It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Schimb ulei

post 26 Sep 2002, 09:35
Post #1





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Am fost ieri sa schimb uleiul. Maimutza de la service in primul rand a strambat din nas ca de ce fac asta la 6000 km si nu la 10000.. etc.In sfarsit, am reusit sa-l conving ca asa vreau eu (asta nu m-a scutit ca pe tot parcursul operatiunii sa imi arate in mod repetat ce ulei bun dau eu jos din motor, cum altii ar mai merge cu uleiul ala mii si mii de kilometrii si alte pilde si zicatori romanesti). In fine, dupa ce da drumul la ulei, se repede sa desfaca filtrul. Eu ii atrag atentia ca este presiune in ele si ca sa-l mai lase si incepe asta sa rada ca ce prostii stiu, etc.. In fine, l-a desfacut, normal ca era presiune, l-a improscat pe fatza (era si fierbinte) a injurat, a fost placut biggrin.gif .

Asa ca atentie: daca schimbati singuri uleiul, lasati sa curga tot si dupa aia dati jos filtrul (cu grija).


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
post 26 Sep 2002, 09:37
Post #2





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Multumiri de sfat. Nu stiam.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 26 Sep 2002, 09:58
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 732
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




168.gif Excelent! Nici eu nu aveam habar de asta, insa daca el nu stia, si nici nu a fost suficient de suspicios sa te asculte, nu pot decat sa ma tavalesc pe jos de ras!

Nu vreau sa ii jignesc pe cei adevarat meseriasi si carora le place ceea ce fac, indiferent ce job o fi ala, insa mecanici auto parca se fac toti cei ce nu sunt in stare sa invete altceva!


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JCV
post 26 Sep 2002, 16:31
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 23 May 02




Am si eu o nelamurire:
Am fost azi de dimineata si mi-au schimbat filtrul de ulei (tacane motorul la pornire) si n-am apucat sa vad cum il schimba.
Am vazut ca era ceva ulei scurs pe blocul motor. Oare am pierdut ulei mult, nu mai trebuia completat?
help, abia dimineata o sa vad nivelul la ulei.


--------------------
Zambeste, maine va fi mai rau. :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 27 Sep 2002, 09:54
Post #5





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Uleiul scurs de pe blocul motor este de cand ti-a scos vechiul filtru, dar de ce ti-ai schimbat numai filtrul si nu ai facut schimbul complet, filtru+ulei?
Problema cu valva din filtru?
Hhmm, eu n-am observat nici o modificare de "sound" dupa schimbarea uleiului+filtru, chiar mi sa parut ca a devenit mai zgomotos asa ca chestia cu valva poate este pur teoretica sau zgomotul la DSN provine din alta parte.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
JCV
post 27 Sep 2002, 16:01
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 23 May 02




M-am linistit, nivelul la ulei e ok.
E o poveste mai lunga cu filtrul, incerc sa-ti spun pe scurt: intr-o dimineata rece am observat ca imi tacane motorul la pornire, am sunat la Vocea Clientului etc, am fost trimis la o constatare la service, apoi cei de la Pitesti au trimis un expert care dupa ce s-a consultat cu cei de la service a recomandat schimbarea filtrului. Mentionez ca in prealabil cei de la service mai schimbasera la un client filtrul tot pt aceasta problema. Filtrul pe care l-au pus este pt Renault Clio, Megane etc si este marca Kolbenschmidt, mai multe nu stiu despre el.
Pot sa spun ca astazi cand am pornit motorul sunetul a fost mult diminuat. O sa mai ascult si va mai spun.
As vrea sa fac si schimbul de ulei, e bine? Sau sa o mai las pana la 6-7k de km?
scuze pt lungimea postului.
S-auzim de bine!


--------------------
Zambeste, maine va fi mai rau. :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JCV
post 22 Oct 2002, 10:47
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 23 May 02




Revin cu precizari.
Tacanitul a ramsa dupa schimbul filtrului parca totusi nu asa de pronuntat.
Acum o saptamana am facut si schimbul de ulei si dupa 3 zile pot sa spun ca se vede o diferenta clara - nu mai pot de bucurie ca nu mai tacane(cel putin la ultimele 2 porniri n-a mai tacanit).
Precizez ca am 5000km si uleiul pe care l-am pus este ELF Competition STI 10W40. Momentan sunt foarte multumit de el. 8)
Drum liber! :wink:


--------------------
Zambeste, maine va fi mai rau. :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 23 Oct 2002, 13:31
Post #8


Moderator moderat


Group: Moderatori
Posts: 2.625
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




unde ti-au schimbat filtrul cu acel minunat Kolbernschmidt??? Ma intereseaza sa il schimb si eu... tocmai am scapat de tacanit prin schimbarea motorului si nu as vrea ca cel nou sa pateasca la fel... cei de la Dacia mi-au vorbit despre acest filtru insa pana acum nu l-am gasit.


--------------------
RENAULT MEGANE 2.2 - 1,5 dCi 105 CP 2008 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JCV
post 23 Oct 2002, 16:19
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 23 May 02




La Timisoara. Nu stiu de unde il aveau(cred ca l-au luat de la un distribuitor de piese care aducea marfa de Germania). Era "Made in Germany" si pe cutie scria ca este pt Megane, Clio etc.
O sa te tin la curent cu evolutia motorului, dar am marea rugaminte sa-mi spui si mie ce sa fac in cazul in care tacanitul revine. Cu lux de amanunte daca se poate.
Multumesc anticipat


--------------------
Zambeste, maine va fi mai rau. :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 24 Oct 2002, 11:50
Post #10


Moderator moderat


Group: Moderatori
Posts: 2.625
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Vezi ca am postat un raspuns pe forumul celalalt legat de pasul urmator... daca zgomotul revine.

Am mai intrebat si de filtrele respective... ma intereseaza daca exista vreun accept din partea Dacia pentru montarea lor sau este optiunea serviceului... imi trebuie o dovada ca sa pot obtine confirmare de la Vocea Clientului... deoarece nu vreau sa pird garantia data pentru noul motor.


--------------------
RENAULT MEGANE 2.2 - 1,5 dCi 105 CP 2008 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JCV
post 24 Oct 2002, 12:22
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 23 May 02




Salut Al! Eu sunt "Xman" pe forumul celalalt si tot eu am pus intrebarea si acolo - multumesc pt raspuns.
Acum as vrea sa-ti mai dau ceava detalii:
1. Nu sunt sigur ca astea(Kolbenschmidt) sunt cele mai bune filtre pt DSN pt ca mie nu mi-au schimbat tacanitul in mod hotarator(aici este si subiectivism).
2. Renumele de cele mai bune filtre a venit de la cele 2 DSN din Timisoara(cel putin atat stiu eu) care s-au prezentat cu problema la dealer-ul Dacia si carora li s-a administrat "una schimbare filtru de ulei". Nu zic ca filtru nu ar fi bun (e facut de neamt), insa am cautat pe net si n-am gasit decat site-uri in germana( nu stiu o iota) asa ca n-am reusit sa dau de filtre pe respectivele site-uri.
3. Te rog sa-mi scrii mail-ul tau ca sa tinem legatura.
Daca te mai pot ajuta cu ceva, cu toata placerea.
Numai bine


--------------------
Zambeste, maine va fi mai rau. :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 25 Oct 2002, 10:23
Post #12





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


ce ulei trebuie utilizat pentru dsn?


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
post 11 Nov 2002, 14:03
Post #13





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Sunt inca in rodaj cu DSN. Am observat in cartea de garantie ca producatorul nu considera necesar schimbul de ulei la 1000 de km. Voi ce credeti?


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
c#c
post 12 Nov 2002, 08:58
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 27 May 02
From: Tr.Severin




De ulei am inteles : cam toti propun ELF10w40 STI sau OMV 10w40 Control light, dar ce tip de filtru e mai bun (variante) ?
10x


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 21 Nov 2002, 00:23
Post #15





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Uleiul cu care vine DSN este unul dintre cele mai bune lucruri care se gaseste la ea. Este ulei Texaco 10W40 produs si imbuteliat special pentru Dacia Renault la fabrica Texaco din Bulgaria. Asa ca nu are vre-un rost sa va aflati in treaba schimbandu-l inainte de termen sau mai stiu eu ce.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Bogdan.spd
post 21 Nov 2002, 09:34
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




In mod normal, n-ar trebui sa faci schimb de ulei atata timp cat motoarele ar trebui sa aiba rodajul facut. Problema este ca in ultima vreme doar "ar trebui" ... daca nu crezi du-te in fabrica si uita-te ... asa ca "preventiv" trebuie aplicat un regim de exploatare redus in prima mie de km si moderat inca 2 -3 k km + schimb ulei in primii 2 k km. Asta este, daca tot cumperi masina macar sa faci tot posibilul pt a acoperi incompetenta altora.
Dupa cum vezi, nu m-am legat de ulei ci de faptul ca el ar tine mai mult daca anumite standarde ar fi respectate ... Oricum eu schimb uleiul la cca 7 k km, am 35 k km si motorul (inca) nu bate, desi e alergat cat cuprinde.
Bafta!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 9 Dec 2002, 16:48
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




QUOTE
si motorul (inca) nu bate
Ce intelegi prin "bataia" motorului ? E vorba de tacanit-ul de care vorbeste toate lumea, sau mai exista si alta bataie !? :shock:


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan.spd
post 10 Dec 2002, 09:52
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE
QUOTE
si motorul (inca) nu bate
Ce intelegi prin "bataia" motorului ? E vorba de tacanit-ul de care vorbeste toate lumea, sau mai exista si alta bataie !? :shock:


Da, e vorba de tacanitul de care vorbeste toate lumea, ala pe care l-am auzit pe decelerare, la mai multe DSN-uri ... pe mine m-a ocolit pana acum biggrin.gif. Nu intra in discutie zgomotele date de injectoare si tacheti, care nu sunt asa grave, in opinia mea.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verygood
post 11 Dec 2002, 13:44
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 26 September 02
From: Bucuresti, Romania




QUOTE
M-am linistit, nivelul la ulei e ok.
E o poveste mai lunga cu filtrul, incerc sa-ti spun pe scurt: intr-o dimineata rece am observat ca imi tacane motorul la pornire, am sunat la Vocea Clientului etc, am fost trimis la o constatare la service, apoi cei de la Pitesti au trimis un expert care dupa ce s-a consultat cu cei de la service a recomandat schimbarea filtrului. Mentionez ca in prealabil cei de la service mai schimbasera la un client filtrul tot pt aceasta problema. Filtrul pe care l-au pus este pt Renault Clio, Megane etc si este marca Kolbenschmidt, mai multe nu stiu despre el.
Pot sa spun ca astazi cand am pornit motorul sunetul a fost mult diminuat. O sa mai ascult si va mai spun.
As vrea sa fac si schimbul de ulei, e bine? Sau sa o mai las pana la 6-7k de km?
scuze pt lungimea postului.
S-auzim de bine!


Nu poti sa aflii cumva codul filtrului? Ma intereseaza si pe mine si am si posibilitatea sa il procur. Dar am nevoie de cod?

Merci


--------------------
Hyundai Accent 2007 - B-64-ZCZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 11 Dec 2002, 18:38
Post #20


Moderator moderat


Group: Moderatori
Posts: 2.625
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




se gaseste la AutoNet... calea 13 septembrie colt cu Panduri... cauta pe net si vei gasi si telefoanele lor...costa 235.000 lei


--------------------
RENAULT MEGANE 2.2 - 1,5 dCi 105 CP 2008 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 11 Dec 2002, 23:27
Post #21


Administrator


Group: Admin
Posts: 3.222
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




A vazut cineva pe la noi prin magazine uleiuri AMS? Sau foloseste cineva ulei full-synthetic pe DNS.
Ma gandesc sa le incerc si cele mai bune ar fi AMS de care nu am gasit. Am gasit doar Mobil 1 care cica este mai prost.

Toate bune.


--------------------
Clio Bicorp 2003 1,4 16V Expresion
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 11 Dec 2002, 23:31
Post #22


Administrator


Group: Admin
Posts: 3.222
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




Apropo filtru din ala de ulei scump folosesc si eu si nu este cu nimic mai bun decat celalalt. Nu are mai multe filtre doar este mai scump.
Il am de la service pentru ca nu aveau din celalalt.


--------------------
Clio Bicorp 2003 1,4 16V Expresion
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 12 Dec 2002, 09:32
Post #23


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 787
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




Care-i faza cu "AMSOIL" asta ?...n-am auzit ...
Apropo ...eu merg de 80000 cu ulei Mobil 1 semi-syntetic 10W40 si motorul merge ca nou ... nu consuma ulei ...trage beton ...Ce-i care ma stiu pot sa confirme ...


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 12 Dec 2002, 18:01
Post #24


Administrator


Group: Admin
Posts: 3.222
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




AMSOIL este singurul ulei 100% sintetic. Este pur si simplu facut molecula cu molecula. Asa se obtin hidrocarburile din el si acesta contine niste particule PAO. Mobil 1 dupa vreo 20 de ani de la aparitia uleiului amsoil a adoptat o versiune a sa si a denumit-o SuperSYN care nu este chiar asa de buna. Dar oricum trebuie sa fie mai buna decat celelalte.
Uleiul Shell, Castrol ... sunt ori naturale, semi sintetice care de fapt sunt uleiuri naturale amestecate cu un alt tip de ulei provenit tot din petrol dar printr-o procedura mai deosebita, ori sintetice adica aceste uleiuri care numai sintetice nu sunt.

Daca vrei mai multe info cauta pe net AMSOIL.

P.S.
Ce imi place mie cel mai tare este ca pe toate site-urile producatorilor de ulei scrie ca BMW, VW, Porsche, Audi, Volvo, si Mercedes recomanda numai uleiurile lor. PARADOX


--------------------
Clio Bicorp 2003 1,4 16V Expresion
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 12 Dec 2002, 18:04
Post #25


Administrator


Group: Admin
Posts: 3.222
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




AMSOIL, Valvoline si Pennzoil sunt printre putinii care dar datele tehnice ale uleiurilor. La shell este o rusine totala, pe o pagina scrie ca Helix ultra e semisintetic pe alta scrie ca e full.


--------------------
Clio Bicorp 2003 1,4 16V Expresion
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 13 Dec 2002, 09:35
Post #26


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 787
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




...parerea ta ...
Eu zic ca nu are sens sa te gindesti de uleiuri full syntethic la SupeRNova deoarece motorul este unul cu performante mici spre medii ...astfel incit unul semisintetic este mai mult decit suficient. Uleiurile sintetice se folosesc la motoarele cu 4 sau 5 supape pe cilindru, turboalimentate, cit si la cele de turatie mare (zona rosie incepe undeva la 8-9ooo de ture), unde frecarile si fortele dezvoltate de motor sunt foarte mari. Aceste motoare functioneaza la un regim termic ridicat, unde un ulei mineral sau semisintetic nu face fata ...
In alta ordine de idei... marii producatori recomanda uleiuri proprii tocmai din aceste considerente. Aceste uleiuri sunt fabricate in regim OEM tot de catre marii producatori...(de uleiuri)...


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavy_01
post 29 Jun 2003, 14:41
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 21 June 03
From: slobozia-ialomita




salutare!
as vrea sa-mi spuneti si mie ce parere aveti de ARAL 10w-40.
MULTUMESC!
IL02MLU :roll: :roll: :roll:


--------------------
dacia logan+logan mcv 2008 - IL 02 MLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bob
post 29 Jun 2003, 18:25
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 1 June 03
From: Timisoara




Eu am ulei Mobil1 s 5W-40. Maimuta de la service din Timisoara a comentat de ce nu pun ulei recomandat de Dacia (adica bidonul pe care scrie Dacia Oil). Mi-a scris si in cartea de garantie ca uleiul folosit nu e cel recomanfat de producatorul automobilului. Am deja cu masina 40 000 km si inca nici o problema la motor. Nu vad care e problema cu ulei semi sau sintetic la motorul de DANONA. Astept si eu comentarii. :shock:


--------------------
Renault Megane 2008 Privilege 1.5 dCi 105 Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 29 Jun 2003, 19:14
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 690
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Sorry, Dacia poate sa recomande tipul de ulei, nu si producatorul. Este la fel ca si la un aparat de ras Gilette, in care spune ca obtii "best results using Gilette shaving foam".


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bob
post 29 Jun 2003, 19:29
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 1 June 03
From: Timisoara




Multzam. Servicul de care vorbeam era Auto Europa.


--------------------
Renault Megane 2008 Privilege 1.5 dCi 105 Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 31st July 2014 - 19:34
Forum Renault Server hosting