DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

13 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> TEMPORIZATOR STERGĂTOARE, ...asa cum avea până si bătrâna Berlină

djvibecmc
post 25 Sep 2005, 21:22
Post #61


Upgrade


Group: Members
Posts: 295
Joined: 16 September 04
From: Ploiesti




Si pana la urma se poate adapta un releu de la Cielo??


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008 - PH 11 CYD
Get rich or.... get Diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ghost
post 25 Sep 2005, 21:29
Post #62


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 10 March 05




Daca asa zice Klaus banuiesc ca da...


--------------------
Dacia Logan Preference 1.6 - -
"Vae Victus!"
"You should take help when offered. But I found that help offered when not needed is usually no help at all..."
Kain
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djvibecmc
post 25 Sep 2005, 21:31
Post #63


Upgrade


Group: Members
Posts: 295
Joined: 16 September 04
From: Ploiesti




Ok atunci... sa formulez altfel intrebarea.... Daca fac rost de asa ceva de pe cielo .. adica.. kitul complet... pot sa-l montez pe logan si cum? ( ca nu prea ma pricep)


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008 - PH 11 CYD
Get rich or.... get Diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danco
post 26 Sep 2005, 09:47
Post #64


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 9 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(ionut_buzescu @ 24 Sep 2005, 11:30)
offtopic: Cum ai rezolvat problema "triunghiului mort" ? Vreau și eu că mă enervează scurgerea respectivă.
*



Vezi: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=17531


--------------------
--------------- Logan Ambition - ---------------
Vorbind ai pierdut privilegiul de a parea intelept!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu_canja
post 5 Mar 2006, 21:33
Post #65


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 19 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(Danco @ 26 Sep 2005, 09:47)


Deci nu merge, nu?


--------------------
Dacia Logan 2004 - B-46-MDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 27 May 2006, 21:34
Post #66


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Pentru klaus:
vin cu o idee.La fabia lui nevasta-mea am vazut o chestie interesanta si anume la actionarea stropitorii de parbriz,stergatoarele fac 4 ture complete si se opresc.La cca 10-15 sec mai fac o tura pt a sterge eventuala scurgere de apa.Se poate in vreun fel sa ii dam temporizarea asta si la logan ?
Adica sa mai faca o tura mai tarziu ,dupa cele 3 care le face normal.Ia zi dom' klaus,tema de gandire smile.gif bafta


ps:daca are altcineva vreo idee,nu va sfiiti sa o aruncati aici


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 28 May 2006, 07:17
Post #67


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Cu uch-ul de pe logan, nu.
Cel de pe megane are aceasta facilitate...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 28 May 2006, 08:20
Post #68


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Offf,sincer chiar era de ajutor smecheria asta,pt mine cel putin.Oricum multumesc pt ca mi-ai scos-o din cap smile.gif .Poate vreun condensator care se descarca ceva mai tarziu.....ceva ceva....vreo inovatie nu prea costisitoare....nu prea le am cu electronica


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nilatack
post 28 May 2006, 08:44
Post #69


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Hai sa va spun cum am rezolvat eu aceasta problema......poate o sa va incante......si o sa vreti si voi.Daca stropesc parbrizul o singura data stergatoarele se misca pe parbriz o singura data.Daca stropesc parbrizul mai mult de 3 secunde stergatoarele se misca pe parbriz de 3 ori.Se poate obtine acest efect foarte simplu cu un singur fir tras din uch in blocul manetei de stergator cu un pretz modic de numai 30 ron. Daca incanta pe cineva acest fapt va pot da nr de tel al celui ce mi-a facut mie lucrarea.Astept PM


--------------------
EX:Dacia Logan Ambition 2005 - B-25-CXA
[COLOR=blue]Dacia LOGAN Ambition Powered by Nillus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu_canja
post 28 May 2006, 10:21
Post #70


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 19 November 04
From: Bucuresti




Asta este o adevarata revelatie...
Nu cred ca mai exista cineva pe forumul asta care sa nu fi facut treaba asta dupa ce a pus Klaus un step-by-step.


--------------------
Dacia Logan 2004 - B-46-MDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ga!nusha
post 28 May 2006, 11:17
Post #71


Desi pare, nu lucrez la orinj


Group: Members
Posts: 1.054
Joined: 6 September 05
From: Paris




si in plus tu ai rezolvat alta problema...nu problema care se discuta aici...


--------------------
Mazda 3 mps ex: Logan Preference+AC 1.6 2oo8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiaviator
post 28 May 2006, 12:03
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 796
Joined: 9 March 06
From: Bucuresti




Da, dar pe el l-a costat 30 RON. Altii au rezolvat-o cu propriile manute. E totusi o diferenta!


--------------------
dacia logan/laureate 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 28 May 2006, 12:38
Post #73


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(Nilatack @ 28 May 2006, 09:44)
Se poate obtine acest efect foarte simplu cu un singur fir tras din uch in blocul manetei de stergator cu un pretz modic de numai 30 ron.
*

Hai zi zau!
30 Roni?
Si pentru aia 30 ron faci altceva decat am mentionat eu la
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=8959 ?
Sau sa-ti mut postul la bursa?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 28 May 2006, 13:13
Post #74


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Am lesinat cand am vazut cum ati sarit pe bietul om,saracul o fi descoperit si el acum asta,deh...era proverbul ala "cine se scoala de dimineata,departe ajunge".El ori a dormit ,ori nu a avut logan pana acum. smile.gif fara suparare,bafta


Klaus,hai sa ne gandim un pic.Impulsul acela care il da maneta la actionare scurta,face ca stergatoarele sa faca o singura cursa...buuuun...eh,cum facem noi ca acel impuls sa vina singurel peste vreo 10 sec de la oprirea stergatoarelor? smile.gif ...hai ca stiu ca le coci smile.gif

This post has been edited by tedy: 28 May 2006, 13:17


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 29 May 2006, 10:44
Post #75


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu am mai zis: le coc pe alea de ma intereseaza PE MINE.
Ce intereseaza pe altii, e treaba lor...
Ca la mine nu mai e necesar de acel baeiaj ca s-a rezolvat cu alte dimensiuni la stergatoare (altii au mai lungit un ax de actionare a unui stergator sau un ax de interconectare intre stergatoare)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 29 May 2006, 15:28
Post #76


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Eu stiu foarte bine ce zici,nici eu nu mai am triunghiul ala nenorocit.Am zis asa ca chestie,ca n-ar strica sa mai faca o cursa mai tarliu smile.gif,dar daca nu te preocupa nu-i o problema si nici suparare.Bafta


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali71
post 7 Jun 2006, 14:43
Post #77


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 6 June 06
From: Bucuresti




super sfatul lui klaus cu baleiajul stergatoarelor.
ar trebui sa patenteze ideea, pentru ca eu am rezolvat-o la un service de alarme unde cei care mi-au facut modificarile cititeau de pe site-ul lui cum trebuie lucrat.


--------------------
mercedes e Klas 220 - b-80- e220
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphred
post 23 Sep 2006, 17:57
Post #78


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 9 May 05




bai nene disperare mare cu temporizarea la stergatoare. am mers azi pe A2 si ploua fix cat sa nu vezi cat tinea temporizarea si a trebuit sa mearga stergatoarele pe viteza 1. acum ma gandesc la o alta treaba, daca se anuleaza firul care merge in uch si care da temporizarea si se pune o temporizare externa? a facut cineva e ok? ma gandeam si la implementarea unui circuit care sa faca
+ doar intre valori prestabilite adica pe temporizare sunt 5 secunde intre 2 miscari uneori e ok alteori nu, daca am avea o miscare la 2,5 s ar fi mai ok. va anunt cand finalizez ceva. si asa cum zice si Klaus pe uch-ul asta de logan nu prea avem ce sa overclockam biggrin.gif, asa ca trebuie sa venim cu circut exterior. incarcam un condensator il descarcam pe o rezistenta folosim si un tranzistor si gata avem si temporizarea aia de 5-10 secunde de dupa stergerea parbrizului.


--------------------
dacia/ford logan 1,6 / focus 1,6 16v 2005/2008 - B43VCI / B26MFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 23 Sep 2006, 21:59
Post #79


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Asa tata asa.....mie numai la aia de "dupa" imi sta capul.Mor de oftica pe fabia lu' nevastamea smile.gif .Bafta si nu uita sa arunci pastila si aici cand o fi gata.


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceateodorescu683
post 26 Sep 2006, 04:46
Post #80


MD


Group: Members
Posts: 472
Joined: 17 February 05
From: Tulcea




eu mi-am pus pe Logan temporizator ca al berlinei (simetric fatade bricheta, langa maneta cutiei de viteza), fara sa renunt la temporizatorul cu frecventa fixa din fabrica, masina este in garantie, dar am riscat. merge perfect. stergatoarele se declanseaza la stropirea parbrizului (baleiaza de 5 ori, parca) chiar cu temporizatorul de berlina oprit. pot sa optez intre temporizarea cu viteza fixa, sau cu cea variabila (nu mi s-a intamlat nimic atunci cand le-am pornit pe amandoua doar ca a functionat dupa cum a "dictat" temporizatorul de berlina). oricum, a fost nevoie sa schimb stergatoarele cu unele bosch de 50 cm pentru a scapa de scartait. nu ma intrebati cum se face, am apelat la un electrician auto priceput (Laurentiu, Dacoserv Militari).


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
Da dom'le, am Passat cu motor TDI!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 26 Sep 2006, 08:02
Post #81


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




I-a uite unde a ajuns Laurentiu de la Latin Efe...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceateodorescu683
post 27 Sep 2006, 13:34
Post #82


MD


Group: Members
Posts: 472
Joined: 17 February 05
From: Tulcea




Iata si temporizatorul meu

Attached thumbnail(s)
temporizator.JPG ( Size: 39.82k ) Number of downloads: 3004


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
Da dom'le, am Passat cu motor TDI!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIH
post 29 Sep 2006, 14:35
Post #83


membru


Group: Members
Posts: 263
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




as fi si io interesat ....cat te-a costat ?


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4/ex.Dacia Sport Coupe 1.6 - - B-85-MIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceateodorescu683
post 29 Sep 2006, 18:57
Post #84


MD


Group: Members
Posts: 472
Joined: 17 February 05
From: Tulcea




temporizatorul 25-30 RON plus ceva celui care l-a montat.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
Da dom'le, am Passat cu motor TDI!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george1582
post 10 Nov 2006, 18:36
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 June 06
From: Bucuresti




mirceateodorescu683......cum trebuie sa fac sa dau si eu de laurentiu cel smecher?????????? vreau si eu temporizator


--------------------
Renault Kadjar 1.6 DCI.4x4 2016 ZEN PLUS DIVERSE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceateodorescu683
post 11 Nov 2006, 08:59
Post #86


MD


Group: Members
Posts: 472
Joined: 17 February 05
From: Tulcea




QUOTE(george1582 @ 10 Nov 2006, 18:36)
mirceateodorescu683......cum trebuie sa fac sa dau si eu de laurentiu cel smecher??????????  vreau si eu temporizator
*


Vezi PM. Bucuresti


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
Da dom'le, am Passat cu motor TDI!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 22 Jul 2007, 18:48
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 445
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Cu gindul la ploile care ar fi bine sa vina mai repede, m-am pregatit in prealabil cu una bucata schema pentru temporizarea stergatoarelor la lighean... aa... Logan, pardon. Sper ca n-am descoperit roata, dar oricum, iata:
Picture_018.jpg ( Size: 144.14k ) Number of downloads: 3086


Am uitat sa pun in lista de piese, dioda 1N4001, sau orice alta dioda mica si pricajita. R1 este bine sa fie cam de 2k, dar eu n-am avut prin casa... Pulsul (Ton) va fi de ~1.4 sec.
Ideea este urmatoarea, schema se comporta ca si cum ai da tu cu minuta, la intervale regulate, in sus si-n jos cu o pozitie, maneta stergatoarelor.
Adica la fiecare impuls, UCH da o tura cu stergatoarele, apoi incepe sa contorizeze pina la urmatoarea tura, pe care insa n-o apuca, pentru ca pulsul se termina inainte chiar de a se termina prima tura. Dupa temporizarea Toff data de potentiometru, iar se trimite o comanda de temporizare la UCH, si tot asa...

Realizarea practica:
Picture_014.jpg ( Size: 217.59k ) Number of downloads: 3026

Picture_010.jpg ( Size: 148.63k ) Number of downloads: 2609


Dupa cum intuiti, nu prea le am cu cablajele, dar asta este. Schema este foarte simpla, zic eu, a iesit din prima smile.gif , dupa cum este normal, insa n-am probat-o pe masina, pentru ca si asa am muncit la ea azi, Duminica.
Fara exagerare, cred ca o poate realiza si o fata, asa este de simpla.
IMPORTANT ! Daca faceti ca mine, fara cablaj, este bine sa bagati montajul cu totul intr-un lac, ceva sau intr-o cutiuta, sa nu se scurtcircuiteze sirmele pe-acolo. Ce se vede in poze nu ajunge pe masina, in halul asta.
Se scoate firul din iesirea A1 -sa ma corectati daca nu-i asa- a mufei stergatoarelor care duce spre UCH, si se leaga in iesirea out a circuitului. Semnalul + care venea de la comanda temporizarii intra si alimenteaza circuitul. Aveti nevoie sa trageti suplimentar, firul pentru masa (permanenta) montajului.
Dupa ce il pun pe masina va anunt. M-am grabit sa scriu, ca nu stiu cind mai am timp, si poate primesc si ceva comentarii intre timp.

Sa fim fericiti!

Era sa uit: costurile sint sub 10 RON, daca aveti letcon si cositor, daca nu aveti, un letcon de 40W este tot cam 10-15 RON. Eu am de 60W, dar e prea puternic (exfoliaza cablajul smile.gif ).

This post has been edited by mario1980: 22 Jul 2007, 19:01


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 28 Jul 2007, 00:49
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 445
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Am placerea sa va anunt ca schema prezentata anterior, este functionala. Am totusi urmatoarele recomandari:
-condensatorul sa fie de 220 microFarazi / 16V
-r1 de 3.3 Kohmi
-potentiometrul de 50Kohmi
-rezistenta inseriata cu potentiometrul, poate fi putin mai mare(depinde de gusturi, el seteaza timpul minim intre 2 baleieri, adica atunci cind potentiometrul este la 0).
Cu cit R sint mai mari, si C mai mic, pastrind totusi constant produsul lor, cu atit integratul merge mai relaxat, adica impinge curenti mai mici, adica ramine mai rece, cum ii place lui. smile.gif

Obligatoriu: pinul 4 al timer-ului se leaga la + care vine de la maneta, cind se comanda temporizarea, adica impreuna cu pinul 8 al timer-ului.
Eu am refacut circuitul, cu valorile recomandate citeva rinduri mai sus, pentru ca imi apareau niste impulsuri parazite, haotice, si am crezut ca poate am zdruncinat prea tare terminalele unei piese, cind le-am incolacit, dar dupa ce-am sacrificat o placuta de test si am refacut montajul cu noile valori... acelasi rezultat (doar pe masina se manifesta, probabil datorita fluctuatiilor de tensiune cauzate de motorul stergatoarelor). Circuitul 555 este CMOS (nici nu cred ca mai exista cu bipolare), si nu pre are voie sa aiba intrari in aer, mai ales una ca pinul de reset.
Pinul 5 al timer-ului puteti sa-l lasati in aer, pentru ca este iesirea unui divizor rezistiv.

Temporizarea intre 2 baleieri data de UCH al masinii este de aprox. 6 secunde. Eu am obtinut un interval intre 3 si 9 secunde. Am folosit rezistenta inseriata cu potentiometrul, de 10k, dar o voi scade, sa obtin un minim mai mic de 3 secunde. Poate fi, cum am mai spus, mai mare sau aproximativ egala cu 4K.

V-am salutat!


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 28 Jul 2007, 09:08
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 8 April 05




Ceea ce descri tu este atat de alambicat si plina de inarvertente ca cineva care nu cunoaste cade pe spate. Folosesti expresii personal consacrate ca " Semnalul + care venea de la comanda temporizarii intra si alimenteaza circuitul" apoi uiti si spui " pinul 4 al timer-ului se leaga la + care vine de la maneta" si multe altele......

In primul rand ca maneta nu da "semnal +" de pe maneta iese o tensiune pozitiva de 12V[B] pe care UCH o interpreteaza ca nivel logic de comanda.

Mai simplu era sa spui ca ai facut un monostabil care modifica amplitudinea semnalului de iesire functie de timpul de incarcare a condensatorului. De aceea ai modificat valoarea condensatorului pentruca nu-ti asigura timpul de incarcare suficient de lung. Aceeasi schema se gaseste si la temporizatoarele folosite la Dacia 1300.

Nu te supara ca te intreb ce intelegi prin "impulsuri parazite haotice". Cu ce le-ai vizualizat? Cine iti dadea acele impulsuri?
Puteai sa spui ca peste forma de semnal de la iesirea timerului se suprapun scanteiele provocate de periile colectoare a motorului de stergator. Si ca perioda sau amplitudinea semnalului se modifica datorita acestora. Curatarea semnalului se relizeaza prin montarea de condensatori de decuplare pe alimentare, condensatori stiroflexi de 100nF, nu foliserea pieselor blablabla.....

Despre realizare....in varianta SMD, acest montaj poate fi pus langa maneta stergator in cochilia volanului, potentiometrul poate fi inlocuit cu un semireglebil multitur care se stabileste pe o valoare preferential aleasa de user.

Eu as fi procedat altfel.
Se scoate de pe UCH microcontrolerul, se citeste programul si se salveaza.
Pe un microcontroler nou se scrie informatia citita nu inainte de a se modifica adresa cu continutul:
"Bits to be set with the OPTION instruction
; No wake up
; No weak pullups
; Timer 0 source internal
; Which edge is don't care
; Prescaler to watchdog, set to give 16*17 = 272ms timeout

OptionBits EQU B'11011100'" -

cum o modifici asta ....... se pune microcontrolerul la loc si gata. Nu pierzi informatia initiala, nu tai cabluri, nu se vede nimic, nu pierzi garantia.
La service daca ai intrebi de microcontrolere, nivele logice amplitudini de semnal.... probabil ca 99% din cazuri iti vor da un raspuns evaziv..ia mai dute ma....

Am uitat, cum e aia cu "Circuitul 555 este CMOS (nici nu cred ca mai exista cu bipolare)"??
http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/...LIPS/NE555.html

This post has been edited by OldMan: 28 Jul 2007, 09:15


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 28 Jul 2007, 11:51
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 445
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Nu am intentionat sa dau pe nimeni pe spate. In al doilea rind, nu inteleg ce este plin de inadvertente, poate detaliati putin... Si nu cred ca scriem lucrari de specialitate aici, de aceea mi-am permis sa fiu mai lejer in exprimare, am crezut ca mai mult conteaza informatia in sine.
Poate ca era mai simplu sa spun ca am facut un monostabil care modifica amplitudinea semnalului de iesire functie de timpul de incarcare a condensatorului. Dar as fi mintit. Nu se modifica amplitudinea semnalului de iesire, in nici un fel. Din R si C se modifica perioada si factorul de umplere. Monostabil, astabil, tot aia... smile.gif
Impulsurile parazite haotice imi apareau in iesire, si erau aproape aleatoare. Le-am vizualizat punind un led in iesire, inseriat cu o rezistenta de 1k. Nu se respecta temporizarea, cu alte cuvinte, stergatoarele porneau cam aiurea.
Puteam sa spun ca peste forma de semnal de la iesirea timer-ului se suprapun scanteiele provocate de periile colectoare a motorului de stergator. Si ca perioda sau amplitudinea semnalului se modifica datorita acestora. Dar m-ar fi crezut lumea timpit. Iesirea timer-ului duce in intrarea UCH. Cam greu, dupa modestele mele cunostinte, sa se transmita de pe o intrare a unui circuit, "scinteile".
Ce-i drept, eu am avut montat la versiunea 2, un C pe alimentari, dar nu cred ca de la el au diparut impulsurile parazite. Totusi, ce inseamna "foliserea pieselor"?
Despre realizare, sint perfect de acord cu d-vs, fiecare cum ii place, si daca vrea, binenteles.
Daca ati fi procedat altfel, cu ce ajuta asta pe cineva? Teorie pot sa spun si eu.
Cine v-a spus ca am taiat, sau trebuie sa se taie cabluri? Pur si simplu am scos firul de la pinul 1 al mufei stergatoarelor, si l-am cuplat la iesirea timer-ului. In mufa am introdus un fir cu papuc (putin diferit de original, ca n-am avut) care alimenteaza circuitul. Daca cineva vrea sa taie, e liber.
La service nici nu ma astept, ca cineva sa stie de microcontrolere, sau altele de genul. Sau doar ati vrut sa ne facem o idee despre cunostintele d-vs impresionante (sint convins)?
Referitor la 555-ul cu CMOS si nu cu bipolare, s-ar putea sa aveti dreptate, si inca sa se mai fabrice si cu bipolare. Am facut aceasta presupunere, pentru ca este mai ieftina tehnologia CMOS, si nu prea ar fi nevoie de bipolare aici.
Multumesc pentru observatiile reale.

Numai bine!

This post has been edited by mario1980: 28 Jul 2007, 11:55


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

13 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd September 2018 - 11:10
Forum Renault Server hosting