DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scoala de soferi, ce masina si ce scoala?

bertro
post 12 Oct 2005, 14:26
Post #91


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




man, esti norocos!
sper ca norocul tau sa fie chiar noroc. adica sa nu dai peste unu' mai rau. de faza cu "masina lui", asa o considera toti. de aia al meu mi-a zis ca-mi da peste picioare daca depasesc 2000rpm, si tot de aia mi-a tinut piciorul pe ambreiaj si labele pe volan pana i-am spus ca nu am oasele de guma si pot si eu sa tin un volan drept sau o pedala apasata. de volan s-a lasat ca era la vedere, dar pedala tot o tinea apasata pe ascuns. se temea sa nu-i uzez discul probabil.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lacaru
post 12 Oct 2005, 16:29
Post #92


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 20 August 04
From: Brasov




Revin cu o intrebare legata de scoala de soferi. Cand am facut scoala de soferi prin 97, imi aduc aminte ca aveam sedinte de 1-1,5 ore si conduceam prin oras, exterior faceam manevre etc, adica cursurile practice erau date in ore, adica 30 de ore.
Acum s-a apucat si prietena mea de scoala, si mai nou orele de conducere se echivaleaza in km parcursi (cel putin unde face ea asa este). In contractul care l-a semnat, daca imi aduc bine aminte, scria ca instructorul trebuie sa asigure un parcurs de 5-7 km intr-o ora prin oras sau 10-15 km pe ora in exterior. Asta inseamna ca, daca a condus vreo 30 km in exterior intr-o ora, se considera ca a efectuat 2 ore de practica.
Azi a condus vreo 5 km prin oras intr-o jumatate de ora si s-a considerat 1 ora de practica.
Mie mi se cam pare ciudata faza asta. Asa este si la alte scoli?
De ce se mai zice atunci ca se fac 30 de ore de conducere, de ce nu se zice ca se fac de exemplu 100km de conducere si 5 ore de practica in care se exerseaza manevre. Ar fi mai corect asa.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiusoft
post 12 Oct 2005, 16:40
Post #93


Membru de sub patura


Group: Members
Posts: 999
Joined: 3 June 05
From: Bucuresti




Prietena mea a facut scoala acum 1 luna (in Bucuresti) si sedinta consta in 2 "ore" de 50 de minute - in realitate sedinta avea cam 1 ora jumatate. Nici vorba insa de calculul distantei.


--------------------
Dacia Logan Ambitios 1.6MPI-8V promotia 2005
aici ar veni semnatura, nu?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 13 Oct 2005, 07:00
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Este valabila treaba cu calculul distantei, dar multi instructori nu se ascund in spatele ei. Eu faceam intr-o sedinta 17-23 km.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 13 Oct 2005, 07:58
Post #95


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




in contractul meu scria ceva de genul "30 ore practica, dar nu mai putin de 500km". bineinteles, ca "ora" era ca la scoala de 50 de minute si in realitate cam o ora jumate faceam si eu. timp in care eram un fel de taximetrist pentru nenea instructoru'.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOGDAN DSN
post 13 Oct 2005, 08:27
Post #96


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 18 October 04
From: Bucuresti




am o experienta neplacuta cu scoala de soferi Dinu(din sectorul 1) - sotia a si renuntat la aceasta scoala(s-au pierdut ceva bani dar nu se putea face si invata nimic).A facut doar trei sedinte aici si ....pa si pusi.
Instructorul isi dadea cu palma peste frunte cand i se oprea motorul(asta la a doua sedinta!!!!!!).Nu explica nimic era f. nervos si avea pretentia ca din primele sedinte sa stii multe.Majoritatea instructorilor de aici aveau niste fete plictisite si acre si vorbeau in doi peri.

Voi reveni cu amanunte de la noua scoala - "Admis".

This post has been edited by BOGDAN DSN: 13 Oct 2005, 08:29


--------------------
Toyota Aygo 2006 - masina de servici - fost posesor de DSN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cruchot
post 13 Oct 2005, 09:20
Post #97


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 29 September 05




Eu n-am invatat nimic cu scoala, noroc ca organu' a fost baiat bun cu toti la examen. Am facut scoala in 94 la ACR, iar instructorul de atunci e particular acuma si cica e superbun. Pe vremea mea stateam cu l prin baruri la cafea (eu eram clasa a 12-a, asa ca el platea tot, baiat bun smile.gif)) si la tigari (tot el imi dadea, si numa Marlboro fuma). Pe vremea aia un instructor castiga baban de tot din "atentii", treaba cu spaga era un reflex romanesc la orice, foarte accentuat. Era baiat bun, da eu dupa 20 de ore nuprea ma dumiream cum schimbi vitezele:D. la examen insa am reusit sa fac totul corect (si poligon) si fara graba si am luat.
Acuma prietena mea ar vrea sa faca scoala. Fiind masina de scoala, am zis sa faca asa cum face si la Oltcit, pe care a luat primele lectii: vitezele se schimba la 4000 smile.gif sa ai presiune la ulei smile.gif.


--------------------
Citroen Axel 12 - JNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fire
post 18 Oct 2005, 17:43
Post #98


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 12 May 05
From: Bucuresti




Imi pare rau ca nu scriu pe larg dar ma macina timpul!
Din fericire, cu noul instructor ma inteleg mult mai bine, e tanar, haios, imi explica cu calm ce gresesc, nu se mai ia de mine la orice rahat, si face in asa fel incat sa-mi dau seama singur de propriile greseli.

S-a mai pus intrebarea pe acest thread dar inca nu am vazut un raspuns prea clar.
Asadar, EXISTA VREUN POLIGON IN BUCURESTI CARE SA FIE DESCHIS SI PUBLICULUI? Adica sa nu "dau o atentie la baiatu acolo" ca sa pot intra. Vreau program cu publicul, si tariful eventual.
La Ilioara cum e? Si parca mai era unul pe la Antilopa (Granitul)...?

Si pana la urma e legal sa conduc pe acolo daca nu am carnet si nu am masina prevazuta cu comanda dubla? Ca as exersa cu masina familiei.

This post has been edited by Fire: 18 Oct 2005, 17:55


--------------------
Logan Ambition - B XX RHS
"Pai sa studiem problema sa gasim pe cineva"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 18 Oct 2005, 18:04
Post #99


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




scrie in legea pe care trebuie sa o inveti tongue.gif ca ai nevoie de permis pentru conducerea autovehiculului pe drumurile publice. deci pe camp si prin poligon poti sa mergi linistit cu orice masina.
ziceau oamenii pe aici ca la ilioara e ~4 lei noi ora de poligon. daca arata bine e ok. la noi la iasi e 2,5 lei si poligonul arata in ultimul hal (gropi). chiar si asa, ti-ar conveni sa dai o "atentie" la baiatul care pazeste, ca e posibil sa iesi mai ieftin.


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cruchot
post 19 Oct 2005, 06:34
Post #100


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 29 September 05




Fire, decat in poligon, mai bine te duci undeva la tara, pe balta, la peste, undeva unde s anu te deranjeze curiosii, etc... Sa nu crezi ca daca in poligon e rampa si loc pt parcari inveti mai bine sa mergi. Mai bine e pe drum de tara, mergi cu max a 3a, inveti si sa coordonezi treptele de viteza, etc...


--------------------
Citroen Axel 12 - JNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunzite
post 19 Oct 2005, 09:29
Post #101


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 23 February 05




Poligonul de la Ilioara... in primavara era parca 1 leu-2/ora. Eu zic ca merita, numai sa mergi cand nu e lume. Una e sa conduci cu instructorul pe cap si alta e sa mergi singur.
Poti sa conduci si aiurea, dar nu pe drumuri publice. Nu merita riscul de a face puscarie... nu te teme, ai timp destul sa conduci dupa ce-ti iei permisul.


--------------------
Oltena 12TRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiusoft
post 19 Oct 2005, 09:46
Post #102


Membru de sub patura


Group: Members
Posts: 999
Joined: 3 June 05
From: Bucuresti




BTW... curtea Politehnicii e drum public?


--------------------
Dacia Logan Ambitios 1.6MPI-8V promotia 2005
aici ar veni semnatura, nu?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catb
post 19 Oct 2005, 14:28
Post #103


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 27 April 05
From: Bucuresti




Cam e. Are o gramada de semne de circulatie. smile.gif


--------------------
_ _ _
If oranges smell like chicken, why are tomatoes blue? Think about it!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fire
post 19 Oct 2005, 14:53
Post #104


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 12 May 05
From: Bucuresti




deci e sau nu e? smile.gif


--------------------
Logan Ambition - B XX RHS
"Pai sa studiem problema sa gasim pe cineva"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 20 Oct 2005, 07:38
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Din cate stiu eu, nu este drum public. Am auzit de o persoana care a patit-o acolo si nu a fost despagubit de asigurari pe motiv ca nu era drum public. Repet: povestea e auzita.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mauru007
post 28 Nov 2005, 19:58
Post #106


sir


Group: Members
Posts: 437
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti




Salut
Poate cineva sa imi recomande o scoala de soferi in bucuresti, masina pe care sa se faca scoala sa fie un matiz sau o skoda fabia, eventual daca nu cer prea multe niste preturi, ore minime de condus, carti de test pentru legislatie etc.
multumesc


--------------------
Ford Focus 2002/Ghia - vl
Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Feb 2006, 16:14
Post #107


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.552
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




O scoala de soferi categoria A recomanda cineva? Motorul sa fie in stare buna , atat vreau de la ea.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 22 Feb 2006, 18:30
Post #108


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




politehnica este drum public.. pe acolo trece destul de des politia mai ales in weekend cand nu prea e lume.. iar cand e lume nu e bine sa mergi fara carnet ca e un trafic pe acoloooo..

fara carnet mergi pe unde nu e drum public. si anume pe camp.. sunt destule... sau in poligonul ilioara .. e 2ron/ora.. dar in general se traduce in 2 ron si stau cat vreau.

chestia cu conduci o dacie.. conduci orice pica.. si cu ce ma ajuta sa stiu cand sa trag socul la berlina sa dau sprituri la pedala cand pornesc sau sa schimb viteza mai la 3-4mii ca altfel nu are putere motorul cand ma chinui de mai ia 243.gif si ma stresez aiurea la examen.. decat o masina mai sensibila si finuta.. slz/dsn/lgm/matiz/cielo/si tot ce este nou si merge ok
eu am facut scoala pe dsn la ilioara acum 1an jumate..
conteaza sa dai pe masina pe care ai facut scoala
si inca ceva conteaza.. sa fie masina scolii sau sa nu ii pese asa de mult de fier la instructor.. ca eu cu scoala am parcat la -1cm de stalp.. si n-a zis nimic.. e fieru' scolii duca-se biggrin.gif ... mai schimbam a 2-a pe la vreo 20km/h de urla motoru in 4-5k rpm etc.. mergea .. pana m-am obisnuit un pic.. si n-am avut probleme mai incolo prin trafic .. frica de viteza.. nesiguranta aia ca stai sa depasesti si stai pana ai un km liber in spatele tau (lucru care nu se intampla aproape niciodata in bucuresti, ziua...)


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 22 Feb 2006, 18:35
Post #109


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Aici gresesti. Curtea politehnicii NU este drum public.
@ Einstein: singura de care am auzit ca ar avea motoare bune este TT. Parca sunt pe undeva prin Mogosoaia... Intreaba-l si tu pe Gogu de "scoala moto".

This post has been edited by tatabobu: 22 Feb 2006, 18:35


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Feb 2006, 21:44
Post #110


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.552
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Curtea politehnicii nu e drum pentru ca dai bani ca sa intri acolo (1 leu cu bon, 0,5 lei fara bon). Pe un drum public altul decat autostrada asta fi ilegal.
Tatabobu, merci.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostake
post 24 Feb 2006, 01:57
Post #111


Membru relaxat


Group: Members
Posts: 187
Joined: 1 February 06




Nu prea e valabila vorba cu"dai un ban si nu e drum pulic".Si la parcarile cu plata dai bani(cu bon sau fara),dar in caz de accident ajungi tot la politie.

Despre curtea polithnicii nu prea stiu ce sa spun ,insa nici nu prea ai ce sa inveti acolo.

Acum un sfat de fost instructor(m-am lasat de 5-6 ani pentru ca fac altceva mai rentabil):

La inceput va trebuie un spatiu mai larg unde sa poti sa inveti sa pornesti masina si sa faci ex. de indemanare pt manevrat volanul.Pe camp nu e bine pt ca acolo pornesti din prima ,aIIa,aIIIa incercare (corect sau nu) te duci ,eventual sshimbi ceva trepte de viteza si opresti(de cele mai multe ori fara sa mai calci ambreiajul).Acolo spatiul(aratura) nu iti permite sa faci f. multe manevre cu volanul.

Legal poti exersa in fostele poligoane:
-ILIOARA -de preferat pt ca este intretinut.Se poate intra legal(se plateste la casierie) sau "semi" (la portar).E de pre ferat la inceput sa mergeti mai in spate unde nu sint obstacole si nu chiar in spatiile in care se dadea inainte examenul de poligon.

-RATB la capatul tramvaiului 15

_FUNDENI daca vii din Colentina intrii pe Fundeni si faci dreapta dupa primul bloc(linga stadionul JUVENTUS COLENTINA)

-GHENCEA La cap tr.41

- pe sos. OLTENITEI linga stadionul ROMPRIM, etc.

Majoritatea sint in paragina pt ca nu se mai da exa men la poligon .

SUPEROFERTA

Pe sos Garii Catelu(de la Dacia Service Pantelimon la dreapta ,linga sala NEFERAL unde se dadea examen pana in 98 coborati in dreapta pe malul lacului.Spatiu extra.VIn si cateva masini de scoala(instructori interesati de cursanti).

Daca mai vrety si alte ponturi mai puneti intrbari si in limita timpului disponibil va raspund.



--------------------
dacia logan 1,4 2005 laureat - B 10 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostake
post 24 Feb 2006, 02:00
Post #112


Membru relaxat


Group: Members
Posts: 187
Joined: 1 February 06




Nu prea e valabila vorba cu"dai un ban si nu e drum public".Si la parcarile cu plata dai bani(cu bon sau fara),dar in caz de accident ajungi tot la politie.

Despre curtea politehnicii nu prea stiu ce sa spun ,insa nici nu prea ai ce sa inveti acolo.

Acum un sfat de fost instructor(m-am lasat de 5-6 ani pentru ca fac altceva mai rentabil):

La inceput va trebuie un spatiu mai larg unde sa poti sa inveti sa pornesti masina si sa faci ex. de indemanare pt manevrat volanul.Pe camp nu e bine pt ca acolo pornesti din prima ,aIIa,aIIIa incercare (corect sau nu) te duci ,eventual shimbi ceva trepte de viteza si opresti(de cele mai multe ori fara sa mai calci ambreiajul).Acolo spatiul(aratura) nu iti permite sa faci f. multe manevre cu volanul.

Legal poti exersa in fostele poligoane:

-ILIOARA -de preferat pt ca este intretinut.Se poate intra legal(se plateste la casierie) sau "semi" (la portar).E de pre ferat la inceput sa mergeti mai in spate unde nu sint obstacole si nu chiar in spatiile in care se dadea inainte examenul de poligon.

-RATB la capatul tramvaiului 15

_FUNDENI daca vii din Colentina intrii pe Fundeni si faci dreapta dupa primul bloc(linga stadionul JUVENTUS COLENTINA)

-GHENCEA La cap tr.41

- pe sos. OLTENITEI linga stadionul ROMPRIM, etc.

Majoritatea sint in paragina pt ca nu se mai da exa men la poligon .

SUPEROFERTA

Pe sos Garii Catelu(de la Dacia Service Pantelimon la dreapta ,linga sala NEFERAL unde se dadea examen pana in 98 coborati in dreapta pe malul lacului.Spatiu extra.VIn si cateva masini de scoala(instructori interesati de cursanti).

Daca mai vreti si alte ponturi mai puneti intrbari si in limita timpului disponibil va raspund.



--------------------
dacia logan 1,4 2005 laureat - B 10 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 25 Feb 2006, 00:33
Post #113


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Eu am facut scoala la TEO pe matiz si conduc berlina si Opel Astra Hatchback. Si chiar nu am avut nici o problema de acomodare. Parcarile mi le-a arata un prieten si le-am invatat in poligon la Ilioara pe un break, dupa ce faci parcarile intocmai cu breakul, cu matizul o sa ti se para floare la ureche, de fapt cu orice masina.


LE : La scoala cel mai marfa a fost ca am avut instructoare si nu instructor. A fost foarte tare, o doamna hotarata sa isi faca din elevii ei shoferi adevarati

This post has been edited by Armandos: 25 Feb 2006, 00:34


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 25 Feb 2006, 16:36
Post #114


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




in primul rand trebuie sa vrea elevu sa fie sofer... iar despre ce e de invatat si ce ar trebui sa faca un instructor bun...
e sa stea in banca lui si sa-si vada de privelistea de pe geam si doar in cazuri de nevoie sa intervina cu o frana.. cu un ambreiaj apasat atunci cand pune frana fara.. sau in ultim caz o eventuala ajustare de volan cand e prea debil scoleru' si nu stie pe unde merge... sportu de a conduce o masina, nu trebe furat de la altu.. si nu e ceva care trebuie explicat si predat... pur si simplu experierienta isi spune cuvantul.. ca la un joc.. ai niste reguli de baza si apoi tot exersand te vei crede mare maestru la jocul ala.. si nu trebuie sa studiezi probleme sau mai stiu eu ce demonstratii la jocu ala.. asadar si la condus e cam tot aia..

pur si simplu daca ii zici la un copil de 5 ani.. asta e ambreiaju.. cateva cuvinte despre ce face el, acceleratie, frana, volan, schimbator.. si-l lasi singur 6 luni in poligon sa merga de destept.. dar mai bine ar fi sa merga prin oras sa aiba un obiectiv si sa se intalneaca cu diverse situatii..etc.. mai mult ca sigur ca se va crede shumacher 2 si mare as in ale soselelor.. nu e ceva de gandit prea mult.. ci de inemanare in primul rand.. de logica vorbim prea putin.. desi exista diverse specimene care nu conceapa sa se miste un pic mai asa sa am si eu loc si ala loc, sau chiar daca e verde sa stea mai in spate un pic ca tot stau aia din fata la 3m de tine dar intre tine si aia din fata sa aiba loc sa treaca aialalti care fac stanga.. ca alfel blochezi intersectia.. in fine astea deja sunt subtilitati.

asa ca singurul punct care trebuie atins de instructor este sa fie sociabil in primul rand, sa stea calm nu agitat si sarit din orbita cand urca turometrul vertiginos spre 5000rpm, si sa aiba cunostine in principiu despre mecanica masinii.. sa poate sa explice ce e ala motor, cutie, ambreiaj, ..sunt persoane care habar nu au dar vor carnet., si sa mai zica cateva vorbe de duh despre dinamica traficului din bucuresti, cum sa se astepte la diversi "taximetristi" la ratb care i se rupe'n 14 de oglinda aia ca doar el are prioritate si nici nu se uita d-al darcu..etc.. si diverse particularitai ale bucurestiului.. sau a localitatii respective unde se face scoala..
si binenteles multe din chestiile astea se pot afla la o bere cu unchiu cu carnet de 10ani+ sau altcineva..

This post has been edited by Asi: 25 Feb 2006, 16:40


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostake
post 26 Feb 2006, 01:34
Post #115


Membru relaxat


Group: Members
Posts: 187
Joined: 1 February 06




Daca majoritatea priviti scoala de soferi dpdv alelevului sau al fostului elev hai sa va spun cum se vede si din partea cealalta(nu neaparat opusa).

Sunt foarte multe de spus ...

Scola de soferi nu este un lucru f. greu de facut ,dar nici usor...trebuie doar ca atat elevul cat si instr sa constientizeze ceea ce fac....

e ca si cum ai invata sa faci orice alt lucru,sa mergi cu bicicleta,sa tricotezi,sa scrii etc.La inceput ajutat, apoi incet si supravegheat si in final din ce in ce mai bine si mai complex.NU poti in nici un caz sa mergi fara maini pe bicicleta din prima,sa tricotezi de la inceput modele complicate de prima oara si nici sa faci stenografie fara sa stii toate literele.

30 de ore de conducere nu sunt nici multe,dar nici putine.In medie sunt suficiente sa poti sa manevrezi masina pe un drum public,sa dai examen si atat.

Cel mai important lucru pe care trebuie sa te invete instructorul nu este sa misti masina,ci CUM SA GANDESTI TRAFICUL,ce fac ceilalti participanti la trafic,la ce sa te astepti in locuri periculoase(treceri de pietoni,statii,intersectii s.a.) si cesa faci in caz ca.....

Diferenta intre un sofer cu experienta si unul proaspat nu este manevrarea masinii(care pana la urma se rezuma la pornit oprit ,schimbat vitezele,si cateva repere la parcari ),unde cel putin teoretic unul de 20 de ani are reflexele mai rapide decat unul de 40,ci faptul ca cel cu exp. prevede neprevazutul,gandeste mai repede si prin prisma unor intimplari anterioare,nu neaparat similare,are mai multe solutii din care sa aleaga.

MASINA pe care faci sc. nu conteaza f. mult.Conteza in schimb sa mearga f bine dpdv tehnic.(chiar daca faci sc pe LOGAN daca dupa aia mergi cu BMW sau papuc normal ca nu mai ai aceleasi repere,dar nu te tine nimeni sa nu exersezi si cu astea si sa-ti iei alte repere ,ca doar principiul il stii)

INSTRUCTORUL sa fie calm, sa vrea sa te invete si sa explice pe intelesul fiecaruia in parte...sunt multi care conduc f bine dar nu pot sa spuna cum fac(dai asa , mai dai un pic hop ca ai trecut),sau care iti explica prea savant.
-ca peste tot exista meseriasi si"meseriasi"
ELEVUL -trebuie in primul rand sa vrea...
-ideal ar fi sa stie legislatia pana la inceperea orelor de conducere,altfel nu fac decat sa se plimbe cu masina ...sincer cati din voi stiati ce trebuie sa faceti in fiecare intersectie...cum safaceti o intoarcere(teoretic) dupa 15 ore de conducere,nude la inceput...am intilnit cazuri si nu putine cand elevii au inceput sa rasfoiasca "decretul cu 3 zile inainte de examen...
-sa nu plece de la ideea ca de vina e instructorul ,masina, politistul,prostii de pe strada...etc.Daca stii nu are nimeni nimic cu tine,iar ghinion poti sa ai o data...
-e normal sa gresesti pentru ca de aia faci sc...nu e normal sa persisti in gresala daca ti se explica ce ai de facut sau sa iti fie rusne sa intrebi daca nu ai inteles.

Atat ELEVUL cat si INSTRUCTORUL trebuie sa fie constienti de ceea ce fac si ca amandoi au responsabilitati chiar si dupa ce devin colegi de trafic.

bafta multa tuturor


--------------------
dacia logan 1,4 2005 laureat - B 10 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages « < 2 3 4
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th July 2025 - 08:26
Forum Renault