Solenza/Logan teste aerodinamice
![]() ![]() ![]() |
Solenza/Logan teste aerodinamice
catalin06 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 357 Joined: 15 March 07 From: Arges ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane III
2010
- AG 66 -_-
|
|||
pastrama |
![]()
Post
#32
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Ce-i aia "suptire"??? O fi vreun nou model de tiuning?
![]() |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
catalin06 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 357 Joined: 15 March 07 From: Arges ![]() |
Comparativ cu unul de DSN mi se pare mult mai mic . Am tinut un eleron de DSN in mana si cred ca avea undeva intre 1 Kg - 2 Kg . Cred ca unul de Scala e mult mai usor .
|
--------------------
Renault
Megane III
2010
- AG 66 -_-
|
|
driverx |
![]()
Post
#34
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Pe acolo are cred. Era doar stou cu comportament diferit la masini avand in plus greutatea eleronului.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
edi |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 28 February 06 ![]() |
Parerea mea e ca nu se poate discuta de aerodinamica la o cutie dreptunghiulara(Logan).Nici Solenza nu e mai departe dar e mai finuta!Astea sunt masini pentru buget redus sau firma si nu cred ca si-au pus cei d la Dacia(sau Renault) problema ca sa monteze vreun eleron pentru stabilitate sau jante pentru a reduce din greutate.Toti stim dar unii nu recunosc ca daca ai trecut de viteza de 150 KM/h e ceva de genul Dumnezeu cu mila si poate ca daca nu esti nevoit sa pui o frana brusc scapi.
|
--------------------
dacia
solenza
- cl 02 ykl
|
|
Tzutzi |
![]()
Post
#36
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Adevarat Edi...buget redus buget redus dar asta nu inseamna ca dai 6000 de euro ca sa te urci intr-o "cutie" cum spui tu si te gandesti dumnezeu cu mila daca scap cu viata sau nu. De cand este legata de Renault mai serios Dacia nu isi mai permite asa ceva. Deci de la SN si incepand cu SLZ si LGN mai serios cred ca se poate vorbi si despre niste teste mai avansate efectuate pe cele 2 respectiv 3 tipuri de masina purtand emblema Dacia/Renault. Cum a mai precizat cineva mai sus proiectarea si testarea au fost facute de francezi in afara tarii noastre...
ps. as suna la vocea clientului sa ii intreb de aerodinamica eleronului dar mie ca poate ma iau aia la misto asa in spiritul pur al romanului This post has been edited by Tzutzi: 10 May 2007, 14:58 |
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
B-53-SDP |
![]()
Post
#37
|
![]() 1.6 16v E5 + GPL Group: Members Posts: 489 Joined: 12 March 06 ![]() |
Oameni buni, nu va mai certati ca nu rezolvati nimic. Eleronul asa cum am mai spus este pus acolo pentru a imbunatati aspectul masinii din puctul unora de vedere din puctul altora de vedere ii strica aspectul.
Mie personal SLZ arata mai bine fara eleron DSN arata mai bine cu eleron depinde de gust. Asa cum a spus cineva mai sus la vitezele astronomice cu care alearga SLZ, LGN sau DSN pe soselele tarii acesta nu are nici un rol functional. Asa ca nu are rost sa va mai certati aiurea. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureat 1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea :
1. Eleronul asa cum arata ARE si un rol aerodinamic . 2. Scala cu acel eleron sau spoiler sau bucata de plastic/fibra sau ce vreti sa spuneti , impreuna cu acele jante si cu o greutate putin crescuta poate fi considerata ca fiind mai stabila decat variantele mai ieftine . Cu cat ? Cu un X% . 3. Cu ce conteaza greutatea ? Cu cat este mai usor si mai dur , cu atat este mai bine ! 4. Da are si un rol estetic destul de mare . B-56-SDP - gusturile nu se discuta ! Apoi despre ce viteze astronomice vorbesti ? Tinand cont ca si alte masini ajung tot la acele viteze , nu consider ca Solenza ar fi mai inferioara numai pentru ca scrie Dacia pe emblema . Daca tu poti sa tii mana perpendicular pe geam la peste 100 km/h cu geamul complet deschis , atunci poate te mai gandesti la viteze si forte de frecare ! Concluziile mele : NIMENI nu stie sigur de vre-un test de aerodinamica , se banuieste ca francezii l-ar fi facut , dar nici asta nu se stie sigur . Apoi de ce ati bagat Loganul in acest topic si in aceasta discutie ? Asta este topic de Solenza si despre asta este vorba aici ! Trebuie neaparat sa avem divergente cu posesorii de Logan sau DSN ? Raspunsul la titlul topicului este NU ! NU s-au facut acele teste in Romania si nimeni nu stie de ele . Daca v-ati linistit si v-ati saturat de misto-uri si flame-uri poate se indura un moderator sa inchida topicul , care din titlu este gresit ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#39
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Eu cand am spus ca am vazut teste in tunel aerodinamic (cred ca pe Discovery , cu multi ani in urma) la masini de genul SLZ/Logan m-am referit la forma caroseriei.
Intr-adevar se formeaza turbulente, dar dupa o anumita distanta dupa ce aerul nu mai aluneca pe caroserie (cupola). La distanta relativ mica pe care o are Solenza in spate e posibil (nu am certitufinea) ca aerul sa se comporte asa cum am vazut eu in testul aerodinamic respectiv si anume sa coboare pe luneta (nu pana jos) si apoi sa treaca peste spolier, iar acesta fiind inclinat sub un anumit unghi (asa cum sunt eleroanele avioanelor asezate la aterizare, pentru ca avionul sa coboare) sa produca apasarea spatelui masinii. In acea emisiune spuneau ca de aceea nu e bine sa se puna pe astfel de masini spoilere prea inalte, ci ele trebuiesc calculate ca sa aiba inaltimea si latimea necesare pentru apasarea optima (acestea depinzand de viteza pentru care sunt proiectate). Cum spuneam si mai sus Solenza nu prea e masina sport si din logica mea reiese ca spoilerul nu trebuie sa aiba o inaltime foarte mare ca sa aiba o apasare optima (daca luam de buna ideea ca fluxul de aer coboara pe luneta), asa cum e cel de la Scala. De asemenea nu e foarte lat pentru ca ar provoca (poate) o apasare prea mare pe spate ducand la o ridicare a partii din fata a masinii. Si faptul ca Solenza nu are stergator spate tine de mai multe motive (unul ar fi ca in general masinile hatchback au stergatoare spate si nu Liftback sau sedan, iar altul ar fi costul). Apa se poate scurge de pe luneta foarte bine si daca o masa de aer sufla cu aceeasi putere din aceeasi directie (de pe cupola spre baza lunetei), pentru ca altfel cand ploua am vedea apa zburand in toate directiile de pe luneta si nu spre portbagaj cum face de obicei.. ![]() Solenza Scala ar putea avea stabilitate ceva mai buna fata de Solenza Comfort si datorita masei proprii mai mari (A/C+servodirectie = 40KG!!) Din pacate alte probleme tehnice/de conceptie fac din SLZ/Logan doar o masina de familie. Daca vreti senzatii tari (chiar si fara spoiler/eleron), Dacia nu va ofera o astfel de masina. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#40
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Imi permit sa-mi exprim si eu o parere referitoare la acel eleron si influentele portante sau deportante pe care le-ar avea asupra solenzei.
Din putinele mele cunostinte de aerodinamica, pentru ca un profil sa aiba o influenta portanta/deportanta trebuie sa aiba una din parti (superioara sau respectiv inferioara) mai lunga decat cealalata. La aripile de avion partea superioara a aripi este mai lunga intre bordul de atac al aripii si spatele ei (asta nu stiu cum se cheama). Faptul ca aerul se misca mai repede deasupra (ca are de parcurs un drum mai lung decat aerul de dedesubt in aceeasi unitate de timp) conduce la fenomenul de portanta. Pentru deportanta aripa avionului ar trebui sa se fie plasata invers. Asta mie mi-ar spune ca un eleron cu efect deportant trebuie sa aiba o sectiune relativ asemanatoare cu aripa unui avion dar intoarsa cu susul in jos (partea de dedesubt sa fie mai lunga decat pareta de deasupra). Mie asta imi zic redusele mele cunostinte de aerodinamica. Si acum intrebarea mea: are o astfel de forma eleronul de pe SLZ? Daca lungimea partii superioare este egala cu lungimea partii inferioare atunci discutia este complet superflua pentru ca pur si simplu nu apare nici un fenomen de portanta/deportanta. Sau cazul 2: este eleronul inclinat in jos? Ca daca e paralele cu masina iarasi nu creeaza portanta/deportanta... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Tzutzi |
![]()
Post
#41
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Marius nu este nevoie sa te enervezi ca am indraznit sa pronuntam si de logan, era pur si simplu cu rol comparativ dat fiind faptul ca reprezinta aceeasi generatie cu Solenza. Daca asta este topic solenza asta nu inseamna ca nu putem sa pomenim si de alte masina?
Deci concluzia e ca are rol estetic 70% si rol practic 30% ![]() |
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
driverx |
![]()
Post
#42
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Uite parerea mea este ca are 80% rol de aspect si 20% rol aerodinamic si functional . Si spun asta pentru ca si eu am vazut destule teste cu masini si am vazut cata importanta poate avea o banda de 2 cm lipita pe hayon sau portbagaj . Din aceste motive tind sa cred ca un eleron destul de mare , intins pe tot hayonul are o importanta destul de vizibila de la o anumita viteza .
Stiti Audi-urile care au pe portbagaj acea ridicatura de cativa cm ? Dar hayonul de la noul Ford Focus ? Sa va uitati si la coeficientul de aerodinamicitate la Skoda Fabia de exemplu sa vedeti ca cel mai bine sta Sedanul , apoi Combi si apoi Hatchback-ul , avand diferenta de o unitate numai prin lungimea si asezarea portbagajului . Si astea chiar sunt stock si nu au nimic adaptat pentru imbunatatire . klaus sunt de acord cu ce spui tu , dar referitor la avioane , iar paralelismul este destul de incert . Acolo este vorba de viteze mult mai mari , altfel de presiuni , diferente mari de viteza , alte compromisuri si tehnologii de fabricatie . Sunt de acord ca nu se compara cu un eleron de F1 si nici macar cu cel al lui BoomPunk , dar au incercat sa faca un compromit intre functionalitate si aspect si din punctul meu de vedere au reusit . Nu am fost de acord sa comparati Solenza cu Loganul pentru ca NU fac parte din aceeasi categorie si nici macar aceeasi familie , pentru ca e vorba de alta platforma , alte marimi , una este sedan , alta hatchback , absolut totul este diferit ca aerodinamica . Asta e parerea mea ! P.S. Masina cu putine imbunatatiri paote fi condusa destul de sport cat sa va iasa din cap ca e o masina de familie ! Stergatorul se putea instala in pozitie zero sa fie ridicat , adica perpendicular pe hayon si nu lasat in jos , paralel cu solul si astfel se rezolva problema cu aerodinamica lui . This post has been edited by marius80_eugen: 11 May 2007, 10:28 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Tzutzi |
![]()
Post
#44
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
"ps: teoretic scala datorita eleronului si a jantelor nu ar trebui sa aiba performante mai mari decat restul versiunilor?"
Pai si cu asta cum ramane? Ramanem cu teoria? This post has been edited by Tzutzi: 11 May 2007, 10:31 |
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
klaus |
![]()
Post
#45
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu sunt indiscret, marius draga, la ce viteza crezi ca decoleaza un avion? Ca la decolare deja e portanta pe aripa.
Ca sa iti faci o idee de unde incepe portanta/deportanta, si sa vezi ca incertitudinea incepe sa nu mai fie asa de incerta. Si ca experiment: scoate pe geam o mana exact paralela cu solul, la viteze mai mari de 70 km/h. Daca e exact paralele (in spcial palma, ca prin brat sectiunea e aproximativ rotunda) rezultatul acelei maini pe geam nu va fi portanta/deportanta si frecare aerodinamica cu o suprafata suplimentara. Daca intorci mana cu palma mai spre fata o sa aibe tendinta sa se ridice, si invers, daca intorci palma mai spre spate o sa aibe tendinta sa coboare. Si acum uita-te la eleron. In care caz crezi ca se incadreaza? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
driverx |
![]()
Post
#46
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(klaus @ 11 May 2007, 11:37) Eu cred ca la cazul ala in care pui palma perpendicular pe sosea si palma iti zboara in spate cu o forta incredibila. De ar zbura la fel si prostiile de wishful thinking din capul unora ![]() Exemplul dat de klaus este perfect. N-am vazut teste aerodinamice ce SLZ (stiti voi, testele cu .. fumu, ![]() Cred ca ar fi util sa discutam chestii mai serioase, ca altfel putem continua mult si bine. Pur si simplu trebuie sa acceptam ca exista oameni ca marius80_eugen (dar nu e singuru) care sunt in stare sa se jure pentru cele mai false lucruri de pe lume, jurand ca sunt adevarate. No offence, dar pana acum nu ne-ai spus nimic. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Experimentul il stiu ... de asta am si spus mai sus sa incerce o persoana sa scoata mana ... Oare daca masina e mai lasata pe spate sau pe fata eleronul se auto-regleaza nu ???
Eu am vazut cum e ... partea de sus este paralela cu solul , dar interiorul are o forma mai aerodinamica daca te uiti mai atent ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
klaus |
![]()
Post
#48
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai probelam e ca partea de sus nu trebuie sa fie paralela cu solul, ci inclinata spre fata (ca sa faca deportanta datorata descompunerii fortelor ce se aplica asupra eleronului de catre curentul de aer ce intalneste o suprafata inclinata). Asta daca eleronul nu are forma aripii de avion intoarse, si pe care vad ca lumea e de acord ca nu o are.
Deci atata timp cat eleronul nu este inclinat spre fata (partea din fata sa fie mai joasa decat partea din spate), efectul deportant nu prea exista. PS: nu mai vorbesc, daca partea de sus e paralela cu solul, cand pui bagaje si se lasa pe spate partea din fata a eleronului e mai ridicata decat aia din spate, deci efectul ar fi ... portant. Dar ar fi mic mic -mic, din categoria ce-i mai mica si mai mica decat p...a de furnica? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
os |
![]()
Post
#49
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
klaus: imi permit sa aduc unele precizari (desi nu-s aerodinamician):
1. explicatia cu portanta (pozitiva sau negativa) generata de asimetria profilului (principiul lui Bernoulli), desi este adesea mentionata, e gresita. Partea dominanta a portantei nu este generata de acest efect - cauta "circulatia vitezei". Exemple: avionul de acobatie (care zboara si pe spate, fara a-si deforma aripa); sau mai aproape de practica noastra zmeul (a carui "aripa" este practic o folie). 2. "Eleroanele" au la multe masini de strada nu neaparat efect deportant direct, ci servesc la controlul turbionarii aerului in spatele caroseriei. Prin acest efect se pot obtine rezultate aerodinamice interesante, vezi de exemplu Audi A2 (cu aripioara aia de pe hayon). Desigur, cu atit mai mult amplasarea, forma si dimensiunile lor trebuiesc studiate atent in tunelul aerodinamic. --------------- Edit: Vreau sa adaug (ca tot veni vorba de A2) ca in de la un prag incolo este greu sa apreciezi ochiometric finetea aerodinamica a unui obiect (in cazul nostru, a unui automobil). De exempu A2 are Cx de 0,25 iar Toyota Prius de 0,26. Pentru comparatie: dirijabilele vechi (Zeppeline) 0,02; aripa de avion modern in jur de 0,08. Sursa: http://schoollab.tu-harburg.de/inhalte/wissen/flyer_wind.pdf |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
driverx |
![]()
Post
#50
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Ma, am si io o intrebare. Daca elieroanile astea tot strivesc atata masina, macar mai scad macar putin zgomotele produse de hayon din cauza deformarilor caroseriei? Sau se maresc?
Intrebarea e serioasa...daca unii tot sustin ca are efect.... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
b64chr |
![]()
Post
#51
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Ca sa fim corecti in teorie, nu are importanta incidenta eleronului cu directia de miscare a masinii (cu solul) ci cu directia de curgere a curentilor in zona lui. Altfel spus, aerul coboara pe luneta si are in zona din spatele masinii o componenta in jos a miscarii. De aceea, chiar daca este paralel cu solul, el are o incidenta negativa fata de curentul de aer si deci are un efect deportant.
Eu zic ca efectul asta e neglijabil si rolul aerodinamic e cam zero, dar e doar o parere personala, n-am facut teste. Later edit: Pentru cine are timp si chef, propun urmatorul test. Se pleaca cu hayonul lasat jos dar neinchis complet si se merge pe un drum unde este posibil de atins 140-150. Daca hayonul va fi inchis de fortele aerodinamice inseamna ca exista un oarece efect, daca nu, nu. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#52
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Salut baieti.
Am citit atatea chestii interesante in topicul asta si in acelasi timp atatea aberatii ca mi-am zis..."i-a sa aberez si eu"; deci: eu zic ca la slz datorita formei capotei fata la viteze mari masina este (logic) apasata pe fata.... dar se cam ridica partea de spate. acum revenim la spoiler care in mod normal are suprafata superioara pararela cu solul dar as paria ca la viteza tinde sa se incline spre fata (odata cu toata masina ce e apasata pe capota fata). concluzia: eu zic ca spoilerul ar trebui sa mentina pozitia masinii fata de sol la diferite viteze si deci normal ar fi ca Scala sa stea mai bine in curbe la viteza, decat un model fara spoiler, caruia ii cam fuge fundul in curbe. |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
dizie |
![]()
Post
#53
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 14 March 07 ![]() |
cred ca te pot contrazice... daca solenza avea tractiune pe spate atunci da, se putea ridica de bot la viteze mari conform explicatiei tale... dar in cazul nostru botul este "tractat" asa ca nu are nici un efect "apasarea" curentului de aer din fata asupra spatelui ... corect?
Spoilerul... parerea mea ca are 2 efecte: unul estetic, pentru ca sunt de acord ca fara el solenza arata oribil, si un efect minor asupra masinii la viteze mari(140 - 150cu care oricum circuli destul de rar rar cu solenza), dar insuficient... un alt afect l-ar fi avut un spoiler pe.... capota... ![]() This post has been edited by dizie: 11 May 2007, 12:32 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- CT-07-PXI
|
|
Tzutzi |
![]()
Post
#54
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Interesant testul care l-a propus b64chr dar, e putin cam riscant. in cazul unei frane mai puternice
![]() This post has been edited by Tzutzi: 11 May 2007, 12:53 |
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
klaus |
![]()
Post
#55
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(b64chr @ 11 May 2007, 12:44) Altfel spus, aerul coboara pe luneta si are in zona din spatele masinii o componenta in jos a miscarii. De aceea, chiar daca este paralel cu solul, el are o incidenta negativa fata de curentul de aer si deci are un efect deportant. Pai pentru treaba asta nu mai trebuia eleron. Ca daca e paralele cu capota, ori cu el ori fara curentul de aer tot in jos apasa. Parerea mea personala este ca, atat la solenza cat si la DSN/belrina/LGN si alte asemenea rachete spatiale ce ating viteze superluminice, rolul eleronului este pur estetic, uneori cu rol de reducere a turbioanelor de aer din partea posterioara a vehiculului (cum e eleronul de la fabia hatchback de ex). Rolul aerodinamic de portanta/deportanta al eleronului standard la Solenza este in opinia epsilon, unde fie epsilon oricat de mic intotdeauna eleronul de solenza va avea un rol mai mic decat epsilon. Insa are un rol in cresterea coeficientului aerodinamic, ca e bagat si el in ecuatia frecarilor. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dizie |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 14 March 07 ![]() |
infasoara-ti niste (multe) cârpe pe chederul de la hayon ca (virgula) daca are vre-un efect viteza si se tranteste...
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- CT-07-PXI
|
|
Reed |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Mamma mia ce disputa de aerodinamica se face aici. De la un banal eleron (spoiler-[spolier-a lua]) ne luam minteni la bataie.
Rolul unei astfel de piese bine montate este cel pe care l-am pomenit in primul post (#2). La Slz scala are rolu de a transforma in parte acele turbioane in curgere relativ laminara si astfel sa mai reduca acel coeficient de aerodinamicitate. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
dizie |
![]()
Post
#58
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 14 March 07 ![]() |
m-am dus curios la scala mea si ia-m studiat eleronul / spoilerul... sau ce-o fi... chiar are 'forma de aripa. Partea de jos e neteda si partea de sus e bombata (mai lunga). mai mult de atat nu ma pricep...
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- CT-07-PXI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#59
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.387 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Dizie, daca e asa e grav, ca ala o sa genereze portanta, aka ridica maisna de fund! Ar trebui sa fie invers ca sa apese masina pe calea de rulare!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dizie @ 13 May 2007, 02:42) m-am dus curios la scala mea si ia-m studiat eleronul / spoilerul... sau ce-o fi... chiar are 'forma de aripa. Partea de jos e neteda si partea de sus e bombata (mai lunga). mai mult de atat nu ma pricep... Cum sa fie partea de sus bombata si cea de jos neteda ??? Cand partea de sus este plana si paralela cu solul , iar cea de jos are doua planuri si anume unul care porneste dinspre fata masinii si are un unghi care pornete de sus dinspre hayon si coboara spre asfalt cam 2/3 din latimea eleronului , apoi inca 1/3 se ridica spresuprafata plana de sus . Eu asa am observat si asa va spun ! Nu uitati ca la mijlocul eleronului se afla inca un punct de sprijin pe hayon si poate si ala mai are un rol aerodinamic ... driverx , daca tu cobori de pe bordura cu 100 km/h s-ar putea ca acea apasare sa reduca acele zgomote de torsionare a caroseriei ! Altfel acel eleron nu are ce tersionare sa opreasca , pentru ca majoritatea fortei sa face pe puntea spate intre amortizoare / suportii de prindere ai banchetei . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 11:40 |