It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Schimbare antigel, Schimbare, aerisire

iulik
post 31 Oct 2005, 11:50
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Buna,
Acum ca vine iarna pe noi (nu mai este mult dupa cum zic meteorologii), vreau si eu sa bag antigel in instalatie de racire. Nu stiu daca are si cat, ca nu am masina decat de vreo 2 luni si nu am intrebat. Am mai intrebat pe unii si pe altii, dar tot nu am aflat sigur cum se aeriseste dupa ce bag lichidul. Atasez o poza si va arat cum stiu eu ca se schimba si se aeriseste. Nu stiu daca e bne, de aceea va cer parerea.


Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 31 Oct 2005, 12:02
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 395
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




In locul in care tu spui ca aerisesti se monteaza instalatia de turnat lichid in radiator. Adica un capac de radiator cu o teava de cupru si o sticla de 2 litri in capat si taiata la fund, un fel de palnie daca vrei.
Aerisirea se face asa:
-furtunul din vasul de expansiune se suspenda in aer, de capota, astfel incat sa stea la acelasi nivel cu palnia prin care se toarna lichid;
- in momentul umplerii instalatiei se deschide robinetul de incalzire astfel incat apa sa treaca si prin calorifer;
-dupa ce circuitul s-a umplut circuitul furtunul din vasul de expansiune se pune la loc avand grija ca in vas sa punem in prealabil acelasi amestec cu cel introdus in motor;
-se porneste motorul si se desfac rand pe rand suruburile de aerisire de la pompa de apa, de la circuitul de incalzire, de la carburator, avand grija ca in palnia de umplere sa existe permanent amestec de racire pentru a compensa pierderile de la aerisire;
-dupa ce s-a efectuat aerisirea tuturor suruburilor de aerisire si se constata ca nu mai iese aer pe la acestea se considera circuitul aerisit si se desface palnia si se monteaza dopul.
RECOMANDARE: -dupa aerisire se va lasa motorul sa mearga si se va urmarii evolutia temperaturii acestuia cel putin pana cand acesta ajunge la temp de regim pentru a ne asigura ca aceasta nu este depasita iar aerisirea este corect efectuata.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 31 Oct 2005, 12:08
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 15 July 05




Dupa ce golesti tot lichidul din radiator (versi si apa din borcan) il inchizi si torni antigelul in radiator. Trebuie sa-ti intre cam 2.5 litri. Daca iti ramane 0.5 litri il pui in borcan si completezi cu apa. Pornesti motorul si ridici borcanul astfel incat sa fie la cel mai inalt nivel al instalatiei (furtunul intins drept pe verticala). Lasi motorul sa se incalzeasca (il turezi tare sa se incalzeasca lichidul repede si sa circule in instalatie) si vei observa ca face bulbuci in borcan (iese aerul ramas in instalatie). Cand nu mai face bulbuci pui borcanul la locul lui si totul e ok.


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 31 Oct 2005, 12:11
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Am inteles cum ai zis, dar nu stiu care sunt suruburie de aerisire, cate sunt ele... Mi-ai putea da niste "coordonate" pe unde gasesc aceste suruburi? De la carburator care e? Cel de aer?

Edited:
cristi74, ce ai spus tu nu implica desfacerea suruburilor de aerisire? Care metoda e mai buna?

This post has been edited by iulik: 31 Oct 2005, 12:13


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_KPK
post 31 Oct 2005, 12:17
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 27 November 04




Daca i-am pus antigel anul trecut mai trebuie sa-i pun si acum? Nu am schimbat lichidul, doar am mai completat cu apa din cand in cand...


--------------------
Dacia Solenza 2005 - B-38-KPK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 31 Oct 2005, 12:18
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 15 July 05




Metoda mea e f simpla.
Radiatorul are la partea de jos pe partea soferului un surub sau un robinet (depinde de tipul radiatorului) pe unde se scurge lichidul. Iar pe partea de sus are un capac pe unde se toarna lichidul. Simplu si eficient. Sa nu uiti sa strangi la loc robinetul dupa ce se goleste. Iti ia cateva minute bune pana curge tot lichidul.

Ady : depinde cata apa ai pus. Trebuie sa fie concentrat sa reziste pina pe la -25 C. In tot circuitul exista aprox 6 litri de lichid. Deci trebuie sa pui 2.5-3 litri antigel (raportul apa - antigel 1:1).

This post has been edited by cristi74: 31 Oct 2005, 12:21


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 31 Oct 2005, 12:21
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Ar trebui sa curga cam 5L, 5,5L din instalatie, nu? Cel putin in carte atat scrie ca intra. Eu am luat un bidonas de 3L, amestec 1 la 1, deci iasa 6L. Bag 5L sau 5,5? Sau cat?


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 31 Oct 2005, 12:23
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 15 July 05




Nu curge 5 l fiindca nu iti curge tot. De accea se foloseste doar 2.5 - 3 litri de antigel.


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 31 Oct 2005, 12:27
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




QUOTE(cristi74 @ 31 Oct 2005, 13:23)
Nu curge 5 l fiindca nu iti curge tot. De accea se foloseste doar 2.5 - 3 litri de antigel.
*


M-ai nedumerit acum. Amestecul il mai fac sau bag direct 3L in radiator si se amesteca singur. Daca zici ca nu curge 5L inseamna ca nu intra 5L.


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 31 Oct 2005, 12:35
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 15 July 05




Nu se scurge tot lichidul findca mai ramane o parte in blocul motor pe care nu-l poti scoate. Se scurge cum am spus doar aprox 2.5 - 3 litri. Antigelul cumparat nu-l combini cu apa, ci il torni asa cum este. El se combina singur cu restul de lichid ramas in blocul motor. F importanta aerisirea (sa-ti iasa bulbucii in borcan) ca altfel nu o sa ai incalzire. Sper ca acum e clar.


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 31 Oct 2005, 12:38
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Ok, am inteles. Merci mult pentru sfaturi.


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 31 Oct 2005, 12:48
Post #12


Membru


Group: Banned
Posts: 167
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




cu motorul rece:

ridica capota.

deasupra pompei de apa ai un T care are in cap un surub de alama (mai nou de plastic) si din care pleaca trei tuburi relativ subtiri de cauciuc. slabeste-l.

pe tubul de cauciuc care duce in bord la radiatorul de incalzire a aerului (partea dreapta a masinii) ai o iesitura care are in cap un surub similar. slabeste-l.

deschide la maxim robinetul de incalzire (din interior sau direct din compartimentul motor, partea stinga a masinii, linga pompa de frina).

desfa capacul aflat in partea stinga sus a radiatorului cum te uiti dinspre locul soferului.

plaseaza un lighean MARE sub radiator si putin in stinga (cum te uiti dinspre locul soferului) si apoi desfa surubul aflat in stinga jos a radiatorului (cum te uiti...)

lasa apa sa curga.

cind s-a oprit, stringe surubul stinga jos.

toarna prin gaura stinga sus amestec apa-antigel pina cind vezi un firicel de apa tisnind prin surubul de alama slabit de deasupra pompei de apa. stringe-l. insurubeaza capacul pe radiator.

scoate furtunul de cauciuc care duce de la radiator la vasul de expansiune (capatul dinspre vasul de expansiune) si infige-i o pilnie.

agata cu o sirma de capota sau roaga un amic sa tina pilnia cam la nivelul pieptului (sa fie cel mai sus punct al circuitului de racire). toarna amestec apa-antigel in pilnie pina cind observi un fir de apa tisnind prin surubul de alama slabit de pe conducta care duce la radiatorul din bord. stringe-l.

toarna in continuare amestec in pilnie pina observi ca nu mai se scurge. porneste motorul si continua sa torni amestec in pilnie pina nu mai curge si nu mai ies bule de aer (o sa tina ceva timp, trebuie sa se deschida termostatul => trebuie sa se incalzeasca motorul).

desfa capacul vasului de expansiune si completeaza cu amestec proaspat pina la nivelul "maxim" marcat pe borcan. ideal, demonteaza vasul, arunca amestecul vechi, remonteaza-l si completeaza cu amestec proaspat.

gituie furtunul cu un patent cit mai aproape de pilnie, scoate pilnia si ataseaza furtunul la vasul de expansiune. dezgituie-l. esti gata.

pastreaza in sticle eventualul amestec ramas si foloseste-l pentru completarea lichidului din vasul de expansiune daca acesta scade. e posibil sa scada un pic (un centimetru, maxim doi) si doar imediat dupa operatie. daca scade in continuare inseamna ca pierzi lichid de racire pe undeva.

This post has been edited by walleye: 31 Oct 2005, 12:52


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 31 Oct 2005, 13:08
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Problema mare: nu curge nimic pe la surubul de jos din stanga de la radiator. Am bagat ceva subtire de lemn in capat si sunt numai depuneri (nisip...). Ce sa fac, cum sa le dau de-acolo?


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 31 Oct 2005, 13:38
Post #14


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 554
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




S-ar putea sa fie o idee proasta asa ca sariti la contrazis... pentru a curata traseul de racire mecanicii mai vechi puneau in radiatoare 1 litru de OTET si lasau motorul mergand cca 15min~1/2h apoi dadeau drumul la toata spalatura asta, bagau apa in motor cu presiune (nu prea mare si dupa ce se racea un pic) pana iesea pe furtunul de la vas apoi lasau si pe asta sa se scurga, si abia apoi puneau antigel.
In alta ordine de idei poti da jos radiatorul de pe masina, il speli si apoi il montezi la loc si cred ca asta-i cea mai buna si mai sigura metoda... cu toate ca am vazut si o treaba facuta si cu otet si vreau sa va zic ca n-am vazut in viata mea mai multa piatra si mal care sa iasa dintr-un motor.


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 31 Oct 2005, 13:54
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 15 July 05




Personal as incerca un Mister musculo, ca tot sunt curios daca desfunda tot (cum spune in reclama).Sigur ai desfacut ce trebuie?


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 31 Oct 2005, 14:21
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Am desfacut ce trebuie. Am bagat prin partea de sus un o sarma si am tot scormonit cu ea. Pana la urma s-a desfundat si a inceput sa iasa. Acum l-am lasat sa se scurga tot lichidul si am venit sa vad ce mai ziceti. smile.gif
Ma duc iar jos sa torn antigelul. Robinetul de incalzire eu stiu ca e ala de deaspupra scrumierei.
Am pus o poza, si am marcat acolo locul unde cred eu ca e robinetul de caldura in interior (nu e bordul meu).


Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 31 Oct 2005, 14:32
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 15 July 05




Nici vorba. Caldura se da de la cele 2 parghii de sus. Prima deschide robinetul iar a doua dirijeaza pe unde vine caldura (picioare, sus, etc). Ce indici tu ar trebui sa fie pt reglatul farurilor. Cel de langa el pentru temporizator stergatoare. Dar vezi sa nu cumva sa ai rupt cablul care trage robinetul. Robinetul il poti vedea si sub capota undeva in partea dreapta (sub forma de disc cu parghie-cablu-)

This post has been edited by cristi74: 31 Oct 2005, 14:35


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 31 Oct 2005, 14:35
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Bun, inca invat smile.gif. Acolo le-am dat. Numai bine. O sa scriu sa spun ce am rezolvat.


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 31 Oct 2005, 14:58
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Ultima intrebare (ca am citit tot inca o data si nu inteleg): Pun antigelul fara apa, sau il combin cu apa? cristi74 tu zici sa-l pun asa, walleye si rtulea il numesc amestec (apa + antigel). Ce fac?


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 31 Oct 2005, 15:04
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 15 July 05




Asculta-l pe cristi. Ieri l-am schimbat si eu. Azi am caldura. Totul e ok
Cu cat il diluezi cu atat e mai putin rezistent la inghet. Oricum vei vedea ca nu iti intra toti cei 3 litri in radiator.
Vezi sa nu te injure vecinii cand turezi motorul.
La mine la bloc s-a gasit unul dimineata la 7 fara sa si-l tureze (si la vreo 5000 rot face ceva zgomot).

This post has been edited by cristi74: 31 Oct 2005, 15:23


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 31 Oct 2005, 15:27
Post #21


Membru


Group: Banned
Posts: 167
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




QUOTE(iulik @ 31 Oct 2005, 14:58)
Ultima intrebare (ca am citit tot inca o data si nu inteleg): Pun antigelul fara apa, sau il combin cu apa? cristi74 tu zici sa-l pun asa, walleye si rtulea il numesc amestec (apa + antigel). Ce fac?
*



antigelul pur rezista la -40 C parca, amestecul 1/1 la -20. astea sint temperaturi aproximative. antigelul e uleios, asigura ungerea pompei de apa, apa are capacitate calorica mai mare deci ai racire motor si incalzire masina mai eficienta. un litru de antigel e pe la 60.000, unul de apa distilata pe la 15.000 parca.

daca locuiesti in miercurea ciuc pune antigel pur. daca locuiesti in timisoara, ca mine, pune 1/1 ca e suficient.


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulianv
post 31 Oct 2005, 15:29
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 7 December 04
From: Pascani - Iasi




walleye - ai zis: "nivelul din vasul de expansiune scade doar dupa operatia de shimbare. Daca scade in continuare inseamna ca pierzi lichid de racire pe undeva."
La mine se intampla in felul urmator: nivelul la maxim in vasul de expansiune (dupa schimb sau completare) si in timp - 5-6 luni - scade pana undeva putin mai sus de minim, si numai atat. Completez si fenomenul se repeta.
Exista si o explicatie pentru asta? Se mai intimpla la cineva?


--------------------
Dacia 1310Li - IS 04 XYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi74
post 31 Oct 2005, 15:34
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 15 July 05




Se intampla. Probabil evaporare sau intradevar mici pierderi.


--------------------
Dacia Logan 1.2 16v 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 31 Oct 2005, 15:36
Post #24


Membru


Group: Banned
Posts: 167
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




QUOTE(iulianv @ 31 Oct 2005, 15:29)
walleye - ai zis: "nivelul din vasul de expansiune scade doar dupa operatia de shimbare. Daca scade in continuare inseamna ca pierzi lichid de racire pe undeva."
La mine se intampla in felul urmator: nivelul la maxim in vasul de expansiune (dupa schimb sau completare) si in timp - 5-6 luni - scade pana undeva putin mai sus de minim, si numai atat. Completez si fenomenul se repeta.
Exista si o explicatie pentru asta? Se mai intimpla la cineva?
*



stai linistit, sa scada in 6 luni intre minim si maxim e normal. completezi si gata. eu zic de cazul cind scade sub minim sau chiar dispare de tot in citeva zile sau chiar ore cum a patit moi cind a fost destept si a uitat sa stringa coliere si sa puna garnituri la corpul si capacul pompei de apa.


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulik
post 31 Oct 2005, 16:11
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 8 September 05




Am facut "treaba". Eu cred ca a iesit bine. Am dat drumu la caldura si baga aer cald pe la parbriz. Oare asta inseamna caldura? La mine atat merge.


--------------------
Dacia Berlina 1310L - AB-02-RWK
The people who get on in this world are the people who get up and look for the circumstances they want, and, if they can't find them, make them.
- George Bernard Shaw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 31 Oct 2005, 16:28
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 30 April 04




QUOTE(walleye @ 31 Oct 2005, 14:27)
antigelul pur rezista la -40 C parca, amestecul 1/1 la -20. astea sint temperaturi aproximative. antigelul e uleios, asigura ungerea pompei de apa, apa are capacitate calorica mai mare deci ai racire motor si incalzire masina mai eficienta. un litru de antigel e pe la 60.000, unul de apa distilata pe la 15.000 parca.

daca locuiesti in miercurea ciuc pune antigel pur. daca locuiesti in timisoara, ca mine, pune 1/1 ca e suficient.
*



Ai prieteni prin Siberia, ia da-le un telefon si intreaba-i, acolo pun la motoare termice numai antigel ? Din cite stiu orice motor termic atinge functionarea optima la o anumita temperatura specifica. Si tot din cite mai stiu antigelul in stare pura are schimbul termic mai mic decit apa, cu alte cuvinte iarna numai cu antigel nu prea se atinge temperatura optima de functionare a motorului si dezvoltind mai departe "ecuatia " rezulta un consum marit de combustibil, caldura mai putina.


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut232
post 31 Oct 2005, 16:36
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 10 March 04




eu stiu ca numai cu antigel nu se prea obtine o racire prea eficienta a circuitului...
adica fara apa in antigel..... nu se raceste motoru prea bine


--------------------
Logan 1.4 MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fiorossu
post 31 Oct 2005, 16:53
Post #28


Membru iritant


Group: Members
Posts: 117
Joined: 19 August 05
From: Bucuresti-Berceni




In cartile Dacia am gasit cum ca concentratia optima pentru antigel/apa este 70/30 %. Cica exista si dispozitive de masurat gradul de protectie oferit in orice moment de un lichid de racire iar in carte sunt cateva tabele cu cantitatea de antigel/apa care trebuie adaugata in sistem pentru a se mentine concentratia optima. Nu sunt acasa, ca va dadeam si cateva cifre concrete. Poate diseara.


--------------------
Peugeot 406 2000 Hdi full options
Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bonzai
post 31 Oct 2005, 16:56
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 485
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




Citeam pe o sticla de antigel concentrat zilele trecute sa NU se puna doar antigel. Iar respectivul produs la amestec 1:1 garanta -40.


--------------------
Renault Megane II.2 2006
Renault Megane II 2006 Conf Expr 1.5 dci - 80CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
walleye
post 31 Oct 2005, 17:13
Post #30


Membru


Group: Banned
Posts: 167
Joined: 28 June 05
From: Timisoara




QUOTE(Dyda @ 31 Oct 2005, 16:28)
Ai prieteni prin Siberia, ia da-le un telefon si intreaba-i, acolo pun la motoare termice numai antigel ? Din cite stiu orice motor termic atinge functionarea optima la o anumita temperatura specifica. Si tot din cite mai stiu antigelul in stare pura are schimbul termic mai mic decit apa, cu alte cuvinte iarna numai cu antigel nu prea se atinge temperatura optima de functionare  a motorului si dezvoltind mai departe "ecuatia " rezulta un consum marit de combustibil, caldura mai putina.
*



schimbul termic mai mic ca apa implica o crestere a temperaturii motorului, nu o scadere a ei. gindeste-te ca in aceiasi cantitate de fluid de racire "intra" o cantitate mai mica de caldura spre a fi transportata catre radiator unde e disipata -> mai multa caldura "ramine" in motor -> temperatura creste.

citind mai atent ce am scris eu mai sus observa te rog ca recomand folosirea de antigel pur doar "la miercurea ciuc" adica generalizind, cind motorul va functiona la temperaturi mult sub zero grade.

iar antigelul ce se cumpara in magazine este deja amestec 1:1 de glicol propilenic si apa, deci daca-l torni asa cum e garanteaza punct de inghet -40. daca-l pui tu in amestec "1:1" ai de fapt 1,5:1 glicol:apa.

This post has been edited by walleye: 31 Oct 2005, 17:25


--------------------
Alco Century 628 - Monon 404
nu hraniti moderatorii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 30th July 2014 - 13:06
Forum Renault Server hosting