DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scoala de Pilotaj, E cam scumpa si nu toti isi permit

Yva
post 19 Feb 2005, 21:21
Post #1


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




M-am interesat si eu acum cateva saptamani de cursuri de pilotaj, si e cam scump, sicer. Si pretul variaza in functie de ceeea ce vrei sa inveti si pe ce masina vrei sa inveti. Eu am cautat cam 10 minute un topic asemanator dar nu am gasit, daca exista, va rog sa-mi spuneti si acesta sa fie sters. Ce vreau mai exact eu:

1 sa incercam noi soferii normali sau anormali sa ne punem cap la cap experientele

2 Sa invatam chestii de genul cum se evita derapajul pe gheata, sau cum sa intorci masina 180 grade fara sa se opreasca

3 o gramada de chestii de genul asta.

Ceea ce m-a determinat sa incerc sa urmez cursurile unei scoli de pilotaj a fost o mica intamplare in iarna asta cand am luat o curba la stadion ( eu am fost tampitul ) si am vrut sa ma dau smecher si am tras frana de mana... rezultatul a fost ca ma duceam ca sania in lateral spre o tipa care era la volanul unei masini cu inscriptia SCOALA... in fine, fata saraca s-a speriat si la mine in masina nu s-au mai auzit decat batai de inima. Oricum nu mai vreau sa fac asta niciodata, dar daca ii derapeaza masina altuia, fara sa puna frana de mana? Din cate am observat eu cu frana de mana poti sa controlezi umpic derapajul ( parerea mea, si probabil gresesc din lipsa de experienta ca am doar 6 luni de permis ). Faza cu intorsul masinii 180 de grade fara sa ti se opreasca motorul chiar as fi curios sa o invat pt ca am reusit 180 dar nu a mai plecat. icon_twisted.gif


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DACIA-Wrc
post 19 Feb 2005, 21:25
Post #2


Unregistered









cat costa scoala de pilotaj?
250 euro la titi aur copilot, pilot 300euro, da ai atestat de pilot, copilot.
si te poti da in campionat
da oricum...poti uita...eu aveam demult banii de treaba asta, dar nu te lasa sa faci scoala daca ai sub un an de cand ai permisul.


--------------------
Go to the top of the page
+
Yva
post 19 Feb 2005, 21:30
Post #3


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




Pai cam asa... in jur de 300 400 euroi. dar eu cum sunt baiat mai sarac, cu dacie din 82, nu imi permit... Si pe langa asta nici nu prea am cand, ca ma asteapta bacu... de aceea propuneam sa spunem aici pe forum unele chestii. si sunt multi in situatia mea, nu neaparat cu bacul, dar care nu au timp si ar vrea sa stie cum sa procedeze in unele situatii.


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 19 Feb 2005, 21:35
Post #4


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




adica sa faci 180 cu o dacia din 82 ? blink.gif

ma , voi sunteti cu capu ? blink.gif


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yva
post 19 Feb 2005, 21:43
Post #5


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




Ce e asa de imposibil? Eu am testat pe dacia mea si ku a 2-a la 40 km/h se intoarce binisor. dar kand sa plece de pe lok, kam sta... si fluiera rotile aiurea. Si am reusit si 180 cu spatele... aia e bengoasa rau de tot. A reusit unu cu oltcitu sa faca dinastea atunci de ce sa nu fac si io cu harbuletzu meu?


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 19 Feb 2005, 21:48
Post #6


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Din 2 motive: Oltcitul e mai puternic nitel (cuplu si CP)
Oltcitul e fff USOR de spate si de aia poti face giumbuslucuri mai usor
Daca aveai Liberta nu berlina pricepeai ideea


Si sa nu uit!
Nu "K" nu "tz" nu "sh"


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yva
post 19 Feb 2005, 21:53
Post #7


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




Ouch... scuze... iar am uitat de k si am mai fost atentionat odata...
Dar am vazut si cu dacia cum se intorceau. evident la plecarea de pe loc dupa ce efectuau intoarcerea se opreau... eu am incercat si pe gheata si pe asfalt pana am vazut ca intr-o dimineata era duba politiei la colt si ma asteptau.. da atunci nu am mai incercat nimic, ca poate imi tranteau o amenda de-mi vindeam dacia sa o platesc. biggrin.gif

Mai oameni dar eu vreau sa stiu cum pot sa fac manevrele astea sa puste nu sa stiu de ce nu mi-a iesit. ca sunt un sofer incepator si fara experienta stiu si nu trebuie sa-mi spuneti, dar totul se poate invata..


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axel
post 20 Feb 2005, 02:58
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 603
Joined: 20 November 04




QUOTE(Yva @ 19 Feb 2005, 21:53)

*


nu stiu cum reusiti voi sa opriti motorul.hai sa iti zic cum ma intorc eu 180:cam pe la 40-50km/h daca vreau sa ma intorc pe dreapta trebuie un pic de balans,deci iau un pic stanga si dupa aia dreapta puternic si trag frana de mana pe care i tin cu butonul apasat.cand vad eu ca mai are putin si se intoarce 180 las frana ,introduc in viteza a 1-a si accelerez unpic mai tare.si minune,nu se opreste motoru si nu stau nici macar o secunda pe loc(acum nu mai pot sa incerc ca sa dus de tot frana de mana,trebuie sa o mai strang sau sa schimb sabotii biggrin.gif )succes


--------------------
renault clio 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_r2100
post 20 Feb 2005, 10:31
Post #9


Slow Mo


Group: Members
Posts: 87
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




Dar tu daca ai o mana pe volan si una pe frana de mana pe buton cu ce schimbi in viteza 1??????


--------------------
Opel Corsa Enjoy 1.3 CDTi Black Saphirre 2007 - B-x8-AIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 20 Feb 2005, 16:28
Post #10


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(Ionut_r2100 @ 20 Feb 2005, 10:31)
Dar tu daca ai o mana pe volan si una pe frana de mana pe buton cu ce schimbi in viteza 1??????
*



Cu genunchiu drept blink.gif biggrin.gif laugh.gif cool.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 20 Feb 2005, 17:31
Post #11


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




QUOTE(asarban @ 19 Feb 2005, 21:48)
Din 2 motive: Oltcitul e mai puternic nitel (cuplu si CP)
Oltcitul e fff USOR de spate si de aia poti face giumbuslucuri mai usor
Daca aveai Liberta nu berlina pricepeai ideea
Si sa nu uit!
Nu "K" nu "tz" nu "sh"
*



Numai ca la OLTCIT e o mika problema...nu poti sa le faci pe alea cu frana de mana<e pe fatza!


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 20 Feb 2005, 17:39
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 4.436
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(Ionut_r2100 @ 20 Feb 2005, 10:31)
Dar tu daca ai o mana pe volan si una pe frana de mana pe buton cu ce schimbi in viteza 1??????
*



Poate si-a pus calapete in spatele volanului.


--------------------
Mazda/ BMW MX-5/ 650GS 2012/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 20 Feb 2005, 17:57
Post #13


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Sa zicem ca si eu vreau brevet de pilot auto, sau cum s-o chema, fie!

Cui ma adresez, chiar sunt suficienti 400euros pentru asta smile.gif ?

Nu de alta, dar am scapat fara nici cea mai mica problema din niste chestii destul de "la limita". Sa zicem ca sunt dispus sa dau 400euros sa aflu daca am fost doar norocos la culme, sau chiar oi avea ceva talent.

Am cautat pe google, si nimic. Cum se procedeaza ?

This post has been edited by viulian: 20 Feb 2005, 17:59


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 20 Feb 2005, 17:59
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




QUOTE(Ionut_r2100 @ 20 Feb 2005, 10:31)
Dar tu daca ai o mana pe volan si una pe frana de mana pe buton cu ce schimbi in viteza 1??????
*


Orice sofer serios tine, in asemenea momente inaltatoare, volanul cu dintii !
Sau co-chilotul baga I-a si soferul tine frina de mina, cu mina !
Sau se cumpara masina hidramata si s-a rezolvat.....
Sau....

Tu nu vezi ca zice omul "cu putin inainte sa se intoarca la 180 bag I-a (deci da drumul la frina de mina!)




--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmres80
post 20 Feb 2005, 19:50
Post #15


Respectul se castiga...nu se poate fura!


Group: Members
Posts: 173
Joined: 12 October 04




Eu pentru a proteja masina nu folosesc frana de mana(pentru intoarceri&co) decat in locuri cu aderenta scazuta,cum ar fi:iarba,zapaza,polei,gheata,sau asfalt prafuit,am incercat si pe pietris(fin) dar nu prea merita pentru ca iti zgarie pietricelele vopseaua la accelerare,nici pe iarba nu prea e indicat decat dupa o verificare de rutina,pentru ca prin iarba mai poti intalni cioturi sau obiecte ascutite.
Eu atunci cand am de facut smecherii cu frana de mana,obisnuiesc sa scot piedica de la levier si e mult mai usor pentru ca nu trebuie sa mai apesi si butonul ci doar dai drumul la levier.
De oprit nu se opreste de obicei,decat la inceput blush.gif atunci cand nu ai experienta si nu esti obisnuit cu reactia masinii,exista cred si reguli care se invata intr-adevar la o scoala de pilotaj veritabila.
Pentru intoarceri la 180 merge de obicei cu a 2-a si cu putin balans dar nu e prea recomandat decat pe suprafete mai putin aderente,asta daca tineti la masinile voastre.
Intoarcerea cu frana de mana la 180 poate fi efectuata si in cazuri mai speciale nu doar de spectacol,am folosit spre exemplu o astfel de intoarce pe un drum ingust pe care era o gheata oribila..mi-a fost frica sa incerc sa ma intorc altfel din drum,pt ca in dreapta aveam stanca,iar in stanga prapastie.(cine e din zona stie de Jiet excl.gif )


--------------------
Dacia 1310 L 1998 1.4L - xx-xx-RES
Some things never change...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yva
post 20 Feb 2005, 22:26
Post #16


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




eu am incercat azi manevra. Am ajuns la 40, am apasat ambreajul si am bagat 1 ( ca sa nu mai fac manevra in timpul virajului ). Faza cu balansul nu am folosit-o pt ca nu prea am avut loc in stanga... da nu mi-a iesit ca dupa ce m-am intors venea unu din fata si am zis sa nu-l bag in speriati si a 2-a oara mi-a picat cdplayerul de pe scaun si mi-a distras atentia... asa ca incerc maine dimineata cand ma duc la scoala... e libera parcarea si nu imi iau cd playerul..

This post has been edited by Yva: 20 Feb 2005, 22:28


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 21 Feb 2005, 09:05
Post #17


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Urmariti stirile de la ora 5 ca iar o sa avem spectacol 243.gif
Mai fratilor, voi chiar aveti bani de reparat masinile de nu va linistiti.
Invatati, in primul rind, sa mergeti corect si dupa aia ginditi-va la giumbuslucuri sad.gif.

N-ar vrea sa aud ca vrun membru al forumului a ajuns in copac sau mai rau wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 21 Feb 2005, 09:24
Post #18


Lex talionis


Group: Members
Posts: 407
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




Scoala de pilotaj se face pe masina proprie si personala ? Ca daca e asa...nu merci


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 21 Feb 2005, 10:34
Post #19


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu vrea sa fac una but no $ una e cam 150 euroi(asa stiu eu)
capone eu stiam ca varinata mai "eftina''era cu limuzina ta!!! rolleyes.gif

This post has been edited by ydaniel: 21 Feb 2005, 10:36


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 21 Feb 2005, 10:46
Post #20


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.444
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




ce vorbiti voi aici nu o sa invatati in vecii vecilor la scola de pilotaj ... poate la o scoala de teatru/actorie/cascadorie, ca asta vreti voi sa faceti.

SFAT: nu va jucati in trafic/pe stradute/in parcari. Vreti joaca: pe camp, in poligon (gol), oriunde este un spatiu deschis fara copaci/borduri/gropi. Daca chiar vreti sa mergeti la limita, luati o gioarsa de masina, puneti rollbar inauntru si va distrati de minune. Ideea e ca e foarte usor sa te rastorni la jocuri d'astea, si fara rollbar (si evident centura adecvata) va cam suciti capul !!!

Vreti senzatii la bani putini? Luati-va un trabant. O sa ramaneti uimiti de ce puteti face cu el !!!


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 21 Feb 2005, 11:15
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




QUOTE
Numai ca la OLTCIT e o mika problema...nu poti sa le faci pe alea cu frana de mana<e pe fatza!




Te inseli amarnic!
Si io tot frana de mana pe fata am! Pe zapada e BETON!!! Nu trebuie sa te atingi de frana de mana! Totul e sa ai cauciucuri bune de tot pe fata, iar pe spate sa le umflii mai tare, ca sa rupa aderenta. Iti garantez io, ca pe zepada faci rotiri de 360 de grade mult mai usor cu olcitul decat cu o dacie!
Pe 1 Februarie eram singur in parcare la BILLA - ca era zapada proaspata de 40 de cm... si chiar daca am masina suprainaltata, tot taraiam dedesubturile masinii pe zapada... da in nici un moment nu am fost in pericol sa raman inzapezit! Ca sa ma rotesc foloseam urmatorul procedeu: Plecam de pe loc cu a doua, rotile patinand, luam nitica viteza, tineam masina in 3000 -3500 prm si luam brusc maxim dreapta (sau stanga, dupa caz) - apoi pt o fractiune de secunda ridicam piciorul de pe acceleratie - cat sa aiba aderenta - apoi iarasi acceleratia in 3500 prm, fata se inscria pe noua traiectorie, in timp ce spatele "rupea" aderenta si masina incepea sa se roteasca... Din acceleratie si cu volanul cotit la maxim reuseam sa fac 360 grade, chiar daca nu reuseam sa fac cercuri PERFECT rotunde, erau mai degraba niste ovaluri! Da oricum spectacolul a fost TOTAL! Au iesit baietii de la Billa sa ma goneasca, da cand m-au vazut ca sunt "dus" de tot cu pluta s-au multumit sa se uite si sa se faca ca nu au vazut. Ca mare a fost uimirea si pt aia sa vada un oltcit ca se roteaste in halul ala rolleyes.gif . Cam 15 -20 de minute m-am "dat" ca mi-a fiert uleiul, Indicatorul meu arata ca temperatura la sonda trecuse de 130 de grade... Apoi am oprit, am deschis capota sa se raceasca, iar dupa 15 minute a urmat repriza a doua! A fost cea mai faina zi de iarna din ultimii doi ani!
Faza misto a fost ca a venit unul cu un Opel Astra combi, sa incerce si el... cica el era mai jmecher ca avea frana de mana cool.gif . Io l-am avertizat sa stea la locul lui, i-am spus ca il iau la mine in masina, numai sa nu blocheze parcarea degeaba... el n-a priceput wacko.gif , asa ca s-a bagat plin de avant... si in 10 secunde a ramas impotmolit. Dupa ce l-am lasat sa se chinuie vre-o 5 minute, l-am ajutat sa iasa impingandu-l in timp ce motorul meu se racea.... Apoi i-am explicat ca pt iarna ii trebuie cauciucuri DE IARNA cu profil cat mai agresiv si foarte inguste. El se mira ca cica de-abia isi luase cauciucuri de iarna, daduse o gramada de bani pe ele nou-noute, si tot degeaba... Hihi, ale lui erau ceva de genul 185/R14... In fine, dupa ce mi-am racit gura de pomana, tipul tot nu a fost convins si a incercat a doua oara sa se bage in zapada - ei bine, a reusit in 3 secunde... mai greu a fost sa iasa tongue.gif - ca a doua oara nu l-am mai ajutat!
Asa ca decat sa dai 400 - 500 de euroi pe un curs, mai bine iti cumperi un oltcit cu 200 -300 de euroi si te duci pe macadam sau pe camp... E mult mai FUN!
Partea proasta a fost ca mi-a intrat zapada peste tot pe dedesubt, mai ales in jurul tobei de mijloc - toba fiind incinsa zapada s-a topit, apoi s-a tot depus pe acolo si noaptea a inghetat si mi-a facut toba pulbere, a inflorit toata!

Numa bine!


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thunder
post 21 Feb 2005, 11:22
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 22 April 04
From: Pitesti




http://www.pilotaj-auto.ro/ scoala de pilotaj a lui Stefan vasile si parca avea Nove pregatite de grupa N ... si era pana in 250 euro si obtineai si licenta de pilotaj

Si da e o placere malefica sa faci drifturi pe zapada ... am luat o curba spre Voinea in drift ... superb biggrin.gif

This post has been edited by thunder: 21 Feb 2005, 11:31


--------------------
Opel Astra H 2006 - B-50-WSE
Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 21 Feb 2005, 21:00
Post #23


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ov faceam eu raliuri cu trabi pe camp cand n-aveam nici 15 ani! 124.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yva
post 21 Feb 2005, 21:56
Post #24


Membru anormal


Group: Members
Posts: 94
Joined: 10 July 04
From: Timisoara




"Urmariti stirile de la ora 5 ca iar o sa avem spectacol
Mai fratilor, voi chiar aveti bani de reparat masinile de nu va linistiti.
Invatati, in primul rind, sa mergeti corect si dupa aia ginditi-va la giumbuslucuri .

N-ar vrea sa aud ca vrun membru al forumului a ajuns in copac sau mai rau"



Sunt deacord smile.gif oricum nu incercam sa ne invartim cu masina prin crengi smile.gif) Mai baieti, eu am dat un exemplu faza cu 180 de grade doar ca am auzit de el ca se face la scoala de pilotaj. dar nu doar asta se face.. Acolo mai inveti si cum sa muti centrul de grutate al masinii cand intrii in curba; sa iei o curba cu frana de mana etc.

This post has been edited by Yva: 21 Feb 2005, 21:56


--------------------
VW GOLF 4 2001 - TM86PSY
Want me to press Accelerate?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 22 Feb 2005, 10:26
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Cred ca ai o opinie cam eronata despre ce se face. Astea sunt mai mult figuri de circ. Unele poate utile, dar nu o sa le inveti decat de principiu. Din cate gasisem pe net, se fac multe cursuri teoretice, si bineinteles si practice. La una din scoli (nu mai stiu) zicea clar ca tehnicile se vor exersa pe iarba sa nu solicite masinile excesiv.

Printre altele se mai fac:
- sa inveti sa ti motorul turat in timp ce iei curba, ca la iesire din curba sa ai cuplul maxim
- sa schimbi viteze astfel sa cazi pe cuplul maxim,

Undeva mai citisem sa inveti sa franezi la limita fara sa ajungi sa intre ABS-ul in functiune. La masini fara ABS, sa dai drumul la frana cand simti ca s-au blocat rotile, sa apesi din nou cand s-au deblocat, daca impactul e iminent, sa iei piciorul de pe frana astfel incat sa poti incerca o ocolire in ultim moment si iesire in decor, etc.


Nu toate astea te ajuta sa zicem in situatii uzuale. Ma gandesc ca nu mergi prin oras si te pui sa apesi pe toate 3 pedalele ca sa ai cuplul maxim la iesirea din curba. smile.gif

E bine sa sti masina cum se comporta cand pierzi aderenta, sa sti sa o redresezi. Macar sti limitele si ce se intampla cand le depasesti si poate mergi mai cu frica pe vreme naspa.


PS Toate aceste informatii erau date cu disclamer: NU INCERCATI PE DRUMURI PUBLICE. Daca ai ABS, lasa-l pe el sa lucreze. Doar putini profesionisti din cadrul curselor auto reusesc sa franeze mai eficient decat un ABS in situatii limita.


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 22 Feb 2005, 10:30
Post #26


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




"Scoala de Pilotaj, E cam scumpa si nu toti isi permit"

Dar cine a zis ca toti trebuie sa faca scoala de pilotaj? Multi nu ar trebui sa faca scoala de soferi, ca dupa aia se si cred soferi si se cred foarte buni si fac tampenii.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 22 Feb 2005, 10:35
Post #27


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




" sa iei piciorul de pe frana astfel incat sa poti incerca o ocolire in ultim moment si iesire in decor, etc."
"Nu toate astea te ajuta sa zicem in situatii uzuale."

litza...da' ce prostii vorbesti mai...pai daca lumea ar stii sa ramana calma si sa nu intre in panica inaintea unui posibil impact si sa stie ce sa faca cu masina atunci multe accidente ar fi evitate, multi oameni ar trai si acum.

99.9 din masini (mostly cele fara ABS, dar si cu) se implica in impact cu franele blocate la maxim. NO DIRECTIE, NICI O SANSA SA MAI EVITI. Daca ar lua in ultimul moment piciorul de pe frana.....cum ziceam sigur multi oameni ar trai si azi.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 22 Feb 2005, 10:40
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Faza aia era de pe net, erau tips& tricks. Ma refeream la scoala de pilotaj nu te invata in mare parte din astea de iesit din situatii limita. La scoala de pilotaj te invata sa scoti totul din masina, regulamente de concurs, etc Putine notiuni de derapaje controlate.

Pt situatii extreme sunt alte tipuri de scoli. Am vazut de discorery mai de mult, dar ce am gasit in RO scoli de pilotaj, se refereau cam la scoli pt soferi de curse.


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 22 Feb 2005, 10:42
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(driverx @ 22 Feb 2005, 10:35)
" sa iei piciorul de pe frana astfel incat sa poti incerca o ocolire in ultim moment si iesire in decor, etc."
"Nu toate astea te ajuta sa zicem in situatii uzuale."

litza...da' ce prostii vorbesti mai...pai daca lumea ar stii sa ramana calma si sa nu intre in panica inaintea unui posibil impact si sa stie ce sa faca cu masina atunci multe accidente ar fi evitate, multi oameni ar trai si acum.
*


driverx, tocmai asta e diferenta dintre un pilot si un sofer obisnuit. Asta e rolul scolii de pilotaj: sa iti inspire incredere (nu exagerata) in masina si in comportamentul ei si in situatii critice sa reactionezi calm, dar eficient.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 22 Feb 2005, 10:42
Post #30


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




cica la scoala lui aur era si un curs gen cum sa ne imbunatatim stilul de conducere!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2024 - 14:21
Forum Renault