DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Tensiune pe bobina de inductie, intre 4 si 6 volti??

Valentin Grama
post 21 Apr 2010, 09:39
Post #1


 


Group: Members
Posts: 55
Joined: 26 December 07
From: Bucuresti




II rog frumos pe posesorii de dacii cu motor pe carburatie sa ma ajute cu o informatie:

Cat este la ralanti si in turatie tensiunea pe bobina de inductie?

Am motive sa banuiesc ca am o problema la aprindere, intrucat motorul nu arde toate gazele si nu merge rotund. Masurand tensiunea pe bobina, am observat ca este intre 4 si 6 volti. Stiu ca este asa din cauza ruperilor facute de platina, dar tensiunea rezultata mi se pare cam mica..

Va multumesc frumos.


--------------------
Dacia 1300 neagra, fabricata in 1976
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 21 Apr 2010, 09:43
Post #2


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




In functionare tensiunea pe bobina este mai mica cu 0,7 V fata de tensiunea de pe baterie.Daca ai pierderi de tensiune mai mari de 1 V este recomandabil sa verifici papucii deoarece apare o rezistenta de contact care da caderea de tensiune.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Apr 2010, 14:47
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




intrebare : cum ai masurat tensiunea

dupa valorile date de tine banuiesc ca in urmatoarea situatie , motorul pornit si intre cele 2 borne ale bobinei de inductie , cu aparatul pe VCC

este total gresit , acolo ai tensiune alternativa cind motorul merge
ca sa vezi tensiunea de alimentare a bobinei pui tastele aparatului intre borna + a bobinei (daca e montata corect) sau pe borna unde ai un fir dublu rosu si masa , carcasa , cel mai sigur carcasa alternatorului si vezi cit ai

This post has been edited by bygy007: 21 Apr 2010, 14:48


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 21 Apr 2010, 18:39
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(bygy007 @ 21 Apr 2010, 14:47)
acolo ai tensiune alternativa cind motorul merge




QUOTE(bygy007 @ 21 Apr 2010, 14:47)
este total gresit


spune-i pulsatorie...

This post has been edited by vizitatorul: 21 Apr 2010, 18:40


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentin Grama
post 21 Apr 2010, 21:22
Post #5


 


Group: Members
Posts: 55
Joined: 26 December 07
From: Bucuresti




QUOTE(bygy007 @ 21 Apr 2010, 14:47)
intrebare : cum ai masurat tensiunea

dupa valorile date de tine banuiesc ca in urmatoarea situatie , motorul pornit si intre cele 2 borne ale bobinei de inductie , cu aparatul pe VCC


ca sa vezi tensiunea de alimentare a bobinei pui tastele aparatului intre borna + a bobinei si masa


Da, asa este, am pus voltmetrul pe max. 20 V curent continuu si l-am legat la bornele bobinei.

Maine voi verifica tensiunea pe bobina si asa cum spuneti.

M-am gandit ca poate am eu platinile reglate prost, cata vreme am doar 6 volti prin ele. Sau ca nu este bun condensatorul si mananca curent.

Apropo de asta: stie cineva de ce un condensator de 0,2 - 0,27 microfarazi are de fapt 7.2 micro, masurat cu multimetru (de 40ron) care stie sa masoare si capacitati?


--------------------
Dacia 1300 neagra, fabricata in 1976
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Apr 2010, 22:29
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ala de la delco are 0,22 micro la 1000 si ceva V , platina se regleaza la 0,4mm


QUOTE(vizitatorul @ 21 Apr 2010, 19:39)
spune-i pulsatorie...
*




da cu virfuri de citeva sute de V de la autoinductie

This post has been edited by bygy007: 21 Apr 2010, 22:31


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 22 Apr 2010, 09:36
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




cu contactul pus si cu motorul oprit cam cat trebuie sa fie tensiunea la bornele bobinei... + si - ?
azi dimineata nu mi-a pornit am masurat .. aveam 9,5..10 V... platina proaspat curatata ..... mi se pare cam putin....


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 22 Apr 2010, 10:16
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




si intre + si masa? , firul ala este cam subtire pentru curentul care trece prin el am mai povestit eu despre traseul de la baterie la bobina in sectiunea relee de incarcare

concludent ar trebui sa vezi urmatoatoarele : + baterie + bobina
+ bobina - masa si - bobina masa ,


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 22 Apr 2010, 10:56
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




intre + si masa... 12,65
intre + bobina si + baterie.. cam 1,16..daca imi aduc bine aminte
intre + bobina si - baterie 11,6
intre - baterie si + bobina cam 11,7
nu am mai masurat intre - baterie si - bobina... dar se vede treaba ca sunt ceva caderi de tensiune.. recunosc ca firele pe acolo sunt cam subtiri si daca mai apare si ceva oxid... treaba e gata..
tensiunea la bornele bateriei cam 12,7 dupa cateva chei...

inca o constatare.. ..intre - bobina si locul unde intra fisa centrala..(desi nu e oxidat)... ohmetrul nu indica nimic...desi ar fi fost cazul sa zica ceva... parca mai mult de 5,6 K pana la 10 Kohmi ...ma rog testul si masuratorile au fost facute pe ambele bobine din dotare...restul...
poate ca am nevoie de alta bobina.. si de un pic de curatenie...cu firele e mai complicat de inlocuit.. trebuie un pic de timp...mai mult..


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 22 Apr 2010, 11:12
Post #10


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Poate nu scaleaza aparatu domeniul respectiv de masura.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 22 Apr 2010, 12:01
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




posibil...sa fie mai mare de 2000 k caz in care as spune ca secundarul nu are nici o treaba....masuratoarea am efectuat-o cu doua aparate..


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 22 Apr 2010, 12:07
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




deci parerea mea vezi de unde ai cei 1,16 e cam mare , incarcarea o ai sigur in jur de 15V masoara intre bloc lumini , surub si + baterie , surub - panou de sigurante ( vezi ca este un fir gros impreuna cu unul subtire care se duce la bobina


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 22 Apr 2010, 12:33
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




Adevarat ca 1,16 e cam mare..incarcarea nu am masurat-o azi... ca nu a bornit bolidul..in general e cam 14,5..14,8 ...am incercat tot felul de chestii inafara de schimbarea regulatorului (m-am poticnit la un surub) pentru o valoare de 14..14,4 V .. . din pacate se pare ca nu reusesc sa reduc caderea asta de tensiune... pentru o masa mai buna....poate doar cu un cablu de cupru mai gros.. suplimentar

inca ceva privitor la bobina..de o bucata de vreme mi se arde destul de repede platina.. desi am aprindere electronica.. AT01..se ardea ea si inainte dar trebuia sa o curat cam la 5000 km..acum cum o curat cum se arde... am incercar si cu platina noua.. bosch..si cam tot la fel..


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentin Grama
post 22 Apr 2010, 21:34
Post #14


 


Group: Members
Posts: 55
Joined: 26 December 07
From: Bucuresti




Am facut astazi niste experimente de aprindere si am observat urmatoarele:

Scanteie intre un cleste infipt in fisa nr1 si masa, distanta intre 0,6 si 1 cm:
scanteie mare, albastra, groasa la capete cand distanta era mare. Peste 1 cm nu mai aparea scanteia.

Scanteie la o bujie veche, prinsa sub cablul de acceleratie, distanta 0,8 mm:
scanteie nu prea groasa, cam rosiatica.

Scanteie la o bujie nou nouta, prinsa sub cablul de acceleratie, distanta "legala" (0,6mm):
Scanteie subtire rau, albastra, care aparea cand intr-un loc, cand in altul. Foarte subtire.


De ce apar scantei mai mari si mai "puternice" cand se fac intre cleste si masa, si de ce apar asa anemice cand se fac pe bujii, noi si reglate corect? Din cate stiu, in motor este si mai dificil sa apara, aerul fiind comprimat la cateva atmosfere si deci fiind mai dens.

Judecand dupa cat de anemice erau scanteile in cazul bujiei noi, e de mirare ca motorul porneste. Asa cum am spus, nu arde toate gazele si are ceva intreruperi. E de la bobina, de la bujii sau de la altceva?


--------------------
Dacia 1300 neagra, fabricata in 1976
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 22 Apr 2010, 21:45
Post #15


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Ca ai rezistenta interna prea mare pe fise/lulea/bujii pana la electrodul bujiei si se pierde din energia scanteii.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 23 Apr 2010, 09:00
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




bujiile nu cumva au rezistenta? Pt deparazitare pe circuitul de IT nu trebuie sa fie rezistive si fisele si bujiile si rotorul, consuma inutil din energia scanteii.Pt fise antiparazitare e mai bine de folosit rotor si bujii cu rezistenta zero


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 23 Apr 2010, 17:20
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(bygy007 @ 21 Apr 2010, 22:29)

da cu virfuri de citeva sute de V de la autoinductie




da..dar numai peste abscisa..
pe inalta ar avea o tendinta de negativ..erau ceva grafice de osciloscop prin tehnium 90'

23 Apr 2010, 17:25:
QUOTE(Valentin Grama @ 21 Apr 2010, 21:22)
masurat cu multimetru (de 40ron) care stie sa masoare si capacitati?


man....pasiunea asta prin bobine e bine sa ti-o satisfaci pe analogic..digitalul nu are timp de raspuns prea rapid..(parerea mea-sa ma combata careva)
bafta

This post has been edited by vizitatorul: 23 Apr 2010, 17:25


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 23 Apr 2010, 20:49
Post #18


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Omu are problemne cu carburatia....
Multimetru meu a costat 300 euro acum 3 ani,e diferenta fata de 40 ron,e digital si chiar poate mai mult...


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentin Grama
post 24 Apr 2010, 09:06
Post #19


 


Group: Members
Posts: 55
Joined: 26 December 07
From: Bucuresti




QUOTE(Paulorossi @ 23 Apr 2010, 20:49)
Multimetru meu a costat 300 euro acum 3 ani,e diferenta fata de 40 ron,e digital si chiar poate mai mult...
*




Pot sa va rog sa masurati un condensator de delcou cu el, va rog frumos? Multimetrul meu spune ca are 7,2 micro farazi, ceea ce e cam mult fata de 0,27 microfarazi cat scrie pe condensator.
Ma gandesc ca poate condensatorii se fac prost, au capacitate mai mare si mananca din puterea bobinei.


Legat de problema pentru care am deschis topicul, platinile au fost una din cauze - le-am schimbat si merge putin mai bine. Am descoperit insa si joc stanga - dreapta in axul delcoului, care presupun ca influenta ruperea curentului. Lucrez la asta (e joc mort, nu joc din avansul centrifugal).


--------------------
Dacia 1300 neagra, fabricata in 1976
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 25 Apr 2010, 17:36
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Una inertia, si alta , crapa integratul la IT. E de mirare ca-i mai merge, si poate ca si asta e de-i masoara atatia micro. Ia vezi bateria mai e buna? Si ea da eroare. Cu o baterie proasta, care nu era semnalata pe afisaj, masuram 12V, si-mi indica 200V.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DJ_AndutzuBT
post 6 Aug 2010, 22:58
Post #21


As vrea sa fiu multumit de Dacie!


Group: Members
Posts: 73
Joined: 18 September 08




am si eu 2 intrebari, daca nu deranjez: sad.gif
1. Cand pun mana pe firul care duce de la bobina la delco, ar trebui sa curenteze? pt ca ma scutura de numa numa (poate e in scurt ceva)...nu stiu...

2. Ce bobina sa pun dintre una de SF. Ghe. din aia neagra (care porneste fff greu la cald dar trage fara probleme) sau o bobina din aia cu carcasa de ...Aluminiu cred, cum au toate daciile, (cu ea masina porneste f usor, dar dupa 5 km frige de faci ochiuri pe ea si mai vad scantei intre + si izolatia unde intra fisa, mentionez ca bobina a fost luata noua) ??????? wacko.gif

7 Aug 2010, 16:08:
nu m-ajuta nimeni?
sad.gif

This post has been edited by DJ_AndutzuBT: 7 Aug 2010, 16:08


--------------------
Dacia 1310 1994 - BT-02-DZI
Vreau sa fiu multumit de Dacie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 7 Aug 2010, 22:34
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Unikat45 : Paulorossi a curatat tot ce se putea curata la contactele electrice,contactul cu cheie perfect si tot are o cadere de 0,7 V intre baterie si bobina.In situatii reale media pierderilor e circa 1,4V la modelele mai vechi.Chestia asta s-a mai discutat si pe alte topicuri.Solutia realista e alimentarea bobinei printr-un releu de la borna + a alternatorului,dar releul sa cupleze sigur la 7V.Daca ai aprindere electronica se poata utiliza si schema se conectare de la pag.220,postul 6591 de pe topicul Aprindere electronica de la "Important topics".Cu AT01 nu se reduce curentul prin platine,deci pana la urna tot se ard.Ori iei AT 011 (cu senzor doar daca e joc mare la axul delcoului,pentru ca la turatie mare varianta cu senzor da scantei mai slabe),ori iti construiesti singur una.

Valentin Grama,0,8 la o bujie veche inseamna real 0,9...0,95 din cauza scobirii electrodului de masa.De la bobina pana la bujii rezistenta totala de deparazitare trebuie de cativa kiloohmi.Vezi ce au zis si Paulorossi si krapcarasu.Cu 7,2 microfarad nu ai avea practic inalta tensiune,deci multimetrul e defect.

DJ_AndutzuBT,pe firul ce duce de la bobina la delco sunt impulsuri pozitive de 200...400V in functie de bobina si turatie.Asa ca scutura...Bobina aia neagra de Sf.Ghe.porneste bine si la cald daca distanta de la electrozii bujiilor e corecta.Si sa fie alimentata corect;vezi ce i-am zis mai sus lui unikat45.In ce priveste cealalta bobina,doar seamana cu cea de Dacia.E o bobina care necesita rezistenta aditionala.Masoara-i rezistenta cu un ohmetru digital si comunic-o sa vad ce rezistenta trebuie.Vezi ca ohmetrul are o valoare de pornire de 0,6...0,7 care trebuie scazuta din rezultatul masurarii.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DJ_AndutzuBT
post 8 Aug 2010, 14:58
Post #23


As vrea sa fiu multumit de Dacie!


Group: Members
Posts: 73
Joined: 18 September 08




am un voltmetru cu mai multe optiuni si nu prea stiu cum sa masor rezistenta...nu stiu ce optiune sa aleg si unde sa pun firele.... ohmy.gif


--------------------
Dacia 1310 1994 - BT-02-DZI
Vreau sa fiu multumit de Dacie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Aug 2010, 16:56
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




deci eu am ajuns la 0,2V facind urmatoarele: am eliminat papucul care era pe borna + firul mai subtire , am curatat la alternator firele de la borna + si surubul blocului de lumini am schimbat contactul electric si am tras un fir mai gros de la tabloul de sifurante la bobina citeste posturile astea 2

daca vrei sa masori rezistenta bobinei de inductie pentru primar pui aparatul asa APDT1.JPG ( Size: 216.09k ) Number of downloads: 1918
si masori intre cele 2 borne
pentru secundar asa APDT2.JPG ( Size: 216.66k ) Number of downloads: 1958
si masori intre una din cele 2 borne si locul unde vine fisa centrala
peimarul minim 4 ohmi secundarul minim 12K

inainte pui cele 2 taste in scurt vezi indicatia si scazi din valoarea masurata , este valabil doar pt primar

This post has been edited by bygy007: 8 Aug 2010, 16:57


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DJ_AndutzuBT
post 9 Aug 2010, 22:00
Post #25


As vrea sa fiu multumit de Dacie!


Group: Members
Posts: 73
Joined: 18 September 08




OK, am sa ma duc maine sa verific, dar ce am vazut eu si care e problema mea de mult timp, intre bornele bobinei si locul unde intra fisa se vad scantei.....mentionez ca am pus izolatie groasa din cauciuc dar tot asa face.....la fel si intre fise ......nu stiu cum naiba sa le mai izolez ca toate sunt noi....
aaa ...si cand pun voltmetrul ( selectat pe Buzzer )sa vad daca fisele au continuitate din 5 numai la una imi arata ca trece curentul prin ea (scuzati exprimarile)
Ar trebui ca toate sa aiba continuitate???? sau nici una? huh.gif


--------------------
Dacia 1310 1994 - BT-02-DZI
Vreau sa fiu multumit de Dacie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 9 Aug 2010, 22:11
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




daca fisele sunt la set si ai gasit continutate la una, ar trebui sa aibe si celelalte, sunt si fise cu rezistenta interna, ale mele de ex. au 5 kilo-ohmi


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DJ_AndutzuBT
post 9 Aug 2010, 22:17
Post #27


As vrea sa fiu multumit de Dacie!


Group: Members
Posts: 73
Joined: 18 September 08




k si atunci de ce fura curent una de la alta iar noaptea bujiile se vad datorita scurtului (parca se aprinde ceva in bujie , scanteia de la fisa ajungand la masa bujiei, parerea mea, iar eu zic ca nu ar trebui sa se vada asa.....bujiile si fisele sunt la set noi . Acu am de urziceni, am avut fise master dar mergea ma urat cu ele...


--------------------
Dacia 1310 1994 - BT-02-DZI
Vreau sa fiu multumit de Dacie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 9 Aug 2010, 22:45
Post #28


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Si cele de urziceni sunt din aceiasi categorie: exceptional de proaste.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 9 Aug 2010, 22:49
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




QUOTE(DJ_AndutzuBT @ 9 Aug 2010, 23:00)
intre bornele bobinei si locul unde intra fisa se vad scantei.....mentionez ca am pus izolatie groasa din cauciuc dar tot asa face.....la fel si intre fise ......nu stiu cum naiba sa le mai izolez ca toate sunt noi
*


Nu trebuie sa ai scanteie la bobina de inductie.
Daca se intampla asa, cel mai probabil e un circuit intrerupt sau cu o rezistenta foarte mare pe traseul : bobina de inductie - delco - bujie. Poate nu fac contact bine fisele sau poate chiar bujiile au probleme sau distanta prea mare intre electrozi.

Daca rezistenta circuitului e prea mare sau daca e intrerupt, atunci tensiunea creste mult si apar scantei in zonele cu izolatia mai slaba.

Esti sigur ca fisele sunt bune si sunt infipte corect?

QUOTE(DJ_AndutzuBT @ 9 Aug 2010, 23:00)
aaa ...si cand pun voltmetrul ( selectat pe Buzzer )sa vad daca fisele au continuitate din 5 numai la una imi arata ca trece curentul prin ea (scuzati exprimarile)
Ar trebui ca toate sa aiba continuitate???? sau nici una? huh.gif
*


Buzzerul suna doar daca rezistenta este foarte mica, sub 200 de ohmi de obicei. La fisele cu rezistenta de 5K buzzerul nu suna. Selecteaza si tu o scala de rezistente mai mare, gen 20k-200K.

In principiu toate fisele dintr-un set ar trebui sa fie la fel. Ori au toate rezistenta, ori nu are nici una. Rezistente pot fi pe fisele de la bujii sau pe fisa centrala. Poate ai incurcat fisa centrala cu cea de la o bujie.

This post has been edited by paul_p: 9 Aug 2010, 22:54


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 13 Aug 2010, 20:23
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Bygy007,asa e de la tabloul de sigurante la bobina e pierderea principala de tensiune,n-am resit sa-mi dau seama de ce.Dar m-ar interesa ceva in plus la modificarea pe care ai facut-o,de ai obtinut acei o,2 V.Te rog sa masori caderea de tensiune de la plusul bateriei la plusul bobinei la actionarea demarorului cu borna - a bobinei legata la masa.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2024 - 01:34
Forum Renault