DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> TPMS - Tire Pressure Monitoring System, Sistem de monitorizare a presiunii în anvelope

DFA
post 9 Apr 2010, 09:48
Post #1


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 2.888
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Recent am achiziționat un sistem de monitorizare a presiunii și temperaturii în anvelope. E fabricat de Atrium Enterprises GMBH, din Germania.

GE_Foto1.jpg ( Size: 16.37k ) Number of downloads: 3076
GE_Foto4.jpg ( Size: 9.56k ) Number of downloads: 3233
GE_Foto2.jpg ( Size: 14.9k ) Number of downloads: 3138
GE_Foto3.jpg ( Size: 11.22k ) Number of downloads: 3072


Sistemul e destul de simplu și se montează foarte ușor. Senzorii de presiune și temperatură sunt alimentați fiecare cu o baterie pe Litiu tip CR-1632, iar afișorul cu 2 baterii AAA, dar eu le-am scos și l-am alimentat prin adaptorul furnizat la 12V, astfel afișorul pornește și se oprește odată cu motorul.

Evident, ar fi fost mult mai bine ca senzorii să fie fără baterii, dar un sistem after-market similar cu TPMS-urile originale de pe mașini e cam greu de găsit și instalat, pentru că implică atât jantele (unde se montează senzorii) cât și sistemul de alimentare fără fir sau receptoarele care se instalează lângă butucul fiecărei roți.

Senzorii sunt destul de inteligenți, pentru a conserva cât mai mult energia din baterie nu încep să transmită datele decât atunci când mașina se pune în mișcare și dacă pornești și oprești des mașina nu se conectează la sistem decât la un interval mai mare de timp și dacă există o schimbare de parametrii față ultima citire. Odată conectați senzorii transmit datele de presiuni și temperatură aproape în timp real.

Acum rămâne de văzut cum se vor comporta bateriile pe caniculă și cât vor rezista frigului din iarnă... unsure.gif

Din câte am observat eu, măsurarea presiunii e foarte precisă, am verificat presiunea cu 2 manometre diferite și valorile măsurate de TPMS concordau cu cele date de manometre. Poate măsura presiunea în PSI, KPA, BAR sau KG/CM², precum și a temperaturii în grade Celsius sau Fahrenheit.

E foarte interesant de urmărit cum presiunea începe să crească în anvelope, pe măsură ce temperatura lor crește, de exemplu, de la 10 grade Celsius inițial (dimineața) și până la 20 de grade Celsius în mers, presiunea în anvelope crește cu 0,15-0,20 bar. Asta îmi reamintește mereu de recomandarea ca presiunea să se facă doar la rece.

Se pot seta praguri minime și maxime de presiune la care sistemul te alertează atât vizual cât și acustic, precum și un prag maxim de temperatură, la care de asemenea vei fi alertat acustic și vizual.

Când afișorul e alimentat din baterii, ecranul poate fi iluminat la cerere, de pe un buton. Dacă afișorul e alimentat la 12V, iluminarea ecranului e permanentă. Noaptea e foarte plăcut iluminat (în culoarea portocaliu - se încadrează cu iluminarea standard a Logan-ului smile.gif ) și ușor de citit.

Sistemul vine și cu un sistem antifurt pentru senzori, care previn demontarea senzorilor de "hoții accidentali", pentru că evident ei nu vor rezista la un hoț profesionist.

Din câte am observat, sistemul are incluse facilități și pentru afișarea informațiilor de distanță și poziție pentru senzori de parcare față + spate, precum și afișarea stării farurilor (aprinse/stinse), deși nu mi-am dat seama la ce ar putea folosi. Evident, chestiilea astea nu sunt implementate, probabil alt model le are incluse.

Iată și câteva fotografii cu sistemul, făcute imediat după ce l-am primit și desfăcut, scuze pentru calitatea lor, sunt făcute cu telefonul mobil:

Image195.jpg ( Size: 301.36k ) Number of downloads: 3234
Image196.jpg ( Size: 244.8k ) Number of downloads: 636
Image197.jpg ( Size: 251.66k ) Number of downloads: 555
Image198.jpg ( Size: 225.54k ) Number of downloads: 544


Image199.jpg ( Size: 228.88k ) Number of downloads: 542
Image200.jpg ( Size: 249.58k ) Number of downloads: 498
Image201.jpg ( Size: 243.79k ) Number of downloads: 417
Image202.jpg ( Size: 273.65k ) Number of downloads: 334


Image203.jpg ( Size: 284.09k ) Number of downloads: 400
Image204.jpg ( Size: 234.53k ) Number of downloads: 427
Image205.jpg ( Size: 223.86k ) Number of downloads: 392
Image206.jpg ( Size: 304.65k ) Number of downloads: 399


Image207.jpg ( Size: 289.2k ) Number of downloads: 447
Image208.jpg ( Size: 303.76k ) Number of downloads: 490
Image209.jpg ( Size: 307k ) Number of downloads: 611


În fine, sistemul l-am cumpărat online, de la German Electronics SRL, la prețul de 550 Lei cu TVA.

Atașez și manualul sistemului, în format PDF, 2,3MB.


Attached File(s)
Attached File  Atrium_TPMS_855948_an_01_ml_REIFENDRUCKPRUEFSYSTEM_4ER_SET_de_en_fr_nl.pdf ( 2.28mb ) Number of downloads: 548


--------------------
Logan Laureate Diesel 1.5dCi 65cp sedan - 04 Feb 2006
Roșu Toreador, Sony CDX-F5550 + RM-X4S, iGO Primo 1.1/Prestigio GV5120BT
ex Matiz și 1310CLi break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
free_fiber
post 9 Apr 2010, 09:54
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.667
Joined: 25 October 04
From: Bucuresti




Foarte tare, ai insa mare grija sa nu iti fure cineva senzorii de la roti (uite mancati-as ce ventile misto are asta, ia ca le pun la bicicleta mea).


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci 85CP 2008 - B xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 9 Apr 2010, 09:58
Post #3


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 2.888
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Așa cum am precizat, sistemul vine cu un sistem antifurt, împotriva hoților ocazionali, care nu te lasă să deșurubezi senzorii foarte ușor. Sper să țină...


--------------------
Logan Laureate Diesel 1.5dCi 65cp sedan - 04 Feb 2006
Roșu Toreador, Sony CDX-F5550 + RM-X4S, iGO Primo 1.1/Prestigio GV5120BT
ex Matiz și 1310CLi break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 Apr 2010, 10:34
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.177
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




SSPP de la renault are valve schrader cu baterii. Baterii care dureaza mult, dar totusi baterii. Macar la asta poti schimba doar bateria.
Daca opreste langa tine o masina cu sistem identic, stie sa faca diferenta?


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 9 Apr 2010, 13:59
Post #5


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.679
Joined: 19 April 05




QUOTE(DFA @ 9 Apr 2010, 10:48)
E foarte interesant de urmărit cum presiunea începe să crească în anvelope, pe măsură ce temperatura lor crește, de exemplu, de la 10 grade Celsius inițial (dimineața) și până la 20 de grade Celsius în mers, presiunea în anvelope crește cu 0,15-0,20 bar
*
Nu strica sa notezi niste presiuni in functie de temperatura sau numar de km parcursi. Evident, sa le si postezi pe forum.


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 9 Apr 2010, 14:43
Post #6


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 2.888
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(einstein1984 @ 9 Apr 2010, 10:34)
Daca opreste langa tine o masina cu sistem identic, stie sa faca diferenta?
*


E greu de zis care mașină are TPMS sau nu, ca să-mi dau seama de influențe. Cât de o altă mașină cu un TPMS identic cu al meu, eu încă nu am văzut.
Din câte am văzut, senzorii sunt înseriați și împerecheați, probabil că împreună cu parametrii măsurați transmit și un ID unic, pentru ca afișorul să-i recunoască că-s ai lui.

QUOTE(IRONICK @ 9 Apr 2010, 13:59)
Nu strica sa notezi niste presiuni in functie de temperatura sau numar de km parcursi.
*


Deocamdată încă nu i-am scos la drum lung, în oraș doar atât am apucat să observ:
O creștere de 10 grade Celsius a temperaturii aerului din anvelopă crește presiunea cu aproximativ 0,15-0,20 bari.
O să țin cont și o să public evoluția presiunii în funcție de temperatură.


--------------------
Logan Laureate Diesel 1.5dCi 65cp sedan - 04 Feb 2006
Roșu Toreador, Sony CDX-F5550 + RM-X4S, iGO Primo 1.1/Prestigio GV5120BT
ex Matiz și 1310CLi break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 Apr 2010, 14:58
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.177
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Dupa cati km creste presiunea in oras?


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 9 Apr 2010, 15:05
Post #8


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 2.888
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




În 2-3Km. Dacă mașina a stat în soare, presiunea crește și mai mult, pentru că și temperatura a crescut, evident.
Cu anvelopele la 30 de grade (bătute de soare, în staționare) deja presiunea crește peste 0,20 (cam la 0,25) bari față de cea de la rece (dimineața).


--------------------
Logan Laureate Diesel 1.5dCi 65cp sedan - 04 Feb 2006
Roșu Toreador, Sony CDX-F5550 + RM-X4S, iGO Primo 1.1/Prestigio GV5120BT
ex Matiz și 1310CLi break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 9 Apr 2010, 15:06
Post #9


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.679
Joined: 19 April 05




De la 2.0 bari la rece?


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 9 Apr 2010, 15:32
Post #10


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 2.888
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Nu, eu am mărit un pic presiunea, la rece pornește de la 2,2 - 2,3 bari.
După câțiva Km și ceva soare ajunge la 2,35 - 2,5 bari.


--------------------
Logan Laureate Diesel 1.5dCi 65cp sedan - 04 Feb 2006
Roșu Toreador, Sony CDX-F5550 + RM-X4S, iGO Primo 1.1/Prestigio GV5120BT
ex Matiz și 1310CLi break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 12 Apr 2010, 07:30
Post #11


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 2.888
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Am fost weekend-ul trecut pe la Călărași și de la 2,2-2,3 bari la rece, în mers, chiar și după 100 și ceva de Km de mers încontinuu presiunea nu a trecut de 2,5-2,6 bari, dar și temperatura nu a trecut de 20-21 de grade.
Nu a fost o zi foarte caldă și mașina nu prea a apucat să stea la soare.


--------------------
Logan Laureate Diesel 1.5dCi 65cp sedan - 04 Feb 2006
Roșu Toreador, Sony CDX-F5550 + RM-X4S, iGO Primo 1.1/Prestigio GV5120BT
ex Matiz și 1310CLi break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Apr 2010, 08:34
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.177
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ai aer sau azot in anvelope?


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 12 Apr 2010, 08:36
Post #13


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 2.888
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Aer, nu am folosit niciodată azot.


--------------------
Logan Laureate Diesel 1.5dCi 65cp sedan - 04 Feb 2006
Roșu Toreador, Sony CDX-F5550 + RM-X4S, iGO Primo 1.1/Prestigio GV5120BT
ex Matiz și 1310CLi break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 12 Apr 2010, 08:38
Post #14


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.679
Joined: 19 April 05




QUOTE(einstein1984 @ 12 Apr 2010, 09:34)
Ai aer sau azot in anvelope?
*
La diferenta aia de presiune are aer sigur.


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Apr 2010, 08:58
Post #15


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 8.931
Joined: 21 November 03




Nu-s cam mici temperaturile astea? De fapt nici nu ma mira, senzorul e in afara rotii, deci indica prea putin temperatura aerului din roata. Daca masina se misca, aerul va asigura o racire buna in zona ventilului....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Apr 2010, 11:12
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.177
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(IRONICK @ 12 Apr 2010, 09:38)
La diferenta aia de presiune are aer sigur.
*


BAnuiam si eu. Un dispozitiv din a sta e perfect pentru a verifica daca chiar merita azotul uscat in anvelope


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 12 Apr 2010, 11:14
Post #17


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.679
Joined: 19 April 05




Eu m-am trezit cu azot fara sa vreau in cauciucuri, cand le-am schimbat. Eram deja tunat cu un set de capacele verzi, cand m-am trezit eu. Dar am variatii de maxim 0.1 si nu scade presiunea in timp. Cu azot trebuie sa bagi mai mult, ca nu se dilata in halul ala.

This post has been edited by IRONICK: 12 Apr 2010, 11:16


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 12 Apr 2010, 17:17
Post #18


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 2.888
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(einstein1984 @ 9 Apr 2010, 10:34)
SSPP de la renault are valve schrader cu baterii.
*


Apropo de Schrader, ei au un sistem similar: Schrader AirAware 20256 TPMS Wireless Retrofit Kit, dar mai bun pentru că:
- senzorii sunt interni
- display-ul e mai mic și-i poți găsi un loc mai bun
- bateriile din senzori sunt garantate pentru 5 ani
- se poate adăuga un al 5-lea senzor pentru roata de rezervă
- suportă rotația roților, fără să mai fie nevoie de re-învățarea poziției senzorilor
- suportă setarea alertelor diferit pe roțile din față și spate - presiuni diferite între punți
- costă cam la fel: ~ 200 USD (în US)

Ca minusuri ar fi:
- funcționează doar pe baterii (care țin doar vreo 2 luni) - asta se poate rezolva cu un alimentator separat
- nu afișează decât 1 anvelopă pe ecran la un moment dat
- nu e de găsit în România! - îl aduc în RO cei de la http://www.ertual.ro/Product/B001O079HW/Sc...ss-Retrofit-Kit, cred că au pe cineva în USA și-l trimit pachet, la comandă, de pe Amazon.

Overview.JPG ( Size: 38.65k ) Number of downloads: 602
Display.JPG ( Size: 33.72k ) Number of downloads: 467
Box.JPG ( Size: 31.01k ) Number of downloads: 424
Box2.JPG ( Size: 39.94k ) Number of downloads: 344


Atașez, pe lângă manual și TPMS Newsletter de la Schrader, în care se vorbește despre dezbaterile din EU privind introducerea obligatorie a TPMS începând cu 2012 pentru modelele noi iar din 2014 la toate mașinile.

Attached File(s)
Attached File  Schrader_AirAware_20256_TPMS_Wireless_Retrofit_Kit_Owner_s_Instructions.pdf ( 284.18k ) Number of downloads: 102
Attached File  Schrader_TPMS_e_newsletter_Issue_1_final_version.pdf ( 1.56mb ) Number of downloads: 66


--------------------
Logan Laureate Diesel 1.5dCi 65cp sedan - 04 Feb 2006
Roșu Toreador, Sony CDX-F5550 + RM-X4S, iGO Primo 1.1/Prestigio GV5120BT
ex Matiz și 1310CLi break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphred
post 12 Apr 2010, 18:52
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 9 May 05




si parca mai intrevad un minus F in loc de C. tre sa stai cu tabelul de conversie in masina:D

edit: cica stie de C si F, deci merge luat:D

This post has been edited by alphred: 12 Apr 2010, 18:52


--------------------
dacia/ford logan 1,6 / focus 1,6 16v 2005/2008 - B43VCI / B26MFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Apr 2010, 20:19
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.177
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




1 anvelopa pe ecran nu e asa grav, ca te intereseaza doar aia cu probleme. Valvele cu senzori seama cu alea OEM si nu merg furate.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 15 Apr 2010, 07:53
Post #21


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 2.888
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




@einstein1984
Da, așa este.

În altă ordine de idei, din ce observ eu, presiunea în anvelope variază foarte mult cu temperatura. În diminețile reci, chiar și după câțiva Km rulați presiunea crește foarte puțin, iar când e foarte rece (sub 10 grade) presiunea chiar scade față de cea obișnuită.

Astă iarnă (nu aveam TPMS), când erau afară minus 15 sau chiar mai jos de atât, puteam să observ cu ochiul liber că anvelopele erau "desumflate" (1,4-1,7 bari) iar după ce am readus presiunea la normal (~2 bari) aderența pe zăpadă a scăzut considerabil (anvelopele sunt obișnuite, nu de iarnă).

Dacă asfaltul și aerul încep să se încălzească, presiunea crește rapid și am observat de câteva ori chiar și presiuni de 2,62 bari (temp ~30 grade), când la rece presiunea normală este de 2,31 bari (temp ~10 grade).


--------------------
Logan Laureate Diesel 1.5dCi 65cp sedan - 04 Feb 2006
Roșu Toreador, Sony CDX-F5550 + RM-X4S, iGO Primo 1.1/Prestigio GV5120BT
ex Matiz și 1310CLi break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CristiZ
post 3 Sep 2014, 16:00
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 261
Joined: 11 October 04
From: Iasi




Aceasta dotare va fi standard pe modelele Dacia ce se produc acu, si deja se implementeaza pe modelele produse din saptamana 30 a anului 2014.

Dar nu e cu senzori si receptori, e un sistem legat de diferenta de diamentru a rotii care pierde presiune brusc, simplist explicat. Exista un martor in bord care probail se activeaza pentru orice roata cu probleme.

This post has been edited by CristiZ: 3 Sep 2014, 16:02


--------------------
Duster ph2 Green Olive 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 4 Sep 2014, 08:04
Post #23


torquemada


Group: Members
Posts: 1.052
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




La x52 sistemul TPMS (SSPP) e deja implementat in BCM(UCH) si TdB, mai trebuie valvele cu senzori si comunicare radio 407001628R (39e/bucata).

http://www.tpmseuroshop.com/dacia/logan-%5...11_2019-12.html

Partea cea mai nasoala: daca masina are sistemul SSPP din fabrica si acesta nu functioneaza/e pacalit de utilizator pici instant ITP-ul.

This post has been edited by torquemada: 4 Sep 2014, 08:08


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CristiZ
post 4 Sep 2014, 08:43
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 261
Joined: 11 October 04
From: Iasi




Esti sigur ca se foloseste acest sistem? Acum Dacia tre sa doteze in standard cu senzori de presiune si ma gandesc ca ar putea folosi o solutie mai ieftina, fara emitatori si receptori


--------------------
Duster ph2 Green Olive 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 4 Sep 2014, 11:32
Post #25


torquemada


Group: Members
Posts: 1.052
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




E mai ieftin prin radio 433mhz, decat prin cablu de la fiecare roata, plus ca setarea deja exista in BCM(UCH) de generatie II (x52, Lodgy, Dokker, Duster I ph2) .



--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Sep 2014, 12:25
Post #26


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.679
Joined: 19 April 05




cablu la fiecare roata exista deja la abs


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 4 Sep 2014, 12:34
Post #27


torquemada


Group: Members
Posts: 1.052
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




@IRONICK Cu tot respectul cauta prin dialogys valvele, apoi cu un Clip sau derelek da o raita printr-un BCM(UCH) de generatie II.


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Sep 2014, 12:48
Post #28


-------------------------


Group: Members
Posts: 20.679
Joined: 19 April 05




Nu am mai deschis dialogys si ddt de nu mai tin minte cat timp ... nu neg, posibil sa puna si reactoare acum pe masina.

Este ceva specific Dacia sa dezvolte o functie doar din soft sa faca economie la implementare. Oricum, daca pun TPMS pe Dacia, este o frectie la picior de lemn. In loc sa cheltuie pentru ceva care ajuta cu adevarat, fac ceva de impresie frumoasa ...


--------------------
- - - - -
Dacă ataci replica unui prost, riști să te trezești cu tot prostul în discuție!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torquemada
post 4 Sep 2014, 13:27
Post #29


torquemada


Group: Members
Posts: 1.052
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Este norma europeana, nu o idee a celor de la Dacia/Renault
Mai multe despre TPMS(SSPP)
EU Tyre Pressure Monitoring System Legislation

On Tuesday 10th March 2009 The European Parliament in Strasbourg officially approved a Directive Proposal of the Commission aimed to simplify and change the type approval of motor vehicles in Europe.

At the same time this proposal introduces a series of implementing measures imposing mandatory adoption of some proven existing technology including Tyre Pressure monitoring Systems (and ESP).

As for TPMS introduction dates and technical specification this mandate officially requires that (see article 9.2 of adopted text):

"Vehicles in categories M1 shall be equipped with an accurate Tyre Pressure Monitoring System capable of giving, when necessary, an in-car warning to the driver when a loss of pressure occurs in any tyre, which is in the interests of optimum fuel consumption and road safety. Appropriate limits in the technical specifications shall be set to achieve this, which shall furthermore allow for a technology-neutral and cost-effective approach in the development of accurate Tyre Pressure Monitoring Systems."

As for the introduction dates of TPMS, there is a two year phase-in schedule starting from November 1st 2012. Article 13.1 to 13.4 of the adopted text states that all vehicles type approved after this date must install a TPM System. Furthermore all newly registered vehicles after November 1st 2014 must have a TPM System.

Reiese din http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc...+DOC+PDF+V0//EN

This post has been edited by torquemada: 4 Sep 2014, 13:29


--------------------
DACIA Logan II 2012 / 0.9 TCe Laureate - B-xxx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 4 Sep 2014, 13:32
Post #30


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 2.888
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Deci să înțeleg că Logan II va avea TPMS "soft", folosind senzorii de turație de pe butuc (deja existenți pentru ABS/ESP) cu care va determina dacă o anvelopă e mai umflată sau mai dezumflată decât celelalte 3?

Având în vedere că există un singur indicator în TdB înseamnă că pur și simplu vei primi doar o avertizare - VERIFICĂ PRESIUNEA ANVELOPELOR - fără nici o altă informație, cum ar fi presiunea măsurată sau locația anvelopei/lor care a dus la declanșarea avertizării.

Ca urmare, când se aprinde indicatorul în bord, oprești mașina cu grijă, iei manometrul din portbagaj, măsori presiunea din fiecare anvelopă și decizi ce ai de făcut mai departe...

Folosirea unui sistem TPMS indirect are avantajele sale:
- nu necesită senzori montați pe valve sau pe jantă, interni sau externi
- fără transmisii radio de la senzori
- fără baterii consumate sau circuite de alimentare suplimentare la roată
- nu pune probleme la rotația față/spate a anvelopelor pentru uzură uniformă
- nu pune probleme la schimbarea iarnă-vară a anvelopelor/jantelor

Dacă e un sistem indirect/soft atunci singurul lucru pe care îl ai de făcut când ai ceva de făcut la anvelope (pană/rotație/schimbare) este să-i indici sistemului printr-un RESET ca el să reînceapă să învețe ce înseamnă o anvelopă normală (evident că înainte de RESET toate anvelopele trebuiesc aduse la presiunea normală...).

This post has been edited by DFA: 4 Sep 2014, 14:03

Attached thumbnail(s)
TPMS_Symbol.jpg ( Size: 8.31k ) Number of downloads: 116


--------------------
Logan Laureate Diesel 1.5dCi 65cp sedan - 04 Feb 2006
Roșu Toreador, Sony CDX-F5550 + RM-X4S, iGO Primo 1.1/Prestigio GV5120BT
ex Matiz și 1310CLi break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd September 2018 - 20:29
Forum Renault Server hosting