DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Senzorul de viteza (traductorul de viteza), Cum se demonteaza?

danygaro
post 21 Sep 2017, 06:02
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 529
Joined: 19 October 04




QUOTE(psychoo @ 28 Apr 2015, 07:24)
Salut.

Traductorul de viteza se afla sub cutia filtrului de aer, pe langa electromotor, firele sunt in sus spre capota, iar varful sau este inspre pamant, infipt in cutia de viteze. Prima data se trage de mufa cu fire, pentru a nu fi pericol sa smulgi firele incercand sa scoti senzorul.
Pentru a scoate senzorul, se trage inspre capota (in sus, plan vertical), nu prin rasucire!

Dupa ce ai scos senzorul vei avea o chestie lunga de plastic, ca in poza atasata mai jos. Acea piesa e alcatuita din 2 corpuri:
1 - partea ce contine conectica si electronica cu senzor hall
2 - partea mecanica ce contine axul cu sectiune patrata la capatul caruia este un disc cu magnet

Aceste 2 parti sunt lipite. Desi pare piuluita de plastic cu profil hexagonal, nu exista filet! Risc exista sa il spargi intr-un mod ce nu permite refolosire, dar cred ca in 99% din cazuri se va rupe de la imbinarea lipita.

Pentru operatiune este obligatoriu sa fixezi partea notata cu 2 intr-o menghina, iar partea notata cu 1 se va roti cu ajutorul unei chei fixe de 21.
Eu am crezut ca e filet si am insistat cu forta constanta, nu cu socuri. La un moment dat a pocnit si am ramas cu cele 2 bucati sectionate perfect.
Apoi se ia bucata notata cu 1 pe poza de mai jos si se refac toate lipiturile.

Dupa operatiune, eu am folosit rasina epoxidica pentru lipirea celor 2 bucati de plastic (normal, dupa curatarea temeinica a uleiului) dupa care am pus un manson termocontractibil peste si l-am incalzit ca sa nu existe sansa sa intre umezeala prin vreun por ramas deschis.

Se verifica oringurile sa fie pe pozitie, se ung cu putin ulei ca sa nu se ciupeasca la remontare si se infige inapoi in cutia de viteze. La repozitionare va trebui sa rotesti putin stanga dreapta pentru ca profilul patrat sa isi gaseasca locul in cutie, apoi se infige complet. Se leaga mufa si voila: traductor functional.

Bafta.
*




Gata, m-am hotarat , trebuie sa il execut ...pe senzor.
Vreau doar sa stiu ce ar fi mai indicat pentru lipirea celor doua bucati rezultate in urma sectionarii. Am vazut ca s-au folosit diverse solutii. Si psihoo, unde gasesc manson termocontractibil asa de mare in diametru. Cum se vinde, la metru, la bucata ? DE incalzit am vazut ca se incalzeste cu bricheta (la un service computere) pentru a se mula acolo unde trebuie.
Multumesc anticipat !


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 21 Sep 2017, 07:41
Post #62


Membru


Group: Members
Posts: 3.405
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Gasesti tub termo in magazine gen Vitacom, TME, chiar si la Dedeman, daca te uiti pe site au o varietate destul de mare, la Leroy Merlin, etc
Ca si solutie pentru lipit am ales rasina epoxidica pt ca dupa intarire este inert la substante gen ulei si temperaturi extreme.
Super glue incepe sa cedeze la temperaturi ridicate si nu am vrut sa risc sa se rupa, pt ca nu stiu cum se mai poate scoate afara bucata din cutie daca se rupe.
Ce pot sa zic este ca nu am avut probleme pana in septembrie anul trecut cand am vandut masina.
Spor.


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
Legea lui Ohm: Esti Om cu mine, sunt Om cu tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 21 Sep 2017, 20:46
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 529
Joined: 19 October 04




QUOTE(psychoo @ 21 Sep 2017, 07:41)
Gasesti tub termo in magazine gen Vitacom, TME, chiar si la Dedeman, daca te uiti pe site au o varietate destul de mare, la Leroy Merlin, etc
Ca si solutie pentru lipit am ales rasina epoxidica pt ca dupa intarire este inert la substante gen ulei si temperaturi extreme.
Super glue incepe sa cedeze la temperaturi ridicate si nu am vrut sa risc sa se rupa, pt ca nu stiu cum se mai poate scoate afara bucata din cutie daca se rupe.
Ce pot sa zic este ca nu am avut probleme pana in septembrie anul trecut cand am vandut masina.
Spor.
*




Multumesc pentru precizari.
Voiam doar sa mai stiu, acel tub termo, cum se vinde, la metru liniar cumva ?

AM vazut ca alti baieti ai folosit poxipol, loctite, etc, ...nu prea imi inspira incredere acele solutii, nu ca nu ar bune, dar nu prea cred ca se potrivesc in respectiva situatie si in conditiile de lucru in care acel senzor lucreaza (caldura mare. vibratii, murdarie, etc)
Rasina epoxidica cum este ambalata. Ce sa cer la magazin. Este o marca anume, pret ?
Unde gasesc rasina, tot la acel gen de magazine
Nu de alta, dar am cautat in CT banda aceea ( de la Tesa) pentru a patrona furtunul de la filtru de aer, de am innebunit. Nu-l gaseam nicaieri. Cu greu am gasit in cele din urma la un magazin cu produse din domneiul electric/electronic. Dupa un pont al unui .,.. solenzar de aici, de pe forum.
Nu Leroi, nu Dedeman, nu Brick.
Multumesc pentru sfaturi !

Later edit!
AM cautat pe net "rasina epoxidica", e o solutie folosita in montarea / lipirea parchetului (pardoseli) ...?
Este la bidon ...? Sau nu am reperat ce trebuie ?
Sau ce am atasat eu ?
Cred ca le-am ghicit. Dar care ar fi mai indicat ? Tu ce-ai folosit ?




This post has been edited by danygaro: 21 Sep 2017, 20:56

Attached thumbnail(s)
b9f929d9dfee887bde4dcb32ae0352f4_8064697_1000_1000.jpg ( Size: 53.75k ) Number of downloads: 451
b78b4b7d73bfc9305849f57ae86abeda_8064697_1000_1000.jpg ( Size: 57.9k ) Number of downloads: 452


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 22 Sep 2017, 05:20
Post #64


Membru


Group: Members
Posts: 3.405
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Eu am folosit cel cu albastru, nu cu rosu. Dar oricare e bun. Cel cu rosu se intareste mai repede.
Eu aveam albastru prin casa, si am lasat o zi senzorul nemontat ca sa fiu sigur ca se intareste complet.
Tubul termo se vinde la bucata. In leroy am vazut bucati de jumate de metru. Prin alte parti bucati de 20cm ambalate, depinde de fiecare magazin


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
Legea lui Ohm: Esti Om cu mine, sunt Om cu tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 22 Sep 2017, 05:33
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 529
Joined: 19 October 04




QUOTE(psychoo @ 22 Sep 2017, 05:20)
Eu am folosit cel cu albastru, nu cu rosu. Dar oricare e bun. Cel cu rosu se intareste mai repede.
Eu aveam albastru prin casa, si am lasat o zi senzorul nemontat ca sa fiu sigur ca se intareste complet.
Tubul termo se vinde la bucata. In leroy am vazut bucati de jumate de metru. Prin alte parti bucati de 20cm ambalate, depinde de fiecare magazin
*



Multumesc mult de tot. Acum m-am dumirit !

Zilele astea il execut !
Pe senzor, evident !

tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Si o ultima lamurire ...parol ...
Daca scot senzorul si merg cu masina e vreo problema. Curge ceva pe acolo ...etc ???

This post has been edited by danygaro: 22 Sep 2017, 09:46


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 22 Sep 2017, 18:45
Post #66


Membru


Group: Members
Posts: 3.405
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Curge ulei din cutie, mai exact stropeste. Gaura e in partea de sus.
Senzorul a fost plin de ulei, pe asta imi bazez concluziile.
Eu nu am circulat fara


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
Legea lui Ohm: Esti Om cu mine, sunt Om cu tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 22 Sep 2017, 20:25
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 529
Joined: 19 October 04




QUOTE(psychoo @ 22 Sep 2017, 18:45)
Curge ulei din cutie, mai exact stropeste. Gaura e in partea de sus.
Senzorul a fost plin de ulei, pe asta imi bazez concluziile.
Eu nu am circulat fara
*



Asa voi face si eu. Las masina in paracre pana ii rezolv senzorul.
Thanks a lot !!!


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 27 Apr 2018, 20:40
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 529
Joined: 19 October 04




Tot la înlocuirea lui am ajuns pana la urma. Am luat JAG (original) - 145 lei
Bine ca inca se mai gasesc aceste repere. Cel de Valeo era in jur de 120 lei, alte oferte:
Senzor viteza METZGER -- -- 45 lei
Senzor viteza ERA -- -- 51 lei
Senzor viteza MEAT & DORIA -- 78 lei

Si desigur de Asam - ~ 40 lei, calitate ...se stie.

27 Apr 2018, 21:06:
QUOTE(psychoo @ 28 Apr 2015, 07:24)
Salut.

Traductorul de viteza se afla sub cutia filtrului de aer, pe langa electromotor, firele sunt in sus spre capota, iar varful sau este inspre pamant, infipt in cutia de viteze. Prima data se trage de mufa cu fire, pentru a nu fi pericol sa smulgi firele incercand sa scoti senzorul.
Pentru a scoate senzorul, se trage inspre capota (in sus, plan vertical), nu prin rasucire!

Dupa ce ai scos senzorul vei avea o chestie lunga de plastic, ca in poza atasata mai jos. Acea piesa e alcatuita din 2 corpuri:
1 - partea ce contine conectica si electronica cu senzor hall
2 - partea mecanica ce contine axul cu sectiune patrata la capatul caruia este un disc cu magnet

Aceste 2 parti sunt lipite. Desi pare piuluita de plastic cu profil hexagonal, nu exista filet! Risc exista sa il spargi intr-un mod ce nu permite refolosire, dar cred ca in 99% din cazuri se va rupe de la imbinarea lipita.

Pentru operatiune este obligatoriu sa fixezi partea notata cu 2 intr-o menghina, iar partea notata cu 1 se va roti cu ajutorul unei chei fixe de 21.
Eu am crezut ca e filet si am insistat cu forta constanta, nu cu socuri. La un moment dat a pocnit si am ramas cu cele 2 bucati sectionate perfect.
Apoi se ia bucata notata cu 1 pe poza de mai jos si se refac toate lipiturile.

Dupa operatiune, eu am folosit rasina epoxidica pentru lipirea celor 2 bucati de plastic (normal, dupa curatarea temeinica a uleiului) dupa care am pus un manson termocontractibil peste si l-am incalzit ca sa nu existe sansa sa intre umezeala prin vreun por ramas deschis.

Se verifica oringurile sa fie pe pozitie, se ung cu putin ulei ca sa nu se ciupeasca la remontare si se infige inapoi in cutia de viteze. La repozitionare va trebui sa rotesti putin stanga dreapta pentru ca profilul patrat sa isi gaseasca locul in cutie, apoi se infige complet. Se leaga mufa si voila: traductor functional.

Bafta.
*



Multumesc psychoo pentru tutorial.
Mi-a fost de mare ajutor, mai ales ca senzorul cu pricina este ...destul de ascuns. Juliturile si zgarieturile pielii ... nu se pun ... biggrin.gif



This post has been edited by danygaro: 27 Apr 2018, 21:06


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roger34
post 18 Jul 2019, 09:44
Post #69


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 13 July 19




Salut, cum se scoate mufa de la traductorul de viteza? are un clips ceva? Aveti o poza cu mufa lui.


In momentul cand pun contactul nu mi se aprinde ceasul si kilometrajul la bord si acele o iau razna. Dupa ce pornesc motorul si merg vreo 100-200 de metrii acele ceasurilor se ridica haotic,ceasul si kilometrajul se aprinde si se stinge.
Dupa o perioada de mers se stabilizeaza si totul functioneaza normal. Dar daca opresc motorul dupa ce stationeaza masina un timp, aceeasi poveste.
Ca solutii ..am verificat masa, sigurantele, dat cu spray contact pe la mufe. Aveti cumva idee de la ce poate sa fie .......traductorul de viteza, tabloul de bord ???


--------------------
Dacia Solenza benzina 2005 cu aer conditionat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solenzul
post 21 Jul 2019, 11:42
Post #70


Membru curios


Group: Members
Posts: 404
Joined: 18 March 08
From: Campulung-Muscel




Mai degraba ar fi tabloul de bord, dar iti recomand sa te duci si la un electrician, ar putea fi si alte probleme ce merita rezolvate de-o data.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima ; Duster Explorer 2017 ; - AG-09-***, AG-26-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roger34
post 22 Jul 2019, 12:02
Post #71


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 13 July 19




Mersi. Stiti cumva un electrician bun pentru Dacia Solenza.


--------------------
Dacia Solenza benzina 2005 cu aer conditionat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solenzul
post 22 Jul 2019, 23:31
Post #72


Membru curios


Group: Members
Posts: 404
Joined: 18 March 08
From: Campulung-Muscel




Nu neaparat pentru ca nu prea am avut probleme. Dar te poti duce cu incredere la o reprezentanta Dacia, vei avea factura si garantie la lucrare si nu iti va da masina inapoi pana nu e reparata. Stiu, e putin scump dar asta e, cu electrica nu e de joaca. Sau In Campulung Arges langa terasa Janette este un service dedicat doar pentru chestii electrice.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima ; Duster Explorer 2017 ; - AG-09-***, AG-26-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roger34
post 31 May 2021, 16:06
Post #73


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 13 July 19




QUOTE(Maiorul @ 25 Oct 2016, 15:33)
El se si  trage   miscand in sens invers fata de cum merge ceasul ...are un oring si 2 cleme care de fapt tine senzorul pe loc[attachmentid=1628045820]
*






Salutare, pana la urma cum se scoate traductorul de viteza prin rotire invers fata de cum merge ceasul, sau se trage in sus fara a roti ....vad ca parerile sunt impartite. Mufa are cumva un clips ceva ca nu am reusit sa o scot.

This post has been edited by Roger34: 31 May 2021, 18:06


--------------------
Dacia Solenza benzina 2005 cu aer conditionat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 1 Jun 2021, 09:14
Post #74


Un membru


Group: Members
Posts: 704
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Nu se roteste, se trage direct. Are 2 clipsiri. Locul este cam inghesuit si trebuie tras mai tare.


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roger34
post 3 Jun 2021, 11:36
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 13 July 19




Revin cu o intrebare, mufa de la traductorul de viteza cum se scoate, are si ea un clips ceva ca am tras de ea si nu iese. Va multumesc


--------------------
Dacia Solenza benzina 2005 cu aer conditionat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DrV
post 3 Jun 2021, 14:46
Post #76


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 3 November 11




Te referi la faptul ca nu ai reusit sa il scoti din cutie, sau daca el se desface? Traductorul este dintr-o bucată. Pe prima pagina a acestui topic cred ca este o poza si e marcata o delimitare unde eu si alti colegi am separat cu bomfaierul traductorul. Colegul psychoo are un tutorial excelent despre cum se remediaza. In 30 minute rezolvi.
Post 45 post 47 pag 2. Spor

This post has been edited by DrV: 3 Jun 2021, 14:52


--------------------
Dacia Solenza 2004 Confort
Singura modalitate de a face fata pretentiilor exagerate, este sa le indeplinesti. Dr. Rusu M.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 3 Jun 2021, 22:44
Post #77


Membru


Group: Members
Posts: 3.405
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Cred ca se refera la mufa electrica.
Are un clips, orice mufa din masina are clips ca sa nu se desfaca singura de la vibratii.
Daca imi aduc aminte bine trebuie tras inspre exterior de clips, cel mai bine cauta pe google images poze cu senzorul si vei vedea unde are urechea de blocare


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
Legea lui Ohm: Esti Om cu mine, sunt Om cu tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roger34
post 4 Jun 2021, 10:16
Post #78


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 13 July 19




Mersi, la mufa electrica m am referit. O sa caut pe net.

This post has been edited by Roger34: 4 Jun 2021, 10:16


--------------------
Dacia Solenza benzina 2005 cu aer conditionat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roger34
post 15 Jun 2021, 11:24
Post #79


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 13 July 19




Am revenit. Nu prea am gasit pe net cum se scoate mufa electrica din capul traductorului de viteza. Rugaminte puteti sa-mi dati mai multe detalii pentru cei care au reusit sa scoata mufa. Am inteles ca are un clips dar nu l am gasit iar daca trag de ea nu iese. Vreau sa o scot sa dau cu spray contact. Multumesc.


--------------------
Dacia Solenza benzina 2005 cu aer conditionat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 15 Jun 2021, 16:48
Post #80


Membru


Group: Members
Posts: 3.405
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Pe senzor exista o gaura unde poate intra o gheara a mufei si exista o buza posibil de blocare (incercuite). Nu imi amintesc care sistem exista, dar in acele parti ar trebui sa simti la mana ca se apasa ceva pe mufa care are fire (sageti). Apesi, apoi impingi usor (ca sa se apese de tot in caz ca freaca de margine) si tragi inafara. Din 2-3 incercari trebuie sa reusesti

Attached thumbnail(s)
Capture1.JPG ( Size: 45.7k ) Number of downloads: 73


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
Legea lui Ohm: Esti Om cu mine, sunt Om cu tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roger34
post 15 Jul 2021, 12:34
Post #81


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 13 July 19




Salut am reusit sa scot mufa electrica prin tragere, am miscat inainte/inapoi de ea pana a iesit are si un cauciuc rosu care o fixeaza bine (poza postata mai sus). Am dat cu spray dar tot asa fac acele tabloului de bord se ridica /coboara haotic....o sa schimb acest traductor de viteza. O intrebare in afara topicului stie cineva un tinichigiu bun in Bucuresti. Multumesc.

This post has been edited by Roger34: 15 Jul 2021, 12:36


--------------------
Dacia Solenza benzina 2005 cu aer conditionat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th March 2024 - 09:03
Forum Renault