DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Schimbare releu mecanic cu electronic, ce fire pe unde se pun ?

c76
post 1 Oct 2005, 21:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 1 October 05




salu. e primul meu post asa ca nu va luati de mine pentru limbajul "romanesc"

am o problema cu incarcarea bateriei asa ca am schimbat-o ca nu mi se incarca (era de 55 Ah) . am pus una de 75 Ah (nu noua) sa vad daca tot la fel patesc. am ajuns la concluzia ca pur si simplu releul mecanic (cred ca este din fabrica...de 11 ani de cand e masina) nu vrea sa mai incarce. am masurat fara consumatori nu imi incarca decat 11.7-12 V si in turatie abia ajunge la 14V . mentionez ca aveam si ceva probleme cand porneam un consumator serios (incalzirea) acul care indica incarcarea mergea spre rosu (-) complet in maxim 10-20 secunde. mi-am luat o baterie noua Rombat de 66 Ah si nu am pus-o inca pana nu schimb releul de incarcare. problema e ca cel electronic sta in alta pozitie decat cel mecanic si abia ajung firele ... iar firul care trebuie sa mearga la alternator pur si simplu nu stiu unde sa il pun ! de la alternator unde este ceva bobina (un butoias) merge la caroserie un fir gros unde este prins releul ...dar nu mi se pare logic sa il pun acolo. ma puteti ajuta ?


--------------------
Dacia 1310 L - BH-03-NLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c76
post 2 Oct 2005, 13:12
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 1 October 05




am revenit.... am oprit un taximetrist si l-am pus sa imi arate cum e la el montat sa ma dumiresc ... deci firele care erau legate la impamantare se lasa acolo, cele 2 borne de la releul de incarcare se poun la fel (si seamana ca sa inteleaga si prostu de mine) iar firul care merge la alternator trebuie montat la + .. acuma eu nu stiam unde e plusu la alternator ca era protejat de ceva cauciuc .... da am gasit smile.gif wacko.gif voi reveni cu amanunte despre cat incarca dupa ce il termin de montat. blush.gif


--------------------
Dacia 1310 L - BH-03-NLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c76
post 2 Oct 2005, 18:04
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 1 October 05




revin din nou .. interesant este ca am masurat cu multimetrul si imi indica 12.5 si la relant isi cand accelerez...ceea ce ma face sa cred ca nu incarca .. deci am facut ceva legaturi gresite sau e ceva de la alternator. idei ?


--------------------
Dacia 1310 L - BH-03-NLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ches
post 1 Nov 2005, 14:02
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 101
Joined: 27 October 05
From: Bucuresti




QUOTE(c76 @ 2 Oct 2005, 18:04)
revin din nou .. interesant este ca am masurat cu multimetrul si imi indica 12.5 si la relant isi cand accelerez...ceea ce ma face sa cred ca nu incarca .. deci am facut ceva legaturi gresite sau e ceva de la alternator. idei ?
*



Normal ar fi cu motorul pornit sa ai 14,0 - 14,4V pe bornele bateriei, cum tu ai 12,5V inseamna ca nu incarca. Verifica si bornele bateriei sa fie stranse bine si curate. Se depune o substanta negricioasa (un oxid) in timp si asta ar putea fi o cauza.

Si te sfatuiesc sa mai verifici inca o data toate legaturile de la releul de incarcare (mi se pare totusi putin 12,5V), eventual mai uita-te la o dacie noua si noteaza cum vin firele de la alternator etc.


--------------------
Chevrolet Epica 2.0D/2006 - B xxx LMT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Nov 2005, 15:00
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Sau verifica si diodele de la punte, posibil una-doua in scurt.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut232
post 3 Nov 2005, 13:27
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 331
Joined: 10 March 04




am si eu o intrebare:la releele astea electronice(cu fir)...unde vine legat firul ala de pe releu?
la plusul de la alternator?si care ar fi ala?
restul firelor vin la fel?
eu am releu electronic fara fir

This post has been edited by ionut232: 3 Nov 2005, 13:28


--------------------
Logan 1.4 MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electric
post 3 Nov 2005, 15:14
Post #7


in cautare de informatii


Group: Members
Posts: 403
Joined: 18 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(ionut232 @ 3 Nov 2005, 13:27)
am si eu o intrebare:la releele astea electronice(cu fir)...unde vine legat firul ala de pe releu?
la plusul de la alternator?si care ar fi ala?
restul firelor vin la fel?
eu am releu electronic fara fir
*


plusul la alternator este borna mai groasa cu piulita de 6 cheie de 10


--------------------
dacia Logan 2012
[COLOR=red][SIZE=7][B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mangrom
post 27 Nov 2005, 16:46
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 20 November 04
From: Iasi




"interesant este ca am masurat cu multimetrul si imi indica 12.5 si la relant isi cand accelerez...ceea ce ma face sa cred ca nu incarca .. "
Si eu patesc acelasi lucru. Sie e al 2-lea releu electronic montat. Culmea e ca cel mecanic nu imi facea problemele astea...Iar primul releu electronic l-a montat "electronistu" de la service. Si nu a vazut nimic rau in tensiuni...Cred ca voi verifica diodele si revin.

This post has been edited by mangrom: 27 Nov 2005, 16:46


--------------------
Renault Laguna 2 facelift 2006 2.0 tdi - is97mmr
[FONT=Times][SIZE=7][COLOR=blue][I]"Proaspat posesor Stepway Extreme"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Nov 2005, 09:07
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(mangrom @ 27 Nov 2005, 16:46)
"interesant este ca am masurat cu multimetrul si imi indica 12.5 si la relant isi cand accelerez...ceea ce ma face sa cred ca nu incarca .. "
Si eu patesc acelasi lucru. Sie e al 2-lea releu electronic montat. Culmea e ca cel mecanic nu imi facea problemele astea...Iar primul releu electronic l-a montat "electronistu" de la service. Si nu a vazut nimic rau in tensiuni...Cred ca voi verifica diodele si revin.
*


Cu ce multimetre masurati? Alea din piata pot avea erori mari, mai ales cind masori tensiunea de incarcare; is tare sensibile-sau devin in timp- la acei paraziti; cind opresti motorul, dupa un drum mai lung, cit arata?
Sau, poate bornele nu fac contact bine avind caderi de tensiune, sau firicelul de masa.. asta daca acel instrument e totusi bun..


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly
post 28 Nov 2005, 10:18
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 7 January 05
From: Iasi




Parerea mea este ca e defect releul.
Eu acum doua saptamani am schimbat 3 bucati in aceeiasi zi si tot nu am nimerit unul bun(unul incarca prea mult, unul prea putin iar al treilea deloc). Mai aveam putin si o bateam pe aia de la magazin(cred ca si ea pe mine).
Bineinteles ca am dat vina pe alternator dar dupa ce l-am masurat la un electrician acesta m-a sfatuit sa-mi iau un releu mecanic care e mai scump dar mult mai bun.
Asa am facut si acum merg cu aeroterma+ventilatorul masinii(pentru dezaburire)+casetofon +faza lunga si nici nu se clinteste acul de pe mijloc.
Bafta.


--------------------
Dacia 1310 tlx - is-xx-yy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin007
post 28 Nov 2005, 23:23
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 7 November 05




QUOTE(ionut232 @ 3 Nov 2005, 13:27)
am si eu o intrebare:la releele astea electronice(cu fir)...unde vine legat firul ala de pe releu?
la plusul de la alternator?si care ar fi ala?
restul firelor vin la fel?
eu am releu electronic fara fir
*


firul ala trebuie lasat in aer
este martor pentru bec se aprinde cand nu incarca bateria ca la masinile straine si mai nou pe la daciile noi
este aprins cand pui contactul si se stinge cand pornesti motorul, deci lasa-l liber, dar sa fie izolat ca are + pe el


--------------------
dacia liberta - bc-09-yav
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electric
post 29 Nov 2005, 00:02
Post #12


in cautare de informatii


Group: Members
Posts: 403
Joined: 18 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(florin007 @ 28 Nov 2005, 23:23)
firul ala trebuie lasat in aer
este martor pentru bec se aprinde cand nu incarca bateria ca la masinile straine si mai nou pe la daciile noi
este aprins cand pui contactul si se stinge cand pornesti motorul, deci lasa-l liber, dar sa fie izolat ca are + pe el
*


TE CONTRAZIC sunt relee care au acel fir care se pune la borna plus a alternatorului


--------------------
dacia Logan 2012
[COLOR=red][SIZE=7][B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 10 Dec 2005, 21:20
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(electric @ 29 Nov 2005, 10:02)
TE CONTRAZIC sunt relee care au acel fir care se pune la borna plus a alternatorului
*



1. Releul electromecanic e nasol: e aproape imposibil de reglat iar cele romanesti sunt executate si cu materiale inferioare calitativ, deci de doua ori proaste
2. Releele electronice nu sunt toate la fel... Ti-as recomanda releul facut de Gradient SRL, dar aceasta firma e tocmai de la Iasi, era destul de mica si blegii de moldoveni nu au bagat bani in publicitate, nici nu mai stiu daca mai exista. Eu am avut de-a face cu asemenea relee si am fost foarte incantat de modul de functionare. Corect montat functioneaza perfect.
3. Multe probleme apar din cauza masei sau a caii de intoarcere a curentului. Multi nu inteleg chestia asta si o neglijeaza sau chiar o deterioreaza din nestiinta. Cablul acela gros sau realizat din fire impletite, neizolate, legat de la alternator la surubul de fixare al releului e important. Oxidarea lui in special la capatul dinspre releu, conduce la functionarea necorespunzatoare cu scaderea tensiunii pe instalatie. Oxidarea bornelor bateriei conduce la o incarcare deficitara cu marirea excesiva a tensiunii in impulsuri ( farurile palpaie, dar nu in sensul ca se sting ci ca se aprin mai puternic; efectul e mai puternic la regulatoarele electromecanice care au inertie mai mare)
4. Da, sunt regulatoare electronice care au mai mult de cele 3 fire minimum necesare ( masa, la prinderea pe caroserie, care are aceeasi geometrie ca releul "clasic", plus 12 volti prin cheie - firul de obicei rosu, cu papuc fisa, plcarea spre excitatia alternatorului - fir de obicei verde, cu papuc de surub de M4). Da, difera destinatia, de aia regulatorul se cumpara de la magazin, si este insotit de o hartiuta cu o schema in care se mentioneaza unde se leaga fiecare fir, pe culori (tot de obicei). Aceste fire suplimentare ar fi: A) un fir legat direct la baterie sau, mai putin precis la plusul alternatorului; aceste are rolul de a masura tensiunea pe instalatie cu o precizie mai ridicata, fara a fi deteriorata de rezistenta cablurilor si a contactului cu cheie. B ) un fir spre becul de semnalizare din bord. De obicei are plus doar la pornire - contact pus, motorul nu a pornit inca. In mers semnalizeaza ruperea curelei de antrenare - f util, ca putem fierbe motorul si arde garnitura de chiulasa - sau un alt deranjament electric - nu avem tensiune de alimentare - firul de la contact e intrerupt, de ex.

This post has been edited by gti98: 10 Dec 2005, 21:22


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raresito
post 10 Dec 2005, 23:32
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 8 December 05
From: Cluj-Napoca




un releu mecanic care e mai scump dar mult mai bun.
Asa am facut si acum merg cu aeroterma+ventilatorul masinii(pentru dezaburire)+casetofon +faza lunga si nici nu se clinteste acul de pe mijloc.
Bafta.


Asa e si la mine... eu am tot releu mecanic si chiar imi merge bine... Am avut noroc sa prind unu bunn de la inceput... Am at parca vreo 570.000 pe el... m-am dus la electrician auto sa mi-l monteze si sa il regleze... nu ma plang deloc. Pot sa stau linistit in ralanti cu faza scurta pornita, muzica, amplif, dezaburirevparbriz + luneta... Nu zic ca nu scade deloc. Scade chair pana indicatorul atinge coltul dreptunghiului rosu...
Io pe cine am mai intrebat o zis sa ma feresc de alea electronice. Un releu mecanic reglat bine merge brici...


--------------------
Dacia 1310 TLX - CJ 45 DAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raresito
post 10 Dec 2005, 23:36
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 8 December 05
From: Cluj-Napoca




Si inca ceva... Am un prieten care are pe dacia 1310 TX un alternator Bosch si nu mai are deloc releu de incarcare... Adica probabil ca are, incorporat in alternator... Ideea e ca am vazut cu ochii mei: aparatu de masura pe bornele masinii... Arata ,vreo 14,02V... la relanti... pornesti faza scurta = 14.02, pornesti dezaburirea = 14,02... ideea e ca se poate sa fi scazut un pic voltaju.. ideea e ca alternatoru ii da constant 14V... cica in dezmembrari se gaseste daca esti norocos... pe la 1 mil


--------------------
Dacia 1310 TLX - CJ 45 DAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 11 Dec 2005, 20:27
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(raresito @ 11 Dec 2005, 09:36)
Si inca ceva... Am un prieten care are pe dacia 1310 TX un alternator Bosch si nu mai are deloc releu de incarcare... Adica probabil ca are, incorporat in alternator... Ideea e ca am vazut cu ochii mei: aparatu de masura pe bornele masinii... Arata ,vreo 14,02V... la relanti... pornesti faza scurta = 14.02, pornesti dezaburirea = 14,02... ideea e ca se poate sa fi scazut un pic voltaju.. ideea e ca alternatoru ii da constant 14V...  cica in dezmembrari se gaseste daca esti norocos... pe la 1 mil
*



Asta se explica f simplu: alternatorul e de curent (citeste si putere) mai mare. Iar in privinta regulatoarelor, nu ma puteti convinge nici in 1000 de ani ca un regulator mecanic e mai bun ca unul electronic (evident, bune amandoua) Atunci ar trebui sa ne intoarcem la caruta, ca nu ai probleme cu pornirea la orice tenperatura, si in plus "carburantul" creste pe sant.... (aceasta a fost o gluma proasta- scuze)
Bafta!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c76
post 17 Dec 2005, 11:38
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 1 October 05




scuze pentru postingul asa de tarziu dar ... am fost pana la urma la un electrician si am rezolvat....
problema mea nu era releul .... ci alternatorul. punte de diode in scurt, statorul si rotorul praf .... dar firele le-am pus cat de cat bine.... iar firul acela care era in plus vine la + la alternator....cu cheie de 6 sau 10 ... asa ceva. o sa fac o poza la releu si o sa o postez sa vada cei care il schimba singuri.


--------------------
Dacia 1310 L - BH-03-NLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 19 Dec 2005, 17:56
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




ce inseamna statorul si rotorul praf ? ti le-a schimbat ? ce a facut ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristu
post 6 Feb 2006, 09:16
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 22 August 05




Buna ziua !
Din diverse probleme cu incarcarea am decis sa schimb relecul de incarcare. Am achizitionat unul electronic model RTA-12 produs de S.C. IPEE S.A. Curtea de Arges. Nu stiu cat de bun este, dar solutia cu releul mecanic este prea scumpa pentru mine deocamdata; probabil o sa-l schimb cu unul mecanic daca tot nu "rezista" asta.
Am citit in postul acesta cate ceva in legatura cu montarea, dar tot nu m-am lamurit

1. Nu stiu care este plusul de pe alternator.

2. La releul vechi am 2 fire care "vin": unul verde si unul rosu. Unde vin aceste fire pe noul regulator ? Am 2 borne (A+) si (DF). Am vazut ca pe regulatorul vechi mai vine un fir negru (de la firul rosu) la un condensator. Condensatorul dispare si el cand montez regulatorul electronic ?

3. De la firul verde mai pleca un fir negru catre pompa de apa cred, motoras. Pe asta unde il conectez ?

P.S. Am schimbat releul de semnalizare, iar acum becul de semnalizare din bord sta aprins tot timpul (cu motorul pornit) fara sa comut pe faruri sau semnalizare. Imi puteti spune si mie de ce ?

Va multumesc anticipat,

This post has been edited by cristu: 6 Feb 2006, 09:48

Attached thumbnail(s)
regulator.jpg ( Size: 577.6k ) Number of downloads: 53
reg_manual.jpg ( Size: 731.24k ) Number of downloads: 41


--------------------
Dacia 1300 Berlina '81 - B-17-BPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 6 Feb 2006, 10:26
Post #20


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




plusul de la alternator este cel pe care vine firul de la condesatorul alternatorului!
Daca nu ai condensator pe alternator,atunci ai ca reper surubul mai gros pe care sunt mai multe fire ala e +
iar(-) este surubul mai subtire care are un fir gros si scurt legat de caroserie

papucul rosu de pe regulator merge pe borna DF

This post has been edited by amc: 6 Feb 2006, 10:29


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristu
post 6 Feb 2006, 10:40
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 22 August 05




QUOTE(amc @ 6 Feb 2006, 10:26)
plusul de la alternator este cel pe care vine firul de la condesatorul alternatorului!
Daca nu ai condensator pe alternator,atunci ai ca reper surubul mai gros pe care sunt mai multe fire ala e +
iar(-) este surubul mai subtire care are un fir gros si scurt legat de caroserie

papucul rosu de pe regulator merge pe borna DF
*



Merci AMC,
Din schema electrica:

DF = fir rosu (la mine)
A+ = ????? e cumva firul verde ?
B+ = Alternator plus



--------------------
Dacia 1300 Berlina '81 - B-17-BPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 6 Feb 2006, 11:45
Post #22


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




A+ vine firul verde
daca din releul nou mai iese un fir( B+) ala il pui direct la(+) alternator
nu stiu ce este cu condensatorul acela,in mod normal nu exista acolo!

This post has been edited by amc: 6 Feb 2006, 11:47


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristu
post 6 Feb 2006, 12:12
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 22 August 05




QUOTE(amc @ 6 Feb 2006, 11:45)
A+ vine firul verde
daca din releul nou mai iese un fir( B+) ala il pui direct la(+) alternator
nu stiu ce este cu condensatorul acela,in mod normal nu exista acolo!
*



Sunt putin confuz

gta98 mai sus zice: Sunt regulatoare electronice care au mai mult de cele 3 fire minimum necesare ( masa, la prinderea pe caroserie, care are aceeasi geometrie ca releul "clasic", plus 12 volti prin cheie - firul de obicei rosu, cu papuc fisa, plcarea spre excitatia alternatorului - fir de obicei verde, cu papuc de surub de M4)

Din cate zice el firul ROSU merge (contact cheie) la A+
DF - excitatie (firul VERDE)

Tu zici invers
Sau nu inteleg io bine ?

Da am un fir de la B+ care merge la alternator +


--------------------
Dacia 1300 Berlina '81 - B-17-BPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 6 Feb 2006, 12:36
Post #24


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




pai daca ma insel e foarte simplu,cand desfaci releul vechi scrie pe el "DF"si "+" asa te vei lamuri


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristu
post 6 Feb 2006, 12:54
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 22 August 05




QUOTE(amc @ 6 Feb 2006, 12:36)
pai daca ma insel e foarte simplu,cand desfaci releul vechi scrie pe el "DF"si  "+"  asa te vei lamuri
*



OK, ai dreptate, il desfac pe cel vechi si vad ce si cum

Multam fain smile.gif


--------------------
Dacia 1300 Berlina '81 - B-17-BPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristu
post 7 Feb 2006, 13:52
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 22 August 05




Salut
Cineva de pe forum zicea: pai alternatorul are 3 borne una +, una - (astea 2 cu piulita) si mai are una pe lateral, prinsa pe plasticul ala care tine carbunii si care este un papuc tata; in acest papuc se infige firul de excitatie terminat cu un papuc mama."

Eu tot nu m-am lamurit unde conectez firul B+ (+ Alternator)

Atasez si o poza, pe care "cerculete" insemnate de mine vine B+ ?



Attached thumbnail(s)
alternator.jpg ( Size: 358.54k ) Number of downloads: 43


--------------------
Dacia 1300 Berlina '81 - B-17-BPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 7 Feb 2006, 14:38
Post #27


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




cercu albastru e masa alt.
cercul galben e(+) alt.
cercul mov ,papucul de pe alternator este DF ,parca vad ca e verde,ala duce la releu firul verde=DF
B+ duce la cerculetul galben


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 7 Feb 2006, 14:42
Post #28


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




vad ca nu ai condensator pe alt.
il scoti pe ala de langa releu, si l pui pe alternator sau mai bine cumperi altu,corpu se leaga de surubul masei alt. iar firul din condensator la + alt.

si am mai vazut ceva, firul de la masa alt. care merge pe caroserie, e cumva ars,topit?
daca da ar trebui sa l schimbi si pe ala cu unul gros ,special facut pentru (-)masa!

This post has been edited by amc: 7 Feb 2006, 14:45


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristu
post 7 Feb 2006, 14:46
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 22 August 05




QUOTE(amc @ 7 Feb 2006, 14:42)
vad ca nu ai condensator pe alt.
il scoti pe ala de langa releu, si l pui pe alternator sau mai bine cumperi altu,corpu se leaga de surubul masei alt. iar firul din condensator la + alt.
*



Merci AMC
Acum m-am lamurit unde si ce fire se pun

Dar, condensatorul pe (alt) ce rol are ? trebuie neaparat sa-l pun ?

Intr-adevar, firul de la masa alt. e cam "distrus", o sa-l inlocuiesc cu unul bun
Merci



This post has been edited by cristu: 7 Feb 2006, 14:48


--------------------
Dacia 1300 Berlina '81 - B-17-BPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 7 Feb 2006, 14:49
Post #30


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




deparazitare si nu i obligatoriu doar recomandat

This post has been edited by amc: 7 Feb 2006, 14:49


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th March 2024 - 17:07
Forum Renault