DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 3 4 5 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Solenza - caseta de directie asistata, Dezasamblarea casetei de directie.

jayhova
post 29 Dec 2012, 00:43
Post #121


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 17 February 11




QUOTE(ANTONIAN84 @ 28 Nov 2012, 10:33)
Mi-au fost schimbate si mie cele 2 semeringuri de la caseta la un service, desi se pierdea lichid doar pe la semeringul cel mic... acum nu mai curge nimic, dar observ ca directia este mai greoaie, dupa viraje, volanul nu mai are tendinta sa revina singur. Dupa ce s-au schimbat semeringurile, nu s-a mai facut unghiul de fuga, am intrebat de ce nu se face si mi s-a zis ca nu este nevoie ca nu s-a umblat la bielete... este corect???
*



Salutare, cam aceeasi problema am si eu, doar ca e invers (mi se pare ca volanul merge prea usor).
Mi-a schimbat cineva simeringurile la caseta + rectificarea cremalierei, dar... cand am fost sa fac unghiul de fuga mi-a spus ca am joc in caseta. Sa fie de la faptul ca dupa ce s-a montat cremaliera rectificata mai trebuia strans si acel impingator ???

Cel care s-a ocupat de aceasta operatiune a spus ca el a lasat acel impingator in starea initiala.


This post has been edited by jayhova: 29 Dec 2012, 00:45


--------------------
dacia solenza 2004 - PH-34-RAZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KitDirectie
post 7 Feb 2013, 11:20
Post #122


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 23 September 12




QUOTE(sub75 @ 25 Sep 2012, 21:03)
KitDirectie, tu stii cum se scot cele doua simeringuri aferente axului cremalier ?
*




Da, dar gasesti filmulete complete aici http://eurotexso.eu/servicii/ si detalii la telefon


--------------------
Peugeot 107 2007 - b 63 sok
unde-i simering nu-i tocmeala!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KitDirectie
post 14 Feb 2013, 06:33
Post #123


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 23 September 12




QUOTE(jayhova @ 29 Dec 2012, 00:43)
Salutare, cam aceeasi problema am si eu, doar ca e invers (mi se pare ca volanul merge prea usor).
Mi-a schimbat cineva simeringurile la caseta + rectificarea cremalierei, dar... cand am fost sa fac unghiul de fuga mi-a spus ca am joc in caseta. Sa fie de la faptul ca dupa ce s-a montat cremaliera rectificata mai trebuia strans si acel impingator ???

Cel care s-a ocupat de aceasta operatiune a spus ca el a lasat acel impingator in starea initiala.
*




"Impingatorul" casetei de directie (nu stiu cum sa-i spun ca fiecare mecanic, reconditionator sau "mester" in hidraulica ii spune altfel) se strange de catre fabricant si de catre reconditionatorii meseriasi cu o cheie dinamometrica si daca nu ma insel la solenza (logan, clio, kangoo - este aceeasi caseta SMI/Koyo in masinile enumerate -) forta de strangere este de 2,7Nm. Daca se rectifica cremaliera ar trebui stransa un pic mai tare insa forta necesara de strangere trebuie calculata si asta poate doar vreun inginer de pe la fabrica sa-ti spuna. Daca reconditionatorii ar avea bancuri de proba care sa faca toate testele necesare (pierderi de ulei/presiune, rezistenta la temperatura, rezistenta la torsiune si probare pentru stres) ar rezolva cele mai multe din probleme. Daca dintii de la melc si cei de la axul cremalier sunt uzati neuniform atunci jocul nu poate fi reglat decat partial. Daca servo merge prea usor si nu este vina cauciucurilor prea umflate sau daca nu compari mersul servo cu cauciucuri de vara cu mersul servo cu cauciucuri de iarna sunt 2 posibilitati, ori segmentul de radere de pe ax este uzat ori in loc de simeringuri originale ti-au fost puse mansete de etansare (mansete de forta). Unghiul de fuga este recomandat sa se faca ori de cate ori umbli la directie indiferent daca schimbi sau nu bieletele.


14 Feb 2013, 07:42:
QUOTE(Bogdan90 @ 5 Dec 2012, 22:23)
Pentru ca asa l-am gasit. Cum la diametrul interior intra cu 1mm mai mic, poate intra si cu 1mm in plus la grosime. Oricum voi mai cauta.
*




Simeringul original e vreo 20 de lei 19*30*5.5/6 (cu busa de praf rezistent la presiune si temperatura din (materialul) NBR90. Un simering obisnuit poate face fata pana la schimbarile de temperatura (vara in caseta de directie cand pe asfalt sunt 50 de grade ai in caseta o temperatura de minim 70 de grade.

This post has been edited by KitDirectie: 14 Feb 2013, 07:42


--------------------
Peugeot 107 2007 - b 63 sok
unde-i simering nu-i tocmeala!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danny20
post 18 Feb 2013, 23:43
Post #124


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 5 May 07
From: Iasi




Salutare la toata lumea!

O intrebare pt. cunoscatori... Cand dai caseta jos trebuie sa slabesti si jugul (partea din spate) ? Rog , daca se poate, cateva detalii tehnice legate de aceasta "etapa" a demontarii , pana a ajunge la simering-urile buclucase.
Tot aici , intreb, daca nu exista posibilitatea de a pune niste semne pe ax, coloana etc. pt. ca la re-montaj sa vina exact cum au fost initial?
Multumesc anticipat, si astept sugestii si idei!
Cu multa stima,
Daniel


--------------------
Dacia slz 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi_g
post 19 Feb 2013, 10:36
Post #125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 21 November 05
From: Targoviste




QUOTE(Danny20 @ 18 Feb 2013, 23:43)
Salutare la toata lumea!

   O intrebare pt. cunoscatori... Cand dai caseta jos trebuie sa slabesti si jugul (partea din spate) ? Rog , daca se poate, cateva detalii tehnice legate de aceasta "etapa" a demontarii , pana a ajunge la simering-urile buclucase.
Tot aici , intreb, daca nu exista posibilitatea de a pune niste semne pe ax, coloana etc. pt. ca la re-montaj sa vina exact cum au fost initial?
Multumesc anticipat, si astept sugestii si idei!
Cu multa stima,
Daniel
*


Nu trebuie sa slabesti suruburile de la jug. Dai rotile jos, masina o ridici pe capre, desfaci suruburile de la pipele bieleta, apoi trebuie depresate, scoti vasul de expansiune de la locul lui ca sa ai loc, rotesti de volan pana iti vine surubul de la coloana sa poti sa-l prinzi cu un clestisor ca sa tii contra, desfaci surubul cu pana de la coloana de directie, scoti din vas cat de mult ulei de servo poti, desfaci racordurile care intra in caseta, apoi te bagi sub masina si demontezi cele 4 suruburi care prind caseta de jug ( 2 sus + 2 jos, alea de sus sunt chiar in dreptul barei stabilizatoare), apoi incet scoti caseta prin partea dreapta. Acum poti sa faci marcaje cum vine axul in raport cu carcasa casetei. Treaba este sa nu misti cremaliera in caseta. Coloana nu vine decat intr-o singura pozitie in raport cu axul. Desfaci cele doua conducte de pe caseta si apoi flansa corpului distribuitorului de caseta. Mai departe este explicat in acest topic.
Ideea este sa faci cu niste vopsea semn pe ax si corpul distribuitorului. Iar daca desfaci si cremaliera, atunci iti mai trebuie un semn pe cremaliera si carcasa casetei, asta in zonele acoperite de burdufuri.

This post has been edited by gabi_g: 19 Feb 2013, 10:54


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B-20-PFU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danny20
post 20 Feb 2013, 12:33
Post #126


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 5 May 07
From: Iasi




Multumesc mult Gabi. Cremaliera nu o desfac , asa ca sper sa ma descurc si sa nu fie asa complicat.Multumesc mult de tot! apropo, ai schimbat si tu acel simering?


--------------------
Dacia slz 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi_g
post 20 Feb 2013, 18:17
Post #127


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 21 November 05
From: Targoviste




QUOTE(Danny20 @ 20 Feb 2013, 12:33)
Multumesc mult Gabi. Cremaliera nu o desfac , asa ca sper sa ma descurc si sa nu fie asa complicat.Multumesc mult de tot!  apropo, ai schimbat si tu acel simering?
*


Pentru putin, l-am schimbat si eu, doar pe ala mic caci doar el curgea.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B-20-PFU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosstti
post 13 Mar 2013, 21:08
Post #128


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 26 April 11




Din punctul meu de vedere asta este schema hidraulica a casetei hidraulice asistate.

13 Mar 2013, 21:31:
Ar mai trebui facute niste precizari:
1. Distribuitorul are trei pozitii: 1 ,2, 3,
- pozitia (1) corespunde atunci cand tragi stanga de volan.
- pozitia (2) corespunde atunci cand avem volanul in pozitie zero (dreapta) cu rotile nebracate.
- pozitia (3) corespunde atunci cand tragi dreapta de volan.
In schita distribuitorul este in pozitia (1) lichidul din pompa patrunde pe directia sagetii (in sus) in camera A a casetei de directie si tija se deplaseaza in dreapta bracand rotile spre stanga.
In pozitia (3) lichidul de lucru partunde dupa directia sagetii oblice in camera B, camera se umple deplasand tija in partea stanga si bracand rotile spre dreapta.
In pozitia (2) lichidul de lucru debitat de pompa se intoarce in vasul cu ulei (borcan) prin circuitul fara sageata in forma de U intors.


This post has been edited by cosstti: 13 Mar 2013, 21:31

Attached thumbnail(s)
Untitled.png ( Size: 23.25k ) Number of downloads: 758


--------------------
dacia sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw. 2o11 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi_g
post 14 Mar 2013, 14:22
Post #129


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 21 November 05
From: Targoviste




Corect. Doar ca informatia captata de senzorul de presiune o primeste ECU si nu UCH-ul.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B-20-PFU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosstti
post 14 Mar 2013, 18:12
Post #130


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 26 April 11




Buna observatia, depinde ce ai tu pe masina.
Esenta problemei este alta: senzorul de presiune trimite o informatie (un semnal) catre UCE sau UCH, semnal de raspuns nu se intoarce catre nici un element care poate fi comandat.
Presiunea in circuitul de inalta presiune creste direct proportional cu turatia motorului.
Astfel se explica de ce in carte spune ca nu trebuie sa mergi cu rotile bracate mai mult de o anumita perioada de timp, la o turatie a motorului mai mare de 2500rpm. Presiunea creste in circuitul mai sus amintit si elementele care cedeaza sunt: simeringurile si conducta de inalta presiune.


--------------------
dacia sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw. 2o11 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.Alex
post 4 Jul 2015, 14:10
Post #131


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 18 March 11




Buna ziua,
Acum o saptamana am vazut si eu ca imi curge ulei de la caseta, acolo sus unde e cauciucul ala de intra in volan,
Am simeringurile, amndoua dimensiunile pe care le-am gasit aici...
Intrebarea mea este: am cumva posibilitatea sa schimb doar simeringul de sus, cel mic, pe sus pe la motor, fara sa dau caseta jos, a incercat cineva?
Doar pe acolo da ulei, in resti nu bate, nu face zgomot, doar ca e umed acolo..
Multumesc!


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi_g
post 6 Jul 2015, 15:53
Post #132


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 21 November 05
From: Targoviste




Nu merge, trebuie sa dai caseta jos de pe masina.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B-20-PFU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.Alex
post 12 Jul 2015, 10:19
Post #133


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 18 March 11




am facut operatiunea de schimbare a simeringului...acum totul e ok. dupa 10 ore de chinuala..una dintre conductele mari, se invartea cu totul cu piulita...problema e alta...nu am tinut cont la dinti cand am scos axul..si imi sta volanul fix la 180 de grade..adica partea de sus e jos..si airbagul e sus, nu mai pot vedea kilometrajul, am desfacut volanu si nu pot muta doar volanul in pozitia initiala pentru ca are caneluri normale si 3 modele de caneluri mai late, daca m-am explimat corect! acum intrebarea mea e, daca ma duc sa imi fac unghiul de fuga, ar putea cei de la service sa imi puna volanul in starea initiala, normala si sa regleze unghiul de fuga..?


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 12 Jul 2015, 21:35
Post #134


Membru


Group: Members
Posts: 1.606
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Nu. Trebuie repozitionat axul central.


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013 - TM XX XXX
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi_g
post 13 Jul 2015, 07:10
Post #135


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 21 November 05
From: Targoviste




Trebuie sa dai din nou caseta jos, si sa rotesti axul la 180 grade.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B-20-PFU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nnuuttzzuu
post 31 Mar 2016, 19:41
Post #136


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 April 12




buna seara am si eu o intrebare legata de directie de ce s-a rigidizat directie merge greu volanul?pierderi de ulei nu sunt care sa fie motivu


--------------------
dacia solenza clima 2003 - TL-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

5 Pages « < 3 4 5
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th September 2018 - 03:23
Forum Renault Server hosting