Supernova si de multe ori treapta 1 este prea mare sau alte ori mi-as dori ceva intre treptele 1 si 2.Stiu ca motorul aerotermei absoarbe un curent mare care trebuie suportat de catre elementul electronic de comanda; eu ma pricep sa execut o practic un montaj dupa o schema, dar nefiind de specialitate nu pot sa proiectez asa ceva.
Va multumesc anticipat.


--------------------
Volkswagen Golf 4 Pacific Variant 2005 - B-71-KPD
Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 23 Sep 2006, 16:04
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.201
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




imi cer scuze gabi1 am uitat sa pun rezistenta de 1k(1,5k) de la +9V in pinul 2 de la 741 (prima schema)


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valibb
post 23 Sep 2006, 18:01
Post #72


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 5 June 05
From: BAIA MARE




Salut , are careva o schema pentru bord CN ?


--------------------
dacia 1310 Berlina 99
vali
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 23 Sep 2006, 19:52
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Postez schema unei termocuple electronice care foloseste ca senzor o jonctiune BE a unui tranzistor cu siliciu de radiofrecventa (BF200, BF214, BF215)
Nu se pot folosi tranzistori care au un terminal (colectorul) conectat la capsula, deoarece prin lichidul de racire fac masa.

Schema electronica:

SCHEMA.jpg ( Size: 47.32k ) Number of downloads: 22264



Montarea componentelor:

IMAG.jpg ( Size: 34.85k ) Number of downloads: 20912


--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 29 Sep 2006, 23:36
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.081
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pentru cei care vor si doresc sa faca cablaje la diferite montaje electronice
053.gif


cablajele le fac dupa cea mai veche metoda : cu schema in fata ma apuc pe o bucata de hirtie si fac desenul conform schemei odata de doua ori ..... pina reusesc si imi place cum a iesit apoi il vad prin transparenta sau oglinda il desenez din nou apoi iau o placa de sticlotextolit (cablaj) pe altceva nu fac o tai pe dimensiunea cablajului pe hirtie suprapun hirtia peste cablaj dau cu ajutorul unui punctator semnele unde vin gaurile scot hirtia de deasupra si ma apuc sa gauresc cu o bormasina mica cu spiral de 0,8 1 1,5 etc in functie de piesele care le pun apoi dupa gaurire cu o bucata de smirghel foarte fin slefuiesc pina partea cu cupru este uniforma si are aspect metalic nu oxiat apoi cu desenul in fata ma apuc sa desenez intre gauri conform cu ceea ce am pe hirtie solutia de desenat este un amestec de saciz cu alcool tehnic dar mai concentrat si un pic de cerneala acetamestec este rezistent la acid azotic , la clorura ferica se poate folosi ceea ce am zis mai devreme plus tus carmin sigmaron sau marcker permanent foarte bun cu acid azotic nu am lucrat de mult pt ca nu am gasit acum lucrez cu clorura ferica in continuare dupa desenare se lasa la uscat 1h apoi se baga in clorura , clorura se poate pune intr-o tava foto sau o sticla taiata etc de prefarabil solutia sa aibe 35-40 grade celcus pt a lucra mai repede ATENTIE CA ESTE TOXICA SI PATEAZA se ia de pe obiecte de portelan cu apa calda de pe altcva nu prea se ia. dupa corodare care dureaza in functie de marimea cablajului si cit de buna este clorura intre 5 si 20 min se spala cu jet de apa apoi se lasa la uscat dupa ce s-a uscat daca a fost desenat cu marker sau cu tus carmin etc se curata cu alcool pina se ajunge la cupru apoi se da cu solutia de saciz dizolvat in alcool peste circuitele de cupru si lasa la uscat 10 min apoi ci un letcon cu virful lat se topeste sacizul si in acelasi timp se toarna un strat subtire de cositor aceasta miscare trbuie sa se faca foarte repede pentru a nu deteliora cablajul eventual inainte de a aplca solutia de saciz se mai smirgheluieste putin cu smirghel foarte fin apoi se curata restul de saciz cu alcool tehnic si se desfunda gaurile

This post has been edited by bygy007: 29 Sep 2006, 23:42


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 30 Sep 2006, 11:19
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Eu fac un pic altfel:

1. Desenez pe hartie cablajul conform schemei
2. Tai placa de sticlotextolit la dimensiunile necesare (foloses frecvent cablaj din acela subtie, de 2 mm, care se poate taia cu o foarfeca mai solida.
3. Curat bine stratul de Cu cu TIX de menaj clasic, pana are luciu bun.
4. Desenez "la ochi" cablajul de pe hartie pe placuta de cupru cu ajutorul unui creion de 0.9 mm.
5. "umplu" contururile creionului cu Colli Marker Herlitz permanent. (cele chinezesti nu rezista la FeCl3)
6. Pun la corodat in solutie FeCl3 intr-o tavita foto.
7. Spal cu apa bine
8. Spal cu TIX menaj clasic pana dispare complet stratul de marker si raman traseele de cupru lucios
9. Acopar cu o sol. de sacaz dizolvat in acetona (are avantajul ca se usuca foarte repede)
10. Lipesc piesele direct pe cablaj, fara sa dau gauri.

Asta e tot!



--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 30 Sep 2006, 13:11
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.201
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




dyogenes fa o poza la markerul ala sa il vad cum arata sa cumpar si eu ca trebuie sa dau de vreo trei ori in acelasi loc sa nu il atace clorura ferica
multzam


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 30 Sep 2006, 13:12
Post #77


Gangester


Group: Members
Posts: 4.240
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Puteti sa faceti un afisaj electronic care sa arate cati litri de benzina mai sunt in rezervor ?


--------------------
1988 BMW E30 325i 2.5 12v
1988 Nissan Patrol GR Y60 2.8 12v
1989 Suzuki Samurai 1.3 8v
1975 Dacia 1300 1.3 8v
2001 Smart ForTwo 0.6 6v


"Per aspera ad astra."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 30 Sep 2006, 17:24
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Fabian, al meu e asta:

MARKER.jpg ( Size: 16.96k ) Number of downloads: 6593


Tubul e din Al, se poate reumple (se si vede ca mi-a curs cand am completat cu diluant ca se uscase)

This post has been edited by dyogenes: 30 Sep 2006, 17:25


--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu-Ioan
post 1 Oct 2006, 21:30
Post #79


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 14 January 06




Eu am incercat de curand metoda fotografica pt. cablaje
si merge super! Si nici nu este scumpa!.


--------------------
Dacia Dacia Super Nova 2002 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 2 Oct 2006, 22:03
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Mai exista o metoda, si mai simpla:

Tonerul de la imprimantele laser este rezistent la FeCl3. Se tipareste cablajul pe o coala de hartie A4 cu mult toner (imprimanta setata "best quality"). Apoi se pune hartia peste placuta de Cu. Cu un fier de calcat incins se "calaca" ansamblul hartie+coala. Tonerul se va topi si va adera de placuta de Cu. Apoi, cu apa, se "spala" jos hartia. Tonerul va ramane pe placuta. Se pune la corodat. Se pot obtine astfel cablaje foarte fine.


--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madafakaru
post 2 Oct 2006, 22:52
Post #81


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 23 September 06




am si io o problema ,mi-a umblat cineva la firele de la becurile din spate si acum cand franez mi se aprinde faza scuta, are cineva vreo schema cum tre legate firele corect???????????


--------------------
dacia 1300 1980 - cs 02 zyc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Oct 2006, 22:58
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.081
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




post-336-1110552475.gif

dar vezi ca ai scurt intre stopurile de ceata si cele de frina sau fire inversate


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 3 Oct 2006, 09:13
Post #83


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 345
Joined: 20 December 05
From: Galați




Referitor, la realizarea cablajelor, dati-mi voie să mă bag și eu. În general, fiecare cu metoda lui dar, câți electroniști amatori, atâtea metode smile.gif

N-aș recomanda că montarea pieselor să se facă pe partea cablată: atunci când se aduce letconul fierbinte la rădăcină, pentru lipire, se pot atinge componentele și se deteriorează.
Pentru transpunere, aș recomanda mai întâi ca pe partea plantată să se deseneze, cu creionul, un caroiaj din 5 în 5 mm. Practic, toți pinii componentelor electronice sunt distanțați între ei în pas de o zecime de țol (2,54 mm);
Se cherneruiește și se dau găurile de pe partea plantată. Dacă se dau de pe partea placată, există riscul ca, datorită „bătăii” burghiului și a neîndemânării să se zgârie (iremediabil) folia de cupru.
Se debavurează parte placată, astfel găurită, folosind șmirghel fin, uzat.
Recomand decaparea suprafeței de cupru într-o baie de oțet până ce capătă culoarea roșie, specifică (15 – 20 min.). Urmează o clătire abundentă cu apă rece și uscarea cu un șervet uscat, fără urme de grăsimi. Se usucă suplimentar cu foenul. Din acest moment, nu se mai atinge suprafața de cupru cu mâna.
Pentru trasarea cablajului, recomand astfel:
- Sacâz cu alcool și un pic de culoare, după cum s-a spus mai sus. Se trasează cu penița.
- Smoală cu benzină, folosind, pentru trasee fine. penița iar pentru trasee de masă, mai groase, o pensulică (de păr, nu sintetică). Necazul e că soluția miroase iar sculele trebuie curățate destul de des, folosind o cârpă înmuiată în acetonă. Rezistă în schimb f. bine la acizi, chiar dacă uitați acolo placa, o după amiază întreagă.
- În general, merge orice tip de marker vest-european, F (fin) și S (superfin). Nu vă încântați la unul gros, pentru traseele de masă: acestea depun o peliculă de tuș destul de subțire, care nu rezistă la soluția corozivă. Eu folosesc Faber-Castell. Recent, am testat un Schneider, merge. Am folosit și un Edding dar am renunțat: trebuie să dai de două ori. Se pot testa pe o bucățică de placă, bine decapată, în soluție de clorură ferică. Atenție, nici unul nu rezistă la acizi!
Se face trasarea începând cu încercuirea cu tuș a găurilor, după care acestea se unesc cu traseele dorite.
După uscare, se verifică dacă nu cumva au apărut atingeri accidentale și se înlătură cu un vârf ascuțit.
Pentru o mai bună corodare, în soluția de clorură ferică, placa se așează cu fața cablată în jos; în soluția de acid azotic, se pune invers, cu fața cablată în sus.
După corodare – dacă s-a folosit smoală, se rade cu un cuțitaș – se șterge cu diluant.
Se verifică din nou contra atingerilor accidentale.
Suprafața placată se acoperă cu sacâz topit în acetonă.

Și metoda unui amic:

Realizarea circuitelor utilizând FIERUL DE CĂLCAT rufe (YO4PD)
1) Se proiectează circuitul ce urmează să-l executăm, pe calculator, cu ajutorul unui program specializat (EAGLE, PROTEL, ORCAD, etc) după care se copiază preferabil de două trei ori pe același format de hârtie.
2) Formatul de hârtie obținut (preferabil A4) se copiază la un FAX, sau imprimantă LASER(programul) cu un contrast ceva mai ridicat decât normal.
3) Se pregătește plăcuța de textolit placat prin debitarea ei la dimensiunile necesare și degresarea acesteia ff bine.
4) De pe formatul de hârtie obținut de la imprimanta LASER sau FAX decupăm un circuit la dimensiunile plăcuței.
5) Se introduce în apă călduță pînă la încenzuratre (max 1 minut) după care se lipește cu partea desenului pe partea placată a plăcuței
6) Peste desenul lipit se pune o foie de ziar pentru protecție. Desupra acesteia se trece cu fierul de călcat încălzit circa 4-5 minute.
7) Se răcește plăcuța și se introduce în apă (eventual cu puțin clor) unde se lasă cca 5-6 ore, până hârtia începe un proces de macerare. După această perioadă se îndepărtează resturile de hârtie, prin frecarea suprafeței respective cu degetul îndepărtând ușor gogoloaele formate. După terminarea acestei operații rămân traseele de circiut vizibile și complete. Eventualele corecții se pot face cu creion MARKER rezistent la umezea.
8) După terminarea operațiunilor de verificare și corecție a plăcuței aceasta se introduce în soluția de clorură ferică până la developarea ei completă.
9) După developare se curăță cu o soluție de benzină sau eter pâna la îndepărtarea straturilor de protecție și apariția traseelor de circuit.


Metoda cu imprimanta și fierul de călcat e f. bună atunci când se fac cablaje dificile cu multe circuite integrate sau la care e imperios necesar respectarea unor dimensiuni.
Hai baftă, că m-am întins prea mult! biggrin.gif


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 3 Oct 2006, 09:20
Post #84


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.710
Joined: 19 April 05




Intreb si eu ca nu am mai folosit de mult, mai se gaseste pe undeva tus carmin ? Ca ce mai cablaje ieseau desenate cu rotring&tus carmin.
Stiu ca a trecut ceva timp de atunci, dar pe vremea lui impuscatu' se gasea in niste sticlute mici si patrate.

This post has been edited by IRONICK: 3 Oct 2006, 09:49


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 3 Oct 2006, 09:39
Post #85


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 345
Joined: 20 December 05
From: Galați




Tuș carmin? Hmm ... nu cred ... a trecut vremea trăgătoarelor și a penițelor sad.gif
La Casa Pionierilor foloseam vopsea duco sau oja mamei, cu pensulică nr. 0 sau 1, cumpărată de la Fondul Plastic


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 3 Oct 2006, 09:54
Post #86


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.710
Joined: 19 April 05




Da la Navodari nu te duceai cu Casa Pionerilor sa reprezinti judetul ? Eu am prins vreo doi ani prin 87-88 ... na ca am dat-o in nostalgie daca mi-ai adus aminte.

This post has been edited by IRONICK: 3 Oct 2006, 09:54


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cd_i
post 3 Oct 2006, 16:40
Post #87


participant la trafic


Group: Members
Posts: 123
Joined: 21 June 06




Daca vreti sa obtineti cablaje imprimate estetice si cu densitate mare eu va recomand sa folositi metoda fotografica cu Pozitiv20. Eu am reusit sa scot densitati de 0.2mm (latime traseu) fara nici o problema. Metoda este destul de rapida (max 30 min) si relativ ieftina. Costurile sunt un pic mai mari la inceput pana se construiesc toate "echipamentele aditionale" dar eu sunt de parere ca merita fara discutie investitia.


--------------------
Dacia 1310L '94 - CS-01-GBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YO4RLP
post 3 Oct 2006, 23:06
Post #88


membru radioactiv


Group: Members
Posts: 345
Joined: 20 December 05
From: Galați




De la lume adunate:

1.Utilizarea soluțiilor cromice, pentru realizarea circuitelor.
Retetar:
-Gelatină (la pliculețe de 10 g dr.Öteker) –10 g
-Zahăr....................................................5-10 g
-Bicromat de potasiu (K2Cr2O7).................4 g
-Apă....................................................100 cm3
Conținutul unui plic de gelatină se toarnă în 100 cm3 apă rece, se lasă timp de 10–20 minute la umflat, după care se încălzește în baie de apă caldă (tmax=600C), până la dizolvarea completă.
Se toarnă 4-5 g zahăr dizolvat în puțină apă.
Sensibilizarea amestecului se face cu bicromat de potasiu (3 - 4 g), pisat fin. Se dizolvă relativ repede în soluția de gelatină.Din acest moment, cu soluția se lucrează la lumină slabă, păstrându-se în sticle de culoare închisă. La temperatura normală de păstre, soluția se întărește. Pentru utilizare se încălzește în baie de apă caldă (30-400C). Placa de cablaj se curăță bine și se degresează. Emulsia pregătită anterior se întinde într-un strat cât mai uniform și subțire utilizând o centrifugare ușoară. Placa, astfel pregătită se lasă la uscare 10-12 ore la temperatura mediului, s-au forțat cu aer cald la cca 30-40oC cca 20-30 minute, într-un spațiu întunecat s-au o lumină galben-verzui (identică cu cea din camerele foto)
Se pregătește pozitivul circuitului ce urmează a fi realizat, pe o foaie de calc s-au folie transparentă. Desenul cu circuitul se așază peste placa cu emulsie și se expune la lumina unui bec de 150-200W , la distanța de cca 40 – 50 cm, timp de 2-3minute, timp ce se va determina experimental.
După expunere la lumină, placuța de circuit se introduce într-o baie de apă caldă (30-40oC) timp de 5-10 minute, când are loc dizolvarea emulsiei neexpuse la lumină. De aici, plăcuța se introduce într-un vas cu cerneală care coloreză pelicula și permite un control vizual al operațiunilor efectuate.
După colorare urmează introducerea plăcii de cablaj, pentru întărirea stratului format, într-o soluție de Anhidridă Cromică, în concentrație de 5% timp de cel mult 1 minut, când se va vedea și o modificare a culorii spre verde deschis.
Pentru a rezista acțiunii Clorurii Ferice, placa trebuie ținută la cuptor, la temperatura de 120-130oC timp de 30 minute.Din cuptor, placa se introduce în clorura ferică și se corodeză.

2. Realizarea circuitelor cu soluție de bitum/colofoniu benzină.
1) Se pregătește în prealabil, un toc în care se fixează o peniță topografică sau un ac de seringă tăiat de la jumătate.
2) Se dizolvă colofoniu sau bitum în5-10 ml de benzină până ce soluția are o cosistență vâscoasă –lichidă.
3) Se pregătește placa de circuit, prin decaparea ei foarte bine până la îndepărtarea urmelor de grăsime sau pete de orice natură.
4) Se trasează cu creionul, viitorul traseu al circuitelor, verificând-ule după schema de bază. Dacă acesta corespunde, se poate trece la faza următoare.
5) Din soluția preparată anterior se pune o picătură în rezervorul acului de siringă sau pe vârful peniței topografice și se urmărește traseul figurat anterior de creion, cu grijă, pentru a nu uni doua linii paralele de circuit. După terminare se verifică din nou corectitudinea trseelor.
6) Se lasă la uscat, plăcuța circa 2-3 ore după care se introduce în soluție de clorură ferica, cu fața în jos, urmărind periodic developarea ei, pâna la apariția tuturor traseelor de cupru, curate fără urme de cupru rezidual între circuite. După terminarea developării, plăcuța de circuit se spală în jet puternic de apă.
7) După uscare, se face o degresare cu benzină, îndepărtându-se urmele de soluție de protecție. În acest moment, apar traseele de cupru curate. Se face o reverificare a traseelor și rectificarea acestora. După aceea se pot da găuri de 0,6-0,8mm în punctele de prindere a pieselor fixarea și cositorirea acestora.

3.Realizarea circuitelor utilizând soluțiile fotosensibile de tip PHOTOREZIST
1) Se proiectează circuitul ce urmează să-l executăm, pe calculator, cu ajutorul unui program specializat (EAGLE, PROTEL, ORCAD, etc) după care se copiază pe o foie de calc.
2) Se pregătește plăcuța de textolit placat, la dimensiunile necesare și se degresează ff bine.
3) În cameră obscură (lumină galben verzui, soluția fiind pancromatică) se fixează plăcuța pe centrifugă. După fixarea acesteia se acoperă, din tubul de fotorezist (spray) cu soluție fotosensibilă. Se pornește centrifuga, la turație moderată, uniformizînd stratul de fotorezist depus.
4) Pentru uscarea acesteia se urmăresc indicațiile de pe flaconul de PHOTOREZIST (specifice fiecărui fabricant).
5) După uscare, se acoperă partea cu fotorezist cu desenul pe calc (fața desenată în jos). Ansamblul se fixează cu o plăcuță de plexiglass (transparent la UV, sticla nu este transparentă la UV) și se expune cca 3-5 minute la un bec de raze ultraviolete(UV) la o distanță de cca 30 cm. Personal, am folosit droselul și tubul de amorsare cu vapori de mercur al becurilor pentru iluminat fluorescent cu P=80W .
6) După expunere, plăcuța se introduce in soluție de NaOH 5g la litru de apă unde are loc procesul de fixare. După acest procedeu care durează de la câteva secunde la 1-3 minute, se poate lucra la lumină normală.
7) Se spală bine plăcuța și se introduce în soluția de clorură ferică până la deveoprea completă.
8) După scoaterea și spălarea intensă din clorură ferică, plăcuța se șterge cu eter până la apariția traseelor de cupru, curate.


La oricare din aceste procedee, rezultatele bune apar după acomodarea cu procedeul, rutina și îndemânarea fiecăruia.
Succes și scuze că iar m-am întins.







--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002 - GL-06-EAF
Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Oct 2006, 13:17
Post #89


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 36.760
Joined: 15 August 05




Oare gasesc la magazinele de electronice un oscilator quart de 4 Mhz pentru ceas? sau sa incerc un oscilator la 3,2768MHz ?

Ceasul merge inainte 10 sec la 24 ore..sa fie din cauza quartului?

De care recomandati?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu-Ioan
post 15 Oct 2006, 21:22
Post #90


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 14 January 06




Ceasul ala merge asa de la inceput?
ce fel de ceas este?
daca ai loc pune un "condensator variabil"
pe cuart! Daca nu, lipeste doua fire de Cu
emailate, pe care le rasucesti apoi tai din ele
pana merge bine! Daca nu, mergi la cumparaturi!


--------------------
Dacia Dacia Super Nova 2002 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

63 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th November 2018 - 08:03
Forum Renault Server hosting