It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scoate fum alb, Garnitura chiulasa?

curentat
post 8 Dec 2009, 21:40
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 10 December 08




Seara buna la toti .....am 2-3 zile de cand imi scoate fum alb pe toba...la prima cheie dimineata am constatat cum recircula apa in caloriferul din interior si motorul tinde sa se opreasca merge balbait timp de 3-4 sec dupa care merge putin intrerupt azi am avut timp sa dau jos bujiile si sa constat ca bujia 2 este umeda am inlocuit bujiile cu altele am pornit din nou motorul timp de 2-3min si am oprit am scos bujia nr 2 la fel umeda ...am dat jos busonul de la vas expansiune si am pornit motorul din nou la relanti scoate pe furtun de retur in vas fum alb si pe fundul vasului 1-2 bule aer .....garnitura motor?in primavara am schumbat kit distributie+pompa apa de asam ....asta la 55mii/km acum am 89miikm in zona curelelor agregate este umed.....in schimb apa nu a scazut mai mult de 50gr ....doar daca o las pornita vreo 5min scade sub nivel o opresc si ii desfac busonul de la vas bolboroseste si ii creste nivelul intre minim si max.....sunt in aer acum ...maine urmeaza sami dau jos chiuloasa cu ajutorul unui mecanik maine seara revin k poze sad.gif sad.gif


--------------------
dacia solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
evil_2009
post 8 Dec 2009, 23:28
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 240
Joined: 20 June 09
From: BUCURESTI




mda acum garnitura chiuloasa, suruburi chiuloasa, o rectificare scurt asa 20 de min cu tot cu manopera . TRIST :|


--------------------
dacia solenza 1.9 d + logan 1.5 dci europa / laureat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curentat
post 9 Dec 2009, 08:32
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 10 December 08




pai am sa vad daca va trebui si rectificat chiulasa sper sa nu fie si asta mai ales in prag de sarbatori raman fara monede

9 Dec 2009, 08:32:
a mai patit pana acum cineva ?

This post has been edited by curentat: 9 Dec 2009, 08:32


--------------------
dacia solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Dec 2009, 09:01
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 30.488
Joined: 15 August 05




s-a dus garnitura de chiulasa, sa nu faci nici o operatiue in service Dacia, ca te usuca aia.


--------------------
Renault Megane ll 2005 Influence - din fier cu luminite
"Fericirea este ceva care nu se atinge niciodata, dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata"
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curentat
post 9 Dec 2009, 09:55
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 10 December 08




pai am un mecanic care se picepe de minune nu vad aia din dacia masina mea pe acolo smile.gif

9 Dec 2009, 10:36:
stie de curiozitate cineva ce cuplu de strangere e la chiuloasa solenza?


This post has been edited by curentat: 9 Dec 2009, 10:36


--------------------
dacia solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 9 Dec 2009, 13:55
Post #6


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 7.423
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Cu ocazia asta verifica si termostatul si electroventilatorul. Garnitura de chiulasa se arde din cauza supraincalzirii motorului.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curentat
post 9 Dec 2009, 15:02
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 10 December 08




ventilatorul e ok....acul la temperatura era tot timpul sub jumatea gradatiilor undeva la prima linie groasa

9 Dec 2009, 15:03:
sper sa ma fi exprimat corect


This post has been edited by curentat: 9 Dec 2009, 15:03


--------------------
dacia solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 9 Dec 2009, 18:42
Post #8


Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 1.298
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Curioasa rau problema ta mai ales ca este un motor Renault .Are dupa cum spui aproape 100000 km ,nu este un motor uzat si are fata de un motor normal de Dacie o gramda de senzori care transmit la calcultor .
Cum spunea cineva mai sus garnitura se arde atunci cand se fierbe(supraincalzeste) motorul.
Daca zici ca nu ai fiert motorul atunci ,vezi sa nu fie alta problema.Vezi sa nu fie ceva probleme pe la pompa de apa.


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 9 Dec 2009, 22:13
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 853
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




Daca se duce la Service o sa ii spuna ca e din cauza pompei asam:)


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curentat
post 10 Dec 2009, 13:45
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 10 December 08




Salutare...aseara am dat jos chiuloasa si garnitura e intrerupta la pistonul 2 ....chiuloasa o vad azi planietatea daca e buna...pompa e umeda joc nu are am sai schimb termostatul garnitura chiuloasa si ce va maizice meseriasul am sa va atasez si niste poze dupa ora 6


--------------------
dacia solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vladd
post 10 Dec 2009, 14:00
Post #11


Membru Banatean


Group: Members
Posts: 1.659
Joined: 19 May 09
From: Resita, Caras-Severin




Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat, cauta o cheie dinamometrica si diseara cand ajung acas iti spun valorile cuplului de strangere!

This post has been edited by Vladd: 10 Dec 2009, 14:01


--------------------
Dacia/Bmw Solenza/320 Europa cu A/C si DA/ E90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curentat
post 11 Dec 2009, 15:30
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 10 December 08




nam avut timp aseara sa mai fac poze la garnitura sa va arat de unde a fost si impuscata ...sper in seara asta sa pot pune pozele ...daca ai valorile VLAD la strangere cuplu chiuloasa ar fi de mare ajutor ...am cumparat garnitura chiuloasa renault pe original termostat renault pe original garnituri cupru la oale pistoane trebuiesc si alea cumparate si cam asta e tot ....nush ce a fost la motor de sa ajuns la impuscarea garniturii...am verificat planietatea chiuloasei e ok nu a fost la strung a scapat ....macar asta ma bucura ....am sa incerc sa va tin si la curent ce sa va intampla dupa aceste inlocuiri la motor ...cand am desfacut chiuloasa am constatat ca are joc la culbutori si nush ce valori sunt pentru reglare culbutorilor(tacheti)

11 Dec 2009, 15:32:
cheie dinamometrica am ..valorile imi trebuie cele de producator ms VLAD

This post has been edited by curentat: 11 Dec 2009, 15:32


--------------------
dacia solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiu87
post 11 Dec 2009, 17:48
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 590
Joined: 18 March 08
From: Resita




Reglajul culbutorilor se face la rece. Valorile de reglaj sunt:
- pentru admisie: 0,10 mm;
- pentru evacuare: 0,25 mm.

METODA DE STRÂNGERE A
CHIULASEI
1. Pretasarea garniturii
- se strâng toate șuruburile la un cuplu de
2 daNm, apoi la 97grade ± 2grade în ordinea de mai
jos:
Strângerea chiulasei se efectuează succesiv
pentru grupurile de șuruburi 1-2, 3-4, 5-6, 7-8 și
9-10:
- se desfac șuruburile 1-2 până la eliberarea
totală;
- se strâng șuruburile 1 - 2 la 2 daNm, apoi
la 97grade ± 2grade;
- se repetă operația de desfacere și strângere
pentru grupurile de șuruburi 3-4, 5-6, 7-8 și
9-10.

Asta am gasit in manualul de mecanica pt solenza

This post has been edited by ovidiu87: 11 Dec 2009, 18:06

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie 2003 - Numar de Caras
"In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vladd
post 11 Dec 2009, 18:16
Post #14


Membru Banatean


Group: Members
Posts: 1.659
Joined: 19 May 09
From: Resita, Caras-Severin




QUOTE(curentat @ 11 Dec 2009, 15:30)
nam avut timp aseara sa mai fac poze la garnitura sa va arat de unde a fost si impuscata ...sper in seara asta sa pot pune pozele ...daca ai valorile VLAD la strangere cuplu chiuloasa ar fi de mare ajutor ...am cumparat garnitura chiuloasa renault pe original termostat renault pe original garnituri cupru la oale pistoane trebuiesc si alea cumparate si cam asta e tot  ....nush ce a fost la motor de sa ajuns la impuscarea garniturii...am verificat planietatea chiuloasei e ok nu a fost la strung a scapat ....macar asta ma bucura ....am sa incerc sa va tin si la curent ce sa va intampla dupa aceste inlocuiri la motor ...cand am desfacut chiuloasa am constatat ca are joc la culbutori si nush ce valori sunt pentru reglare culbutorilor(tacheti)

<span class='edit'>11 Dec 2009, 15:32:</span>
cheie dinamometrica am ..valorile imi trebuie cele de producator ms VLAD
*


Imi cer scuze, nu am apucat sa postez valorile, dar le-a postat Ovidiu in locul meu!


--------------------
Dacia/Bmw Solenza/320 Europa cu A/C si DA/ E90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 11 Dec 2009, 18:24
Post #15


Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 1.298
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Pai daca zici ca nu ai fiert motorul atunci sa fie defect de fabricatie? dry.gif


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 11 Dec 2009, 18:32
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.409
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Garnitura de chiulasa se mai poate arde si din cauza blocarii supapei capacului vasului de expansiune.
Circuitul de racire este sub presiune, iar acea supapa este tarata sa deschida la o anumita valoare.
Cat priveste pompa de apa, ea are un canal de drenaj. Este posibil sa fie putin umezita in parte inferioara, dar nu inseamna ca are o defectiune. Problema este atunci cand se observa scurgeri de lichid de racire, scaderea nivelului lichidului in vas s.a.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curentat
post 12 Dec 2009, 14:27
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 10 December 08




Salutare la toata lumea ...va atsez pozele

12 Dec 2009, 14:32:
sper ca se inteleg pozele ..sunt facute cu telefonul...azi urmeaza sami inchei motorul...am luat garnitura originala de renault din tabla 55ron termostat 31 ron renault,inele garnitura cupru pentru oale cilindri 4 ron set,rola intinzatoare curele agregate 49ron de teflon/ plastic,dupa ce voi incheia motorul va urma inlocuire ulei antigel mobil 1,cam cu ce pot curati injectoarele acum cat am rampa data jos?imi puteti da un sfat?

12 Dec 2009, 14:37:
ms fain ovdiu pentru datele de strangere cuplu chiuloasa sper sa fie ok ...ce nus eu lamurit garnitura de chiuloasa originala e din material ca si la dacie dar asta care am cumparato e din tabla toata si mia zis mecanicul ca e mult mai rezistenta asta o fi asa?

This post has been edited by curentat: 12 Dec 2009, 14:37

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image


--------------------
dacia solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 12 Dec 2009, 22:56
Post #18


Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 1.298
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




A mai fost desfacuta vreo data chiuloasa de pe motor?


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curentat
post 13 Dec 2009, 12:48
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 10 December 08




Salutare....am gasit si defectul care a produs impuscarea garniturii.....termostat blocat noroc ca mia dat prin cap sal schimb cand il dadusem jos dupa ce miam pus chiuloasa pe bloc miam adus aminte ca trebuie sami pun temostatul si era blocat pe inchis .....Motorul nu a mai fost desfacut niciodata Romanvs...am pornit motorul aseara si merge rotund zici ca e nou blush.gif asa de bine merge ...a fost pornit cat sa deschida termostatul si sa pornesca ventilatorul dupa care am oprit motorul....uleiul a fost inmultit cu antigel ...mi-am luat azi ulei romanesc 2L si o doza de aditiv ulei sami spal motorul am sal las pornit 15-20min dupa care am sa il inlocuiesc cu mobil 1 5w40 in rest merge brici motorul acum cu garnitura de chiuloasa din tabla e in jumate ca grosime fata de cea cre am dat-o jos de pe motor rezultand ca un pic am micsorat camera de ardere la motor wub.gif

13 Dec 2009, 12:50:
am uitat sa va spun chiuloasa a fost stransa la un cuplu de 90 cu prezoanele vechi mecanicul a zis ca nu are rost pentru alte prezoane noi

This post has been edited by curentat: 13 Dec 2009, 12:50


--------------------
dacia solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 13 Dec 2009, 12:59
Post #20


DACIA = Daca Ai Cap Iei Altceva


Group: Members
Posts: 902
Joined: 19 March 05




cum se prezinta uzura setului la 100K? diferente de uzura intre camasi ? am si eu o slz , tot cu 100K


--------------------
Toyota corolla sol 2.0 D4D 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 13 Dec 2009, 18:28
Post #21


Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 1.298
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Deci daca a fost termostatul blocat,atunci s-a fiert motorul si de aici s-a ars garnitura.
Indicatorul de temperatura din bord nu ti-a aratat ca motorul este incins peste limita?
Trebuia sa arate si ceasul si martorul de la apa ca sa supraincins motorul.

Imi pare bine ca ai reparat-o.Cat te-a ajuns reparatia?

Aaaa...erea sa uit. De ce 15w40 si nu 10w40 cum recomanda producatorul?


--------------------
dacia solenza 2004/clima1.4 MPI - DJ 06 MVK
"Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde."---Ayrton Senna
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vladd
post 13 Dec 2009, 18:32
Post #22


Membru Banatean


Group: Members
Posts: 1.659
Joined: 19 May 09
From: Resita, Caras-Severin




A spus Mobil 1, 5W40 !


--------------------
Dacia/Bmw Solenza/320 Europa cu A/C si DA/ E90
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 13 Dec 2009, 18:43
Post #23


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 7.423
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Din poze se vede ca cilindrii din margini au lucrat prost. Multa calamina. Ce-a zis mecanicul despre asta? Posibil ca si in aia sa fi scapat ceva apa, poate mai putina.
Presupun ca ti-a curatat supapele si scaunele de supapa, daca tot a dat chiulasa jos. Ar fi fost interesant sa-i fi masurat si compresia, iti faceai si tu, ne faceam si noi, o ideie despre gradul de uzura al unui motor la kilometrii aia.
Bine ca ai rezolvat din scurt! Si obisnuieste-te sa mai arunci cite un ochi pe indicatorul de temperatura.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curentat
post 14 Dec 2009, 10:29
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 10 December 08




Salutare...camasile la 90mii/km arata super nici o uzura nu vreau sa ma laud o spun ca asa aratau camasile cand am dat jos chiuloasa ...scaunele la supape nu leam facut deoarece am compresie intre 9,5 si 11 la rece iar motorul porneste la sfert rezultand ca compresia este ok ,pana la urma sunt fmultumit de motor arata super camsile nau pic de uzura sau sant unde se termina cursa pistonului e ok
Manopera a fost de 200ron garnitura de renault din material de tabla 55ron termostat renault 31 ron si cam atat am schimbat am scapat ieftin deoarece chiuloasa nu a trebuit rectificata .....indicatorul la temperatura apei avea in jur la 95-98 grade si becul nu a fost aprins si nu miam putut da seama decat ca scotea mult fum alb ...acum e ok totul merge bine va multumesc pentru sprijinul acordat bafta la toti

14 Dec 2009, 10:33:
am pus ulei mobil 1 5w40 deoarece afara a dat inghetul e ok pe timp de iarna

This post has been edited by curentat: 14 Dec 2009, 10:33


--------------------
dacia solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 28 Dec 2009, 21:09
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.867
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




am intrat si eu in randul celor cu garnitura de chiulasa arsa
simptome lipsa de putere fum mult mult si alb mai ceva ca o raba am mers 200 m asa si am observat fumu am oprit toba era toata verde si gustu dulce motoru se invarte la cheie foarte putin la mana merge normal cand invart cu mana se aude antigelu cum il scuipa in galeria de admisie masina e la tara maine o aduc la stanga acasa

apa nu sa incalzit sau ceva cand am oprit gmv nu mergea motoru era la temperatura normala


This post has been edited by vladut88: 28 Dec 2009, 21:12


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Dec 2009, 21:30
Post #26


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 12.146
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




oricum ai de schimbat garnitura de chiuloasa o spalatura a motorului si a uleiului murdarit plus un nou schimb de ulei si implicit o noua preparare de solutie antigel / apa distilata jumi juma.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 28 Dec 2009, 21:31
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.867
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




bine ca ma lasat acuma cand mai aveam 3000 km pana la schimbu de distributie

eu chiar ma gandesc sa dau jos motorul si sa il fac bucati sa il spal
edit:

am desfacut motorul garnitura e arsa la cilindru nr 2 si sa umplut cu antigel si la tras in galeria de amisie si a ajuns in toti cilindrii setul este ca si nou nu are gram de umar

This post has been edited by vladut88: 29 Dec 2009, 19:25


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 31 Dec 2009, 17:12
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.867
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




am montat chiulasa azi pompa de apa (260 ron) si luni urmeaza sa pun cureaua de distributie (?) daca o voi primi ca de marti pana azi nu a ajuns ca se misca posta incet dry.gif mai imi trebe un senzor de temperatura ca sa rupt cand am blocat volanta ,termostat , ulei, antigel si 2 garnituri la mufa de la rampa de injectoare

@curentat :interesant ,si la mine tot la pitonu 3 s-a ars garnitura

This post has been edited by vladut88: 31 Dec 2009, 18:10


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutiulia
post 3 Jan 2010, 10:18
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 19 August 09




sa inteleg ca trebuie alta distributie la aceasta operatiune?????????


--------------------
solenza europa 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 3 Jan 2010, 12:56
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.867
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




da ,trebuie alt kit de distributie


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 30th July 2014 - 21:13
Forum Renault Server hosting