DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Solenza/Logan teste aerodinamice

catalin06
post 10 May 2007, 12:36
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 357
Joined: 15 March 07
From: Arges




Cred ca eleronul de Scala nu are nici macar 1 Kg la cat e de suptire ...


--------------------
Renault Megane III 2010 - AG 66 -_-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 10 May 2007, 12:38
Post #32


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Ce-i aia "suptire"??? O fi vreun nou model de tiuning? ohmy.gif


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin06
post 10 May 2007, 12:51
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 357
Joined: 15 March 07
From: Arges




Comparativ cu unul de DSN mi se pare mult mai mic . Am tinut un eleron de DSN in mana si cred ca avea undeva intre 1 Kg - 2 Kg . Cred ca unul de Scala e mult mai usor .


--------------------
Renault Megane III 2010 - AG 66 -_-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 10 May 2007, 12:59
Post #34


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Pe acolo are cred. Era doar stou cu comportament diferit la masini avand in plus greutatea eleronului.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edi
post 10 May 2007, 13:47
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 28 February 06




Parerea mea e ca nu se poate discuta de aerodinamica la o cutie dreptunghiulara(Logan).Nici Solenza nu e mai departe dar e mai finuta!Astea sunt masini pentru buget redus sau firma si nu cred ca si-au pus cei d la Dacia(sau Renault) problema ca sa monteze vreun eleron pentru stabilitate sau jante pentru a reduce din greutate.Toti stim dar unii nu recunosc ca daca ai trecut de viteza de 150 KM/h e ceva de genul Dumnezeu cu mila si poate ca daca nu esti nevoit sa pui o frana brusc scapi.


--------------------
dacia solenza - cl 02 ykl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 10 May 2007, 14:56
Post #36


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




Adevarat Edi...buget redus buget redus dar asta nu inseamna ca dai 6000 de euro ca sa te urci intr-o "cutie" cum spui tu si te gandesti dumnezeu cu mila daca scap cu viata sau nu. De cand este legata de Renault mai serios Dacia nu isi mai permite asa ceva. Deci de la SN si incepand cu SLZ si LGN mai serios cred ca se poate vorbi si despre niste teste mai avansate efectuate pe cele 2 respectiv 3 tipuri de masina purtand emblema Dacia/Renault. Cum a mai precizat cineva mai sus proiectarea si testarea au fost facute de francezi in afara tarii noastre...
ps. as suna la vocea clientului sa ii intreb de aerodinamica eleronului dar mie ca poate ma iau aia la misto asa in spiritul pur al romanului

This post has been edited by Tzutzi: 10 May 2007, 14:58


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 10 May 2007, 16:13
Post #37


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




Oameni buni, nu va mai certati ca nu rezolvati nimic. Eleronul asa cum am mai spus este pus acolo pentru a imbunatati aspectul masinii din puctul unora de vedere din puctul altora de vedere ii strica aspectul.

Mie personal SLZ arata mai bine fara eleron DSN arata mai bine cu eleron depinde de gust.

Asa cum a spus cineva mai sus la vitezele astronomice cu care alearga SLZ, LGN sau DSN pe soselele tarii acesta nu are nici un rol functional.

Asa ca nu are rost sa va mai certati aiurea.


--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 10 May 2007, 18:22
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Parerea mea :
1. Eleronul asa cum arata ARE si un rol aerodinamic .
2. Scala cu acel eleron sau spoiler sau bucata de plastic/fibra sau ce vreti sa spuneti , impreuna cu acele jante si cu o greutate putin crescuta poate fi considerata ca fiind mai stabila decat variantele mai ieftine . Cu cat ? Cu un X% .
3. Cu ce conteaza greutatea ? Cu cat este mai usor si mai dur , cu atat este mai bine !
4. Da are si un rol estetic destul de mare .

B-56-SDP - gusturile nu se discuta ! Apoi despre ce viteze astronomice vorbesti ? Tinand cont ca si alte masini ajung tot la acele viteze , nu consider ca Solenza ar fi mai inferioara numai pentru ca scrie Dacia pe emblema . Daca tu poti sa tii mana perpendicular pe geam la peste 100 km/h cu geamul complet deschis , atunci poate te mai gandesti la viteze si forte de frecare !
Concluziile mele : NIMENI nu stie sigur de vre-un test de aerodinamica , se banuieste ca francezii l-ar fi facut , dar nici asta nu se stie sigur .
Apoi de ce ati bagat Loganul in acest topic si in aceasta discutie ? Asta este topic de Solenza si despre asta este vorba aici ! Trebuie neaparat sa avem divergente cu posesorii de Logan sau DSN ?

Raspunsul la titlul topicului este NU ! NU s-au facut acele teste in Romania si nimeni nu stie de ele . Daca v-ati linistit si v-ati saturat de misto-uri si flame-uri poate se indura un moderator sa inchida topicul , care din titlu este gresit !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 10 May 2007, 22:43
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Eu cand am spus ca am vazut teste in tunel aerodinamic (cred ca pe Discovery , cu multi ani in urma) la masini de genul SLZ/Logan m-am referit la forma caroseriei.
Intr-adevar se formeaza turbulente, dar dupa o anumita distanta dupa ce aerul nu mai aluneca pe caroserie (cupola). La distanta relativ mica pe care o are Solenza in spate e posibil (nu am certitufinea) ca aerul sa se comporte asa cum am vazut eu in testul aerodinamic respectiv si anume sa coboare pe luneta (nu pana jos) si apoi sa treaca peste spolier, iar acesta fiind inclinat sub un anumit unghi (asa cum sunt eleroanele avioanelor asezate la aterizare, pentru ca avionul sa coboare) sa produca apasarea spatelui masinii.

In acea emisiune spuneau ca de aceea nu e bine sa se puna pe astfel de masini spoilere prea inalte, ci ele trebuiesc calculate ca sa aiba inaltimea si latimea necesare pentru apasarea optima (acestea depinzand de viteza pentru care sunt proiectate).
Cum spuneam si mai sus Solenza nu prea e masina sport si din logica mea reiese ca spoilerul nu trebuie sa aiba o inaltime foarte mare ca sa aiba o apasare optima (daca luam de buna ideea ca fluxul de aer coboara pe luneta), asa cum e cel de la Scala. De asemenea nu e foarte lat pentru ca ar provoca (poate) o apasare prea mare pe spate ducand la o ridicare a partii din fata a masinii.

Si faptul ca Solenza nu are stergator spate tine de mai multe motive (unul ar fi ca in general masinile hatchback au stergatoare spate si nu Liftback sau sedan, iar altul ar fi costul).

Apa se poate scurge de pe luneta foarte bine si daca o masa de aer sufla cu aceeasi putere din aceeasi directie (de pe cupola spre baza lunetei), pentru ca altfel cand ploua am vedea apa zburand in toate directiile de pe luneta si nu spre portbagaj cum face de obicei..tongue.gif

Solenza Scala ar putea avea stabilitate ceva mai buna fata de Solenza Comfort si datorita masei proprii mai mari (A/C+servodirectie = 40KG!!)

Din pacate alte probleme tehnice/de conceptie fac din SLZ/Logan doar o masina de familie. Daca vreti senzatii tari (chiar si fara spoiler/eleron), Dacia nu va ofera o astfel de masina.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 May 2007, 01:04
Post #40


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Imi permit sa-mi exprim si eu o parere referitoare la acel eleron si influentele portante sau deportante pe care le-ar avea asupra solenzei.
Din putinele mele cunostinte de aerodinamica, pentru ca un profil sa aiba o influenta portanta/deportanta trebuie sa aiba una din parti (superioara sau respectiv inferioara) mai lunga decat cealalata.
La aripile de avion partea superioara a aripi este mai lunga intre bordul de atac al aripii si spatele ei (asta nu stiu cum se cheama). Faptul ca aerul se misca mai repede deasupra (ca are de parcurs un drum mai lung decat aerul de dedesubt in aceeasi unitate de timp) conduce la fenomenul de portanta.
Pentru deportanta aripa avionului ar trebui sa se fie plasata invers.
Asta mie mi-ar spune ca un eleron cu efect deportant trebuie sa aiba o sectiune relativ asemanatoare cu aripa unui avion dar intoarsa cu susul in jos (partea de dedesubt sa fie mai lunga decat pareta de deasupra).
Mie asta imi zic redusele mele cunostinte de aerodinamica.
Si acum intrebarea mea: are o astfel de forma eleronul de pe SLZ?
Daca lungimea partii superioare este egala cu lungimea partii inferioare atunci discutia este complet superflua pentru ca pur si simplu nu apare nici un fenomen de portanta/deportanta.

Sau cazul 2: este eleronul inclinat in jos? Ca daca e paralele cu masina iarasi nu creeaza portanta/deportanta...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 11 May 2007, 08:25
Post #41


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




Marius nu este nevoie sa te enervezi ca am indraznit sa pronuntam si de logan, era pur si simplu cu rol comparativ dat fiind faptul ca reprezinta aceeasi generatie cu Solenza. Daca asta este topic solenza asta nu inseamna ca nu putem sa pomenim si de alte masina?
Deci concluzia e ca are rol estetic 70% si rol practic 30% biggrin.gif


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 11 May 2007, 08:41
Post #42


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(klaus @ 11 May 2007, 02:04)
Sau cazul 2: este eleronul inclinat in jos? Ca daca e paralele cu masina iarasi nu creeaza portanta/deportanta...
*



Da' auzi mai ca nenea marius80_eugen zice ca "ARE si un rol aerodinamic ." Ce vii tu aici cu stiinte SF aici si cu explicatii?


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 11 May 2007, 09:59
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Uite parerea mea este ca are 80% rol de aspect si 20% rol aerodinamic si functional . Si spun asta pentru ca si eu am vazut destule teste cu masini si am vazut cata importanta poate avea o banda de 2 cm lipita pe hayon sau portbagaj . Din aceste motive tind sa cred ca un eleron destul de mare , intins pe tot hayonul are o importanta destul de vizibila de la o anumita viteza .
Stiti Audi-urile care au pe portbagaj acea ridicatura de cativa cm ? Dar hayonul de la noul Ford Focus ?
Sa va uitati si la coeficientul de aerodinamicitate la Skoda Fabia de exemplu sa vedeti ca cel mai bine sta Sedanul , apoi Combi si apoi Hatchback-ul , avand diferenta de o unitate numai prin lungimea si asezarea portbagajului . Si astea chiar sunt stock si nu au nimic adaptat pentru imbunatatire .
klaus sunt de acord cu ce spui tu , dar referitor la avioane , iar paralelismul este destul de incert . Acolo este vorba de viteze mult mai mari , altfel de presiuni , diferente mari de viteza , alte compromisuri si tehnologii de fabricatie . Sunt de acord ca nu se compara cu un eleron de F1 si nici macar cu cel al lui BoomPunk , dar au incercat sa faca un compromit intre functionalitate si aspect si din punctul meu de vedere au reusit .
Nu am fost de acord sa comparati Solenza cu Loganul pentru ca NU fac parte din aceeasi categorie si nici macar aceeasi familie , pentru ca e vorba de alta platforma , alte marimi , una este sedan , alta hatchback , absolut totul este diferit ca aerodinamica . Asta e parerea mea !

P.S. Masina cu putine imbunatatiri paote fi condusa destul de sport cat sa va iasa din cap ca e o masina de familie ! Stergatorul se putea instala in pozitie zero sa fie ridicat , adica perpendicular pe hayon si nu lasat in jos , paralel cu solul si astfel se rezolva problema cu aerodinamica lui .

This post has been edited by marius80_eugen: 11 May 2007, 10:28


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 11 May 2007, 10:30
Post #44


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




"ps: teoretic scala datorita eleronului si a jantelor nu ar trebui sa aiba performante mai mari decat restul versiunilor?"
Pai si cu asta cum ramane? Ramanem cu teoria?

This post has been edited by Tzutzi: 11 May 2007, 10:31


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 May 2007, 10:37
Post #45


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Daca nu sunt indiscret, marius draga, la ce viteza crezi ca decoleaza un avion? Ca la decolare deja e portanta pe aripa.
Ca sa iti faci o idee de unde incepe portanta/deportanta, si sa vezi ca incertitudinea incepe sa nu mai fie asa de incerta.

Si ca experiment: scoate pe geam o mana exact paralela cu solul, la viteze mai mari de 70 km/h. Daca e exact paralele (in spcial palma, ca prin brat sectiunea e aproximativ rotunda) rezultatul acelei maini pe geam nu va fi portanta/deportanta si frecare aerodinamica cu o suprafata suplimentara.
Daca intorci mana cu palma mai spre fata o sa aibe tendinta sa se ridice, si invers, daca intorci palma mai spre spate o sa aibe tendinta sa coboare.

Si acum uita-te la eleron. In care caz crezi ca se incadreaza?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 11 May 2007, 10:43
Post #46


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(klaus @ 11 May 2007, 11:37)
Si acum uita-te la eleron. In care caz crezi ca se incadreaza?
*



Eu cred ca la cazul ala in care pui palma perpendicular pe sosea si palma iti zboara in spate cu o forta incredibila. De ar zbura la fel si prostiile de wishful thinking din capul unora radmasa.gif

Exemplul dat de klaus este perfect. N-am vazut teste aerodinamice ce SLZ (stiti voi, testele cu .. fumu, biggrin.gif), dar tare ma tem ca (,) cu tot acel hayon al ei, flow-ul de aer este infim acolo, so....chiar daca un eleron ar avea profilele de care povesteste klaus....cam tot degeaba ar fi, mai ales la vitezele medii de 60-70km/h pe care le realizeaza SLZ.

Cred ca ar fi util sa discutam chestii mai serioase, ca altfel putem continua mult si bine. Pur si simplu trebuie sa acceptam ca exista oameni ca marius80_eugen (dar nu e singuru) care sunt in stare sa se jure pentru cele mai false lucruri de pe lume, jurand ca sunt adevarate. No offence, dar pana acum nu ne-ai spus nimic.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 11 May 2007, 10:58
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Experimentul il stiu ... de asta am si spus mai sus sa incerce o persoana sa scoata mana ... Oare daca masina e mai lasata pe spate sau pe fata eleronul se auto-regleaza nu ???
Eu am vazut cum e ... partea de sus este paralela cu solul , dar interiorul are o forma mai aerodinamica daca te uiti mai atent !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 May 2007, 11:08
Post #48


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Pai probelam e ca partea de sus nu trebuie sa fie paralela cu solul, ci inclinata spre fata (ca sa faca deportanta datorata descompunerii fortelor ce se aplica asupra eleronului de catre curentul de aer ce intalneste o suprafata inclinata). Asta daca eleronul nu are forma aripii de avion intoarse, si pe care vad ca lumea e de acord ca nu o are.

Deci atata timp cat eleronul nu este inclinat spre fata (partea din fata sa fie mai joasa decat partea din spate), efectul deportant nu prea exista.

PS: nu mai vorbesc, daca partea de sus e paralela cu solul, cand pui bagaje si se lasa pe spate partea din fata a eleronului e mai ridicata decat aia din spate, deci efectul ar fi ... portant. Dar ar fi mic mic -mic, din categoria ce-i mai mica si mai mica decat p...a de furnica?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 11 May 2007, 11:22
Post #49


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




klaus: imi permit sa aduc unele precizari (desi nu-s aerodinamician):
1. explicatia cu portanta (pozitiva sau negativa) generata de asimetria profilului (principiul lui Bernoulli), desi este adesea mentionata, e gresita. Partea dominanta a portantei nu este generata de acest efect - cauta "circulatia vitezei". Exemple: avionul de acobatie (care zboara si pe spate, fara a-si deforma aripa); sau mai aproape de practica noastra zmeul (a carui "aripa" este practic o folie).

2. "Eleroanele" au la multe masini de strada nu neaparat efect deportant direct, ci servesc la controlul turbionarii aerului in spatele caroseriei. Prin acest efect se pot obtine rezultate aerodinamice interesante, vezi de exemplu Audi A2 (cu aripioara aia de pe hayon). Desigur, cu atit mai mult amplasarea, forma si dimensiunile lor trebuiesc studiate atent in tunelul aerodinamic.
---------------
Edit:
Vreau sa adaug (ca tot veni vorba de A2) ca in de la un prag incolo este greu sa apreciezi ochiometric finetea aerodinamica a unui obiect (in cazul nostru, a unui automobil). De exempu A2 are Cx de 0,25 iar Toyota Prius de 0,26.

Pentru comparatie: dirijabilele vechi (Zeppeline) 0,02; aripa de avion modern in jur de 0,08.

Sursa: http://schoollab.tu-harburg.de/inhalte/wissen/flyer_wind.pdf


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 11 May 2007, 11:26
Post #50


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Ma, am si io o intrebare. Daca elieroanile astea tot strivesc atata masina, macar mai scad macar putin zgomotele produse de hayon din cauza deformarilor caroseriei? Sau se maresc?

Intrebarea e serioasa...daca unii tot sustin ca are efect....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 11 May 2007, 11:44
Post #51


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Ca sa fim corecti in teorie, nu are importanta incidenta eleronului cu directia de miscare a masinii (cu solul) ci cu directia de curgere a curentilor in zona lui. Altfel spus, aerul coboara pe luneta si are in zona din spatele masinii o componenta in jos a miscarii. De aceea, chiar daca este paralel cu solul, el are o incidenta negativa fata de curentul de aer si deci are un efect deportant.
Eu zic ca efectul asta e neglijabil si rolul aerodinamic e cam zero, dar e doar o parere personala, n-am facut teste.

Later edit: Pentru cine are timp si chef, propun urmatorul test. Se pleaca cu hayonul lasat jos dar neinchis complet si se merge pe un drum unde este posibil de atins 140-150. Daca hayonul va fi inchis de fortele aerodinamice inseamna ca exista un oarece efect, daca nu, nu.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 11 May 2007, 11:53
Post #52


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Salut baieti.
Am citit atatea chestii interesante in topicul asta si in acelasi timp atatea aberatii ca mi-am zis..."i-a sa aberez si eu";

deci: eu zic ca la slz datorita formei capotei fata la viteze mari masina este (logic) apasata pe fata.... dar se cam ridica partea de spate.
acum revenim la spoiler care in mod normal are suprafata superioara pararela cu solul dar as paria ca la viteza tinde sa se incline spre fata (odata cu toata masina ce e apasata pe capota fata).

concluzia: eu zic ca spoilerul ar trebui sa mentina pozitia masinii fata de sol la diferite viteze si deci normal ar fi ca Scala sa stea mai bine in curbe la viteza, decat un model fara spoiler, caruia ii cam fuge fundul in curbe.



--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizie
post 11 May 2007, 12:31
Post #53


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 March 07




cred ca te pot contrazice... daca solenza avea tractiune pe spate atunci da, se putea ridica de bot la viteze mari conform explicatiei tale... dar in cazul nostru botul este "tractat" asa ca nu are nici un efect "apasarea" curentului de aer din fata asupra spatelui ... corect?

Spoilerul... parerea mea ca are 2 efecte: unul estetic, pentru ca sunt de acord ca fara el solenza arata oribil, si un efect minor asupra masinii la viteze mari(140 - 150cu care oricum circuli destul de rar rar cu solenza), dar insuficient...

un alt afect l-ar fi avut un spoiler pe.... capota... biggrin.gif

This post has been edited by dizie: 11 May 2007, 12:32


--------------------
Dacia Solenza 2003 - CT-07-PXI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 11 May 2007, 12:52
Post #54


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




Interesant testul care l-a propus b64chr dar, e putin cam riscant. in cazul unei frane mai puternice blink.gif ...se duce naibii hayonul. asta se poate incerca pe A1. Ma duc in weekend la Pitesti si poate incerc si pe asta dar la 150 nu am curaj sa merg cu hayonul intredeschis.

This post has been edited by Tzutzi: 11 May 2007, 12:53


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 May 2007, 12:55
Post #55


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(b64chr @ 11 May 2007, 12:44)
Altfel spus, aerul coboara pe luneta si are in zona din spatele masinii o componenta in jos a miscarii. De aceea, chiar daca este paralel cu solul, el are o incidenta negativa fata de curentul de aer si deci are un efect deportant.
*

Pai pentru treaba asta nu mai trebuia eleron. Ca daca e paralele cu capota, ori cu el ori fara curentul de aer tot in jos apasa.

Parerea mea personala este ca, atat la solenza cat si la DSN/belrina/LGN si alte asemenea rachete spatiale ce ating viteze superluminice, rolul eleronului este pur estetic, uneori cu rol de reducere a turbioanelor de aer din partea posterioara a vehiculului (cum e eleronul de la fabia hatchback de ex).
Rolul aerodinamic de portanta/deportanta al eleronului standard la Solenza este in opinia epsilon, unde fie epsilon oricat de mic intotdeauna eleronul de solenza va avea un rol mai mic decat epsilon.
Insa are un rol in cresterea coeficientului aerodinamic, ca e bagat si el in ecuatia frecarilor.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizie
post 11 May 2007, 12:55
Post #56


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 March 07




infasoara-ti niste (multe) cârpe pe chederul de la hayon ca (virgula) daca are vre-un efect viteza si se tranteste...


--------------------
Dacia Solenza 2003 - CT-07-PXI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 11 May 2007, 20:17
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Mamma mia ce disputa de aerodinamica se face aici. De la un banal eleron (spoiler-[spolier-a lua]) ne luam minteni la bataie.
Rolul unei astfel de piese bine montate este cel pe care l-am pomenit in primul post (#2). La Slz scala are rolu de a transforma in parte acele turbioane in curgere relativ laminara si astfel sa mai reduca acel coeficient de aerodinamicitate.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizie
post 13 May 2007, 02:42
Post #58


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 March 07




m-am dus curios la scala mea si ia-m studiat eleronul / spoilerul... sau ce-o fi... chiar are 'forma de aripa. Partea de jos e neteda si partea de sus e bombata (mai lunga). mai mult de atat nu ma pricep...


--------------------
Dacia Solenza 2003 - CT-07-PXI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 13 May 2007, 08:47
Post #59


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.387
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Dizie, daca e asa e grav, ca ala o sa genereze portanta, aka ridica maisna de fund! Ar trebui sa fie invers ca sa apese masina pe calea de rulare!


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 13 May 2007, 09:48
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(dizie @ 13 May 2007, 02:42)
m-am dus curios la scala mea si ia-m studiat eleronul / spoilerul... sau ce-o fi... chiar are 'forma de aripa. Partea de jos e neteda si partea de sus  e bombata (mai lunga). mai mult de atat nu ma pricep...
*



Cum sa fie partea de sus bombata si cea de jos neteda ??? Cand partea de sus este plana si paralela cu solul , iar cea de jos are doua planuri si anume unul care porneste dinspre fata masinii si are un unghi care pornete de sus dinspre hayon si coboara spre asfalt cam 2/3 din latimea eleronului , apoi inca 1/3 se ridica spresuprafata plana de sus . Eu asa am observat si asa va spun ! Nu uitati ca la mijlocul eleronului se afla inca un punct de sprijin pe hayon si poate si ala mai are un rol aerodinamic ...

driverx , daca tu cobori de pe bordura cu 100 km/h s-ar putea ca acea apasare sa reduca acele zgomote de torsionare a caroseriei ! Altfel acel eleron nu are ce tersionare sa opreasca , pentru ca majoritatea fortei sa face pe puntea spate intre amortizoare / suportii de prindere ai banchetei .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 11:40
Forum Renault