Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
![]() ![]() ![]() |
Scheme electronice, Scheme electronice si electrice auto
nikuniku |
![]()
Post
#1741
|
||
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|||
Lucian MC |
![]()
Post
#1742
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Multumesc bygy ai fost de mare ajutor si miai facut 90 % din treaba. Am luat toate piesele si ma apuc de ele de acum si o sa vad ce imi iese inafara de ochi. Multumesc mult inca odata
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1743
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
udar123 |
![]()
Post
#1744
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 109 Joined: 21 July 11 From: Iasi, RO ![]() |
servus! baieti, nu stiti cumva cum se leaga un CD-ROM la masina?
sa ma scuzati daca nu e loc pentru postul meu, nu stiam unde sa scriu. |
--------------------
Dacia
1410
1999
- BT 25 BMY
|
|
CT-93-YUX |
![]()
Post
#1745
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 30 June 10 From: Medgidia ![]() |
Ti-am atasat schema care e in prima pagina, dar iti trebuie un cd-rom cu buton play pe el, nu toate merg.
Attached thumbnail(s) STAB5V.jpg ( Size: 26.55k ) Number of downloads: 1980 |
--------------------
Dacia
1300,
anul fabricatiei: 1973
- CT-93-YUX
|
|
udar123 |
![]()
Post
#1746
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 109 Joined: 21 July 11 From: Iasi, RO ![]() |
ok, nu ma pricep la citit scheme, dar am sa vad eu cum fac. multumesc mult
![]() |
--------------------
Dacia
1410
1999
- BT 25 BMY
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1747
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai daca nu te pricepi tu, pui un prieten sa iti explice sau, mai bine, sa iti construiasca acest simplist convertor pentru a avea cele doua tensiuni necesare unitatii CD-ROM.
Eu am avut 3 ani un CD-ROM Philips 16X pe masina pe vremea cand un CD Player era un vis mult prea scump pentru multi romani. Si rulam CD-uri lejer cu ajutorul unui adaptor tip caseta audio "oarba", pe care am construit-o tot eu, din pasiune. Am extras semnalul de pe mufa Audio din spate (Left - GND - GND - Right) ca sa nu ma incurce la manipulare in caz ca as fi optat pentru preluarea semnalului de pe mufa de casti de pe panoul frontal. Un amplificator auto si... gata cu muzicantii ![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
crick |
![]()
Post
#1748
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Ceva noutati cu pornirea de la distanta?
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#1749
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
da,te duci la masina o pornesti si apoi de ,,,distantezi,,,pana in casa si revii dupa 5 minute,cand e cald in masina si se topit zapada de pe ia
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
crick |
![]()
Post
#1750
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Asta-i veche!
@Siconi, ceva noutati cu schema aceea? |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
Kanutza_77 |
![]()
Post
#1751
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 19 December 10 From: Bucuresti-Pitesti-Campulung ![]() |
Salut! Am o problema in legatura cu un releu electronic cu fir de referinta!
L-am facut pe cel prezentat de dyogenes in primele pagini. Functioneaza dar se deregleaza in cateva saptamani si trebuie sa intervin asupra semireglabilului! Ce am observat: Cand nu am consumatori tensiunea scade; de 2 zile luminile fuleaza la ralanti; am masurat semireglabilul si desi ar trebui sa aiba undeva valoarea de 33 ohmi este acum este la 0... Aveti idee cum pot rezolva problema? |
--------------------
dacia
1310 Break
1993
- Ag 01 Jxg
|
|
cris06 |
![]()
Post
#1752
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Pune in locul rez. de 33 ohm un semireglabil multitura de 47 - 100 ohmi din care reglezi tensiunea de referinta pentru incarcare optima (cand sarcina e maxima). Blochezi, apoi, cursorul cu putina vopsea. Sau masoara valoarea rezistentei echivalente si monteaza un rezistor de valoare fixa, recomandabil sa fie cu pelicula metalica.
|
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
Kanutza_77 |
![]()
Post
#1753
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 19 December 10 From: Bucuresti-Pitesti-Campulung ![]() |
Nu cred ca asta e problema..Ideea este ca astazi cursorul este intr-o pozitie,peste cateva sapt pozitia corecta este alta,nu se misca fizic....De exemplu astazi cu semireglabilul la minim,adica rezistenta 0 incarcarea era 14.4-14.5...acum ceva timp aveam cursorul la rezistenta 40 ohmi. Plus ca fuleaza luminile la ralanti si scade tensiunea de incarcare cu aprox 0.5V.Am masurat diferenta dintre + alternator si + baterie si diferenta este de 0.13 V
|
--------------------
dacia
1310 Break
1993
- Ag 01 Jxg
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1754
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(crick @ 11 Feb 2012, 21:26) Da, uite lucrez la soft pentru un microcontroller. M-am hotarat sa merg pe varianta asta ca sa integrez si partea pentru DRL si pe cea cu dezaburirea oglinzilor. Din pacate, eu sunt incepator la acest capitol, asadar mai dureaza ceva timp pana la o versiune cat de cat finala. Chiar daca va fi sezonul cald, tot voi face acest proiect; se poate folosi si pentru ventilatie si A/C pe perioada verii; functia pentru DRL (Daytime Running Light) e benefica tot timpul. Daca ma poate ajuta cineva in acest sens, m-as bucura. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1755
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Kanutza_77 @ 11 Mar 2012, 14:40) Salut! Am o problema in legatura cu un releu electronic cu fir de referinta! L-am facut pe cel prezentat de dyogenes in primele pagini. Functioneaza dar se deregleaza in cateva saptamani si trebuie sa intervin asupra semireglabilului! Ce am observat: Cand nu am consumatori tensiunea scade; de 2 zile luminile fuleaza la ralanti; am masurat semireglabilul si desi ar trebui sa aiba undeva valoarea de 33 ohmi este acum este la 0... Aveti idee cum pot rezolva problema? daca vrei un releu mai bun incearca schema de la postul 37 din a doua pagina , merge garantat fara probleme mult mai bine ca astea din comert totusi incearca cu ceva capsulat |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cris06 |
![]()
Post
#1756
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Kanutza_77 @ 11 Mar 2012, 19:30) Nu cred ca asta e problema..Ideea este ca astazi cursorul este intr-o pozitie,peste cateva sapt pozitia corecta este alta,nu se misca fizic....De exemplu astazi cu semireglabilul la minim,adica rezistenta 0 incarcarea era 14.4-14.5...acum ceva timp aveam cursorul la rezistenta 40 ohmi. Plus ca fuleaza luminile la ralanti si scade tensiunea de incarcare cu aprox 0.5V.Am masurat diferenta dintre + alternator si + baterie si diferenta este de 0.13 V Exact semireglabilul e problema daca e cel clasic, cu pulbere de carbon. Nu e precis. La motor sunt vibratii si temp. inalta. Pune, de proba, o rezistenta fixa. |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
Kanutza_77 |
![]()
Post
#1757
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 19 December 10 From: Bucuresti-Pitesti-Campulung ![]() |
Multumesc! o sa ii pun o rezistenta fixa.!
In legatura cu luminile si incarcarea slaba fara consumatori sunt de parere ca este legatura necorespunzatoare nu este vorba de alternator! Ce parere aveti? |
--------------------
dacia
1310 Break
1993
- Ag 01 Jxg
|
|
cris06 |
![]()
Post
#1758
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Verifica firele de masa, eventual suplimenteaza legaturile intre alternator si masa precum si - baterie si caroserie cu fire groase (minim 10 mmp).
Fluctuatiile de tensiune (traduse prin filajul luminilor) le provoaca, de obicei, periile colectoare uzate ale rotorului alternatorului. |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1759
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
si releul ....
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
romeo-alex |
![]()
Post
#1760
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 3 April 11 From: BARLAD ![]() |
ceva mai util: bagi la borna de masa inca un cablu asa de gros ca cel ce e pe masina si il legi direct pe caroserie
verifica si masa alternatorului asa am patit si am rezolvat ![]() |
--------------------
dacia
logan
2008
|
|
crick |
![]()
Post
#1761
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Siconi @ 11 Mar 2012, 21:48) Da, uite lucrez la soft pentru un microcontroller. M-am hotarat sa merg pe varianta asta ca sa integrez si partea pentru DRL si pe cea cu dezaburirea oglinzilor. Din pacate, eu sunt incepator la acest capitol, asadar mai dureaza ceva timp pana la o versiune cat de cat finala. Chiar daca va fi sezonul cald, tot voi face acest proiect; se poate folosi si pentru ventilatie si A/C pe perioada verii; functia pentru DRL (Daytime Running Light) e benefica tot timpul. Daca ma poate ajuta cineva in acest sens, m-as bucura. Azi am facut proba la DRL-ul meu;functioneaza foarte bine,am niste paraziti intre posturi la radio pe UM si UL dar cine le asculta? ![]() Attached thumbnail(s) 2012_03_16_12.57.03.jpg ( Size: 1.25mb ) Number of downloads: 1842 2012_03_17_22.40.30.jpg ( Size: 1.38mb ) Number of downloads: 1777 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1762
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Baga si tu o schema, daca nu e top secret. Multumiri anticipate...
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
crick |
![]()
Post
#1763
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Nu este cine stie ce inventie asa ca nu are de ce sa fie top secret.Este doar o varianta mai accesibila ,care (banuiesc) mai poate fi simplificata.Comanda era proiectata pe minus pentru un motor, la care s-a adaptat un etaj pentru comanda becurilor pe +.Initial trebuiau comandate separat becurile(de aceea sunt 2 MOS-uri) dar am renuntat la idee ,asa ca au ramas ambele tranzistoare in paralel.Se incalzeste f. putin radiatorul, deci se poate renunta la un tranzistor.Se foloseste o mufa mama pentru far si o mufa tata(sau partea cu contacte de la un bec ars) pentru mufa de la instalatia masinii.Alimentarea se face printr-o siguranta la + baterie,firul de comanda la firul pozitiei iar minusul il ia din conectica becului de la farul stang.Aprinderea se face la depasirea tensiunii de 13,5v pe bornele bateriei,stingerea se face sub aceasta tensiune sau cand se aprinde pozitia/faza scurta.
Attached thumbnail(s) DRL.jpg ( Size: 24.08k ) Number of downloads: 1867 2012_03_20_21.22.47.jpg ( Size: 1.05mb ) Number of downloads: 1809 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
0000 |
![]()
Post
#1764
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Nu gasesc condensatorul de 33nF/400V. Pot folosi unul de 33nF/630V?
Attached thumbnail(s) aprindere1.JPG ( Size: 40.72k ) Number of downloads: 509 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#1765
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
da. poti folosi la 630v. e chiar mai bine.
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
0000 |
![]()
Post
#1766
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Ok. Nu prea ma pricep la electronica (stiu doar sa realizez un cablaj si sa plantez piesele). Dupa realizarea schemei unde trebuie sa masor si ce anume ca sa stiu daca merge sau nu?
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#1767
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
legi un bec de 5-21w la bobina si al minus. Sau poti si cu un voltmetru, iar ca sa generezi "scanteie" intrerupi semnalul ledului trimis catre foto tranzisor.
Mai pe scurt cand intrerupi semnaulul ledului ai trebui sa se stinga becul. Cand il lasi sa comunice cu fototranzistorul becul ar trebui sa se aprinda. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
0000 |
![]()
Post
#1768
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Autorul schemei spune sa se aleaga rezistenta care vine pe fototranzistor in functie de puterea ledului si sensibilitatea fototranzistorului. Ce valoare trebuie sa aiba rezistenta conform datasheet-ului? Vad ca scrie intre 1-10K.
This post has been edited by 0: 24 Mar 2012, 22:22 Attached thumbnail(s) aprindere1.JPG ( Size: 40.72k ) Number of downloads: 464 Attached File(s) ![]() |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
0000 |
![]()
Post
#1769
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Nici o parere?
![]() |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1770
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Nu inteleg de ce vrei sa te complici cu o aprindere cu senzor optic. Senzorul se poate murdari si astfel poate da rateuri cand nu te astepti. Este mult mai fiabil cu un senzor inductiv sau magnetic, care nu are treaba cu mizeria, uleiul sau impuritatile ce ajung pe-acolo prin delco.
In ce priceste valoarea rezistentei, nu iti va da nimeni o valoare exacta si stricta. Dupa cum spune si documentatia, e o valoare in functie de anumiti factori. Ce poti face tu este sa inseriezi un semireglabil de 10K cu o rezistenta de 1K. In felul acesta, iti asiguri o plaja intre 1K (minim) si 11K (maxim). Astfel, faci reglajul in functie de intensitatea luminii LED-ului (pe care o stabilesti prin rezistenta inseriata cu LED-ul, in functie de tensiunea de alimentare (12V, in cazul tau). Daca rezistenta e de 820R, intensitatea luminoasa va fi mai mica; daca e de 470R intensitatea luminoasa va fi spre maxim. Vorbim despre LED acum. Vad in schema ta ca ai 680R, deci undeva la mijloc. Fa cum ti-am zis cu inserierea rezistentei de 1K cu un semireglabil de 10K si vei putea sa "jonglezi" cu sensibilitatea cum vrei tu. E o chestie care se experimenteaza, nu exista gata setata. Asta pentru ca nu toate componentele electronice sunt EXACT la fel ca parametri. Pentru alt tip de montaje, valorile nu sunt critice, deci indiferent de tolerante si diferente nu e mare scofala, montajul va functiona oricum. Nu si in cazul tau, unde e nevoie de precizie mai ridicata. Bafta! This post has been edited by Siconi: 31 Mar 2012, 10:49 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 03:25 |