DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Siguranta suspecta, Se arde din cand in cand o siguranta

florinzeto
post 19 Jan 2017, 08:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 January 17




Buna ziua! Am plecat ieri dintr-un service autorizat fara sa rezolvam problema. Totul este perfect! Din cand in cand se arde o siguranta. Atunci se aprinde pe bord un martor. Are forma dreptunghiulara si in interior un zig-zag. Nu se mai aude pompa de motorina din rezervor si evident ca masina nu mai porneste. Ma poate ajuta cineva cu o informatie? Am atasat o fotografie cu siguranta care se arde si-mi doresc sa stiu daca aceasta siguranta protejaza doar pompa de combustibil. Cei de la service au zis ca pompa este in scurt si trebuie inlocuita. Din pacate n-au vrut sa ne spun ce altceva mai protejaza siguranta, dar au spus ca mai e ceva legat pe acel circuit, dar ca nu e important...! Pompa trebuie inlocuita si masina n-o sa mai faca probleme...! Am platit testarea si am plecat. Pana acum totul a fost in regula. Poate stie cineva ceva legat de aceasta siguranta. Multumesc foarte mult!


Attached thumbnail(s)
Siguranta_suspecta.png ( Size: 1.93mb ) Number of downloads: 128


--------------------
Dacia Dokker 2014 - B100ZTO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 19 Jan 2017, 10:08
Post #2


torquemada


Group: Members
Posts: 1.051
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Imaginea e negră

Martorul alte defecțiuni electrice("forma dreptunghiulara si in interior un zig-zag") are comportament normal

siguranța cu pricina
40A control injecție Diesel, pompă carburant (numai K9K612), control clima, ventilator radiator, control bujii preîncălzire


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinzeto
post 20 Jan 2017, 08:32
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 January 17




Am revenit cu fotografia...! Ma bucur pentru ajutor si pentru noile informatii primite...! Masina nu are clima...! Ce am mai observat este ca atunci cand nu este pornita caldura, nu se intampla nimic si nici nu se aude nimic ( ma refer la tacanit de releu). Uneori insa, cand pornim caldura dar nu tot timpul, se aude un tacanit de releu si masina se tureaza pana la 1000 de ture! cum oprim caldura, se aude iarasi un tacanit si turatia revine la normal (750). Acest lucru nu se intampla tot timpul...! Asa cum spuneam doar uneori se aude acel tacanit si motorul incepe sa se tureze... Masina merge acum fara caldura de teama sa nu se arda iarasi acea siguranta de 40 A. Am plecat de la service de pe Preciziei si ei in fisa au spus ca se cere inlocuirea pompei de combustibil din rezervor cu toate ca le-am explicat ce simptome are masina. Prima data cand s-a aprins acel martor am adus masina pe platforma din Otopeni in Bucuresti... La primul service ne-au pus sa schimbam bateria si evident ca defectul a aparut ulterior... Apucasem sa plecam si nici nu ne-am mai intors... I-am sunat si le-am spus ca nu s-a rezolvat... toata lumea sustine ca masina nu are absolut nimic la prima strigare! Ultima data la service specializat Dacia ne recomanda sa schimbam pompa de combustibil... 850 lei, insa fara caldura pornita, pompa merge... Sunt electronist si am lucrat radiolocatie militara...! Nu-mi place sa-mi bag nasul unde nu ma pricep insa nu pot sa accept sa se schimbe o pompa fara ca cineva s-o testeze cumva... Poate gresesc insa trebuie sa me lamureasca cineva ce legetura exsista intre pompa de combustibil si caldura din habitaclu! Multumesc Torqumada pentru informatii! Stiam ca o sa sari in ajutor! Sunt sigur ca te pricepi foarte bine...!!! Sper sa ne mai ajuti cu ceva informatii pe masura ce avansam cu verificarile!

Attached thumbnail(s)
Siguranta_suspecta.png ( Size: 1.93mb ) Number of downloads: 128


--------------------
Dacia Dokker 2014 - B100ZTO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 20 Jan 2017, 19:40
Post #4


torquemada


Group: Members
Posts: 1.051
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Uneori insa, cand pornim caldura dar nu tot timpul, se aude un tacanit de releu si masina se tureaza pana la 1000 de ture! cum oprim caldura, se aude iarasi un tacanit si turatia revine la normal (750). = calorifer electric de 1000W (70A)

Poza e tot neagră


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinzeto
post 21 Jan 2017, 05:47
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 January 17




Stiu ca este jenant insa asa se intampla intotdeauna! Descoperim lucruri noi de care habar nu aveam si care erau absolut normale pentru ceilalti. Concret! Am aflat ca masina are RIH ( rezistente incalzire habitaclu ). Am pricepu si de ce au fost puse acolo si cum si cine le controleaza! Totul foarte logic si multumim celor care ne ajuta cu explicatii. Am facut intre timp rost de schema circuitului de alimentare si comanda al pompei de carburant pentru modelul nostru. Deocamdata ne-am concentrat pe sistemul de incalzire pe care noi il consideram cu mult mai suspect. Am gasit pe forum si schema de alimentare si comanda a rezistentelor de incalzire habitaclu. Sunt sigur ca misterul o sa fie elucidat! S-au scos cele doua relee care comanda rezistentele. Pana acum totul este in regula. Masina a mers ieri aproape toata ziua si siguranta nu s-a mai ars. Am citit si despre faptul ca acest sistem de incalzire porneste si se opreste automat in functie de temperatura aerului sau lichidului de racire...! Asta explica si de ce prima data cand martorul s-a aprins am sesizat ca nu mai iese aer atat de cald... Am primit atunci si vesti proaste cum ca probabil avem probleme cu garnitura de chiulasa...! Simteam totusi ca aerul cald intrat in interior era uneori mai cald, alteori mai rece. Evident ca nimeni n-a masurat temperatura afara! Masina a plecatsi la ora 4 dimineata pe ger de -7 grade si la 12 cand afara era soare dar 0 grade...! Cand releele erau la locul lor si rezistentele erau controlate corect am sesizat ca miroase a incins in partea din fata a motorului in stanga... Acum cred ca alternatorul tragea din greu si n-am verificat cat de tare se incalzea. O sa punem releele la locul lor si o sa verificam daca se mai arde siguranta aceea de 40 A. Se pare ca pozele facute sunt prea mari...! Cred ca acesta este motivul pentru care nu se vad...! Multumim si promitem sa revenim cu informatii!

Attached thumbnail(s)
Siguranta_suspecta_40_A.png ( Size: 7.46mb ) Number of downloads: 135


--------------------
Dacia Dokker 2014 - B100ZTO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 21 Jan 2017, 09:26
Post #6


torquemada


Group: Members
Posts: 1.051
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Nu există RIH ci CTHAB1-Passenger compartment fusible link No 1.

Pentru teste nu scoți releele(controlate de UCH, funcție de temperatura motorului și gradul de încărcare al alternatorului(și ăsta controlat pe LIN de injecție) ci scoți siguranța de 80A(randul de jos, cea mai din stânga din poza ta).


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinzeto
post 23 Jan 2017, 14:17
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 January 17




Buna ziua! Am revenit cu informatii. Am gasit pe forum la Renault o schema care cred ca este buna! Am reintrodus releele si am scos siguranta de 80 A. Pare ca totul este in regula! O sa facem maine un test sa vedem ce se intampla cand reintroducem siguranta. Masina a circulat ieri toata ziua si stat pornita patru ore astazi dimineata...! O sa testam daca se ambaleaza termic alternatorul si daca se arde siguranta de 40 A. Multumesc Torquemada...! Poate ca o sa am norocul sa te cunosc!

Attached thumbnail(s)
Schema_alimentare_rezistente_incalzire_habitaclu.jpg ( Size: 74.25k ) Number of downloads: 109


--------------------
Dacia Dokker 2014 - B100ZTO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 23 Jan 2017, 14:39
Post #8


torquemada


Group: Members
Posts: 1.051
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Schema NU e corectă, la generația II (aici includem X67 Dokker) comanda releelor vine din 645(UCH) nu 120 (injecție).

Mai simplu vezi pe CLiP dacă puterea altenatorului trece de 90% cu radiatorul pornit


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinzeto
post 29 Jan 2017, 11:03
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 January 17




Buna ziua! Trei zile a mers masina! Si cum stim ca nu este o minune, evident ca s-a oprit! De data aceasta s-a mai ars o siguranta mai mica! Am discutat in doua locuri si ne-au propus aceeasi varianta! Sa lasam masina pentru investigatii! Cred ca suntem insa aproape sa descoperim defectul. Mai avem nevoie sa stim ce deserveste siguranta aceea mica...! Daca stie cineva, va rog sa ne ajutati! Sunt sigur ca tot Torquemada o sa ne raspunda! Nu stiu caum sa facem sa ne cunoastem! Asteptam vesti! Multumesc!

Attached thumbnail(s)
Misterul_se_adanceste_.jpg ( Size: 148.57k ) Number of downloads: 105


--------------------
Dacia Dokker 2014 - B100ZTO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 29 Jan 2017, 12:05
Post #10


torquemada


Group: Members
Posts: 1.051
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Aia e siguranța care alimentează releul de deasupra ei, releu injecție

o poză mai bună aici
https://www.daciaclub.ro/Panou-sigurante-Do...r-t285762.html#


This post has been edited by klaus: 29 Jan 2017, 22:43


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th September 2018 - 06:46
Forum Renault Server hosting